| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 10:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik kan ook niet overal aan denken...ik ben ook maar een mens... |
Zit ze nu jou aan te praten dat zij ziek was Nahhhhhhhhhhhhhhhh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 10:31
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | | Oeps wat ver !! |
Klopt...je hebt volkomen gelijk, maar das wederkerig als ze iets in het noorden organiseren. Maar 1 voordeel: Wokrestaurants hebben ze overal!!! Dus ga wokken in het noorden!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 10:44
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | | Oeps wat ver !! |
niet mokken maar wokken bij visser zijn veel logeerkamers voor de mannen en bij zeeland voor de vrouwen
gewoon aanmelden Billy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 10:47
|
|
|
|
Sta vanmorgen in mijn keuken te kokkerellen, met uitzicht op de tuin.... Een mager zonnetje werpt een streep over het geheel... En ik verlang naar de zomer...oke...niet te snel, naar de lente dan... Maar ik voel me daardoor ontzettend blij... Het krioelt van de duiven...(zij maken het voer op en de kleine vogeltjes krijgen geen kans) En ook mijn hortensia"s hebben knoppen...en zij niet alleen.. Maar ik zal niet te hard gaan juichen...want ook februari kan verrassingen geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 10:50
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | niet mokken maar wokken bij visser zijn veel logeerkamers voor de mannen en bij zeeland voor de vrouwen
gewoon aanmelden Billy  |
Enne.....Herman regelde dit even?? Zonder toestemming??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 10:57
|
|
|
|
Benodigheden:
1pak rijst 400 gram. 1 pakje honigmix nasi speciaal. 400 gram kipfilet. 400 gram nasi-bamigroenten.
men neme een braadpan en doet daar 2 eetlepels wokolie in. daarin bakke men de stukjes kipfilet gaar. dan doet men er 400 gram nasi-bamigroenten er door. en bakt dit even mee. dan doet men er 150 ml water bij en de honig mis en laat dit 3 minuten garen.
men kookt de rijst vlgs de verpakking.
dit is voor ca 4 personen.
bij het bakken van de kipfilet kan men een flinke theelepel sambal doen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 14 januari 2012, 11:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 11:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Benodigheden:
1pak rijst 400 gram. 1 pakje honigmix nasi speciaal. 400 gram kipfilet. 400 gram nasi-bamigroenten.
men neme een braadpan en doet daar 2 eetlepels wokolie in. daarin bakke men de stukjes kipfilet gaar. dan doet men er 400 gram nasi-bamigroenten er door. en bakt dit even mee. dan doet men er 150 ml water bij en de honig mis en laat dit 3 minuten garen.
men kookt de rijst vlgs de verpakking.
dit is voor ca 4 personen.
bij het bakken van de kipfilet kan men een flinke theelepel sambal doen. |
Ow jij ook al nasi Een dorp verderop eet ikke dat ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 11:12
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Vandaag tijdens het naar huis fietsen, ree ik tussen de weilanden. En op een lantaarnpaal boven mij zag ik een roofvogel zitten kijken naar mij. |
Mooi he mario!Ik rijd over een snelweg naar mijn werk en zie daar vaak roofvogels biddend hangen om vervolgens(zelfs in de middenberm)op een muisje te duiken.
Eenden zijn een stuk dommer........waarom beesten die kunnen vliegen lopend een snelweg proberen over te steken zal ik nooit begrijpen
het geeft zo'n rommel aan je banden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 11:13
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Enne.....Herman regelde dit even?? Zonder toestemming??
 |
Lijkt er wel op Zeeland Lekker dan jou topic en hij legt jou dingen op!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 11:15
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Sta vanmorgen in mijn keuken te kokkerellen, met uitzicht op de tuin.... Een mager zonnetje werpt een streep over het geheel... En ik verlang naar de zomer...oke...niet te snel, naar de lente dan... Maar ik voel me daardoor ontzettend blij... Het krioelt van de duiven...(zij maken het voer op en de kleine vogeltjes krijgen geen kans) En ook mijn hortensia"s hebben knoppen...en zij niet alleen.. Maar ik zal niet te hard gaan juichen...want ook februari kan verrassingen geven. |
JA dat is zeker waar veel elfsteden tochten werden in februari gereden! Maar als je dan idd nu naar buiten kijkt.... een vriendelijk zonnetje..... nagenoeg windstil en de vogeltjes fluiten. Dan denk je toch echt het is lente
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 11:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Geloof het of niet ik heb een hortensia in de bloei staan en er lopen er al een paar uit  |
Lopende Hortensia's???
Bij mij groeien er al kersen in mijn appelboom...dat is pas lente...we wonen dan dan ook in het zuiden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 11:43
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mooi he mario!Ik rijd over een snelweg naar mijn werk en zie daar vaak roofvogels biddend hangen om vervolgens(zelfs in de middenberm)op een muisje te duiken.
Eenden zijn een stuk dommer........waarom beesten die kunnen vliegen lopend een snelweg proberen over te steken zal ik nooit begrijpen
het geeft zo'n rommel aan je banden |
Dat vraag ik me ook weleens af waarom zwanen midden op het fietspad zitten en heel hoogmoedig zitten te kijken of ze echt alleen op de wereld zijn Maar goed weer on-topic: Ik ga vanmiddag naar het strand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 11:44
|
|
|
|
Ik zou het gaan doen op 26-06-2012
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:02
|
|
|
|
Nee...ik doe het ook niet op 26-6...
En nu even serieus reageren....en geen opmerkingen over en weer...
Alleen als je mee wilt...of een idee of een vraag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Lopende Hortensia's???
Bij mij groeien er al kersen in mijn appelboom...dat is pas lente...we wonen dan dan ook in het zuiden...  |
Ja, en dat stomme kalf van de overkant liep vanmorgen ook al buiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nee...ik doe het ook niet op 26-6...
En nu even serieus reageren....en geen opmerkingen over en weer...
Alleen als je mee wilt...of een idee of een vraag... |
Tipje zet er van te voren even bij kinderen wel welkom of niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:28
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Geef maar een inhoudelijke vraag, en wat ik hier voor heb gezet, spreekt toch wel voor zich. En wat ik wel eens vaker heb gezet, citaten en verwijzingen naar de Bijbel doe ik niet, althans niet om een stelling te verdedigen, En wat scheidingen aan gaat, ieder geval is een geval apart, die kan je volgens mij ook nooit vergelijken. Er staat ergens geschreven, wat God samenvoegt zal de mens niet scheiden. Dus hertrouwen, ja voor onze wet is alles mogelijk, en bij die van God effe minder. | Inderdaad dat staat er, maar laat de Bijbel juist ook niet zien, dat God genadig is, en dat als wij zondigen, Hij onze zonden vergeeft? Lees eens hoe vaak Israel bij Hem wegwilde, en hoe even vaak God ze in genade ontving? Waarom zou deze genade niet voor mensen gelden, die gescheiden zijn? Het beeld van een toornende God is bij veel mensen veel meer aanwezig, dan het beeld dat God niet eindeloos in Zijn toorn blijft zitten. Mijn idee is, dat mensen meer moeite hebben met vergeving dan God. Vergeven van de ander is één van de moeiilijkste dingen. We kunnen zo gemakkelijk met ons vingertje naar de ander wijzen. En dan heb ik het nog niet eens over het vergeven van onszelf. Het beeld dat iemand voor altijd verloren is, als hij gescheiden is, gaat me veel te ver. Ik geloof in een tweede kans, omdat God mensen altijd een tweede kans geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:30
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Dank je wel Gerrit voor deze zinvolle bijdrage. Ben het helemaal met je eens dat mensen het op hun eigen manier gaan invullen en dan vervolgens het 1 goedkeuren en het ander afkeuren. Voor mij betekend Gods wil kennen, Jezus leren kennen. En verder helemaal niks. Jezus legt uit wat en waarom de wetten er zijn. Wat de reden achter elke wet/gebod/instructie is. Als je alleen de wet neemt, kan je van alles bedenken en erom heen draaien. Jezus verkondigt de Genade en de Liefde. Daar strek ik mij naar uit en dat wil ik doorgeven. | Leg eens uit, waar ik scheiding goedkeur? Ik geloof nl in vergeving. Dat is juist vanuit het besef dat je het niet goed gedaan hebt. Dat is een heel groot verschil. Stel dat je kinderen iets doen wat je niet goed vindt. Geef je ze dan ook niet meer een kans om het goed met je te maken? Wil dat dan zeggen, dat het goed is wat ze gedaan hebben of dat ze gewoon weer opnieuw een kans krijgen?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 14 januari 2012, 12:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:42
|
|
|
|
Een heel eind verder...dus heel veel dorpjes...steden....veelweegsweg(ja ik weet het...het is geen nederlands woord) Eten ze frietjes....(het gaat nog even niet Erika!!!!)
Voor morgen staat er al een grote pan soep, want vanavond gaan we naar een verjaardag...(zuslief)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 12:55
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Inderdaad dat staat er, maar laat de Bijbel juist ook niet zien, dat God genadig is, en dat als wij zondigen, Hij onze zonden vergeeft? Lees eens hoe vaak Israel bij Hem wegwilde, en hoe even vaak God ze in genade ontving? Waarom zou deze genade niet voor mensen gelden, die gescheiden zijn? Het beeld van een toornende God is bij veel mensen veel meer aanwezig, dan het beeld dat God niet eindeloos in Zijn toorn blijft zitten. Mijn idee is, dat mensen meer moeite hebben met vergeving dan God. Vergeven van de ander is één van de moeiilijkste dingen. We kunnen zo gemakkelijk met ons vingertje naar de ander wijzen. En dan heb ik het nog niet eens over het vergeven van onszelf. Het beeld dat iemand voor altijd verloren is, als hij gescheiden is, gaat me veel te ver. Ik geloof in een tweede kans, omdat God mensen altijd een tweede kans geeft.
Maar natuurlijk, als je vraagt om vergeving, God is een vergevende God. Er staat ook geschreven gaat heen en zondig niet weer, of meer. Dus waarom zou je de verleiding aan gaan, en je weer in een tweede huwlijk storten. Maar dat geld natuurlijk niet alleen voor het huwelijk, maar voor iedere misstap of zonde die je kan begaan. Had de mens maar dat zelfde vergeving gezinde vingertje, dan was er heel wat minder pijn en verdriet geweest. En eigenlijk verlangt onze Lieve Heer dat ook van ons. elkander te vergeven. Wij zijn niet als God, maar we mogen best wel eens meer ons best doen, om er in iedergeval in de buurt te komen. En het aangaan van een tweede huwelijk, dat is voor ieder persoon, een eigen verantwoordelijkheid. En die kan niemand anders voor je invullen, als je tijd gekomen is, dus ook geen predikant voorganger, kerkeraad nog wie hier op de aarde is.
Ieder mens heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, maar volgens mijn bescheiden mening, is heel het huwelijk zoals wij dat kennen in zijn geheel uit het verband gerukt. En is het meer een ritueel geworden van de kerken, en belevingen. Ik heb het in een eerder topic al eens gezet, als mij dit had overkomen, had de huwelijks voltrekking, bij iemand plaats gevonden die minimaal 50 jaar getrouwd waren. Dus zonder kansel en kermis er om heen, van schijnheilige volks en kerk vertegenwoordigers.die meer dan eens de grote wijzers van ellende zijn.
ik bedoel dus niemand van cm
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 14 januari 2012, 12:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 13:24
|
|
|
|
|
Vanavond het favoriete menu van mijn dochter: Witte bonen in tomatensaus, aardappelpuree met kaas, en een rundertartaartje, Zelfgemaakte appelmoes bij, sinaasappeltje toe......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 13:26
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Enne.....Herman regelde dit even?? Zonder toestemming??
 |
De geschiedenis herhaalt zich
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 13:30
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | gooi je katten de deur uit, daar heeft bijna iedere man een bloedhekel aan. neem een puppy, en dan geen maltezer leeuw, maar iets van een bouvier ofzo, jeweetwel net als ma flodder 
Pieter, had veel date-sucses na aanschaf cocker spanielpuppie  |
Ma Flodder....eh...die met die sigaar in dr bakkes bedoel je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 13:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ga dr maar niet te hard van uit  |
Ik wil -t nu effe nix.....en mijn hoop is niet ijdel, de kattenbak ligt er vol mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 14:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Leg eens uit, waar ik scheiding goedkeur? Ik geloof nl in vergeving. Dat is juist vanuit het besef dat je het niet goed gedaan hebt. Dat is een heel groot verschil. Stel dat je kinderen iets doen wat je niet goed vindt. Geef je ze dan ook niet meer een kans om het goed met je te maken? Wil dat dan zeggen, dat het goed is wat ze gedaan hebben of dat ze gewoon weer opnieuw een kans krijgen? |
Laat eerst maar es zien dat ik het over scheiding had.
Zoals gewoonlijk heb je niet door waar ik het wel over heb.
Ik laat maar in het midden waar dat aan ligt.
Voor de helft bij mij ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 14:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Inderdaad dat staat er, maar laat de Bijbel juist ook niet zien, dat God genadig is, en dat als wij zondigen, Hij onze zonden vergeeft? Lees eens hoe vaak Israel bij Hem wegwilde, en hoe even vaak God ze in genade ontving? Waarom zou deze genade niet voor mensen gelden, die gescheiden zijn? Het beeld van een toornende God is bij veel mensen veel meer aanwezig, dan het beeld dat God niet eindeloos in Zijn toorn blijft zitten. Mijn idee is, dat mensen meer moeite hebben met vergeving dan God. Vergeven van de ander is één van de moeiilijkste dingen. We kunnen zo gemakkelijk met ons vingertje naar de ander wijzen. En dan heb ik het nog niet eens over het vergeven van onszelf. Het beeld dat iemand voor altijd verloren is, als hij gescheiden is, gaat me veel te ver. Ik geloof in een tweede kans, omdat God mensen altijd een tweede kans geeft. |
Als die Genade volledig is dan is een huwelijkse inzegening ook mogelijk, gelijk aan het eerste huwelijk.
Zover als het oosten van het westen is .... Je kent em wel. Elke keer een schone lei. Dus hoef je niet in te leveren op je huwelijksdag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 14:56
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | momo verwijderd, op eigen verzoek.
(of bemoei ik me nu met dingen waar ik me niet mee MAG bemoeien?) |
Er wil nog iemand mee, is dat mogelijk ivm de aantallen ov?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 14:57
|
|
|
|
[quote=GRIFFIN748]momo verwijderd, op eigen verzoek.
(of bemoei ik me nu met dingen waar ik me niet mee MAG bemoeien?)[/qu
Laatst aangepast door
|
ROMY721
|
op zaterdag 14 januari 2012, 14:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 14:58
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ma Flodder....eh...die met die sigaar in dr bakkes bedoel je?  |
k voel me niet persoonlijk aangesproken hoor ondanks mn rubberlaarzen en gebloemde schortjurk
en idd puppies doen het heeeeeeeeeel goed bij de vrouwen, sommige dan ... voor eventjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 14:58
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | | Er wil nog iemand mee, is dat mogelijk ivm de aantallen ov? |
Het is zo Romy dat er steeds nog mensen zijn die niet mee gaan. Zet haar er maar op...desnoods, sta ik mijn plaats af indien het aantal van 25 wordt gehandhaaft...
|
|
| Naar boven |
|
|