Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:34
|
|
|
MOMO697 schreef: | Nieuwe poging om met elkaar gezellig een wandeling te gaan maken. Start is vanaf mijn huis. Om 15:00 We gaan lekker het veld in, stuk oude spoorbaan volgen en dan terug over de Hondsrug. Na de wandeling is er koffie. Ik ga er vanuit dat iemand anders wel wat lekkers mee neemt voor bij de koffie. Tijd voor een borrel is er ook voor wie dat graag wil.
En ja hoor, kinderen zijn van harte welkom.
Dit is bedoeld als een gezellig uitje, niet als speeddate-wandeling.
Wie gaat er mee?
Momo Yelnin + kids ovb Billy ovb Bert |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Bij sommige reacties heb ik de indruk dat men zichzelf veel meer wil straffen dan de bedoeling is. Denken jullie echt dat God je je hele leven wil straffen omdat je een misstap begaan hebt? |
Niet straffen maar denk wel dat je er terdege bij stil mag staan wat je hebt gedaan en of het goed is om bv weer te trouwen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:41
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Het is koud!! Echt koud, eindelijk een beetje vorst om alle verkoudheids-en griepbacillen een beetje uit te roeien. |
Lekker gezond weer Alles witte rijp en een lekker zonnetje erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Niet straffen maar denk wel dat je er terdege bij stil mag staan wat je hebt gedaan en of het goed is om bv weer te trouwen! | Ja, maar iedereen die door een echtscheiding gaat weet dat dat geen pretje is. Waarom zou je jezelf nog meer gaan straffen door te zeggen dat er geen vergeving meer voor je is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:50
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In de jaren 50 emigreerde een man naar Canada en die kwam een paar jaar later terug om een vrouw uit Nederland te halen. Ze ging mee en vanaf dag1 in Canada sprak hij Engels met haar, terwijl hij echt het Nederlands wel beheerste. Canada is een land met mogelijkheden maar in die tijd was de enige sociale voorziening de kerk, waar je via relaties aan een baan kon komen. Wie geen Engels sprak, kwam niet ver. Hard? Zeker, maar je hand ophouden was zinloos want er kwam niks in. Als je uit een arm land komt, onderontwikkeld voor Nederland bent en je krijgt meteen het minimumloon zonder te werken tsja, dat moet wel mis gaan. De helft van de sociale bijstand gaat nu naar mensen met een derdewereldachtergrond. Zoals de meeste mensen weten, ben ik een voorstander van goede sociale voorzieningen maar deze politiek werkt nu eenmaal niet.
Thomas |
Ik denk dat je niet de fout moet begaan om terug te kijken naar vroeger, maar een beetje in de realiteit van nu te leven en te kijken. Vroeger was misschien alles beter of slechter maar daar hebben we nu niets aan. Wat de verengelsing betreft waar dit topic over gaat: persoonlijk-maar dat ik bekend- heb ik er een hekel aan dat alles zo verengelst wordt, praat je eigen taal......flow is ook zo'n mode woord, stroming is toch ook mooi..... Maar wat ik wel signaleer is dat voor jongeren engels gewoon een tweede taal is geworden die ze net zo vlot spreken als nederlands.....en voor de oudere garde is dat wennen natuurlijk....en we moeten er toch aan geloven.....maar toch: spreek dan engels of nederlands zou ik zeggen, niet zo'n mengelmoes. Tja, en wat andere landen doen? Is dat belangrijk? We leven toch in Nederland........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 16 januari 2012, 10:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:57
|
|
|
MOMO697 schreef: | De verleiding is soms groter buiten het huwelijk dan binnen het huwelijk. Als ongetrouwd mens bedoel ik. Maar ook dat is leven vanuit het vlees. En omdat het vlees zwak is en blijkbaar mag zijn, is een huwelijk de beste optie voor velen. |
Nou, dat ben ik beslist niet met je eens, dat de verleiding er is wel, en dat niet iedereen er aan toe geeft, is ook weer iets. En als ongetrouwd mens kan ik u verzekeren, dat het vlees ook geduldig kan zijn. En dat zeker in de tijdsgeest waarin wij tegenwoordig leven, mag het vlees zwak zijn, daar ben ik het niet mee eens. En juist omdat het vlees soms zwak kan zijn binnen een huwelijk, gaan er heel wat naar de bliksem. Er wordt dan wel heel veel gesproken over het is ons vergeven, een scheiding. Maar hebben zij dan ook elkander vergeven? Wand hoe was het ook alweer, vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. Ook binnen een huwelijk kan mag men elkaar vergeven, en dat doet pijn, of het kan soms pijn doen. Maar ik heb misschien makkelijk praten, ik ben al heel lang vrijgezel, zo ongeveer vanaf me wieg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:02
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou, dat ben ik beslist niet met je eens, dat de verleiding er is wel, en dat niet iedereen er aan toe geeft, is ook weer iets. En als ongetrouwd mens kan ik u verzekeren, dat het vlees ook geduldig kan zijn. En dat zeker in de tijdsgeest waarin wij tegenwoordig leven, mag het vlees zwak zijn, daar ben ik het niet mee eens. En juist omdat het vlees soms zwak kan zijn binnen een huwelijk, gaan er heel wat naar de bliksem. Er wordt dan wel heel veel gesproken over het is ons vergeven, een scheiding. Maar hebben zij dan ook elkander vergeven? Wand hoe was het ook alweer, vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. Ook binnen een huwelijk kan mag men elkaar vergeven, en dat doet pijn, of het kan soms pijn doen.
Gerrit, de praktijk is meestal wat weerbarstiger dan de theorie......je kan het allemaal in theorie wel vertellen maar als het op je pad komt gaat het meestal toch wel anders....... Maar ik heb misschien makkelijk praten, ik ben al heel lang vrijgezel, zo ongeveer vanaf me wieg. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat je niet de fout moet begaan om terug te kijken naar vroeger, maar een beetje in de realiteit van nu te leven en te kijken. Vroeger was misschien alles beter of slechter maar daar hebben we nu niets aan. Wat de verengelsing betreft waar dit topic over gaat: persoonlijk-maar dat ik bekend- heb ik er een hekel aan dat alles zo verengelst wordt, praat je eigen taal......flow is ook zo'n mode woord, stroming is toch ook mooi..... Maar wat ik wel signaleer is dat voor jongeren engels gewoon een tweede taal is geworden die ze net zo vlot spreken als nederlands.....en voor de oudere garde is dat wennen natuurlijk....en we moeten er toch aan geloven.....maar toch: spreek dan engels of nederlands zou ik zeggen, niet zo'n mengelmoes. Tja, en wat andere landen doen? Is dat belangrijk? We leven toch in Nederland........ |
Dus toch, Nederlands
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:07
|
|
|
goedkoop zeg, ik heb het over praktijk, maar je kan overal wel je voor op zetten, en dan kan en mag wel alles, voor als het mij eens zou kunnen overkomen, maar dat heet in een glazen bol kijken.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 16 januari 2012, 11:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:13
|
|
|
Er komt een grote pan zuurkool....uiteraard met worst...
Dochterlief is niet zo enthousiast, maar hier zijn 4 extra benen onder tafel...dat is gezellig, dus trekken we ons er niet van aan en wordt het zuurkool...
Grote eters...dus nu even aan de schil...(van de aardappels)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou, dat ben ik beslist niet met je eens, dat de verleiding er is wel, en dat niet iedereen er aan toe geeft, is ook weer iets. En als ongetrouwd mens kan ik u verzekeren, dat het vlees ook geduldig kan zijn. En dat zeker in de tijdsgeest waarin wij tegenwoordig leven, mag het vlees zwak zijn, daar ben ik het niet mee eens. En juist omdat het vlees soms zwak kan zijn binnen een huwelijk, gaan er heel wat naar de bliksem. Er wordt dan wel heel veel gesproken over het is ons vergeven, een scheiding. Maar hebben zij dan ook elkander vergeven? Wand hoe was het ook alweer, vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. Ook binnen een huwelijk kan mag men elkaar vergeven, en dat doet pijn, of het kan soms pijn doen. Maar ik heb misschien makkelijk praten, ik ben al heel lang vrijgezel, zo ongeveer vanaf me wieg. | Kijk dat krijg je nu als je een verkeerde vertaling gebruikt. De uitdrukking: het vlees is zwak, wordt door velen van jullie misbruikt om aan te geven dat je tegen verleidingen niet op kan. Terwijl de context van het verhaal laat zien, dat het niet om je natuur gaat, maar om je lichaam. Zoals idd correct vertaald is door de NBV. Deze tekst is zeker geen goedkeuring van zonden, het geeft alleen weer, dat je lichaam slaap nodig heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:17
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geen idee wat ik eet mag mijn benen weer onder de tafel van een anders schuiven  |
En ik ga uit eten, ook niet verkeerd.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, maar iedereen die door een echtscheiding gaat weet dat dat geen pretje is. Waarom zou je jezelf nog meer gaan straffen door te zeggen dat er geen vergeving meer voor je is? |
Wie stelt er dan dat er geen vergeving is? Waarom zou je de e.v.t verleiding dan wel opzoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:19
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wie stelt er dan dat er geen vergeving is? Waarom zou je de e.v.t verleiding dan wel opzoeken. | In elke status van je leven is verleiding. Dit is niet een bewust opzoeken van verleiding, men is gewoon op zoek naar een kameraadje. Zoals in Gen. staat: het is niet goed dat de mens alleen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:20
|
|
|
GERRIT084 schreef: | goedkoop zeg, ik heb het over praktijk, maar je kan overal wel je voor op zetten, en dan kan en mag wel alles, voor als het mij eens zou kunnen overkomen, maar dat heet in een glazen bol kijken. |
Onzin.....en ik ben geen vrijgezel vanaf mijn wieg dus ik ben wel een ervaringsdekundige....... He t is zo makkelijk overal een mening over te hebben als je het zelf niet bij de hand hebt gehad of hebt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk dat krijg je nu als je een verkeerde vertaling gebruikt. De uitdrukking: het vlees is zwak, wordt door velen van jullie misbruikt om aan te geven dat je tegen verleidingen niet op kan. Terwijl de context van het verhaal laat zien, dat het niet om je natuur gaat, maar om je lichaam. Zoals idd correct vertaald is door de NBV. Deze tekst is zeker geen goedkeuring van zonden, het geeft alleen weer, dat je lichaam slaap nodig heeft. |
Ik vraag me eigen af, geloven we nog wel in het zelfde? Het lijkt nu zo af en toe Babel wel, nu is het de vertaling van de Bijbel weer. We kunnen natuurlijk bij elk antwoord wel zetten NBG of NBV . Of we gaan niet meer in op elkaars antwoorden, ik hou het bij het laatste. Weer anderen lezen het boek, en dan heb je er ook bij die zeggen een eigen lijntje te hebben, en als je dan om het nummer vraagt geven ze niet thuis. En zo kan je uren doorgaan, tot dat je een druk tegen komt die je op het lijf geschreven staat.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 16 januari 2012, 11:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Onzin.....en ik ben geen vrijgezel vanaf mijn wieg dus ik ben wel een ervaringsdekundige....... He t is zo makkelijk overal een mening over te hebben als je het zelf niet bij de hand hebt gehad of hebt........ |
Dat had ik toch gezet, dat ik misschien wel makkelijk praten heb, maar recht is recht en krom evenzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En ik ga uit eten, ook niet verkeerd.......  |
...waarom heb ik nooit eens dat geluk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:33
|
|
|
Stampot kruidenzuurkool met rookworst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Lekker gezond weer Alles witte rijp en een lekker zonnetje erbij  |
In plaats van binnen te staan 'waggelen' zou je nu een rondje moeten gaan joggen. Je longen vullen en zoals Annette het al aangaf alle ziek-maak-beestje verwijderen door de lekkere vrieslucht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:34
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Stampot kruidenzuurkool met rookworst. |
weeral zuurkool??? Je zal nog eens veranderen in een zuurkool...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:41
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat had ik toch gezet, dat ik misschien wel makkelijk praten heb, maar recht is recht en krom evenzo  |
soms moet je wel eens dealen in het leven Gerrit.....als je alles zwart en wit blijft zien kom je niet ver in het leven.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In plaats van binnen te staan 'waggelen' zou je nu een rondje moeten gaan joggen. Je longen vullen en zoals Annette het al aangaf alle ziek-maak-beestje verwijderen door de lekkere vrieslucht. |
Daar heb je het weer weer, weer is ze dur weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:43
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Voorjaarschoonmaak van start
Alles uit de kast gehaald, niet gebruikt? op de marktplaats zetten kapot? in de kliko te kleine of oude kleren? in de zak
te veel ruimte over in de kast? kleren kopen  |
Man, Her, wat een organisatie talenten heb je weer!....t is fabuleus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als men zoiets op het forum neerzet, wil nog niet zeggen dat er voor die persoon gebeden moet worden in de gebedsroom. |
Het MOET ook niet Maris, het MAG !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:46
|
|
|
FRANKT627 schreef: | weeral zuurkool??? Je zal nog eens veranderen in een zuurkool...  |
Kijk ik al zurig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:47
|
|
|
Zodirekt een boterhammeke met zure haring....mmmmmm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:48
|
|
|
Stralend zonnetje hier, word je helemaal vrolijk van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 12:12
|
|
|
MARY052 schreef: | Lieve mensen waar gaat dit over???? Het gaat erom dat er voor iemand gebeden is!!! Is dat nu zo slecht??? Is dat nu een reden om hier een discussie over te voeren??? Als er nu slechte dingen gezegd werden of er werd vreselijk geroddeld in de gebedsroom, oke dan kan ik me voorstellen dat er drukte van komt, maar omdat er voor iemand gebeden is??? Waar gaat dit over?? Ben ik nu zo dom of eh????? |
Nee...je bent zeker niet dom... Integendeel dit was een wijs en verstandig woord...ben het ook helemaal met je eens...
En inderdaad soms wordt er prive heel veel verteld..(doe ik soms ook)
Kijk ze hoeven voor mijn dode poes niet meer te bidden..maar net wat je zegt zolang het geen roddels zijn.. Voor elkaar bidden??? Ik ken dingen die slechter zijn. Maar geloof dat dit in het allerminst niet kwaad bedoeld was!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 12:14
|
|
|
Heerlijk zonnetje...wel koud , maar zo gezond!!! Vanmorgen ruiten krabben maar ook dat is niet erg...
|
|
Naar boven |
|
|