ChristianMatch

Forum

inzegening tweede huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3499 3500 3501 3502 3503 3504 3505 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 14:10

Ik heb niet het hele forum doorgelezen maar voor een deel komt het op het volgende neer: bij echtscheidingen (zonder dat er sprake was van overspel) en tweede huwelijken (zonder dat er sprake was van overspel) wordt heel erg gelet op de menselijke aspecten, ook bij het sluiten van een tweede huwelijk.

Het gene wat je gaat krijgen is dat op gemeenteschaal of landelijke schaal de echtscheidingscijfers net zo groot worden als bij niet-gelovigen. Je kan dan gaan wachten op opmerkingen van niet-gelovigen die je dan (altijd kritisch) gaan vragen wat de waarde van trouwen dan nog is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 14:14

ERIKA129 schreef:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee Gefrustreerde smiley
Ikke niet blijf liever gezond Engeltje smiley
Ga alleen mee om in jullie stank te zitten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik doe wel gewoon gezellig Clown smiley

Spelbreker
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 14:21

Wil mij eigenlijk meer bezighouden met de tijd die gaat komen dan mij zo bezighouden met een eindtijd die allang begonnen is.

Een eindtijd gaat mijns inziens in fases

In deze genadetijd kun je nog kiezen, alleen de tijd begint wel op te raken.

Gelukkig kwam Jezus nog op tijd om mij vrij te zetten.

Met Jezus aan mijn zij ga ik juist genieten van deze tijd want tenslotte heeft hij de overwinning al behaald.

Aan het kruis van golgotha.

Jezus, de weg, de waarheid, de liefde

http://www.youtube.com/watch?v=_E6mlGkhn_c&feature=related

Love Jezus

Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op dinsdag 17 januari 2012, 14:25
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 14:48

Het letten op tekenen wordt door anderen soms ervaren als een hobby voor wat freaks. Alle zaken waar de bijbel en vooral openbaringen het over heeft wijzen echter uit op de komst van Jezus. Met dat doel moet Openbaringen gelezen worden. Jezus zelf heeft aangegeven dat alles wat voorafgaat aan zijn komst verschrikkelijk zal zijn. Niet alleen in Openbaringen ook in ´gewone´ boeken als Mattheus.

De Heer heeft ons niet de bijbel gegeven om daar zelf wat kernpunten uit te halen. Inderdaad hoofd en bijzaken moeten uit elkaar gehaald worden. Maar laat nou juist de Openbaring van Johannes (titel klopt niet want volgens Openbaringen zelf, is het letterlijk de Openbaring van Jezus Christus) zeggen dat het boek belangrijk is: namelijk een zaligspreking voor wie het leest en een vervloeking voor wie er aan toevoegt of afneemt.

Met het teken van het beest verdwijnt na eeuwen de beruchte middle ground. Je kan niet meer zogenaamd neutraal staan tegenover God. Het is voor hem of tegen hem, voor iedereen op aarde. Een deel van je voorbereiding is om te leven uit genade zodat je door de Heilige Geest sterk mag staan als de verzoeking komt.

De vraag is waar ik, waar iedere gelovige, voor zou kiezen. Kiezen om iets te kunnen kopen, inclusief eten, of voor God.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN146
op dinsdag 17 januari 2012, 14:49
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 15:34

CHRISTIAN146 schreef:
Ik heb niet het hele forum doorgelezen maar voor een deel komt het op het volgende neer: bij echtscheidingen (zonder dat er sprake was van overspel) en tweede huwelijken (zonder dat er sprake was van overspel) wordt heel erg gelet op de menselijke aspecten, ook bij het sluiten van een tweede huwelijk.

Het gene wat je gaat krijgen is dat op gemeenteschaal of landelijke schaal de echtscheidingscijfers net zo groot worden als bij niet-gelovigen. Je kan dan gaan wachten op opmerkingen van niet-gelovigen die je dan (altijd kritisch) gaan vragen wat de waarde van trouwen dan nog is.
Uiteindelijk is de zeggenschap van de kerk heel beperkt, gelukkig maar. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze doen. De enige vraag die je kunt stellen, in hoeverre steun je mensen en in hoeverre niet.
Je komt dan op compromissen uit, en die horen bij het leven. Het nadeel van compromissen is, dat je altijd een bepaald ontevreden gevoel overhoudt. Aan de andere kant, het komt wel dichterbij het leven van alle dag, en ik denk dat dat Gods bedoeling is. In mijn bijdrages heb ik ze wegingen genoemd, omdat je altijd met deze drie dingen te maken hebt. Wat zegt Gods woord, wie is de persoon en hoe staat het in verhouding tot Gods gemeente.
Zelf denk ik dat men nogal krampachtig omgaat met het getuigenis van de gemeente. Een gemeente die helemaal rein en zuiver is, bestaat niet. En om dat idee fixe in stand te houden, heeft men heel veel schade aangericht bij mensen. Je kunt je als gemeente beter bezig houden met mensen, dan met een ideaal wat niet bestaat.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 17 januari 2012, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 15:37

Ook van mijn kant wil ik jullie Gods zegen toewensen in je nieuwe leven.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 15:52

HERMAN388 schreef:
je lag zeker op de zonnenbank Smiley die vol vragen zit Zieke smiley

nee hoor met koffie op een lekkere- wegkruip- stoel achter het raam.....
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:03

Van mij ook de wensen voor een gezegend huwelijk,dat jullie elke dag van elkaar mogen genieten....... Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:14

CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ... Twijfelende smiley

Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen.
Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".

Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)

Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"?
Snel (direct, liefst binnen een jaar)
Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar)
Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar)
Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)

De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ...

De opsteller van dit topic treedt vandaag in het huwelijk Knipoog smiley

We willen jullie hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Jullie droom is werkelijk geworden en dat is heel mooi.
We wensen Gods zegen toe voor de toekomst.

Herman en Brigitta
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:19

TINK100 schreef:
nee hoor met koffie op een lekkere- wegkruip- stoel achter het raam.....

Verraste, verbaasde smiley achter het raam??? Met een dingeslamp Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:35

ERIKA129 schreef:
Ik zeg niet dat er niet voor mij gebeden mag worden!
Ik ging alleen in op het feit dat er gezegt wordt dat men vraagt aan de desbetreffende persoon of er in de gebedsroom gebeden mag worden voor je!
Iets wat bij mij dus niet gebeurt is en ik vernam dat er voor mij was gebeden, daarbij komt dat er mensen in de gebedsroom zitten die nooit op het forum komen en van mij niks afweten! Als men thuis voor mij in stilte bid prima maar het hoeft van mij niet in de gebedsroom en dat is mijn mening!'
Er zit nog meer achter mijn gevoel maar dat houd ik maar voor mezelf ga niet met modder lopen gooien!!!
Wat er op het forum gezet wordt mag voor gebeden worden vind ik. En er zijn nog meer mensen die alleen het forum lezen en nooit in de chatbox komen. Dus je mag dat als algemeen bekend beschouwen. Zet je wel tot nadenken wat je op het forum zet, nietwaar.
Ik zou het irritanter vinden als men voor iemand gaat bidden, en die persoon heeft zijn nood niet bekend gemaakt aan anderen. Dan krijg je snel het gevoel van roddel. Ik word er ook altijd ongemakkelijk van als je opeens namen ziet verschijnen op het forum van mensen die je niet eens kent. En bovendien, kennen we de mensen die de bidstond leiden? Volgens mij komen ze alleen in de chatbox om snel naar de gebedsroom te gaan. Ik betwijfel of er wel echt sprake is van een pastorale zorg, ik heb er eigenlijk niks van gemerkt. Terwijl bidden voor en pastoraat toch eigenlijk hand in hand gaan?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:44

Heerlijk weertje vandaag weer!! Lachende smiley
Fris, maar vanochtend al een lekker zonnetje
Beddengoed naar buiten, ramen buitenom gelapt, wandeling gemaakt, wat wil een mens nog meer, in januari?? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:44

CHATULIEM619 schreef:
Wat er op het forum gezet wordt mag voor gebeden worden vind ik. En er zijn nog meer mensen die alleen het forum lezen en nooit in de chatbox komen. Dus je mag dat als algemeen bekend beschouwen. Zet je wel tot nadenken wat je op het forum zet, nietwaar.
Ik zou het irritanter vinden als men voor iemand gaat bidden, en die persoon heeft zijn nood niet bekend gemaakt aan anderen. Dan krijg je snel het gevoel van roddel. Ik word er ook altijd ongemakkelijk van als je opeens namen ziet verschijnen op het forum van mensen die je niet eens kent. En bovendien, kennen we de mensen die de bidstond leiden? Volgens mij komen ze alleen in de chatbox om snel naar de gebedsroom te gaan. Ik betwijfel of er wel echt sprake is van een pastorale zorg, ik heb er eigenlijk niks van gemerkt. Terwijl bidden voor en pastoraat toch eigenlijk hand in hand gaan?

Nogmaals Chat! Het ging mij niet om het bidden maar om het feit dat men zegt er wordt aan de persoon om wie het gaat toestemming gevraagt en als men dat zegt moet men dat ook doen daar gaat het mij met name om!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:46

STEENTJE178 schreef:
Heerlijk weertje vandaag weer!! Lachende smiley
Fris, maar vanochtend al een lekker zonnetje
Beddengoed naar buiten, ramen buitenom gelapt, wandeling gemaakt, wat wil een mens nog meer, in januari?? Coole smiley met zonnebril

Hihi ik hing gisteren nat beddegoed buiten Clown smiley
Binnen 15 min zo stijf als een plank na een uur binnen gehaald en gedroogd en het sliep me toch lekker vannacht Lachende smiley
Maar geef mij maar zo'n winter heerlijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:47

JOLAN931 schreef:
Spelbreker
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Neu ben niet de enige dat scheelt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:49

ERIKA129 schreef:
Hihi ik hing gisteren nat beddegoed buiten Clown smiley
Binnen 15 min zo stijf als een plank na een uur binnen gehaald en gedroogd en het sliep me toch lekker vannacht Lachende smiley
Maar geef mij maar zo'n winter heerlijk Lachende smiley

Ja, heerlijk is dat, dat buitengevriesdroogde beddengoed Knipoog smiley Lekker, joh!
Ik zou er spontaan es vroeg door naar bed gaan. (das best wel uitzonderlijk, sinds mijn CM-abo loopt Geschokte, onthutste smiley )

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op dinsdag 17 januari 2012, 16:50
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:56

STEENTJE178 schreef:
Ja, heerlijk is dat, dat buitengevriesdroogde beddengoed Knipoog smiley Lekker, joh!
Ik zou er spontaan es vroeg door naar bed gaan. (das best wel uitzonderlijk, sinds mijn CM-abo loopt Geschokte, onthutste smiley )

Welkom bij de cm verslaafden Clown smiley
ehhhhhh is dat een mooi moment Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:56

CHATULIEM619 schreef:

Alles wat je hier zegt kan en mag voor en tegen je gebruikt worden?Mensen vertellen het in vertrouwen(ja ik weet dat het hier openbaar is)en dat vertrouwen beschadig je door te beweren/er over te liegen dat je geen namen gebruikt mits ze via de mail gemeldt zijn.Door dat toch te doen denk ik dat het imago van de gebedsroom flink gezakt is.
Je kunt het noemen zoals je wilt maar ook de gebedsroom is niets meer dan een chatbox,het praten over mensen die niet aanwezig zijn kan ervaren worden als geroddel.
Ik weet dat de intentie van de "leiders" goed is maar het zou fijn zijn als ze(net als in de kerk gebruikelijk is!)te vragen of het goed is dat ze voorbede doen voor die mensen.

Keep up the good work.........gewoon doorgaan dus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:58

Ik weet dus ook dat er bij bepaalde personen waarvoor gebeden word verder geen contact is met de gebedsleider(s).

Het is zoals chat het al zegt bidden en pastoraal bezig zijn gaan hand in hand.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:58

als je 112 al niet eens meer kan onthouden is het ernstig met je gesteld. bovendien weet de politie meer van je dan je weet of denkt.

verder: ICE...die komt hier met enige regelmaat op 300 meter langs..met van die wieltjes eronder op twee stalen geleiders, ook wel rails genoemd...

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 17 januari 2012, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:59

ERIKA129 schreef:
ehhhhhh is dat een mooi moment Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

Verraste, verbaasde smiley Je hebt gelijk.........
Nou ja, elk voordeel heb z'n nadeel, toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 16:59

ERIKA129 schreef:

Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 17:01

LEANNE226 schreef:
Alles wat je hier zegt kan en mag voor en tegen je gebruikt worden?Mensen vertellen het in vertrouwen(ja ik weet dat het hier openbaar is)en dat vertrouwen beschadig je door te beweren/er over te liegen dat je geen namen gebruikt mits ze via de mail gemeldt zijn.Door dat toch te doen denk ik dat het imago van de gebedsroom flink gezakt is.
Je kunt het noemen zoals je wilt maar ook de gebedsroom is niets meer dan een chatbox,het praten over mensen die niet aanwezig zijn kan ervaren worden als geroddel.
Ik weet dat de intentie van de "leiders" goed is maar het zou fijn zijn als ze(net als in de kerk gebruikelijk is!)te vragen of het goed is dat ze voorbede doen voor die mensen.

Keep up the good work.........gewoon doorgaan dus Knipoog smiley

Juist Leanne!!!
Enne als ze het dan echt goed willen doen en ik neem aan dat ze die intentie hebben dan doe je eens navraag bij die persoon hoe het gaat ondertussen!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 17:02

STEENTJE178 schreef:

Juist dus toch weer een mooi moment Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 17:02

Crossroad & Marian,

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Heel veel gelukkige, en vooral ook gezegende jaren samen toegewenst!
En hopelijk hebben jullie vandaag ook een fantastische dag!

Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 17:03

GERRIT084 schreef:
Wordt er al zo lang met slotjes gegooid Smiley die vol vragen zit

Ja Gerrit slotje is een bekend fenomeen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 17:03

Geschokte, onthutste smiley dubbel......

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 20 januari 2012, 14:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 17:05

ERIKA129 schreef:
Ja Gerrit slotje is een bekend fenomeen Knipoog smiley

Vanaf de geboorte van cm.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 17:06

TINK100 schreef:
helemaal niets....rustig verplaatsen van bed naar bank en omgekeerd....de voordelen van nachtdienst.....

Ehhhhhhhh hier ook ongeveer zoiets.
Alleen dan zonder nachtdienst Knipoog smiley
Maar heb nog wel boodschappen gedaan en een paar stoelkussen gewassen wat daarna een eenzijdig kussengevecht opleverde om de voering er weer goed in te krijgen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 17:06

wees maar blij dat het geen kettingslotjes zijn... Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3499 3500 3501 3502 3503 3504 3505 ... 6194 Volgende
Pagina 3502 van 6194