Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:06
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | voor het overzicht heb ik je soorten reacties genummerd1) OF we communiceren nu langs elkaar heen of je gebruikt te makkelijk te zware woorden dat mijn woorden geen bijbelse grond hebben:
10 Doch hun, die getrouwd zijn, beveel ik niet, maar de Here, dat een vrouw haar man niet mag verlaten – 11 is dit tóch gebeurd, dan moet zij ongehuwd blijven of zich met haar man verzoenen – en een man moet zijn vrouw niet verstoten. andere vertaling 10 Voor gehuwden is er een gebod, niet van mijzelf maar van de Heer: een vrouw mag haar man niet verlaten. 11 Als ze hem toch verlaten heeft, moet ze ongehuwd blijven of zich met haar man verzoenen. Ook een man mag zijn vrouw niet verstoten. 1 Korintiërs 7:10-16
2 Mishandeling is een goede uitzondering: ik zat me al vantevoren af te vragen om die als zodanig te benoemen [maar ik wilde mijn mails ook niet onnodig lang maken]: als je gevaar loopt dan mag je vluchten want David als man deed dat voor Saul en ook evangelisten worden door Jezus opgeroepen te vluchten voor vervolging. Maar we moeten niet aan de hand van uitzonderingen zoals mishandeling en sexueel misbruik algemene woorden van God krachteloos maken. Andere voorbeelden zijn als de andere partner ongelovig is waarbij die vrij is om zijn eigen weg te gaan. Andere voorbeelden zijn als er kinderen zijn verwekt in een nieuw huwelijk. Dan zijn de schepen achter je goed verbrand en kun je moeilijk terug. Maar die situatie moet ook weer niet als een escape VOORAF worden geconstrueerd.
3 "dat het voor anderen makkelijk praten is": ik denk dat ouderlingen en oudsten bij gesprekken aangaande het huwelijk jong volwassenen en volwassen VOORAF veel meer op de consequenties moeten wijzen. |
In dezelfde tekst staan de volgende aanwijzingen:
vers26 schreef: | Ik meen dat het vanwege de huidige beproevingen voor een mens goed is te blijven wat hij is. |
vers29 schreef: | Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dat er maar weinig tijd rest. Laat daarom ieder die een vrouw heeft zo leven dat het hem niet in beslag neemt, |
Het is duidelijk dat de tijd voor Paulus een hele grote rol speelde. Zijn verwachting was dat Jezus zeer spoedig zou terugkomen. In mijn ogen zijn deze regels alleen maar van toepassing als we er zeker van zijn dat Jezus binnen enkele maanden terugkomt, want zo concreet was de verwachting van Paulus. En als je daar van uit gaat, dan heeft het toch ook nog weinig zin om je druk te maken of je nu wel of niet gaat trouwen? Dan kun je beter de tijd aan nuttiger dingen besteden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Daar gaat de discussie gezien het openingstopic van Annette wel degeljk over. Ik stel nadrukkelijk dat het niet vergoed moet worden omdat het mensen die homofiel zijn ten onrechte als ziek neerzet. En vooral omdat het het imago van christenen nog verder verslechtert. Ik vind wel dat we moeten waken dat dit topic daar ook daadwerkelijk over gaat. Een (nieuwe) homodiscussie hoort in een ander topic. Ik kreeg wel een paar mailltjes dat mensen me veel feller vonden dan ze van me gewend waren en dat was ook wel zo. Ik maak me hier inderdaad kwaad over en heb voldoende beargumenteerd waarom. En of ik kort door de bocht reageer of niet dat laat ik toch echt voor jouw rekening. Persoonljk heb ik een beetje een hekel gekregen aan de term beleving. Omdat we in het onderwijs kenneljk steeds dommer worden, volgen we de zoveelste bijscholingscursus management waarbij ronduit wordt gesteld dat je van een probleem het beste een persoonlijke beleving kunt maken - want dan hoef je er niks mee te doen. Het gaat dan immers niet om feiten maar om een beleving en ja , die is persoonlijk he. Je stelt er gewoon een andere 'beleving' tegenover en kat in het bakkie. Om over verspilling van overheidsgeld maar vooral over dedain voor mensen te spreken. Het zou me niet verbazen als er CM-ers zijn die op die manier in hun beroepsleven zijn gepakt. Beetje offtopic maar mogelijk heeft iemand er wat aan.
Thomas, beleeft het zo, grrrrrr.  |
Het blijft dan ook, hoe dan ook je persoonlijke beleving, of je dat nu leuk vind of niet....Op management niveau wordt niet zoveel over belevingenn gesproken, deden ze dat maar vaker zou ik zo zeggen...... Een probleem als een uitdaging beschouwen, dat is wel de taal die daar gesproken wordt...maar wie weet is het onderwijs wat milder....of zoals je zelf al zegt "wat dommer "
Maar om op het onderwerp terug te komen, ik denk dat we er niet zo met een tunnelvisie naar moeten kijken...., een verzekering is nu eenmaal voor iedereen, ook voor mensen die in therapie willen om hun sexuele geaardheid......
Willemijn, ziet het als een uitdaging om het niet als een beleving te zien maar als een vrijheid van handelen voor iedereen.......homo, bi, transeksueel of wat dan ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:16
|
|
|
LISA610 schreef: | In Ezechiël staat verschillende profetieën. Vandaag liep ik “bij toeval” aan tegen de volgende tekst (ik zocht namelijk om iets anders in de Bijbel).
Ezechiël 8: 15 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘En nog gruwelijker dingen zal ik je laten zien!’ 16 Hij bracht me naar de binnenhof van de tempel van de HEER. Bij de ingang, tussen de voorhal en het altaar, stonden ongeveer vijfentwintig mannen. Ze stonden met hun rug naar de tempel, met hun gezicht naar het oosten, en ze bogen zich in aanbidding neer voor de zon. 17 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘
Terwijl ik dit las, realiseerde ik mij ineens dat Moslims bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. Deze ingeving maakte mij nieuwsgierig, dus ik ben even gaan googlen. Hieonder een korte samenvattingen van mijn bevindingen:
Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten. Er zijn twee bijzondere tijdstippen in het jaar wanneer iedereen die minder dan circa 10.000 km van Mekka verwijderd is, de richting naar Mekka kan bepalen door op hetzelfde tijdstip naar de zon te kijken. Rond 27/28 mei en 15/16 juli komt de zon bijna recht boven Mekka als het daar middag is. Op een zogenaamde kibladag kan iedereen die de zon op het juiste tijdstip boven de horizon ziet heel eenvoudig de richting naar Mekka bepalen door de kompasrichting naar de zon op te meten.
Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka. Hoe zien jullie dit? En hoe kijken jullie naar andere profetieën uit Ezechiël? |
Wat de tekst beschrijft, gaat om de zon aanbidders. Mohammed was een jezuiet vanuit de chatholisme (zonaanbidders). Het oude testament periode, kende al vanuit de babylonie zonaanbidders (Hores Set, Isis). Wie zijn nu dan de zon aanbidders???? Mischien welke, de zondag als rustdag belijden???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 18 januari 2012, 19:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATHANYA830
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:38
|
|
|
Leonard480 (44) regio 0180 Nico576 (53) regio 0165 marcel188 nico576
Nathanya830 (34) regio 0251 Steentje178 (31) regio 0512 Joke317 (60) regio 0228
Nou, lijkt me toch een prima cluppie. Als iemand het prettig vindt om via telefoon contact kunnen hebben, as zaterdag, dan mag je me een pm sturen.
tot zaterdag 14.30! Als je je nog wilt aansluiten, dan lijkt ons dat helemaal gezellig!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:41
|
|
|
Ik ga voor de olijfboom....sprankelend glanzend in het zonlicht.... Verdorrend en bladverlies bij gebrek aan water En vrucht dragend! (heerlijke vruchten!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wordt wel een heeeeel klein cluppie maar hopelijk niet minder gezellig veel wandelplezier mensen  | Voor wandelen is helemaal geen groot cluppie nodig hoor. Veel plezier Nathanya en de rest!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:58
|
|
|
MARRY942 schreef: | Misschien gekke vraag...ik moet binnenkort op een cm bruiloft zingen...solo.....zijn er hier kno dokters of zoiets in de zaal die weten hoe ik mijn stem kan trainen?...graag jullie reaktie! |
Marry, oefenen in je badkamer. En als de buren je komen aanmoedigen dan neem je de volgende aria.
Ben erg benieuwd naar de apothiose !
Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:12
|
|
|
Dát was toen, dat in 'vreemde talen' spreken. Talen en niet dat rare gebrabbel.
Ben trouwens zelf in het verleden ook beschuldigd in de puntje puntje puntje kerk, dat ik occult belast zou zijn, omdat ik niet in 'tongen', eigenlijke vertaling is 'vreemde talen' sprak. In de Franse bijbel wordt het ook als 'vreemde talen' vertaald.
Kon ook mensen, jongeren, die maar wat meebrabbelden, omdat ze er anders niet bij zouden horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dát was toen, dat in 'vreemde talen' spreken. Talen en niet dat rare gebrabbel.
Ben trouwens zelf in het verleden ook beschuldigd in de puntje puntje puntje kerk, dat ik occult belast zou zijn, omdat ik niet in 'tongen', eigenlijke vertaling is 'vreemde talen' sprak. In de Franse bijbel wordt het ook als 'vreemde talen' vertaald.
Kon ook mensen, jongeren, die maar wat meebrabbelden, omdat ze er anders niet bij zouden horen. | Ben je een taalkundige ofzo, of is dat je indruk??? Ik weet wel dat taalkundigen het eens een keer onderzocht hebben en tot de conclusie kwamen dat het weldegelijk talen waren die gesproken werden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:21
|
|
|
Als je je familiestamboom uitzoekt, zul je ontdekken dat er n hoop moetjes in je voorgeslacht zitten. Het is eeuwen de gewoonte geweest pas te trouwen als de vrouw bewezen had vruchtbaar te kunnen zijn. En ja, deze huwelijken werden gewoon kerkelijk ingezegend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je een taalkundige ofzo, of is dat je indruk??? Ik weet wel dat taalkundigen het eens een keer onderzocht hebben en tot de conclusie kwamen dat het weldegelijk talen waren die gesproken werden. |
Chat, ook ik heb mensen met "tongentaal" aan mogen horen. Nog NOOIT een vertaler erbij gehoord trouwens...
Je kan me nog meer vertellen maar in mijn ogen is het onzinnig gebrabbel.
Sterker nog, ik vind het een belediging voor de gebeurtenis op Pinksteren in het jaar 33. Overduidelijk word in de bijbel vermeld dat de mensen opeens in andere talen spraken, bestaande TALEN dus.
Het komt niet vaak voor, maar ik ben het in deze volledig met Shanita eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:29
|
|
|
heel,veel sterkte,santia. je mag ook naar de gebedsroom komen,als je dat wilt. een,groetjes.vandam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: |
Maar om op het onderwerp terug te komen, ik denk dat we er niet zo met een tunnelvisie naar moeten kijken...., een verzekering is nu eenmaal voor iedereen, ook voor mensen die in therapie willen om hun sexuele geaardheid......
Willemijn, ziet het als een uitdaging om het niet als een beleving te zien maar als een vrijheid van handelen voor iedereen.......homo, bi, transeksueel of wat dan ook...... |
.... pedo ook? en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:33
|
|
|
- billy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | .... pedo ook? en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee  |
Ahum, ik had het er niet over dat belevingen vervelend zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:37
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heerlijk koud  Zodra ik ff geen koortig kind op mn schoot heb glip ik lekker ff naar buiten om de hond uit te laten of in de tuin te rommelen. Ik heb normaal een hekel aan kou, maar dan dat viese natte weer van de laatste weken kan ik er zelfs van genieten!
En nu wachten tot mn 2 kleine ijsblokjes thuiskomen van de manege, zal de chocolademelk maar vast warm maken. |
Komt hier anders al een sinds begin van de middag naar beneden sijpelen hoor Takkenweer dus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ahum, ik had het er niet over dat belevingen vervelend zijn......
 |
das jouw persoonlijke beleving?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:40
|
|
|
VANDAM845 schreef: | heel,veel sterkte,santia. je mag ook naar de gebedsroom komen,als je dat wilt. een,groetjes.vandam |
Inderdaad van Dam, gelukkig reageert niet iedereen zo als Jolan op Shanita.......ze is in nood en zoekt een praatpaal/praatpalen....Shanita...je bent altijd welkom hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:42
|
|
|
dat zijn 2 goede voorbeelden waarin het goed gewerkt zou hebben. er zijn ook veel nadelen. 1.gsm kan stuk gegaan zijn. 2.beveiligt met een wachtwoord. 3.personeel begrijpt niet hoe in de telefoon boek te komen. 4.gsm is zoek geraakt. 5.de wijze waarop het onder de aandacht wordt gebracht,via spammen... de meeste mails zal in de junk/bulk/spam box verdwijnen. 6.te veel moeite om het te doen,rede nummer 1 waarom de meeste nog geen donorcodicil bezitten is omdat het vooruit wordt geschoven.. en hier red je letterlijk levens mee....... efficiëntie..... De meeste mensen moet je kunnen bereiken. Het moet altijd werken. Ik vraag me af waarom de oplossing niet bij hun zelf wordt gezocht..zei zijn namelijk de eerste die in contact komen met het slachtoffer..... de middelen zijn er namelijk al het zou alleen maar wat aangepast hoeven te worden.Maar goed zo denk ik er over.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:43
|
|
|
PIETER649 schreef: | .... pedo ook? en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee  |
Tuurlek heeft een pedo het recht om op christelijke grondslag een therapie te volgen om te leren omgaan met zijn of haar gevoelens Die dan ook vergoed wordt door de zorgverzekering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:46
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Marry, oefenen in je badkamer. En als de buren je komen aanmoedigen dan neem je de volgende aria.
Ben erg benieuwd naar de apothiose !
Herman  |
ik zag nog geen aria verschijnen her....hihi...maarreh...neem wel een zakkie fishermans friends...kom ik ook een eind mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:02
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Waarom het mooie van het geloof onderuit halen met deze onzin....
Zelfde geldt voor profetie en aanverwante onzin. O ja, gebedsgenezing.  |
aanverwante onzin shanita?
dan ben ik dus compleet gestoord want dan zie ik dingen die er niet zijn.
Ik ken persoonlijk teveel mensen die genezen zijn door gebed van -de ziekte depressie die door de psychologie waren opgegeven -pddnos/autisme wat wetenschappelijk gezien helemaal niet mogelijk is -zware eczeem klachten, elke ochtend beddegoed onder het bloed
dus niet van horen zeggen ...
ik ken ze persoonlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In dezelfde tekst staan de volgende aanwijzingen:
Het is duidelijk dat de tijd voor Paulus een hele grote rol speelde. Zijn verwachting was dat Jezus zeer spoedig zou terugkomen. In mijn ogen zijn deze regels alleen maar van toepassing als we er zeker van zijn dat Jezus binnen enkele maanden terugkomt, want zo concreet was de verwachting van Paulus. En als je daar van uit gaat, dan heeft het toch ook nog weinig zin om je druk te maken of je nu wel of niet gaat trouwen? Dan kun je beter de tijd aan nuttiger dingen besteden..... |
Jezus zei ook dat Hij spoedig kwam, toch zie ik weinig kerken het Nieuwe Testament voor, niet van toepassing verklaren, omdat Zijn komst is uitgebleven...
Ik wil mensen die door lastige tijden zijn heengegaan niet aanklagen maar ik waak ervoor dat praktijken geinstitutionaliseerd raken. Een mooi woord voor ingeburgerd.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op woensdag 18 januari 2012, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:16
|
|
|
ik zie een 3 letterwoord staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:20
|
|
|
Als ze genezen komt het door t gebed Als ze niet genezen komt het omdat de medische wereld machteloos staat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:24
|
|
|
'k Denk dat ik mezelf wel kan vergelijken met een GROEN blijvende heester / heg. Niet willen opvallen ... veel beschutting / bescherming geven voor de dieren.....EN.... op zijn tijd flink gesnoeid moet worden om mooi te blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:24
|
|
|
Als iedereen nou gewoon een onderhuidse chip laat inplanten, kunnen ze het met een chiplezer in de ambulance zo uitlezen bedoel je Ronny?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:26
|
|
|
CHRISTIAN146 schreef: | Jezus zei ook dat Hij spoedig kwam, toch zie ik weinig kerken het Nieuwe Testament voor, niet van toepassing verklaren, omdat Zijn komst is uitgebleven... | In de genoemde teksten is die toekomstverwachting de reden van zijn adviezen, dat is een heel groot verschil vind ik met de rest van het NT. De tekst zelf roept op om het te lezen in deze eindtijdverwachting. Hiermee verklaar ik dus niet het gehele NT niet geldig, ik probeer te interpreteren wat deze tekst precies betekent.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 18 januari 2012, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|