ChristianMatch

Forum

eten in Duitsland 21 jan
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3540 3541 3542 3543 3544 3545 3546 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:00

BERT168 schreef:
nee helaas...dit is em net niet...
ik meende dat er nog een paar dames op de achterbank zaten te giechelen zaterdag,dus dit model komt niet in de buurt.
bij dit model zouden ze bij ons op schoot hebben gezeten,en dat zou chatuliem vast niet willen denk ik.... Lachende smiley Lachende smiley

Nou snap ik waarom je het zo in je knieen hebt Bert!!

Trijnie en Erika hebben bij Chatje en jou op de knie gezeten!! Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:01

WILLEMIJN232 schreef:
De vraag was niet of je je het kan permiteren maar of het nodig is dat je het hebt.......
Knipoog smiley

pfff er hebben vele generaties in beestenvellen rondgelopen, geleefd van jacht en verzamelen terwijl ze in grotten woonden...
dus wat is er dan ECHT nodig om te kunnen leven?

En dat antwoord moet iedereen voor zichzelf maar invullen.

Pieter, gaat gewoon voor luxe
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:12

Ik vind niet dat je het kunt maken om direct aan te nemen dat zo iemand werkeloos is. Gisteren was ik in een kerk waar het juist hierover ging: het negende gebod, over het vals getuigenis spreken. Zoals die dominee het uitlegde viel daar ook het generaliserende conclusie trekken onder. Persoonlijk vond ik het heel leerzaam.
Het is helemaal geen schande om werkeloos te zijn, maar als ik om me heen kijk is een groot deel ook gewoon te beroerd om te werken Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:13

MARISKA601 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Heb je kiespijn Maris?

Of zwijgplicht? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:17

CARIEN982 schreef:
Heb je kiespijn Maris?

Of zwijgplicht? Smiley met dichtgeplakte mond

Het laaste...
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:30

Lijkt me erg leuk maar weet niet of vervoer een probleem word.
En de kosten he ...
Maar heb er wel zin in
Ik denk er nog ff over
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:32

Maandag 23 Januari, Psalm 12: 1-6; Nu zal ik opstaan.

Opstaan – je kunt gerust dat dit werkwoord typerend is voor heel de psalm. Het is zogezegd een opwekkingslied. Overigens, geen halleluja te bekennen. Geen lofprijzing wordt ons op de lippen gelegd. Een song of praise is dit lied allerminst. En toch: een opwekkingslied. En wie moet er dan opgewekt worden? Nee, niet de ingeslapen christenheid, niet het sluimerende volk des Heren – want dat volk slaapt en sluimert helemaal niet. Dat geplaagde volk van God ligt juist wakker. Het ligt de wakker van alle ellende in de wereld, van de kreten die opstijgen uit de kranten, van het geschreeuw van de schoften die met God en zijn gebod geen rekening houden. Het volk van God ligt wakker van de pijn, ligt wakker van geheime rapporten van politie en politici. Het volk van God ligt wakker van rampen en geruchten, van roddels en gerebbel. Het volk van God kan er niet van slapen: al die ellende in de wereld. Wat doen we elkaar toch aan!
Maar wie wordt er dan wél opgewekt, als wij, wij mensen, het niet zijn? God! God wordt opgewekt. Alsof Hij ligt te slapen… Dat zal wel niet, maar toch. Sta op, o God! Breng redding, grijp in! Je kunt tegenwoordig toch geen mens meer vertrouwen? Voor je het weet nemen ze alles op, staat elk beeld op video, elk woord op de band. Voor je het weet spreken rechters geen recht meer, maar de mening van wie hun betalen. God sta toch op! Doe er toch iets aan!
Of dat helpt, dit opwekkingslied? Wis en waarachtig! Hoor maar: Ik sta op, zegt de Heer. Ter wille van de armen en de zwakken! Ik neem het voor hen op. En dat moesten jullie ook maar doen!

‘Nu zal Ik opstaan’, spreekt de Heer der heren,
‘om wat zij armen hebben aangedaan.
Ik zal het lot van de verdrukten keren.
Ik red hen uit. Hun klacht heb Ik verstaan.’
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:32

WILLEMIJN232 schreef:
De vraag was niet of je je het kan permiteren maar of het nodig is dat je het hebt.......
Knipoog smiley
Eigenlijk een vreselijk calvinistische vraag. Even terug op de vraag, invloed van het Westers denken. Ik zit in eerste instantie te denken
aan het Epicurisme. Op een of andere manier willen wij zoveel mogelijk pijn en lijden uit ons leven bannen. We hebben moeite om ermee om te gaan. Was in het verleden het lijden en sterven een onderdeel van het leven, nu willen we het zo ver mogelijk wegstoppen...
Lijden vormt een centraal onderdeel in de bijbel. Door het lijden van Jezus verkrijgen wij verlossing.

Een tweede aspect is wel het materialisme. Geld speelt een heel belangrijke rol, bezittingen zijn heel waardevol...

Een derde aspect is het individualisme. Schreef vroeger de kerk voor hoe we moesten leven, eerder zijn we nu zelf geneigd beslissingen te nemen. En als het de kerk niet bevalt zoeken we maar een andere op...
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:33

ERIKA129 schreef:
Ik vind het wel humor Clown smiley
En ben er achter gekomen dat Chat die echt heeft hoor, dus waarom zou hij niet eens zo'n topic mogen openen Verraste, verbaasde smiley

Goed van je Erika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:40

HANNAH810 schreef:
dat mensen hem VRAGEN OM VERGEVING?
lijkt me luid en duidelijk in de bijbel terug te vinden, dat een ieder die om genade vraagt die ook daadwerkelijk zal ontvangen.

ps. is het zo raar als iemand op een bericht reageert op een forum, mar? Geschokte, onthutste smiley
Het was grappig bedoeld Smiley die vol vragen zit .

Hetgeen ik bedoelde te zeggen is, dat genade een gift is van God welke de wereld al ontvangen heeft. Daar hoeven we niet om te vragen.
En ieder die in de Here Jezus gelooft, heeft het eeuwig leven. Hoeven we ook niet om te vragen.

Mischien dat Matheus meer duidelijkheid geeft.

Mat 6:14 Want indien gij den mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven.
Mat 6:15 Maar indien gij den mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven.

Of is dit niet een antwoord vanuit de bijbel op vergeving van hoe en wat?

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 23 januari 2012, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:51

Feitelijk is de individualisering in een of twee generaties volledig tot stand gebracht. Ik ben opgegroeid in een wat behoudend gereformeerd-synodaal milieu en in die tijd had modernisme daar nog geen enkele invloed. Toen ik thuis vertelde dat ik niet op de anti-revoutionaire partij zou stemmen, brak werkelijk de pleuris uit. Het was vanzelfsprekend dat, wanneer je tot deze kerk behoorde, je ARP stemde en lid werd van de NCRV. De verzuiling was nog compleet. Als je tot een groep behoorde, werd je geacjht op die manier te denken. Ik vond en vind nog dat je als christen ook een liberale of sociaal-democratische maatschappijvisie kunt hebben en als je net zo naar de samenleving kijkt als de confessionelen, nou dat kan ook. In die tijd werd in de kerk nog afgekondigd vanaf de kansel wanneer de ARP vergaderde.
Daarna kwam er een linkse golf over Nederland en het kwam er op neer dat je als christen toch eigenlijk wel een linkse maatschappijvisie moest hebben - en dat ging met flinke druk gepaard. Feitelijk dezelfde autoritaire inslag. We hebben deze discussies ook wel op CM gehad. Arjan is helaas overleden, ik mocht hem erg graag maar hij vertaalde het evangelie toch wel heel erg Groen-Linksachtig. Dat vind ik prima maar als ik me ook christen voel, hoef ik dat nog niet op dezelfde manier te zien. Ik vind dat je als christen alle drie de hoofdstromingen die ik zonet noemde mag aanhangen. Het feit dat je als christen op een christelijke partij moet stemmen vind ik baarlijke nonsens. Waarom zou ik achter een de facto partijleider als Maxime Verhagen aan moeten lopen, die voor mij de vleesgeworden onbetrouwbaarheid en leugenachtigheid vertegenwoordigt?
Dat standpunt was echter vijfenveertig jaar geleden echt buiten iedere orde. Christenen zijn ook geindividualiseerd en dat is een groot goed. Het is voor een deel ook de spagaat waar het CDA nu in zit. Barmharigheid is een noodzakelijke christelijke waarde maar hoe pas je dat toe met puur berekenende burgers? Een regering die met boerenverstand bestuurt, past meer bij deze tijd. Ik vind het heel goed dat het CDA aan het herbronnen is, jammer genoeg pas nu de partij aan de beademing ligt. Het individualisme heeft op dit moment het collectieve denken en de verzuiling duidelijk vervangen. Ik vind echter dat discussie over hoe je handelt als christen wel goed is, zolang je elkaar maar niet langs de meetlat legt. Ook in ons consumptiegedrag kunnen we kiezen voor wel of geen iPhone, wel of geen auto, wel of geen LED TV. Ik vind echter dat we als samenleving wel rekening moeten houden met mensen en zeker moeders met kinderen die dit allemaal niet kunnen betalen. Niet iedereen heeft zijn levensomstandigheden in de hand. Daar rekening mee houden is een keuze die je als christen ook mag maken, lijkt me. Wat meer gemeenschapzin op dat punt kan geen kwaad. Niet alle armoede is eigen schuld. In de jonge kerk was de diaconie een belangrijke pijler.

Thomas, geindividualiseerd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 23 januari 2012, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
TJOKLAT313

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:51

Zou je het kunnen samenvatten met:
ik heb wat ik heb, maar als het moet kan ik het loslaten...

De Prediker vindt dat we mogen genieten van alles wat we verworven of gekregen hebben... maar 't is wel ijdelheid Knipoog smiley

Tjoklat, heeft helaas geen chocolade in huis...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:52

Treurig nieuws Geschokte, onthutste smiley

Duim is losgegaan en het was bij laatste operatie (22aug2011) metalen spoed verwijderd door infectie, het was nog niet klaar met verdere herstel. Daarna ging het mis met de bottengroei.
Volgende plan is : ct scan maken en daarna opereren.
Ik denk binnen 1 maand word ik weer geholpen.
Het is echt balen en zware teleurstelling.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:55

Ik zit bijna 3 jaar in de WAO, ik schrijf gewoon op de profiel wat ik doe.
Gewoon eerlijk opschrijven en bij ontmoeten zal wel mislopen als je liegt over eigen persoonlijk.
Dat ben je als bedrieger.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 20:56

HERMAN388 schreef:

Duim is losgegaan en het was bij laatste operatie (22aug2011) metalen spoed verwijderd door infectie, het was nog niet klaar met verdere herstel. Daarna ging het mis met de bottengroei.

Da's vervelend nieuws Herman! Boze smiley
Sterkte ermee!

enne niet te veel meer poetsen en dweilen bij Brigit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:00

ERIKA129 schreef:
Clown smiley
dus ik ben Truus de mier tututututuuuut Knipoog smiley

Ga tot de mieren gij......

(Zou tie dat bedoelen???)) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:03

ERIKA129 schreef:
Ik vind het wel humor Clown smiley
En ben er achter gekomen dat Chat die echt heeft hoor, dus waarom zou hij niet eens zo'n topic mogen openen Verraste, verbaasde smiley

Zie je wel... die voeten.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:06

COOTJE711 schreef:
Da's vervelend nieuws Herman! Boze smiley
Sterkte ermee!

enne niet te veel meer poetsen en dweilen bij Brigit Knipoog smiley

Ik zal Herman verzorgen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TJOKLAT313

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:09

THOMAS968 schreef:
Feitelijk is de individualisering in een of twee generaties volledig tot stand gebracht. Ik ben opgegroeid in een wat behoudend gereformeerd-synodaal milieu en in die tijd had modernisme daar nog geen enkele invloed. ............etc.
Ik vind echter dat we als samenleving wel rekening moeten houden met mensen en zeker moeders met kinderen die dit allemaal niet kunnen betalen. Niet iedereen heeft zijn levensomstandigheden in de hand. Dat is een keuze die je als christen ook mag maken, lijkt me. Wat meer gemeenschapzin op dat punt kan geen kwaad. In de jonge kerk was de diaconie een belangrijke pijler.

Thomas, geindividualiseerd.

Gemeenschapszin... hoe kom je daar weer in deze post-moderne tijd? Individualisme betekent dat iedereen volledig verantwoordelijkheid draagt voor zijn eigen keuzes. Dat is een groot goed, en daar mag je van genieten. Maarja, zoals je opmerkt, die grote groep die die verantwoordelijkheid niet kan dragen?
De huidige overheid wil deze verantwoordelijkheid niet meer. De kerken moeten overal een tandje bijschakelen. De geindividualiseerde buren kijken het liefst weg en mopperen tegen de andere buren.
Ik worstel echt hiermee...

Tjoklat, best wel geindividualiseerd, maar met heimwee naar het wij-gevoel
Naar boven

Auteur Bericht
TJOKLAT313

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:12

MAR907 schreef:
‘Kiezen voor Jezus maakt je leven niet makkelijker maar moeilijker!’ zegt Wilkin van de Kamp onomwonden als we hem vragen of hij iets meer wil vertellen over het thema van het komende Vrij Zijn Weekend in maart. Vreemde uitspraak voor iemand welke weet dat de Here Jezus een verlosser en bevrijder is.
Dus niet kiezen voor de Heer dan, het wordt alleen moeilijker en zwaarder volgens hem gezegd door Paulus.

Mijn bijbel zegt en leert anders.

Waarschijnlijk lezen en interpreteren we de bijbel allemaal anders...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:13

TJOKLAT313 schreef:
Gemeenschapszin... hoe kom je daar weer in deze post-moderne tijd? Individualisme betekent dat iedereen volledig verantwoordelijkheid draagt voor zijn eigen keuzes. Dat is een groot goed, en daar mag je van genieten. Maarja, zoals je opmerkt, die grote groep die die verantwoordelijkheid niet kan dragen?
De huidige overheid wil deze verantwoordelijkheid niet meer. De kerken moeten overal een tandje bijschakelen. De geindividualiseerde buren kijken het liefst weg en mopperen tegen de andere buren.
Ik worstel echt hiermee...

Tjoklat, best wel geindividualiseerd, maar met heimwee naar het wij-gevoel

het is gewoon veel te makkelijk geworden om lui te zijn of gewoon geen zin te hebben.
de gemeenschap vangt het toch wel op...
en dat word nu hopelijk eens goed ingeperkt
het is jammer dat de goeden onder de kwaden gaan lijden, maar zo is het leven...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:15

BRIGIT826 schreef:
Ik zal Herman verzorgen Knipoog smiley

Nee maar...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:16

HERMAN388 schreef:

Da's idd een teleurstelling, Herman! Sterkte ermee!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:20

ERIKA129 schreef:
CHATULIEM619 schreef:
De nieuwe lijst:

Chatuliem
Pieter
Annette
Willemijn
Josina (o.v)
Erika (o.v)
Bert
Cootje
Frank
Ineke (als ik vrij ben)
Hannah702
Marianne
Herman
Marsjg (ov)
Tink (ov)
Bommie
Miekjes
Marjan474 (o.v.)
Mariska (o.v.)
Iesje369 ov
saskia (haas141) en
aer sluit dan later aan ovb.
Visje (ov)
peertjes512
Trijnie (o.v)

En weer vol Lachende smiley
Kunnen jullie zo snel mogelijk ov weghalen? Dan weten we ook waar we aan toe zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SIMSIM368

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:20

MOMO697 schreef:
En de kosten he ...
Maar heb er wel zin in
Ik denk er nog ff over

nou Mo gaat lukken toch?

Laatst aangepast door
SIMSIM368
op maandag 23 januari 2012, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:33

HERMAN388 schreef:

Sterkte Herman!!!!
Hopenlijk gaat het goed komen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:34

MOMO697 schreef:
En de kosten he ...
Maar heb er wel zin in
Ik denk er nog ff over

t is inderdaad wel een afstand voor je;
bert364 komt ook van t noorden, en griffin ook;
misschien is één van de heren bereid om (gedeeltelijk) samen te reizen en de kosten op die manier te delen?

bert, griffin? Lachende smiley met blinkend witte tanden galanterikken gezocht!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:37

ERIKA129 schreef:
Ja hier sinds vanmiddag ook een en al zon Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril

Vandaar dat wij weer regen hadden.
De zon had het te druk Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:44

CHATULIEM619 schreef:
Kunnen jullie zo snel mogelijk ov weghalen? Dan weten we ook waar we aan toe zijn.

Zodra ik wat meer weet zal ik het doorgeven, maar voorlopig is alles voor mij ook nog ff koffiedik kijken. Sorry Verlegen lachende smiley

En daarnaast: mijn abo verloopt met 5 dagen en ik denk niet dat ik het verleng, is dat een probleem?

Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 23 januari 2012, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 21:51

HERMAN388 schreef:
Ik zit bijna 3 jaar in de WAO, ik schrijf gewoon op de profiel wat ik doe.
Gewoon eerlijk opschrijven en bij ontmoeten zal wel mislopen als je liegt over eigen persoonlijk.
Dat ben je als bedrieger.

Dat bedoel ik Her....t komt altijd uit he.... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3540 3541 3542 3543 3544 3545 3546 ... 6194 Volgende
Pagina 3543 van 6194