Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:20
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Natuurlijk, is het geen afwijking, het is een aangeboren perfecte staat, waar niemand geen problemen mee heeft. En de Bijbel, ach het zal allemaal wel zet en vertalingsfouten zijn geweest. En wat de natuur zelf bepaald, dat bij dieren in het wild, waar het ook wel eens voorkomt, ach die maken elkaar dan gewoon af. Maar wat zou dat, dat zijn dan ook beesten, maar wat zou het, het moest een naam hebben. |
wat een felle reactie waar heb ik dat aan te danken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat me niet alleen om het hakken. Het gaat er vooral om, dat sommigen voortdurend lopen te speculeren en dat dat speculeren weer leidt tot ruzies en confrontaties. Die zgn. suggesties verwarren iedereen en die maken er de sfeer niet beter op. Wat wel zou helpen is wat meer vertrouwen hebben in de mensen die het organiseren en de organisatie bij ze laten, maar dat schijnt tegen dovemansoren gezegd te worden.Oftewel bemuist d'r nait mit... |
Chat, jij hebt een reserve-lijst...wil je mijn naam schrappen en vervangen, aub? Dank je wel...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 29 januari 2012, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:37
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En reageren als een kip zonder kop, zo sloom als een slak, zo stom als een ezel, en als de aap uit de mouw komt kniijpen ze de kat in het donker Gaan ze er als een haas vandoor, en gaan in een hoekje alle muizenissen verzinnen, om zo dom als een gans, en zo snel als een vis in het water de beer te eten alvorens die geschoten is  |
Eh...hebbie aandelen in Artis Gerrit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:40
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Vleeseter ... zeker weten ... maar wel heel kieskeurig
Zo zal ik vast geen vlees eten van een merrie ... gggrijns  |
Wel knap Cross....dat jij aan een pakkie paardenrookvlees kunt zien of het een hengst of een merrie was.....leer mij dat ook eens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:41
|
|
|
Mijn hele dag was één fijn moment! Genoten van mijn dochter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:43
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Gaaaap, ik vroeg aan mama wanneer komt weer fabeltjekrant? Ikke vind leuk als mama dit voor mij leest. |
In één ding heeft Chat gelijk: enorm slaapverwekkend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Chat, jij hebt een reserve-lijst...wil je mijn naam schrappen en vervangen, aub? Dank je wel... | Nee, bovendien zou je me pv moeten benaderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 21:01
|
|
|
lekker flexibel weer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 21:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hallo beste Cm ertjes. Daar zijn we weer. Waren jullie ook al zo in spanning wat daar nu gebeurde in het verre Duitsland? De vloer begon te bewegen, de borden begonnen te trillen op tafel, wat was daar nu aan de hand? Maar evenzo plotseling als het begon, hield het ook weer op. De dieren keken elkaar verschrikt aan, was dat een aardbeving? Gelukkig kwam er snel duidelijkheid. Want buiten even verderop, zagen ze dat De Mol boven gekomen was. Sorry, zei Mariska, ik was ff te vroeg naar boven gekomen. Hebben jullie een sigaartje voor mij? Ik ben die van mij vergeten. Mevrouw Ooievaar zei nog, kind wat ben je vies, je zit helemaal onder de aarde en de modder....Kom maar lekker bij mij zitten. Dat was nu wel weer aardig van haar. De telefoon van De Wolf ging, het was Carla, de kat. Zegge Wolf, kun je me ff van het station ophalen, ik heb de bus gemist. En mn oude krakkemikkige voetjes doen zo'n pijn. De Wolf keek De Uil aan en mevr. Uil zei: zeg kun je niet even wat spelen op je accordeon? En zo zaten ze daar allemaal, gezellig bij elkaar. Maar wat zou er nu met Carla de kat gebeuren? Zouden ze haar daar zomaar laten staan? |
chatuliem verteld niet verder.... maar voor de geinteresseerde lezertjes zal ik vast vertellen dat we Carla lekker op t station lieten staan... of en hoe ze thuis gekomen is, is ons verder niet bekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 21:11
|
|
|
GERRIT084 schreef: | En reageren als een kip zonder kop, zo sloom als een slak, zo stom als een ezel, en als de aap uit de mouw komt kniijpen ze de kat in het donker Gaan ze er als een haas vandoor, en gaan in een hoekje alle muizenissen verzinnen, om zo dom als een gans, en zo snel als een vis in het water de beer te eten alvorens die geschoten is  |
en ze stinken als n bunzing zeker??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 21:53
|
|
|
Vraag mn eigen af of ik vandaag eigenlijk al wel gegeten heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 21:59
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heerlijk gegeten,Ajam setan met gebakken aardappels oftewel, kip in een pittig sausje. Maar na de 4 knoflooktenen die erdoor gingen hoop ik wel dat we niet onverwachts visite krijgen  |
Kan me wat bij voorstellen......ze zouden zo stoned als een garnaal worre van de lucht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT364
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 22:11
|
|
|
mijn mooiste moment van vandaag is nadat ik samen met mn zoon naar kerk geweest was (terwijl hij dit niet leuk vindt en ik hem het niet verplicht we bleven tot na de preek en zij daarna weg gegaan ) hij op de terug weg zei: pa volgende keer pakken we de auto he en daarmee aangaf devolgende keer mee tewillen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 22:25
|
|
|
BERT364 schreef: | mijn mooiste moment van vandaag is nadat ik samen met mn zoon naar kerk geweest was (terwijl hij dit niet leuk vindt en ik hem het niet verplicht we bleven tot na de preek en zij daarna weg gegaan ) hij op de terug weg zei: pa volgende keer pakken we de auto he en daarmee aangaf devolgende keer mee tewillen |
dat is super
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 22:28
|
|
|
BERT364 schreef: | mijn mooiste moment van vandaag is nadat ik samen met mn zoon naar kerk geweest was (terwijl hij dit niet leuk vindt en ik hem het niet verplicht we bleven tot na de preek en zij daarna weg gegaan ) hij op de terug weg zei: pa volgende keer pakken we de auto he en daarmee aangaf devolgende keer mee tewillen |
't zal hoogstwaarschijnlijk een andere preek geweest zijn dan bij ons, want het enthousiasme kon ik bij mn zoon niet echt ontdekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:14
|
|
|
Tjonge, lieve CM ertjes, dat was lang wachten he. Maar goed, de fabeltjeskrant is er weer hoor. Waar waren wij gebleven? Carla de kat stond te wachten op het station, te hopen dat ze opgehaald zou worden. Ze begon al een beetje te jammeren. Laten we eens lezen wat ze allemaal zegt: "Is er nu niemand die om me denkt? Is er niemand die me wil ophalen? Had ik dan toch maar mn Soebje moeten meenemen....als het nog lang duurt, ga ik gewoon terug, ik vind het niet eerlijk. Ik wou dat ik een helicopter had. Gelukkig zag ze daar een bekende. Meindert het paard, met zijn Saab. Misschien wil hij haar wel brengen. Meindert brieste erop los, ik naar dat etentje, nooit van mn leven. Maar ik wil je wel brengen hoor, dat is geen probleem. Dus samen in de auto, richting Duitsland. Carla dacht, het is toch wel een aardige vent, miaaauw. Ondertussen in het verre Duitsland, Lowieke de Vos voelde opeens iets kriebelen op zn neus. Hij probeerde haar weg te slaan, maar het bleek een oude bekende te zijn. Hannah busy bij was namelijk gekomen. Ze riep uit volle borst: helllep ze zitten achter me aan. Al die kerels, word ik zo moe van. En ze lijken ouder te worden met de dag. Arme ik, ik kan niet eens fatsoenlijk ergens zitten of ze komen eraan. Mag ik bij jullie schuilen? De Wolf keek de Uil aan, en hij zei: laat ik maar mn accordeon pakken...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 30 januari 2012, 00:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat ze het nageslacht van Ismael zijn, is natuurlijk grote onzin. De islam is duizend jaar later ontstaan en niet elke Arabier is automatisch een afstammeling van Ismael. Het is weer een van die onzin theorieën die Mohammed de wereld in geholpen heeft. |
Toch kun je ze wel zien als het nageslacht van Ismaël. Ismaël was een zoon van een slavin, Hagar kreeg geen vrijbrief mee, en werd dus niet van haar slavenbestaan vrijgemaakt toen ze door Abraham met Ismaël werd weggestuurd.
En zoals ik eerder al zei is de islam een slavengeloof. islam betekend onderwerping, en moslim betekend onderworpene, moslims zijn door hun geloof dus niet vrij zoals wij dat wel zijn in ons geloof. Ook in hoe vanuit de koran de moslims hun geloof moeten beleiden betekend dit een slaven bestaan. Omdat zij door hun geloof en uitoefening van hun geloof slaaf zijn, daarin zijn zij het nageslacht van Ismaël, buiten de onzin die mohammed er over gezegd heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:36
|
|
|
Het probleem is dat de Koran onderwijst dat Ismaël het kind van de belofte was (Soera 19:54; vergelijk ook Soera 37:83-109 met Genesis 22:1-19) en Moslims geloven dat de beloften van God's verbond bedoeld waren voor Ismaël's afstammelingen in plaats van die van Isaak. Mohammed was een afstammeling van Ismaël en dus streven Moslims er naar om deze belofte van het verbond op te eisen, namelijk het land van Palestina. Sinds de door de Verenigde Naties gesanctioneerde terugkeer van Israël naar Palestina in 1948 heeft er een grote vijandigheid bestaan tussen Israël en haar Arabische buren, met grote gewapende conflicten in 1948-49, 1956, 1967, 1973-74, en 1982. Het feit dat Israël vandaag de dag nog bestaat is op zichzelf al een mirakel.
Voor verder info over mohammed en zijn viesie zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 29 januari 2012, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 23:57
|
|
|
HARALD940 schreef: | Toch kun je ze wel zien als het nageslacht van Ismaël. Ismaël was een zoon van een slavin, Hagar kreeg geen vrijbrief mee, en werd dus niet van haar slavenbestaan vrijgemaakt toen ze door Abraham met Ismaël werd weggestuurd.
En zoals ik eerder al zei is de islam een slavengeloof. islam betekend onderwerping, en moslim betekend onderworpene, moslims zijn door hun geloof dus niet vrij zoals wij dat wel zijn in ons geloof. Ook in hoe vanuit de koran de moslims hun geloof moeten beleiden betekend dit een slaven bestaan. Omdat zij door hun geloof en uitoefening van hun geloof slaaf zijn, daarin zijn zij het nageslacht van Ismaël, buiten de onzin die mohammed er over gezegd heeft. | Ik zie het meer als een positie die opgeëist is door Mohammed, om zich gelijk te stellen aan Abraham. Maar die totaal geen enkele grond heeft.Ik ken nog wel iemand die zich even belangrijk vindt als God, maar of dat zo is is maar net de vraag. Het is toch schandalig dat ze zich het verhaal toeëigenen van Izaäk en zomaar stellen dat Abraham Ishmael moest offeren? Dat is een leugen en dat is kopieergedrag. En we weten allemaal wie God wil kopieren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 02:16
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Heerlijk gegeten,Ajam setan met gebakken aardappels oftewel, kip in een pittig sausje. Maar na de 4 knoflooktenen die erdoor gingen hoop ik wel dat we niet onverwachts visite krijgen  |
Ik heb maar eens effe gegoogled naar Ajam setan...oftewel Duivelse hete kip...het zit er wel lekker uit en eens de moeite waard om het ook te maken...
http://www.eigenwijskoken.nl/AJAMPED.HTM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 02:19
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | ERIKA129 schreef: Een cheetah en een adelaar in een huis Gaat dat goed samen Beide jagen graag en vreten hun prooi op! Gezellige boel bij jullie Hoezo ...
Een adelaar in de lucht, de cheetah op de grond ... een goede combinatie om samen te jagen (elkaars "oog" en "hand" zijn)
We jagen niet meer voor het "vlees" ... ons doel is nu het najagen van de Liefde  |
De liefde zou je eigenlijk niet meer moeten najagen maar wel al gevonden hebben voor dat je het 'vlees' vond. ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 02:22
|
|
|
Ik heb vandaag maar ik bedoel gisteren want ik schrijf dit morgen veel geslapen...ik voelde me niet zo lekker...veel hoesten en erg hangerig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 02:25
|
|
|
Volgens mij is het een beetje aan het vriezen...
Het heeft toch niet gevrozen hier maar het is wel koud en grijs. Hopelijk komt er geen sneeuw...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 30 januari 2012, 09:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 08:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kan me wat bij voorstellen......ze zouden zo stoned als een garnaal worre van de lucht.  |
Klopt, dat werd ik zelf ook al, maar er zijn van die dagen dat je dat ff nodig hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 08:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb maar eens effe gegoogled naar Ajam setan...oftewel Duivelse hete kip...het zit er wel lekker uit en eens de moeite waard om het ook te maken...
http://www.eigenwijskoken.nl/AJAMPED.HTM |
Die ziet er wel heel heet uit hoor frank, ik heb een recept zonder 10 pepers en dat was al heet genoeg. Zal het recept straks wel ff voor je opzoeken. Ik heb zelf een hekel aan vlees met botjes erin dus de kippepoten heb ik vervangen door in grove stukken gesneden kipfilets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 08:57
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 09:17
|
|
|
JAaaaaaaaaa eindelijk wat sneeuw en de lucht is zo grijs er moet denk nog wel het een en ander gaan vallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 09:23
|
|
|
Gerrit,
Van Harte Gefeliciteerd met je 53 ste verjaardag! Nog vele mooie en gezonde jaren toegewenst en God's zegen voor het nieuwe jaar.
Groetjes Erika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 09:27
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Die ziet er wel heel heet uit hoor frank, ik heb een recept zonder 10 pepers en dat was al heet genoeg. Zal het recept straks wel ff voor je opzoeken. Ik heb zelf een hekel aan vlees met botjes erin dus de kippepoten heb ik vervangen door in grove stukken gesneden kipfilets. |
Zet je het effe in de kooktopic annet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 09:47
|
|
|
Mijn galgenmaal vandaag bestaat uit antigriepine neusdruppels, hoestdranken en meters wc papier En meestal is dat de aankondiging van een landelijk griep epidemie Dus weest gewaarschuwd En meestal ben ik er dan weer vanaf
|
|
Naar boven |
|
|