ChristianMatch

Forum

Ezechiël
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3570 3571 3572 3573 3574 3575 3576 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:01

CHATULIEM619 schreef:
Ik zie het meer als een positie die opgeëist is door Mohammed, om zich gelijk te stellen aan Abraham. Maar die totaal geen enkele grond heeft.Ik ken nog wel iemand die zich even belangrijk vindt als God, maar of dat zo is is maar net de vraag. Het is toch schandalig dat ze zich het verhaal toeëigenen van Izaäk en zomaar stellen dat Abraham Ishmael moest offeren? Dat is een leugen en dat is kopieergedrag. En we weten allemaal wie God wil kopieren...

Het zijn allemaal persiflage,s van het Christendom, en ontstaan uit jaloezie.
De enige belofte die Imael heeft gehad is ook uitgekomen, het is een groot volk geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:07

GERRIT084 schreef:
Het zijn allemaal persiflage,s van het Christendom, en ontstaan uit jaloezie.
De enige belofte die Imael heeft gehad is ook uitgekomen, het is een groot volk geworden.
Dat is maar de vraag Gerrit. Het probleem is dat we eigenlijjk niet weten wie de nakomelingen zijn van Ismael. Besef wel dat ten tijde van Abraham er al vele volkeren waren die in dat land woonden. De nakomelingen zijn waarschijnlijk opgegaan in die volkeren. Er is gewoon niet achter te komen wie de daadwerkelijke nakomelingen waren van Ismael. Mohammed heeft handig gebruik gemaakt van de toen heersende gedachtes en heeft zichzelf geplaatst in de stamboom van Mohammed, om de mensen te laten geloven dat die beloftes voor Abraham ook voor hem golden.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:07

MOMO697 schreef:
Geschokte, onthutste smiley
wat een felle reactie
waar heb ik dat aan te danken?

Wat is daar fel aan dan?
En noem ik een naam dan?
Het zijn gewoon feiten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:20

Special voor Frank: Ajam setan

1 hele kip in stukken of 7 ons kipfilet in grote stukken gesneden
1 theelepel zout
1 eetlepel scherpe mosterd
1 uim gesnipperd
4 grote teentjes knoflook,zeer fijn gesneden
2 theelepels sambal oelek
2 eetlepels ketjap manis
sap van een halve citroen
60 ml zonnebloemolie

Wrijf de kipstukken in met het zout en de mosterd en laat het een uurtje marineren.
Maal de uisnippers, de knoflook en de sambal in de vijzel tot een pasta (als je geen vijzel hebt lukt het ook goed met de staafmixer).
Verhit de olie in een grote braadpan en bak de kipstukken bruin.
Haal ze uit de pan en bak de uienpasta glazig.
Schep de ketjap, 100 ml water en het citroensap erbij en breng het aan de kook.
Doe de kipstukken erbij, zet het vuur laag en laat het rustig 30 minuten gaar sudderen.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 30 januari 2012, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:23

CHATULIEM619 schreef:
Dat is maar de vraag Gerrit. Het probleem is dat we eigenlijjk niet weten wie de nakomelingen zijn van Ismael. Besef wel dat ten tijde van Abraham er al vele volkeren waren die in dat land woonden. De nakomelingen zijn waarschijnlijk opgegaan in die volkeren. Er is gewoon niet achter te komen wie de daadwerkelijke nakomelingen waren van Ismael. Mohammed heeft handig gebruik gemaakt van de toen heersende gedachtes en heeft zichzelf geplaatst in de stamboom van Mohammed, om de mensen te laten geloven dat die beloftes voor Abraham ook voor hem golden.

Het enige wat ik er van weet, is wat ze zelf beweren binnen de islam kringen.
Dat ze mohammed boven Jezus stellen, zij zeggen wel dat Jezus een profeet was, zoals wij weet hebben van mohammed.
Het enige wat ik weet van de koran, en dat schijnt in sommige oude oosterse geschiedenis boeken te staan, het ontstaan van de koran.
Hij schijnt geschreven te zijn door een geschiedkundige marktkoopman. 700 jaar na Christus.
En dat mohammed een boeren zoon was, die zij op een voedstuk hebben geplaatst, omdat de Joden of Israel Jezus Christus hebben.
En voor de rest jukken die gasten me niet.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:27

[quote=MOMO697]aangeboren? ja
afwijking? nee
tenzij je bedoeld een afwijking van het oorspronkelijke perfecte plaatje dat God voor ogen had.

daarom denk ik ook niet dat het aangeboren is...
door zondeval en het "ongelukkig" omgaan van elkaar, kom je gewoon tot afwijkend gedrag in tegenstelling zoals God het bedoeld had. dat versta ik ook uit het stuk van Romeinen 1. Zij hebben de heerlijkheid van de onvergankelijke God vervangen... Maar ik ben niet van mening dat dit stuk alleen van toepassing is op het homo's. Maar elke vorm van "onbedoeld" gedrag. ik geloof dat ieder mens die de Here niet zoekt, in zijn gebrokenheid blijft steken, daar zij zich niet richten op God zelf. Jammer dat menig christen denkt dat je hiermee alleen naar homofilie kan wijzen... wat met verslavingen en zoveel andere menselijke karaktertrekken die de Here als een gruwel ziet.
Ieder zoekt zijn eigen gebrokenheid om met God naar verandering te zoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:32

ERIKA129 schreef:
JAaaaaaaaaa eindelijk wat sneeuw Lachende smiley
en de lucht is zo grijs er moet denk nog wel het een en ander gaan vallen Lachende smiley met blinkend witte tanden

Verraste, verbaasde smiley ...hebben jullie sneeuw? Of hoop je op sneeuw? Hier is geen druppel sneeuw te zien en dat hoeft ook niet...
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:33

MOMO697 schreef:
Ik ken de schrijver.
Het boek nog niet.
Zal het onthouden.
Misschien heeft mn voorganger het wel in huis staan.
Thanks voor de tip.

nog een aanrader is
geloof, zekerheid en groei van Willem Ouweneel...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:34

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...hebben jullie sneeuw? Of hoop je op sneeuw? Hier is geen druppel sneeuw te zien en dat hoeft ook niet...

Wij hebben een dun laagje sneeuw en op het moment sneeuwt het ligt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:37

FRANKT627 schreef:
Ik heb vandaag maar ik bedoel gisteren want ik schrijf dit morgen veel geslapen...ik voelde me niet zo lekker...veel hoesten en erg hangerig... Zieke smiley

Beterschap Frank

Je krijgt voldoende troost van cmzusters Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:38

GERRIT084 schreef:
Mijn galgenmaal vandaag bestaat uit antigriepine neusdruppels, hoestdranken en meters wc papier Huilende smiley, smiley in tranen
En meestal is dat de aankondiging van een landelijk griep epidemie Geschokte, onthutste smiley
Dus weest gewaarschuwd Gefrustreerde smiley
En meestal ben ik er dan weer vanaf Lachende smiley

Gezellig verjaardagsfeessie dus Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:41

GERRIT084 schreef:
Mijn galgenmaal vandaag bestaat uit antigriepine neusdruppels, hoestdranken en meters wc papier Huilende smiley, smiley in tranen
En meestal is dat de aankondiging van een landelijk griep epidemie Geschokte, onthutste smiley
Dus weest gewaarschuwd Gefrustreerde smiley
En meestal ben ik er dan weer vanaf Lachende smiley

vandaag mag je verjaardag vieren Gerrit
maar morgen???? ziek in bed??? door te veel gebak gegeten???
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:41

Voor wie van oprechte rock/blues houdt...
Glenn Kaiser komt naar Mol in Belgie op
11 maart om 18.00
VVK 10 euro
berperkte plaatsen

als iemand nog eens uitlegt hoe ik hier een foto kan plaatsen wil ik de rest er ook nog opzetten Lachende smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:42

Gerrit,

Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen toegewenst voor de toekomst.

Groetjes

Herman en Brigitta
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:44

XABIA794 schreef:
Voor wie van oprechte rock/blues houdt...
Glenn Kaiser komt naar Mol in Belgie op
11 maart om 18.00
VVK 10 euro
berperkte plaatsen

als iemand nog eens uitlegt hoe ik hier een foto kan plaatsen wil ik de rest er ook nog opzetten Lachende smiley)

een voorproefje
http://www.youtube.com/watch?v=nvcj-_QF2Ig&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:45

Geen sneeuw te zien in mijn zonnige omgeving Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:46

XABIA794 schreef:
een voorproefje
http://www.youtube.com/watch?v=nvcj-_QF2Ig&feature=related

en hier kan je kaarten bestellen
http://www.bloggen.be/joli/
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:50

HERMAN388 schreef:

Hier anderhalve cm...zal ik het opsturen....vieze zooi Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:00

[quote=XABIA794]

Natuurlijk, we barsten allemaal van zonden en tekortkomingen, verslavingen is daar een van, en daar zijn er wat van.
En homofiel is er daar een van, misschien geen verslaving, maar wel een tekortkoming, of misschien wel een extra bijkomstigheid.
In ieder geval, mogen wij aan al onze bijkomstigheden toegeven, volgens de wetten der wereld wel, en die van de Bijbel dus niet.
Nu zijn er mensen in die Christelijke beleving, die van een extra bijkomstigheid last ervaren.
Mogen wij die helpen, ja die mogen wij helpen, mag dat vergoed worden, ja ik vind van wel, ook bij bovengenoemde instantie, ja ook bij die.
Waarom dan wel een onderzoek instellen, nah dat vind vooral de wereld, het is tenslotte van de zorgpremies die klauwen met geld kosten.
Waarom dan nooit een onderzoek instellen, bij wereldse praktijken zoals ombouwen.
Daar ken ik een aantal van die weer terug gebouwd moeten worden, althans dat willen ze.
Die kunnen het geestelijk toch niet aan, maar oke, das van de wereld, dan mag het, zonder vooronderzoek.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:05

HERMAN388 schreef:
vandaag mag je verjaardag vieren Gerrit
maar morgen???? ziek in bed??? door te veel gebak gegeten???

Ik ga vandaag wel ziek in bed, elk nadeel heeft ook zijn voordeel Lachende smiley
Dus vandaag effe geen duur gebak, geen dure drank, en dure zoutjes.
geen ellenlange discussies, en andere vervelende gesprekken.
Gewoon enkel mie en Josuf, zo lekker rustig Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:09

“Want de Genade Gods is verschenen, heilbrengend voor alle mensen, om ons op te voeden, zodat wij, de goddeloosheid en wereldse begeerten verzakende, bezadigd, rechtvaardig en godvruchtig in deze wereld leven, verwachtende de zalige hoop en de verschijning der Heerlijkheid van onze Grote God en Heiland, Christus Jezus, Die Zich voor ons heeft gegeven om ons vrij te maken van alle ongerechtigheid, en voor Zich te reinigen een Eigen volk, volijverig in goede werken.”

Titus 2: 11-14

Heil: Geluk, Voorspoed, Welstand, Welzijn, Zegen, Verlossing, Zaligmaking, Redding.

Als ik het Woord bestudeer helpt het mij om bepaalde woorden op te zoeken in het woordenboek om zo de diepere betekenis van woorden te leren kennen, bekijkt u goed de diepere betekenis van het woord Heil. De Genade Gods is ons verschenen, en het brengt ons Heil, lieve mensen iedereen kent het Schriftgedeelte in Jeremia 29:11, Gods Gedachten Zijn Gedachte van Vrede en niet van onheil om ons een hoopvolle toekomst te geven. Houd u dit nu even goed vast, we zijn namelijk gericht op Jezus Christus en ons oog is op Hem, als Gods Genade in ons opwast brengen we Zijn Heil, we worden vreugde bodes en we brengen een blijde boodschap.

Waarom is het zo belangrijk voor ons om ons te richten op de Gedachten Gods?? Omdat de wereld Zijn Heil en Heerlijkheid wil zien!! De Genade Gods is verschenen, heilbrengend voor alle mensen, let op alle mensen, Zijn Genade voed ons op zodat wij loskomen van de goddeloosheid en wereldse begeerten verzaken, hoe meer Zijn Genade in ons opwast, hoe meer we bezadigd, godvruchtig en rechtvaardig in deze wereld leven. Wanneer we op Hem gaan zien gaan we het ook van Hem verwachten, de verwachting gaat groeien en daardoor leren we ons verlustigen in Hem, we wachten op Hem en Hij maakt Zich Zelf steeds meer bekend aan ons , onze Liefde voor Hem gaat groeien en Hij maakt ons vrij om voor Hem te leven.

In deze tijd horen we vele mensen zuchten, ja er zijn vele die moe zijn en zeer afgezwakt in hun geloof, ze zijn moe geworden van alle nare geruchten en onheil boodschappen, sommige zijn angstig, anderen zijn boos en teleurgesteld. Toch lieve mensen is het getuigenis in u een goede boodschap, een boodschap van Vrede en van Heil, wat is er nu mooier dan de Genade te tonen aan een mens die onder het oordeel leeft? Wat een boodschap dragen we mee? Een boodschap van Vrede, alleen door Jezus Christus, onze Zaligmakende Hoop kunnen we leven in vrede met onze Vader.

Laat dit Schriftgedeelte u vandaag bemoedigen, Zijn Genade zal u opvoeden en u leiden, en houd vast aan Zijn Gedachten, wat mensen u ook zeggen of gezegd hebben, Zijn Gedachten en Zijn Woord is meerder, houd vast aan Jezus, leef in Genade dan zullen u werken goed zijn. Amen
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:10

XABIA794 schreef:
nog een aanrader is
geloof, zekerheid en groei van Willem Ouweneel...

Ik luister vaak naar de bijbelstudies van Willem en Dato op de site groeien in geloof.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:11

Gerrit...van harte gefeliciteerd ...nog vele jaren en een hele fijne dag vandaag!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:12

GERRIT084 schreef:
Ik ga vandaag wel ziek in bed, elk nadeel heeft ook zijn voordeel Lachende smiley
Dus vandaag effe geen duur gebak, geen dure drank, en dure zoutjes.
geen ellenlange discussies, en andere vervelende gesprekken.
Gewoon enkel mie en Josuf, zo lekker rustig Slapende smiley

Denk ik lekker een gebakje te gaan eten maar nee hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:14

HERMAN388 schreef:

Zonnig??
het is egaal grijs buiten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:17

sneeuw...gister begonnen, eigenlijk vannacht, rond 0.30....... een hele centimeter, jawel!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:18

binnen zitten kijken naar de sneeuw.....brrrr
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:19

S P R U I T E N!!!!!!

Er zitten weer wat extra benen onder de eettafel...
Reuzegezellig natuurlijk, maar ik heb gezegd...dat het spruiten zijn...
Er kwam geen commentaar...Het is nog net als vrioeger...Eten wat de pot schaft!!
Simpel met aardappeltjes en boomstammetjes...(denk ik)

En een bakkie yoghurt....(voor wie nog fruit wil...buiten staan nog appeltjes...die moeten op)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3570 3571 3572 3573 3574 3575 3576 ... 6194 Volgende
Pagina 3573 van 6194