Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:38
|
|
|
Gefeliciteerd, Gerrit! Heel veel gezegende jaren erbij toegewenst. En voor vandaag ook een hele fijne, zij het winterse, verjaardag toegewenst!
Nu lees ik net dat je ziek in bed blijft, vandaag. Sterkte en beterschap ermee!!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 30 januari 2012, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zou je voortaan voor jezelf willen spreken en niet voor iedereen. Ik ben geen we, en jij ook niet. |
Kattekop
Zoals het 'vroeger 'was op CM is het gewoon niet meer. Persoonlijk vind ik het forum er hollende op achteruit gegaan met het vertrek van Chris en de komst van Judith( sorry Judith ) Eerder was het strenger, maar werd er daardoor naar mijn idee ook minder eindeloos gezeverd en op alle slakken zout gelegd, simpelweg omdat je daar de kans niet echt voor kreeg.
Tegenwoordig zie ik in vrijwel ieder topic, doorlopend steken onder water, die me weleens de neiging geven om met naam en toenaam op het forum aan te spreken(okee, ik doe het maar niet), maar ik vind dat je daar als site een moderator voor hebt, en die is naar mijn idee altijd op vakantie
Daarbij ...een ban krijg je niet voor niets, daar moet je toch wel wat moeite voor doen, en ik vind het gewoon jammer dat men op CM niet meer weet wat zwijgen is. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon te zwijgen als je iets leest wat je niet aanstaat, dat zou al zoveel gezeur kunnen voorkomen.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 30 januari 2012, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:43
|
|
|
Beterschap Frank!! Gauw weer beter worden!
Sterkte Marry, wat naar voor zo'n kleintje. Hopelijk knapt ze gauw weer helemaal op. 
Hier vanochtend uitgeslapen. Lunch was ontbijt Straks aan het werk, en dan is de dag ook weer zo goed als om. Time flies!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Doordat het inderdaad door iedereen anders wordt gezien....en we het vaak over verschillende mensen hebben ja...deed ik het volgende.... (Behoefd helemaal geen navolging...maar ik voelde me vrij van smet)
Naar aanleiding van (voor mijn gevoel) wat vervelende woorden en wat aantijgingen...Heb ik prive contakt gezocht met een viertal cm-leden.. Het waren er ook die hier al wat langer waren... Ik wilde weten( ik heb het daar namelijk heel moeilijk mee) of ik echt verkeerd overkwam....of ik dingen verkeerd heb gezegd ...of gedaan.... (Immers dat kan...)
Na afloop gaf het me een bevrijdend gevoel.... Niet te diep over door denken....en nee...ik kreeg niet het gevoel dat ik iets verkeerds had gedaan....DANK VOOR JULLIE VERTROUWEN!!! En fijn om even mijn hart te hebben kunnen luchten...
En Peter...fijn dat je het zo hebt gedaan en dat even met ons wil delen....
By the way( ook alweer Engels!!!)
Ik gun een ieder een hele leuke avond in Oostkapelle...en OOK het stapavondje in maart!!!!
Heb geenszins van gedachten geweest DAAR ook 1 korrel roet in te gooien!!! |
Ik denk dat niemand 'vrij van smet'is Zeeland, is net wie je spreekt he?) Iedereen zegt wel eens dingen, jij ook, die misschien beter niet gezegd kunnen worden of in ieder geval anders...... Als ik zo'n term lees: vrij van smet stel je je zelf boven die ander zoiets van : ik doe toch niets?????
Willemijn, ga ook maar eens met wat mensen praten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:45
|
|
|
MARRY942 schreef: | Zeeland, ik lees jouw bijdrages ook zeer regelmatig enneh...dit wou ik effe aan je kwijt: we zijn blij met jou op CM en je mag er zijn!!!!!! |
Bedoel je jezelf nu met we???? Ik neem aan dat je voor je zelf spreekt? Dan is het ik he..... En iedereen mag er trouwens zijn toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:45
|
|
|
Hier is ook iemand met de poedersuikerbus rond gegaan, lijkt het wel. Vannacht nog een wit wereldje, maar nu slechts nog wat restjes. Zal er meer komen? De lucht is nu zo grijs....... Wie weet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:49
|
|
|
MARRY942 schreef: | Spreuken....
Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom...... En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied... Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid! Zo...dat wou ik effe kwijt....  |
Houd uw tong in toom is een pittige spreuk Marry. Ik denk dat iedereen deze wel ter harte mag nemen , maar dat juist deze spreuk ook een heel moeilijke is om jezelf aan te houden. Een fout woord is zo gezegd, maar terugdraaien kun je een woord nooit meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:07
|
|
|
Deze bijbel-tekst vind ik ook zo mooi:
Spreuken 30 : 7-9
Twee dingen vraag/bid ik U, gun ze me zolang ik leef. Houd me ver van leugen en bedrog. Maak me niet arm, maar ook niet rijk, voed me slechts met wat ik nodig heb. Want als ik rijk zou zijn, zou ik U wellicht verloochenen, zou ik kunnen zeggen: Wie is de HEERE ? En als ik arm zou zijn, zou ik stelen en de naam van mijn God te schande maken.
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op maandag 30 januari 2012, 15:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:10
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hier is ook iemand met de poedersuikerbus rond gegaan, lijkt het wel. Vannacht nog een wit wereldje, maar nu slechts nog wat restjes. Zal er meer komen? De lucht is nu zo grijs....... Wie weet  |
...ik dacht net ook de term 'poedersuiker' te gebruiken want de auto was wit maar een fikse niesbui verwijderde de sneeuw...bij wijze van spreke dan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLOWNTJE718
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:12
|
|
|
Meanderen
Als twee rivieren slingerend Hun eigen weg gaan banen Meanderend door het landschap heen. Gevuld door liefdes tranen.
Twee mensen lopen met hem mee Elk volgend hun eigen stromen Meanderend door het leven heen Waar ze ook mogen komen.
Gaan ze hun eigen weg En blijven ze die dan volgen Of willen ze samen vloeien gaan. In het wuivend riet geborgen.
Ja gaan ze door en de zelfde stroom Of gaan hun wegen scheiden En stromen ze apart dan heen. Naar het einde van de tijden..
wil je alleen of ga je samen Meanderend door het leven heen Ja wil je delen zoals het hoort Of beslis je het alleen .
Alleen zijn is je eigen weg De weg die je wilt bepalen En al meanderend ga je dan Door het leven met z’n pieken en z’n dalen
Of kies je voor het samen gaan. Verdiepend in die ander Samen volgend de rivier. Verweven in elkander.
Dan maak je keuzes gaat er voor Het is niet jij niet ik Maar altijd samen samen zijn Gelijk door dun en dik.
Geef je die kans van samen zijn Vertrouw steeds op elkaar Want als je geeft, dan krijg je veel En is het minder zwaar.
Clowntje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:13
|
|
|
MARRY942 schreef: | Gehuild!
Mijn lieve oppaskindje is vanmorgen met spoed naar de EHBO gebracht. Net een jaar oud en 42 graden koorts.....ik vind het zo erg! Kan die kraan maar niet dicht krijgen....  |
...42 graden koorts??? Ben je daar wel zeker van? Hopelijk is er vlug beterschap...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:16
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Special voor Frank: Ajam setan
1 hele kip in stukken of 7 ons kipfilet in grote stukken gesneden 1 theelepel zout 1 eetlepel scherpe mosterd 1 uim gesnipperd 4 grote teentjes knoflook,zeer fijn gesneden 2 theelepels sambal oelek 2 eetlepels ketjap manis sap van een halve citroen 60 ml zonnebloemolie
Wrijf de kipstukken in met het zout en de mosterd en laat het een uurtje marineren. Maal de uisnippers, de knoflook en de sambal in de vijzel tot een pasta (als je geen vijzel hebt lukt het ook goed met de staafmixer). Verhit de olie in een grote braadpan en bak de kipstukken bruin. Haal ze uit de pan en bak de uienpasta glazig. Schep de ketjap, 100 ml water en het citroensap erbij en breng het aan de kook. Doe de kipstukken erbij, zet het vuur laag en laat het rustig 30 minuten gaar sudderen. |
...Hé Annette, dank je wel voor het recept wat er inderdaad minder heet uitziet. Morgen moet in België zijn en dan breng ik de benodigheden mee. Een vijzel heb ik...zou iedereen moeten hebben...
Wat heb je nog meer bijgegeten? Rijst, bami, groenten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLOWNTJE718
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:16
|
|
|
|
op maandag 30 januari 2012, 17:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:26
|
|
|
'k Kom net terug van een gezellige, pittige partij tennis (dubbel) in de hal.
In iedergeval weer gelachen vandaag met de meiden.
Een van de meiden had een geinige mop (vond ik )
Lag een pas getrouwd echtpaar in bed, maar de man kon niet slapen. Maakte zijn vrouw wakker en zei; Ik moet je wat bekennen........ Vrouw schrok.... ....OOOO vertel !! Ik ben kleurenblind bekende hij... ... Ze reageerde met...Maar dat is toch echt niet erg lieve schat !! Een paar dagen later kon zij niet slapen ...en maakte haar man wakker.. ... Ik moet je ook iets bekennen, sprak ze;;
Man schrok..... ...OOOO vertel !!
Ik kom niet uit Utrecht ,.....Maar uit Ghana.
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op maandag 30 januari 2012, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:46
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Tja, maar een lege kameel willen die jagertjes hier niet schieten he  |
Maar een lege (onbepakte) kameel komt wel door "het oog van de naald" en blijft dus niet buiten in de kou staan ...
maar dat had je natuurlijk allang geschoten ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:53
|
|
|
Betuwe... ik las je gedicht...mooi...zelf bedacht/geschreven??
Petje af ...die gave heb ik niet !!
Maar wat me opviel is, dat je schreef............ .................................................................
Soms is het bij jezelf ook geen feest dan zijn er ook problemen...... en handel je ook niet als een beest.
Ik heb daar zoal mijn twijfels bij. Deden we dat maar iets meer......handelen als een beest.... We kunnen soms een voorbeeld aan de dieren nemen ...ze begaan geen zonden, liegen en bedriegen niet. Ze zijn zoals ze zijn ....ECHT zichzelf...zoeken geen rottigheid of problemen......Tenzij ze mishandeld, verwaarloosd of gepest zijn door de mens.
Maar desalnietemin toch een mooi gedicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:04
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Betuwe... ik las je gedicht...mooi...zelf bedacht/geschreven??
Petje af ...die gave heb ik niet !!
Maar wat me opviel is, dat je schreef............ .................................................................
Soms is het bij jezelf ook geen feest dan zijn er ook problemen...... en handel je ook niet als een beest.
Ik heb daar zoal mijn twijfels bij. Deden we dat maar iets meer......handelen als een beest.... We kunnen soms een voorbeeld aan de dieren nemen ...ze begaan geen zonden, liegen en bedriegen niet. Ze zijn zoals ze zijn ....ECHT zichzelf...zoeken geen rottigheid of problemen......Tenzij ze mishandeld, verwaarloosd of gepest zijn door de mens.
Maar desalnietemin toch een mooi gedicht. | Nou, daar heb ik mn twijfels bij hoe je over dieren denkt. Ga maar eens in een weiland staan bij een stier. Die hoeft nog niet eens wild te zijn. Of heb je wel eens gezien hoe katers poezen behandelen en de dank die ze krijgen als ze hun taak volbracht hebben? Nee de natuur is wreed voor elkaar. Mannetjesleeuwen doden de welpen van een vrouwtje om te zorgen dat ze weer snel zwanger wordt. Als mensen zich zouden gedragen zoals de dieren zouden de kranten nog meer gevuld zijn met verkrachtingen en moorden. Het enige wat ons ervan weerhoudt ons te gedragen als beesten is ons verantwoordelijkheidsgevoel en ons besef van goed en kwaad. Als wij ons zo zouden gedragen als dieren, hebben wij geen enkel excuus daarvoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nou, daar heb ik mn twijfels bij hoe je over dieren denkt. Ga maar eens in een weiland staan bij een stier. Die hoeft nog niet eens wild te zijn. Of heb je wel eens gezien hoe katers poezen behandelen en de dank die ze krijgen als ze hun taak volbracht hebben? Nee de natuur is wreed voor elkaar. Mannetjesleeuwen doden de welpen van een vrouwtje om te zorgen dat ze weer snel zwanger wordt. Als mensen zich zouden gedragen zoals de dieren zouden de kranten nog meer gevuld zijn met verkrachtingen en moorden. Het enige wat ons ervan weerhoudt ons te gedragen als beesten is ons verantwoordelijkheidsgevoel en ons besef van goed en kwaad. Als wij ons zo zouden gedragen als dieren, hebben wij geen enkel excuus daarvoor. |
laat dat nu exact de boodschap van het gedicht van betuwe-boy zijn, chatuliem...........
welkom op christianmatch, dichter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:18
|
|
|
dat is het gebed van jabes toch, lieke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:42
|
|
|
...
DESALNIETEMIN EEN PRACHTIG GEDICHT !
(Na 19 jaar vrijwilligerswerk bij een DierenBescherming/Ambulance/Dierenwelzijnsorganisatie. ben ik er achter dat ik liever met (gevaarlijke) dieren, dan met gevaarlijke mensen omga.)
Maar dat is een heel ander onderwerp/topic!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat niemand 'vrij van smet'is Zeeland, is net wie je spreekt he?) Iedereen zegt wel eens dingen, jij ook, die misschien beter niet gezegd kunnen worden of in ieder geval anders...... Als ik zo'n term lees: vrij van smet stel je je zelf boven die ander zoiets van : ik doe toch niets?????
Willemijn, ga ook maar eens met wat mensen praten......  |
okee, ik wacht af...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...Hé Annette, dank je wel voor het recept wat er inderdaad minder heet uitziet. Morgen moet in België zijn en dan breng ik de benodigheden mee. Een vijzel heb ik...zou iedereen moeten hebben...
Wat heb je nog meer bijgegeten? Rijst, bami, groenten? |
euhm...ik heb geen vijzel maar aangezien ik deze week al 2x een recept had waarbij ik een vijzel nodig had ga ik van de week maar eens ff shoppen. Dat was toch al nodig want ik moest net met mn blik zuurkool naar de buren, ik heb mn blikopener geslopt
Je kan het volgens mij met van alles eten, wij hebben het met gebakken aardappels op, dan konden de kinderen er appelmoes bij nemen ipv de hete kip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:46
|
|
|
Ik wil hier toch even een kleine nuance aanbrengen, omdat ik denk dat die uitleg niet helemaal voldoet. Jezus gebruikt dit als een analogie. Zoals de kameel alles moest afleggen om de poort binnen te gaan, zo moeten wij al onze rijkdom afleggen om Hem te volgen. De tekst blijft dan namelijk staan, Zijn stelling ook: het is moeilijker dat een rijke man het koninkrijk binnengaat. Dat vormt de kern van Zijn betoog, niet die kameel.... Die kameel dient slechts als een analogie voor Zijn boodschap.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:49
|
|
|
Weet ik niet!!..Hannah
Ik kreeg deze tekst op mijn 'DAGELIJKS WOORD' via mijn lap-top.
'k Ben niet zo bijbeltekstvast, in die zin.... dat ik WEL weet dat het in mijn Bijbel staat, maar waar en in welke context...ben ik jammer genoeg gauw weer kwijt!!
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op maandag 30 januari 2012, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:50
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat is het gebed van jabes toch, lieke? |
Het gebed van Jabes -- 1 Kronieken 4:10
Jabes nu riep de God van Israël aan met de woorden: Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft! En God schonk wat hij had gevraagd. (NBG)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 16:03
|
|
|
Bietjes met aardappelpurree-torentjes uit de oven.
kabeljauw met vissaus.
toetje = slagroomvla met cornflaces
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 16:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | De liefde zou je eigenlijk niet meer moeten najagen maar wel al gevonden hebben voor dat je het 'vlees' vond. ... |
Waarom niet ?? ik wil haar hart elke dag weer veroveren, dus ik jaag elke dag ...
Maar het ging ons om de Liefde ... 1 Korinthe 14:1a 1 Jaag de Liefde na en streef naar de gaven van de Geest, .... (maar misschien had je niet gelezen dat ik het met een hoofdletter schreef ...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 16:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Gerrit,
Van Harte Gefeliciteerd met je 53 ste verjaardag! Nog vele mooie en gezonde jaren toegewenst en God's zegen voor het nieuwe jaar.
Groetjes Erika
 |
Hier wil ik me wel bij aansluiten ... Gerrit van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 16:49
|
|
|
Hebben jullie al een datum? Op CM gaat dat vrij snel toch?
|
|
Naar boven |
|
|