Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 16:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hebben jullie al een datum? Op CM gaat dat vrij snel toch?  |
Dat antwoord heb je toch al gehoord in de chatbox...30 februari zei hij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:00
|
|
|
[/quote]
Gerrit,
Ook van mij van harte gefeliciteerd met je 53ste verjaardag. Geniet van deze dag!!! Enne geef Josuf ook ff een stukkie taart he, anders wordt tie sjaggie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:29
|
|
|
Van Harte Gefeliciteerd Gerrit! Een fijne dag gewenst en alle goeds voor het nieuwe jaar!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER717
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Doordat het inderdaad door iedereen anders wordt gezien....en we het vaak over verschillende mensen hebben ja...deed ik het volgende.... (Behoefd helemaal geen navolging...maar ik voelde me vrij van smet)
Naar aanleiding van (voor mijn gevoel) wat vervelende woorden en wat aantijgingen...Heb ik prive contakt gezocht met een viertal cm-leden.. Het waren er ook die hier al wat langer waren... Ik wilde weten( ik heb het daar namelijk heel moeilijk mee) of ik echt verkeerd overkwam....of ik dingen verkeerd heb gezegd ...of gedaan.... (Immers dat kan...)
Na afloop gaf het me een bevrijdend gevoel.... Niet te diep over door denken....en nee...ik kreeg niet het gevoel dat ik iets verkeerds had gedaan....DANK VOOR JULLIE VERTROUWEN!!! En fijn om even mijn hart te hebben kunnen luchten...
En Peter...fijn dat je het zo hebt gedaan en dat even met ons wil delen....
By the way( ook alweer Engels!!!)
Ik gun een ieder een hele leuke avond in Oostkapelle...en OOK het stapavondje in maart!!!!
Heb geenszins van gedachten geweest DAAR ook 1 korrel roet in te gooien!!! |
Bedankt voor je reactie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER717
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:31
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nog een stukje wat christianmatch ooit heeft gezegd:
Hoi,
Die mogelijkheid bestaat op zich wel. Wel ligt het eraan waarom diegene een ban heeft gekregen. Daarnaast geven we soms pas een definitieve ban, na een of meerdere tijdelijke bans. Dan merken we dat de tijdelijke bans geen zin hebben gehad, de kans is dan ook kleiner dat iemand terug kan komen. Verder is het natuurlijk lastig om via internet te beoordelen in hoeverre iemand berouw heeft van zijn/haar daden. Met andere woorden: dit zal per ban en persoon verschillen.
Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Ik hoop dat het voor een ieder duidelijk is hoe de redactie omgaat met personen die overschrijdend gedrag vertonen. |
Begrijp ik hier goed dat jij (of moet ik u zeggen?) bij de redactie hoort en je gerechtigt voelt mijn prive chats te lezen en te beoordelen en ook nog als deelnemer mee te doen.
Ik zou hier hele grote moeite mee hebben!!!
Laatst aangepast door
|
PETER717
|
op maandag 30 januari 2012, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:31
|
|
|
MARRY942 schreef: | Spreuken....
Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom...... En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied... Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid! Zo...dat wou ik effe kwijt....  |
Voor de wijsheid te bidden is niet nodig...want die heeft iedereen al.... Je hebt het gelezen.... Dus het Woord van God is de wijsheid welke iedereen heeft ontvangen...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 30 januari 2012, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:37
|
|
|
PETER717 schreef: | Begrijp ik hier goed dat jij (of moet ik u zeggen?) bij de redactie hoort en je gerechtigt voelt mijn prive chats te lezen en te beoordelen en ook nog als deelnemer mee te doen.
Ik zou hier hele grote moeite mee hebben!!! |
Nee ik werk absoluut niet bij de redactie, Ik heb ze alleen maar geciteerd. En de reactie van de redactie mag ik quoten.
De laatste 3 regels zijn mijn mening.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 30 januari 2012, 17:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:38
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Houd uw tong in toom is een pittige spreuk Marry. Ik denk dat iedereen deze wel ter harte mag nemen , maar dat juist deze spreuk ook een heel moeilijke is om jezelf aan te houden. Een fout woord is zo gezegd, maar terugdraaien kun je een woord nooit meer |
Dat klopt inderdaad Jolan, ik bid elke dag of God (óók míjn!) tong in toom wil houden. En van terugdraaien is inderdaad geen sprake....dan is het kwaad, het onheil of de verwoesting al geschied he.... Meestal met grotere gevolgen dan de spreker vermoedt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:40
|
|
|
YELNIN491 schreef: |  |
Gerrit,
Ook van mij van harte gefeliciteerd met je 53ste verjaardag. Geniet van deze dag!!! Enne geef Josuf ook ff een stukkie taart he, anders wordt tie sjaggie [/quote]
Hihi....denk dat je Josuf beter een likkie slagroom kan geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:42
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Doe ik zeker alleen mn katten ook Stond er vanmiddag eentje heerlijk te kneden op de zitting en daar is tie niet voor he  |
Fijn hè katten.....? Gewoon verbannen naar de badkamer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:45
|
|
|
LIEKE000 schreef: | ...
DESALNIETEMIN EEN PRACHTIG GEDICHT !
(Na 19 jaar vrijwilligerswerk bij een DierenBescherming/Ambulance/Dierenwelzijnsorganisatie. ben ik er achter dat ik liever met (gevaarlijke) dieren, dan met gevaarlijke mensen omga.)
Maar dat is een heel ander onderwerp/topic!!!! |
Sinds ik de mensen ken, heb ik de dieren lief! Lieke, maar al te waar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:47
|
|
|
LIEKE000 schreef: | 'k Kom net terug van een gezellige, pittige partij tennis (dubbel) in de hal.
In iedergeval weer gelachen vandaag met de meiden.
Een van de meiden had een geinige mop (vond ik )
Lag een pas getrouwd echtpaar in bed, maar de man kon niet slapen. Maakte zijn vrouw wakker en zei; Ik moet je wat bekennen........ Vrouw schrok.... ....OOOO vertel !! Ik ben kleurenblind bekende hij... ... Ze reageerde met...Maar dat is toch echt niet erg lieve schat !! Een paar dagen later kon zij niet slapen ...en maakte haar man wakker.. ... Ik moet je ook iets bekennen, sprak ze;;
Man schrok..... ...OOOO vertel !!
Ik kom niet uit Utrecht ,.....Maar uit Ghana. |
Gaaf Lieke!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik dacht net ook de term 'poedersuiker' te gebruiken want de auto was wit maar een fikse niesbui verwijderde de sneeuw...bij wijze van spreke dan... |
Het is nu (17.50 uur) heeeeel mooi wit, maar jammergenoeg zo donker dat je dr niet meer echt van kan genieten....morgenochtend trek ik mijn wandelschoenen aan en ga foto's maken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER717
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nee ik werk absoluut niet bij de redactie, Ik heb ze alleen maar geciteerd. En de reactie van de redactie mag ik quoten.
De laatste 3 regels zijn mijn mening. |
Ok sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Verder geen commentaar, alleen dat ik het niet met je eens ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn er hier die eindeloos kunnen oordelen, zeveren, kritiek leveren en ga zo maar door...
Het lastige is juist dat een ieder dat weer anders beleefd he? Wat jij een grappige opmerking vind kan bij een ander juist erg verkeerd vallen. En wat is dan fout of wat is goed?????? Jij vind dat er mensen zijn die oeverloos zeuren, en oordelen, dat vind ik ook maar je hebt grote kans dat we het over verschillende mensen hebben..... | Inderdaad! Dan bestaat ook nog eens een categorie die zeuren over het zeuren....
Laten we het met elkaar gewoon gezellig houden..... Op straat lopen al genoeg ontevreden /onvriendelijke mensen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:56
|
|
|
MARRY942 schreef: | Dat klopt inderdaad Jolan, ik bid elke dag of God (óók míjn!) tong in toom wil houden. |
Wat als je wel kwaad spreekt dan??? Heeft God je dan niet gehoord??? De tong hebben wij als mens zelf in de hand.... De Heer leert ons in de bijbel hoe we dat kunnen doen. (hoe en wat).
God is niet verantwoordelijk voor onze tong.
Jacobus zegt dit erover:
Jacobus 1:26 Indien iemand onder u dunkt, dat hij religieus is, en hij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart verleidt, deze religie is ijdel.
Het antwoordt wat Jacobus op je gebed zegt is:
Jacobus 1:21 Daarom, afgelegd hebbende alle vuiligheid en overvloed van boosheid, ontvangt met zachtmoedigheid het Woord, dat in u geplant wordt, hetwelk uw zielen kan zaligmaken. 1:22 En zijt daders des Woords, en niet alleen hoorders, uzelven met valse overlegging bedriegende.
Wow de antwoorden zijn al gegeven, je hebt het in je hand.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 30 januari 2012, 18:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:00
|
|
|
[quote=JOLAN931]Kattekop
Zoals het 'vroeger 'was op CM is het gewoon niet meer. Persoonlijk vind ik het forum er hollende op achteruit gegaan met het vertrek van Chris en de komst van Judith( sorry Judith ) Eerder was het strenger, maar werd er daardoor naar mijn idee ook minder eindeloos gezeverd en op alle slakken zout gelegd, simpelweg omdat je daar de kans niet echt voor kreeg.
We kunnen wel zeggen dat Chris het goed deed en Judith er zich minder mee bemoeit maar uiteindelijk zijn wij het toch hoor die al die onzin posten.
We zijn volwassen mensen en de ene heeft al wat meer verstandelijke capaciteiten dan de andere. Toch zijn er mensen die echt heel graag ruzie maken of die zo vlug aangebrand zijn wat hen (bitsig) doet reageren wat dan weer een negatieve escalatie met zich meebrengt. Tja, zo blijven we bezig, hé, en dan gaan zeggen dat de redaktie er maar wat aan moet doen vind ik flauw. Het zijn wij die ons gedrag moeten veranderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik wil hier toch even een kleine nuance aanbrengen, omdat ik denk dat die uitleg niet helemaal voldoet. Jezus gebruikt dit als een analogie. Zoals de kameel alles moest afleggen om de poort binnen te gaan, zo moeten wij al onze rijkdom afleggen om Hem te volgen. De tekst blijft dan namelijk staan, Zijn stelling ook: het is moeilijker dat een rijke man het koninkrijk binnengaat. Dat vormt de kern van Zijn betoog, niet die kameel.... Die kameel dient slechts als een analogie voor Zijn boodschap. |
Idd, maar in dit onderwerp over die rijke, werd dus heel wat anders bedoeld. Er werd dus door een aantal dames een andere rijkdom bedoeld, zonder uitleg uit de Bijbel maar meer het hebberige . Een soort van niet te verwezenlijken droom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LENYH959
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:04
|
|
|
MOMO697 schreef: | niemand die geboren word is in perfecte staat. ik niet, jij niet homo's niet, hetero's niet.
er is er maar 1 die in perfecte staat geboren werd en dat is Jezus.
je bent zoals je geboren wordt en daarna maak je keuzes in je leven.
je geaardheid is geen keuze
ook al denken veel mensen van wel
als je moeite hebt met wie je bent, heb je recht op hulp, dus van mij mag het er in blijven | Helemaal mee eens,mooi gezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:08
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Idd, maar in dit onderwerp over die rijke, werd dus heel wat anders bedoeld. Er werd dus door een aantal dames een andere rijkdom bedoeld, zonder uitleg uit de Bijbel maar meer het hebberige . Een soort van niet te verwezenlijken droom. | ja...ja.... nu krijgen die de schuld..... Wie begon er eigenlijk over???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:12
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Ik ben het wel met je eens Frank......Niemand is "Vrij van Smetten"ook al denken sommige mensen van wel........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:36
|
|
|
MOMO697 schreef: | het 1 sluit het ander niet uit toch?
eerst de wandeling
daarna gezellig de muziekfanfare  | enneh zaterdag schaatsen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:40
|
|
|
[quote=FRANKT627] We zijn volwassen mensen en de ene heeft al wat meer verstandelijke capaciteiten dan de andere. Toch zijn er mensen die echt heel graag ruzie maken of die zo vlug aangebrand zijn wat hen (bitsig) doet reageren wat dan weer een negatieve escalatie met zich meebrengt. Tja, zo blijven we bezig, hé, en dan gaan zeggen dat de redaktie er maar wat aan moet doen vind ik flauw. Het zijn wij die ons gedrag moeten veranderen.
Naar mijn idee werkte de redactie die er vroeger gewoon uit. maar buiten dat, ik zal wel heeeeel dom zijn, maar als we hier volwassen zijn, waarom gedraagd men zich dan zo onvolwassen???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:48
|
|
|
wie gaat er mee strandwandelen op vrijdag 10 februari ???
om 18:00 uur hopen we te verzamelen bij de brandweer kazerne van Oostkapelle.
de adresgegevens; (even noteren voor je in de auto stapt, voor alle zekerheid )
Brandweer Oostkapelle. Domburgseweg 68d 4356 NB Oostkapelle
voor we gaan wandelen hopen we daar om 20:00 uur ook weer de laatkomers op te pikken die na het werk aan willen sluiten, voor we gaan wandelen.
We hebben een lokatie waarvan we gebruik mogen maken, waar ieder een eigen (twee-persoons-)kamer tot zijn/haar/hun beschikking heeft, en willen de kosten van E 25 per persoon all in, dan wel graag delen.
Vanaf 18:00 uur kunnen we terecht in de acommodatie waar we eten slapen enz. We gaan s avonds een strandwandeling maken en hopen na afloop nog iets te drinken. er is een mogelijkheid om te overnachten voor degenen die willen blijven tot de zaterdag. we hopen dan rond 9 uur gezellig te ontbijten, en om 13 uur te lunchen, waarna ieder weer richting huis gaat. (of kiest voor een nachtje bijboeken met kosten rond de 10 á 12 euro houd er bij het extra nachtje dan wel rekening mee dat het avondeten uit een frietje-mét zal bestaan, om het allemaal zo low-budget mogelijk te houden.)
heb je interesse, wil je dan je naam invullen op onderstaand lijstje?
voorlopig hopen mee te gaan;
simsim368, 50 jaar, regio 0118, MET overnachting bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar visser278, 44 jaar, regio 0113, MET overnachting peter717, 48 jaar, regio 0341, evt met overnachting bert168, 44 jaar, regio 0599 MET overnachting willem618, 43 jaar, regio 0344, MET overnachting fredbunt691, 50 jaar, regio 0113, MET overnachting barman007 , 49 jaar, regio 0118, MET overnachting nathan510, 53 jaar, regio 0164, MET overnachting
tjoklat313, 51 jaar, regio 078 MET overnachting susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar nathanya830, 34 jaar, regio 0251 MET overnachting en drie kids van (leeftijd?) momo697, 45 jaar, regio 0592, MET overnachting Cootje711, 35 jaar, regio 0180, MET overnachting xabia, 48 jaar, regio belgie, MET overnachting ineke155, leeftijd 55-, regio 0183, MET overnachting
super, mensen, t wordt al een gezellig koppeltje!! wie doet er mee met poolen!! (ik ga niet sjoelen, daar ben ik niet goed in, en trampoline springen in het speeltuintje doe ik alleen als er niemand kijkt!!)
er zijn nog veel mensen achter de schermen die er over denken mee te gaan, maar nog geen naam willen invullen en eerst eens kijken wie er nog meer aan gaan melden. wat zou er gebeuren als ze gewoon even een gezellig berichtje achter laten op dit topic, zonder dat dit het gevoel van verplichting schept? wieweet meld de ander zich dan wel het eerst aan; ik denk dat er dan velen meer komen!!
han, krijgt er meer en meer zin an!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 31 januari 2012, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:49
|
|
|
aer en ik melden ons af ... dus weer 2 plekjes vrij
aangezien ons abbo over een paar dagen afloopt en wij niet verlengen, wensen wij iedereen vast een gezellig cm avondje in amersfoort!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:51
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Inderdaad! Dan bestaat ook nog eens een categorie die zeuren over het zeuren....
Laten we het met elkaar gewoon gezellig houden..... Op straat lopen al genoeg ontevreden /onvriendelijke mensen... |
bingo cootje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:55
|
|
|
[quote=COOTJE711]ja...ja.... nu krijgen die de schuld..... Wie begon er eigenlijk over??? [/quote eh...uh...ik vrees dat ik dit forum geopend heb Cootje ...met helaas andere bedoelingen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:58
|
|
|
MAR907 schreef: | Wat als je wel kwaad spreekt dan??? Heeft God je dan niet gehoord??? De tong hebben wij als mens zelf in de hand.... De Heer leert ons in de bijbel hoe we dat kunnen doen. (hoe en wat).
God is niet verantwoordelijk voor onze tong.
Jacobus zegt dit erover:
Jacobus 1:26 Indien iemand onder u dunkt, dat hij religieus is, en hij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart verleidt, deze religie is ijdel.
Het antwoordt wat Jacobus op je gebed zegt is:
Jacobus 1:21 Daarom, afgelegd hebbende alle vuiligheid en overvloed van boosheid, ontvangt met zachtmoedigheid het Woord, dat in u geplant wordt, hetwelk uw zielen kan zaligmaken. 1:22 En zijt daders des Woords, en niet alleen hoorders, uzelven met valse overlegging bedriegende.
Wow de antwoorden zijn al gegeven, je hebt het in je hand. |
Nou Mar, zo simpel als jij het stelt is het niet....heb ik ervaren in het leven..ben je familie van Salomo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:00
|
|
|
ja,herman ,dat is mooi gezegd,he,is denk ik waar,want,ik weet uit mezelf,je zet gewoon tijd appart,jammer,dat ik weg moet bij cm, het is elke week weer een beleving. er zit nu echt lijn in. een goede hulp,voor martha. wens jullie,alle goeds. gods zegen. vrgt vandam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:09
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wat voor werk doe je Kunnen ze beter veranderen in: wat is je minimale bestedingsruimte bv Tussen de 1500€ en de 3000€ per maand. 3000 € .. 6000€ .. .. 6000 € .. . 10.000€ .. .. Dit ook bij de wensen zetten die je verwacht van je e.v.t partner, dit zijn zo,n beetje de belangrijkste zaken die men wil weten. En het belangrijkste is nog steeds, hoe groot is je rugzakje, en dan komt er een hele poos niets. En dan komt pas de liefde een keertje om het hoekje kijken, dus eerst het belangrijkste. En dan pas de e.v.t andere fijne leuke bijkomstig heden, die je e.v.t kan mogen verwachten. De mijne staat er dan nog niet eens tussen, steenrijke vrijgezelle mooie lieve vrijgevige en met een zwakhart dame tussen de 99 en 100 jaar. Das pas eerlijk wat een geneuzel zeg  |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|