ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3574 3575 3576 3577 3578 3579 3580 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:15

Eg wel!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:23

YELNIN491 schreef:

Eg wel!!!!

Nee echt vind jij het koud Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
vriest lekker dus ik zit lekker binnen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:28

COOTJE711 schreef:
Clown smiley

Nou...hihi..dan komt de mijnes: heel regelrecht uit mijn hart, super gemeend, door en door eerlijk:

Gezocht: superlieve, zorgzame man...inkomen niet belangrijk alstie maar lief is.......

K hoop dattie overkomt...

Laatst aangepast door
MARRY942
op maandag 30 januari 2012, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:31

HAAS141 schreef:
aer en ik melden ons af ... dus weer 2 plekjes vrij Lachende smiley

aangezien ons abbo over een paar dagen afloopt en wij niet verlengen, wensen wij iedereen vast een gezellig cm avondje in amersfoort!
Zou je dat de volgende keer pv willen melden? Ik wil hier geen discussies meer over wie er nu wel of niet meegaat.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 30 januari 2012, 19:32
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:31

ERIKA129 schreef:
Nee echt vind jij het koud Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
vriest lekker dus ik zit lekker binnen Lachende smiley

nee kom je daar nu bij Clown smiley Knipoog smiley
en ik zit ook binnen, maar of ik het warm heb Zieke smiley dat nu weer niet. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:33

VANDAM845 schreef:
ja,herman ,dat is mooi gezegd,he,is denk ik waar,want,ik weet uit mezelf,je zet gewoon tijd appart,jammer,dat ik weg moet bij cm,
het is elke week weer een beleving.
er zit nu echt lijn in.
een goede hulp,voor martha.
wens jullie,alle goeds.
gods zegen.
vrgt vandam

Vandam? ik begrijp dat je ons gaat verlaten? das heftig balen....
Weet dat je altijd weer hier welkom bent he! t was fijn met jou!
Ik wens je God s zegen toe...dikke knuffel van mij
Naar boven

Auteur Bericht
DEREK214

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:43

Ik las de reactie van CM, kijk als je eerst gewaarschuwd, dan een time out en dan pas een ban, ben je dus vaker in de ban gedaan, dit is slechts Bijbels als er 2 a 3 getuigen zijn, dus de 2,3 keer grens is een goede, kijk we moeten vergeven als de ander het echt, meent, maar als de vrucht van de Geest niet in de volheid in jou woont, is het misschien ook wel even verstandig om te wachten met een relatie, lief zijn voor de ander... Knipoog smiley is een voorwaarde toch, en ookla is de ander grof tegen jou , een zacht antwoordt keert de grimmigheid af(spreuken)

derek

Laatst aangepast door
DEREK214
op maandag 30 januari 2012, 19:44
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:49

MARRY942 schreef:
Vandam? ik begrijp dat je ons gaat verlaten? das heftig balen....
Weet dat je altijd weer hier welkom bent he! t was fijn met jou!
Ik wens je God s zegen toe...dikke knuffel van mij

Vandamme je was altijd constructief, we gaan je missen;
Marry, je bent een echte (s)chat Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 30 januari 2012, 19:50
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:50

FRANKT627 schreef:
De liefde zou je eigenlijk niet meer moeten najagen maar wel al gevonden hebben voor dat je het 'vlees' vond. Knipoog smiley ...

Een mensch leeft niet bij vleesch alleen... Engeltje smiley

Pieter, verwoed najager van vleselijk genot Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:56

MARRY942 schreef:
Gehuild!
Huilende smiley, smiley in tranen

Mijn lieve oppaskindje is vanmorgen met spoed naar de EHBO gebracht.
Net een jaar oud en 42 graden koorts.....ik vind het zo erg! Kan die kraan maar niet dicht krijgen.... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Volgens mijn bescheiden mening ben je hartstikke dood met 42 graden, ik zou die jankfabriek ff uitzetten en een goed werkende thermometer kopen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mijn dochter zit ook regelmatig bij een oppasmoeder, ik weet dat die een opleiding heeft gehad op dat gebied.
Maarja, t nadeel is dan weer dat ik haar niet zwart kan betalen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETER717

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 19:59

DEREK214 schreef:
Ik las de reactie van CM, kijk als je eerst gewaarschuwd, dan een time out en dan pas een ban, ben je dus vaker in de ban gedaan, dit is slechts Bijbels als er 2 a 3 getuigen zijn, dus de 2,3 keer grens is een goede, kijk we moeten vergeven als de ander het echt, meent, maar als de vrucht van de Geest niet in de volheid in jou woont, is het misschien ook wel even verstandig om te wachten met een relatie, lief zijn voor de ander... Knipoog smiley is een voorwaarde toch, en ookla is de ander grof tegen jou , een zacht antwoordt keert de grimmigheid af(spreuken)

derek
dank je Derek

Ik heb de voorwaarden niet gelezen, dat red ik helaas niet

maar zoals jij het stelt kan ik er mee leven
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:13

PIETER649 schreef:

Pieter, verwoed najager van vleselijk genot Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jij bent tenminste eerlijk maar vooral heel menselijk...wat alleen maar bejubeld kan worden... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:26

mijn eerste ban was misschien terecht als je niet tegen bepaald soort humor kunt

de tweede echter was volledig onterecht.

maar ja, niet iedereen kan een misbruikt mens onderscheiden van een pathologische leugenaar en oplichter

wil hiermee zeggen dat het niet altijd goed gaat in de beoordeling van de red.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:26

PIETER649 schreef:

het lijkt me inderdaad wel wenselijk er af en toe wat groenten naast te eten, pieter!! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:27

HANNAH810 schreef:
het lijkt me inderdaad wel wenselijk er af en toe wat groenten naast te eten, pieter!! Engeltje smiley

daarom nam die ook een jong blaadje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:28

HANNAH810 schreef:

en wat dachtje van een aardappeltje? Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:30

PIETER649 schreef:
Volgens mijn bescheiden mening ben je hartstikke dood met 42 graden, ik zou die jankfabriek ff uitzetten en een goed werkende thermometer kopen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mijn dochter zit ook regelmatig bij een oppasmoeder, ik weet dat die een opleiding heeft gehad op dat gebied.
Maarja, t nadeel is dan weer dat ik haar niet zwart kan betalen Knipoog smiley

Toestand gestabiliseerd piet...maar nog steeds wel 40 graden....zelf met mijn kids ook een keer meegemaakt...het bestaat echt pietje...kijk verder als je neusje lang is
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:33

HERMAN968 schreef:
Vandamme je was altijd constructief, we gaan je missen;
Marry, je bent een echte (s)chat Coole smiley met zonnebril

Whow Herman...dat heb ik al een heel tijdje niet gehoord...hihi...en Her...jij bent onze super-zeer-gewaardeerde voorganger....we zijn hartstikke blij met jou......dank je wel voor dat je dr bent.... (je gaat toch nie weg?)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:45

Maandag 30 Januari, Psalm 16: 7-11; Zelfs in de nacht.

Dat is eenmaal mooi en goed, maar hoe doe je dat? In het holst van de nacht, als de duisternis op je af komt, de herinnering aan wat je misdeed – hoe houd ik dan de Heer voor ogen? Heb ik soms een plaatje van Hem? Wat er aan ellende in mijn leven was, dat zie ik haarscherp. Beelden van weleer, taferelen van momenten waarin ik faalde, ik zie ze helder als de dag. De gezichten van de macho’s die mijn kleineerden, me het leven zuur maakten, die kan ik wel uitrekenen. De tronies van lieden die sterker waren, knapper waren, groter, leuker, beter – die zie ik zomaar weer voor me. Ik droom ervan en ik lig er wakker van. Als zo’n psalm zegt dat het anders moet, geloof ik dat graag – maar hoe? Daar moet ik maar naar raden. Ja, dat ik mijn God voor ogen moet houden, dat zal wel waar zijn. Maar hóe houd ik God voor ogen? Ik kan Hem niet uittekenen. Ik heb Hem nooit gezien. Heeft Hij een oud gezicht, vriendelijk, vaderlijk? Dat mag ik hopen, maar zeker weten doe ik het niet. Heeft Hij wel een gezicht? Hij heeft niet eens een naam. Ik ben die Ik ben, zo wil Hij heten. Maar wat moet ik met een God die geen naam wil hebben en zijn gezicht niet laat zien? Hoe houd ik mij Hem voor ogen, in het midden van de nacht?
Nu zou ik graag iets moois over Jezus zeggen: de Icoon van de Vader, het Beeld van zijn wezen. Maar ik weet ook niet hoe de Afdruk van Gods Majesteit eruitziet. Ik ken Hem alleen uit verhalen. Daar komt bij: de dichter van deze psalm kende zelfs die verhalen nog niet. Zou er dan misschien een engel zijn, die ’s nachts dat licht in mijn ziel ontsteekt? Een Christusengel, die mij een lied voorzingt? En zou in dat lied en in dat licht het gezicht van de Eeuwige zich openbaren?

Ik prijs de Heer; Hij heeft mijn hart verlicht,
dat in de nacht zelfs blijft van Hem gewagen.
Ik houd bestendig naar zijn aangezicht
mijn ogen vol vertrouwen opgeslagen.
Ik wankel niet, want aan mijn rechterzijde
Staat God, mijn Heer, die mij tot hiertoe leidde.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:52

Van de week schaatsen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:53

Ook van mij, een fijne dag toegwenst!

Nog geen gefelicitatie gehad van W'tje Gerrit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 20:59

MARRY942 schreef:
Toestand gestabiliseerd piet...maar nog steeds wel 40 graden....zelf met mijn kids ook een keer meegemaakt...het bestaat echt pietje...kijk verder als je neusje lang is
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

bij 42 graden koorts ga je geheid dood marry.
dus of jij overdrijft met je 42 graden, of je thermometer deugt niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:01

MARRY942 schreef:
Nou Mar, zo simpel als jij het stelt is het niet....heb ik ervaren in het leven..ben je familie van Salomo?

Geen familie van Salamo, wel een kind van de Heer.
Is het zo simmpel?? Ja, want er staat zo beschreven.....
Dat is wat de Here Jeus de mensen leerde, het gloof.
Wat doet het?? Het haalt het vleselijk denken bij de mensen weg.
Het denken vanuit je ikje in het verleden dat duister is, haalt Hij weg en leert de mens om naar de toekomst te leven, een levenswandel met God te lopen.
Geeft dat rust? ja, de Heer zegt immers mijn juk is zacht en mijn last is ligt.

Mat_11:29 Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen.

Zo simpel allemaal, maar de ikje van ons (welke zich geweldig vind) loopt vaak voor de Heer inplaats van achter Hem.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 30 januari 2012, 21:03
Naar boven

Auteur Bericht
DEREK214

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:02

Tja er zijn zoveel therapie vormen die een wassen neus zijn of zelfs gevaarlijk, heel veel alternatieve therapie kan ondergaan worden met dekking door de verzekering,
kijk de Bijbel is duidelijk hierover, misschien moet je aan God vragen dat Jezus je vergeeft en je niet langer aan die lusten over gegeven bent, maar willen ze dat echt God doorziet onze motivatie glashelder,
daarnaast zou je beter kunnen kijken naar wat er jou toedreef inmoreel gedrag te vertonen, wellicht is er ook sprake van verwonding..dan is en therapie op zijn plaats ik adviseer gewoon een christelijke psycholoog die ECHT christen is, krijg je alsnog vergoeding.
Maar het is geen ziekte, maar vaak een keuze, God manier van omgaan met jou, je tegen je eigen lichaam zondigt, maar dat er er een verandering moet komen is wel duidelijk, buiten de stad zullen zijn:

Romeinen 1:
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt[/b]. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

1 Kor 6,10
Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.

Lijkt me helder... bekeer alvorens gij therapie ontvangt ... maar het komt wel voor ook bij geliefden van God (? , beetje vraagteken deze vers):
2 Sam 1:Je was mij zeer lief;
je liefde was mij wonderlijker dan de liefde van vrouwen.

Maar goed laten wij niet oordelen, een ieder dealt er wel zelf mee, het is hem en God....maar er zijn zoveel maffe therapie-en..
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:13

2 Sam 1:Je was mij zeer lief;
je liefde was mij wonderlijker dan de liefde van vrouwen

een hechte vriendschap is ook een vorm van liefde, derek!!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:14

BETUWE775 schreef:
Leven

leven alleen al is een geluk
kijk eens in de wereld
mensen maken elkaar stuk

honger, oorlog en pijn
in veel landen op deze aarde
zal vrede en hulp niet beter zijn

kan het niet alleen
steun elkaar in alles
geef de mens hoop die plots verdween

soms is het bij jezelf ook geen feest
dan zijn er ook problemen
en handel je ook niet als een beest

je praat met elkaar
ook al lukt dat niet altijd
vlieg elkaar niet gelijk in het haar

los het op zonder ruzie
geen geweld of pijn
vriendschap is echt geen illusie

het is realiteit
mensen van vlees en bloed
maak geen stommiteit

respecteer elkaar in elke vorm
kleur of afkomt maakt niet uit
het geeft je leven kracht het is enorm

laat een ieder genieten hier op aard
help zelf mee om de vrede te bewaren
dan is het leven voor een ieder de moeite waard

Betuwe Boy
Knipoog smiley

<Mooi gedicht boy, dat wel. Maar uit eigen kracht, vergeet het filosoofje. Heb ook lang die droom gekoesterd.

Knipoog smiley Herman

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 30 januari 2012, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:18

eloy997 en gerrit084, van harte gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:23

MARIO216 schreef:
Van de week schaatsen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op de overdekte ijsbaan zeker?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DEREK214

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:26

1 Kor 7,9
Maar als zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen, want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

Mat 5:27 U hebt gehoord dat tegen het voorgeslacht gezegd is: U zult geen overspel plegen.
28 Maar Ik zeg u dat al wie naar een vrouw kijkt om haar te begeren, in zijn hart al overspel met haar gepleegd heeft.
29 Als dan uw rechteroog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt.
30 En als uw rechterhand u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt.
31 Er is ook gezegd: Wie zijn vrouw verstoot, moet haar een echtscheidingsbrief geven.
32 Maar Ik zeg u dat wie zijn vrouw verstoot om een andere reden dan hoererij, maakt dat zij overspel pleegt; en wie met de verstotene trouwt, pleegt ook overspel.
33 Verder hebt u gehoord dat tegen de ouden gezegd is: U zult de eed niet breken, maar u zult voor de Heere uw eden houden.

Zo was Jozef - bijvoorbeeld - diep geschokt toen hij vernam dat zijn verloofde, Maria, zwanger was, hetgeen in zijn bevattingsvermogen natuurlijk wel moest betekenen dat zij "sexuele ervaring" had voor het huwelijk. Dit bleek onover-komelijk! Plaats dat "diepe geschokt zijn" van Jozef nu eens in onze tijd en samenleving !?! Vandaag is men bijna "diep geschokt" wanneer een jongen/meisje geen sexuele ervaring heeft voordat zij zich verbindt in een relatie van trouw !?!
Ziedaar het grote probleem - of, zo u wilt, de grote uitdaging - waar wij vandaag, als kinderen Gods, voor staan !

Niet enkel wanneer wij kijken naar "in den beginne", ook in de "volle openbaring" van de Here Jezus Christus in het Nieuwe testament horen wij dezelfde eens-luidende boodschap: "Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen."
(Hebr.13:4) en:

"...met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man."
(1 Cor.7:2)

Maar let ook op hoe je er over praat..
Psalmen 39,2
Ik had mij voorgehouden: Ik moet mij beheersen en mijn tong voor zonde behoeden, mijn mond met een muilband bedwingen te midden van mensen zonder God of gebod.

Jezus zegt ook tegen zijn discipelen, als ze zich niet kunnen beheersen laten ze dan trouwen.
Acceoteer of maak geen dwaal leer, dat past bij het einde der tijden, doe voor je huwelijk een encounter(is aan te raden) zodat je vergeven in het huwelijk stapt zonder allerlei duistere geheimen.. en door jezelf geaccepteerde misstappen.

Succes, neem de genade van Jezus aan en vraag je Hem je als een vriend te helpen, God als Abba je te laten genezen, zodat je huwelijk gezegend zal zijn... En uh het is ook zo:1 Kor 9,5
Hebben wij geen bevoegdheid om een zuster als vrouw mede te nemen gelijk ook de andere apostelen en de broeders des Heren en Kefas?

Maar vindt ZIJN wil voor een persoon voor jou, dan zal het wel goed komen, maar blijf straight!

Derek
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:34

COOTJE711 schreef:
Op de overdekte ijsbaan zeker?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kan ook zo zijn, jij zit zeker dan aan de chocolade of zit je op een stoel schaatsen te leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3574 3575 3576 3577 3578 3579 3580 ... 6194 Volgende
Pagina 3577 van 6194