Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik zal het in het frysk proberen te zeggen tegen je Thomas... ji kinsst et vergaitte  |
...als je het niet erg vind, Pieter, mag je dit voor de serieuze mens, ik dus, het vertalen naar het Nederlands...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:40
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ho effe, vissertje, was IK niet degene die mocht delegeren?
(is goed hoor; geef dat rinkelding maar aan mij) |
...dat rinkelding dient wel om de mensen op de juiste plaats te laten aankomen en niet om hen weg te jagen. Ik zal wel zien dat ik het zelf vind...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:41
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ...: de schuur...(één-steens muurtje en enkel glas. hoe romanties wil je het hebben ) |
...veel romanties zal het niet zijn want Steen gaat niet mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...dat rinkelding dient wel om de mensen op de juiste plaats te laten aankomen en niet om hen weg te jagen. Ik zal wel zien dat ik het zelf vind... |
hé................frank..............als je bordjes groningen ziet staan langs een fietspad, bel visser dan even als je wilt?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:44
|
|
|
PIETER649 schreef: | amai, nou nog ne vuurmaker en ge kunt van start  |
... ik heb de vuurmaker gevonden...hij lag achter het bakje met de steek-, schep- en snij-ijzers in de la...de spruitjes zijn op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:45
|
|
|
In jouw ogen is er een groot verschil tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. In mijn ogen liggen ze in elkaars verlengde. En ik denk dat als we het ene accepteren, we uiteindelijk het andere ook zullen accepteren.
Hier heb ik echt bezwaar tegen. Het accepteren van homofilie in onze samenleving is er al lang en heeft de acceptatie van pedofilie helemaal niet bevorderd. De afkeer ervan er sinds de jaren zeventig eerder groter geworden.
Homofilie en pedoseksualiteit liggen niet in elkaars verlengde en hebben ook niets met elkaar te maken. Pedofiele relaties komen zowel bij hetero's als homofielen voor. De hulpverlening zal je snel uit de droom helpen als je kijkt naar de cijfers. Het aantal lesbische vrouwen dat het met jonge meisjes doet, is bepaald klein. De incestproblematiek, vaak tussen vader en dochter, overtreft het verre en is verantwoordelijk voor veel leed. Je kunt het op geen enkele wijze hard maken dat er een relatie is tussen homofilie en pedofilie en het blijkt in de praktijk dat de acceptatie van homofilie niets te maken heeft met het afglijden naar de acceptatie van pedofilie. Je legt een relatie die niet aan te tonen is en die lesbische mensen als Jasmijn en ook mannelijke homoseksuelen in een kwaad daglicht plaatsen.
Thomas, pedoseksualiteit is onaanvaardbaar. Het leed in deze vindt veelal in hetero-relaties plaats. Maar dan kun je nog niet zeggen dat heteroseksuelen niet deugen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 februari 2012, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hé................frank..............als je bordjes groningen ziet staan langs een fietspad, bel visser dan even als je wilt?????  |
.... , zeg ik ben geen ZH-er of noorderling hé en dus niet dom... , dus als ik groningen zie staan ben ik een beetje uit de richting? Is dat nummer echt een goed nummer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:48
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hé................frank..............als je bordjes groningen ziet staan langs een fietspad, bel visser dan even als je wilt?????  |
En als je op de terugweg Engeland ziet staan hoef je niet te bellen hoor. Dan zit je reeeeedelijk in de goeie richting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | .... , zeg ik ben geen ZH-er of noorderling hé en dus niet dom... , dus als ik groningen zie staan ben ik een beetje uit de richting? Is dat nummer echt een goed nummer? |
Pas op hè Frank..... Bordjes Antwerpen of Keulen zijn overigens ook niet goed, dus bellen dàn maar weer......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | En als je op de terugweg Engeland ziet staan hoef je niet te bellen hoor. Dan zit je reeeeedelijk in de goeie richting.  |
Hoe was 't ook al weer:......Wir fahren gegen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:00
|
|
|
Do kist it forjitte?
Do ek.......
Pieter bedoelt dat ik het wel kan vergeten en dat is ook zo. De Leeuwarder stadsgracht kan nog tot en met zondag bereden worden. We kunnen wel schaatsen maar ja.
Thomas, it giet net oan......
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 februari 2012, 21:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:02
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Do kist it forjitte?
Do ek.......
Thomas, it giet net oan...... |
skûtsjesile wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | skûtsjesile wel? |
Nog even geduld Mariska, in mei varen ze weer. En in juli tegen elkaar. Mooi gezicht, ook als je niks met zeilen hebt.
Thomas, heeft dat wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:06
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nog even geduld Mariska, in mei varen ze weer. En in juli tegen elkaar. Mooi gezicht, ook als je niks met zeilen hebt.
Thomas, heeft dat wel. |
Ik weet niet welke route die skûtsjes zeilen.. Maar heb het weleens gezien... Zeer strenge regels zijn er.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Die firma zou contact met mij opnemen om een afspraak te maken... Maar blijkbaar sta ik helemaal onderaan de lijst... |
Ach Mariska de enige schrale troost die je hebt, je bent niet de enige, ze kunnen het werk niet meer aan. Is wel goed voor de werkgelegenheid, geen loodgieter meer te krijgen, zo heeft ook het nadeel een voordeel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | En als je op de terugweg Engeland ziet staan hoef je niet te bellen hoor. Dan zit je reeeeedelijk in de goeie richting.  |
bij nader inzien en goed overleg met Floshke acht ik het raadzaam om mijn sacraal lichaam maar in Hoeven te laten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:11
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach Mariska de enige schrale troost die je hebt, je bent niet de enige, ze kunnen het werk niet meer aan. Is wel goed voor de werkgelegenheid, geen loodgieter meer te krijgen, zo heeft ook het nadeel een voordeel  |
Van mij mag het heel hard gaan dooien zodat ik de verwarming niet meer nodig heb. En voor douchen effe de stekker in en daarna er weer uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:12
|
|
|
De wedstrijden worden elke dag op een andere plaats gehouden en ze varen na de wedstrijd naar de volgende wedstrijdplaats. Eernewoude is het meest noordelijk en ze komen oa in Grouw, Sneek en Staveren. Overdag bestrijden ze elkaar op leven en dood en s avonds drinken ze gezellig met elkaar.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | bij nader inzien en goed overleg met Floshke acht ik het raadzaam om mijn sacraal lichaam maar in Hoeven te laten...  |
Dus, m.a.w. , meneer wenst weer geen gehoor te geven aan de goede tips hem gegeven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | bij nader inzien en goed overleg met Floshke acht ik het raadzaam om mijn sacraal lichaam maar in Hoeven te laten...  |
ach, we pikken je wel effies op dan, joh!!! no problem..........keine probleime, komp goe jochie..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:32
|
|
|
HENDUK927 schreef: | jep heb ze in alle kleuren zelfs in wit(van mars gekregen) haha  |
ach ja......jij trekt de strepen....heb je een streepjes muts...hihihi......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In jouw ogen is er een groot verschil tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. In mijn ogen liggen ze in elkaars verlengde. En ik denk dat als we het ene accepteren, we uiteindelijk het andere ook zullen accepteren.
Hier heb ik echt bezwaar tegen. Het accepteren van homofilie in onze samenleving is er al lang en heeft de acceptatie van pedofilie helemaal niet bevorderd. De afkeer ervan er sinds de jaren zeventig eerder groter geworden.
Homofilie en pedoseksualiteit liggen niet in elkaars verlengde en hebben ook niets met elkaar te maken. Pedofiele relaties komen zowel bij hetero's als homofielen voor. De hulpverlening zal je snel uit de droom helpen als je kijkt naar de cijfers. Het aantal lesbische vrouwen dat het met jonge meisjes doet, is bepaald klein. De incestproblematiek, vaak tussen vader en dochter, overtreft het verre en is verantwoordelijk voor veel leed. Je kunt het op geen enkele wijze hard maken dat er een relatie is tussen homofilie en pedofilie en het blijkt in de praktijk dat de acceptatie van homofilie niets te maken heeft met het afglijden naar de acceptatie van pedofilie. Je legt een relatie die niet aan te tonen is en die lesbische mensen als Jasmijn en ook mannelijke homoseksuelen in een kwaad daglicht plaatsen.
Thomas, pedoseksualiteit is onaanvaardbaar. Het leed in deze vindt veelal in hetero-relaties plaats. Maar dan kun je nog niet zeggen dat heteroseksuelen niet deugen. | Ik zeg nergens dat homofielen niet deugen. Ik zeg, dat als we Gods waarden aan de kant zetten, dat het vanzelf van kwaad tot erger zal gaan. 50 jaar geleden was het ondenkbaar dat mensen gingen samenwonen en in de kerk kwamen...nu kijkt niemand er meer van op. Als je al durft te zeggen hier op het forum dat je tegen seks voor het huweliijk bent, krijg je het verwijt te horen, je hebt jezelf er toch ook niet aan gehouden. Zonden bedekken met de mantel der liefde vergroot alleen maar de kans dat we nog meer zondigen en uiteindelijk niet meer beseffen dat het zonde is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 9 februari 2012, 13:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:51
|
|
|
HENDUK927 schreef: | wij doen gewoon de kachel aan erika
zo heb je geen last van bervroren waterleidings
en van dweilen(waar ike en grote hekelan hef)word je moe van
mare vertel is wie heeft dat optrekje van jou gebouwt dan
van der valk of zo  |
Had de kachel aan meneer zeg toch constructie fout Niks bevroren leidingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Pien, in het verleden hebben we het hier uitgebreid over gehad, en ik heb nu eenmaal geen zin om alles te herhalen. Mijn standpunt is hier bekend. Datgene wat mij hier tegenstaat, is de manier waarop mensen neergezet worden als ze een principieel standpunt hebben tegen homoseksualiteit. In het verleden heb ik erop gewezen, dat je als gemeente dan twee verschillende normen zou moeten hanteren en dat ik dat in onze gemeente absoluut niet zag zitten. In jouw ogen is er een groot verschil tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. In mijn ogen liggen ze in elkaars verlengde. En ik denk dat als we het ene accepteren, we uiteindelijk het andere ook zullen accepteren. De leefregels van de Heer staan onder druk in deze tijd. En ik denk dat het niet goed is, ze zomaar aan de kant te zetten. |
Chatuliem, ik mag je graag dat vooropgesteld.....maar vind je nu echt niet dat je zo'n meisje als Jasmijn ontzettend tekort doet? Zij zoekt ook de liefde alleen de liefde van een vrouw, jij bent daar op tegen dat is bekend maar moet je er nu allemaal van dat soort verlengdes bij halen? Dat is bijna zondig in mijn ogen.....Het gaat bij haar om liefde voor een vrouw en zoals ik het lees welgemeend en niets vulgairs erbij..... Dat probeer jij nu een beetje te verkrachten met je kritieken.....Probeer er eens met wat meer liefde en begrip naar te kijken en vooral......laat de ander heel....... Homofilie is iets wat -gelukkig- in Nederland kan, je kan zelfs trouwen in stadhuis en in de kerk....en dan kom jij met jouw soort vergelijkingen die kant noch wal raken en zelfs erg kwetsend zijn...... Je kan er op tegen zijn prima.....maar doe dan niet dit soort kwetsende uitspraken.....die zijn echt grensoverschrijdend.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 8 februari 2012, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 22:01
|
|
|
[quote=HANNAH810]
Hallo Hannah
wat ik zelf in de bijbel lees is dat God de baarmoeder opent en sluit; en dat kinderen een gave van God zijn.
Dit klopt helemaal wat je zegt ik ben er alleen achter gekomen dat GOD ook de dokters gebruikt want toen ik te horen kreeg dat ik longkanker had en vertelde dat ik geen gemo wilde omdat ik dat niet zag zitten en vertelde dat GOD je geen reserve dagen geeft zei deze dokter een Belg dat die zelfde GOD ook de dokters gegeven heeft om te helpen en dat vond ik ook een wijs antwoord . Maar ik vond je stukje goed geschreven. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 22:05
|
|
|
JUSTME154 schreef: | ps mijn abbo loopt ook over 2 dagen af en al het zeker niet verlengen als je reageert op iets doe het biddend vraag je af of het goed is in GODS ogen wat je zegt ,doet ,of denkt |
Hallo Justme Jammer dat je niet verlengt want je verwoord het goed dus zou ik zeggen gewoon blijven Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 22:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb een huwelijk achter de rug met ongewenste kinderloosheid, en de gyneacoloog had voor ons het aanbod van donor-ouderschap. zelf zie ik het als "overspel-via-de-dokter", al zal ik zelf nooit iemand veroordelen die voor donor-ouderschap kiest.
wat ik zelf in de bijbel lees is dat God de baarmoeder opent en sluit; en dat kinderen een gave van God zijn.
hoe groot mijn kinderwens ook was, en hoeveel je er soms ook voor over kunt hebben; "zelf voor scheppertje spelen" is voor mij persoonlijk toch een brug te ver. dit geld/gold overigens ook in mijn visie ook op ivf en icsi. neem daarbij nog, dat je als vrouw overvoerd wordt met hormoon-injecties die het risico van baarmoederhals en borstkanker enorm kunnen vergroten, en die je zo kunnen opfokken dat je tegen de muren stuitert van ellende en je relatie zodoende onder druk zetten; dan is het hele plaatje wat mij betreft compleet.
wat je je denk ik wel moet realiseren is dat ook karakter-kenmerken van de donor terugkomen in je kindje, en dat er ook nog de mogelijkheid is voor pleegkinderen en adoptiefkinderen te zorgen; hoewel dat uiteraard altijd anders is dan een biologisch eigen kind. |
Respect voor je woorden Hannah! Ben het met je eens. De medische wetenschap weet veel en kàn veel... Het moeilijke hierin is om een voor jezelf een verantwoorde keuze te maken tegen het licht van de bijbel. Wij zijn snel geneigd om grenzen te verleggen om eigen wensen te vervullen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 22:11
|
|
|
Over 4 dagen loopt mijn abbo af. En ik verleng niet meer. Wil iedereen bedanken voor de leuke gesprekken en reacties die ik gehad heb. Heb genoten hier op deze site en vaak veel gelachen. Iedereen hier veel gezelligeheid toegewenst. groetjes, petra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 22:15
|
|
|
IESJE369 schreef: | Dr. Nelson Glueck, één van de beroemste archeologen die in Israël heeft gewerkt, schrijft: “De Bijbel is zeker niet geschreven als een geschiedenisboek. Maar het is een onloochenbaar feit, dat er nooit één archeologische ontdekking is geweest die met de Bijbel in tegenspraak is |
Hallo Iesje. Klopt helemal wat je zegt alles wat in de bijbe staat is gebeurd of staat te gebeuren. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 22:18
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Hannah wat ik zelf in de bijbel lees is dat God de baarmoeder opent en sluit; en dat kinderen een gave van God zijn.
Dit klopt helemaal wat je zegt ik ben er alleen achter gekomen dat GOD ook de dokters gebruikt want toen ik te horen kreeg dat ik longkanker had en vertelde dat ik geen gemo wilde omdat ik dat niet zag zitten en vertelde dat GOD je geen reserve dagen geeft zei deze dokter een Belg dat die zelfde GOD ook de dokters gegeven heeft om te helpen en dat vond ik ook een wijs antwoord . Maar ik vond je stukje goed geschreven. Sjalom. Martin | Martin, de keuze voor een behandeling is soms een afweging die gemaakt moet worden.... Maar zoals die arts zei, middelen zijn er en mogen (soms moeten) ook gebruikt worden. Er zit m.i. wel verschil tussen of het een behandeling is voor genezing of klachten verminderen òf om wensen te vervullen... Maar zal niemand veroordelen om een zorgvuldige en verantwoorde keuze....(tja wàt is verantwoord?)
|
|
Naar boven |
|
|