Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 02:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat was het heerlijk he Erika.... Eindelijk eens een goed gesprek..... En vooral...geen onzin!!!!  |
Nou, dat is ook lekker aardig voor de Zeelandgangers.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 07:31
|
|
|
Zaterdag 11 februari, Psalm 19: 14-15; Ingetoomde drift.
Aan de berijming van de psalm danken we een diepzinnige beeldspraak. Daar gaat jet over het intomen van drift. Alsof een mensenziel een woest paard zou zijn dat in toom gehouden moet worden. Nu zei Plato al dat de mens een wagenmenner is, en als twee paarden de ziel: het ene paard mooi en edel, het andere lelijk en kwaadaardig. Het gaat erom, zei hij, ze in toom te houden. De ziel: een span paarden. Goed en kwaad, als de twee kamers van ons ene hart. In de psalmen hoor je soms dat niemand goed is en dat niemand ook maar iets goeds doet. Maar in diezelfde psalmen hoor je ook dichters bij hoog en laag beweren dat zij onschuldig zijn, de goedheid zelfve. Ach, wie kent zichzelf? De waarheid zal hier wel in het midden liggen. Liever gezegd: we zullen wel iets hebben van God en ook iets van de duivel. Er wordt van twee kanten aan ons getrokken. We zijn geliefd in hemel en in hel. Voor die liefde van de hel geef ik geen stuiver. Die liefde wil alleen maar voedsel zien voor vuur, vernedering en vernietiging. De duvel is dat rotjoch (sorry voor het woord!) dat in de oudejaarsnacht alles wat los en vast zit bij elkaar sleept om er de brand in te jagen. De hemel heeft een ander doel voor ogen: het nieuwe Jeruzalem. Daartoe beteugelt onze goede God dat woeste paardje in mijn ziel. Niet altijd lukt het altijd even goed, maar ik moet er niet aan denken dat die beteugeling er niet zou zijn…
Als Gij uw knecht behoedt, o Heer, zal overmoed niet heersen over mij. Legt Gij mij drift in toom, dan leef ik recht en vroom, van grote zonden vrij. Breng voor uw aangezicht mijn wens en woord in ’t Licht door al mijn levensdagen. Verlosser, zie mij aan, mijn Steenrots, doe mij staan in uw groot welbehagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GILBERT767
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 08:51
|
|
|
Om gen 6:4 beter te begrijpen, moet je het boek van Henoch er bij pakken Dit is een buite bijbelse bron die laat zien dat er in de oudheid hybride zijn geweest die zowel mens als dier moeten zijn geweest of mens en gevallen engel/demon, ik geloof dat er in die tijd en daarna ook reuzen waren ook dat staat beschreven in het boek van Henoch, het boek Henoch is een heel interessant boek als je weet dat er in de bijbel staat dat, de laatste dagen zullen zijn als in de dagen van Noach
Ik geloof dat dit boek buiten beschouwing is gelaten tijdens de samenstelling van de bijbel, maar dat het zeker niet minder waar is, Henoch woord namelijk ook aangehaald in onze bijbel er word van hem gezegd dat hij wandelde met God, Genesis 6:4 staat er bijna letterlijk in, je leest er over specifieke engelen die ook in de bijbel voorkomen, en die mannen van naam, zou onderandere de vreemde half mens half dier of demon verklaren die je nog wel eens als wand beschildering ziet, en wat dacht je van paaseiland als ik 9 keer zo sterk en zo groot was kon ik zoon steen waarschijnlijk samen met mijn buurman optillen e verzetten.
Voor dat je dit afwimpel als kolder wil ik je er even aan herinneren dat, satan direckt na de zondeval wist dat, God met een redingsplan zou komen en het was al snel bekend wat dat zou zijn, Jezus, Jezus moest geboren worden uit een specifieke stam, dit wist satan, Jezus zou op een bepaalde tijd geboren worden, ook dit wist hij, dus als reactie zie je door heel de bijbel heen dat satan er alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat de geboorte van Jezus rein en heilig zou plaats vinden, denk nu aan dat wat ik eerder heb gezegd, hij satan wist dus dat de Messias uit de mensen zal komen dus wat is zijn reactie het menselijk ras manipuleren zou dat Jezus niet geboren kan worden, dat plan is mislukt, poging twee de kinderen moorden in exodus 1 zie ook als een aanval op de Messias om dat het een aanval is op zijn volk waar Hij uit komt Gelukkig is het de satan niet gelukt om Jezus tegen te houden.
Ik be benieuwd naar de reactie van de lezer.
Laatst aangepast door
|
GILBERT767
|
op zondag 12 februari 2012, 09:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 10:00
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Gorgelen met mondwater werkt ook goed, t is ff smerig en doet ff zeer, maar ik ben zelfs redelijk snel zonder antibiotica van keelontsteking af als ik dat doe.
Maar de vraag was wat voor voor lekkers aten, dat was hier boerenkoolstampot met rookworst. |
jE KAN MONDWATER OOK INSLIKKEN dan ben je de bacterieen ook kwijt uit je darmen alleen zit je dan wel de goe ganse dag opde wc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 10:01
|
|
|
KPN sluit mail weer aan
Klanten van KPN kunnen vanaf 09.00 uur weer gebruikmaken van hun e-mail. Dat zegt een woordvoerder van het bedrijf. KPN haalde vrijdagavond uit voorzorg alle twee miljoen e-mailadressen uit de lucht naar aanleiding van een aanval door hackers. Door de computerinbraak waren gegevens van 539 klanten op straat beland.
KPN zei niet uit te kunnen sluiten dat gegevens van nog meer klanten gelekt zijn. KPN-klanten wordt aangeraden hun wachtwoorden te veranderen. Dat geldt niet alleen voor de e-mail zelf, maar ook voor wachtwoorden van andere sites en toepassingen zoals Facebook, Marktplaats en internetbankieren.
De politiek reageerde vrijdag geschokt op de problemen bij KPN. De SP heeft aangekondigd een spoeddebat aan te vragen over de kwestie. De Consumentenbond liet weten de maatregel van KPN te begrijpen. De gevolgen van de hack moeten wel nog verder onderzocht worden.
(mijn e-mail hapert dus nog steeds)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 10:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou, dat is ook lekker aardig voor de Zeelandgangers.............  |
Misschien blijven ze daar wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 10:45
|
|
|
[quote=HERMAN388]
Floshke is een kat, en dit is, volgens mij, een hond
Momenteel doet de zon hier zijn best om erdoor te komen, hoewel het bewolkt is. Daarbij is het nog steeds kkkkkkkoud!! (maar wel lekker weer eigenlijk )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 10:54
|
|
|
In de loop van de dag kunnen klanten van KPN hun mailbox weer gebruiken. Kpn adviseerd dan om dan het wachtwoord te veranderen.
Dit kan men doen via de site van kpn en dan mijn kpn.
Contoleer daarna bij extra en accounts dan je email adres aanklikken, eigenschappen, tablad server of daar het nieuwe wachtwoord vermeld staat. Verander het desnoods daar ook.
En verander dan over al je wachtwoord.. msn, mij space, facebook. En ook je wachtwoord op CM...
Verder adviseer IK jullie om emails met wachtwoorden te verwijderen uit je emailbox.
Heb verder veel plezier met het mailen... En geniet van het mooie weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:21
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In de loop van de dag kunnen klanten van KPN hun mailbox weer gebruiken. Kpn adviseerd dan om dan het wachtwoord te veranderen.
Dit kan men doen via de site van kpn en dan mijn kpn.
Contoleer daarna bij extra en accounts dan je email adres aanklikken, eigenschappen, tablad server of daar het nieuwe wachtwoord vermeld staat. Verander het desnoods daar ook.
En verander dan over al je wachtwoord.. msn, mij space, facebook. En ook je wachtwoord op CM...
Verder adviseer IK jullie om emails met wachtwoorden te verwijderen uit je emailbox.
Heb verder veel plezier met het mailen... En geniet van het mooie weer. |
Of te wel ik mag een daggie klooien om overal een ander wachtvoor voor te verzinnen!! Ben je lekker mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:21
|
|
|
[quote=STEENTJE178]
Zonnetje hoeft heel zn best niet te zoen hoor die schijnt namelijk volop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:23
|
|
|
GERRIT084 schreef: | jE KAN MONDWATER OOK INSLIKKEN dan ben je de bacterieen ook kwijt uit je darmen alleen zit je dan wel de goe ganse dag opde wc  |
Zeg niet iedereen heet Gerrit he
Maar voor vandaag nog niet bedacht wat te eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Misschien blijven ze daar wel  |
Weet je wat zo fijn is? Je kan het over ze hebbenn ze zeggen nu toch niks terug En Bert die is voorlopig bevroren dus daar hebben we al helemaal rust van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:26
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Weet je wat zo fijn is? Je kan het over ze hebbenn ze zeggen nu toch niks terug En Bert die is voorlopig bevroren dus daar hebben we al helemaal rust van  |
Er is nu tijd voor een goed gesprek he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Weet je wat zo fijn is? Je kan het over ze hebbenn ze zeggen nu toch niks terug En Bert die is voorlopig bevroren dus daar hebben we al helemaal rust van  |
En bovendien weet iedereen.... Dat ik dit meen....toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er is nu tijd voor een goed gesprek he?  |
Kom maar op met die goede gesprekken want vanavond zijn ze er weer hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kom maar op met die goede gesprekken want vanavond zijn ze er weer hoor  |
maar ik niet......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:37
|
|
|
Ze zijn hier anders gisteravond/vannacht wel gesignaleerd hoor!!  (zo blijkt maar weer, ze kunnen niet zonder ons )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:40
|
|
|
Kliekjesdag hierzo (restje soep, stukje vlees, beetje stamp, restje rauwkost, restje yoghurt, restje vla, zo komt Steen Splinter wel door de winter )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:51
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ze zijn hier anders gisteravond/vannacht wel gesignaleerd hoor!!  (zo blijkt maar weer, ze kunnen niet zonder ons ) |
Ik weet het Steen...ze lezen mee...en dat mag he!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tegenwoordig kan dat allemaal...(op mobiel zeker??)
Ineke die er allemaal geen verstand van heeft!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 11:56
|
|
|
...zeg mensen klopt het adres wel??? Ik ben nog steeds aan het zoeken maar ik vind die parking niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:06
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Kliekjesdag hierzo (restje soep, stukje vlees, beetje stamp, restje rauwkost, restje yoghurt, restje vla, zo komt Steen Splinter wel door de winter ) |
volgens mij ben jij een echte BZV fan die beessies van die gasten eten precies het zelfde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | Misschien blijven ze daar wel  |
dat had je gedacht!!! voor je het weet zijn we er weer:
jammer, he??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:40
|
|
|
GERRIT084 schreef: | volgens mij ben jij een echte BZV fan die beessies van die gasten eten precies het zelfde  |
Kliekjesdag is zoooooooooo verrassend.... Ook ik doe dat zeker eenmaal per week...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...zeg mensen klopt het adres wel??? Ik ben nog steeds aan het zoeken maar ik vind die parking niet... |
had dan ook dat rinkel-ding-nummer van visser meegenomen, man!!!! je zoekt maar even: en neem vooral je tijd.
(en laat mijn bak koffie staan, want de thermos is leeg!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | had dan ook dat rinkel-ding-nummer van visser meegenomen, man!!!! je zoekt maar even: en neem vooral je tijd.
(en laat mijn bak koffie staan, want de thermos is leeg!) |
of een betere tomtom moeten gebruiken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...zeg mensen klopt het adres wel??? Ik ben nog steeds aan het zoeken maar ik vind die parking niet... |
Wat doe jij nu op cm als je aan het zoeken bent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | maar ik niet......  |
Mooi das dan dubbele rust
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 13:42
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mooi das dan dubbele rust  |
kattekop..... Of bijdehandjes gegeten......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 februari 2012, 13:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 13:52
|
|
|
Goede dagen voor de lijn....Keelpijn....
Yoghurt...of een ander papje...en bouillon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 14:08
|
|
|
Vandaag en morgen even een paar uurtjes naar huis. Dat is net alsof je op vakantie bent als je in het ziekenhuis ligt
|
|
Naar boven |
|
|