Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 13 februari 2012, 21:13
|
|
|
Maandag 13 februari, Psalm 21; Lofzingen dag en nacht.
Over welke koning het hier gaat, is volstrekt onduidelijk. Moet het David zijn? Dan wordt hij toch wel hoger opgehemeld dan wenselijk is, die goede, maar soms o zo valse herder. Moet het Salomo zijn? Maar die vroeg juist niet om leven, althans niet om een lang leven. Salomo vroeg wijsheid en kreeg er een lang leven bij cadeau. Ik heb geen idee wie deze koning kan wezen en dat wilde ik ook maar graag zo houden. In deze psalm wordt het ideaal van dé koning getekend. Hier wordt een koning geschilderd die getooid is met glans en glorie, bestraald met het licht van Gods gelaat. Bij zo’n koning kan ik alleen maar aan Christus denken. Elke andere koning valt in het niet vergeleken bij Hem. Jezus mag dan niet één vijand verslagen hebben, sterker nog: zelf door zijn vijanden aan een kruis geslagen, toch is Hij een groter Triomfator dan ooit een koning is geweest of wezen zal. Christus overwon de dood! Hij heeft alle macht, in hemel en op aarde! Laten we er geen doekjes om winden – dat deed de Eeuwige ook niet, toen het Pasen was: onomwonden stond Jezus op uit de dood, de windsels lagen keurig opgevouwen in de open spelonk. De koning van deze psalm vindt zijn vervulling in de Vorst van de verrijzenis! Daarom komt Hem alleen toe: alle lof, in hemel en op aarde, in tijd en eeuwigheid. Nog één ding. Wat te denken van die vijanden die door deze koning verslonden zullen worden? Wat te zeggen van hun kinderen, die in vuur zullen vergaan? Is Jezus zo? Ja! Maar dan denk ik niet aan onschuldige kindertjes die geïndoctrineerd zijn door de een of andere ayatollah, maar aan de duivel zelf en zijn demonische kroost. Ze zullen er ooit nooit meer zijn – halleluja, laten we van harte juichen!
Wij zullen zingen tot uw eer, willen uw wondermacht lofzingen dag en nacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 februari 2012, 22:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er zijn meer criteria om opgenomen te worden in de Bijbel. En aan alle criteria voldoet dit boek niet. |
die criteria waren voornamelijk van politieke aard chat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 13 februari 2012, 23:09
|
|
|
PIETER649 schreef: | die criteria waren voornamelijk van politieke aard chat.... | Nou, niet echt Pieter, misschien mag het wel iets hebben meegespeeld. Het waarheidsgehalte van dit boek is bv niet groot. Maar verder is het niet bekend wie de schrijver is, ook een belangrijk criterium. Ook de vraag of het een meerwaarde is voor de openbaring van God aan de mensen. Of er een geestelijke basis voor is om het in de canon op te nemen. Wat voegt het daadwerkelijk toe aan alles???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 00:17
|
|
|
Wat mij betreft hoeft het ook echt niet, Paulus. Het lijkt best christelijk, maar heeft uiteindelijk alleen maar met je gevoel te maken. Ook als je kijkt op de soaking-sites, waar ze hun uiterste best doen zoveel mogelijk Bijbelteksten erbij te halen, zie je dat het eerder gericht is op jezelf als dat het je richt op Christus. Het smaakt misschien wel christelijk, maar is gebakken lucht. Volgens mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 07:12
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Kennen jullie het begrip ¨soaking¨.
er
Ik zal een dezer dagen een aantal ¨soaking¨ cd tiltels hier plaatsen. |
Paulus, (wat's a name) Mss is het beter om een gebed te plaatsen om je getuigenis te geven van wat Christus voor U betekent en wat dat jij door Zijn liefde voor je medemens kan betekenen. Laat echtheid op deze site meer vorm krijgen. Slapende christenen zijn er al genoeg ! Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 09:29
|
|
|
Waar is Cootje nu opeens gebleven Weg zonder gedag te zeggen most nie magge
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 09:42
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het heeft hier gisteren wel gesneeuwt vandaag regen gehad en volgens de radar krijgen we zo weer sneeuw
Heb het nu juist kouder in huis omdat hij minder aanslaat!! |
huisje isoleren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 10:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Waar is Cootje nu opeens gebleven Weg zonder gedag te zeggen most nie magge  |
Triest he doe wel effe met je mee, moet hier nu ook niet een reactie op komen door redactie Was bij de laatste die plots klaps vertrok ook het geval toen stonden er ook een hoop met veel commentaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 10:36
|
|
|
Soaking is een vorm van bidden,volledig tot rust komen en je openstellen voor Jezus.Het is het tegenovergestelde van wat jullie zeggen.De hele dag ben je bezig met je eigen ik(zelfs als je normaal bidt vraag je dingen voor jezelf),in soaking richt je je volledig naar boven. Hoezo onchristelijk en zweverig?Dan moeten we alle aanbiddingsliederen en het stil gebed ook maar verwerpen?
Leanne,zit gelukkig niet vast in de angst verkeerd te bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 10:42
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Paulus, (wat's a name)..............Herman |
Herman is een heidense naam,gaan we nu ook al over namen vallen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:20
|
|
|
Wat wordt bedoeld met soaken?
Soaken is een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. In ieder mens is een verlangen om dicht bij God te zijn.
Hoe weet ik dat ik soaken nodig heb?
Bij geestelijke droogte kan soaken je geest doen herleven
Als je verlangt naar een meer krachtig bewegen in de gaven van de heilige Geest, kan soaken je helpen om Gods stem duidelijk te verstaan
Als je zoekt naar nieuwe visie of richting in je leven, kan het helpen om te soaken
Als je van binnen verwond bent, kan soaken de pijn verlichten
Als je iets nieuws wilt beginnen en de kracht van de Heer daarbij nodig hebt, kan soaken je verfrissen
Als je een antwoord zoek voor een probleem of een bepaalde situatie, kan soaken je helpen de weg te vinden
Als je verantwoordelijkheden draagt, kan soaken je last verlichten
Als je vast zit in bepaalde zonden, kan soaken je bekrachtigen om uit te breken in vrijheid
Als je relatieproblemen hebt, kan soaken je nieuwe bronnen geven van genade, geduld en liefde
Als je meer intimiteit wilt in je relatie met je hemelse Vader, kan soaken je dieper brengen in Hem.
Hoe kun je soaken?
Je gaat in een makkelijke houding liggen of zitten. richt je hart en je gedachten op Jezus en geef al je zorg en lasten aan Hem. Bid bijvoorbeeld: "Heer, ik nodig U uit om te komen en mijn hart te doorzoeken. Deze tijd is voor U. Wilt U dichterbij komen en mij Uw liefde doen ervaren". Laat aanbidding voor Hem in je opkomen en geef jezelf aan Hem. Wanneer je afgeleid wordt, schrijf je desnoods even wat gedachten op die je bezighouden. Probeer daarna gewoon weer je aandacht op Hem te richten.
Hoe lang moet je soaken?
Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren. De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.
Moet ik liggen?
Nee hoor, je mag ook zitten als je dat prettiger vindt. Het gaat erom dat je een gemakkelijke houding aanneemt en dat je tot rust komt. Sommige mensen kunnen zich liggend beter overgeven. Het kan zelfs gebeuren dat je in slaap valt. Maar dat is ook goed. Een diepe, door de heilige Geest gegeven slaap is goed voor je, vooral in tijden van moeiten of stress. Zie bijvoorbeeld Genesis 2:21, Daniel 10:8-10 en Lucas 9:32.
Hoe kun je weten dat soaken goed voor je is?
Veel mensen voelen direkt de gevolgen van het soaken. Zoals een hernieuwde en diepere liefde voor de Heer, een verlichting, nieuwe energie, vrede. De gevolgen kunnen ook op langere termijn duidelijk worden. Mensen kunnen bijvoorbeeld lichamelijke en innerlijke genezing ervaren.
bron:
[/url]http://www.soakingprayercenter.nl/soaking.htm[url]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:23
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Soaking is een vorm van bidden,volledig tot rust komen en je openstellen voor Jezus.Het is het tegenovergestelde van wat jullie zeggen.De hele dag ben je bezig met je eigen ik(zelfs als je normaal bidt vraag je dingen voor jezelf),in soaking richt je je volledig naar boven. Hoezo onchristelijk en zweverig?Dan moeten we alle aanbiddingsliederen en het stil gebed ook maar verwerpen?
Leanne,zit gelukkig niet vast in de angst verkeerd te bidden. | Een poosje geleden was er iemand, die vond dat yoga je kon helpen met het vinden van de rust in de Heer. Wat is het verschil dan in jouw ogen. Volgens mij is het overbodig om zo te bidden, en bovendien ook onbijbels. Het enige wat je zou moeten doen om te bidden is je ogen sluiten en met Hem praten. Dat is ruim voldoende. Je hoeft niet in een bepaald sfeertje te komen, je gedachten leeg maken. Richt je op Hem in je gebed zonder al die hulpmiddelen, die je bovendien afleiden van de kern van gebed, nl. God aanbidden. Ik zie dit weer als een uitwas van de evangelische wereld, die hiermee ervaring boven identiteit stelt en zich daarmee open stelt voor occulte ervaringen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat wordt bedoeld met soaken?
Soaken is een tijd van rusten onder zachte aanbiddingsmuziek. De nadruk ligt op rusten. Het is dus geen tijd van strijd en gebed. Zachte en intieme aanbiddingsmuziek zal je helpen je ziel tot rust te brengen en je dichter bij God te brengen. In ieder mens is een verlangen om dicht bij God te zijn.
Hoe weet ik dat ik soaken nodig heb?
Bij geestelijke droogte kan soaken je geest doen herleven
Als je verlangt naar een meer krachtig bewegen in de gaven van de heilige Geest, kan soaken je helpen om Gods stem duidelijk te verstaan
Als je zoekt naar nieuwe visie of richting in je leven, kan het helpen om te soaken
Als je van binnen verwond bent, kan soaken de pijn verlichten
Als je iets nieuws wilt beginnen en de kracht van de Heer daarbij nodig hebt, kan soaken je verfrissen
Als je een antwoord zoek voor een probleem of een bepaalde situatie, kan soaken je helpen de weg te vinden
Als je verantwoordelijkheden draagt, kan soaken je last verlichten
Als je vast zit in bepaalde zonden, kan soaken je bekrachtigen om uit te breken in vrijheid
Als je relatieproblemen hebt, kan soaken je nieuwe bronnen geven van genade, geduld en liefde
Als je meer intimiteit wilt in je relatie met je hemelse Vader, kan soaken je dieper brengen in Hem.
Hoe kun je soaken?
Je gaat in een makkelijke houding liggen of zitten. richt je hart en je gedachten op Jezus en geef al je zorg en lasten aan Hem. Bid bijvoorbeeld: "Heer, ik nodig U uit om te komen en mijn hart te doorzoeken. Deze tijd is voor U. Wilt U dichterbij komen en mij Uw liefde doen ervaren". Laat aanbidding voor Hem in je opkomen en geef jezelf aan Hem. Wanneer je afgeleid wordt, schrijf je desnoods even wat gedachten op die je bezighouden. Probeer daarna gewoon weer je aandacht op Hem te richten.
Hoe lang moet je soaken?
Het duurt vaak een minuut of 15 voordat je je gedachten een beetje tot rust hebt laten komen. Hoe vaker je soakt, hoe sneller je Gods tegenwoordigheid kunt ervaren. De heilige Geest kan ook met golven komen. Laat de heilige Geest je dieper in de Christus (in de zalving) brengen.
Moet ik liggen?
Nee hoor, je mag ook zitten als je dat prettiger vindt. Het gaat erom dat je een gemakkelijke houding aanneemt en dat je tot rust komt. Sommige mensen kunnen zich liggend beter overgeven. Het kan zelfs gebeuren dat je in slaap valt. Maar dat is ook goed. Een diepe, door de heilige Geest gegeven slaap is goed voor je, vooral in tijden van moeiten of stress. Zie bijvoorbeeld Genesis 2:21, Daniel 10:8-10 en Lucas 9:32.
Hoe kun je weten dat soaken goed voor je is?
Veel mensen voelen direkt de gevolgen van het soaken. Zoals een hernieuwde en diepere liefde voor de Heer, een verlichting, nieuwe energie, vrede. De gevolgen kunnen ook op langere termijn duidelijk worden. Mensen kunnen bijvoorbeeld lichamelijke en innerlijke genezing ervaren.
bron:
[/url]http://www.soakingprayercenter.nl/soaking.htm[url] | Valt je hier niet meteen op, dat het hier om de mens gaat? Nergens lees ik dat het om de Heer gaat. Het gaat alleen maar om de mens, die zich goed moet voelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEKE155
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...3 strandwandelingen??? Als ik het me goed herinner zijn jullie maar 2 keer gaan wandelen, eerst met bijna heel de groep en daarna met enkele van de groep...die derde wandeling zal wel ergens anders geweest zijn dan...  |
DAt was de "wandeling"naar het cafe joh...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 11:29
|
|
|
Als ik dit zo lees dan vraag ik me af wat is er mis met gewoon bidden?
Het lijkt erop alsof men een bepaalde trip wilt voelen die je in hogere sferen doet belanden.
En daarna ervaar je de rust zeggen ze.
En als je een onrust voelt ga je maar weer soaken?
Ik maak nu een vergelijking met een drugsverslaafde, die neemt ook steeds meer en vaker een shot om hetzelfde gevoel te ervaren als bij de eerste keer.
Dit lijkt me dus erg verslavend te werken als ik het zo lees.
Laat mij maar gewoon bidden om wijsheid en kracht en goede gezondheid.
Of tewel kort gezegd: het is niets voor mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 12:17
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is maar net wat de nieuwswaarde is voor een groot publiek. Het kan nog erger hoor: in 1979 of zo zaten de drie noordelijke provincies helemaal geisoleerd en door meters sneeuw ingesneeuwd en dat was het derde item die dag na twee volstrekt onbenullige. Hilversum is regionale televisie.
Wel tragisch dat we afstomoen op rampen.
Thomas |
Dat heet toch spijkers op laag water zoeken Er gebeuren elke dag wel rampen, dan zouden de vlaggen elke dag wel halfstok mogen hangen. Waarom gaan ze hem niet zwemmen eigenlijk, water is er altijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 12:53
|
|
|
...voila, ik heb mijn digitenne succesvol herstelt. Over de KPN-organisatie ben ik niet te spreken Het is niet de eerste keer dat ik er problemen mee ondervind.
Twee slechte condensatoren vervangen door 2 goede en ik kan terug tv kijken af en toe...Het was al lang geleden dat ik nog eens wat kon posten op deze topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 12:55
|
|
|
INEKE155 schreef: | DAt was de "wandeling"naar het cafe joh............... |
Daar was Visser en consorten niet bij... en je moet niet zeggen dat we in een café hebben gezeten. Wat moeten ze niet denken van ons...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 13:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed on topic aub. Het was een leuk avondje mensen, heb heel erg genoten. Vooral van de waterkering in de Oosterschelde. |
Wel Chat, ik heb die waterkering niet gezien maar toch vond ik het een erg geslaagd weekend. Vooral omdat ik jou eens kon horen en zien. Natuurlijk was het ook leuk om andere leden in levende lijve te zien ipv alleen maar een forum- of chatroomontmoeting. Het gaf een hele andere dimensie aan het CM-geheel.
Ik vond het leuk dat ze voorlazen uit de Libelle maar het citeren uit de Bijbel vond ik niet kunnen op zo'n ontspannend moment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 13:12
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Triest he doe wel effe met je mee, moet hier nu ook niet een reactie op komen door redactie Was bij de laatste die plots klaps vertrok ook het geval toen stonden er ook een hoop met veel commentaar  |
Tijdens het Zeeland-weekend heeft ze zich enorm onheus gedragen. Ze was stil en lief, ze plaagde niet en was behulpzaam...dat kon ongestraft blijven en daarom is ze nu grijs
Het kan ook zijn dat ze haar abo vergat te verlengen Het is altijd wat met die ZH-ers.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 13:14
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Tijdens het Zeeland-weekend heeft ze zich enorm onheus gedragen. Ze was stil en lief, ze plaagde niet en was behulpzaam...dat kon ongestraft blijven en daarom is ze nu grijs
Het kan ook zijn dat ze haar abo vergat te verlengen Het is altijd wat met die ZH-ers. |
Dus niet gebelgd gelukkig maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 13:23
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dus niet gebelgd gelukkig maar  |
...wat bedoel je daar nu weer mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 13:28
|
|
|
Ik ga toch maar weer iets met rijst eten. Het is een evengoed dikmaker als aardappelen of pasta maar dat eet ik het liefste. Natuurlijk geen rijst zonder groenten en vis... ...ongeacht de eventuele kiewen die ik er van krijgen volgens een of andere meid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 14:27
|
|
|
Op de efteling zijn we verloofd!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 14:27
|
|
|
Op de efteling zijn we verloofd!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 14:31
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Op de efteling zijn we verloofd!!!  |
dus de efteling bestaat niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 15:04
|
|
|
Kennissen zijn vandaag ineens gaan samenwonen Uiteraard ben ik erg blij voor ze.......
Fijne valentijnsdag iedereen!(ik heb bloemen gebracht naar DE liefde van mijn leven......mijn moeder! )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 15:07
|
|
|
------
Laatst aangepast door
|
VOGUE536
|
op vrijdag 24 februari 2012, 17:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 15:18
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Op de efteling zijn we verloofd!!!  |
En was dat in de zomer van 2011?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 15:18
|
|
|
Het staat wel vast dat Pieter een punt heeft. Het Christendom was na een paar eeuwen hopeloos verdeeld en de opvattingen liepen zeer uiteen. De bekeerde Romeinse keizer wilde wel een christelijk rijk maar dat kon niet als de Christenen geen eenheid vormden. Er werden een flink aantal wat we nu theologen noemen bijelkaar gezet om vast te stellen wat de christelijke leer zou zijn en welke boeken in de Bijbel hoorden en welke niet. Het 'wonder' gebeurde: ondanks dat iedereen daarvoor elkaar met vuur en zwaard bestreed, waren ze het allemaal eens over de bovengenoemde zaken. De apcriefen is weer een verhaal apart. De keizer zal hier wel een beetje druk bij uitgeoefend hebben. Het voordeel was wel dat het gedonder afgelopen was en er meer eenheid in het rijk kon komen. De vermenging van wereldlijke en geestelijke macht bleek echter ook zo zijn nadelen te hebben, denk aan de strijd tussen de Paus en de wereldheren en ook de mijns inziens noodzakelijke reactie er op in de vorm van de Reformatie en wat daarna kwam. Maar de keizer had zijn zin. Er was omschreven wat christelijk was en wat niet en daar had iedereen zich aan te houden. Dat het ook of vooral een politiek doel had, was echter helder. Historici hebben bibliotheken volgeschreven over dit onderwerp dus bepaal zelf maar of het goed was of fout. Ik ben me ervan bewust dat ik het ook grof samenvat. Maar theologie had niet in alles de overhand, dat moge duidelijk zijn. De christelijke eenheid is in de vroege eeuwen door de politiek afgedwongen. Ondanks dat het zo is gegaan is echter het belang van de christelijke boodschap nog even groot. Chat heeft overigens wel een punt, want het genoemde boek was in theologische zin omstreden. De vermenging van kerk met politiek is naar mijn idee bedenkelijk geweest in veel gevallen.
Thomas, kan verder niet zoveel met dit topic.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 februari 2012, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|