Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 18:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ook nog nooit gegeten???? Dan mis je wat.... Het is geen arresleecake....Arretjes cake... (Meen gehoord te hebben dat je vroeger koekjes had van Arretjes Nof) |
Nee, nooit van gehoord , laat staan gegeten. Sja , wat de boer niet kent , dat (fr)eet ie ook niet hè.
Visser , die wel eens gehoord heeft van hofnarretjes.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op vrijdag 17 februari 2012, 19:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 19:22
|
|
|
FRANKT627 schreef: | De banken zijn inderdaad de schuldige aan deze crisis. Hun hebzucht heeft veel teweeg gebracht. Ook Griekenland gaat niet vrijuit wat betreft hun situatie. Ze hebben de boel belazerd in hun land en nu mogen de andere bondgenoten hun uit de sjips helpen. Om een banananrepubliek te vinden moeten we niet alleen naar Zuid-Amerika te reizen... |
klopt, nederland is ook n bananerepubliek.
Griekenland nu de schuld geven is ook niet eerlijk, ze hebben gebruik gemaakt van bijv:
- de hebzucht van banken die voor een paar punten winst de grieken volduwden met leningen. - eurofielen die met alle geweld het heilige europese rijk zo groot mogelijk wilden hebben, ter meerdere eer en glorie van de brusselse kliek. - de nationale regeringen van andere landen die blindelings de leugens van eurofielen volgden, terwijl ze in de eerste plaats voor hun nationale belangen moesten opkomen. - enz enz
Ja ze hebben ongecontroleerd feest van europees geld gevierd, maar kun je een kind volledig de schuld geven als jij eerst de chocola op tafel voor zn neus zet en daarna de kamer uitgaat?
Ik spreek wekelijks grieken en geloof me, de gewone man heeft het daar nu heel, heel slecht. Gek he dat de bevolking dan boos word als zij worden geconfronteerd met loonsverlagingen tot 40% en de politiek zichzelf loonsverhoging geeft...
Ze worden nu, terecht of niet, vernederd zoals duitsland na de 1e wereldoorlog en we weten allemaal dat juist die internationale vernedering de voedingsbodem gaf aan het fascistische regime van Hitler dat miljoenen het leven heeft gekost....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 20:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | 1 probleem ondervind ik nog vaak op de laptop vista en IE8 werkt niet althans voor CM.
en het rare is ik heb pc met vista en IE8 en dat werkt welvoor CM. |
je zou dan op je laptop dezelfde configuratie moeten hebben als op je pc...maar dan moet je laptop herinstalleren en dat is ook wel een klus die wat kennis vergt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 20:32
|
|
|
Arretje Nof
Arretje Nof was een reclamefiguurtje. Nof staat voor Nederlandse Olie Fabriek. Op de Calvé pindakaasetiketten pronkte nog tot voor kort het NOF-embleem.
Arretje Nof was een Arabisch jongetje dat spannende avonturen beleefde. De eerste verhalen verschenen vanaf 1927, geschreven door Johan Fabricius. Tot in de jaren vijftig werden de avonturen regelmatig uitgegeven door Calvé-NOF. Dus ver voor onze tijd!
Arretje Nof-cake was een luxe zoetigheid in de jaren vijftig en had wel enige status in Nederland. Het recept is een versimpeling van een mooi nagerecht uit Emilia-Romagna (streek in Italië), genaamd Salame di chioccolato. De Nof-bonzen vervingen alles wat er maar mooi was aan ingrediënten door simpele Hollandse kost. En natuurlijk in plaats van goede boter gebruikte men plantaardige margarine van de firma Calvé-NOF.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 21:03
|
|
|
Daar mijn italiaans non perfecto is heb ik begrepen dat er ook rum door de arretjes cake gaat. men kan er ook tevens noten er door heen doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 21:48
|
|
|
PIETER649 schreef: | klopt, het is een goeie. vooral een goeie omdat hier kinderlijk eenvoudig gemaakt word waardoor de crisis is ontstaan, en wiens schuld dat is. de banken zijn schuldig aan de crisis.
ze zijn nu ook schuldig aan het voortbestaan van de crisis. uit dit verhaaltje blijkt gewoon dat als er liquide middelen ter beschikking komen, de bedrijven elkaar wel kunnen betalen en de uitlener zn geld gewoon terugkrijgt.
Pieter, leest het niet als n mopje |
Laat ik het nu zo gelezen hebben dat de hotelhouder voor 100 euro het schip ingaat. Maar de mop is veelzeggend.
Thomas, Bedannnnnnnnnt, allemaal bedannnnnnnkt
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 17 februari 2012, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 21:51
|
|
|
Heb gisteren mn auto een rode kaart gegeven want hij was iets korter geworden doordat iemand voormij op haar rem ging staan zonder remlichten maar ja daar doe je niets aan en ik heb haar aangereden dus einde oefening met de auto en maar uitkijken voor een andere weer maar gelukkig hebben we beiden niets ze heeft nu wel nekpijn maar ook dat gaat wel weer over en de hond zat gelukkig in de benz anders had die door de voorruit gegaan . Dat het was niet zo een leuke dag maar gelukkig was het mooi weer. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 22:25
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Heb gisteren mn auto een rode kaart gegeven want hij was iets korter geworden doordat iemand voormij op haar rem ging staan zonder remlichten maar ja daar doe je niets aan en ik heb haar aangereden dus einde oefening met de auto en maar uitkijken voor een andere weer maar gelukkig hebben we beiden niets ze heeft nu wel nekpijn maar ook dat gaat wel weer over en de hond zat gelukkig in de benz anders had die door de voorruit gegaan . Dat het was niet zo een leuke dag maar gelukkig was het mooi weer. Sjalom. Martin |
Das lullig voor je Martin, je moet maar zo denken auto,s genoeg, wees maar dankbaar dat jij en de tegenpartij, er niets ernstigs aan over hebben gehouden.
rest nog een klein detail, de remlichten, die waren natuurlijk kapot, na de aanrijding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 22:29
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Alhoewel er in de bevindelijk-gereformeerde kring meer ingredienten aanwezig zijn die het mogelijk maken, komt het in andere religieuze kringen net zo goed voor en zeker ook daarbuiten. De houding van de ouderling en de kerk in het stukje is natuurlijk bij de beesten af. Maar je hebt zeker gelijk als je stelt dat het een behoedzaam opereren kan vereisen. De schandpaal is daarbij niet mijn eerste gedachte, het dreigen ermee kan echter corrigerend werken. Wat ik bestrijd is de toedekkingscultuur met misbruikte bijbelteksten en de keuze die men maakt om de dader te beschermen en de slachtoffers niet te helpen. De pastorale opstelling van de kerken is dus van groot belang. De invulling zal echter maatwerk zijn. Ik onderschrijf overigens het meeste wat je stelt. Een cultuur die incest voorkomt, lijkt me een goede richtlijn voor deze en andere kerken.
Thomas. |
Incest voorkomen bestaat niet.. Pastorale opstelling van kerken bedoel je mee de hulp die ieder mens afzonderlijk biedt? .... want wij zijn/maken met zijn allen "de kerken"... en geven het juiste "maatwerk" qua invulling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 22:43
|
|
|
[quote=PIETER649]klopt, het is een goeie. vooral een goeie omdat hier kinderlijk eenvoudig gemaakt word waardoor de crisis is ontstaan, en wiens schuld dat is. de banken zijn schuldig aan de crisis.
ze zijn nu ook schuldig aan het voortbestaan van de crisis. uit dit verhaaltje blijkt gewoon dat als er liquide middelen ter beschikking komen, de bedrijven elkaar wel kunnen betalen en de uitlener zn geld gewoon terugkrijgt.
Pieter, leest het niet als n mopje[/quote
Geld moet rollen!! .zei mijn vader vroeger altijd al..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 22:43
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Incest voorkomen bestaat niet.. Pastorale opstelling van kerken bedoel je mee de hulp die ieder mens afzonderlijk biedt? .... want wij zijn/maken met zijn allen "de kerken"... en geven het juiste "maatwerk" qua invulling. |
Incest voorkomen bestaat niet?
Als de incestplegers nu eens geen steun kregen vanuit de kerk? Als de gezagverhoudingen nu eens zo waren dat verzet tegen de vader geen verzet tegen God en de kerk zou zijn? Als deze vorm van verkrachten binnen het gezin van jonge kinderen nu eens echt bestreden zou worden door onze medechristenen en niet onder de tafel zouden worden geveegd Als de kans ontdekking van deze kinderverkrachterij nu eens groter was en het daadwerkelijk bestreden zou worden? Als men nu eens in deze kerken voor de kinderen zou kiezen en niet voor de vader?
In de normale samenleving werkt dat al behoorlijk en het zal mannen eerder weerhouden het te doen. En dan waren veel kinderen die nu verkracht en misbruikt zijn later als volwassenen minder beschadigd geweest. Ook hier op CM, want onder de 1200 vrouwen hier moeten haast slachtoffers zitten. En inderdaad: de slachtoffers worden met een schuldgevoel opgezadeld.
Je kunt wel zeggen dat pastoraal een zaak is van de hele gemeente en dat is nog te verdedigen ook maar er zijn in een kerk wel eerstverantwoordelijken. Ouderlingen die met de tien geboden in hun hand misbrukte kinderen het zwijgen opleggen, verdienen een rotschop, zelfs in de kerk.
Thomas, legt zich er niet al te snel bij neer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 18 februari 2012, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 23:01
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Incest voorkomen bestaat niet.. Pastorale opstelling van kerken bedoel je mee de hulp die ieder mens afzonderlijk biedt? .... want wij zijn/maken met zijn allen "de kerken"... en geven het juiste "maatwerk" qua invulling. |
Precies, en eigenlijk is het met alles zo, in hoeverre zwijgen wij over dingen waar anderen wel vrij over spreken, en andersom ook. Er is bij ons in de familie ook zoiets aan de hand, zijn kinderen hebben hem vergeven, en zijn nu volwassen. Op verjaardagen is iedereen er, en de kleinkinderen zitten ook bij hem op schoot, niemand die iets zegt. Het moet verzwegen worden, maar onderhand zit meneer wel te zeiken over iets wat ik in het verleden met een slok op heb geflikt. Daar worden dan grapjes over gemaakt, die ik dus niet zo leuk vind, want hoe dan ook, ik schaam me er voor. Het slachtoffer was een boom, die mij weer een jaar mijn rijbewijs en werk koste, en als je er wat van zegt, zegt ook hij wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten. Ik heb er een keer iets van gezegd, met iemand apart, mij werd te kennen gegeven, als ik er over zou beginnen, dan........... Zwijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 23:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Arretje Nof
Arretje Nof was een reclamefiguurtje. Nof staat voor Nederlandse Olie Fabriek. Op de Calvé pindakaasetiketten pronkte nog tot voor kort het NOF-embleem.
Arretje Nof was een Arabisch jongetje dat spannende avonturen beleefde. De eerste verhalen verschenen vanaf 1927, geschreven door Johan Fabricius. Tot in de jaren vijftig werden de avonturen regelmatig uitgegeven door Calvé-NOF. Dus ver voor onze tijd!
Arretje Nof-cake was een luxe zoetigheid in de jaren vijftig en had wel enige status in Nederland. Het recept is een versimpeling van een mooi nagerecht uit Emilia-Romagna (streek in Italië), genaamd Salame di chioccolato. De Nof-bonzen vervingen alles wat er maar mooi was aan ingrediënten door simpele Hollandse kost. En natuurlijk in plaats van goede boter gebruikte men plantaardige margarine van de firma Calvé-NOF. |
Juist...zo was het...Later heb ik het ook nog even nagekeken.... Leuk om te lezen... Rum??? In MIJN....Arretje??? Nee, Maris echt niet....je weet...ik geen alcohol...
Maar als je alle recepten eens leest op internet...is er heel veel variatie mogelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 05:24
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het is ook niet voor niets dat mensen die zich aangetrokken voelden tot kinderen en dus een strafblad hebben om die reden, geen baan meer mogen hebben op een school, hé, leanne; het blijkt toch een zwakte te zijn, en de kans in herhaling te vallen kan altijd aanwezig blijven.
ik denk niet dat je dat hoeft intepreteren als iemand niet willen vergeven, niet willen vergeten wat er is gebeurd, maar met een stukje realiteitszin. |
Dus realiteitszin is eigenlijk dat je iemand wel vergeeft maar dat hij dan wel een heleboel dingen niet meer mag? Hij/zij heeft dus voor de rest van zijn leven beperkingen is dat dan volledige vergeving? Ik denk dat vergeving een stuk moeilijker is dan dat sommige mensen hier beweren en schrijven.......en niet alleen over dit onderwerp incest maar in het algemeen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 05:27
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nee hoor, ik bedoel de typemachine. Je drukt op bijvoorbeeld de r. Dan staat er een r op het papier geprint en die is ook bewaard. Maar die opmerking was uiteraard niet erg serieus.
http://www.apple.com/nl/imac/
Thomas, heeft een Apple EN GEEN PC!!!!  |
Arbeidsomstandigheden bij Apple: 10 uur zonder pauze staand werken, giga hoge produktie moeten draaien en veel zelfmoordgevallen onde rpersoneel........
Willemijn, heeft ook een Apple maar las dit met grote verbijstering.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 07:41
|
|
|
Zaterdag 18 februari, Psalm 23: 1-4; Geen gebrek. Dat is natuurlijk waanzin: dat het je aan niets zal ontbreken als God maar je herder is! Stel je voor, als dat waar was, zou er geen mens meer op aarde zijn die niet haastje-repje in God zou gaan geloven… Voor ieder die gelooft: alle tekorten opgeheven! Prijs de naam van de Eeuwige en je hebt brood voldoende voor elke dag, koffie, thee en limonade, kinderen en kleinkinderen, geld in je potemonnee en benzine in de tank van je auto! Word christen en je bent de meest tevreden mens die er op aarde rondloopt! Gelooft u het? Ik niet. Maar wat is het dán, in deze psalm? Die dichter is toch niet gek? Schreeuwt zo’n man dan voortdurend boven zichzelf uit? Of bedoelt hij dat hij geestelijk niets te kort komt? Gelooft hij dat hij met de goede herder aan zijn innerlijke kracht zal ontvangen om in de moeilijkste momenten toch het gevoel te hebben dat alles in orde is? Ik weet het niet. Ik heb deze psalm niet geschreven. Eerlijk gezegd denk ik dat de dichter helemaal niets heeft gedacht. Hij heeft alleen gezóngen. En als je zingt, denk je niet. Dan loof je, dan prijs je, dan raak je buiten jezelf. En alleen dan beleef je dat je niets tekort komt! Dan valt alles weg. Alles wat er was en is en wezen zal, aan pijn, aan ongenoegen, aan honger en dorst, aan ongeloof en onvrede, aan verdriet en teleurstelling – alles. Als je zingt, als je de Eeuwige als herder prijst, met hart en ziel, recht van lijf en leden of zo krom als een hoepel en met horten en stoten, dán ervaar je het: dat ‘gebrek’ maar een beperkt begrip is, dat er een volheid van geborgenheid bestaat, buiten jezelf, maar ook ín jezelf, een vrede die het verstand te boven gaat.
Ik wil van God als van een Herder spreken. Onder zijn hoede zal mij niets ontbreken. Groen is het land waarin Hij mijn doet komen, Fris is de bron die Hij voor mij doet stromen. Hij sterkt mijn ziel en wijst mij rechte wegen, Opdat ik Hem zal prijzen om zijn zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 07:42
|
|
|
Zaterdag 18 februari, Psalm 23: 1-4; Geen gebrek.
Dat is natuurlijk waanzin: dat het je aan niets zal ontbreken als God maar je herder is! Stel je voor, als dat waar was, zou er geen mens meer op aarde zijn die niet haastje-repje in God zou gaan geloven… Voor ieder die gelooft: alle tekorten opgeheven! Prijs de naam van de Eeuwige en je hebt brood voldoende voor elke dag, koffie, thee en limonade, kinderen en kleinkinderen, geld in je potemonnee en benzine in de tank van je auto! Word christen en je bent de meest tevreden mens die er op aarde rondloopt! Gelooft u het? Ik niet. Maar wat is het dán, in deze psalm? Die dichter is toch niet gek? Schreeuwt zo’n man dan voortdurend boven zichzelf uit? Of bedoelt hij dat hij geestelijk niets te kort komt? Gelooft hij dat hij met de goede herder aan zijn innerlijke kracht zal ontvangen om in de moeilijkste momenten toch het gevoel te hebben dat alles in orde is? Ik weet het niet. Ik heb deze psalm niet geschreven. Eerlijk gezegd denk ik dat de dichter helemaal niets heeft gedacht. Hij heeft alleen gezóngen. En als je zingt, denk je niet. Dan loof je, dan prijs je, dan raak je buiten jezelf. En alleen dan beleef je dat je niets tekort komt! Dan valt alles weg. Alles wat er was en is en wezen zal, aan pijn, aan ongenoegen, aan honger en dorst, aan ongeloof en onvrede, aan verdriet en teleurstelling – alles. Als je zingt, als je de Eeuwige als herder prijst, met hart en ziel, recht van lijf en leden of zo krom als een hoepel en met horten en stoten, dán ervaar je het: dat ‘gebrek’ maar een beperkt begrip is, dat er een volheid van geborgenheid bestaat, buiten jezelf, maar ook ín jezelf, een vrede die het verstand te boven gaat.
Ik wil van God als van een Herder spreken. Onder zijn hoede zal mij niets ontbreken. Groen is het land waarin Hij mijn doet komen, Fris is de bron die Hij voor mij doet stromen. Hij sterkt mijn ziel en wijst mij rechte wegen, Opdat ik Hem zal prijzen om zijn zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 08:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus realiteitszin is eigenlijk dat je iemand wel vergeeft maar dat hij dan wel een heleboel dingen niet meer mag? Hij/zij heeft dus voor de rest van zijn leven beperkingen is dat dan volledige vergeving? Ik denk dat vergeving een stuk moeilijker is dan dat sommige mensen hier beweren en schrijven.......en niet alleen over dit onderwerp incest maar in het algemeen..... |
Dat hangt er vanaf uit welk oogpunt je het wilt bekijken vind ik. Ja, uit oogpunt van de dader krijgt hij de rest van zn leven beperkingen opgelegt. Uit oogpunt van de buitenwereld is het geen beperking voor de dader, maar bescherming van kinderen tegen potencieel gevaar. Een kind zonder zwemdiploma laat je toch ook niet zonder toezicht naast een sloot spelen? En de bescherming van kinderen vind ik dan toch een stuk belangrijker dan vrijheid van de dader.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 09:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus realiteitszin is eigenlijk dat je iemand wel vergeeft maar dat hij dan wel een heleboel dingen niet meer mag? Hij/zij heeft dus voor de rest van zijn leven beperkingen is dat dan volledige vergeving? Ik denk dat vergeving een stuk moeilijker is dan dat sommige mensen hier beweren en schrijven.......en niet alleen over dit onderwerp incest maar in het algemeen..... |
Is vergeving voor jou dan pas compleet als alles bij het oude blijft? Je kunt nl. de persoon wel vergeven maar niet de daden goedkeuren als dat tegen je natuur en God's wil in gaat.Iemand die berouw toont wil veranderen en kan dan opnieuw geaccepteerd worden door de gemeenschap.Iemand die geen berouw toont kun je als persoon vergeven maar zijn daden/gevoelens niet en de logische weg is dan dat de wegen scheiden. Als vrienden ruzie maken kunnen ze het bijleggen maar hun relatie wordt nooit weer als tevoren.
Ik vind het een heel natuurlijk proces en ik denk dat het "systeem" van vergeven en negeren heel vaak voor komt maar dat we dat meestal onbewust doen omdat het een proces van jaren is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 09:48
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat hangt er vanaf uit welk oogpunt je het wilt bekijken vind ik. Ja, uit oogpunt van de dader krijgt hij de rest van zn leven beperkingen opgelegt. Uit oogpunt van de buitenwereld is het geen beperking voor de dader, maar bescherming van kinderen tegen potencieel gevaar. Een kind zonder zwemdiploma laat je toch ook niet zonder toezicht naast een sloot spelen? En de bescherming van kinderen vind ik dan toch een stuk belangrijker dan vrijheid van de dader. |
Precies, en los van dat alles is er nog wat dat vergeten wordt, slachtoffers van incest of misbruik aan kinderen, die dragen het hun hele leven met zich mee. Zij vergeven het misschien de dader wel, maar dat lost hun problemen de rest van hun leven niet op. Met soms ook gevolgen aan derden, die soms ook slachtoffer worden door dat vergrijp. Dus de daad is hem vergeven,maar de gevolgen niet, dat kan ook niet, omdat die gevolgen nog steeds de kop opsteken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 09:56
|
|
|
Er gaat nogal wel eens iets mis, met die R van appel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Arbeidsomstandigheden bij Apple: 10 uur zonder pauze staand werken, giga hoge produktie moeten draaien en veel zelfmoordgevallen onde rpersoneel........
Willemijn, heeft ook een Apple maar las dit met grote verbijstering....... |
Zolang de eindgebruiker, zowel particulier als bedrijf, in niets meer geinteresseerd dan de laagste prijs, hou je dit soort wantoestanden. Ben benieuwd of het kwartje hier in het westen valt voordat de hele industrie hier verdwenen is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:25
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en los van dat alles is er nog wat dat vergeten wordt, slachtoffers van incest of misbruik aan kinderen, die dragen het hun hele leven met zich mee. Zij vergeven het misschien de dader wel, maar dat lost hun problemen de rest van hun leven niet op. Met soms ook gevolgen aan derden, die soms ook slachtoffer worden door dat vergrijp. Dus de daad is hem vergeven,maar de gevolgen niet, dat kan ook niet, omdat die gevolgen nog steeds de kop opsteken. |
Dus eens een dief altijd een dief? Terwijl de Bijbel spreekt over onvoorwaardelijke vergeving? je geeft zelf al aan hoe vervelend je het vind dat er één incident in je leven nog steeds opgerakelt wordt..... Dus als je mistap begaat en dat niet mee rin je hoofd haalt om dat niet meer te doen is dat dus niet mogelijk omdat andere mensen daar een mening, visie en een beperkt vergevingsvermogen aankoppelen..... En hoe staat dat dan in verhouding met de tekst: wij vergeven onze schuldenaren? Dus eigenlijk is dat vergeven niet zo simpel.... Als dader van iets ben je dus eeuwig verdoemd om er mee te leven en kan je dus nooit schoon schip maken ......en ook al slachtoffer zal je -hoe moeilijk dat ook is- een plekje moeten vinden om daar verder mee te leven........
Ik zelf vind dat er binnen kerken soms veel te makkelijk over vergeven wordt gepraat.....maar zeg dan ook niet dta je vergeeft.....terwijl je het eigenlijk niet doet......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 18 februari 2012, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:25
|
|
|
Ik heb geen apple....geen dat...geen dit....(gewoon die gebruikelijke maar voor mij moeilijke termen)
Nu hoeft dat ook niet hoor....Ik heb het ook niet nodig... Dat is niet altijd eenvoudig want hoor ik de kreet: WEET JE DAT DAN NIET???
Nee..ik heb een pc...kan daar mee omgaan en het nodige op doen... Voor meer...heb ik even wat hulp nodig... En een mobiel??? Ja gewoon....de simpelste die er is waarschijnlijk..meer hoeft niet... Thuis heb ik gewoon een lijntelefoon...
Of ik simpel ben??? Misschien wel...ik wou maar zo blijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:28
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb geen apple....geen dat...geen dit....(gewoon die gebruikelijke maar voor mij moeilijke termen)
Nu hoeft dat ook niet hoor....Ik heb het ook niet nodig... Dat is niet altijd eenvoudig want hoor ik de kreet: WEET JE DAT DAN NIET???
Nee..ik heb een pc...kan daar mee omgaan en het nodige op doen... Voor meer...heb ik even wat hulp nodig... En een mobiel??? Ja gewoon....de simpelste die er is waarschijnlijk..meer hoeft niet... Thuis heb ik gewoon een lijntelefoon...
Of ik simpel ben??? Misschien wel...ik wou maar zo blijven... |
Jij hebt misschien van andere zaken weer meer dingen in huis? Zo heeft een ieder zijn hobby en voorkeur, niets mis mee toch? Ik vind het heerlijk om een Iphone te hebben en jij hebt misschien weer dingen die jij leuk vind om te hebben......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:36
|
|
|
Die ik leuk vind om te hebben??? Ja hoor, maar ook dat blijven dromen...want je kunt het lang niet altijd alles veroorloven....( ik niet tenminste) En een ander mag het hebben hoor....ben er ook niets jaloers op!!! Ik heb ook wat meer moeite met bepaalde dingen op te nemen...en dan is het al gauw met een gebeuren als een pc...of telefoon...toch een stukje kennis van zaken...maar gelukkig heb ik veel hulp...een prive pc-mannetje en gisteren heeft mijn zoon weer een ander abonnement geregeld op de pc...
Ja...ik houd van planten en mijn tuin...maar ja das een geheel andere hobby!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | Zolang de eindgebruiker, zowel particulier als bedrijf, in niets meer geinteresseerd dan de laagste prijs, hou je dit soort wantoestanden. Ben benieuwd of het kwartje hier in het westen valt voordat de hele industrie hier verdwenen is.... |
Apple besteedt dit soort dingen uit maar zou het niet aan dit soort bedrijven moeten gunnen. Goede arbeidsomstandigheden horen bij de christelijke beschaving en moeten met de wet worden afgedwongen. Ook in Nederland en Belgie hanteerden industrielen dit argument altijd maar met de dreiging van het communisme in het Oostblok bleek het wel te kunnen. Ik ben een grote fan van Appleprodukten, het is de geniale eenvoud, maar druk op Apple is nodig om hun imago te redden. Een beetje minder winst en een goed imago is wijzer en anders maar een iets duurdere iPhone.
Thomas, wil die app toch wel graag.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 18 februari 2012, 10:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:46
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Die ik leuk vind om te hebben??? Ja hoor, maar ook dat blijven dromen...want je kunt het lang niet altijd alles veroorloven....( ik niet tenminste) En een ander mag het hebben hoor....ben er ook niets jaloers op!!! Ik heb ook wat meer moeite met bepaalde dingen op te nemen...en dan is het al gauw met een gebeuren als een pc...of telefoon...toch een stukje kennis van zaken...maar gelukkig heb ik veel hulp...een prive pc-mannetje en gisteren heeft mijn zoon weer een ander abonnement geregeld op de pc...
Ja...ik houd van planten en mijn tuin...maar ja das een geheel andere hobby!!!! |
Je schrijft hier toch regelmatig over leuke dingen die je doet? Je gaat uit eten, je koop nieuwe meubeltjes? Nou, een ander koopt een Iphone , heeft niet met je wel of niet kunnen veroorloven te maken.......Het zijn juist de keuzes die je maakt.....dus waarom zou je daar jaloers op zijn? Jij besteedt het aan andere zaken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:47
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Apple besteedt dit soort dingen uit maar zou het niet aan dit soort bedrijven moeten gunnen. Goede arbeidsomstandigheden horen bij de christelijke beschaving en moeten met de wet worden afgedwongen. Ook in Nederland en Belgie hanteerden industrielen dit argument altijd maar met de dreiging van het communisme in het Oostblok bleek het wel te kunnen. Ik ben een grote fan van Appleprodukten, het is de geniale eenvoud, maar druk op Apple is nodig om hun imago te redden. Een beetje minder winst en een goed imago is wijzer en anders maar een iets duurdere iPhone.
Thomas, wil die app toch wel graag. |
Maar zolang al die christelijke consumenten nog gewoon hun Apple kopen hou je het wel in stand.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 10:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus eens een dief altijd een dief? Terwijl de Bijbel spreekt over onvoorwaardelijke vergeving? je geeft zelf al aan hoe vervelend je het vind dat er één incident in je leven nog steeds opgerakelt wordt..... Dus als je mistap begaat en dat niet mee rin je hoofd haalt om dat niet meer te doen is dat dus niet mogelijk omdat andere mensen daar een mening, visie en een beperkt vergevingsvermogen aankoppelen..... En hoe staat dat dan in verhouding met de tekst: wij vergeven onze schuldenaren? Dus eigenlijk is dat vergeven niet zo simpel.... Als dader van iets ben je dus eeuwig verdoemd om er mee te leven en kan je dus nooit schoon schip maken ......en ook al slachtoffer zal je -hoe moeilijk dat ook is- een plekje moeten vinden om daar verder mee te leven........
Ik zelf vind dat er binnen kerken soms veel te makkelijk over vergeven wordt gepraat.....maar zeg dan ook niet dta je vergeeft.....terwijl je het eigenlijk niet doet...... |
Toch heeft Leanne heel duidelijk uitgelegd hoe of vergeving staat in verhouding tot de daad.. en binnen `de kerken` zitten jij en ik.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|