ChristianMatch

Forum

ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3913 3914 3915 3916 3917 3918 3919 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:37

CARMEN073 schreef:
Lijkt me wel leuk om ook te komen. Ben wel zo'n halleluja-type... Engeltje smiley

hallelujah-type klinkt heel vrolijk, carmen; welkom!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968

MARIA830 schreef:
Ik ben nog geen 40 + maar vind dit idd ook een hot item, vooral omdat er in de kerk veel te weinig over gesproken wordt. Tenminste ik ervaar dit.
Daarom heb ik het topic toendertijd ook geopend.

Natuurlijk is dit een hot item, de Bijbel zegt dingen die te moeilijk zijn voor een mens zonder de hulp van God. Vraag is hoe belangrijk is het geloof voor mij om Jezus te volgen !? Dicht bij Hem te leven en Hem als mijn Koning te aanvaarden. Amen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

CARMEN073 schreef:
Lijkt me wel leuk om ook te komen. Ben wel zo'n halleluja-type... Engeltje smiley

is ook okeej, er zijn nog zo'n types Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:40

CARMEN073 schreef:

Visser, een halleluja-type ?! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA830

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:42

Kunnen jullie dat gekopieer laten zitten? Erg vervelend om zo te lezen.
Ik snap dat jullie het gebruiken om jezelf te verduidelijken, maar is totaal niet nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:44

HERMAN968 schreef:
Visser, een halleluja-type ?! Lachende smiley

deze opmerking kan ik niet plaatsen, herman!! Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:45

XABIA794 schreef:
is ook okeej, er zijn nog zo'n types Knipoog smiley

haha gezellig; kunnen jullie samen roepen als het zingen niet lukken wil, xabia!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:46

MARIA830 schreef:
Kunnen jullie dat gekopieer laten zitten? Erg vervelend om zo te lezen.
Ik snap dat jullie het gebruiken om jezelf te verduidelijken, maar is totaal niet nodig.

Is een goeie Maria, kort en bondige antwoorden maken de dialogen duidelijker. I'm yours Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:47

Ik zal je niet kopiëren maria, maar dat is alleen duidelijk als je reageert op het vorig stukje
soms reageert men hier op een tekst van een paar reacties vroeger.
dan ga je pas een hoop verwarring creëren. en terwijl je schrijft kunnen er ondertussen al meerdere reacties gekomen zijn
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:47

dat bedoel ik dus
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:49

Wat gaan we zingen Xabia??
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:49

XABIA794 schreef:
Ik zal je niet kopiëren maria, maar dat is alleen duidelijk als je reageert op het vorig stukje
soms reageert men hier op een tekst van een paar reacties vroeger.
dan ga je pas een hoop verwarring creëren. en terwijl je schrijft kunnen er ondertussen al meerdere reacties gekomen zijn

[color=#0000FF][i]
In 't kort verwijzen op welk stuke je doelt, mss helpt dat ?
[/i][/color]
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:50

HANNAH810 schreef:
haha gezellig; kunnen jullie samen roepen als het zingen niet lukken wil, xabia!! Knipoog smiley

Hoe graag ik het ook zou willen, maar zingen is echt niet aan mij besteed... en zeker niet na die ingreep op men keel Verraste, verbaasde smiley
Men dochter was er van overtuigd dat er een God was, toen ik men stem kwijt was Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik zal anders een vlag meebrengen Clown smiley

Laatst aangepast door
XABIA794
op maandag 11 juni 2012, 23:52
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:52

Juli en augustus gaan vele leden op vakantie of maken uitstapjes
Zullen we maar in september doen?
vrijdagavond 14 september dan?
Dan moeten we reserveren bij Wok Fame voor aantal personen
en mogelijk ook bij andere activiteiten als je zin in hebt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:54

niet kopiëren bij de eerste regels voor vorige berichten Belgische Herman
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:54

ah de buurman kan nog in de tuin rondlopen..............? Clown smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:00

HANNAH810 schreef:
ah de buurman kan nog in de tuin rondlopen..............? Clown smiley

Smiley met dichtgeplakte mond

die is wel praktisch doof hé Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:05

WILLEMIJN232 schreef:
bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje aldus Flowerfull,

ik ben alleen bang dat jij jouw mening de enige juiste vindt...... Knipoog smiley

flowerful: En waarom zet jij woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd? Heb ik gezegd dat mijn mening de enige is?
Sorry, maar wat jij mijn mening noemt is niet mijn mening maar die van God. Ik citeer de bijbel laat dat nou duidelijk wezen. En ik ben niet voor sex voor het huwelijk. dat is vlgs mij ook wel duidelijk en de bijbel is daar ook heel duidelijk over.

Ik lees de Bijbel toch heel wat anders dan jij dat doet, gelukkig maar want ik zou met zo'n angst geloof en dat naar de letter lezen van de Bijbel niet kunnen leven.....

flowerful: angstig: Het is wat je zelf wilt. Ik neem de bijbel serieus en ik zie de ernst ervan in. Heel simple. En voor de rest ben ik vrij relaxed en leef ik relaxed en leef ik het leven Gods. En zo moeilijk is het niet, hoor!

En een zooitje? Waarom? Omdat iemand er misschien anders over denkt dan jij dat doet?

flowerful: Dat het een zooitje is is een feit, waarom denk je dat er verschillende relegies en benamingen zijn gekomen? Waarom vechten we in de wereld met elkaar? Is het dan geen zooitje? Waarom moorden we elkaar? Omdat ieder zn mening wil doordrukken en niet de menig van God wil aanvaarden of Hem gehoorzamen. Test jouw mening met Gods Woord. Komt die overeen met de wil van God? Wat iemand wil denken moet die zelf weten. Ik zorg ervoor en ik werk eraan dat mijn denken in lijn komt met het Woord van God.

Met een star geloof doe je het nooit goed besef dat wel.....en maak je je leven veel moeilijker dan het hoeft te zijn en dat vind ik dan zo jammer voor je.....
Probeer eens te geloven in de onvoorwaardelijke liefde in God, een God van liefde en niet van al die zelf opgelegde regeltjes die je letterlijk in de Bijbel leest....Kijk naar het verhaal wat er achter zit, wat er mee bedoelt wordt en vergeet niet dat het in die tijd geschreven is.......ook opgeschreven door mensen die weer hun eigen insteek hadden...

Flowerful: God is de onvoorwaardelijke liefde en ik geloof in Hem. De bijbel is door HG geinspireerde mensen geschreven. Als men de HG niet heeft zal men de bijbel niet begrijpen en ook niet naar leven, staat geschreven. De bijbel is voor ons geschreven en gegeven als voorbeeld zegt paulus. Dus is het wel degelijk voor deze tijd. Het is het verleden, het nu (heden) en de toekomst. In het OT zie je duidelijk waar God wel en niet van houdt en hoe hij naar bepaalde daden kijkt. God is niet veranderd. Het NT geeft ons richtlijnen (principes) hoe te leven in deze wereld. Als wij zeggen dat we van God houden dan houden wij rekening met waar Hij wel en niet van houdt en passen wij de principes in het NT toe want die helpen ons om rekening met God te houden. Net als in een huwelijk.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 12 juni 2012, 00:06
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:16

Mooi moment van de dag. Om mooie gesprekken,reacties via chat en mail van cmm ers te krijgen. M.b.t. “riooljournalistiek” (riooljournalistiek = waarbij sensatie en roddel belangrijker worden geacht dan een waarheidsgetrouwe weergave van de feiten)
Thanks!! All!!
Kussende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:24

PETRA411 schreef:
Mooi verwoord.
flowerfull, ik heb ook de indruk dat jouw geloof een beetje een angst geloof is,misschien zie ik het verkeerd,
maar weet je,er is geneen cristen die het goed doet, we zijn allemaal mensjes,maken allemaal fouten, en we zijn allemaal heilig.
dat we heilig zijn houd in dat we net zoals een nederlander een paspoort hebben, een nederlandse nationalietijd, we rechten hebben als nederlander zoals bv een uitkering,
Zo hebben wij een nationalieteit dat we bij het koningkrijk van god horen,als we zondiggen, dan kunnen we dankzij ons paspoort, dat we geheiligd zijn door jezus met onze zonden na jezus gaan.
ook kunnen we jezus om de heilige geest vragen voor wijsheid,inzicht,ons te laten leren.
En ook zijn we vrije mensen door onze heiligheid.
Waar jezus is is vrijheid, geen gebondenheid door strakke regels opgelegd door religie. en religie is wat anders dan jezus in je hart hebben,religie is meer, naar een kerk gaan en de kerk heeft wetten,regels gemaakt. En dat is anders,niet echt in vrijheid met je geloof omgaan.

liefs voor je,met de hoop dat ikme goed verwoord heb

regels: als we in het verkeer ons niet houden aan de regels die daarvoor zijn in gesteld wat denk je dat er dan gebeurd?

En wat mijn geloofs leven betreft: die zien jullie in de verkeerde perspectieven. Maar dat maakt mij niet uit, het zij zo zoals jullie het willen zien.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:43

YES356 schreef:
Mooi moment van de dag. Om mooie gesprekken,reacties via chat en mail van cmm ers te krijgen. M.b.t. “riooljournalistiek” (riooljournalistiek = waarbij sensatie en roddel belangrijker worden geacht dan een waarheidsgetrouwe weergave van de feiten)
Thanks!! All!!
Kussende smiley Knipoog smiley

Nou, volgens mij is jouw visie op jouw "waarheidsgetrouwe weergaven van de feiten" net zo subjectief als ieder ander en dus wat mij betreft ook heel erg geschikt om door het riool gespoeld te worden... Clown smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 12 juni 2012, 00:43
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 00:56

YES356 schreef:
Mijn persoonlijke mening en ideen heb ik hier wel degelijk heel duidelijk al eens eerder neergeschreven even goed terug lezen Herman Knipoog smiley

Goed, ik citeer: het is nooit de spreker die de zwijger verbetert. Einde citaat.
Hebben we allemaal genoeg aan, ok, maar ik geef dit ff als tip mee... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 12 juni 2012, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 01:05

LEONARD480 schreef:
Vanwaar deze niet opbouwende reactie Beun Boze smiley

Nou, ik redeneerde slechts vanuit mijn logica... meer niet hoor... Overigens hoef je geen kerkgenootschap aan te hangen om een Christelijke overtuiging te hebben. Er staat wel in de Bijbel: verzaakt de bijeenkomst van Gemeente niet. Bovendien kan je ook goddeloos leven terwijl je een kerkgenootschap aanhangt. Vrome goddeloosheid noemen we dat...

Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 15 juni 2012, 11:10
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 01:13

YES356 schreef:
Zondag!!! Buiten ontbijten in het zonnetje. Heerlijk weer

En dan naar de kerk, toch...? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 01:16

HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Blijf een beetje consequent aan het huis dat je bouwt, want enen keer lees ik zware bijbelteksten van je, de andere keer wc-theologie. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt [/i][/color]

LOL! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 01:20

YES356 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
Ik keer je me ook de andere wang toe Herman en Smiley met dichtgeplakte mond verder op zulke uitspraken van je nu en in de toekomst

Sjonge, goeie jonguh ben jij toch he...? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Ik zou eerder mijn voordeel willen doen met de woorden van Herman. Misschien ook wat voor de toekomst? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 12 juni 2012, 01:24
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 01:23

HERMAN388 schreef:
niet kopiëren bij de eerste regels voor vorige berichten Belgische Herman

So what, Nederlandse Herman?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 01:55

-------------------

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 juni 2012, 08:01
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 02:43

Zucht... hoe lang moeten we het in de kerk nog doen met middelmaat (4-kwartsmaat...).

Some real music... 4 dance!!

http://www.youtube.com/watch?v=iyOImg1LPEQ&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 02:59

My favourite.....

http://www.youtube.com/watch?v=Scus9teTdjo&feature=related

GrZing!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3913 3914 3915 3916 3917 3918 3919 ... 6194 Volgende
Pagina 3916 van 6194