ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3963 3964 3965 3966 3967 3968 3969 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 08:59

SHANITA130 schreef:
Weet hoe je date van Henry Cloud

fijn dat je deze link neer zet shanita.

Ik ben ik handen gevallen van een man die hoer was!!!!

Ik ben er achter gekomen door dat ik het mobile had gepakt van mijn dochter.Want ik voelde nattigheid.

en daar een afspraakje mee gemaakt met hem!
ik had er gelijk 1 de volgende dag!!!! s avonds bij mij thuis (, ander adres verzonnen.)

Hij heeft mij terug gepakt door naar mijn werk te bellen!
Ik ben overspannen geraakt, waarvoor ik nu dus ook hulp heb gezocht.
En mijn werk kwijt.
Gelukkig van ik nu een opleiding in de zorg beginnen.

Ik ga nu zo voor de laatste keer naar mijn spygoloog. wat ben ik blij met die man , hij heeft mij goed geholpen.

Ik ga dit boek ook zeker lezen.
IK RAAD DIT BOEK IEDEREEN AAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:15

HERMAN968 schreef:
Volledig met je eens Wilma. Vandaar ook eerst contact gezocht met YES om de zaak te klaren. Maar hij moest persé via vorum gaan. Vind ik dom, heel dom. Thanks voor je opmerking.

Als je in het openbaar miscommuniceert, vind ik het eigenlijk heel normaal om het ook in het openbaar uit tepraten.
Over yes schrijven, wat hij schrijft komt voor sommigge misschien verkeerd over die niet zo vrij zijn om over sex te praten.
Ik schreef in een van me eerste reacties ; en hoe zit het dan met tongen, iets erg intiems,mag dat dan wel voor het huwelijk.? Ik dacht er zeker ook de andere sexuele handelingen bij, heb ze niet geschreven omdat ik bang was dat sommigge mensen daar moeite mee zouden hebben. maar kan me goed voorstellen dat yes het gewoon erbij neerschrijft.
Er zijn trouwens cristenen die alle sexuele handelingen doen,behalve gemeenschap en dan denken ze dan is het geen sex voor het huwelijk dus is het goed.( dat is niet mijn mening hoor) Dus vind het stuk waar yes overbegon eigenlijk een goed stuk.
Alleen de meeste mensen, praten en schrijven niet vrij over sex. Op sommigge komt het verkeerd over zoals yes het schrijft.
Ik zie er geen gevaar ook in dat zoekende mensen in geloof,daardoor afdwalen, of gelovigge. het is een eerlijk stuk over sex,waar de meeste cristenen zelf ook over nadenken, eh geen sex voor het huwelijk, houd dat ook in tongen en andere dingen? (omhet met nette woorden te omschrijven,andere dingen)
En ik ben er van overtuigd dat jou reacties naar yes toe met goede bedoelingen zijn, om mensen de juiste weg(in jouw ogen de juiste weg) te wijzen.
Houd er wel ook rekening mee dat mensen in geloof groeien,ieder in een andere fase zit. De manier warop je een gelovige aanspreekt op in jouw ogen fouten, kan je nu net mee bereiken dat iemand het geloof opgeeft.
Dat is iets wat jezelf toch ook niet zou willen bereiken toch?
Iemand schreef dat in de kerk dit onderwerp een taboe is, slechte zaak vind ik,met al je vragen in het leven moet je bij god kunnen komen en eventueel met andere cristenen kunnen praten.
het is mooi weer vandaag,maakhet weer goed herman met yes, jullie zijn allebei kinderen van god, en ja met een verschillende manier van denken,maar allebei mooi zoals jullie zijn.

Er zijn heel veel verschillende kerken,warom?Scheuringen door verschillende ideen over de bijbel,wat wiljezus, dat we niet naar die verschillen kijken, maar naar de dingen die we gemeen hebben, dat we samen een eenheid zijn. Laten we zo ook hierondanks verschillende opvattingen niet vergeten dat we ookdingen gemeen hebben,we houden allemaal van jezus en jezus ook van ons. En jezus geeft ons ook de opdracht om lief voor elkaar te zijn. Is moeilijk soms,iedereen lief te hebben, maar dan eindig ik weer met de woorden van maarten luther kind, we moeten elkaar lief hebben,gelukkig hoeven we elkaar niet aardig te vinden..........
en vergeet niet dat ieder zo in zijn, haar geloofsfase zit, en we ook kunnen leren van onze verschillen .
Zo denk ik erover..... en jezus houd van jullie allebei, ook van yes herman en ook van jou,ookjij zal wel es fouten maken,iets verkeerds schrijven, wat verkeerd overkomt,toch goed bedoelt.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:33

NICKY298 schreef:
fijn dat je deze link neer zet shanita.
Ik ga dit boek ook zeker lezen.
IK RAAD DIT BOEK IEDEREEN AAN

[color=#0000FF][i]Bedankt Nicky voor je getuigenis. Ik bid dat alles mag goedkomen na die nare ervaringen die je had.
[/i][/color] Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:37

ha ha,moet hier toch effe hard lachen,wat je zegt dat ben je zelf.en dan willem weer, heb ik niet gezegd he herman...
we zijn allemaal kinderen van god en net soms echt kinderen zoals we met elkaar omgaan, en god leest dit misschien mee en denkt oh oh daar gaan ze weer, dat worden weer discussies vandaag tussen sommiggen.
en van een ieder houd hij zoals hij is, de een serieus, de ander fietsend,gods zegen over jullie allemaal toegewenst.
en de spreuk van vandaag;

Heb elkaar lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:40

PETRA411 schreef:
ha ha,moet hier toch effe hard lachen,wat je zegt dat ben je zelf.en dan willem weer, heb ik niet gezegd he herman...
we zijn allemaal kinderen van god en net soms echt kinderen zoals we met elkaar omgaan, en god leest dit misschien mee en denkt oh oh daar gaan ze weer, dat worden weer discussies vandaag tussen sommiggen.
en van een ieder houd hij zoals hij is, de een serieus, de ander fietsend,gods zegen over jullie allemaal toegewenst.
en de spreuk van vandaag;

Heb elkaar lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klopt Pedra, "God bovenal" Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 21 juni 2012, 09:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:42

[quote=PETRA411] Het is mooi weer vandaag,maakhet weer goed herman met yes, jullie zijn allebei kinderen van god, en ja met een verschillende manier van denken,maar allebei mooi zoals jullie zijn.

Mooi stuk Petra. En je raakt ergens nóg een essentie. De vraag is of men hier van uit gaat dat mensen met andere manier/vorm/wijze van spreken kinderen van God zijn...

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 21 juni 2012, 10:01
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:44

HERMAN968 schreef:
Klopt Pedra, "God bovenal" Engeltje smiley

En god leert ons dat als wij van hem houden wij ook al zijn kinderen moeten liefhebben,zelf je vijanden.

Enfin ,ik zit veelste veel,het forum tevolgen, dus ga es wat doen,met de hoop dat ik over een paar dagen lees dat jij en yes, weer beter samen op dit forum kunnen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:46

Het is de eerste zomerdag Coole smiley met zonnebril
Nog 5 nachtjes treden we in het huwelijk
Zal het mooi weer worden Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:47

SHANITA130 schreef:
LEANNE226 schreef:
De rugzak is voor alle negatieve dingen,je sleept ze mee,loopt niet rechtop of zelfverzekerd.Je mooie herinneringen mag je een plekje in je hart geven,werk de rest weg.........

Ik had een rugzak vol boosheid,wrok,verdriet,onmacht,ongeloof(in mijzelf en de wereld),ik wist niet meer wie of wat ik was......ik probeerde de dingen 1 voor 1 te verwerken,ik ontdekte al snel dat het zo niet werkt......als ik van de 1000 dingen 10 verwerkt had kwam nr 999 weer boven,kon ik opnieuw beginnen.
In de loop der jaren heb ik gemerkt dat vertrouwen en volop in het leven staan je van je last kunnen bevrijden.Bidden geeft rust en kracht.
Natuurlijk zullen je nare ervaringen zo nu en dan bovenkomen,accepteer dat want het is volstrekt normaal(dan maar janken hoor,mij een zorg wat een ander er van vindt )

Tijd is je grote vriend,heb geduld
Kussende smiley

Wat een mooie reactie!! Kan me daar helemaal in vinden ;) en leer er ook dingen uit... oa, als je denkt dat je het een en ander verwerkt hebt, komen dingen die je dacht verwerkt te hebben weer boven...Dank voor deze reactie...ik ga nog even slapen...Laterz! ;)

Idd,duidelijk..vooral bidden geeft rust en kracht..pik ik er nog even uit!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:47

[quote=JOL252]

ja natuurlijk, allemaal zijn we kinderen van god,ondanks verschillen, god zegt echt niet eh alleen katholieken of alleen gereformeerden komen de hemel in Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 09:52

[quote=PETRA411]
Klopt Petra, laten we elkaar de hand reiken. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:00

SHANITA130 schreef:
Hallooo,

Ik wil graag weer vragen voor gebed. Vandaag komen er mensen in mijn huis dingen brengen en doen. Dat is natuurlijk verheugend.

Maar ik ben zó erg zenuwachtig, echt heel erg. Twijfelende smiley

Vandaar dat ik voor gebed vraag, alvast bedankt!

============================================

Hoorder der gebeden, die in de hemel woont, de vaste plaats uwer woningen.
Neig uw oor en hoort onze gebeden en verhoort u ons dan Heere.
In het bijzonder bidden we voor haar, Heere Wilt U voor haar ondersteunen en bemoedigen. Wilt U voor haar beschermen en bewaren voor de tijd en ook voor de eeuwigheid.
U kent haar zorgen, moeite en verdriet.
Wilt U haar trekken uit het grootste kwaad en brengen tot Uw wonderbare licht.
U heeft voor haar rijkelijk gezegend tijdens haar leven en ook dwars door haar omstandigheden heeft U haar gedragen en gespaard.
Wilt u goed en nabij zijn voor haar en haar vrienden die met haar betrokken zijn.
Niet ons, o Heere, niet ons Uw Naam geeft al de eer.
Amen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:13

BEUN656 schreef:
Goed, komtie:
1 Korinthen 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Jezus is helaas jou voorbeeld niet, zo te zien.
Hoeveel stene heb jij in je hand om de "gevallen vrouw" te stenigen?
Zij die wisten wat er geschrevenstaat zouden haar stenigen, maar wat zei Jezus????????

Wij mogen de Bijbel gebruiken om te leren maar NEVER NOOIT NIET om over een ander die even iets doet wat niet mag, te oordelen. De Bijbel is ons geven om van te leren, meer niet.

Ga eens leven vanuit de liefde die Jezus ons met het grote gebod gegeven heeft.

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 21 juni 2012, 10:14
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:14

WILMA729 schreef:
lichter??? Het valt mij op Heide, dat jij direkt reageert en vooral een luisterende houding aanneemt in deze. Ben gewoon benieuwd waarom je deze vraag neerzette op het forum.

Allereerst niet alleen voor mij zelf,dat kan hier ook niet;)
Ik vindt dat je hier op dit forum wel de opening ook op deze manier mag bieden..om over je rugzak iets te kunnen los laten
Het gaat er niet alleen om,wat er in die rugzak zit...
Maar vooral de vragen rond de term rugzak..bijv.waarom heet het rugzak
en wanneer voel ik die rugzak,hoe weet ik dat ik een rugzak draag..zomaar wat gedachte's dus rond het dragen of niet dragen van een rugzak.

Zelf ga ik er niet zomaar vanuit,dat iedereen meteen maar begrijpt
waarom sommigen over een rugtas praten.
Dit zelf vindt ik dus wel een vraag,om hier neer te leggen
Niemand is gedwongen,hier op in te gaan.
Laat staan meteen deze vragen in de hoek te smijten.

Ook ik loop met vragen,rondom de vragen van een rugzak dragen
bijv.de vraag ook;wat voor effect heeft het volgens jullie ..wanneer ik de dingen van een ander in mijn rugzak wilt stoppen?.en ik de dingen uit mijn rugzak in de rugzak van die ander wil doen?..
Heeft dit een bindende werking,of geeft dit juist verwijdering.

Hierboven..hebt ik al mooie reactie's gelezen
en trek er ook zeker lering uit..hopelijk een ander ook.

Dit voor nu even.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 21 juni 2012, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:18

Hallo Allemaal,
haha,gelukkig zijn we het hierover eens op deze topic
Ik dacht,de vragen stroooommen binnen.. Clown smiley

achja..en idd..wat zegt leeftijd daaaaaaannnnNN EEiigelijkkK;))???..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 21 juni 2012, 10:24
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:28

HEIDE115 schreef:
Ook ik loop met vragen,rondom de vragen van een rugzak dragen
bijv.de vraag ook;wat voor effect heeft het volgens jullie ..wanneer ik de dingen van een ander in mijn rugzak wilt stoppen?.en ik de dingen uit mijn rugzak in de rugzak van die ander wil doen?..
Heeft dit een bindende werking,of geeft dit juist verwijdering.

Heide,

Even mijn mening hierover. Ik denk, dat niemand iets in de rugzak van een ander kan doen, of nemen.
Wel is het zo, dat we elkaars lasten mogen dragen.
Maar is dat geen onderdeel van liefhebben van onze naaste? Juist het meedragen verlicht, en betekend dat je niet overal alleen voor staat. De eerste Christengemeente was zodaning samen bezig, dat er wat van uit ging. Met zo te leven, dan is er ook geen behoefte aan verwijten, maar juist om samen als één lichaam te leven. Zo staat het ook in de Bijbel, dat de voet niet kan zeggen, ik heb de arm niet van node. Juist het elkaar nodig hebben bind.
Maar iets in je rugzak nemen, dat met je mee torsen, terwijl de ander het kwijt is, of omgekeerd, is volgens mij niet mogelijk.
Iemand kan niet goedmaken wat jou is overkomen, dat verwerken, dat een plaats geven, en/of daarmee leren leven, dat moet je zelf doen. Door dat bij een ander neer te leggen, denk ik dat je de ander opzadeld met iets, waar hij nooit aan kan voldoen.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op donderdag 21 juni 2012, 10:30
Naar boven

Auteur Bericht
LIENTJE810

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:30

heey mensen

is wokken een te gewone bezigheid??? dat het zo stil blijft hier

wie weet tot meer reactie
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:39

//

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 22 juni 2012, 09:16
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:41

PETRA411 schreef:
En god leert ons dat als wij van hem houden wij ook al zijn kinderen moeten liefhebben,zelf je vijanden.

Enfin ,ik zit veelste veel,het forum tevolgen, dus ga es wat doen,met de hoop dat ik over een paar dagen lees dat jij en yes, weer beter samen op dit forum kunnen zijn.

[i]Wat mij betreft, oke. Fijne tijd nog in de rust van onze Heer.
[/i] Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 21 juni 2012, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:47

CARMEN073 schreef:
Helaas znap ik ut niesso Verlegen lachende smiley Hoe moet ik voor de website naar mijn profiel? Ik kan niet op mn profiel komen voordat ik ben ingelogd toch?

Mss is deze optie niet toegankelijk voor proefleden?

GrZ!

http://imageshack.us/
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:47

Donderdag 21 Juni, Psalm 75; God is rechter.

Daar hebben wij ook een handje van: kijken naar het oosten of juist naar het westen. Israël heeft dat ook jarenlang gedaan. Israël doet het nog, min of meer. Logisch, een mens zoekt altijd steun. Je kijkt naar links of rechts om hulp te vinden. Egypte? Babel? Assyrië? Vergeet het maar zegt de psalm. Uit de woestijn behoef je weinig heil te verwachten. En in het westen, daar ligt de zee. Ook al geen bron van hulp en heil. Je kunt beter naar boven kijken dan naar links en rechts. Godin de hemel, die is rechter, Hij beslist. Hij zal de hooghartigen een toontje lager later zingen. Hij zal hen die zich verheffen vernederen. Dat behoef jij, Israël, niet te doen. Daar zal Hijzelf wel voor zorgen!
Dat is een gedachte die wij, Hollanders, ons ook wel aan mogen trekken. Wee wie hulp van. Oost of west verwacht! Moet het oosten ons soms helpen? In de vorige eeuw hebben we gezien hoe bitter ons dat tegenviel: het heil dat onze buren in het oosten beloofden mocht geen heil heten. En het westen? Ja, vanuit het westen daagde er hulp! Engelsen, Canadezen, Amerikanen. We moeten hen er nog altijd dankbaar voor zijn! Maar een garantie is er niet. Niemand kan beloven dat Amerika een eeuwig trouwe bondgenoot zal zijn. De Amerikaanse president kan zomaar een slimme dictator worden, en de partijleider in Rusland een potentaat. Wee het volk dan van mensen heil verwacht! God is rechter die gebiedt. Wetten van aardse overheden bevatten soms de meest krankzinnige voorschriften. De wet die God ons aanbeveelt, die is groot en goed en zegenrijk voor alle mensen. En al kan het even duren, na verloop van korte of langere tijd zullen alle bazen en bandieten, alle führers en verleiders moeten buigen voor het gezag van die Allerhoogste Rechter.

Of gij oost- of westwaarts ziet,
om hulp zoekt in de woestijn,
alle grootheid is slechts schijn:
God is Rechter die gebiedt.
Hij verhoogt en Hij slaat neer
naar zijn recht, Hij is de Heer.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:54

SHANITA130 schreef:
Hai Lieve Anita,

Wat lief en tof dat je voor mij bid, vandaar dat het zo goed gaat, ja echt.

Alles wat jij schrijft heb ik zonder seminars voor mekaar gekregen, met God.

Ja, je kan zeggen van waarom ik dan elke keer gebed vraag....

Meisje...je weet niet hoe ik er eerst aan toe was.... Twijfelende smiley

Ik ben er uit, maar ik zie nog regelmatig slachtoffer(s) van seksueel misbruik die er niet uit zijn.
En dan zie ik hoe vernietigend deze misdaad is...
En dat zijn(is) christenen, (een christen), die ook alles al hebben (heeft) afgelopen dat ook al jaren niet meer doen (doet).

Het is God die geneest, gewoon door gebed van anderen, daar heb je geen seminars voor nodig, kan alleen voor ontgoogeling werken, zo van waarom anderen wel en ik niet, terwijl het bij anderen vaak om suggestie gaat.

Mijn mening over de seminars is mijn mening en niet om jou of Flowerful onderuit te halen.

tuurlijk mag je je eigen mening hebben, alhoewel ik niet om je mening had gevraagd en er ook bij had gezet voor belangstellenden m.a.w. die er naar toe willen gaan. Ik vindt jammer dat je er zo negatief tegenover bent.

De seminars/conferenties zijn juist een gezellig samenkomen, men kan erdoor worden opgebouwd, blijkbaar geldt dat dus voor sommige niet. I.p.v. me bezig te houden met wereldse (egyptische) entertainments hou ik me bezig met seminars, conferenties en gospel concerten waar God centraal staat, die mij allemaal geestlijk goed doen en opbouwen in God. Maar voor mij is het belangrijkste de tegenwoordigheid van God aldaar (ps 133). Ik moet toegeven dat soms voor mij slaapverwekkende seminar tussen zijn dan zoek ik ook wel de banken op om even een dutje te doen om daarna als het kan met bekenden te praten of nieuwe mensen te leren kennen. Ach, ik probeer er wel wat positiefs uit te halen al is het maar gewoon omringd te zijn door mensen van dezelfde soort.

En als ik het moeilijk heb dan laat ik voor me bidden als het kan. Vooral de seminar in Maasdijk heb je zeer bekwamen mensen die me verder goed hebben kunnen helpen. Ik heb jaren ook heel veel zelf gedaan met God maar soms is het moment daar wanneer extra hulp welkom is. Daarvoor heeft God ons broeders en zusters in Christus gegeven met bepaalde gaven om ons mee te dienen en te bemoedigen. Want als we het helemaal wel zelf alleen denken te kunnen dan misleiden we onszelf, want we hebben elkaar nodig als de strijd soms te heftig is en we het zelf even niet meer kunnen.

En ik ben ook wel mensen tegen gekomen die zeker niet bekwaam zijn om iemand te helpen, die kunnen mensen eerder schade aandoen dan helpen. Maar die heb ik wel leren herkennen met de jaren. Ach, we hebben allemaal onze weg te vinden in de wildernis van graan en onkruid.

Maar ik zou zeggen wees niet tevreden met waar je nu bent om ermee te leren leven. Geef niet op! God wil ons helemaal genezen en heel maken zodat we van die hel emoties, die we van tijd tot tijd ervaren, verlost worden.

Het genezen en bevrijding is een proces, het vraagt geduld. Het is net als bij een ui. Laag voor laag of stap voor stap doet God het samen met ons. Het vraagt van ons wel dat we met Hem meewerken door te doen wat Hij van ons vraagt. En wat hij van ons vraagt staat in Zijn Woord.

En ik zeg ook wel: genezing ontvangen is makkelijk maar het behouden is een kunst.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 21 juni 2012, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:54

De bemoediging van Mario216 gelezen
Door zijn mooie bijdrage,mogen we zien welke God wij dienen.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 21 juni 2012, 10:55
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 11:07

Hoi Allemaal,

REIZEN:Hartje van Nederland.

Ja..doordat ik door een reactie plaatste bij iemand ,opeens
op de gedachte kwam..om misschien ook is iets te gaan doen met zzalle in het HARTJE Kussende smiley van Nederland?!
Dacht ik,ik maak er even een topickje over.

Maar eerst kijken we hoe we hier allemaal over denken?..
En suggestie's over wat het dan zou kunnen zijn..welkom(google hartje van nederland mischien?)

ps.niet om anderen hierin voorbij te lopen.
Maar gezien ook afstanden,praktisch dus..leek het mij een ideetje.

Tot zo;)

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 21 juni 2012, 11:35
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 11:09

Is iemand klaar met zijn rugzak?
Ik denk dan ook vooral of je je rugzak bij de Here hebt gelaten.
Zoals Wilma weergeeft, is het bij ieder van ons dat ons verleden een inpact heeft op de rest van ons bestaan hier. Ook de negatieve dingen hebben ons gemaakt wie we nu zijn.
Het verschil is dat we (ten opzichte van mensen die Jezus niet kennen) we met al onze dingen naar hem kunnen gaan.
Ook ben ik zeker dat "gemeente" zijn wilt zeggen dat we elkander helpen dragen, onze lasten en moeiten, omdat we allen op weg zijn naar Hem, (met Hem) Net zoals Willem weergeeft is een zware rugzak ook een confrontatie naar het zoeken van Waarheid en realiteit in jou relatie tot God.
Achteraf zie ik voor mezelf dat ik de meeste groei en steun heb ervaren in men moeilijkste tijden. Dat maakt men rugzak ook zo boeiend en niet nutteloos.
Als we ons ijveren om alleen maar "heilig" te willen zijn, en onze rugzak angstvallig dicht houden, zullen we hem ook nooit leeg kunnen maken.
Jezus zegt, komt allen tot mij... en Hij zal ons rust geven.
Hij zal ons ook leren onze rugzak op een andere manier te dragen dan ervoor.
Wat men wel moet realiseren is dat men een ander niet kan verantwoordelijk stellen om jou rugzak te dragen.
Ook kan je niet verwachten dat een ander zich moeiteloos zich in jou rugzak kan inleven.
Goed is dat partners elkanders totaal leren kennen, ook de niet fraaie dingen (dat is volgens mij ook één zijn, zoals je één moet worden in relatie tot God) transparant vind ik zo'n mooi woord Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 11:20

[quote=FLOWERFUL304] Ik heb jaren ook heel veel zelf gedaan met God maar soms is het moment daar wanneer extra hulp welkom is. Daarvoor heeft God ons broeders en zusters in Christus gegeven met bepaalde gaven om ons mee te dienen en te bemoedigen. Want als we het helemaal wel zelf alleen denken te kunnen dan misleiden we onszelf, want we hebben elkaar nodig als de strijd soms te heftig is en we het zelf even niet meer kunnen.

En ik ben ook wel mensen tegen gekomen die zeker niet bekwaam zijn om iemand te helpen, die kunnen mensen eerder schade aandoen dan helpen. Maar die heb ik wel leren herkennen met de jaren. Ach, we hebben allemaal onze weg te vinden in de wildernis van graan en onkruid.

Het genezen en bevrijding is een proces, het vraagt geduld. Het is net als bij een ui. Laag voor laag of stap voor stap doet God het samen met ons.

Hierin kan ik perfect met je meegaan flower Lachende smiley

Ik wil ook gewoon even reageren dat het bevrijdingsweekend dit weekend in Belgie doorgaat in Limburg.
Is best dicht bij de Nederlandse grens voor Nederlanders die het intressant vinden. Ook ik vind het een aanrader, en ben er al vaker geweest. Altijd opgebouwd. Lachende smiley

het Gaat door op 22 en 23 juni in Dilzen
het onderwerp is "onbevangen op weg"
gratis toegang en broodjes en koffie krijg je'r ook gratis... maar dat hoeft je niet tegen te houden om hun werk ook te steunen Lachende smiley

Meer informatie vind je wel op de site van
bevrijdingspastoraat

Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 21 juni 2012, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 12:39

HEIDE115 schreef:
Hoi Allemaal,

REIZEN:Hartje van Nederland.

Ja..doordat ik door een reactie plaatste bij iemand ,opeens
op de gedachte kwam..om misschien ook is iets te gaan doen met zzalle in het HARTJE Kussende smiley van Nederland?!
Dacht ik,ik maak er even een topickje over.

Maar eerst kijken we hoe we hier allemaal over denken?..
En suggestie's over wat het dan zou kunnen zijn..welkom(google hartje van nederland mischien?)

ps.niet om anderen hierin voorbij te lopen.
Maar gezien ook afstanden,praktisch dus..leek het mij een ideetje.

Tot zo;)

Bedoel je het middelpunt van nederland? dat is nml vlak bij ede waar de picknicks altijd zijn. Of bedoel je iets anders
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 12:55

ROELANDE345 schreef:
Bedoel je het middelpunt van nederland? dat is nml vlak bij ede waar de picknicks altijd zijn. Of bedoel je iets anders

Begint dat niet meer bij Reeuwijk t'hartje Roelann?..
Inmiddels op de kaart gekeken..en idd ligt het niet echt ver van Ede af.

nou dan mischien toch even laten staan.
Ook dan voor de mensen die niet perse ''behoeven'' te picknicken.
en met idee'n willen komen hier..

Hierbij nodig ik iedereen uit.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 21 juni 2012, 14:02
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 13:03

YES356 schreef:
Ik voel mij gedrongen om onvrijwillig tijdelijk een time out te nemen!Tot er een oplossing komt. Om te voorkomen dat als ik iets post het zelfde gebeurd als onder het topic Sex voor het huwelijk. En dat wil ik perse niet! Gods zegen. Groetjes Yes

Ik zou je missen yes,
Mijn advies is om toch te blijven...
Vele topics heb je boeiend gevuld met oprechte meningen. Niemand kan bepalen wat recht of krom is op een forum.
Een forum is naar men mening een plek waar ieder zich spontaan en eerlijk hun meningen mogen delen, vragen mogen en kunnen stellen.
Soms beseft men niet dat er veel onderwerpen zijn waar nog steeds geen uitgesproken antwoord voor is.
Dat maakt het vaak zo boeiend dat we daar als volwassenen steeds in mogen verdiepen, meegaande in onze culturele en maatschappelijke evolutie...

en Heide, dat is ook voor jou bedoeld Lachende smiley jou bijdragen zijn ook een aanvulling hier

Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 21 juni 2012, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 13:11

Leeftijd is voor mij niet belangrijk, de zegen van de Heere is de mooiste geschenk dat is de vrede Gods die alle verstand te boven gaat.
We weten wel dat wij op weg naar eeuwig huis.
Na ons huwelijk, aanstaande dinsdag DV, leven we ons verder zoals we nu doen.
Eigenlijk geen nieuws onder de zon
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3963 3964 3965 3966 3967 3968 3969 ... 6194 Volgende
Pagina 3966 van 6194