| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 09:14
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Ik voer nooit zinloze discussies. Wel verwacht ik een gedachtenwisseling op basis van argumenten: filosofische, sociologische, politicologische of theologische. Iets roepen en het verder niet onderbouwen kan zelfs een kind. |
Waarom onderbouw ik niets, bne me van geen kwaad bewust. Als je echt lef heb schrijf je een brief aan het SGP bestuur. Ga eens echt een discussie voeren in het echte leven met mensen die op de SGP stemmen en je zult de zelfde argumenten horen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 10:00
|
|
|
|
Ik weet dat in het verleden de politieke samenwerking tussen het GPV en SGP heel moeizaam ging. Er waren vele raakvlakken, maar men struikelde over het feit dat op de GPV lijst vrouwelijke kandidaten stonden. De SGP wenste niet op de lijst samengevoegd te worden met het GPV.
De SGP blijft zich beroepen op de tekst:
1 Korintiers
34 Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken, maar zij moeten ondergeschikt blijven, zoals ook de wet zegt. 35 En als zij iets willen te weten komen, moeten zij thuis haar mannen om opheldering vragen; want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente.
Wat mij opvalt is , is dat het hier om een kerkelijke gemeente gaat. De wet toen schreef voor, dat een vrouw ten allen tijde ondergeschikt moet zijn aan de man.
Dan vraag ik mij af, is die wet van toen door God bevolen, of hebben de mensen die zelf bedacht?
Als ik die tekst zo lees, dan kan het heden ten dage in de praktijk niet meer worden uitgevoerd. Want wanneer is de vrouw precies onderdanig aan de mannen?
Op politiek gebied zie ik het dat de vrouw geen stem mag uitbrengen. Want als ze stemt is ze niet onderdanig. Ze is dan gelijk aan de mannen. Dus als ze politiek zou bedrijven is ze gelijk aan de mannen.
Het Europees Hof voor rechten van de mens, hanteerd het artikel, dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Zij zien er op toe dat dat nageleefd wordt.
Ieder land in Europa heeft een scheiding tussen kerk en staat. Helaas zie ik bij de SGP geen onderscheid tussen kerk en staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 11:02
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Waarom onderbouw ik niets, bne me van geen kwaad bewust. Als je echt lef heb schrijf je een brief aan het SGP bestuur. Ga eens echt een discussie voeren in het echte leven met mensen die op de SGP stemmen en je zult de zelfde argumenten horen.  |
Joh, ik dineerde in het verleden met SGP-wethouders en heb twee maal bij een gemeente gewerkt met een SGP-burgemeester. Ik weet van de hoed en de rand. In de praktijk kwam het er op neer dat noch de wethouder, noch de burgemeester Sint Nicolaas wilde ontvangen op zaterdagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 11:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het is nog geen middag  |
Vanmiddag heb ik geen tijd.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zondag 11 april 2010, 11:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 11:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | slaap lekker....  |
Beste Hannah, m'n moeder zei altijd:
Als je slaapt, zondig je niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 11:10
|
|
|
|
Hoi , is nog een beetje te ver weg , maar wil wel als het enigszins kan . hoor je nog wel van me .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 11:19
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | De servertijd van CM loopt 4 minuten achter op mijn computertijd.
Hoe kan dat?  |
misschien is de tijd van de server anders... zou kunnen of die van jouw kan ook dacht ik mara euhm sja dat is ook ergens idd een verbeterpunt op cm... Verder denk ik dat de sfeer echt nog niet goed is ergens proef ik nog een spanning... men loopt nog steeds op de teentjes.... een jaar geleden kon je nog dingen roepen voor je compleet met de grond gelijk wordt gemaakt door jan en alleman...maar ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 11:33
|
|
|
|
HANNAH810ik denk zelf dat het nog een flinke stap verder gaat thomas; God zelf zegt dat hij de relatie tussen man en vrouw vergelijkt met de relatie tussen Christus en de gemeente. en daarvoor gebruikt hij niet het samen een gezin runnen, oid, maar de lichamelijke intimiteit. ik kan me dus niet voorstellen, dat die intimiteit dan minderwaardig kan zijn; aangezien Hij het zelf op een zo hoog nivo in de symboliek gebruikt.
Goed gezien. Sexualiteit wordt in behoudende kringen verkeerd benaderd. Het lichamelijk verlangen is helemaal niet strijdig met wat men daar het geestelijke noemt. Sterker nog: omdat men met het geestelijke bezig moet zijn, vindt men het lichamelijke dus slecht. Maar ja, iedereen verlangt naar intimiteit, geborgenheid en de erkenning die voorkomt uit het bedrijven en ervaren van de liefde. En dat wringt en zal het altijd blijven doen, omdat het nu eenmaal ingebouwd is. Behoudende kringen proberen het nog met aanpraten van schuldgevoel en dreigen met hel en verdoemenis vanwege deze zaken. Dat werkt niet. Velen gaan weg en wat blijft raakt door deze verdringing regelmatig gefrustreerd of worden zelfs ziek. Sex vindt dan in het geniep plaats met alle persoonlijke en sociale gevolgen dat dat kan hebben
Terwijl dit nergens voor nodig is
daarnaast zie ik een groot nadeel van het miskennen van sexualiteit; in de gemeente waar ik uit kom (geen kerkverband overigens) slaan veel jongeren door naar de andere kant; maken daardoor verkeerde keuzes, en zijn de gevolgen dat zij levenslang een andere koers varen, en van God verwijdert raken, Hem zelfs helemaal loslaten!!
Feitelijk zeg je en ik onderstreep dat: door eisen te stellen waar je moeilijk kunt voldoen keren de jongeren de kerk de rug toe. Dan wordt het verhaal van Abraham, Izaak en Jacob dat generatie op generatie is doorverteld, niet meer gehoord bij hun kinderen. Mensen die het systeem dat verantwoordelijk is voor deze vorm van verdringing dragen dus een zware verantwoordelijkheid. De kerkverlating is in Nederland heel hoog, terwijl dit land zeer kerkelijk was. De volstrekte neergang van de katholieke kerk begon met de beruchte pauselijke uitspraken in Humanae Vitae waar de pil werd afgewezen. De meeste protestanten die de kerk verlieten, keerden zich niet tegen het geloof maar tegen de bekrompen uitingen en de opgelopen frustraties ervan. Zeker ook beïnvloed door Wolkers en van 't Hart. Met als resultaat dat iedereen die gelovig is zich haast moet verdedigen tegen beschuldigingen die niet over de liefde van God gaan maar over starre opvattingen die mensen knechten en tekort doen. Het barst hier op CM van mensen die sexueel onderdrukt zijn geweest of nagenoeg over elke gedachte aan lichamelijkheid schuldgevoelens hebben. Voorlopig zeg ik maar dat de oorzaak niet het Christendom is maar eerder doorgeschoten Calvinisme. Het is heel begrijpelijk dat veel mensen een hekel hebben aan de kerken. En dat is in mijn ogen heel droevig.
maar het begin hiervan ligt erin, dat het allemaal in t geniep moet, omdat de gevoelens/behoeften toch ergens een uitweg zoeken, en dan een ongezonde route volgen, omdat je als mens anders het risico loopt, dat je afgewezen wordt, en door de groep/gemeente/sociaal netwerk niet meer wordt geaccepteerd.
En hier raak je de kern van het probleem....
Kerken die mensen door hun omgangscultuur ongelukkig maken en zelfs in psychische nood brengen, gaan in de fout. Goed boekje hierover is van Aleid Schilder, ex-vrijgemaakt: Hulpeloos maar schuldig. Willemijn wees er ook al eens op.
Thomas, die vindt dat Hannah lef heeft.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 22 juli 2010, 01:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 11:35
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | nou heb t globaal gelezen...... is kussen dan nog wel raadzaam is terrecht een gedachte die je je kan gaan afvragen hannah.
Ik begrijp de bezorgdheid maar al te goed, wat er in t stuk staat. Maar zo simpel als in de bijbelse tijd is t leven niet meer.
ten eerste werd veel en veel vroeger getrouwd. Als de eerste sexualiteit naar boven kwam, was er al een man/vrouw in t spel betrokken. Was er in die tijd echt gevoel van liefde, of was t gewoon een feit dat je met die of die trouwde/uitgehuwelijkt werd, t bed deelde etc En dan later leerde liefhebben.
De vrouw in die tijd was ook helemaal afhankelijk van de man hierna. Tegenwoordig is een vrouw zelfstandig, kan een eigen leven opbouwen en is daardoor de afhankelijkheid van de man kwijtgeraakt.
Trouwen wordt steeds later, en wat dan met stukjes genegenheid als aanrakingen en zoenen? Vind t stuk aan een kant goed, maar aan andere kant lukt dat niet , denk ik.
Dan vraag ik mij na dat lezen van dat stuk dus ook nog af, wat je dan moet met je gedachten, als je dus weet wat het gevoel van sexualiteit inhoudt. Je kan het begeren en verlangen heel lang uitstellen, je hondje ...hahahhaaha....leren te blijven hangen...whahaha... Maar wat als t hondje weet wat springen, rennen, dollen en blaffen is???? |
We leven in een andere tijd waar het huwelijk uit liefde is of zou moeten zijn. De positie van de vrouw in bijbelse tijden is niet te vergelijken met nu en dat is maar goed ook. En ik denk inderdaad dat een hondje die jarenlang gespeeld heeft daar niet meer zo goed zonder kan. Als het hondje weet wat het is, zal hij het altijd blijven willen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 11 april 2010, 11:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 11:38
|
|
|
|
[i] komt dit niet alles door de zonde ? we kunnen van alles gaan opnoemen als dit en als dat maar als we zondag 41 opslaan van de heidelbergse cattechimus vrag 108 en 109 staat dan toch duidelijk in wat God van ons verlangd ik vind dat we ons geen excuus moeten proberen te zoeken
ja wat je zegt over het miskennen in de kerk ben ik het ten dele wel met je eens han wat meer openheid en duidelijkheid zou wel op zn plek zijn maar Gods woord is er wel duidelijk in
maar moet je je gevoelens en behoefte verbergen ? we zijn allemaal het zelfde allemaal van vlees en bloed de een weet hier alleen beter mee om te gaan dan de ander waarom kun je daar niet gewoon over praten ? door er meer open over te praten is het gemakkelijker mee te leven denk
als gezin man en vrouw ben je dr voor elkaar tot steun in het geestelijke zin en lichamelijke er staat nergens dat intimiteit verboden is tussen man en vrouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 12:04
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | misschien is de tijd van de server anders... zou kunnen of die van jouw kan ook dacht ik mara euhm sja dat is ook ergens idd een verbeterpunt op cm... Verder denk ik dat de sfeer echt nog niet goed is ergens proef ik nog een spanning... men loopt nog steeds op de teentjes.... een jaar geleden kon je nog dingen roepen voor je compleet met de grond gelijk wordt gemaakt door jan en alleman...maar ja |
Ik vraag me wel eens af: als alle chatters real-life om een grote ronde tafel zouden zitten, zouden ze dan nog net zo reageren op elkaar als nu vaak in de chatroom?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 12:05
|
|
|
|
Ik ben wakker!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 12:20
|
|
|
|
|
raar eigenlijk dat je boven de 18 wel gevaarlijke dingen kan en mag doen en onder de 18 niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 12:33
|
|
|
|
Woorden hebben menig hart gebroken, woorden slaan wonden, woorden doen pijn, kunnen als vlijmscherpe messen zijn, woorden geschreven, woorden gesproken. Woorden geopperd zonder enige spijt, verwijtende woorden, ze kerven de ziel waardoor liefde vaak in haat verviel, woorden van gramschap, woorden van nijd.
Hoe deugddoend, hoe warm zijn zalvende woorden, woorden die troosten als een oprechte zoen, simpele woorden die glimlachen doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE605
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 12:33
|
|
|
|
Leuk idee en ik wil graag komen. De datum is prima en ik hoop op een gezellige en leuke groep.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 12:47
|
|
|
|
maar wat als niemand haar tegenhoud en dat kind verongelukt onderweg
wat krijg je dan te horen
dan gaan ze een zondebok zoeken want ze had nooit mogen uitvaren
ik vind het terecht dat dit kind tegen gehouden word
zodra ze volwassen is dan is ze zelf verantwoordelijk
nu is het nog een kind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 12:58
|
|
|
|
In een van mijn vorige bijdrages had ik vermeld dat ik 2 documentaires gezien had. De tweede docu had de naam: Deliver us from Evil. Het ging over het misbruik van de kath. kerk. Heel aangrijpend, omdat je de betrokkenen aan het woord kreeg, zowel de daders als wel de kerkelijke bestuurders en uiteraard ook de slachtoffers. Wat me opviel in deze docu was, het gesprek met de priester, die zich vergrepen had aan tientallen kinderen. Ze vroegen hem naar zijn eigen verleden. Het bleek, dat hij misbruikt was door zijn broer, dat hij zijn zusje misbruikt had, dat hij op een sempniarie door een priester misbruikt was. voor hem was het de enige manier geweest, waarmee hij in contact gekomen was met seks. In zijn reactie kwam hij eigenlijk tot de ontdekking, dat voor hem het eigenlijk vanzelfsprekend was geweest, wat hij gedaan had. Hij had immers niks anders geleerd. Hij voelde zich ook niet misbruikt, hij had ook niet het idee dat hij anderen had misbruikt.
Chat, daaruit blijkt dat de man geweld en onderdrukking als een normale vorm van sex had leren zien. Maar dat is sterk afwijkend gedrag, zo iemand is psychisch niet gezond
In mijn ogen weer een voorbeeld, dat homoseksualiteit niet alleen een kwestie van aanleg is.
Dit gedrag heeft niks met homosexualiteit te maken, dit is gewoon machtsmisbruik. Maar al te veel vrouwen hier helaas dat dit ook heterogedrag is. Als je naar de aantallen kijkt is het heterogeweld veel frequenter, domweg door de verhouding maar het is daarmee niet minder erg.
De verklaring dat het wel aanleg is, is plausibel. Buikhuizen noemde het al maar werd door de wetenschappers met door hen opgelegde waarden monddood gemaakt. Wetenschap is niet waardenvrij en zal dat ook niet zijn Maar zijn theorieen zijn verder uitgewerkt en de uitkomsten zijn hard. Homosexuele aanleg is in de hersenen aantoonbaar. En het maakt niet uit of je dat gelooft of niet. Gedrag is nagenoeg altijd een kwestie van aanleg en omgeving. De omgeving kan dus invloed hebben hoe men er mee omgaat en ook hoe het zich manifesteert. Homosexuele vrouwen kunnen bijvoorbeeld met mannen trouwen, wat meestal geen bijdrage tot een gelukkig huwelijk is.
Als kinderen in een bepaalde periode van hun leven op zoek zijn naar hun identiteit en ze worden geconfronteerd met seksualiteit, dat niks te maken heeft met liefde, maar met macht en misbruik, kan het gebeuren dat ze dat hun leven lang vasthouden.
Zeker maar er is geen verschil tussen homosexuelen die dit laakbare gedrag hebben en hetero's. Jouw verhaal gaat niet over sex maar over machtsmisbruik.
Wat gebeurt er als we dit misbruik gaan ontkennen en maar tegen iedere homo zeggen, ach het is aanleg, je kunt er niks aan doen. Krijgt deze dan nog wel de hulp die hij/zij nodig heeft? Want dan gaan we voorbij aan datgene wat er echt gebeurd is, dan praten we indirect het misbruik goed.
Volstrekt onlogisch. Ik kan er inderdaad niks aan doen dat ik hetero ben en wil dat ook niet. Dat geldt ook voor homosexelen.
Als we homoseksualiteit goedkeuren, keuren we ook promiscuiteit goed. En keuren we ook misbruik goed.
Homosexueel zijn heeft niets maar dan ook niets met misbruik te maken.
Misbruik is het probleem, bij hetero zowel als bij homo. Mensen die misbruiken en dus gewelddadig zijn altijd schuldig, dat heeft met de geaardheid niets te maken. Misbruik is geen sex, het is geweld.
Er bestaat nl. geen vrijwillige homoseksualiteit. En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet.
Chat je moet toch weten dat dit een volstrekt krankzinnige stelling is. We zien het toch anders om ons heen. En het is zeker niet de beleving van homostellen
Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.
Weet je wat ik het meest kwalijk vindt aan je stelling Chat? Dat je feitelijk beweert dat de oorzaak van homosexualiteit te vinden is in pervers en ziekelijk machtsmisbruik door anderen. Het is voor jou een ziekte, veroorzaakt door ziekelijke en perverse persoonliijkheden.
Als je de verklaring van het ontstaan van homosexualiteit in ziekte en pervers gedrag ziet dan is dat werkelijk schaamteloos en denigrerend naar de homofiele medemens toe, zeker als hij of zij ermee worstelt.
Tot slot: persoonlijk kan ik heel veel respect hebben voor iemand met homosexuele gevoelens die er voor kiest op grond van Leviticus niet te praktizeren. Maar ik vind het schandalig dat je deze medechristen dan als extraatje opzadelt met het gevoel dat zijn geaardheid ook nog eens is ontstaan door ziekelijk misbruik of ander ziekelijk gedrag.
Op het ontbreken van ieder wetenschappelijk gehalte en gebrek aan onderbouwing wezen anderen je al.
Thomas, die wat Chat nu schrijft werkelijk buiten iedere orde vindt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 11 april 2010, 13:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 13:36
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat ik zo mooi vind mar, is dat er iets is veranderd met het verlossingswerk van de Heere Jezus. bij de schepping waren wij mensen de kroon op de schepping; "een weinig minder dan de engelen". door onze ongehoorzaamheid werden we kinderen van de duisternis, maar na in genade te zijn aangenomen zijn wij nu zelfs kinderen en erfgenamen van de Vader geworden, dankzij onze Oudste Broeder!!
uiteindelijk mogen we dus dichter tot God naderen, dan tijdens de paradijs periode! |
Heel mooi gezegd Hannah, kan het alleen beamen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 13:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 13:40
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: |
Ik ben wakker!  |
Dan kun je weer gaan zondigen Imre, lol.
Thomas, die ineens aan kabouter Lui denkt uit kabouter Plop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 13:44
|
|
|
|
Niet iedereen is over 1 kam te scheren. Daar zit de mens veel te ingewikkeld voor in elkaar of ze nu heterosexueel zijn of homosexueel of pedofiel en weet niet allemaal wat voor andere smaken er nog zijn.
Ieder mens moet recht gedaan worden in zijn of haar unieke levensverhaal en zij kunnen van zeer uiteenlopende aard zijn.
Pas, als je die unieke levensloop van iemand kent, dan pas kun je die persoon juist plaatsen om hem of haar goed te kunnen helpen met alle respect.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 13:48
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: |
Ik ben wakker!  |
Dan kun je weer gaan zondigen Imre, lol.
Thomas, die ineens aan kabouter Lui denkt uit kabouter Plop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:12
|
|
|
|
| WILLIE605 schreef: | Leuk idee en ik wil graag komen. De datum is prima en ik hoop op een gezellige en leuke groep. |
het IS al een gezellige en leuke groep willie; dus welcome!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:26
|
|
|
|
Inderdaad, wat er ook mag zijn of wat iemand ook is, daar zegt de Heer tegen. `Ik ben de weg, de waarheid en Het leven`.
Hij is immers onze Schepper en kent een ieder het beste. Al onze haren zijn geteld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:35
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat ik zo mooi vind mar, is dat er iets is veranderd met het verlossingswerk van de Heere Jezus. bij de schepping waren wij mensen de kroon op de schepping; "een weinig minder dan de engelen". door onze ongehoorzaamheid werden we kinderen van de duisternis, maar na in genade te zijn aangenomen zijn wij nu zelfs kinderen en erfgenamen van de Vader geworden, dankzij onze Oudste Broeder!!
uiteindelijk mogen we dus dichter tot God naderen, dan tijdens de paradijs periode! |
In zijn bijbelstudie "uitverkoren voor de grondlegging der wereld" zegt W.J. Ouweneel dat ook. Hij zegt: De verlossing heeft ons onnoemlijk veel meer gebracht dan Adam ooit is kwijtgeraakt. Al die ellende na de zondeval van Adam brengt ons NIET meer tot HETZELFDE PUNT als waarin Adam was vóór de zondeval. De verlossing geeft ons veeeel meer dan wij n Adam zij kwijtgeraakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | het IS al een gezellige en leuke groep willie; dus welcome!! |
Het is nog heel onzeker of ik kan komen maar als ik kom dan geef ik wel even een gil,ik kom van verre(schijnt lekker te zijn haha) dus langs vele plaatsen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:58
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | we leven gelukkig niet meer in de Middeleeuwen Maris....maar waar ik het over heb is, dat je NOOIT maar dan ook NOOIT de waarheid van de bijbel moet vervangen door dat er een wetenschapper wil beweren, dat hij of zij wel eens iets denkt te hebben bewezen, wat de waarheid van de bijbel omver kan halen en vervangen.
Daar heb ik het met name over.
Dat in de Middeleeuwen mensen die bezeten waren op de brandstapel belandden was ook niet juist, want in Jezus' tijd zie ik, dat dergelijke mensen niet werden verbrand. Dat was het duistere van die tijd van de Middeleeuwen. 
Wetenschappers ziijn inderdaad ook schepselen Gods, maar de mens is en blijft een ZEER ONVOLMAAKT WEZEN......vergeet dat nooit. En die kunnen de pank zeer goed misslaan.  |
Je doet de wetenschap wel erg tekort |Solafide..... Jij stelt je eigen geloof als maatstaf voor iedereen.....en die discussie hebben we al eens eerder gehad, je hoeft jouw mening niet altijd aan een ander op te dringen.Probeer in ieder geval eens te luisteren naar de ander!
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 15:00
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dan kun je weer gaan zondigen Imre, lol.
Thomas, die ineens aan kabouter Lui denkt uit kabouter Plop. |
Ben je ook geinfecteerd geraakt met het Hannah-dubbel virus?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 15:02
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | | Mannen denk nou alsjeblieft na met je hersens en niet met je hormonen. | Vrouwen hebben ook hormonen en denken net zoveel in die termen als mannen hoor. Een beetje cliche is het allemaal, vind ik.
Thomas, die vindt dat er niks mis is met naast wat hersens ook wat hormonen te hebben.[/quote]
Thomas, Natuurlijk is er niets mis met hormonen (anders had God ons ze vast niet gegeven). Maar als ik een werkgever bloed serieus hoor vertellen dat elke man gemiddeld 6 keer per uur aan seks denkt dan vraag ik me wel af of er misschien ook nog even gewoon gewerkt kan worden.
Als je als (allengaande) vrouw eigenlijk altijd op je hoede moet zijn en je kleding altijd moet aanpassen aan het feit dat er mannen van Mars zijn gekomen dan vind ik dat te zot voor woorden.[/quote]
Ik werk in een vrouwencultuur en denk je nu werkelijk dat het daar anders is dan in een mannencultuur? Daar gaat het ook over leuke mannen en al dat soort zaken...... Ik kleed mij zoals ik dat wil en vaak is dat vrouwelijk niet omdat ik wil uitdagen maar omdat ik het gewoon leuk vind..... Niet te moeilijk doen hoor!
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 15:06
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | komt dit niet alles door de zonde ? we kunnen van alles gaan opnoemen als dit en als dat maar als we zondag 41 opslaan van de heidelbergse cattechimus vrag 108 en 109 staat dan toch duidelijk in wat God van ons verlangd ik vind dat we ons geen excuus moeten proberen te zoeken
[i]is het nodig om een excuus te vinden voor het gegeven dat een mens behoeften heeft, zowel de emotionele als wel de lichamelijke? dat is dus waar ik zo mn vraagtekens bij heb, brazeevel!! ik heb het dus wel over de behoefte, niet over de manieren die er zijn om aan die behoeften uiting te geven he??? je haalt de cathechismus aan, waar het gaat over onkuisheid en dat onkuise gedachten en daden door God als ongewenst worden gezien, maar zie jij behoeften als onkuis dan??? dat zou dan nl precies zijn waar ik op doel, wanneer ik dat in twijfel trek!!
ja wat je zegt over het miskennen in de kerk ben ik het ten dele wel met je eens hannah, wat meer openheid en duidelijkheid zou wel op zn plek zijn maar Gods woord is er wel duidelijk in
nogmaals; ik heb het over ontkennen van behoeften en emoties, die ingeschapen zijn, en die door God de schepper zelf als hoge symboliek worden gebruikt. dus ook daarin is de bijbel mijns inziens vrij duidelijk....
maar moet je je gevoelens en behoefte verbergen ? we zijn allemaal het zelfde allemaal van vlees en bloed de een weet hier alleen beter mee om te gaan dan de ander waarom kun je daar niet gewoon over praten ? door er meer open over te praten is het gemakkelijker mee te leven denk als gezin man en vrouw ben je dr voor elkaar tot steun in het geestelijke zin en lichamelijke er staat nergens dat intimiteit verboden is tussen man en vrouw |
in een huwelijk hoeft het ook geen probleem te vormen, wanneer er op een bijbelse manier mee omgegaan kan worden; t probleem dat ik echter probeer te schetsen, is dat er over de behoefte aan intimiteit zo geheimzinnig wordt gedaan in sommige gezinnen/families, dat het denken wordt aangetast; alsof deze behoefte er niet zou (mogen) zijn, wanneer iemand daadwerkelijk met God leeft..... vaak wordt dan aangehaald; de geest begeert tegen het vlees, en het vlees tegen de geest, maar mijns inziens is dat een verwrongen toepassing van de tekst. de tekst bedoelt, dat het geestelijk leven andere prioriteiten stelt, dan een zondig leven. niet dat het geestelijke en zuivere van t lichamelijke elkaar tegenstaan, begrijp je wat ik bedoel, brazeevel??
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 11 april 2010, 15:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 15:07
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ik vraag me wel eens af: als alle chatters real-life om een grote ronde tafel zouden zitten, zouden ze dan nog net zo reageren op elkaar als nu vaak in de chatroom?  |
Ik moet zeggen,de groep die in Groningen ging stappen,dat klikte goed,er is geen onvertogen woord gevallen en die mensen zijn me nog steeds dierbaar.
Ik merk aan mezelf dat ik bepaalde onderwerpen in de box ontwijk omdat mijn mening vaak afwijkt en soms is zwijgen goud
Rell,ik vind het heel jammer dat ik afgelopen week niet mee kon praten over je open onderwerp(je weet vast wel wat ik bedoel),ik was druk,misschien nog een dunnetjes over doen?Ik vind het nl. top dat je er zo open over was!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |