ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4146 4147 4148 4149 4150 4151 4152 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:44

ZEELAND736 schreef:
Nee...van slaap is hier geen sprake toch??? Lachende smiley Lachende smiley

Idd Zeeland hier zitten ze zelfs midden in de nacht op cm Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley

Verslaafd of geheel en al het spoor bijster Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 11 juli 2012, 08:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:45

ZEELAND736 schreef:
Vanmorgen in alle vroegte.....een fijn bericht!!
Nadat vorige week op het vliegveld in Brazilie een moeder met haar dochter werden aangehouden en bij controle van papieren ....1 LETTER(!!!) niet in orde bleek te zijn...mochten ze niet naar Nederland...
De vader is hier al en het gezin komt voorgoed in Nederland wonen..omdat de corruptie in het land steeds erger wordt...
Ze dachten dat de dochter tegen haar zin naar Nederland moest...
Zelfs de kinderrechter moest er aan te pas komen!!!!
2000 euro armer...en een blijde vader die in Nederland op hen wacht!!!
Het gezin zal vanmiddag herenigd worden..
Welkom...N...en C..ik hoop jullie gauw te zien!!!!!

Das een mooi bericht!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:47

FRANKT627 schreef:
Ik heb connyveren of zoiets en dat zijn ook al inderdaad dunne boompjes geworden. Ze zijn drie meter hoog en moeten naar 2 meter gebracht worden. Het is zo'n 30 meter heg maar het grootste gedeelte is erg moeilijk bereikbaar. Het is best een hele karwei dat ook niet met 2 man op 1 dag gedaan kan worden. Want dat zag ik bij een buur.

Met andere woorden het houd jou dus mooi en tijdje van de straat Knipoog smiley

En van cm Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:50

YES356 schreef:
ik Knipoog smiley

En dan zeggen ze dat vrouwen altijd het laatste woord moet hebben Gefrustreerde smiley

Zie hier twee mannen die twisten wie het laatste woord mag hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 09:51

ERIKA129 schreef:
Met andere woorden het houd jou dus mooi en tijdje van de straat Knipoog smiley

En van cm Clown smiley

Boze smiley ...dat je me weg wilt is heel duidelijk...trouwens ik heb een erge verkoudheid ondanks de zomer...pffff, ik kan amper op mijn benen staan door de koorts.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 09:55

Ja..
Mijn grootste zeepbel was heeeel groot
ik stikte wel half..maar groot dat die was.

Deze gedachte bracht mij op de zeepbellen van het leven.
hoe vaak zijn we aan het blazen,om een mooie grote zeepbel te maken,
doe ik nu af van,dat je niet mag streven naar mooie dingen?

Maar als ik naar mij zelf, en om mij heen kijkt..
zie ik zo veel mooie zeepbellen,die meegedreven worden in de stroom van voor en tegenspoed..en ergens weer klappen.(scheidingen ect.)
Het maakt me soms verdrietig,en dat mag ik zijn..ook al is dit niet de mooiste zeepbel..misschien een zeepbel van tranen.

Wat,wanneer al mijn blazen van een mooie zeepbel ophoudt,
Dan komt er ruimte om weer omhoog te kijken,
nee,niet starend naar een mooie zeepbel door mij zelf geblazen.
maar naar Hem,die ondanks mij mooi opgeblazen zeepbel..
weer laat zien..ik kastijd niet tot plagen..maar deed alles tot mijn eer,
zodat je je eens verwonderen gaat...

Herken je dat?

Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 11 juli 2012, 10:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 09:59

HEIDE115 schreef:
Ja..

zie ik zo veel mooie zeepbellen,die meegedreven worden in de stroom van voor en tegenspoed..en ergens weer klappen.
Het maakt me soms verdrietig,en dat mag ik zijn..ook al is dit niet de mooiste zeepbel..misschien een zeepbel van tranen.

Herken je dat?

Wow, mooi beschreven en jazeker, heel herkenbaar!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 11 juli 2012, 09:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 10:04

.

Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 11 juli 2012, 16:44
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 10:20

FRANKT627 schreef:
Ik heb connyveren of zoiets en dat zijn ook al inderdaad dunne boompjes geworden. Ze zijn drie meter hoog en moeten naar 2 meter gebracht worden. Het is zo'n 30 meter heg maar het grootste gedeelte is erg moeilijk bereikbaar. Het is best een hele karwei dat ook niet met 2 man op 1 dag gedaan kan worden. Want dat zag ik bij een buur.

Oeps.......en leverde dat werk bij de buren weer een mooie heg op?Meestal is het resultaat nl. lelijk.
Het zijn rotdingen,rooien is nog beter,ik pleit voor een algehele ban voor die dingen,ze zouden verboden moeten worden Boze smiley Clown smiley
Zaag ze!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 10:50

LEANNE226 schreef:
Oeps.......en leverde dat werk bij de buren weer een mooie heg op?Meestal is het resultaat nl. lelijk.
Het zijn rotdingen,rooien is nog beter,ik pleit voor een algehele ban voor die dingen,ze zouden verboden moeten worden Boze smiley Clown smiley
Zaag ze!

als het echt coniferen zijn, moet je ze heel goed bijhouden, inderdaad; als je ze te diep terugsnoeit, dan lopen ze niet meer uit, en heb je een "takkenbos" als haag.

dus wel even zorgen dat je een laagje "groen" overhoud, frank!!

hannah...........zou coniferen ook liever zagen dan snoeien; geef mij maar een taxus-haag, daar kun je alle kanten mee op!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 11 juli 2012, 10:50
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 11:28

Waarom blijf je zeepbellen blazen als je er toch al 100% zeker van bent dat die dromen uiteen zullen spatten?
Je leven bouwen op zekerheden biedt een betere toekomst,als je goed kijkt zie je die zekerheden echt wel.
Over-analyseren van problemen duwt je dieper in de zorgen,je leven gaat zich dan puur in je hoofd afspelen,erg ongezond.Kijken naar wat geweest is biedt je in het heden weinig behalve mooie herinneringen en het besef dat je fouten hebt gemaakt waar je hopelijk van geleerd hebt.
Geniet nu en kijk vooruit....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 11:44

HEIDE115 schreef:
Ja..

zie ik zo veel mooie zeepbellen,die meegedreven worden in de stroom van voor en tegenspoed..en ergens weer klappen.(scheidingen ect.)

Herken je dat?

Hai Heide,

Interessant onderwerp hoor, over die zeepbellen, net zoiets als 'gebakken lucht' geloof ik.

Ik moet nu maken dat ik wegkom, was maandag ook te laat, ja kwam door die f@##$% trein, maar ja had ik maar enkele treinen eerder moeten nemen...

Ik ga hier later op in :)

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 12:03

HANNAH810 schreef:
als het echt coniferen zijn, moet je ze heel goed bijhouden, inderdaad; als je ze te diep terugsnoeit, dan lopen ze niet meer uit, en heb je een "takkenbos" als haag.

dus wel even zorgen dat je een laagje "groen" overhoud, frank!!

hannah...........zou coniferen ook liever zagen dan snoeien; geef mij maar een taxus-haag, daar kun je alle kanten mee op!

de besjes zijn giftig van taxus......een buxus haag ook....ligusters zijn ook hoed te snoeien of de haagbeuk.......

ideeen genoeg voor een haag als heg.....maar ja, die coniferen hè......
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 12:47

HEIDE115 schreef:
Ja..

Herken je dat?

gewoon stuk prikken doe ik die zeepbellen, soms is het een leuk spel en lijkt het ff heel mooi maar je weet het spat zo uit elkaar. Ik bouw mn toekomst liever op Hem. Hij is de rots
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 12:49

Het liefste zou ik die connidinges ook weg willen want sommige zijn helemaal bruin, dood dus, maar die moeten dan met de schop verwijderd worden en dat is potjandorie een heeeel groot karwei. Dan moet er weer wat geplant worden en dat is dan ook weer een smak geld. Dat zagen zal voor een andere keer zijn...ik kan amper op benen staan vandaag. Ik ben zelf nog niet naar de AH geweest om wat te gaan proeven... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 12:51

Een dag zonder Petra, is een dag niet gelachen...

Waar zit ze eigenlijk? Ik heb ze nog niet gelezen vandaag Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 12:51

FRANKT627 schreef:
Het liefste zou ik die connidinges ook weg willen want sommige zijn helemaal bruin, dood dus, maar die moeten dan met de schop verwijderd worden en dat is potjandorie een heeeel groot karwei. Dan moet er weer wat geplant worden en dat is dan ook weer een smak geld. Dat zagen zal voor een andere keer zijn...ik kan amper op benen staan vandaag. Ik ben zelf nog niet naar de AH geweest om wat te gaan proeven... Boze smiley

Ach ach zo verkouden, nou als je geen boodschappen kunt doen kom je hier maar eten hoor
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 13:31

Laat leegte niet je inhoud zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 13:56

WILLEM618 schreef:
Bij veel dingen achteraf, ja, het waren mensen. Maar ik ben ook een mens, en die verwacht het ook van een mens. En dat afgewezen worden in de donkerte van je leven, is niet iets waar je van staat te juichen. En dan is het ook of God je niet ziet, of God het allemaal maar laat gebeuren.

Het willen missen? Weet ik niet. Ik vind de impact van het donkere zodanig, dat ik moeilijk kan zeggen, dat ik het voor geen goud had willen missen. Wel laat het me vragen, waartoe dit alles? Wat moet ik er uit leren, en welk doel heeft God er mee?

Ben het met je eens, dat God het daar niet bij laat. Er staat geen punt, en ook van wonderen mag ik getuigen.

OP alles te zien, blijft ook over: Heere God, wat zijt Gij goed. Maar dat lukt me echt niet altijd om dat te zeggen, ook al weet ik dat het zo is.

Je kan toch ook wel ergens toegeven dat die "donkere" periodes nu wel een duidelijk achtergrond decor worden voor de uitwerkingen die God nu in je leven geeft.
Hoe vaak ik nu zie hoe God in jou leven werkt en welk impact dat geeft op je omgeving Lachende smiley dan kan je alleen maar zeggen dat God steeds met je bezig was te vormen
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 13:57

JOL252 schreef:

AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 14:08

PETRA944 schreef:
?Heb ik uw zegen,want het is mijn wil,maar is dat ook uw plan met mijn leven? want ik wil graag uw wil doen. antwoord heb ik nog niet, zou het komen?
enfin dingen waar ik mee worstel , gods stem verstaan(iets wat ik heel graag zou willen hemgoed verstaan)
helemaal vertrouwen op god
hoe zijn jullie ervaringen erin?

Heerlijk om jou reacties te lezen. Gewoon heerlijk open Lachende smiley
daarin versta ik die gehoorzaamheid. We hopen en wensen en verlangen naar die intense relatie met God te hebben. we ervaren dingen in ons leven die een openbaring zijn van Zijn werking en aanwezigheid in alle dingen van ons leven.
Ik had ook steeds die worstel... ik "wou" Zijn stem stem verstaan.
Ik hoorde eens een preek van hoe we elkaar opdringen hoe we Gods stem zouden moeten verstaan. het leek zelfs alsof ik letterlijk een direkte gsm lijn moest hebben waarin God duidelijk sprak welke stap ik letterlijk moest nemen. (want anderen hebben dat blijkbaar wel)
Ik vermoed dat ieder dat op zijn eigen manier ervaart, ook weer omdat we elk uniek zijn in onze persoonlijkheid. De ene persoon is meer rationeel ingesteld terwijl de ander heel emotioneel alles aanvoelt.
In ieder gaval heb ik vooral mezelf steeds duidelijk doen doordringen dat ik het van Hem moet verwachten. en dan neem ik stappen, vaak de verkeerde, maar meer en meer ook de juiste, door je groeiproces met Hem.
Als je ervan overtuigd wat je identitiet in Hem wilt zeggen, zal alles sneller duidelijker zijn Lachende smiley
en wederom, God weet al op voorhand wat Hij toelaat, of laat gebeuren voor jou inpassing in Zijn plannen...
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 14:13

JOL252 schreef:

laat je vullen met Zijn Geest Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 14:14

ff op visite geweest bij coole nederlanders for the weekend... yeah!!!
nu de hele zooi die ik achterliet gaan opruimen, welkom thuis Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 14:38

HARALD940 schreef:
Als je denkt dat sommige mensen nu blij worden als jij weggaat......

Je geeft je mening zwart wit, alleen is de wereld is niet zwart wit, en God weet dat ook, God heeft Zijn wet gegeven, maar weet ook dat wij die niet kunnen houden, wat we ook doen, Daarom gaf Jezus Zijn leven voor ons.
Als God rekening houd met onze plus en minpunten, zouden wij dat dan ook niet naar elkaar doen?
Dat betekent niet dat wij alleen maar lief tegen anderen moeten zijn, maar soms ook de woorden hard uitspreken, maar wel met de intentie dat het ze duidelijk word.
Maar door mensen zwart wit te zeggen wat wel mag en niet, dat helpt niemand, en voor je met mensen over hun minpunten kun spreken, zul je ze eerst moeten kennen.

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley idd is mijn menig zwart wit, en vlgs de pastor is dat goed, hoort bij het profetische (=geestelijk). De geestelijke wereld is zwart wit, het is hel of hemel. zie de aarde maar als de middenweg, na het leven hier op aarde wordt er geen rekening gehouden met onze min of plus punten.

en voor de rest ga ik er niet op in, want Gefrustreerde smiley . en verder laat ik het discussieren maar voor wat het is, whatever, maak er maar wat moois van, zou ik zeggen. Ik ben aan het afsluiten, het ga je goed, doei!

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 15:09
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 14:43

Herman en Beun zijn niet van CM af wegens klachten van andere leden. Wij constateren zelf ontoelaatbaar gedrag, geven waarschuwingen af en moeten stappen ondernemen wanneer hier niets mee gedaan wordt. Dat is jammer, maar onvermijdelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:03

Ik moet zeggen, ik vind je vrij liefdeloos overkomen, en ik ben benieuwd met welke bijbelteksten je gaat komen op mijn vragen, want die teksten staan er helemaal niet. ja, uit z'n verband gerukte teksten die er niets mee te maken hebben. Maar ik bedoel, concreet, duidelijke teksten, net zolas 'gij zult niet stelen' bijvoorbeeld...
[quote=SHANITA130]

succes met discussieren. wij hebben in vorige topics genoeg gediscussierd. ik weet hoe jij ertegen aan kijkt en de meeste hier op het forum en omgekeerd. Er wordt eigenlijks niets nieuws gezegd van wat ik alllemaal al te horen heb gekregen. Het draait maar in een cirkeltje en weer het cirkeltje om. phhfff.

Ik sta ervan te kijken hoe men de bijbel gebruikt om alle zonde wat volgens de bijbel zonde is, maar geen zonde is voor de meeste op dit forum, goed praten. tja. Gefrustreerde smiley

Ik ga mezelf niet verdedigen met bepaalde opmerkingen die jij of anderen maken, heeft geen zin en verder ga ik er ook niet op in want Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Ik zou zeggen, maak er maar wat moois van.

Dus als je het niet erg vindt laat ik het hierbij, zoals ik al aangaf ben ik aan het afsluiten. het ga je goed, doei!

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 15:11
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:05

CHRISTIANMATCH schreef:
Herman en Beun zijn niet van CM af wegens klachten van andere leden. Wij constateren zelf ontoelaatbaar gedrag, geven waarschuwingen af en moeten stappen ondernemen wanneer hier niets mee gedaan wordt. Dat is jammer, maar onvermijdelijk.

ontoelaatbaar gedrag is wederzijds geweest, wat wordt dan daarmee gedaan? onrechtvaardig als er maar 1 aangepakt wordt en niet allemaal.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 12 juli 2012, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:08

TINK100 schreef:
de besjes zijn giftig van taxus......een buxus haag ook....ligusters zijn ook hoed te snoeien of de haagbeuk.......

ideeen genoeg voor een haag als heg.....maar ja, die coniferen hè......

IK heb dus 12 meter liguster heg kan nie echt zeggen er blij mee te zijn Boze smiley
Goed voor je hooikoorts namelijk Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:10

Mooi gezegd xabia, ja soms lijkt het inderdaad of sommigge cristenen een directe gsm verbinding met boven hebben, ik denk dat inderdaad god tot ieder spreekt op verschillende manieren, we zijn inderdaad verschillende mensen.
je indentiteit in hem, iets moois om over na te denken, ik denk dat inderdaad hoe meer je die heb gevonden hoe een betere relatie je met god krijgt en hoe beter je op de manier hoe god tot je spreekt hem kan verstaan, zijn wil begrijpt, het plan met jouw leven, welke weg je moet ingaan.
het blijft een spannend en mooi avontuur sowieso om samen met god door het leven te gaan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:24

ik vraag vaak of God de deuren wil openen die goed voor me zijn;
en de deuren wil sluiten die niet goed voor me zijn.

ik ben er van overtuigd, dat God je wijsheid geeft wanneer je daarom vraagt; en inderdaad, de ene mens heeft het idee een direct antwoord van God te ontvangen, bij de ander werkt God weer door de woorden van anderen mensen, door nuchtere beslissingen heen of je ziet een bepaalde lijn in je leven die je verder uit kunt en wilt bouwen.

persoonlijk heb ik vaak een aantal bevestigingen nodig voor ik er op durf vertrouwen dat dit daadwerkelijk Zijn weg in mijn leven is.
ik denk dat je snel "de wens de vader van de gedachte laat zijn" als mens.
daarmee bedoel ik; je wilt iets graag, leest iets in de bijbel, en denkt dan; jaaaaaaaa........een antwoord!! en vult zodoende zelf iets in dat niet per defenitie van God hoeft komen.
aan de andere kant is het ook zo, dat je soms de zegeningen van God over het hoofd ziet, en "just in a second" ziet dat dit is waar God je al een poosje op aan het voorbereiden is.

soms wil je zelf een deur sluiten, (iets uitsluiten/afsluiten) en het lukt op één of andere manier niet, en komt die situatie keer op keer toch weer opnieuw in beeld.
Zelf ervaar ik ook wel eens weerstand om die weg te gaan, omdat je tegen bepaalde aspecten van die weg enorm op kunt zien. Mijn persoonlijke ervaring is dat God voor mij niet altijd de gemakkelijkste wegen kiest, maar er gelukkig wel "bij" is, en ik Zijn nabijheid en leiding soms heel duidelijk mag ervaren.

al met al blijft het toch een zoeken naar wat wél en wat níét "de weg" is, en zo xabia al aangaf, hoe meer je antennetje voor Zijn stem ontwikkeld, en hoe beter je weet wie je in Zijn ogen bent, hoe beter je Zijn leiding op kunt pikken.

hannah.............weet het soms allemaal niet zo goed.........

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 11 juli 2012, 15:30
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4146 4147 4148 4149 4150 4151 4152 ... 6194 Volgende
Pagina 4149 van 6194