Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel een chantage toepassen toch? |
Chantage?? dat is nogal geen uitspraak... waar heb jij dat dan zien gebeuren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Volgens mij kunnen we beter een topic maken "het verschil tussen mannen en vrouwen" Want die ene man blijft hier maar praten  |
Ow geef jij je over ?? of ............................................
(yes het antwoord al denkend te weten)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 18:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel een chantage toepassen toch? |
is ook zo......maar aan de andere kant...... hoe zwart wit kun je alles stellen?? het feit is dat deze mensen er zijn ( ik praat nix goed hoor) en dat ze een geaardheid hebben die niet de onze is noch die van God, maar hoe moeten we er dan mee omgaan?? ik blijf bij compassie en steun....ze hebben het moeilijk, met het besef dat God dit niet wil, en toch zijn ze zo? Naar de hel is er gezegd, ze kunnen genezen.... Wie zijn wij om dat te beoordelen of te zeggen?? Is God niet degene die alle beslissingen neemt in leven en dood?? ( HG !, vraag en antwoord 1).
Ik heb er grote moeite mee om de homo en lesbiennes zo af te schilderen als zondige mensen...wij zijn het ook ( balk en splinter) dus waar haalt iemand het lef vandaan om te oordelen?
Jezus'opdracht was duidelijk,heb uw naaste lief als u zelf.....en wie zonder zonde is, werpt de eerste steen......hoe makkelijk zijn deze teksten in de afgelopen gebruikt en misbruikt. Met schaamte en verdriet heb ik gelezen hoe er een groep mensen veroordeelt zijn....en dat door mensen die zeggen christenen te zijn..... Ik schaam mij het evangelie niet, maar op deze manier, ben ik niet trots op Jezus en Zijn woord.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:00
|
|
|
stil maar wacht maar, alles wordt nieuw......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:02
|
|
|
TINK100 schreef: | is ook zo......maar aan de andere kant...... hoe zwart wit kun je alles stellen?? het feit is dat deze mensen er zijn ( ik praat nix goed hoor) en dat ze een geaardheid hebben die niet de onze is noch die van God, maar hoe moeten we er dan mee omgaan?? ik blijf bij compassie en steun....ze hebben het moeilijk, met het besef dat God dit niet wil, en toch zijn ze zo? Naar de hel is er gezegd, ze kunnen genezen.... Wie zijn wij om dat te beoordelen of te zeggen?? Is God niet degene die alle beslissingen neemt in leven en dood?? ( HG !, vraag en antwoord 1).
Ik heb er grote moeite mee om de homo en lesbiennes zo af te schilderen als zondige mensen...wij zijn het ook ( balk en splinter) dus waar haalt iemand het lef vandaan om te oordelen?
Jezus'opdracht was duidelijk,heb uw naaste lief als u zelf.....en wie zonder zonde is, werpt de eerste steen......hoe makkelijk zijn deze teksten in de afgelopen gebruikt en misbruikt. Met schaamte en verdriet heb ik gelezen hoe er een groep mensen veroordeelt zijn....en dat door mensen die zeggen christenen te zijn..... Ik schaam mij het evangelie niet, maar op deze manier, ben ik niet trots op Jezus en Zijn woord..... | Het ligt er toch helemaal om hoe je met deze mensen omgaat? En het feit dat ze deze gebondenheid hebben, wil niet zeggen, dat ze minder zijn? Ik zeg niet dat je ze dan maar moet veroordelen of aan de kant zetten. Maar ik zie daarentegen geen enkele mogelijkheid om ze als lid in de gemeente te hebben, zonder dat dat directe invloed heeft op de boodschap die ik predik, waar ik in geloof, en waar de mensen in de gemeente in geloven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:03
|
|
|
TINK100 schreef: | is ook zo......maar aan de andere kant...... hoe zwart wit kun je alles stellen?? het feit is dat deze mensen er zijn ( ik praat nix goed hoor) en dat ze een geaardheid hebben die niet de onze is noch die van God, maar hoe moeten we er dan mee omgaan?? ik blijf bij compassie en steun....ze hebben het moeilijk, met het besef dat God dit niet wil, en toch zijn ze zo? Naar de hel is er gezegd, ze kunnen genezen.... Wie zijn wij om dat te beoordelen of te zeggen?? Is God niet degene die alle beslissingen neemt in leven en dood?? ( HG !, vraag en antwoord 1).
Jezus'opdracht was duidelijk,heb uw naaste lief als u zelf.....en wie zonder zonde is, werpt de eerste steen......hoe makkelijk zijn deze teksten in de afgelopen gebruikt en misbruikt. Met schaamte en verdriet heb ik gelezen hoe er een groep mensen veroordeelt zijn....en dat door mensen die zeggen christenen te zijn..... Ik schaam mij het evangelie niet, maar op deze manier, ben ik niet trots op Jezus en Zijn woord..... |
Met je eens Tink. Dit is nuance...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:04
|
|
|
Het gaat om een cowboyhoed, en zo'n spuitbus helpt maar ff , ik ga ff op die site kijken en in de hoeden winkel. Die hoed is ruim 20 j oud en het model is er uit, volgens mij door de regen.
Bedankt aan een ieder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:05
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Nou, succes pastor! Ik hou het voor gezien. |
Er zijn ook kerken met mensen die christen zijn maar om zich heen zien dat er nauwelijks stellen zijn die maagdelijk het huwelijk ingingen. En waar gescheiden mensen volledig meedoen en niet direct of indirect worden weggekeken of veroordeeld. voor hen is plaats in de herberg. Homofiele mensen vind je nauwelijks in de kerk - ook in de mijne maar weinig - en als ik de commentaren lees van een aantal mensen op het forum hier, dan begrijp ik dat wel. In een kerk waar alleen maar veroordeling voor je is terwijl ze met de mond nog durven te zeggen dat ze uit liefde voor jou handelen als ze je levenslang het onthouden van een partner die je liefhebt en het daaraan gekoppelde bedrijven van de liefde naar je eigen geaardheid verbieden - en nog naar de hel verwijzen ook: daar blijf je toch niet? En wie is dan verantwoordelijk als ze het geloof verliezen omdat de medechristenen het Evangelie niet praktizeren? De ene zonde is de andere niet kennelijk. In de middenstandskerk waar ik zit, wordt de veelgepleegde zonde van de hebzucht, waar in de Bijbel vaak over geschreven wordt, ook niet veroordeeld. Preek gewoon net zoals Jezus was: met ontferming bewogen. Daar krijg je echt geen gewetensnood van en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Wie weet komen hebzuchtigen, slechte werkgevers, vrouwen die niet als maagd het huwelijk ingingen, belastingoplichters, homofielen, bijstandsdsfraudeurs, gescheiden mensen en eters van varkensvlees dan wel graag in je kerk en blijven ze zich openstellen voor het Evangelie. Dan mogen ze, als ze dat doen, evenzeer gered zijn als mensen met een ander juk.
Thomas, exegese van de Bijbel vereist inzicht, kennis en studie maar ook de werking van de Geest.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 12 juli 2012, 20:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:09
|
|
|
een reactie op Chats stukje:
ergens heb ik het idee, dat je nu zegt dat homo's in jouw gemeente niet welkom zijn? of begrijp ik dat verkeerd??
En hoe beinvloed dat jouw prediking? en het geloof van jouw gemeente leden? waar kunnen ze dan heen met hun geloof? of kunnen zij niet gelovig zijn?
Hoe kun je er mee omgaan, wat raad jullie classis aan? of de kerkorde waarbij jij bent aangesloten?
Zijn er beperkingen voor homo's en lesbiennes? wel in de kerk maar bijv. niet aan het avondmaal? Waar blijft dan Jezus'opdracht??? De dominee die mij getrouwd heeft blijkt een homo te zijn, is/ was mijn huwelijk wel rechtsgeldig?? of niet?
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op donderdag 12 juli 2012, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:17
|
|
|
Wat ik me eigen af vraag bij de profielen; hoeveel waarde moet je nou hechten aan linc scores of de matches ? Want soms zieje een profiel waarvan je denkt ohyeh en dan staat er geen linc score of geen eens een linc score of match bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Marianne...hij hangt bij mij ook op...(in het toilet)
Vroeger thuis toen de kinderen er nog waren kwam er ook veel commentaar..
Ik wijs mijn dochter er nog weleens op...( ) |
Ja..ik wijs er ook heel wat af.. en op een of andere manier, zie ik dan mijn wijs, via het andere oor weer verdwijnen/verdampen..of zoiets.. Hopelijk ga ik ooit nog es zien en merken, of het wat heeft uitgehaald
Hoop houwen dan maar ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:21
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Wat ik me eigen af vraag bij de profielen; hoeveel waarde moet je nou hechten aan linc scores of de matches ? Want soms zieje een profiel waarvan je denkt ohyeh en dan staat er geen linc score of geen eens een linc score of match bij.
 |
Geen! Er bestaan geen magische formules voor het 'matchen' of een 'klik' ervaren. Die is er, of die is er niet en dat weet je pas wanneer je iemand tegenover je hebt. Ga gewoon op je eerste indruk af, tenslotte is dat het eerste waar we op een site als CM mee moeten werken. Of er inderdaad een 'match', of misschien zelfs wel een 'linc' is merk je vanzelf en dan zou het wel eens kunnen dat de wonderwerkende getallenmachine van CM er naast blijkt te zitten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:26
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Geen! Er bestaan geen magische formules voor het 'matchen' of een 'klik' ervaren. Die is er, of die is er niet en dat weet je pas wanneer je iemand tegenover je hebt. Ga gewoon op je eerste indruk af, tenslotte is dat het eerste waar we op een site als CM mee moeten werken. Of er inderdaad een 'match', of misschien zelfs wel een 'linc' is merk je vanzelf en dan zou het wel eens kunnen dat de wonderwerkende getallenmachine van CM er naast blijkt te zitten!  |
ja mee eens ik heb notabene een linc of match met een aantal personen die al een relatie hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:26
|
|
|
Wie alle zaken los laat kan zijn handen vouwen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:27
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Koffers pak ik juist inderdaad op het laatste moment in...dan heb ik mijn hoofd er het beste bij... |
Jaaa, dat doe ik ook! Dan weet ik tenminste zeker wat ik er allemaal al heb ingepropt. Anders blijf ik twijfelen..heb ik dat..heb ik dit?
Ik mag over 2 weken mn koffer pakken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:32
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Het gaat om een cowboyhoed, en zo'n spuitbus helpt maar ff , ik ga ff op die site kijken en in de hoeden winkel. Die hoed is ruim 20 j oud en het model is er uit, volgens mij door de regen.
Bedankt aan een ieder. |
Dan zou ik uitkijken naar een andere...en de oude als een souvenir bewaren...
Om middelen aan die hoed te besteden terwijl hij aow heeft zou ik niet doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:32
|
|
|
Volgens mij word er niet meer gegeten op CM..... Het weer zat niet zo erg mee....geen bbq hier... maar een lekkere jachtschotel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:35
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Volgens mij word er niet meer gegeten op CM..... Het weer zat niet zo erg mee....geen bbq hier... maar een lekkere jachtschotel! |
Kan je ons ook vertellen hoe je die schotel maakte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:39
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Sarah??? Gaat zekers over een vrouw met opvliegers en dergelijke toestanden...  |
Nou Frank...het boek is ook verfilmd! Als je niet van lezen houd, is dat misschien wel wat voor je. Ga maar es op zoek, en laat maar weten wat je er van vind....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | zo Shanita, en waar zijn je bewijzen dan dat hij dingen uit zijn duim zuigt? Heb je er zelf onderzoek naar gedaan en heb jij met duidelijke conclusies zijn theorieën weerlegd? Of is dit gewoon weer je oude wantrouwen ten opzichte van mensen uit de evangelische wereld? Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je per definitie naar die sites toe gaat waarvan je weet dat ze kotsen op de evangelische beweging.....Of is dit alleen voor bevestiging van je eigen wantrouwen? |
Laat ik nou bij Frank's laatste eindtijdstudie geweest zijn en hier met een kennis over gesproken hebben die wél onderzoek gedaan heeft. Er blijken inderdaad bepaalde gegevens te zijn die niet kloppen. Toch moeten we ons afvragen waar het hier om draait. Natuurlijk is het niet goed wanneer iemand ons bewust een verdraaide waarheid op de mouwen spelt om een mooi kloppend verhaal te krijgen, maar we dragen ook een eigen verantwoordelijkheid omtrent het 'klakkeloos' aannemen van informatie. "Onderzoek alle dingen en behoud de goede"! Misschien is het goed om niet meteen weer naar elkaar te gaan scheren en te onthouden dat rook vaak ook vuur betekent. En wanneer we willen weten waar dat vuurtje dan precies zit dan staat het ons vrij daar zelf onderzoek naar te doen.
Het filmpje en rapport op deze pagina zijn wellicht een goed begin: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=23165
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, laten we dan eens concreet zijn. Is er iemand ooit in het ziekenhuis beland door aspartaam? Als dat niet zo is, waar praten we dan eigenlijk over? Heeft chronisch gebruik ervan dodelijke effecten? |
Als je de FDA uit America moet geloven wel. Er bestaat een lijst van 92 bijwerkingen van de E951die daar al zo'n 10 jaar erkent is. Volgens sommigen is het het meest dodelijke additief ter wereld. Zelf denk ik dat bij matig gebruik het zo'n vaart niet zal lopen. We kunnen natuurlijk heel lang welles nietus hier over doen. Maar als je het echt wilt weten: gebruik het eens 2 maanden niet en je zult denk ik verrast zijn over het resultaat
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op donderdag 12 juli 2012, 20:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:53
|
|
|
Donderdag 12 Juli, Psalm 84: 10-13; Een dag in uw paleis.
Nu moesten we maar niet al te snel aan de zondagse kerkdienst denken. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn, jong of ook wel een dagje ouder, die het in de kerk hooguit anderhalf uur uithouden. De preek? Veel te lang! De liederen? Veel te saai! De muziek? Niet om aan te horen! Maar laten we het daar nu even over hebben, hoe interessant dat onderwerp ook moge zijn. Het gaat over de tegenstelling die er is tussen de dienst van God enerzijds en de dienst aan de goddeloosheid anderzijds. Wat een verschil! Je kunt nog beter één dag bij God zijn dan duizend dagen waar God niet wonen wil. Ik hoor een zwak protest. Is dit niet een beetje overdreven? Zo af en toe een keertje snuiven aan wat God verboden heeft, zou dat echt zo erg zijn? Ik moet zo af en toe toch ook een flink uit mijn dak kunnen gaan, anders wordt de spanning mij te groot. Even de bloemetjes buiten zetten, dan moet toch kunnen op zijn tijd? Ik laat met niet verleiden tot gemarchandeer. Ik houd het bij de psalm. Ik voel natuurlijk ook de trekkracht wel. Even meedoen met wat leuk en lekker lijkt… Ja, lijkt! Alleen dat werkwoord al: het lijkt zo leuk. Maar dat lijken ruikt naar lijken. De weg naar God los leidt via de goot naar de dood. Is dat wat je wilt? Geef mij dan maar het lieve leven van de tempel, de muziek van de lofprijzing en het gebed:
O Here, ons schild van omhoog, zie neder met gunstig oog op uw gezalfde in uw tempel. Een dag in uw paleis is meer dan duizend elders. Ik verkeer veel liever needrig aan uw drempel dan dat ik aanzit, hooggeacht waar men de Here God veracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dan zou ik uitkijken naar een andere...en de oude als een souvenir bewaren...
Om middelen aan die hoed te besteden terwijl hij aow heeft zou ik niet doen... |
Als je 20 bent al in de aow?????? Dat zit er niet meer in Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 19:57
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Jaaa, dat doe ik ook! Dan weet ik tenminste zeker wat ik er allemaal al heb ingepropt. Anders blijf ik twijfelen..heb ik dat..heb ik dit?
Ik mag over 2 weken mn koffer pakken  |
Ik pas eind september
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:01
|
|
|
INGE721 schreef: | Als je 20 bent al in de aow?????? Dat zit er niet meer in Zeeland  |
Nee moet nog tot minstens mijn 67ste als ik mazzel heb en ze het niet opschroeven naar 70
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:01
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik pas eind september  |
dan ben ik net weer terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:02
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Volgens mij word er niet meer gegeten op CM..... Het weer zat niet zo erg mee....geen bbq hier... maar een lekkere jachtschotel! |
Hier een tagliatella schotel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:03
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Kan je ons ook vertellen hoe je die schotel maakte...  |
Men jage eerst op een konijn, hert, kat of egeltje.....Dan neme men een kookboek....en dan koke of brade men het gejaagde dier dant niet aan de jacht is ontkomen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:03
|
|
|
YES356 schreef: | Ow geef jij je over ?? of ............................................
(yes het antwoord al denkend te weten) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|