ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4160 4161 4162 4163 4164 4165 4166 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:17

andijviestamppot met spekkies en restantje babi ketjap, kan prima.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:20

INGE721 schreef:
Men jage eerst op een konijn, hert, kat of egeltje.....Dan neme men een kookboek....en dan koke of brade men het gejaagde dier dant niet aan de jacht is ontkomen.. Smiley die vol vragen zit

Boze smiley ...stoute Inge...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:25

ERIKA129 schreef:
Volgens mij kunnen we beter een topic maken "het verschil tussen mannen en vrouwen" Clown smiley
Want die ene man blijft hier maar praten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Had ik je ook wel kunnen vertellen!! Engeltje smiley
We hebben dit namelijk eerder geprobeerd...zo'n vrouwentopic...werkte niet! Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:26

Witlof met kerriesausje, aardappelpuree en een slavinkje. Lekker makkelijk! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:27

TESSYBEAR731 schreef:
Had ik je ook wel kunnen vertellen!! Engeltje smiley
We hebben dit namelijk eerder geprobeerd...zo'n vrouwentopic...werkte niet! Smiley met dichtgeplakte mond

Ach Tess dat wist ik wel voordat ik hem opende maar ach tis wel lachen zo die eigenwijze kerels Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:34

ERIKA129 schreef:
Ach Tess dat wist ik wel voordat ik hem opende maar ach tis wel lachen zo die eigenwijze kerels Clown smiley

Zou k niet tegen hen vertellen Erika, anders denken ze dalijk dat het een positieve eigenschap is! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:37

TESSYBEAR731 schreef:
Zou k niet tegen hen vertellen Erika, anders denken ze dalijk dat het een positieve eigenschap is! Geschokte, onthutste smiley

De heren zitten nu hevig te vertalen naar de Venus/Marscode....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:49

JOL252 schreef:
De heren zitten nu hevig te vertalen naar de Venus/Marscode....

Clown smiley googlen hier en daar en dan weten ze het nog niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:50

CHATULIEM619 schreef:
Zelfs dat woord verstoten heb ik moeite mee. Welke christen zet daadwerkelijk homo's aan de kant? En wat bedoel je daar precies mee? Ik lees dat er mensen zijn die hun levensstijl niet goedkeuren, en zoals je weet ben ik één van hen. Maar wat ik merk, is dat er altijd een hele aggressieve houding is, als we hier wat van durven te zeggen. We moeten vooral medelijden met deze mensen hebben en dat gaat me echt te ver. Ik vind het zelfs wreed worden op een gegeven moment. Ik kan een homoseksuele levensstijl niet goedkeuren en zeker niet gelijk stellen aan een huwelijk. Ik heb in vorige bijdrages uitgelegd wat voor gevolgen het zou hebben voor de boodschap aan anderen. En ik ben absoluut niet bereid die boodschap daarvoor in de waagschaal te stellen. Dat is, omdat ik nog steeds geloof dat er verlossing is voor elke zondaar. En dat die verlossing kan betekenen dat er bevrijding komt van zonde en ongerechtigheid. Zelf beschouw ik homofilie als een gebondenheid. En ik geloof dat ook daar bevrijding voor mogelijk is.

In de topic's over homo's en homofilie heeft niemand er over dat homo's zielig zijn, en dat je meer rekening met hen moet houden dan anderen, maar je moet wel met ze erover praten, maar niet in de trant dat er maar 1 weg mogelijk is, terwijl die weg niet 100% duidelijk is vanuit de bijbel.

En je kunt homofilie gebondenheid noemen, en dat genezing mogelijk is.
Maar wij waren ook gebonden door de zonden die wij doen, totdat Jezus daarvoor aan het kruis daarvoor betaalde met zijn vlees en bloed. Nu zijn wij vrijgekocht en niet meer gebonden, toch doen wij nog zonde. En pas nadat Jezus terugkomt worden wij volledig van zonde ontdaan in een nieuw verheerlijkt lichaam, en niet eerder.

Dan zie ik in jou beschouwing van homofilie toch wel een probleem.

Maar ik dacht dat dit topic over Pesten ging?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:51

TESSYBEAR731 schreef:
Laat ik nou bij Frank's laatste eindtijdstudie geweest zijn en hier met een kennis over gesproken hebben die wél onderzoek gedaan heeft. Er blijken inderdaad bepaalde gegevens te zijn die niet kloppen. Toch moeten we ons afvragen waar het hier om draait. Natuurlijk is het niet goed wanneer iemand ons bewust een verdraaide waarheid op de mouwen spelt om een mooi kloppend verhaal te krijgen, maar we dragen ook een eigen verantwoordelijkheid omtrent het 'klakkeloos' aannemen van informatie. "Onderzoek alle dingen en behoud de goede"!
Misschien is het goed om niet meteen weer naar elkaar te gaan scheren en te onthouden dat rook vaak ook vuur betekent. En wanneer we willen weten waar dat vuurtje dan precies zit dan staat het ons vrij daar zelf onderzoek naar te doen.

Het filmpje en rapport op deze pagina zijn wellicht een goed begin:
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=23165

Hoi Tess, leuk dat je er weer bent! Ik wil toch even ingaan op je door mij vetgedrukte zin hierboven. Natuurlijk moet je kritisch lezen maar het wordt wel geschreven voor een publiek dat mogelijk wel erg ontvankelijk is voor de boodschap van een geestelijk leider. En als er dan aantoonbaar onjuiste dingen worden verteld: wetenschappers vinden het een doodzonde.
Op het moment dat christelijke godsdienst wordt gekoppeld aan geld, dan moet je zeker kritisch zijn. In Amerika is dat vaker uit de hand gelopen met tv-domoinees.. Dat soort dingen en schandalen zijn slecht voor het christendom en dan stralen we niet de goede dingen uit als gelovigen. Bovendien heb ik vaak wat moeite met het zo stellig zijn over de eindtijd. Als God het alleen weet, zoals ik in de Bijbel lees, zou Hij dan wel echt de zekere tekenen geven? Ik kijk er ook naar vanauit mijn vakgebied en denk dan dat het in de geschiedenis het er wel eens slechter voor heeft gestaan, waarbij hetzelfde gezegd is en toen gebeurde het ook niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 20:53
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 20:51

INGE721 schreef:
Als je 20 bent al in de aow?????? Dat zit er niet meer in Zeeland Huilende smiley, smiley in tranen

Hoeden zijn eerder op....
Canadian zei het toch zelf???

Duidelijk dat deze...OUD EN DER DAGEN ZAT IS....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:05

MARIANNE338 schreef:
Jaaa, dat doe ik ook!
Dan weet ik tenminste zeker wat ik er allemaal al heb ingepropt.
Anders blijf ik twijfelen..heb ik dat..heb ik dit?

Ik mag over 2 weken mn koffer pakken Lachende smiley

Ik heb onverwachts ook eerder vakantie...(was pas 17 september...nu 26 juli)
Koffers pakken hoeft niet..ga niet lang weg..
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:07

TESSYBEAR731 schreef:
Witlof met kerriesausje, aardappelpuree en een slavinkje. Lekker makkelijk! Lachende smiley

En hier ook al lekker makkelijk, spaghetti met saus en vlees Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:09

Spinazie a la crème...met een kipfilet..

Yoghurt met meloen toe
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:12

THOMAS968 schreef:
Hoi Tess, leuk dat je er weer bent! Ik wil toch even ingaan op je door mij vetgedrukte zin hierboven. Natuurlijk moet je kritisch lezen maar het wordt wel geschreven voor een publiek dat mogelijk wel erg ontvankelijk is voor de boodschap van een geestelijk leider. En als er dan aantoonbaar onjuiste dingen worden verteld: wetenschappers vinden het een doodzonde.

Thomas

Dank je! Ik ben er nog tot morgenavond denk ik zo... Lachende smiley

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik begrijp wel dat er genoeg mensen zijn die inderdaad ontvankelijk zijn voor dit soort boodschappen maar dat moet geen excuus zijn om niet te onderzoeken. Ervan uitgaan dat iemand de waarheid wel zal vertellen omdat hij zegt een dienaar Gods te zijn is zoiets als ontkennen dat de duivel invloed kan hebben op mensen en gebeurtenissen in mijn ogen.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de 'eindtijd' wel degelijk al plaats vind, maar probeer juist daarom wel onderscheid te maken in werkelijkheid en 'complottheorieën'. Zelfs Frank geeft tijdens zijn studies meermaals aan dat alleen God de tijd en het uur weet en deze niet te voorspellen is. Hij (Frank) spoort zelfs aan om zelf onderzoek te doen! Lijkt me goed dat we dat dus ook doen, bij alles!...

En het goede behouden...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 12 juli 2012, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:18

Het was zo'n prachtige zonnige dag vandaag na 8.30 uur . Verlegen lachende smiley
Maar nog even geduld ..... de volgende moesson.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:18

radijsjes...ben ze wel beu nu Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:19

VISSER278 schreef:
Het was zo'n prachtige zonnige dag vandaag na 8.30 uur . Verlegen lachende smiley
Maar nog even geduld ..... de volgende moesson.

hier ook, maar dan wel na 20.30......
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:19

wij hadden vanaf de middag een lieve zon...de was droogde goed buiten... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:20

FRANKT627 schreef:
wij hadden vanaf de middag een lieve zon...de was droogde goed buiten... Coole smiley met zonnebril

ik had gisteren net alles gewassen....en ik ga geen was zoeken.... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:22

TINK100 schreef:
ik had gisteren net alles gewassen....en ik ga geen was zoeken.... Boze smiley

Gefrustreerde smiley ...je moest niet zoeken, ik had nog...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:25

Terug van huwelijksreis en geen enkele dag boven de 25 graden en weinig zon in Duitsland gezien Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:25

Even dit topic nog eens bovenaan plaatsen...

Ik weet zeker dat er nog leuke mannen zijn die willen meegaan omwille van Willemien en Jans...dus aarzel niet om je op de lijst te plaatsen...

we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810 met pleegdochter
qsjes546, 44 jaar, regio 035
mieke962, 41 jaar, regio 0181
sonja008, 36 jaar regio 0341
jans221, 51 jaar, regio 0180
Erika129, 37 jaar, regio 0318
willemien943, 45 jaar, regio 010
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078
flower776 51 jaar, regio 0180

harald940, 37 jaar, regio 038
Leonard480, regio0180
Jozua472, 55 jaar, regio 0113
siroka573, 33 jaar
Willem618, 43 jaar, regio 344 OV (met 4 kinderen)
Bram548, 48 jaar, regio0113
vindmij053, 55 jaar, regio 0344
Yes356, 46 jaar, regio 0314

bij regen wordt een feest-tent meegenomen door;
Leo in samenwerking met Leonard
.....
.....
.....

BBQ wordt meegenomen door;
-Jans 221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen)
.....
.....
.....

houtskool wordt meegenomen door;
- harald940
- Jans221
.....
.....
.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:26

HERMAN388 schreef:
Terug van huwelijksreis en geen enkele dag boven de 25 graden en weinig zon in Duitsland gezien Huilende smiley, smiley in tranen

wat weer betreft...nix gemist dus..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:26

bratwurst was niet lekker Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:27

HERMAN388 schreef:

dan moest je maar in april trouwen en op huwelijksreis gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:28

HERMAN388 schreef:
bratwurst was niet lekker Boze smiley

tijdens je wittebroodsdagen moet je ook geen bratwurst eten... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:28

FRANKT627 schreef:
dan moest je maar in april trouwen en op huwelijksreis gaan...

mocht niet van mijn schoonzoon Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:31

HERMAN388 schreef:
mocht niet van mijn schoonzoon Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley ...is hij dan de baas in huis??? Mooi is dat...nu je getrouwd moet je ook al naar je echtgenote luisteren, naar je dochter en schoonzoon. Arme Herman..
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 21:36

CHATULIEM619 schreef:
Goed, ik ben er weer.....

Om even een nieuwe draai aan de discussie te geven, hoe zien de mensen dat voor ogen eigenlijk? Stel je bent net zoals ik voorganger van een gemeente. Op het moment dat ik zal verkondigen dat homofilie net zo acceptabel is als heterofilie, houdt de verkondiging nl. op. En er zijn veel gemeentes, waar men het niet meer zo nauw neemt met het evangelie. Wat wil dan het begrip zonde zeggen, als ik een levensstijl goedkeur die volledig indruist tegen het evangelie?
En stel, dat ik deze levensstijl zou accepteren, zou ik met twee normen moeten gaan werken. Eentje voor homo's, en eentje voor hetero stellen. Bij homo's zou ik moeten goedkeuren dat ze sexualiteit bedrijven zonder huwelijkse vormgeving, bij hetero's zou ik deze eis wel moeten verkondigen.
Met deze dingen maak ik mezelf ongeloofwaardig, zet ik mijn bijbelse principes aan de kant en kan ik wel ophouden met verkondigen van het evangelie...

Hallo, Chatuliem welkom

We hebben elkaar al een keer via via via………….. 1 richtingsverkeer!! “gesproken”! namelijk toen je als niet lid een cmm r vroeg iets te posten voor jou op een topic. Omdat je een plaatsing van mij ergens niet passend vond.

Die gene heeft dit vervolgens niet gedaan , en dat vind ik netjes heel netjes! Toch gaf ik n.a.v. wat die cmm r me zei wat je er van vond wel uitleg op het forum.

Ik neem aan dat je dat ook offline als niet lid gelezen hebt?

Ik hoop dat die onduidelijkheid over die plaatsing van dat stuk weg is nu bij jou? na mijn stukje waar ik de uitleg gaf?

Ik zou het fijn vinden daar duidelijkheid over te krijgen van je, dat ons dat niet in de weg staat. Of mogelijk in de weg kan gaan staan.

fijn dat je de keus hebt gemaakt om van offline niet lid actief je bijdrage te willen leveren, naar actief lidmaatschap! Dus nogmaals welkom Chat

Ik Lees dat je voorganger bent van een gemeente.

Ik ben dan wel benieuwd hoe voorgangers en jij dus er mee omgaan en hoe hulp bieden aan die christenen met homosexuele gevoelens.

Hoe ga jij daar als voorganger mee om chat?

Als ik de cijfers zie van 1 op de hoeveel mensen( dus even veel christenen) dat heeft zit er misschien wel 1 of meer in jou gemeente? en weet je dat?

En stel dat je denkt of er stelleg zeker van bent dat die er niet zijn. Kunnen ze er dan misschien wel zijn maar durven ze niet “uit de kast”te komen dat kijkt me heel goed kunnen toch wat denk je daar van?

Hoe vul je dat in hoe ga jij daar me om?

Daar in dat stadium dat niemand het ziet ,hoort, of weet ligt de meeste pijn, verdriet. onbegrepen voelen, onmetelijke eenzaamheid, denk ik . onderken je dat, en hoe je daar rekening mee?

En hoe ga je daar dan als voorganger mee om?

Als bidden en bevrijden niet help hoe ga jij er dan mee om met die christen(nen)?

(ik weet niet of je een hele dienst preekt of even voorgaat in de dienst? maar lees dan mijn woord preek als voorgaan in het onderstaande)

Tja hoe jij preekt weet ik niet.

Maar preekt je dat er verschil is bij God in welke zonde je doet?

Dat het 1 erger is dan het ander voor God?

Voorbeeld. Iemand die voor de rechter moet verschijnen omdat hij bewust meerdere malen door het rode licht heeft gereden? Of iemand die op CM komt meteen vrouwen sexueele voorstellen doet? Iemand die getrouwd is en zijn vrouw mishandeld?iemand die ongetrouwd is en naar de prostituees gaat? Iemand die Illegaal vuurwerk afsteekt? Iemand die homosexuele gevoelens heeft ?iemand die zijn ouders besteelt? Iemand die vreemdgaat? Iemand die van CM een ban heeft en er de volgende dag weer onder een andere naam weer binnen zou komen? Iemand die zijn kinderen mishandeld of misbruikt?

Hoe denk jij daar over?

Zou God er echt onderscheid in maken tussen ZIJN of christene kinderen op bovenstaande dingen? Zou God er echt onderscheid in maken tussen ZIJN kinderen op bovenstaande dingen? Dit is best een kromme zin als ik hem nu lees!!!!

Wat ik bedoelde te zeggen is: Zou er voor God verschil in zitten in de vorm van dat vind ik erg of dat vind ik erger met het een mag die persoon wel aan het avondmaal ,kind laten dopen, zichzelf laten dopen, kerkewerk doen, enz enz………..! Of maken wij daar verschil in zodat dat ons misschien beter past?

Wat vind jij hier van als voorganger?

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 12 juli 2012, 22:45
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4160 4161 4162 4163 4164 4165 4166 ... 6194 Volgende
Pagina 4163 van 6194