ChristianMatch

Forum

"ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4165 4166 4167 4168 4169 4170 4171 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:49

Quote:
Chatuliem: Dus iemand met homoseksuele gevoelens verkeert in een strijd. Nou en, word je groot flink en sterk van.
En denk je nu echt, dat als ik mijn goedkeuring aan zijn gedrag zal geven, de strijd over is? Zelf denk ik dat zijn strijd verhevigd kan worden....( overvloedig te vermelden: volgens onze grammatica is het geoorloofd hij te schrijven in situaties waarin het geslacht niet duidelijk te bepalen is).

Daar wordt je helemaal niet groot en sterk van daar kan je op den duur helemaal aan kapot gaan.

En waarom die strijd, denk ik, door de veroordelingen van christenen die denken dat dat niet mag.
Ik maak die strijd al jaren mee bij een niet zo sterk in zijn schoenen staand iemand....wat helemaal niet had gehoeven, maar ja bij Berea zeggen ze dit en dat... en ook als je een zus hebt die slachtoffer is van incest en zware kindermishandeling, niet mee bemoeien is hun devies, dus daardoor hoef ik ook geen enkele steun te verwachten, want...het zijn christenen die dat zeggen....

Neehee, die vlieger gaat bij mij niet meer op!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:55

CHATULIEM619 schreef:
De indruk die ik van deze discussie heb, is dat er mensen op een hele nare manier onder druk gezet zijn. Maar wat wil je, om zonden goed te praten moet je wel chantage toepassen toch?

het belangrijkste punt in deze hele "discussie" is vooral over hoe je met je naasten omgaat. Vaak wordt hier gelijk een sticker gekleefd van dat men blijkbaar alles goedkeurt na het geven van een mening.
net zoals sex voor het huwelijk.
Het ging vooral over het onderwerp op zich, maar het werd ineens een mededeling dat we dat allen ook gelijk ook deden en het als absolute waarheid zagen. Smiley die vol vragen zit
Blijkbaar kunnen er steeds nog mensen niet aan een debat meedoen zonder hun "eigen" waarheid er door te duwen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:02

XABIA794 schreef:
het belangrijkste punt in deze hele "discussie" is vooral over hoe je met je naasten omgaat. Vaak wordt hier gelijk een sticker gekleefd van dat men blijkbaar alles goedkeurt na het geven van een mening.
net zoals sex voor het huwelijk.
Het ging vooral over het onderwerp op zich, maar het werd ineens een mededeling dat we dat allen ook gelijk ook deden en het als absolute waarheid zagen. Smiley die vol vragen zit
Blijkbaar kunnen er steeds nog mensen niet aan een debat meedoen zonder hun "eigen" waarheid er door te duwen.

INDERDAAD.....je moet gewoon kunnen debateren met respect voor een ander zijn mening ook al is tie anders dan de jouwe. en dan kan je vragen stellen.

je kan iemand zijn denkwijze begrijpen zonder het ermee eens te zijn.

en al begrijp je de denkwijze niet, so what, respect voor de mening, ook al heb je zelf een andere mening. en niet jou mening als de enige juiste erdoor heen drukken, met bijbelteksten die op meerdere manieren voor velen mensen kunnen worden uitgelegd.

Quote:

Die indruk heb ik ook, Xabia!
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:04

TINK100 schreef:
maar je mag dat wel zeggen hoor......

je ziet er ook wel cool uit als groentje Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:07

ZEELAND736 schreef:
SOWEEEEEEH...die durft...zoiets zou ik niet durven zeggen van mijzelf Knipoog smiley

En ik hou wijselijk mijn mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:14

begrijp je,ik vind het ook leuk om van andere cristenen hun mening te lezen en zo. das ook de reden dat ik hier nog ben want dat daten Smiley die vol vragen zit
en ieder is vrij ook omzijn mening te geven, dat maakt het ook interesant, alleen natuurlijk geef ik tegengas als ik woorden als trinprofessor lees en linken van goedgelovig enzo die trin erg bekritiseren.
of jan zijlstra,heb er hele mooie ervaringen.
Ik zelf vind het jammer dat jij die niet hebt,
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:15

Een leven als vrijgezel, is vrij gezellig Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:27

SHANITA130 schreef:
En ik hou wijselijk mijn mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

ja jij hebt het makkelijk, jij kan het maken omniet te antwoorden, de vraag word aan mij gestelt Smiley die vol vragen zit

sorry chat, voel me zeer vereerd met je vraag, alleen ik heb effe geen zin om te daten. ik houd het effe voorlopig bij lezen en schrijven hier.
ligt niet aan jou, maar aan mij.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:30

PETRA944 schreef:
begrijp je,ik vind het ook leuk om van andere cristenen hun mening te lezen en zo. das ook de reden dat ik hier nog ben want dat daten Smiley die vol vragen zit
en ieder is vrij ook omzijn mening te geven, dat maakt het ook interesant, alleen natuurlijk geef ik tegengas als ik woorden als trinprofessor lees en linken van goedgelovig enzo die trin erg bekritiseren.
of jan zijlstra,heb er hele mooie ervaringen.
Ik zelf vind het jammer dat jij die niet hebt,

Ik vind het juist heel goed dat jij tegengas geeft!!!
Getuigd van karakter Lachende smiley

Kijk, het ís ook vaak én, én...bijvoorbeeld, mijn kritiek op 'groepen', vind ik terecht, maar...ik heb daar wel veel opwekkingsliedjes uit mijn hoofd geleerd, die ik nu nog vaak zing in huis, op de fiets etc.
En, het hele enthousiaste over het geloof ansich en dat uiten, ja, dat heb ik ook eraan overgehouden.
Ik kan zo blij en zo enthousiast zijn over het geloof, en dat zou ik misschien weer niet bij de traditionele hebben gevonden, want ja, die hebben zoiets van het geloof is heel normaal, net zoals de zon op en ondergaat, daar ga je ook niet de gehele dag verwonderd over doen, zoiets...

Dus als ik groepen afwijs op enkelen punten, wijs ik die groepen niet in zijn geheel af natuurlijk.
net zoals hier Xabia pas iemand schreef toets alles en behoud het goede.
En het kind niet met het badwater weggooien, wat oa Roelande ook aanhaalde.

Ach ja, en iemand dacht dat ik zulke stukken als deze neerzette om degene totaal finaal af te branden.(wat ik niet doe, ik zet een stuk uit een krant neer of uit een site', en degene die met valse feiten komt brand zijn eigen af(God ziet dat toch ook denk ik dan?)

Ik zet(te) het neer, omdat ik niet tegen onrecht kan. En me slachtoffer voel(de).
En dat bedoelde ik toen er eerst op een ander forum wat precies leek op deze ook een kopje was voor 'nieuws en actualiteiten'.

Maar/en ik weet zeker dat de overeenkomsten die velen als christenen hier hebben wel de doorslag geven, zoals het evangelie: oa een ieder die in Mij gelooft heeft eeuwig leven....zo mooi niet in woorden uit te drukken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 15:44
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:34

ERIKA129 schreef:
Er zijn heel wat beroepen waar het toch echt niet kan hoor!
Zie je al een zuster van die leeftijd iemand wassen, tillen , draaien??
Of een stratenmaker op zijn knieen liggen op die leeftijd maar goed wat doen we eraan he!
Maar ja heeft niks met huishouden te maken Knipoog smiley behalve dat we dan echt te moe zijn om ons huishouden nog te doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waar blijft Yes nu met zijn verhaal??
Hij hedde het belooft he Knipoog smiley

ha ha geduld,houd er rekening mee dat het deze keer erg moeilijk is, we hebben er nogal wat onzin op gegooid op dit topic en die kritiek op mannen he, ergens moet yes een verhaal nu schrijven en probeert hij de kritiek van mannen er niet in te verwerken.
en zelf alles lezende moet hij natuurlijk ook dingen verwerken, zoals na de spiegel gaan en zien dat hij als man echt neusharen heeft die eruit groeien, vermond naar de winkel een neustrimmer kopen.
ontdekken dat inderdaad door testorenen er haartjes vanzelf verdwijnen, ooknog tot de conlcusie komen dat hij misschien toch wel in een midlife crisis zit. dus houd daar allemaal rekening mee en geef hem de tijd erica Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:38

Je hoort het Chatuliem, het ligt NIET aan jou ....LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:42

ROELANDE345 schreef:
Alles in hoge dosis dodelijk is misschien wat overdreven haha.
Maar alles waar te voor staat is niet goed zei mn vader vroeger al, behalve voor te-vreden
Lachende smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:43

SHANITA130 schreef:
Je hoort het Chatuliem, het ligt NIET aan jou ....LOL Lachende smiley

ha ha shanita, oke hoe moet ik nee zeggen zonder iemand te kwetsen?

gewoon ik voel geen klik chat. je lijkt me wel een aardige man, alleen als ik geen klik voel date ik niet.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:45

en ik leef met je mee yes. veel sterkte toegewenst Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:47

SHANITA130 schreef:
Daar wordt je helemaal niet groot en sterk van daar kan je op den duur helemaal aan kapot gaan.

En waarom die strijd, denk ik, door de veroordelingen van christenen die denken dat dat niet mag.
Ik maak die strijd al jaren mee bij een niet zo sterk in zijn schoenen staand iemand....wat helemaal niet had gehoeven, maar ja bij Berea zeggen ze dit en dat... en ook als je een zus hebt die slachtoffer is van incest en zware kindermishandeling, niet mee bemoeien is hun devies, dus daardoor hoef ik ook geen enkele steun te verwachten, want...het zijn christenen die dat zeggen....

Neehee, die vlieger gaat bij mij niet meer op!
Geef me dan aan waarom een homofiel in jouw ogen een zwaardere strijd heeft dan iemand die vecht tegen depressies en zelfmoordgedachten? Je kunt niet zeggen, dat de ene strijd zwaarder is dan de andere, want dat wordt door de persoon in kwestie niet zo beleefd...

Bovendien zou hij die strijd ook hebben als hij geen christen was. Omdat het gewoon tegennatuurlijk is. In hoeverre vind je dan dat christenen zijn strijd verzwaren? Of denk je dat zijn strijd lichter zou zijn als er geen christenen in de buurt waren.

Veroordeling is ook beleving hoor. Het kan zijn dat hij zich veroordeeld voelt, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:59

PETRA944 schreef:
ha ha shanita, oke hoe moet ik nee zeggen zonder iemand te kwetsen?

gewoon ik voel geen klik chat. je lijkt me wel een aardige man, alleen als ik geen klik voel date ik niet.

Ja, het kwam mij gewoon zo grappig over zat hier ff echt te lachen achter mijn toetsenbord Knipoog smiley

Ja, er moet een klik zijn, of er moet een vooruitzicht op een klik zijn.
alhoewel ik ook een vriend heb van hier, daar ben ik goede vrienden mee.

En dat is ook wel fijn hoor..!!!

Alleen ja, grenzen aangeven....ja, hoe vaker ik dat doe hoe beter dat gaat, ja, ik kan ook weleens een paar weken niets afspreken.
En daarna weer een paar keer per week, net hoe
de situatie is, en dat kan afhangen van verschillende factoren. Twijfelende smiley

Dat vind ik wel heel belangrijk; bewaak je grenzen! Twijfelende smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:00

Als we dan toch naar de Bijbel willen leven moeten we ook alle voorbehoedsmiddelen maar op de vuilnisbelt gooien.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:05

INGE721 schreef:
Als we dan toch naar de Bijbel willen leven moeten we ook alle voorbehoedsmiddelen maar op de vuilnisbelt gooien.

Eigenlijk wel, Inge...Ja, zo dacht ik vroeger(= ongeveer 20 jaar terug), want elke keer als je een bevruchting tegen houdt, dan komt er geen kind die er dus anders wel zou zijn.

Aan de andere kant, heb ik intrieste verhalen gehoord, oa Maarten 't Hart, over hele grote gezinnen want ja, dat moest van meneer pastoor.
En over grote armoede, die werd versterkt door zoveel kinderen, dertien ofzo. Het was zelf zo erg, dat de kleintjes in de lades van een ladenkast sliepen, omdat daar geen geld was voor bedjes...

Ja...de ander kant...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:10

ZEELAND736 schreef:
SOWEEEEEEH...die durft...zoiets zou ik niet durven zeggen van mijzelf Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley ...ben jij dan een knappe jongen???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:11

XABIA794 schreef:
je ziet er ook wel cool uit als groentje Clown smiley

Ze heeft vorig jaar een foto-shoot gedaan...het is wel geslaagd... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:12

[quote=CHATULIEM:Geef me dan aan waarom een homofiel in jouw ogen een zwaardere strijd heeft dan iemand die vecht tegen depressies en zelfmoordgedachten? Je kunt niet zeggen, dat de ene strijd zwaarder is dan de andere, want dat wordt door de persoon in kwestie niet zo beleefd...Ik weet niet wie er een zwaardere strijd heeft, kan niet in iemands hoofd kijken....

Bovendien zou hij die strijd ook hebben als hij geen christen was. Omdat het gewoon tegennatuurlijk is. In hoeverre vind je dan dat christenen zijn strijd verzwaren? Of denk je dat zijn strijd lichter zou zijn als er geen christenen in de buurt waren.Het is niet tegennatuurlijk voor diegene, die is zo gemaakt door zijn Schepper, en niet voor niets!!, 'lust' en aantrekkingskracht naar een geslacht zijn natuurlijke zaken....alleen als christenen lopen te '...en' dat 'het' zonde is, ja, dát kan die strijd leveren....

Veroordeling is ook beleving hoor. Het kan zijn dat hij zich veroordeeld voelt, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
idd, en het kan ook zijn dat het/iets wel veroordelend bedoelt is en iemand zich helemaal niet veroordeeld voelt....omdat ie er doorheen kijkt...en er zich lekker geen moer van aantrekt, omdat híj verantwoording af moet leggen, en nog iets belangrijks, het is zijn/haar leven...en niet die van sommigen anderen die graag hun wil en zienwijze willen opleggen, ipv mede te delen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 16:15
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:13

HANNAH810 schreef:
dat spreekt voor zich, toch, frank? Engeltje smiley Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley ...ojee, dat vraagt om moeilijkheden, Hannah... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:16

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
Nee moet nog tot minstens mijn 67ste Boze smiley als ik mazzel heb en ze het niet opschroeven naar 70 Gefrustreerde smiley

als je dokterassistente wordt kan je makkelijk tot je 70ste 'werken'...je moet toch niets anders doen dan wat afspraken noteren
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:18

FRANKT627 schreef:
eet jij maar een lekkere frikadel en een tros frieten...lekker gezond en je vermagerd er vast van.... Boze smiley

Ik krijg honger van jou Kwijlende smiley , en ik moet(wil) afvallen Boze smiley

Tros frieten.... Kwijlende smiley mmmm.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 13 juli 2012, 16:19
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:18

ZEELAND736 schreef:
Wat er vandaag op mijn bord zal liggen ...is nog een verrassing..
Spannend dus...

Vandaag weer...mijnbenenbijeenanderonderdetafelgenoegen...
Zal niet buiten worden...het spettert hier de hele morgen al...

...als het al een hele ochtend 'spettert' moet je vandaag maar niet te veel eten...een beschuitje en wat thee is genoeg... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:19

SHANITA130 schreef:
Ik krijg honger van jou Kwijlende smiley , en ik moet(wil) afvallen Boze smiley

Dank je wel voor het compliment...ik vind je ook leuk hoor... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:20

LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:26

EN NU WAT ETEN....al bijna 5 á 6 uur.... Kwijlende smiley

Laterz!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:43

Overheerlijke spaghetti! Kwijlende smiley

Die we nu gaan maken...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 16:43

Overheerlijke spaghetti! Kwijlende smiley

Die we nu gaan maken...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4165 4166 4167 4168 4169 4170 4171 ... 6194 Volgende
Pagina 4168 van 6194