ChristianMatch

Forum

Autistische, hoe er mee om te gaan?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4179 4180 4181 4182 4183 4184 4185 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 09:07

Veel mannen en maar ook vrouwen en eigenlijk iedereen heeft wel autisme.

Eigenlijk weet ik er erg weinig van.

Maar ik las er over en las het stukje TOM en dat deze mensen wel zien wat de ander zegt en doet, maar niet hun eigen bijdrage.

Dit is mij overkomen met mijn zoon , ik dacht zo van snap hij niet wat hij doet?
Nee dus hij ziet zijn plaatje niet. Maar wel mijn plaatje!

Zijn er mensen die ook in dit pakket zitten en of jullie goede raad hebben?
want ik zelf heb nooit begrepen dat ze dat niet konden zien!

En ik dus jaren heb geprobeerd om het te laten zien , maar het is niet gelukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 09:15

SHANITA130 schreef:
Ik hou erover op....

had die dingen ook gelezen, bedacht me zou de man met opzet liegen, of zelf ook verkeerde informatie hebben en het zelf echt geloven shanita?
Want het is wel walgelijk als iemand met opzet zit te liegen en dat aan andere mensen vertelt in een kerk. enfin ik ga ont cmmen, een week me computer uit laten. fijne week toegewenst, geniet van je rust. met gods armen dicht omje heen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 09:17

Je mag je eigen mening hebben, daar is niets mis mee, integendeel zou ik zeggen, maar om vervolgens je af te vragen welke betekenis de bijbel voor mensen met een andere mening (over welke onderwerp dan ook) heeft, vind ik te ver gaan. Iemand mag van mij een heel andere mening hebben, maar dan nog kunnen we allebei dezelfde betekenis aan de bijbel geven! Die meningen mogen van mij gewoon naast elkaar blijven bestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 09:18

NICKY298 schreef:
Veel mannen en maar ook vrouwen en eigenlijk iedereen heeft wel autisme.

Eigenlijk weet ik er erg weinig van.

Maar ik las er over en las het stukje TOM en dat deze mensen wel zien wat de ander zegt en doet, maar niet hun eigen bijdrage.

Dit is mij overkomen met mijn zoon , ik dacht zo van snap hij niet wat hij doet?
Nee dus hij ziet zijn plaatje niet. Maar wel mijn plaatje!

Zijn er mensen die ook in dit pakket zitten en of jullie goede raad hebben?
want ik zelf heb nooit begrepen dat ze dat niet konden zien!

En ik dus jaren heb geprobeerd om het te laten zien , maar het is niet gelukt.

Ik begrijp niet helemaal welke antwoorden je zoekt? Hoe je ermee omgaat? of hoe de persoon het zelf ervaart?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 09:23

FRANKT627 schreef:
Het regent eens niet...hoe kan dat nu Smiley die vol vragen zit

Hier is het al droog vanaf gisteravond een uur of 7.
En nu .... nu schijnt zelfs de zon. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 10:13

VISSER278 schreef:
Hier is het al droog vanaf gisteravond een uur of 7.
En nu .... nu schijnt zelfs de zon. Coole smiley met zonnebril

Hier schijnt ook de zo...zal es de was in de machine doen en daarna buiten te drogen hangen...het zal dan wel beginnen regenen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 10:15

Hier wil die er ook doorheen komen Lachende smiley
Maar voor hoelang is vraag 2 Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LUDOVIS284

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 10:29

Ik heb er niet veel ervaring mee maar als ik een date heb moet ik dan de handboeien en het zweepje thuislaten?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:04

BART347 schreef:
(als toch weer even mag :P) ik had ook problemen met mijn eigen wasmachine van onbekend merk (en geen vrouw om me te helpen/uitlachen) ,deze wasmachiene was niet even te repareren... zelf openmaken: de aandrijfband was er afgelopen. helaas gebeurde dat telkens met herhaling, grrr... nieuwe/andere snaar was geen optie, uiteindelijk met een slim truukje vrijwel kosteloos opgelost, en werkt nu nog steeds!

oke, waar blijven de vrouwen nu!!?

(nee, ik heb geen paard of ferari....)

BART JE BENT FANTASTISCH Gefrustreerde smiley

Anna, die Bart wil wel erg graag aandacht van vrouwen. Geen wonder dat hij op dit topic zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:06

LUDOVIS284 schreef:
Ik heb er niet veel ervaring mee maar als ik een date heb moet ik dan de handboeien en het zweepje thuislaten?

Ik zou in ieder geval mijn sandalen en witte sportsokken thuislaten......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:08

FRANKT627 schreef:
Ik twijfelde om dit jaar bloemetjes te kopen. Vorig jaar is er ook veel kapot geregend...ik heb geen bloemetjes dit jaar wat me weer veel geld en ergernis uitspaarde... Lachende smiley

Frank de zomer komt er aan. Echt waar. Dus ga nu maar gewoon bloempjes kopen. Vindt Prikkie ook wel leuk, mailde hij net. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:14

PETRA944 schreef:
maar frank jij woont niet zo ver van zeeland toch,warom ga jij niet een avond strand vissen met visser is echt reuze leuk. zoiets moet je gewoon een keer gedaan hebben. of ben je bang voor krabben?
of zou dat te gevaarlijk zijn visser? frank is natuurlijk een belg....
een belg bij de zee...

Ja is z'n zwemdiploma wel in Nederland geldig? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:18

LUDOVIS284 schreef:

Hangt er van af.
Als je iemand gaat arresteren en gaat paardrijden geen probleem.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:38

Dit huis, een herberg onderweg, Van A.F. Troost, melodie Psalm 84.

Dit huis, een herberg onderweg
voor wie verdwaald in heg en steg
geen rust, geen ruimte meer kon vinden,
een toevluchtsoord in de woestijn
voor wie met olie en met wijn
pijnlijke wonden liet verbinden,
dit huis, waarin men smarten deelt,
weet hoe Gods liefde harten heelt.

Dit huis, waarin een gastheer is
wiens zachte juk geen last meer is,
dit huis is tot ons heil gegeven:
Een herberg voor wie moe en mat
terzijde van het smalle pad
struikelt en langer niet wil leven
plaats tegen de neerslachtigheid
een pleister van barmhartigheid

Dit huis, met liefde opgebouwd,
dit gastenhuis voor jong en oud,
ligt langs de weg als een oase;
hier kan men putten: nieuwe kracht,
hier is beschutting voor de nacht,
hier is het elke zondag Pasen.
Gezegend al wie binnen gaat
en hier de lasten liggen laat

(zingen we regelmatig in de kerk)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:38

PETRA944 schreef:
had die dingen ook gelezen, bedacht me zou de man met opzet liegen, of zelf ook verkeerde informatie hebben en het zelf echt geloven shanita?
Want het is wel walgelijk als iemand met opzet zit te liegen en dat aan andere mensen vertelt in een kerk. enfin ik ga ont cmmen, een week me computer uit laten. fijne week toegewenst, geniet van je rust. met gods armen dicht omje heen Lachende smiley

Hai Petra Lachende smiley

Ja, ik heb dat ook weleens gedaan, dan was mijn abbonement afgelopen en dan nam ik eventjes express geen vervolg abbonement, maar dan liet ik het even een paar dagen/weken zo. Want ja, er ging bij mij ook best veel tijd inzitten. en ja, als je geen lid bent kán je niet reageren.

Dan moet je tóch eerst even wat handelingen verrichten en kan je niet spontaan daar en daarop reageren.

Het kan voor wat rust en wat meer tijd zorgen ;)

Maar ja, de laatste tijd had ik, elke keer als ik dacht van, nou zometeen loopt mijn abbonement af, ik verleng niet, ja dan kwam er nét eventjes ervoor iets tussen ;), zodat ik dus toch weer verlengde. ja, ik doe 't per maand.

Maar...er zit een wijsheid in, om fftjes een tijd niet (te kunnen) reageren.

Veel wijsheid!

En ja tis ook waar wat je zegt, sommigen die anderen misleiden worden zelf misleid....:(

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:54

Helemaal mee eens Jans, mooi verwoord Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:55

SHANITA130 schreef:
Ik heb dat filmpje net gezien, schokkend wat een leugens.

Ik zal 't eens aan een nichtje van mijn ex vragen die heeft veel gestudeerd en gewerkt bij de Nasa.

Ik had er gisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan)
Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

Waar staat dat ook alweer: zeer weinigen zullen ingaan..?

Eigenlijk goed, ook voor Ouweneel dat dat is uitgekomen, kan tie zich nog bekeren..

En vandaag, ga ik maar es aan mijn eigen zondes denken, wat ik daaraan ga doen.. alhoewel dat zijn meer zwakheden, maar toch...

Hoi Shanita,

Ik las een stukje in de krant dat Ouweneel" slachtoffer" is geworden van het letterlijk citeren van de Bijbel....Bepaalde groepen willen dat horen en daar win je aanhang mee en win je dus aan populariteit...
En dat klopt ook wel als ik alleen maar kijk hoe vaak zijn broer hier op CM geciteerd is....

Is toch ook met Jan Zijlstra, als je de knip maar in de hand houdt kan er veel genezen worden.........
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 13:20

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Shanita,

Ik las een stukje in de krant dat Ouweneel" slachtoffer" is geworden van het letterlijk citeren van de Bijbel....Bepaalde groepen willen dat horen en daar win je aanhang mee en win je dus aan populariteit...
En dat klopt ook wel als ik alleen maar kijk hoe vaak zijn broer hier op CM geciteerd is....

Is toch ook met Jan Zijlstra, als je de knip maar in de hand houdt kan er veel genezen worden.........

Ja Willemijn, tis verdietig....Nou is Ouweneel zogenaamd slachtoffer....

Maar ja, het kán ook schokkend zijn voor mensen die helemaal in hem geloofde alles wat hij zei, en dan horen dat ie alles uit zijn duim zuigt..
Dus ja, als men dan een verhaal ophangt dat Ouweneel zélf slachtoffer is, ja...
Trouwens zijn oudere broer kwam jaren geleden ook al in het nieuws met onder andere zogenaamde blinde kindertjes die weer konden zien die hij had genezen....o nee niet hijzelf...God dóór hem...enfin, daar bleek na onderzoek ook niets van waar te zijn, die kindertjes waren nog even blind, als daarvoor...Staat ook in een of meerdere van die linken....

Ja, en Jan Zijlstra, die is nu bezig om een giga kruis van duizenden euro's ergens te plaatsen in Nederland. Dat ding geeft licht, dus er was eerst nog sprake van ofdat de vliegtuigen er geen last van zouden hebben.

Als ik Zijlstra was, zou ik die poen verdelen over de minima....en als er teveel minima zouden zijn, dan zou ik de meest ernstige gevallen eruit halen zoals sommigen bijstands moeders met schulden uit een vorig huwelijk, waar zij dus niets aan konden doen...sterker nog, zij zouden uit zichzelf nooit iets lenen überhaupt...bijvoorbeeld...

Dan moet ik denken aan dat giga kruis in Brazilie, net op de grens van arm en rijk....

Ja, Willemijn er zijn mensen, mijns inziens, dit is mijn mening, die het geen f@# interesseert. Áls er maar pegels in het laatje komen.
Al zou de hele zaal op zijn kop gaan staan...als het maar geld opbrengt, mooie auto's, etc.

:(

NB: en ja, dat ik hiervoor, 12:38 uur, schreef dat er ook mensen zijn die anderen misleiden en denken dat ze goed bezig zijn, maar zelf ook worden misleid. Daar doel ik eigenlijk op leden van groepen. Die zeggen dan bijvoorbeeld vaak, ja zelf gehoord, zat ook in verschillende groepen, van ja dit is zo en dat ook, want de Pastor zegt dat...
Ja, en als 'de Pastor' dat zegt dan moet dat wel kloppen...
Ja, het is wat....men praat elkaar gewoon na, zit geen eigen mening tussen, ja, en áls je die al hebt, ja, dan kan het je héél moeilijk worden gemaakt in die groepen.

Ik kan mij herinneren dat ik jaren geleden in Amsterdam, ademloos drie uren zat te luisteren naar zo'n 'Pastor', maar ja, als ik er nu aan terugdenk, ik heb geen flauw idee waar die man het over had, kan mij er niets, maar dan ook niets meer van herinnneren....Dan denk ik, was dat een vorm van hypnose, anders zou ik toch wel het een en ander moeten kunnen herinneren? Zelfs op de openbare lagere school, toen wij Godsdiensles kregen, ja, daar kan ik me feiloos de verhalen van het oude testament herinneren...

Moet er wel bijzeggen, ik weet niet in hoeverre de Pastors ook worden beïnvloed door mensen die daar weer boven staan....had de indruk dat die invloed wel groot was...

En ik moet ook nog even zeggen, er zijn ook veel positieve zaken in groepen, maar ja, halve waarheden, ja als er geen waarheden tussenzitten blijven mensen weg.
Nu kunnen mensen nog zeggen van ja maar er wordt wel dit en dat gezegd en dat is waar...
Op den lange duur werkte dat niet voor mij..halve waarheden...en met mij vele anderen, die de groep verlieten, nadat....én....etc.
Wat mij opviel, het waren juist de meest fanatiekelingen die pleitte gingen en zeiden dat het een sekte was. letterlijk zeiden ze dat...

Zo, en nu ff bellen, staat iemand in de wacht, en daarna visite....fims kijken...!!!! ;)

Fijne zondag Willemijn!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 15 juli 2012, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 13:28

Voor mijn part mag het regenen...er is toch niemand die eens met me wilt wandelen...en mijn was is toch droog... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 13:32

FRANKT627 schreef:
Voor mijn part mag het regenen...er is toch niemand die eens met me wilt wandelen...en mijn was is toch droog... Boze smiley

Is de heg ook al gesnoeid, Frank? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 13:34

JANS221 schreef:
Is de heg ook al gesnoeid, Frank? Knipoog smiley

Neen, ik moet wachten op een steiger...ik kan er niet aan anders...en zondags hebben ze niet graag dat je veel lawaai maakt...

Of het regent te hard en dan kan je ook weer niets doen...stomme heg Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 13:37

FRANKT627 schreef:
we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810 met pleegdochter
qsjes546, 44 jaar, regio 035
mieke962, 41 jaar, regio 0181
sonja008, 36 jaar regio 0341
jans221, 51 jaar, regio 0180
Erika129, 37 jaar, regio 0318
willemien943, 45 jaar, regio 010
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078
flower776 51 jaar, regio 0180

harald940, 37 jaar, regio 038
Leonard480, regio0180
Jozua472, 55 jaar, regio 0113
siroka573, 33 jaar
Willem618, 43 jaar, regio 344 OV (met 4 kinderen)
Bram548, 48 jaar, regio0113
vindmij053, 55 jaar, regio 0344
Yes356, 46 jaar, regio 0314
Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV)
Ludovis278, 55j, regio 0184
Ronald047, 48 jaar, regio 010

bij regen wordt een feest-tent meegenomen door;
Leo in samenwerking met Leonard
.....
.....
.....

BBQ wordt meegenomen door;
-Jans 221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen)
.....
.....
.....

houtskool wordt meegenomen door;
- harald940
- Jans221
.....
.....
.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 13:57

Politie te paard??? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:23

Muis en olifant joggen door de rimboe.
Muis heeft moeite om olifant bij te houden, dus is al snel moe.
Olifant zegt: Weet je muis, klim maar op m'n rug dan kun je even uitrusten.
Muis: is goed, maar daarna ruilen we.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:26

Nou eigenlijk allebij de antwoorden!

Bijna alle mannen hebben het Wil bijna zeggen , zijn er daarom zoveel vrouwen en mannen gescheiden!

Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 15 juli 2012, 16:33
Naar boven

Auteur Bericht
LUDOVIS284

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:28

een kettingzaag zou ook geen argwaan wekken?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:29

LUDOVIS284 schreef:
een kettingzaag zou ook geen argwaan wekken?

Nee, want we hebben van Frank geleerd dat je daar de heg mee snoeit. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:34

HARALD940In de topic's over homo's en homofilie heeft niemand er over dat homo's zielig zijn, en dat je meer rekening met hen moet houden dan anderen, maar je moet wel met ze erover praten, maar niet in de trant dat er maar 1 weg mogelijk is, terwijl die weg niet 100% duidelijk is vanuit de bijbel.

Helemaal mee eens! Alleen wanneer kun je er over gaan praten?
Maar dat er een andere weg is dat is ook niet helemaal duidelijk.
En wat moet je dan zeggen?

Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 15 juli 2012, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:46

Dat holebies (schrijf je dat zo ? ) christen zijn vindt geen punt . Maar ik vindt vindt wel , we zijn niet voor niks verschillend geschapen , een uitgang is immers geen ingang , anders waren we wel allemaal het zelfde gemaakt.

Ik respecteer hun gevoelens maat sta er absoluut niet achter.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:47

allebij Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4179 4180 4181 4182 4183 4184 4185 ... 6194 Volgende
Pagina 4182 van 6194