Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan ben je samen met Chat wel een beetje hoogmoedig om zelfs al te suggereren dat de Bijbel voor anderen minder betekent dan voor jullie......... En als je een andere mening bent toegedaan dit dus inhoudt dat anderen minder christen zijn...... | Wmijn, wat lees je toch slecht de laatste tijd. Ik vraag me af wat de bijbel voor je betekent, dat is heel wat anders dan dat ik je er om veroordeel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:52
|
|
|
JANS221 schreef: | Je mag je eigen mening hebben, daar is niets mis mee, integendeel zou ik zeggen, maar om vervolgens je af te vragen welke betekenis de bijbel voor mensen met een andere mening (over welke onderwerp dan ook) heeft, vind ik te ver gaan. Iemand mag van mij een heel andere mening hebben, maar dan nog kunnen we allebei dezelfde betekenis aan de bijbel geven! Die meningen mogen van mij gewoon naast elkaar blijven bestaan. | En waarom mag je je dat niet afvragen? Als mensen zelf maar hun eigen normen gaan stellen, mag je je dat toch afvragen? Dat jij daar meteen een veroordeling in leest, kan ik niet veel aan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:53
|
|
|
NICKY298 schreef: | allebij  | hoeveel bijen tel je dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:00
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]hoeveel bijen tel je dan?
sorry???? alle , dat is toch genoeg! ben er geen vergeten.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zondag 15 juli 2012, 15:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:06
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja Willemijn, tis verdietig....Nou is Ouweneel zogenaamd slachtoffer....
Maar ja, het kán ook schokkend zijn voor mensen die helemaal in hem geloofde alles wat hij zei, en dan horen dat ie alles uit zijn duim zuigt.. Dus ja, als men dan een verhaal ophangt dat Ouweneel zélf slachtoffer is, ja... Trouwens zijn oudere broer kwam jaren geleden ook al in het nieuws met onder andere zogenaamde blinde kindertjes die weer konden zien die hij had genezen....o nee niet hijzelf...God dóór hem...enfin, daar bleek na onderzoek ook niets van waar te zijn, die kindertjes waren nog even blind, als daarvoor...Staat ook in een of meerdere van die linken....
Ja, en Jan Zijlstra, die is nu bezig om een giga kruis van duizenden euro's ergens te plaatsen in Nederland. Dat ding geeft licht, dus er was eerst nog sprake van ofdat de vliegtuigen er geen last van zouden hebben.
Als ik Zijlstra was, zou ik die poen verdelen over de minima....en als er teveel minima zouden zijn, dan zou ik de meest ernstige gevallen eruit halen zoals sommigen bijstands moeders met schulden uit een vorig huwelijk, waar zij dus niets aan konden doen...sterker nog, zij zouden uit zichzelf nooit iets lenen überhaupt...bijvoorbeeld...
Dan moet ik denken aan dat giga kruis in Brazilie, net op de grens van arm en rijk....
Ja, Willemijn er zijn mensen, mijns inziens, dit is mijn mening, die het geen f@# interesseert. Áls er maar pegels in het laatje komen. Al zou de hele zaal op zijn kop gaan staan...als het maar geld opbrengt, mooie auto's, etc.
:(
NB: en ja, dat ik hiervoor, 12:38 uur, schreef dat er ook mensen zijn die anderen misleiden en denken dat ze goed bezig zijn, maar zelf ook worden misleid. Daar doel ik eigenlijk op leden van groepen. Die zeggen dan bijvoorbeeld vaak, ja zelf gehoord, zat ook in verschillende groepen, van ja dit is zo en dat ook, want de Pastor zegt dat... Ja, en als 'de Pastor' dat zegt dan moet dat wel kloppen... Ja, het is wat....men praat elkaar gewoon na, zit geen eigen mening tussen, ja, en áls je die al hebt, ja, dan kan het je héél moeilijk worden gemaakt in die groepen.
Ik kan mij herinneren dat ik jaren geleden in Amsterdam, ademloos drie uren zat te luisteren naar zo'n 'Pastor', maar ja, als ik er nu aan terugdenk, ik heb geen flauw idee waar die man het over had, kan mij er niets, maar dan ook niets meer van herinnneren....Dan denk ik, was dat een vorm van hypnose, anders zou ik toch wel het een en ander moeten kunnen herinneren? Zelfs op de openbare lagere school, toen wij Godsdiensles kregen, ja, daar kan ik me feiloos de verhalen van het oude testament herinneren...
Moet er wel bijzeggen, ik weet niet in hoeverre de Pastors ook worden beïnvloed door mensen die daar weer boven staan....had de indruk dat die invloed wel groot was...
En ik moet ook nog even zeggen, er zijn ook veel positieve zaken in groepen, maar ja, halve waarheden, ja als er geen waarheden tussenzitten blijven mensen weg. Nu kunnen mensen nog zeggen van ja maar er wordt wel dit en dat gezegd en dat is waar... Op den lange duur werkte dat niet voor mij..halve waarheden...en met mij vele anderen, die de groep verlieten, nadat....én....etc. Wat mij opviel, het waren juist de meest fanatiekelingen die pleitte gingen en zeiden dat het een sekte was. letterlijk zeiden ze dat...
Zo, en nu ff bellen, staat iemand in de wacht, en daarna visite....fims kijken...!!!! ;)
Fijne zondag Willemijn!!! | Zeg Shanita, hoe denk je dat de Heer het zou vinden, dat je mensen zo veroordeelt, die in mijn ogen vanuit de liefde van Christus bezig zijn? Stel je eens voor, dat ik op een andere site eens zou vertellen wat die Shanita over christenen durft te schrijven...Hoe zou jij je dan voelen? We praten nl. over oprechte mensen, die hun leven voor de Heer hebben gegeven en in liefde voor Hem bezig zijn...Wees voorzichtig met je uitspraken hier, want je kunt het ook gewoon mis hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:12
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee, want we hebben van Frank geleerd dat je daar de heg mee snoeit.  |
Aangezien jij en zovele andere meer begaan zijn met Floshke en Prikkie reageer ik niet meer... ...gelukkig is het mijn laatste week op CM want ik ben het een beetje, neen, erg, beu...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:15
|
|
|
ANNA415 schreef: | Muis en olifant joggen door de rimboe. Muis heeft moeite om olifant bij te houden, dus is al snel moe. Olifant zegt: Weet je muis, klim maar op m'n rug dan kun je even uitrusten. Muis: is goed, maar daarna ruilen we. |
...zou je niet beter gewoon in Nederland blijven ipv naar Afrika te gaan. Hoe kan dat nu wat je allemaal schrijft. Wees eens realistisch. Hoe kan je nu joggen in de rimboe??? Om de meter kan je je po...benen breken door al die takken en wortels..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En waarom mag je je dat niet afvragen? Als mensen zelf maar hun eigen normen gaan stellen, mag je je dat toch afvragen? Dat jij daar meteen een veroordeling in leest, kan ik niet veel aan doen. |
Ik heb het niet gehad over mensen die hun eigen normen gaan stellen, als jij dat uit mijn woorden opmaak, dan heb ik het waarschijnlijk niet duidelijk geschreven. Ik had het over mensen die dezelfde betekenis aan de bijbel geven als jij, -dus hun normen ook uit de bijbel halen-, maar vervolgens tot een andere mening komen. Ik denk toch wel dat je het met mij eens bent dat voor mensen met een andere mening de bijbel dezelfde betekenis kan hebben als dat de bijbel voor jou heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:44
|
|
|
LUDOVIS284 schreef: | een kettingzaag zou ook geen argwaan wekken? |
Welnee, waarom? Frank zit juist te wachten op een date met iemand met een kettingzaag, er is maar 1 probleem, Frank valt niet op mannen, dus die date kan je vergeten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 17:04
|
|
|
JANS221 schreef: | Welnee, waarom? Frank zit juist te wachten op een date met iemand met een kettingzaag, er is maar 1 probleem, Frank valt niet op mannen, dus die date kan je vergeten! |
Ik heb inderdaad een kettingzaag en ik val ook niet op mannen. Wat ik ook nu weet is dat CM voor mij ook niet de site of de plaats is om een date en eventueel meer te verwachten. Mijn laatste week is begonnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 17:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wmijn, wat lees je toch slecht de laatste tijd. Ik vraag me af wat de bijbel voor je betekent, dat is heel wat anders dan dat ik je er om veroordeel..... |
Laten we het daar maar ophouden, ik lees slecht.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 17:46
|
|
|
God speelt geen enkele rol in mijn leven.........Hij is de regisseur! (visje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:02
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb het niet gehad over mensen die hun eigen normen gaan stellen, als jij dat uit mijn woorden opmaak, dan heb ik het waarschijnlijk niet duidelijk geschreven. Ik had het over mensen die dezelfde betekenis aan de bijbel geven als jij, -dus hun normen ook uit de bijbel halen-, maar vervolgens tot een andere mening komen. Ik denk toch wel dat je het met mij eens bent dat voor mensen met een andere mening de bijbel dezelfde betekenis kan hebben als dat de bijbel voor jou heeft. | En ik heb het erover, dat je al meteen boos reageert als ik dus een oprechte vraag stel. Vragen stellen is niet verboden dunkt mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:16
|
|
|
Een saaie zondag is weer bijna voorbij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:17
|
|
|
Welke CM-leden komen er eigenlijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...zou je niet beter gewoon in Nederland blijven ipv naar Afrika te gaan. Hoe kan dat nu wat je allemaal schrijft. Wees eens realistisch. Hoe kan je nu joggen in de rimboe??? Om de meter kan je je po...benen breken door al die takken en wortels.. |
olifant buldozert alles aan de kant, kan het muisje zo doorlopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb inderdaad een kettingzaag en ik val ook niet op mannen. Wat ik ook nu weet is dat CM voor mij ook niet de site of de plaats is om een date en eventueel meer te verwachten. Mijn laatste week is begonnen... |
We verwachten dan ook dat je dit onderwerp verder bespreekt op het topic: verlengen of niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En ik heb het erover, dat je al meteen boos reageert als ik dus een oprechte vraag stel. Vragen stellen is niet verboden dunkt mij. |
Sorry Chatuliem, maar ik reageerde niet boos, hoor! En ik ben het helemaal met je eens dat vragen stellen niet verboden is.
Jans, is zelden boos
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 15 juli 2012, 18:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:58
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Zeg Shanita,
Zeg Chatuliem,
hoe denk je dat de Heer het zou vinden, dat je mensen zo veroordeelt,
Ik veroordeel niemand, Ik vind iets. Gebaseerd op feiten in kranten en sites, door onderzoek bewezen. En op dingen die ik zelf heb ondervonden en meegemaakt en gezien heb. Ik zeg elke keer; "mijn mening", "mijns inziens", "ik denk". etc.
die in mijn ogen vanuit de liefde van Christus bezig zijn?
Jou ogen, ik vind hele hordes mensen voorliegen niet vanuit de liefde van Christus bezig zijn.... in mijn ogen
Stel je eens voor, dat ik op een andere site eens zou vertellen wat die Shanita over christenen durft te schrijven...Hoe zou jij je dan voelen? Hoe bedoel je, hoe ik me zou voelen? Ik zou niets speciaals voelen. Ik kan mezelf wel voorstellen hoe een leugenaar zich voelt als die ontmaskert wordt...Zeker als die leugens onder het mom van christelijkheid zijn verteld, dat maakt het juist nog veel erger.
We praten nl. over oprechte mensen, Wie is 'we' ?
die hun leven voor de Heer hebben gegeven en in liefde voor Hem bezig zijn...
Ik denk daar anders over, ik denk in liefde voor geld bezig zijn...
Wees voorzichtig met je uitspraken hier, want je kunt het ook gewoon mis hebben...
Ik ben héél voorzichtig, wat ik al tijden dacht heb ik voor mij gehouden. Nu het Nederlands Dagblad en Kerknieuws ermee komen, quote ik hun.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 15 juli 2012, 19:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:58
|
|
|
ANNA415 schreef: | We verwachten dan ook dat je dit onderwerp verder bespreekt op het topic: verlengen of niet  |
Veel is er niet te vertellen...ben gewoon effe CM-moe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 19:05
|
|
|
Aaaaah, blijf nou, moet altijd zo lachen om je en je schrijft altijd inhoudelijke goede stukken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 19:13
|
|
|
Eerlijk gezegd ben ik zat van je kwaadsprekerij. Je beledigt voortdurend mensen die met goede bedoelingen in Gods koninkrijk aan het werk zijn. Het feit dat ze het niet volmaakt doen, betekent niet meteen dat ze anderen willen misleiden. En het is van den zotte dat jij iedere voorganger zomaar beschuldigt van geldklopperij. Je moet eens ophouden met dat geroddel, want het is gewoon niet meer dan dat....Een Ouweneel beschuldigen van geldklopperij, als jij weet wat deze man voor de kerk in NL betekend heeft, zou je niet zo'n grote mond hebben. Dat jij met manipulatie te maken heeft gehad, betekent niet meteen dat iedere geestelijke leider manipuleert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 19:22
|
|
|
x
Laatst aangepast door
|
JANE866
|
op maandag 30 juli 2012, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 19:27
|
|
|
JANE866 schreef: | Niet zo nieuwsgierig Frank! |
...vrouwen??? Ik zal ze nooit begrijpen...en tegen geheimzinnigheid kan ik al helemaal niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 19:32
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Eerlijk gezegd ben ik zat van je kwaadsprekerij.
Ik spreek geen kwaad, ik plaats een link naar een artikel van oa het Nederlands Dagblad. en daarnaast wissel ik van gedachten met Willemijn.
Je beledigt voortdurend mensen die met goede bedoelingen in Gods koninkrijk aan het werk zijn.
O ja, wie dan?
Het feit dat ze het niet volmaakt doen, betekent niet meteen dat ze anderen willen misleiden.
Ze liegen en er is onderzoek naar gedaan, met keiharde bewijzen...
En het is van den zotte dat jij iedere voorganger zomaar beschuldigt van geldklopperij.
Ik beschuldig niet íedere voorganger.
Je moet eens ophouden met dat geroddel,
Welk geroddel?
want het is gewoon niet meer dan dat....
Wat?
Een Ouweneel beschuldigen van geldklopperij,
Dat doen de kranten en de christelijke sites, die trekken conclusies na gedegen betrouwbaar onderzoek.
als jij weet wat deze man voor de kerk in NL betekend heeft, zou je niet zo'n grote mond hebben.
Grote mond?
Dat jij met manipulatie te maken heeft gehad, betekent niet meteen dat iedere geestelijke leider manipuleert.
Dat ik daarmee te maken heb gehad, dat betekend oa juist dat ik dingen veel eerder doorheb.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 15 juli 2012, 19:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:22
|
|
|
je hebt nu al zoveel geschreven in dit topic over Frank Ouweneel,links gegeven etc.en je valt wel heel vaak in herhaling vind ik,
ik denk dat het nu wel VOLKOMEN DUIDELIJK is dat we allemaal moeten oppassen voor Frank Ouweneel!!! dus er steeds maar over door zeuren heeft echt geen zin,iedereen weet nu echt wel wat je bedoelt Shanita.
misschien kun je in een volgend topic iets vrolijkers bedenken dan over andere mensen te praten,dat zou veel prettiger zijn.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zondag 15 juli 2012, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:34
|
|
|
VRIJGEZEL390 schreef: | update
Vandaag bloed laten kontroleren en bij de arts geweest. Mijn bloedwaarde was goed alleen de waarde van het bezinksel was iets gestegen. Op zich geen probleem maar wel iets om in de gaten te houden. Mijn peneciline kuur is afgelopen en nu moet in de gaten gehouden worden of het zo blijft en de bacterie infectie onder controle is. Wel moet ik steeds mijn temparatuur goed in de gaten houden en als die begint te stijgen me direkt bij het ziekenhuis melden. Over de aanhoudende pijn kunnen ze in dit stadium nog niets zeggen omdat mijn knie nog veel te dik is. Volgende week donderdag moet ik opnieuw mijn bloed laten testen en bij de arts komen. Het blijft dus nog even afwachten.
Gr Ernst |
Hoi Ernst!
Goed om te horen dat je bloedwaarde goed is.
Ik hoop dat de bacterie infectie onder controle is!
Lijkt me geruststellend dat zodra je temperatuur stijgt, dat je je dan meteen bij het ziekenhuis kan melden!
Wat lijkt het mij moelijk met aanhoudende pijn te leven. Ja, psychische pijn, ja, daar kan je nog wat aan doen, door afleiding te zoeken middels een goede en mooie film oid, maar ja, lichamelijke pijn, ja, die blijf je continu voelen, wat je ook doet. Sterkte, en de kracht om dit vol te houden toegewenst!
Dus donderdag weer naar de arts, en je bloed weer te laten testen...
Ik ben benieuwd, en ik leef met je mee!
En ik blijf voor je bidden, elke keer als ik aan je denk bid ik voor je!
En woorden schieten me te kort, bij zoveel lijden....
Liefs...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:42
|
|
|
Er is een verschil tussen liegen en ongelijk hebben. En dat verschil wil je niet zien. Bovendien vind ik de onderzoeker absoluut niet subjectief. Het enige doel wat ze hebben is de hele christelijke wereld aan de kant te zetten. Onder het mom van objectiviteit zoeken ze doelbewust naar fouten en vergroten dat uit. Zodat naievelingen meteen denken dat iedereen die met hen te maken heeft ook verkeerd bezig is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb inderdaad een kettingzaag en ik val ook niet op mannen. Wat ik ook nu weet is dat CM voor mij ook niet de site of de plaats is om een date en eventueel meer te verwachten. Mijn laatste week is begonnen... |
Zal niet gaan Frank want wie houd dan de lijst van de pn -gangers up to date? Volgens mij had jij die taak op je genomen.
Dus .........Frank verlengt gewoon nog voor minimaal 2 weken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:46
|
|
|
[quote=BERT168]je hebt nu al zoveel geschreven in dit topic over Frank Ouweneel,links gegeven etc.en je valt wel heel vaak in herhaling vind ik,
Zo, vind jij dat?
ik denk dat het nu wel VOLKOMEN DUIDELIJK is dat we allemaal moeten oppassen voor Frank Ouweneel!!!
Dat heb ik nergens gezegd..
dus er steeds maar over door zeuren heeft echt geen zin,iedereen weet nu echt wel wat je bedoelt Shanita. zou het?
misschien kun je in een volgend topic iets vrolijkers bedenken dan over andere mensen te praten,dat zou veel prettiger zijn.
Dit was niet vrolijk bedoeld...nogmaals, en dáárom val ik in herhalingen; Dit was bedoelt als grote verontwaardiging en als waarschuwing voor mensen die pas geloven..
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|