ChristianMatch

Forum

kijken op profielen..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4182 4183 4184 4185 4186 4187 4188 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 01:08

ZEELAND736 schreef:
Piano spelen??
Kun je dat???
Zeker weer gaan doen...ook daar in kun je veel kwijt...
Verdriet...blijdschap....en zelfs boosheid denk ik...
Ik draai veel muziek...wordt ik rustig van en ondertussen doe ik dan de karweitjes die ik MOET doen...Ook dat werkt!!!

(Oei...dit heeft niets te maken met kijken op profielen!!!)

jewel hoort bij me hobbies, ha ha ,kan het niet goed,maar heb er plezier in en is een uitlaatklep voor emoties Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 01:29

...ik kan weer niet slapen... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 01:48

we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810 met pleegdochter
qsjes546, 44 jaar, regio 035
mieke962, 41 jaar, regio 0181
sonja008, 36 jaar regio 0341
jans221, 51 jaar, regio 0180
Erika129, 37 jaar, regio 0318
willemien943, 45 jaar, regio 010
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078
flower776 51 jaar, regio 0180

harald940, 37 jaar, regio 038
Leonard480, regio0180
Jozua472, 55 jaar, regio 0113
siroka573, 33 jaar
Willem618, 43 jaar, regio 344 OV (met 4 kinderen)
Bram548, 48 jaar, regio0113
vindmij053, 55 jaar, regio 0344
Yes356, 46 jaar, regio 0314
Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV)
Ludovis278, 55j, regio 0184
Ronald047, 48 jaar, regio 010

bij regen wordt een feest-tent meegenomen door;
Leo in samenwerking met Leonard
.....
.....
.....

BBQ wordt meegenomen door;
-Jans 221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen)
.....
.....
.....

houtskool wordt meegenomen door;
- harald940
- Jans221
.....
.....
.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 01:58

FRANKT627 schreef:
...ik kan weer niet slapen... Boze smiley

ik wil wel,maar ik mag niet Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 02:12

TINK100 schreef:
ik wil wel,maar ik mag niet Boze smiley

Boze smiley ...ik wil al niet meer slapen...voila
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 02:18

FRANKT627 schreef:

blijf dan op....voila
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 03:21

CHATULIEM619 schreef:
Kijk Harald, er zit een verschil in benadering vind ik. Jij en ik kunnen verschillende meningen hebben, maar het betekent wat mij betreft niet, dat je mensen misleid als je ergens anders over denkt. Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer. En dat vind ik heel wat anders.
Wat betreft het inhoudelijke van de eindtijd boodschap. Ik vind het ronduit oninteressant om me daarin te verdiepen. En ik ben ook niet van plan om dat nu te doen. Zelf vind ik gemeentes met alleen een eindtijdboodschap een sektarisch karakter hebben.

En dan staan vaak twee dingen centraal:
1. pas op, want Jezus komt zo terug, en
2. zij lekker niet, wij lekker wel. En dat "lekker" wordt dan extra benadrukt. Beide boodschappen staan ver van het evangelie....

Quote:
Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer. En dat vind ik heel wat anders.

Ik denk ben ff wakker, ff kijken, mail checken enzo en wat zie ik...

Jij zit moedwillig over me te ouwehoeren...

Die mensen waar jij het over hebt, die beschadigen anderen door een hoop leugens en voor de poen, kijk alleen maar in Het Nederlands Dagblad.
Mensen die die heren al jaren vertrouwen...worden voorgelogen waar ze bij zijn.

De kaart die Ouweneel gebruikt om te laten zien hoe radioactief de zee is (na metingen van het vliegtuig), is in werkelijkheid een kaart waar het zoutgehalte van de zee zichtbaar wordt.

De vliegtuig waar die het over heeft onderzoekt het heelal niet de zee.

Hij zegt dat de Nasa een programma Sonis heeft wat ze hebben ontwikkeld voor nucleaire onderzoek van de zee...Nasa ontkend een Sonis programma te hebben.....

- Het vliegtuig waar Ouweneel het over heeft, zou volgens hem informatie doorsturen naar een grote antenne in de VS. De radiotelescoop in Green Bank ontvangt geen enkele informatie van vliegtuigen, aldus de onderzoekers. De telescoop kan gereserveerd worden door astronomen en bekijkt objecten in het heelal. Het doel van de telescoop bevat onder andere het onderzoeken naar water op de maan, zwaartekracht golven van pulsars, de structuur van ons melkwegstelsel.
De telescoop heeft niets met vliegtuigen te maken.

Ja, mijn nichtje heeft gewerkt met die telescopen van de Nasa, om sterren te bestuderen... Die heeft astronomie gestudeerd, cum laude en die lacht zich werkelijk te pletter om deze onzin die verkondigt wordt.

Dat is geen getuigenis..het tegenovergestelde van een getuigenis.

En dan zijn dit maar enkele leugens,

Een stuk uit de Nederlands Dagblad en GG:

OP ONDERZOEK

De heren schaften de DVD aan om het zaakje grondig uit te zoeken. Daarbij hebben ze de vraag in hoeverre bijbelse profetieën zijn te koppelen aan hedendaagse gebeurtenissen bewust buiten beschouwing gelaten. Dat is een kwestie van theologische interpretatie. Ze hebben uitsluitend gekeken of de door Ouweneel aangedragen wetenswaardigheden over de economische crisis in Europa, de onrust in het Midden Oosten en de aardbeving in Japan kloppen.

Hun conclusie is niet mals:

“Een hoop van de door dhr. F. Ouweneel aangedragen gebeurtenissen zijn verdraaid of zelfs helemaal niet gebeurd. [...] Genoemde letterlijke citaten zijn niet te traceren.”

47 VERWIJZINGEN, ALLE 47 FOUT

Voor de zekerheid hebben ze Frank Ouweneel ook gevraagd zijn bronnen te mailen. Hij kwam alleen over de brug met bronnen over de nucleaire watervervuiling ten gevolge van de aardbeving in Japan. Maar dat was wel een indrukwekkende lijst met maar liefst 47 verwijzingen naar artikelen en tijdschriften! Wagenaar en Van den Esker gingen aan het werk en trokken al deze bronnen na. Ze kwamen tot een ontluisterende vaststelling. Van de 47 bronnen:

- hadden 7 een onduidelijke verwijzing. Dat betekent dat het tijdschrift of krant wel bestaat, maar dat Ouweneels verwijzing ernaar zodanig onnauwkeurig is dat het betreffende artikel niet kon worden gevonden. Zo verwijst hij naar Le Nouvel Observateur van mei 2011, maar aangezien dit een weekblad is en er in mei 2011 vier edities zijn verschenen, is onduidelijk welke editie wordt bedoeld.

- hadden 5 een foutieve verwijzing. Zo verwijst hij naar de Scientific American van mei 2011, blz. 73. Maar dit artikel gaat over een kosmische stralingsdetector in een ruimtetelescoop die onderzoek doet naar donkere materie en anti-materie in het heelal. Het heeft geen enkele relatie met het onderwerp nucleaire watervervuiling in Japan.

- waren 35 tijdschriften totaal niet te traceren. Geen eigen website, niets in Google. Het betreft obscure titels als World Telescope, The American Healthcare Magazine, Nuclear Focus, Mystery World, Enemy View, Unknown Influence, Sea and Environment, en Human Watch.

De twee onderzoekers hebben hun (gedetailleerde) bevindingen gevat in een rapport van 17 pagina’s (pdf) én in een filmpje.

CONCLUSIE

Concluderend en terugblikkend op de eindtijdstudie schrijven ze:

“Er blijft een vervelend gevoel achter. Een presentatie waarbij de indruk wordt gewekt dat het hier gaat om een reeks van feitelijke gebeurtenissen die ondersteund worden door objectieve nieuwsberichten, blijkt een reeks van verzonnen en/of verdraaide gegevens te zijn. Daarmee bevind dhr. F. Ouweneel zich op glad ijs. Het lijkt erop dat deze gegevens bedacht zijn om daarmee de exacte relatie met een aantal bijbelverzen te leggen en zo een diepe indruk achter te laten bij de bezoekers van de eindtijdstudie.”

Hoe Frank Ouweneel daar op heeft gereageerd lees je in het volgende artikel dat nu ook online staat. We hebben het Nederlands Dagblad over deze zaak getipt en afgesproken vandaag tegelijk met het complete verhaal naar buiten te komen.

Chatuliem, noem jij dit, leugens verkondigen om indruk te maken, en als ik er dan iets over schrijf, letterlijk overgenomen uit het ND, dan zeg jij, over mij dat ik: moedwillig bezig ben mensen te beschadigen, die jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer.

Quote:
Chatuliem:
Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer.

Ik weet niet hoor maar in mijn bijbel staat erg vaak dat je niet mag liegen, tis zelfs een gebod van de tien geboden. Wat heeft liegen en bedriegen te maken met bezig zijn in het koninkrijk van de Heer?

Ja, domme vraag, maar stel 'm je toch ff.

En de bijbel is over liegen wel heel duidelijk op meerder plaatsten, dit in tegenstelling tot de teksten die sommigen vinden dat die over homo's gaan.

Ik had er eergisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan)
Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....57% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 36% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

O ja, en Chatuliem, ik wil je vriendelijk verzoeken, als je het over mij hebt, je dan naar mij te richten en niet naar bijvoorbeeld Harald, zoals je deed vanavond.

En verder, ach....

O ja Reportage zogenaamde genezingen blinde kindertjes en reacties

Trin in India: leugen, naïviteit of glorie?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 16 juli 2012, 13:35
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 05:53

Smiley met dichtgeplakte mond Slapende smiley

Laatst aangepast door
MARIEKE009
op maandag 16 juli 2012, 06:04
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 07:17

BART347 schreef:
wat ik mij nog steeds afvraag...

wie dan zo kijkt naar profielen... ben je dan zelf ook een profiel? en wordt je dan ook prosexueel? en als een pro nu eens niet profiel is, wanneer komt hij dan uit de kast? wat als je stiekem profielen kijkt op internet? mag t op CM dan wel? waarom heeft dit onderwerp geen eigen topic: 'christen zijn en profiel' ?

Echt begrijpen doe ik dit niet...
Bart...zou je je wat nader willen verklaren???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:07

ZEELAND736 schreef:
Ik zou hoogmoedig zijn???
Gelukkig zijn er dat niet veel die dat zeggen over mij...
Maar ja dat zijn mensen die me...ECHT...goed kennen...
Anderen minder christen???
Waar haal je het vandaan....
Ik schat mezelf niet hoger in dan een ander....
Ook een homo is mijn medemens...en daar ga ik net zo mee om als met ieder ander....

Dan heb ik je verkeerd begrepen....als je er net zo mee omgaat als ieder ander gun je de homo ook een relatie van liefde en trouw en vind je het niet erg als ze in het huwelijk treden, ook niet voor Gods aangezicht....
Ik begreep dat je het eens was met de stelling van Chatuliem dat homo's niet mogen praktiseren....., vandaar ook mijn opmerking over hoogmoedigheid en het meer christen voelen dan een homo .......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:11

CHATULIEM619 schreef:
Kijk Harald, er zit een verschil in benadering vind ik. Jij en ik kunnen verschillende meningen hebben, maar het betekent wat mij betreft niet, dat je mensen misleid als je ergens anders over denkt. Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer. En dat vind ik heel wat anders.
Wat betreft het inhoudelijke van de eindtijd boodschap. Ik vind het ronduit oninteressant om me daarin te verdiepen. En ik ben ook niet van plan om dat nu te doen. Zelf vind ik gemeentes met alleen een eindtijdboodschap een sektarisch karakter hebben.

En dan staan vaak twee dingen centraal:
1. pas op, want Jezus komt zo terug, en
2. zij lekker niet, wij lekker wel. En dat "lekker" wordt dan extra benadrukt. Beide boodschappen staan ver van het evangelie....

Iemand die oprecht in het koninkrijk van de Heer bezig is kan ook wel eens een steekje laten vallen of op de loop gaan met de waarheid Chatuliem, het blijven mensen he, geen heiligen.....
Shanita bekijkt dat kritisch en terecht, dat mag ook als je als persoon zoveel in de publiciteit bent en hele theorieën verkondigt....
Ik begreep trouwens ook dat het een gedegen onderzoek was en wel goed beargumenteerd......

Er komt binnenkort een boek uit getiteld Religiestress en dat gaat over de verschillende visies op religie......., wel wat voor cmmers vind je niet?
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:27

Vriendelijkheid in woorden schept vertrouwen,
vriendelijkheid in denken schept diepzinnigheid,
vriendelijkheid in geven schept liefde
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:37

FRANKT627 schreef:

En je favoriete slaapliedje dan die je op het liedjes topic schreef???
daar viel je altijd zo van in slaap zeg je Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:38

ERIKA129 schreef:
En je favoriete slaapliedje dan die je op het liedjes topic schreef???
daar viel je altijd zo van in slaap zeg je Knipoog smiley

Neen, ik zei dat dat het laatste lied was voor we gingen slapen... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:40

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me de laatste tijd op, dat je merkt dat mensen bidden tot hun overleden familieleden.... Valt je dat ook op en wat vind je daar dan van? Doe je het zelf wel eens en hoe denk je dat het eruit zal zien als je zelf eens zal overlijden...

Het is me prive en op mn werk nog nooit opgevallen en eigenlijk ook nooit gehoord!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:42

BART347 schreef:
neen, is werkelijk echt gebeurd!
dit zijn wel ongeveer de drie leukste voorbeelden.

volgens mij ben jij niet zo heel handig?

Heb je nu nog geen mannentopic geopend Boze smiley
en nog maar weer hier bij de vrouwen he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
eigenwijs ventje Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:54

SHANITA130 schreef:

Die mensen waar jij het over hebt, die beschadigen anderen door een hoop leugens en voor de poen, kijk alleen maar in Het Nederlands Dagblad.

De kaart die Ouweneel gebruikt om te laten zien hoe radioactief de zee is (na metingen van het vliegtuig), is in werkelijkheid een kaart waar het zoutgehalte van de zee zichtbaar wordt.

Hij zegt dat de Nasa een programma Sonis heeft wat ze hebben ontwikkeld voor nucleaire onderzoek van de zee...Nasa ontkend een Sonis programma te hebben.....

- Het vliegtuig waar Ouweneel het over heeft, zou volgens hem informatie doorsturen naar een grote antenne in de VS. De radiotelescoop in Green Bank ontvangt geen enkele informatie van vliegtuigen, aldus de onderzoekers. De telescoop kan gereserveerd worden door astronomen en bekijkt objecten in het heelal. Het doel van de telescoop bevat onder andere het onderzoeken naar water op de maan, zwaartekracht golven van pulsars, de structuur van ons melkwegstelsel.

Ja, mijn nichtje heeft gewerkt met die telescopen van de Nasa, om sterren te bestuderen... Die heeft astronomie gestudeerd, cum laude en die lacht zich werkelijk te pletter om deze onzin die verkondigt wordt.

OP ONDERZOEK

De heren schaften de DVD aan om het zaakje grondig uit te zoeken. Daarbij hebben ze de vraag in hoeverre bijbelse profetieën zijn te koppelen aan hedendaagse gebeurtenissen bewust buiten beschouwing gelaten. Dat is een kwestie van theologische interpretatie. Ze hebben uitsluitend gekeken of de door Ouweneel aangedragen wetenswaardigheden over de economische crisis in Europa, de onrust in het Midden Oosten en de aardbeving in Japan kloppen.

“Een hoop van de door dhr. F. Ouweneel aangedragen gebeurtenissen zijn verdraaid of zelfs helemaal niet gebeurd. [...] Genoemde letterlijke citaten zijn niet te traceren.”

Voor de zekerheid hebben ze Frank Ouweneel ook gevraagd zijn bronnen te mailen. Hij kwam alleen over de brug met bronnen over de nucleaire watervervuiling ten gevolge van de aardbeving in Japan. Maar dat was wel een indrukwekkende lijst met maar liefst 47 verwijzingen naar artikelen en tijdschriften! Wagenaar en Van den Esker gingen aan het werk en trokken al deze bronnen na. Ze kwamen tot een ontluisterende vaststelling. Van de 47 bronnen:

- hadden 7 een onduidelijke verwijzing. Dat betekent dat het tijdschrift of krant wel bestaat, maar dat Ouweneels verwijzing ernaar zodanig onnauwkeurig is dat het betreffende artikel niet kon worden gevonden. Zo verwijst hij naar Le Nouvel Observateur van mei 2011, maar aangezien dit een weekblad is en er in mei 2011 vier edities zijn verschenen, is onduidelijk welke editie wordt bedoeld.

- hadden 5 een foutieve verwijzing. Zo verwijst hij naar de Scientific American van mei 2011, blz. 73. Maar dit artikel gaat over een kosmische stralingsdetector in een ruimtetelescoop die onderzoek doet naar donkere materie en anti-materie in het heelal. Het heeft geen enkele relatie met het onderwerp nucleaire watervervuiling in Japan.

- waren 35 tijdschriften totaal niet te traceren. Geen eigen website, niets in Google. Het betreft obscure titels als World Telescope, The American Healthcare Magazine, Nuclear Focus, Mystery World, Enemy View, Unknown Influence, Sea and Environment, en Human Watch.

De twee onderzoekers hebben hun (gedetailleerde) bevindingen gevat in een rapport van 17 pagina’s (pdf) én in een filmpje.

CONCLUSIE

“Er blijft een vervelend gevoel achter. Een presentatie waarbij de indruk wordt gewekt dat het hier gaat om een reeks van feitelijke gebeurtenissen die ondersteund worden door objectieve nieuwsberichten, blijkt een reeks van verzonnen en/of verdraaide gegevens te zijn. Daarmee bevind dhr. F. Ouweneel zich op glad ijs. Het lijkt erop dat deze gegevens bedacht zijn om daarmee de exacte relatie met een aantal bijbelverzen te leggen en zo een diepe indruk achter te laten bij de bezoekers van de eindtijdstudie.”

Hoe Frank Ouweneel daar op heeft gereageerd lees je in het volgende artikel dat nu ook online staat. We hebben het Nederlands Dagblad over deze zaak getipt en afgesproken vandaag tegelijk met het complete verhaal naar buiten te komen.

Chatuliem, noem jij dit, leugens verkondigen om indruk te maken, en als ik er dan iets over schrijf, letterlijk overgenomen uit het ND, dan zeg jij, over mij dat ik: moedwillig bezig ben mensen te beschadigen, die jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer.

Ik weet niet hoor maar in mijn bijbel staat erg vaak dat je niet mag liegen, tis zelfs een gebod van de tien geboden. Wat heeft liegen en bedriegen te maken met bezig zijn in het koninkrijk van de Heer?

En de bijbel is over liegen wel heel duidelijk op meerder plaatsten, dit in tegenstelling tot de teksten die sommigen vinden dat die over homo's gaan.

Ik had er eergisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan)
Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

O ja, en Chatuliem, ik wil je vriendelijk verzoeken, als je het over mij hebt, je dan naar mij te richten en niet naar bijvoorbeeld Harald, zoals je deed vanavond.

En verder, ach....

beter inplaats van goedgelovig te lezen, ga es zelf naar een dienst van trin toe, leer je ze eens kennen, en dan bedoel ik ook echt kennen, niet met een kritische geest 1 keer een samenkomst bezoeken.
mensen die zich inzetten voor weduwen en wezen, die zelfveel wezen onderhouden, die niet zelf zo bezig zijn met anderen bekritiseren, waar een katholieke priester welkom is en een gereformeerde of noem maar op.
die zich inzetten om iedereen jezus te laten leren kennen,laatst naar noord korea zijn geweest. zich ook richten op de meest gesloten landen.
makkelijk om langs de kant te zitten met kritiek, ga zelf es mee, wat doe je zelf als cristen?
en jaja natuurlijk heeft goedgelovig ook al kritiek geschreven over bezoek aan noord korea, een vriendin van mij is ook naar noord korea gegaan, geweldig dat daar het licht van jezus word gebracht in een land wat de liefde van jezus zo hard nodig heeft,

Ik zelf ben blij dat ik me niet hoef te verantwoorden tegen over god dat ik negatief mezelf uitlaat over harde werkers van zijn koninkrijk.
Ik ken daar de mensen een beetje, zoals ik al eerder schreef, geen zin om ze temoeten verdedigen, maar gooi al die kritiek maar doorde wc.

ja de farizeeen,hadden ook heel veel kritiek op jezus bediening, waren mensen die zogenaamd heel gelovig waren... de bijbel goed konden, vergelijk ze met sommigge religieuze cristenen, naar de kerk, bidden, maar jezus echt in je hart?
alsje iedere week in een koeien stal zit,word je ook nog geen koe.

wat betreft fouten van cristenen, het zijn ook maar mensen,mensen die midden in de strijd staan en zeker wel es een fout zullen maken,

kritiek op jan zijlstra, oueweneel, trin, wat doe je zelf als cristen?
echt ik zal me niet tegenover god durven vertonen als ik over die mensen kritiek zoveel loosde. gelukkig is god genadig, zou hij begrijpen dat je je laat beinvloeden door bepaalde negatieve dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:00

Als we evenveel energie zouden steken in possitieve dingen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:05

XABIA794 schreef:

Je mag blijkbaar niet meer met een kritische blik kijken? Dat wordt gelijk afgedaan als dat je niet oprecht doet of onaardig doet? Shanita onderbouwt haar mening wel degelijk........
Ik ben wel eens naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra geweest en ik werd er naar van, vind het zo triest hoe mensen daar behandelt worden en hij daar doet of hij God zelf is.......
Maar dat blijft hoe dan ook een persoonlijke impressie.....en als mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat zeker doen....
Maar je mag toch wel van gedachten wisselen over wat je er van vindt?
Of zijn de Ouwenelen, Zijlstra's al zulke godheden geworden dat ze min of meer als heilig worden gezien????
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:06

XABIA794 schreef:

klopt, maar moet toch reageren als ik weer kritiek lees over bepaalde lieve cristenen. wat dat betreft,is het forum wel zo opbouwend? eh ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:08

PETRA944 schreef:
klopt, maar moet toch reageren als ik weer kritiek lees over bepaalde lieve cristenen. wat dat betreft,is het forum wel zo opbouwend? eh ha ha

Jij vind het lieve christenen he? En daar is niet iedereen het mee eens en dat mag toch????
Als je niet tegen kritiek kunt moet je zeker niet op een forum gaan schrijven....
En gedachten uitwisselen zonder dat gelijk als kritiek op te vatten is toch ook mooi?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 16 juli 2012, 10:11
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:16

XABIA794 schreef:

was niet negatief bedoeld... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:18

WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind het lieve christenen he? En daar is niet iedereen het mee eens en dat mag toch????
Als je niet tegen kritiek kan moet je zeker niet op een forum gaan schrijven....

ga ik ook niet meer veel doen hoor willemmijn, richt me liever op positieve dingen.
dan negatieve verslagen te lezen die vol met leugens staan. die klakkeloos door lezers worden aangenomen.
en ja ik vind het lieve cristenen, ken sommigge zelf, dus ja ik heb gevoel en vind het triest die golven van kritiek die zelf vanuit de cristelijke wereld over hun heen is gekomen.

En wie kritiek schrijft, kan ook tegengas verwachten he, als je niet tegen tegengas kan, dan moet je ook niet op een forumschrijven
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:26

CHATULIEM619 schreef:
Er is een verschil tussen liegen en ongelijk hebben. En dat verschil wil je niet zien. Bovendien vind ik de onderzoeker absoluut niet subjectief. Het enige doel wat ze hebben is de hele christelijke wereld aan de kant te zetten. Onder het mom van objectiviteit zoeken ze doelbewust naar fouten en vergroten dat uit. Zodat naievelingen meteen denken dat iedereen die met hen te maken heeft ook verkeerd bezig is.

goed geschreven quete het effe
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:08

BART347 schreef:
Coole smiley met zonnebril vrouwen hoeven ook niet alles te weten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

enkele andere leuke ervaringen waren:

- TV buurvrouw om herhaaldelijke kortsluiting vertrouwen onvoorwaardelijk verloren: TV van haar gekregen, externe schakelaar eraan, ding is na jaren super gebruik bij onbruik (nog in tact) bij t vuilnis geeindigd.
(de buurvrouw was tevens allang verhuisd, de a.b. heb ik nog, verder heeft een voorbijganger toen alleen t snoer nog meegenomen..hmmm) Gefrustreerde smiley

- stofzuiger van mn moeder zoog slecht: bleek een aansteker vast te zitten bij de zuigkophals: stofzuiger goed, en de aansteker ... ook goed ... Coole smiley met zonnebril

Het had wel handig geweest als jij vroeger naast ons gewoond had.
Mijn moeder liet de monteur komen omdat de tv het begeven had......
bij het stofzuigen achter de tv was de stekker uit het contact geraakt...
Dus de momteur had een makkie

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:21

WILLEMIJN232 schreef:
Dan heb ik je verkeerd begrepen....als je er net zo mee omgaat als ieder ander gun je de homo ook een relatie van liefde en trouw en vind je het niet erg als ze in het huwelijk treden, ook niet voor Gods aangezicht....
Ik begreep dat je het eens was met de stelling van Chatuliem dat homo's niet mogen praktiseren....., vandaar ook mijn opmerking over hoogmoedigheid en het meer christen voelen dan een homo .......
Kun je mij vertellen waar ik dat geschreven heb? Misschien lijkt het alsof ik je op de huid zit, maar ik vind het heel belangrijk om nauwkeurig met dit onderwerp om te gaan. Wat betreft praktizerend of niet praktizerend heb ik bewust geen uitspraak gedaan, omdat ik gewoon niet met dit verschil eens ben. Dus als je me citeert, wees er dan zeker van dat ik dit echt geschreven heb.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 16 juli 2012, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:24

ZEELAND736 schreef:
Echt begrijpen doe ik dit niet...
Bart...zou je je wat nader willen verklaren???
Taalspelletje Zeeland. Net zoals homo-fiel homo-seksueel wordt wordt pro-fiel pro-seksueel.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 16 juli 2012, 12:17
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:36

wanneer je iets geen naam kan geven,dan betekend het niet.. dat het er niet is.

heide
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:56

Ik veroordeel homoseksueel gedrag. En dat doe ik ten stelligste, omdat de Bijbel dit gedrag veroordeelt. De Bijbel noemt het tegennatuurlijk gedrag, verwerpelijk en ontucht. Het wordt zelfs gezien als een teken van God afgedwaald te zijn. Dat zijn geen misselijke uitspraken, en het is absoluut niet alleen voor die tijd.
Ook in deze tijd merk ik nog steeds het antichristelijke karakter van de homobeweging.
In mijn ogen wordt niemand volmaakt geboren. En iedereen heeft zijn strijd en zijn problemen. En leg mij eens uit waarom ik meer aandacht aan homo's zou moeten besteden dan aan problemen van de ander.

(Even het stukje van Chat gekopieerd)

Met deze woorden van Chat ben ik het eens...en dat bedoelde ik...

Zelf kan ik het moeilijk verwoorden....
Maar dat wil niet zeggen dat ik hoogmoedig ben....
Ik blijf het dan ook zien als mijn medemens, maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 12:10

SHANITA130 schreef:

OP ONDERZOEK

CONCLUSIE

Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

En verder, ach....

Als men liegt, kent men de waarheid en houdt deze doelbewust achter. En in dit geval geloof ik daar niet in. Je kunt hooguit zeggen dat ze verkeerde info doorgeven, maar niet om mensen te misleiden, gewoon omdat dat hun overtuiging is.

En idd, als ik iets tegen jou wil zeggen, doe ik dat rechtstreeks. Mijn vorige bijdrage was een antwoord op opmerkingen van Harald.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4182 4183 4184 4185 4186 4187 4188 ... 6194 Volgende
Pagina 4185 van 6194