Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 09:21
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Van mij mogen ze allemaal opgesloten worden , want ik moet er niet aan denken als er ook maar 1 van die lui aan mijn kids zit , Dan bega ik een hele grote zonde en het intresseert me niks al moet ik er voor gaan zitten. |
Gezellig , en dan komt heel cm op viziete
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 09:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | De zon schijnt en er is wat wind. Goed weer om de was te drogen maar ik heb geen was. Dus mag het eigenlijk wel regenen. |
Hou Wacht even , mijn was mand zit vol
Als wij slapen mag jij de regen weer aan doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 09:25
|
|
|
NICKY298 schreef: | Hou Wacht even , mijn was mand zit vol
Als wij slapen mag jij de regen weer aan doen  |
Oké dan maar...laat de zon maar schijnen dan vandaag... dan kan ik straks misschien het gras maaien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 09:26
|
|
|
Nou zo te horen komt het langzaam en gestaag!
Als het maar komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 09:33
|
|
|
...ik ben gisteren door een CM-lid, dat nu even niet op de site is maar binnenkort wel weer, goed ingelicht hoe het allemaal in zijn werk gaat wat het meebrengen van eten en zo betreft. Het lijkt me inderdaad leuk...Hopelijk is het goed weer in de mooie Belgische Kempen...en dat op onze Nationale feestdag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 09:37
|
|
|
Maar van mij mag jij een eigen mening hebben .
Ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Het is eigenlijk ook noodzaak, denk ik, om een mening te hebben, ook in contacten van alledag..
die heb ik ook over de bijbel , en ja wie er gelijk heb daar gaat mij het niet om.
Mij wel, eerlijk gezegd, maar ja, dat is iets anders als dat iemand met andere meningen mijn vriend niet meer zou zijn. Ja jammer dan he , iedereen mag mijn vriend zijn maar het hoef niet!
Ik probeer wel een vriend voor een ander te zijn, Maar soms kan je het niet door je omstandig heden , iets dat er gebeurd in je leven waar je geen vat op heb en waar je niks mee kan. dat kan je wanhoop bezorgen en dat brengt paniek! tevens een verkeerde REAKTIE.
maak ook niet uit.
Dankje wel voor je reaktie Shanita!
Maar ik wil je verduidelijken wat ik bedoel.
Wie er van ons gelijk heeft, Dat vind ik niet belangrijk.
Ik hoef geen gelijk te hebben!
Maar wat ik belangrijk vind is wat God vind en wat hij doet dat vind ik belangrijk.
Daarom ben ik ook nog gaan nadenken over alles .
Want mijn mede mens is ook belangrijk. ook voor hun is het fijn in de hemel te komen.[url][/url]
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op woensdag 18 juli 2012, 09:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 09:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik ben gisteren door een CM-lid, dat nu even niet op de site is maar binnenkort wel weer, goed ingelicht hoe het allemaal in zijn werk gaat wat het meebrengen van eten en zo betreft. Het lijkt me inderdaad leuk...Hopelijk is het goed weer in de mooie Belgische Kempen...en dat op onze Nationale feestdag. |
ik zou je nog zeker een mailtje sturen met meer informatie hoor Het zou leuk zijn dat je komt en voor het weer begint het er echt goed uit te zien... ik hoor al de grasmaaiers bij de buren (moet ik zelf ook nog doen) maar in ieder geval, zelfs met regen kunnen we binnen ook feesten ))
op naar Tielen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 09:43
|
|
|
Eindelijk de zon pfffffffff wat heeft een mens die op zijn tijd nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 10:05
|
|
|
BART347 schreef: | ben jij zó een schoonmoeder????.... |
Mijn schoonmoeder kon helaas geen kinderen krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 11:16
|
|
|
[quote=NICKY298]LEKKER makelijk!
Ja lekker makkelijk..
Ja dat is makelijk even zeggen als je eigenlijk de INHOUD niet begrijp.
idd
Want dat wat jou is overkomen , is niet makkelijk en dat zal nooit makkelijk worden ! dit is iets wat je je hele leven mee draag!
Klopt...
En dat wat jouw vader heeft, is ook niet ..Even ..makkelijk. Dat is iets wat hij mee moet dragen.
haha, mijn vader, die heeft het alleen moeilijk met het feit wat buren en familie wel niet zullen denken als zijn dochter hem niet wilt zien, ook al omdat mijn moeder hem ook niet wilt zien..
Hij zei altijd je kan alles doen als de politie er maar niet achter komt...want zijn vader heeft gezeten, mijn tantes deden aagifte op advies van mijn ooms en hij was de enige die het daar niet mee eens was en eiste van mijn tantes dat ze de aanklacht introkken...Dit hoorde ik van mijn moeder en van drie tantes van mij....
Groepen waar ik kwam zeiden dat ik moet vergeven, want Jezus toen Hij aan het kruis hing zei ook van Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen. En ik moet net zo doen als Jezus, dat zeiden ze ook tegen me broer..ik moest vergeven...ja je hoort vaker, dat je je familie niet mee hebt als je slachtoffer bent van kindermishandeling.
Een bevriende theologe zei, dat ik Jezus niet ben, en mijn vader donders goed wist wat hij deed.
Mijn hele leven naar de k@#$#, geen kinderen kunnen krijgen de boel is beschadigd van binnen, geen opleiding kunnen doen, moest 2 krantenwijken doen op mijn 12de, s ochtends en 's middags, en zeggen daar dat ik 16 was...en dan psychichs ernstige aandoeningen...Bordeline ben ik overheen, 'in remissie' staat er achter de diagnose..
Mijn nichtjes die zijn opgevoed door een heel aardige oom mogen op de verjaardag van mij moeder komen, ik niet, ik ben anders alsdus mijn moeder. zij hebben van alles bereikt en ik heb maar een uitkering.. Toen ik zei ja maar ik moest krantenwijken doen toen ik 12 was, en M en I konden lekker leren, toen werd ze op mij woedend... Ja, dat red je niet op vwo, en dan leren tot een uur 's nachts en dan om 4 uur eruit voor die kranten, en dat wist mijn vader...ik dacht alleen van ik kan iig naar school..na een tijd redde ik en de school niet en de krantenwijken niet, later zag ik in dat ik toen al een burn out had..en ik moest al op mijn 16de uit huis, omdat je in A, veen een uitkering kon krijgen op die leeftijd, dus zat ik alleen op een kamertje met veel te weinig geld...en mijn vader zat uit te rekenen wat ie uitspaarde per jaar als ik er niet zou zijn....
En verantwoording voor moet afleggen
Weet je het laat mij helemaal onverschillig, ik was als kind zo vaak woedend...nu interesseert een onbekende buurman mij meer dan mijn vader.
Wel moet ik zeggen dat als iemand een ziekte heeft en GOD weet dat de persoon er niks aan kan doen , dat God je dat niet toekend!
Door dat mijn zoon autisme heeft heb ik dit gehoord! Wat mijn zoon persies nu had was niet bekend.
Alleen door dat wij afgelopen 2 weken ruzie hadden en ja mijn zoon nergens naar luisterde, Ben ik er achter gekomen dat hij wel ziet wat ik precies doet. Wat hij terug doet en dat een reaktie terug geeft natuurlijk Maar hij ddat niet kan plaatsen! Ik weet nu dat ik niet moet reageren en er later er gewoon over moet praten.
Ja, als je weet dat je kind met autisme er niets aan kan doen, dan is het zeker nog wel moeilijk, maar ja dan is het begrijpelijk en dus minder moeilijk te dragen. Denk ik.
Het is heel wijs van je, niet meteen reageren, en er later als het een en ander weer rustiger is er over praten.
Geloof mij dat wij wat ruzie gehad hebben, omdat hij niet zijn reaktie die hij terug gaf , niet goed begrijp.... dit echt niet even makkelijk is geweest , 20 jaar lang........
Dat geloof ik...ja, onbegrip...en dat zo lang, ja wist je dat maar eerder..
Ik dit zelfde ziet in mijn Fam mijn Pa en zussen dit ook wel hebben.
Ja, je hoort weleens dat dit in de genen zit...
Mij is verteld ....omdat zij er eigenlijk niks aan kunnen doen , het hun ook niet aan gerekend word.
Ja, dat vind ik een logische gedachtengang...
Het was wel prettig geweest dit 50 jaar geleden te hebben geweten!
Ja zeker wist je dit allemaal maar eerder...
Wij waarschijnlijk veel beter met elkaar over weg gekund te hebben.Ja, want dan heb je die kennis al..
Sterkte!
nb: ik had dit niet overleeft als ik mijn geloof in God niet had...
Ik moet nu heel snel weg, ben vanavond, anders morgen weer online.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 18 juli 2012, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:18
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik vind die bermmonumenten overbodig,je hebt vele manieren om te herdenken en te rouwen,als we op elke plaats waar iemand overleden is een gedenkteken neerzetten wordt het een trieste bedoening......... Maar goed,ik ben daar te nuchter in denk ik,zo vind ik ook dat je een levende plezier doet met bloemen,een dode niet.........misschien klinkt het heel hard,ik gun het mensen van harte als het ze troost maar ik weet,of tenminste hoop,dat ze op de juiste plek zijn,dat is mij troost genoeg.......maar ik ben ook slechts een mens en ook ik heb soms behoefte om iets te doen..........
Ik denk dat Chat meer het aanroepen van de doden bedoeld,of ze bij ons willen zijn in moeilijke tijden?Ik vind dat idee heel eng(1 alziend oog is genoeg ),ik houd me er niet mee bezig. | Inderdaad, dat bedoel ik. Ik weet zelf heel goed wat het is om iemand te verliezen en dat je op deze manier denkt dat je nog kunt praten met die persoon. En idd het is een heel enge gedachte dat voorouderverering de kop op komt steken.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 18 juli 2012, 12:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Inderdaad, dat bedoel ik. Ik weet zelf heel goed wat het is om iemand te verliezen en dat je op deze manier denkt dat je nog kunt praten met die persoon. En idd het is een heel enge gedachte dat vooroudervering de kop op komt steken. |
ja bij mij in de buurt is op een gevaarlijk kruispunt jaren geleden iemand omgekomen, nog steeds worden er op di plek verse bloemen gelegd. Ik vind het iets triests hebben.of de nabestaande in het verleden blijven hangen of zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:23
|
|
|
LADY530 schreef: | Hallo, ik wil even mijn irritaties hier uiten, was hier nog niet zo lang lid en ik had een proefabonnement. Dan ben je nogal beperkt in het versturen/beantwoordenn van mailtjes.Vervolgens wordt ik dus omdat ik niet snel genoeg antwoord door die persoon geblokkeerd. Nogal kort door de bocht!! Ik kan er niet eens een uitleg aan geven. Jammer hoor dat mensen elkaar zo wantrouwen  | Wat jammer dat je meteen conclusies trekt. Op deze site is het idd mogelijk een ander te blokkeren. En iedereen is daar toch vrij in? Ik kan ook een tegenconclusie trekken: als je je dit al aantrekt, wat trek je je nog meer aan? Een beetje overgevoelig soms?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 18 juli 2012, 12:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik probeerde deze middag met iemand te chatten. Nooit eerder had ik haar gemaild of opgechat of in de chatroom een gesprek mee gehad. Ik had al een paar keer op hoor profiel gekeken en enkele schrijffoutjes ontdekt waar ik haar attent wilde op maken. Dus ik begon met 'Hoi' op de chat maar kreeg de melding dat ik geblokkeerd was. Dus is het voor sommige al genoeg dat je even op hun profiel komt kijken om dan de blokkade er op te werpen. Ik was dus echt geblokkeerd. Want je kan ook voor de optie kiezen om alleen leden toe te laten die op je vriendenlijstje staan. Tja, je hebt zo van die bekrompen angsthazen of van die veeleisende leden die voor het minste hun neus ophalen. Nou ja, niets aan te doen ik hoop echt dat Sliviavv233 niet alle mannen heeft geblokkeerd want ze zoekt echt iemand. Of ze wilt gevonden worden is weer een andere vraag. | Frank, wat is dit een ongepaste reactie. Je valt iemand persoonlijk aan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOTORMUIS997
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:27
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | En wanneer en waar had je ong in gedachten, ik ben m,n stoomfiets nog een beetje aan het opknappen, en heb een drukke tijd voor de boeg maar kan missch wel een gaatje maken.
Meerijden is geen punt alleen zit je wel met kleding, |
Ik wilde eerste even weten óf er belangstelling voor een motorrit is. Dus als we een lijstje maken van geïnteresseerden kunnen we daarna een poging doen om een datum te prikken. Goed idee???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:36
|
|
|
mm ik heb tot nu toe nog niemand geblokkeerd, maar ik vind het wel vreemd als iemand een chat met je begint en dan niet verder komt dan hallo en verder niks. Dan weet ik ook niet wat ik daarvan moet denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:39
|
|
|
Karaoke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:48
|
|
|
FRANKT627 schreef: | we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 jans221, 51 jaar, regio 0180 Erika129, 37 jaar, regio 0318 willemien943, 45 jaar, regio 010 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180 Jol252 49 jaar, regio 071
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio0180 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 siroka573, 33 jaar Willem618, 43 jaar, regio 344 OV (met 4 kinderen) Bram548, 48 jaar, regio0113 vindmij053, 55 jaar, regio 0344 Yes356, 46 jaar, regio 0314 Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV) Ludovis278, 55j, regio 0184 Ronald047, 48 jaar, regio 010 Crossroad317, ovb
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; Leo in samenwerking met Leonard ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; -Jans 221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen) ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 - Jans221 ..... ..... ..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 13:08
|
|
|
Als ik dit topic een beetje doorlees, kijk naar de argumenten dan denk ik dat het probleem niet F. Ouweneel is, maar het onderwerp "de eindtijd".
Er zijn mensen die alles wat met de "eindtijd" te maken heeft afdoen als "onzin", alleen God kent de tijd en het uur ... Er zijn mensen die zich actief bezig houden met de "eindtijd", door bijbelstudie en/of actualiteiten naast de bijbel te leggen en deze te benoemen als "tekenen der tijden".
..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 13:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Frank, wat is dit een ongepaste reactie. Je valt iemand persoonlijk aan.... |
Ik val niemand aan...ik geef toch gewoon een feit weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 13:37
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik val niemand aan...ik geef toch gewoon een feit weer. | Nee, je noemt met naam en toenaam iemand die jou iets aangedaan heeft. En dat vind ik heel ongepast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 13:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat jammer dat je meteen conclusies trekt. Op deze site is het idd mogelijk een ander te blokkeren. En iedereen is daar toch vrij in? Ik kan ook een tegenconclusie trekken: als je je dit al aantrekt, wat trek je je nog meer aan? Een beetje overgevoelig soms? |
Nou, zo te merken zijn er meerdere mensen die zich wel kunnen indenken/voelen hoe dit is ... ikzelf vind het ook een vrij grove manier van doen ... zeker als je je van niets bewust bent...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 13:38
|
|
|
We 'praten' toch ook met Jezus. Hij is gestorven en verrezen. Zo is dat ook met de mensen, familie of wie dan ook die gestorven zijn en al reeds verrezen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 13:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee, je noemt met naam en toenaam iemand die jou iets aangedaan heeft. En dat vind ik heel ongepast. |
Het is een ervaring die ik gewoon deel. Ik vind het ook ongepast om gelijk iemand te blokkeren waar je nog geen enkel woord via chat of mail mee hebt gewisseld. Misschien leest die persoon het wel en weet ze dat het over haar gaat. Misschien denkt ze er over na. Het is haar goed recht natuurlijk om mensen te blokkeren maar ik vind het heel eigenaardig, ongewoon, misschien zelfs wel onbeschoft. Maar dat is dus mijn ervaring en mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 14:01
|
|
|
FRANKT627 schreef: | We 'praten' toch ook met Jezus. Hij is gestorven en verrezen. Zo is dat ook met de mensen, familie of wie dan ook die gestorven zijn en al reeds verrezen zijn. |
ehmm.. toch denk ik dat Jezus de enige is die tussen God en mens bemiddeld... en het glad ijs is om te praten tegen overledenen.
Hoe zie jij dan verrijzenis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 15:18
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het is een ervaring die ik gewoon deel. Ik vind het ook ongepast om gelijk iemand te blokkeren waar je nog geen enkel woord via chat of mail mee hebt gewisseld. Misschien leest die persoon het wel en weet ze dat het over haar gaat. Misschien denkt ze er over na. Het is haar goed recht natuurlijk om mensen te blokkeren maar ik vind het heel eigenaardig, ongewoon, misschien zelfs wel onbeschoft. Maar dat is dus mijn ervaring en mening. | Zoals je allang weet, is het het goed recht van een persoon de ander te blokkeren. En dat hoeft ze niet aan jou te verantwoorden. En dan hoef je haar ook niet op deze manier aan de schandpaal te nagelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 15:47
|
|
|
Zonder je vrouw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 18 juli 2012, 16:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Als ik dit topic een beetje doorlees, kijk naar de argumenten dan denk ik dat het probleem niet F. Ouweneel is, maar het onderwerp "de eindtijd".
Er zijn mensen die alles wat met de "eindtijd" te maken heeft afdoen als "onzin", alleen God kent de tijd en het uur ... Er zijn mensen die zich actief bezig houden met de "eindtijd", door bijbelstudie en/of actualiteiten naast de bijbel te leggen en deze te benoemen als "tekenen der tijden".
.. |
Het is eenvoudig om iets als een teken der tijd te beschouwen. Als ik vanuit mijn achtergrond kijk, zijn de tijden met de daarbij behorende tekenen der tijden wel eens veel duidelijker geweest. Maar het bleek telkens de eindtijd niet aan te kondigen. . Waarom zou dat dan nu wel het geval zijn in een vanuit historisch oogpunt eerder een tijd met minder tekenen. Ik ben het op dit punt wel met Chat eens: Het llijkt een scheiding te geven van wij lekker wel en zij lekker niet. Het lijkt eerder een oproep tot bekering te zijn samen met het aanpraten van veel angst voor het einde der tijden. Dat maakt altijd wel indruk op onzekere mensen. Ik neem wel aan dat die komt maar als God het alleen weet, hoeven we er als mensen niet naar te gaan raden, ook niet met lastig te ibegrijpen bijbelteksten. Ten tijde van de pestepidemie en de Holocaust waren de tekenen er ook en naar mijn idee mogelijk duidelijker. Het is ook een bepaald soort mensen dat zich zo vreselijk met de eindtijd bezighoudt. En of Ouweneel nu een goed christen is of niet, hij mag geen leugens verspreiden om zijn mening kracht bij te zetten. Dan heb je dus geen argumenten genoeg kennelijk. Dat is altijd ongeloofwaardig en dat is Ouweneel dus ook.
Thomas, Alle energie die in angst gaat zitten is niet meer inzetbaar voor de medemens.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 18 juli 2012, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |