ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4265 4266 4267 4268 4269 4270 4271 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:58

LEANNE226 schreef:
Mijn draadjesvlees is niet meer wat het geweest is,ligt dat aan mij of zijn die koeien tegenwoordig te oud?Het blijft nl. taai Twijfelende smiley
Hachee lukt dankzij de berg uien prima maar ik wil die lekkere lappen die uit elkaar vallen als je er naar kijkt.......

Wie heeft er een recept dat gegarandeerd geweldig uitpakt??

Hier eens kijken, Leanne?

http://www.draadjesvlees.nl/

Daar zal vast wel een goed recept bij staan.
En misschien eens een goede slager opzoeken? Tegenwoordig kun je in sommige gevallen alleen maar echt vlees bij een goede slager halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:58

TALLGUY817 schreef:
Tóch maar liever een kind

'Denk er om dat je als kind van God verlost bent van machten van zonde dood en wet......'zegt de spreker in het youtubefilmpje
Zonde en dood worden hier in één adem genoemd met Gods wet, en dat klopt niet met de bijbel. Want Paulus schrijft dat Gods wet heilig en goed is.
Ik ben het ook helemaal niet eens met deze zin van de spreker. Wij moeten nooit verlost worden van Gods wet, sterker nog wij zijn verzoend met God TOT gehoorzaamheid. En Gods wet is juist de omlijning van veiligheid voor Zijn Kinderen.
Het probleem schuilt in dat er twee begrippen worden gehanteerd door Paulus in zijn brieven.
Het ene begrip is Gods wet. En het tweede begrip is 'wet van zonde en dood'; en met dit tweede begrip bedoelt Paulus niet Gods wet.

Ik heb zo het bange vermoeden dat dit verschil tussen beide begrippen, niet helder wordt in deze bijblstudie.

Ik hoop dat alle christenen geen kind blijven in kennis, maar volwassen worden in kennis over Gods wet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 22:59

BART347 schreef:
gelukkig zijn er nog die t wel inzien. Lachende smiley

Projectie: Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

Net als bijvoorbeeld jou 'woordgrappen', die niet echt van respect getuigen.

En dan nog enkele keren met namen rondstrooien, en vetgedrukt en groot.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 30 juli 2012, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:04

ERIKA129 schreef:
Net mn nieuwe auto gehaald Lachende smiley
als een kind zo blij Verlegen lachende smiley

Nou lekker rondgescheurd? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:06

zitten twee mussen op het dak zegt de ene tegen de ander lekker weertje he? Zegt de ander bek dicht joh mussen kunnen niet praten
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:15

ROLF230 schreef:
zitten twee mussen op het dak zegt de ene tegen de ander lekker weertje he? Zegt de ander bek dicht joh mussen kunnen niet praten

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:16

zeg deze maar eens snel achter elkaar:

kees karelse de kapper knipt en kapt heel knap, maar karel kabouter knipt en kapt veel knapper dan kees karelse de kapper knippen en kappen kan.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:17

LEANNE226 schreef:
Mijn draadjesvlees is niet meer wat het geweest is,ligt dat aan mij of zijn die koeien tegenwoordig te oud?Het blijft nl. taai Twijfelende smiley
Hachee lukt dankzij de berg uien prima maar ik wil die lekkere lappen die uit elkaar vallen als je er naar kijkt.......

ik dacht dat je zelf slager geweest was? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:20

SHANITA130 schreef:
Projectie: Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

Net als bijvoorbeeld jou 'woordgrappen', die niet echt van respect getuigen.

En dan nog enkele keren met namen rondstrooien, en vetgedrukt en groot.

waar dan?

en waarom spreek je mij daar dan op aan? en niet wie het kenbaar heeft gemaakt????

sorry, maar je stigmatiseert gewoon door... Smiley die vol vragen zit
je projecteert jouw frustratie op mij...

Laatst aangepast door
BART347
op maandag 30 juli 2012, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:21

PRACHTIG ZWAAN!!!!!

Ik heb ze nog...85 jaren oud...maar zooooooooo lief!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:22

ROLF230 schreef:

jammer, volgens mij hoorde ik 'm zeggen: "houd je snavel" Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:23

LEANNE226 schreef:

gewoon drie uur laten sudderren in jus en het valt bijna uitelkaar als je het pakt zodat een oud mannetje het kan eten zonder kunstgebit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:28

BART347 schreef:
het goede nieuws is dat wij als christenen ons niet druk om sport hoeven te maken anders dan voor onze eigen gezondheid.... Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

Wat is er mis aan gezonde belangstelling voor sport.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:30

LEANNE226 schreef:

Ik neem aan dat je de jus afblust en als je dat met koud water doet wordt je vlees taai.
Kan dat jouw probleem zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:34

LIENTJE810 schreef:
heey natuurlijk willen we meewerken om dit keer het wel een slaagde optie te maken. ben benieuwd naar de datum die je in je gedachten had?
trouwens weet niet waar jij die combi alleen ken van bowlen en wokken.
ken alleen een locatie met karten en wokken! maar ja ik ben ook geen dorderse dus meeschien kan jij mij wel bekendmaken waar die locatie dan wel is.

groetjes hopend op een geslaagde activiteit

In de merwehal tegenover Dupont kan je wokken,bowlen en karten en ook nog lasergamen. Wel een goede locatie trouwens. Kom er met mijn werk geregeld.
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:36

MARIO216 schreef:
Wat is er mis aan gezonde belangstelling voor sport.

t helpt niet fitter te worden... Kotsende smiley

niet het leer van altijd weer, maar de Leer van de Heer! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:38

VISSER278 schreef:
ik dacht dat je zelf slager geweest was? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Slagerijmeisje Engeltje smiley

Klopt,goed vlees komt van een goeie slager,das een waarheid als een koe.........gewoon sudderen werkt niet,snelkookpan voldoet ook niet........

Ik vind eten geweldig leuk maar koken vind ik niks,ik ben te ongeduldig,te rommelig en heb er te weinig fantasie voor,ik vergeet te proeven,heb te weinig verse kruidendingetjes of van die strooigevallen waar je anderen mee ziet rommelen.......die mensen kijken er ook nog gelukzalig bij,ik word er alleen chagrijnig van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:39

ZEELAND736 schreef:
Dooie vis...niet eten??
Je mot ze wel eerst effe bakke...

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:40

GERRIT603 schreef:
Ik neem aan dat je de jus afblust en als je dat met koud water doet wordt je vlees taai.
Kan dat jouw probleem zijn?

Nee dat is het ook niet.......appeltje en uitje toevoegen heb ik ook al geprobeerd........het lukt me gewoon niet meer.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:44

SHANITA130 schreef:
Moet je eens kijken hoe jij TG allemaal benoemt hebt.

Ik heb het al gewijzigd hoor, niet voor jou, voor mezelf maar ja waar gaat het om dat velen vaak, niet alleen ik natuurlijk gelukkig, ja of juist weer niet, worden lasig gevallen door seksueel gefrustreerde mannen. dit keer was de reden dat ik ff terug lachte. Ik dacht ff beleefd te zijn misschien denkt ie dat ik hem ken ofzo, dat denk ik dan.
Komt zo'n vent meteen naast me lopen zich eigen opdringen op een nare manier.

Andere keren kan het zijn, dat ik gewoon met een glimlach opstraat loop, en toevallig een richtng van iemand uitkijk, en die dat dan ook verkeerd interprteteerd, en gewoon vrijpostig naast me gaat lopen en me vanalles gaat vragen of tie me al jaren kent.

Ben er zo klaar mee, anderen vrouwen en meiden ook natuurlijk.
Want het is een algemeen bekend verschijnsel.
Zeker als je alleen loopt...

En al ik zo iemand an een l#$ noem, ja, dat is dan natuurlijk helemaal niet te begrijpen, want dat is véél belangrijker dan dat vrouwen op straat regelmatig worden lastiggevalen.

En ik kan me voorstellen dat zo'n Tallguy daar ook niet op zit te wachten, op deze zeer 'lollige' woordgrapjes, op een serieuze link, want je werkt dan wel mee, want het getuigt zeker niet van respect met name voor de vrouw.

Kijk, Tallguy had moeite met regulering van zijn boosheid, maar was zeker niet dom.
Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat op verzoeken van mensen waarvan ik er ook een was die ochtend toen hij B. dreigde, om Tallguy te verwijderen dat de redactie daar aanvanelijk niet op in ging, omdat er ook iets anders speelde, namelijk niet ingaan op een serieuze posting, en in plaats daarvan met zo'n "leuke woordgrap" komen. Ten koste van de vrouw in het algemeen en geheel off topic. Ik kan mij heel goed voorstellen dat TG daar ff heel erg woedend over werd.

Later moest de redactie wel, omdat er veels te veel werd gepost, en de kwaliteit verloren ging door de kwaniteit.

En verder, maak ik me er niet druk om, iedereen moet zijn eigen verantwoorden.

Heb wel iets anders te doen.

Wat heeft dit in vredesnaam met Bart te maken

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:50

LEANNE226 schreef:
Nee dat is het ook niet.......appeltje en uitje toevoegen heb ik ook al geprobeerd........het lukt me gewoon niet meer.

Is je vlees niet te mager?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 30 juli 2012, 23:55

LEANNE226 schreef:
Slagerijmeisje Engeltje smiley

Klopt,goed vlees komt van een goeie slager,das een waarheid als een koe.........gewoon sudderen werkt niet,snelkookpan voldoet ook niet........

Ik vind eten geweldig leuk maar koken vind ik niks,ik ben te ongeduldig,te rommelig en heb er te weinig fantasie voor,ik vergeet te proeven,heb te weinig verse kruidendingetjes of van die strooigevallen waar je anderen mee ziet rommelen.......die mensen kijken er ook nog gelukzalig bij,ik word er alleen chagrijnig van Knipoog smiley

als slagersdochter denk ik dat het kan zijn dat de slager goedkoper in gaat kopen en dus minder jonge koeien inkoopt leanne;
het is algemeen bekend dat jonger vee malser is.................dus ja; t hoeft niet zozeer aan jouw kookkunsten te liggen, he?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:02

HANNAH810 schreef:
als slagersdochter denk ik dat het kan zijn dat de slager goedkoper in gaat kopen en dus minder jonge koeien inkoopt leanne;
het is algemeen bekend dat jonger vee malser is.................dus ja; t hoeft niet zozeer aan jouw kookkunsten te liggen, he?

je zou natuurlijk ook biefstuk kunnen pakken ipv. riblappen . Smiley met dichtgeplakte mond
Of ben ik nu een beetje aan het vloeken?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:05

VISSER278 schreef:
je zou natuurlijk ook biefstuk kunnen pakken ipv. riblappen . Smiley met dichtgeplakte mond
Of ben ik nu een beetje aan het vloeken?

Biefstuk voor sudderlappen gebruiken kan natuurlijk wel, maar ik zou het
zonde vinden hoor
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:13

KROX372 schreef:
'Denk er om dat je als kind van God verlost bent van machten van zonde dood en wet......'zegt de spreker in het youtubefilmpje
Zonde en dood worden hier in één adem genoemd met Gods wet, en dat klopt niet met de bijbel. Want Paulus schrijft dat Gods wet heilig en goed is.
Ik ben het ook helemaal niet eens met deze zin van de spreker. Wij moeten nooit verlost worden van Gods wet, sterker nog wij zijn verzoend met God TOT gehoorzaamheid. En Gods wet is juist de omlijning van veiligheid voor Zijn Kinderen.
Het probleem schuilt in dat er twee begrippen worden gehanteerd door Paulus in zijn brieven.
Het ene begrip is Gods wet. En het tweede begrip is 'wet van zonde en dood'; en met dit tweede begrip bedoelt Paulus niet Gods wet.

Ik heb zo het bange vermoeden dat dit verschil tussen beide begrippen, niet helder wordt in deze bijblstudie.

Ik hoop dat alle christenen geen kind blijven in kennis, maar volwassen worden in kennis over Gods wet.

Rom 6

14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

Rom 7

1. Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. 4 Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. 5 Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; 6 maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.

Wat ik heb geleerd, als je je krampachtig aan de wet houdt dat houdt niemand vol, maar als je Christus toebehoort, dan ben je vrij. Als je je dan door de Geest laat leiden ben je niet onder de wet.

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt.
16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.

Dus, lees ik hier, wie Christus toebehoren hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

En dat kruisigen van harstochten en begeerten gaat niet in één keer dat is een proces en kan járen duren, als er maar een begin is gemaakt.....

Rom 6
22 Maar thans, vrijgemaakt van de zonde en in de dienst van God gekomen, hebt gij tot vrucht uw heiliging en als einde het eeuwige leven.

Uit dit vers blijkt dat het niet in één keer gebeurd, er staat: 'Heiliging'. Dus dat houdt in dat het een proces is, het vlees met zijn hartstochten en begeerten kruisigen , iets wat bezig is.

En als einde het eeuwige leven. Dat houdt ook in dat het een proces is met een begin en een einde.

Uit deze tekst blijkt ook dat de heiliging een proces is, de vruchten van de Geest.
Fil 1 vers 6
6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 01:11
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:38

KROX372 schreef:
(...)

(...)

Wij moeten nooit verlost worden van Gods wet, sterker nog wij zijn verzoend met God TOT gehoorzaamheid.

idd, de vervulling van de wet betekent niet dat we het voortaan moeten negeren. de wet was de voorbode van de vervulling van Gods plan. als de genade de vervulling van de wet is, en we de wet negeren, krijgen we ook geen deel aan Zijn genade...
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 00:39

ROELANDE345 schreef:
Wat heeft dit in vredesnaam met Bart te maken

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

dat zei ik ook al.... Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 01:23

Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:51

TALLGUY817 schreef:

BART:
nee,... toch maar liever een vrouw.................................................. Coole smiley met zonnebril

HIER BEGON HET MEE...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 31 juli 2012, 01:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 01:41

Uitleg van TG:

Dit heeft van doen met waar Paulus het in 1 Kor. 3 over heeft.

Als je wedergeboren wordt, dan ben je gelijk een baby. Een baby groeit wanneer het eet, in deze drinkt, namelijk de onvervalste melk waarvan Petrus ook getuigd: 1Pe 2:2 En, als nieuwgeborene kinderkens, zijt zeer begerig naar de redelijke onvervalste melk, opdat gij door dezelve moogt opwassen. De onvervalste melk gaat over de grondbeginselen van het Woord, de Bijbel. Als je eet of in deze melk drinkt, dan krijg je nét als gewone baby's tandjes en dan mag je na vele potjes Olvarit te hebben verschalkt aan vast voedsel beginnen. Want... en dit klinkt ongetwijfeld sarcastisch.. als je een kind vast voedsel geeft, dan komt het er net zo snel weer uit, vervolgens draaien ze hun handjes erin, smeren het in hun haar op hun kleding [wij ruimen het op] en zeggen als volwassen baby's dat ze zo heerlijk met het vaste voedsel omgaan, maar het in werkelijkheid belachelijk maken, omdat zij gelijk als de Korinthen leraars hadden moeten zijn, maar baby's gebleven zijn omdat hetgeen in de wereld meer interessant is dan wat de Bijbel schrijft.

In dit stuk van TG, herken ik wel dingen.

Behalve Krox, is hier niemand op ingegaan, men is alleen maar terug wezen schelden, uitzonderingen daargelaten.

Of meteen al in de 1ste posting belachelijk lopen maken.

Was er wel meteen serieus op ingegaan, dan had al die ellende voorkomen kunnen worden...
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 02:23

SHANITA130 schreef:
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 23:51
(...)

HIER BEGON HET MEE...

maar t stigmatiseren gaat gewoon door.......?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4265 4266 4267 4268 4269 4270 4271 ... 6194 Volgende
Pagina 4268 van 6194