Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:47
|
|
|
HEIDE115 schreef: | vanaf strand vissen,loop je gewoon met het tij mee..en is met hoogwater aan komen lekkerder vissen..omdat je bij hoog worden dan te veel achteruit moet gaan met je spullen..en is nat worden eerder gebeurd.. Hoewel natuurlijk met opkomend water weer de vis mee komt..dus waar kies je voor kan hier gelden?opkomend of afgaand water dus.. |
Op het strand met afgaand beginnen . Zo kom je in de diepere delen van de zee . En dan ongeveer 2 uur met opkomend tij vissen . Dit is ongeveer het ideale van strandvissen. Zit je daar met hoogwater te vissen dan zie je later van ... o, daar heb ik gevist , dat was moisschien maar op 1 meter water of nóg minder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:49
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Of op te krijten
 |
Mits er een hond niet op heeft lopen te sch.............................................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:52
|
|
|
VISSER278 schreef: | Op het strand met afgaand beginnen . Zo kom je in de diepere delen van de zee . En dan ongeveer 2 uur met opkomend tij vissen . Dit is ongeveer het ideale van strandvissen. Zit je daar met hoogwater te vissen dan zie je later van ... o, daar heb ik gevist , dat was moisschien maar op 1 meter water of nóg minder. |
ja zoveel vis ik niet van strand Visser,maar is idd zo weet ook dat je muien moet zoeken..je weet wel waar de golf weg valt in zee..daar achter..of achter een zand plaat of tussen 2 zandplaten waar de vis door heen zwemt richting strand voor het kleine spul..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:52
|
|
|
maar zitten er op deze site maar 2 echte vissers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:55
|
|
|
PETRA944 schreef: | maar zitten er op deze site maar 2 echte vissers  |
een visser heeft geduld,vandaar dat hij niet meteen reageert Petra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hai Visser
Laat ik nu op m'n werk dagelijks stevig roken. Daar kan geen Visser tegenop.  |
kijk daar es de baas, rookt ook al brandaris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:57
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 19:57
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik zelf heb ze er wel es uitgegraven en dan met een hakbijl de grote wortels doorhakken, hele klus | Pak een tractor. Heb daarmee 7 coniferen uit de tuin gekregen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:00
|
|
|
KROX372 schreef: | kijk daar es de baas, rookt ook al brandaris |
Welkom in ons midden. bij een visser geld het altijd .... hoe meer zielen , hoe meer vreugd. Nog een paar erbij zou heel mooi zijn want Heide heeft bedacht om een keer een cm-vistripje te organiseren, mits er genoeg animo is .
Toch Heide?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:04
|
|
|
HEIDE115 schreef: | een visser heeft geduld,vandaar dat hij niet meteen reageert Petra
 |
ha ha ja, geduld, dan lees ik vanzelf wel nog meer verhalen, lees ze met een glimlach en zie het al helemaal voor me
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Pak een tractor. Heb daarmee 7 coniferen uit de tuin gekregen. |
Een tractor past hier niet door de poort.
En zo'n conifeer is ook geen punt , dat is eerst kaal maken en dan met de spa verder het werk doen . Maar die wortels die meters ver onder de grond doorlopen , dat is het probleem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:06
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Tegel teksten: Spreekwoorden , Gezegden, Bijbel teksten, enz. 
 |
visite en vis blijft maar drie dagen fris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:07
|
|
|
JANS221 schreef: |  |
Zo een hekel aan tegeltjes??????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:10
|
|
|
PETRA944 schreef: | wat ik me meer afvraag daten met lange afstand heeft dat zin in mijn ogen niet want hoe vul je daar je tijd voor in met je leven, bezigheden, gezin en dan een relatie op lange afstand mij lijkt een man hier best leuk maar afstand 180 km en dan denk ik eh vergeet het maar, beter verder kijken | je hebt volledig gelijk Petra.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Welkom in ons midden. bij een visser geld het altijd .... hoe meer zielen , hoe meer vreugd. Nog een paar erbij zou heel mooi zijn want Heide heeft bedacht om een keer een cm-vistripje te organiseren, mits er genoeg animo is .
Toch Heide?  |
ja maar een boot vaart niet uit voor 4 man dacht ik.. ik wil wel een stukje strand reserveren
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 31 juli 2012, 20:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:14
|
|
|
@Petra en @Chatuliem Zo kun je dus net iemand mislopen die wel op je pad gezet wordt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:17
|
|
|
CANADIAN303 schreef: | @Petra en @Chatuliem Zo kun je dus net iemand mislopen die wel op je pad gezet wordt...  |
vindt ik wel om over na te denken ja..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:22
|
|
|
CANADIAN303 schreef: | @Petra en @Chatuliem Zo kun je dus net iemand mislopen die wel op je pad gezet wordt...  |
Als die iemand 180 kilometer verderop woont, loop ik hem niet mis.....ik kom hem gewoon niet tegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Rom 6
14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
Rom 7
1. Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. 4 Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. 5 Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; 6 maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.
Wat ik heb geleerd, als je je krampachtig aan de wet houdt dat houdt niemand vol, maar als je Christus toebehoort, dan ben je vrij. Als je je dan door de Geest laat leiden ben je niet onder de wet.
13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt. 16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd. 25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.
Dus, lees ik hier, wie Christus toebehoren hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
En dat kruisigen van harstochten en begeerten gaat niet in één keer dat is een proces en kan járen duren, als er maar een begin is gemaakt.....
Rom 6 22 Maar thans, vrijgemaakt van de zonde en in de dienst van God gekomen, hebt gij tot vrucht uw heiliging en als einde het eeuwige leven.
Uit dit vers blijkt dat het niet in één keer gebeurd, er staat: 'Heiliging'. Dus dat houdt in dat het een proces is, het vlees met zijn hartstochten en begeerten kruisigen , iets wat bezig is.
En als einde het eeuwige leven. Dat houdt ook in dat het een proces is met een begin en een einde.
Uit deze tekst blijkt ook dat de heiliging een proces is, de vruchten van de Geest. Fil 1 vers 6 6 Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus. |
1 Surely you know, brothers - for I am speaking to those who understand Torah - that the Torah has authority over a person only so long as he lives? 2 For example, a married woman is bound by Torah to her husband while he is alive; but if the husband dies, she is released from the part of the Torah that deals with husbands. 3 Therefore, while the husband is alive, she will be called an adulteress if she marries another man; but if the husband dies, she is free from that part of the Torah; so that if she marries another man, she is not an adulteress. 4 Thus, my brothers, you have been made dead with regard to the Torah through the Messiah's body, so that you may belong to someone else, namely, the one who has been raised from the dead, in order for us to bear fruit for God. 5 For when we were living according to our old nature, the passions connected with sins worked through the Torah in our various parts, with the result that we bore fruit for death. 6 But now we have been released from this aspect of the Torah, because we have died to that which had us in its clutches, so that we are serving in the new way provided by the Spirit and not in the old way of outwardly following the letter of the law. 7 Therefore, what are we to say? That the Torah is sinful? Heaven forbid! Rather, the function of the Torah was that without it, I would not have known what sin is. For example, I would not have become conscious of what greed is if the Torah had not said, "Thou shalt not covet."v 8 But sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, worked in me all kinds of evil desires - for apart from Torah, sin is dead. 9 I was once alive outside the framework of Torah. But when the commandment really encountered me, sin sprang to life, 10 and I died. The commandment that was intended to bring me life was found to be bringing me death! 11 For sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, deceived me; and through the commandment, sin killed me. 12 So the Torah is holy; that is, the commandment is holy, just and good. 13 Then did something good become for me the source of death? Heaven forbid! Rather, it was sin working death in me through something good, so that sin might be clearly exposed as sin, so that sin through the commandment might come to be experienced as sinful beyond measure. 14 For we know that the Torah is of the Spirit; but as for me, I am bound to the old nature, sold to sin as a slave. 15 I don't understand my own behavior - I don't do what I want to do; instead, I do the very thing I hate! 16 Now if I am doing what I don't want to do, I am agreeing that the Torah is good. 17 But now it is no longer "the real me" doing it, but the sin housed inside me. 18 For I know that there is nothing good housed inside me - that is, inside my old nature. I can want what is good, but I can't do it! 19 For I don't do the good I want; instead, the evil that I don't want is what I do! 20 But if I am doing what "the real me" doesn't want, it is no longer "the real me" doing it but the sin housed inside me. 21 So I find it to be the rule, a kind of perverse "torah," that although I want to do what is good, evil is right there with me! 22 For in my inner self I completely agree with God's Torah; 23 but in my various parts, I see a different "torah," one that battles with the Torah in my mind and makes me a prisoner of sin's "torah," which is operating in my various parts. 24 What a miserable creature I am! Who will rescue me from this body bound for death? 25 Thanks be to God [, he will]! - through Yeshua the Messiah, our Lord! To sum up: with my mind, I am a slave of God's Torah; but with my old nature, I am a slave of sin's "Torah."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:24
|
|
|
PETRA944 schreef: | maar zitten er op deze site maar 2 echte vissers  |
Ik ben een ex-visser. Heb jaren in de waterweg gevist, zoals Heide al zei, daar kun je langer vissen en wij vingen daar gulletjes en paling. Ook visten wij vanaf de pier van Hoek van Holland, heb het 1 keer meegemaakt dat wij daar mooie tongen vingen. Ook gingen wij regelmatig naar IJmuiden, dat was de oude pier, die liep 5 km de zee in. Daar vingen we alleen maar platvis. Er is daar toen (20jr terug) ook al eens een haaitje gevangen maar niet door ons. Die pier mocht je niet op, er stond een hek voor, maar voor 25gld kon je zwart een sleutel kopen, alleen werd dat slot ong om de 3 maanden vervangen en dan moest je weer een nieuwe kopen, die sleutelhandelaars hebben daar goud verdient volgens mij. Toen mijn vrienden gingen trouwen en vader werden is het vissen langzaam dood gebloed. Ik ben toen postduiven gaan houden. Vis nu af en toe nog "binnen".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:25
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ja maar een boot vaart niet uit voor 4 man dacht ik.. ik wil wel een stukje strand reserveren |
Juist , en daarom hebben we geduld he Heide.
Wacht maar , straks , eind okt . november , als de gullen , scharren en wijtingen weer onder de kust zwemmen ........ Dan wil ik wel eens zien of er geen animo is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:25
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ja maar een boot vaart niet uit voor 4 man dacht ik.. ik wil wel een stukje strand reserveren |
Ik hou me aanbevolen, heb er wel zin in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:27
|
|
|
CANADIAN303 schreef: | @Petra en @Chatuliem Zo kun je dus net iemand mislopen die wel op je pad gezet wordt...  | Dat valt wel mee hoor. Je loopt nl. tegen een aantal problemen op, die je niet hebt als je dichter bij elkaar woont. Het is allereerst een vreselijk gepuzzel wanneer je bij elkaar kunt komen en/of de kinderen er dan bij zijn...je moet oppas regelen als je weggaat, want meestal ga je dan een paar dagen weg. Je kunt eigenlijk nooit spontaan bij elkaar op de koffie, dus je leert de ander nooit echt kennen zoals hij/zij in zijn huis is.
Als je uiteindelijk verder met elkaar wil, kom je ook nog voor vreselijke keuzes te staan, een van jullie moet ervoor kiezen de vertrouwde omgeving te verlaten en op een compleet nieuwe locatie een nieuw bestaan op te bouwen. En dat kan zelfs betekenen dat je familie uit elkaar getrokken wordt. Dan heb ik het niet eens over werk, dat je moet regelen... Voor deze rigoureuze stappen deinzen mensen wel eens terug, en dan komen ze in een LAT relatie terecht. Omdat ze gewoon niet weten hoe ze het allemaal moeten invullen. En een langdurige LAT relatie sterft vaak zijn eigen dood.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:32
|
|
|
JANS221 schreef: | Als die iemand 180 kilometer verderop woont, loop ik hem niet mis.....ik kom hem gewoon niet tegen! |
Dat weet je nooit . Voorbeeld ....... mn zoon was/ is vandaag naar Walibi , zo'n 200 km . hier vandaan . De eerste die hij daar vandaag tegenkomt is een maat van me die hier regelmatig over de vloer komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:33
|
|
|
KROX372 schreef: | 1 Surely you know, brothers - for I am speaking to those who understand Torah - that the Torah has authority over a person only so long as he lives? 2 For example, a married woman is bound by Torah to her husband while he is alive; but if the husband dies, she is released from the part of the Torah that deals with husbands. 3 Therefore, while the husband is alive, she will be called an adulteress if she marries another man; but if the husband dies, she is free from that part of the Torah; so that if she marries another man, she is not an adulteress. 4 Thus, my brothers, you have been made dead with regard to the Torah through the Messiah's body, so that you may belong to someone else, namely, the one who has been raised from the dead, in order for us to bear fruit for God. 5 For when we were living according to our old nature, the passions connected with sins worked through the Torah in our various parts, with the result that we bore fruit for death. 6 But now we have been released from this aspect of the Torah, because we have died to that which had us in its clutches, so that we are serving in the new way provided by the Spirit and not in the old way of outwardly following the letter of the law. 7 Therefore, what are we to say? That the Torah is sinful? Heaven forbid! Rather, the function of the Torah was that without it, I would not have known what sin is. For example, I would not have become conscious of what greed is if the Torah had not said, "Thou shalt not covet."v 8 But sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, worked in me all kinds of evil desires - for apart from Torah, sin is dead. 9 I was once alive outside the framework of Torah. But when the commandment really encountered me, sin sprang to life, 10 and I died. The commandment that was intended to bring me life was found to be bringing me death! 11 For sin, seizing the opportunity afforded by the commandment, deceived me; and through the commandment, sin killed me. 12 So the Torah is holy; that is, the commandment is holy, just and good. 13 Then did something good become for me the source of death? Heaven forbid! Rather, it was sin working death in me through something good, so that sin might be clearly exposed as sin, so that sin through the commandment might come to be experienced as sinful beyond measure. 14 For we know that the Torah is of the Spirit; but as for me, I am bound to the old nature, sold to sin as a slave. 15 I don't understand my own behavior - I don't do what I want to do; instead, I do the very thing I hate! 16 Now if I am doing what I don't want to do, I am agreeing that the Torah is good. 17 But now it is no longer "the real me" doing it, but the sin housed inside me. 18 For I know that there is nothing good housed inside me - that is, inside my old nature. I can want what is good, but I can't do it! 19 For I don't do the good I want; instead, the evil that I don't want is what I do! 20 But if I am doing what "the real me" doesn't want, it is no longer "the real me" doing it but the sin housed inside me. 21 So I find it to be the rule, a kind of perverse "torah," that although I want to do what is good, evil is right there with me! 22 For in my inner self I completely agree with God's Torah; 23 but in my various parts, I see a different "torah," one that battles with the Torah in my mind and makes me a prisoner of sin's "torah," which is operating in my various parts. 24 What a miserable creature I am! Who will rescue me from this body bound for death? 25 Thanks be to God [, he will]! - through Yeshua the Messiah, our Lord! To sum up: with my mind, I am a slave of God's Torah; but with my old nature, I am a slave of sin's "Torah." | Waarom niet de Nederlandse versie? Rom 7 schreef: | Weet u dan niet, broeders en zusters – ik spreek immers tot mensen die de wet kennen –, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang hij leeft? 2 Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting ontslagen. 3 Als ze zich zolang haar man in leven is met iemand anders inlaat, noemt men haar overspelig. Maar sterft haar man, dan is ze niet langer aan de wet gebonden, dan pleegt ze geen overspel wanneer ze de vrouw van een andere man wordt. 4 Zo bent ook u, broeders en zusters, dood voor de wet dankzij de dood van Christus en behoort u nu een ander toe: hem die uit de dood is opgewekt. Ons leven moet vrucht dragen voor God. 5 Toen we ons nog lieten leiden door onze eigen wil, werd ons bestaan beheerst door zondige hartstochten die de wet in ons opriep en droeg het alleen vrucht voor de dood. 6 We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd; we zijn dood voor de wet, zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen, maar de nieuwe orde van de Geest. De wet en de zonde 7 Moeten we nu vaststellen dat de wet hetzelfde is als de zonde? Absoluut niet. Ik ben me echter pas door de wet bewust geworden van de zonde. Ik zou immers niet weten wat begeerte was als de wet niet zei: ‘Zet uw zinnen niet op wat van een ander is.’ 8 Maar de zonde heeft van het gebod gebruikgemaakt om begeerten in mij op te wekken, want zonder de wet is de zonde krachteloos. 9 Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. 11 De zonde heeft gebruikgemaakt van het gebod: ze heeft mij misleid en mij door het gebod gedood. 12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed. 13 Is het dan het goede dat mij heeft gedood? Natuurlijk niet, het is de zonde. Maar om mij te doden heeft ze van het goede gebruikgemaakt; alleen zo kon duidelijk worden wat de zonde is. Door het gebod te gebruiken laat de zonde zien hoe verderfelijk ze is. 14 Wij weten dat de wet het werk van de Geest is, maar door mijn natuur ben ik uitgeleverd aan de zonde. 15 Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat. 16 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, dan erken ik dat de wet goed is. 17 Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. 18 Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. 19 Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. 20 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. 21 Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. 22 Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, 23 maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. 24 Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood? 25 Dat doet God! Dank aan hem door Jezus Christus, onze Heer. Met mijn verstand onderwerp ik mij aan de wet van God, maar door mijn natuur onderwerp ik mij aan de wet van de zonde. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat weet je nooit . Voorbeeld ....... mn zoon was/ is vandaag naar Walibi , zo'n 200 km . hier vandaan . De eerste die hij daar vandaag tegenkomt is een maat van me die hier regelmatig over de vloer komt. |
O jee, misschien kom ik jou dan ook nog wel eens tegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat valt wel mee hoor. Je loopt nl. tegen een aantal problemen op, die je niet hebt als je dichter bij elkaar woont. Het is allereerst een vreselijk gepuzzel wanneer je bij elkaar kunt komen en/of de kinderen er dan bij zijn...je moet oppas regelen als je weggaat, want meestal ga je dan een paar dagen weg. Je kunt eigenlijk nooit spontaan bij elkaar op de koffie, dus je leert de ander nooit echt kennen zoals hij/zij in zijn huis is.
Als je uiteindelijk verder met elkaar wil, kom je ook nog voor vreselijke keuzes te staan, een van jullie moet ervoor kiezen de vertrouwde omgeving te verlaten en op een compleet nieuwe locatie een nieuw bestaan op te bouwen. En dat kan zelfs betekenen dat je familie uit elkaar getrokken wordt. Dan heb ik het niet eens over werk, dat je moet regelen... Voor deze rigoureuze stappen deinzen mensen wel eens terug, en dan komen ze in een LAT relatie terecht. Omdat ze gewoon niet weten hoe ze het allemaal moeten invullen. En een langdurige LAT relatie sterft vaak zijn eigen dood..... |
Het valt idd allemaal wel mee. Je drijft vreselijk over
Vreselijke keuzes; je vertrouwde omgeving?? Wij hebben hier geen blijvende stad hoor!!
Het zal per persoon verschillen neem ik aan. Maar mijn ervaring is dat je toch telkens weer ergens anders kunt beginnen. Overal vind je nieuwe leuke mensen. En werk is er sowieso toch nergens.... En familie... tsja daar heb ik geen ervaring mee... Maar het lijkt me dat je als volwassen persoon toch zeker zelf je partner mag uitkiezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:43
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | De Nieuws Krant van CM !!!! |
Vandaag was het nattig onstuimig weer een verfrissende lucht de klimaat daalde laag van temperatuur voor vele goed weer om te werken.
Zoals mijn pa heeft de hele dag in de tuin bezig geweest om buxus in de tuin te poten heb dat alvast als kado voor mijn verjaardag gekregen. Lang leve de Marktplaats ben je niet duur uit voor een prikkie een mooie heg.
Nu nog effies sparen voor een heggenschaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:51
|
|
|
Hai Krox:
Romans 2 12-24: 12 For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law;
13 (For not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified.
14 For when the Gentiles, which have not the law, do by nature the things contained in the law, these, having not the law, are a law unto themselves:
15 Which shew the work of the law written in their hearts, their conscience also bearing witness, and their thoughts the mean while accusing or else excusing one another;)
16 In the day when God shall judge the secrets of men by Jesus Christ according to my gospel.
17 Behold, thou art called a Jew, and restest in the law, and makest thy boast of God,
18 And knowest his will, and approvest the things that are more excellent, being instructed out of the law;
19 And art confident that thou thyself art a guide of the blind, a light of them which are in darkness,
20 An instructor of the foolish, a teacher of babes, which hast the form of knowledge and of the truth in the law.
21 Thou therefore which teachest another, teachest thou not thyself? thou that preachest a man should not steal, dost thou steal?
22 Thou that sayest a man should not commit adultery, dost thou commit adultery? thou that abhorrest idols, dost thou commit sacrilege?
23 Thou that makest thy boast of the law, through breaking the law dishonourest thou God?
24 For the name of God is blasphemed among the Gentiles through you, as it is written. --- De wet baat de Joden niet Romeinen 2 12-24
12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus. 17 Indien gij u dan Jood laat noemen, steunt op de wet, u beroemt op God, 18 zijn wil kent, weet te onderscheiden waarop het aankomt, daar gij onderricht in de wet geniet, 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.
De heidenen die de wet niet kennen doen toch van nature wat de wet gebied, zij tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is...Vers 14 en 15.
En door wie zou die wet in hun harten zijn geschreven? Ik denk door God.
Het is wel leuk om het ook in het Engels te lezen, bedankt dat je dat stuk in het geheel er nog even in het Engels had neergezet. Het maakt dingen vaak een stuk duidelijker....ik had zelf de King James Version, volgens mij jij ook.
Ik ga het later nog even een keer grondig doorlezen je vertaling, goed idee, bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:52
|
|
|
GERRIT603 schreef: | Ik ben een ex-visser. Heb jaren in de waterweg gevist, zoals Heide al zei, daar kun je langer vissen en wij vingen daar gulletjes en paling. Ook visten wij vanaf de pier van Hoek van Holland, heb het 1 keer meegemaakt dat wij daar mooie tongen vingen. Ook gingen wij regelmatig naar IJmuiden, dat was de oude pier, die liep 5 km de zee in. Daar vingen we alleen maar platvis. Er is daar toen (20jr terug) ook al eens een haaitje gevangen maar niet door ons. Die pier mocht je niet op, er stond een hek voor, maar voor 25gld kon je zwart een sleutel kopen, alleen werd dat slot ong om de 3 maanden vervangen en dan moest je weer een nieuwe kopen, die sleutelhandelaars hebben daar goud verdient volgens mij. Toen mijn vrienden gingen trouwen en vader werden is het vissen langzaam dood gebloed. Ik ben toen postduiven gaan houden. Vis nu af en toe nog "binnen". |
echte visser hoor ik al,en bij mij was het anders om,eerst had ik sierduiven..en toen ze niet meer terug kwamen ..ben ik gaan peuren
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 31 juli 2012, 20:53
|
|
Naar boven |
|
|
|
|