Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom niet de Nederlandse versie? | ik spreek graag mijn eigen taal, dus ja, beter . Ik wist niet van het bestaan van deze vertaling af. Maar het gaat bij een vertaling om dat je de betekenis snapt, en er moet vertaald zijn wat er staat in het Grieks, en aangezien ik geen Grieks ken.... Ik vind dat in dr Stern zijn vertaling, de betekenis anders is, dan in de NBG 1951 vertaling, en ik vind dat interessant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:56
|
|
|
HEIDE115 schreef: | echte visser hoor ik al,en bij mij was het anders om,eerst had ik sierduiven..en toen ze niet meer terug kwamen ..ben ik gaan peuren  |
daarom kan je beter postduiven houden die komen meestal terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:57
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Of op te krijten
 |
Salle we er voor jullie effe meenemen naar de Picknick?? Zie het al helemaal voor me visser en heide met stoepkrijt aan de gang
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:57
|
|
|
KROX372 schreef: | ik spreek graag mijn eigen taal, dus ja, beter . Ik wist niet van het bestaan van deze vertaling af. Maar het gaat bij een vertaling om dat je de betekenis snapt, en er moet vertaald zijn wat er staat in het Grieks, en aangezien ik geen Grieks ken.... Ik vind dat in dr Stern zijn vertaling, de betekenis anders is, dan in de NBG 1951 vertaling, en ik vind dat interessant | Ik vind de NBV een geweldige versie. Ik gebruik hem al 8 jaar in de dienst. Het is een hele goed balans tussen het vertalen van de grondtekst, en het vertalen naar het Nederlands wat iedereen kan begrijpen. Ik weet dat er veel tegenstand is tegen deze vertaling, maar als je het Grieks en Hebreeuws kent, kom je toch altijd uit in de buurt van de NBV.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:58
|
|
|
VISSER278 schreef: | Juist , en daarom hebben we geduld he Heide.
Wacht maar , straks , eind okt . november , als de gullen , scharren en wijtingen weer onder de kust zwemmen ........ Dan wil ik wel eens zien of er geen animo is.  |
haha..ja idd..ik zorg dv dat alles op scherp ligt rond die tijd.. zulle we ff vis vange..of bakkies drinken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:58
|
|
|
VISSER278 schreef: | Een tractor past hier niet door de poort.
En zo'n conifeer is ook geen punt , dat is eerst kaal maken en dan met de spa verder het werk doen . Maar die wortels die meters ver onder de grond doorlopen , dat is het probleem. |
Zeg ik toch!!!! Of gewoon afhakken en laten zitten en anders moet je ze toch echt uitgraven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 20:59
|
|
|
Ik krijg er honger van, is het al zaterdag????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:00
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik krijg er honger van, is het al zaterdag????  |
Bijna sjakie ongeduld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:00
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Het valt idd allemaal wel mee. Je drijft vreselijk over
Vreselijke keuzes; je vertrouwde omgeving?? Wij hebben hier geen blijvende stad hoor!!
Het zal per persoon verschillen neem ik aan. Maar mijn ervaring is dat je toch telkens weer ergens anders kunt beginnen. Overal vind je nieuwe leuke mensen. En werk is er sowieso toch nergens.... En familie... tsja daar heb ik geen ervaring mee... Maar het lijkt me dat je als volwassen persoon toch zeker zelf je partner mag uitkiezen... | Helaas, ik wou dat ik overdreef. Ik zie veel relaties juist kapot gaan op de punten die ik genoemd heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:01
|
|
|
GERRIT603 schreef: | daarom kan je beter postduiven houden die komen meestal terug |
nou ze kwamen wel terug hoor de meeste gelukkig..om te eten vooral
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:04
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Bijna sjakie ongeduld  |
Ja, maar, ja maar, dat is nog 4 nachtjes slapen !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:27
|
|
|
INGE721 schreef: | Mag ze ook "welgesteld"zijn??????  |
Welgesteld en een 5 en een 3 in de leeftijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:31
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Het valt idd allemaal wel mee. Je drijft vreselijk over
Vreselijke keuzes; je vertrouwde omgeving?? Wij hebben hier geen blijvende stad hoor!!
Het zal per persoon verschillen neem ik aan. Maar mijn ervaring is dat je toch telkens weer ergens anders kunt beginnen. Overal vind je nieuwe leuke mensen. En werk is er sowieso toch nergens.... En familie... tsja daar heb ik geen ervaring mee... Maar het lijkt me dat je als volwassen persoon toch zeker zelf je partner mag uitkiezen... |
nou die dingen die chat schrijf vraag ik me dus ook af, het is niet precies 180 km hoor maar bij wijze van spreken, wel ver en ben tig keer verhuisd, eindelijk een plaats om te settelen, me kids settelen hier en dan ga je niet meer weg, die uit huis zijn proberen allemaal dicht bij mij een huis te vinden. je hebt voortaan kids om rekening mee te houden en de andere kant ook dus toekomst als je verliefd word en verder en alleen al met latten... effe paar dagen weg en je kids alleen laten, eh hebben ze niet al genoeg gehad met de scheiding, jee das ook zo iets jij kan een man wel leuk vinden maar je kids die kiezen er niet voor, worden er mee opgezadeld....dus ik kijk beter maar na mannen dichterbij in de buurt en vier over paar jaar jubileum 10 jaar vrijgezel misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:36
|
|
|
ineens sla ik een kreet
Hier in Denhaag vliegen sinds een paar jaar groene vogels door de lucht,en zitten in parken,broeden,en enzo enzo..
wat ik mij af vroeg is;leven er in jou stad of dorp of hoe ook ..ook van die parkiet achtige groene vogels..ze zijn bijna 2 keer zo groot als een normale parkiet die vanuit de dieren of vogel zaken gekocht kan worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Krox:
Romans 2 12-24: 12 For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law;
13 (For not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified.
14 For when the Gentiles, which have not the law, do by nature the things contained in the law, these, having not the law, are a law unto themselves:
15 Which shew the work of the law written in their hearts, their conscience also bearing witness, and their thoughts the mean while accusing or else excusing one another;)
16 In the day when God shall judge the secrets of men by Jesus Christ according to my gospel.
17 Behold, thou art called a Jew, and restest in the law, and makest thy boast of God,
18 And knowest his will, and approvest the things that are more excellent, being instructed out of the law;
19 And art confident that thou thyself art a guide of the blind, a light of them which are in darkness,
20 An instructor of the foolish, a teacher of babes, which hast the form of knowledge and of the truth in the law.
21 Thou therefore which teachest another, teachest thou not thyself? thou that preachest a man should not steal, dost thou steal?
22 Thou that sayest a man should not commit adultery, dost thou commit adultery? thou that abhorrest idols, dost thou commit sacrilege?
23 Thou that makest thy boast of the law, through breaking the law dishonourest thou God?
24 For the name of God is blasphemed among the Gentiles through you, as it is written. --- De wet baat de Joden niet Romeinen 2 12-24
12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus. 17 Indien gij u dan Jood laat noemen, steunt op de wet, u beroemt op God, 18 zijn wil kent, weet te onderscheiden waarop het aankomt, daar gij onderricht in de wet geniet, 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.
De heidenen die de wet niet kennen doen toch van nature wat de wet gebied, zij tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is...Vers 14 en 15.
En door wie zou die wet in hun harten zijn geschreven? Ik denk door God.
Het is wel leuk om het ook in het Engels te lezen, bedankt dat je dat stuk in het geheel er nog even in het Engels had neergezet. Het maakt dingen vaak een stuk duidelijker....ik had zelf de King James Version, volgens mij jij ook.
Ik ga het later nog even een keer grondig doorlezen je vertaling, goed idee, bedankt! |
nee, dit was the Complete Jewish Bible (online) van dr. David Stern.
ik ben niet helemaal dom, maar ook niet slim genoeg om de verschillen haarfijn uit te leggen of te verdedigen. (en soms te gemakzuchtig om zoveel te discussieren) Ik investeer toch niet genoeg om op niveau te komen hierover. Maar ik ben wel rebels genoeg om te onderscheiden dat doodsheid binnen de kerken te maken hebben met een verkeerde houding tegenover de Joden en Israel, en te maken heeft, met dat de NBG vertaling enigszins onderhevig is aan protestantse theologie die Gods wet en de genade teveel tegen elkaar uitspeelt. Dus die CJB tast een beetje aan wat je eerst zeker meende te weten, wat niet zo fijn is, maar om wat ik in vorige zinnen neerschrijf geef ik er de voorkeur aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:38
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ineens sla ik een kreet
Hier in Denhaag vliegen sinds een paar jaar groene vogels door de lucht,en zitten in parken,broeden,en enzo enzo..
wat ik mij af vroeg is;leven er in jou stad of dorp of hoe ook ..ook van die parkiet achtige groene vogels..ze zijn bijna 2 keer zo groot als een normale parkiet die vanuit de dieren of vogel zaken gekocht kan worden. |
Dat zijn halsbandparkieten en komen overal voor. Ze komen in het wild voor en zijn een sterke soort parkieten. Ooit eens losgelaten vanuit een kooitje....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:41
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ineens sla ik een kreet
wat ik mij af vroeg is;leven er in jou stad of dorp of hoe ook ..ook van die parkiet achtige groene vogels..ze zijn bijna 2 keer zo groot als een normale parkiet die vanuit de dieren of vogel zaken gekocht kan worden. |
ik zie ze ook weleens vliegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Chatuliem,
(ik zelf heb wat teksten uitgezocht en bijmekaar gekopieerd...uit een bijbelstudie...)
Ik zal het even duidelijk en kort houden. Hoe ik het zie en ervaar.
Kijk, in het NT werden alle zieken genezen en er was zelfs sprake van opwekking van enkele doden.
Dan zegt Jezus tot zijn discipelen van deze en nog grotere werken zult gij doen.
Dan denk ik, wat is er groter dan zieken genezen en doden opwekken?
Dan denk ik ja, natuurlijk, als door mijn getuigenis iemand gaat geloven is hij voor eeuwig behouden. Dat is natuurlijk nog veel groter dan een zieke genezen en een dode opwekken uit de dood, die daarna toch ook wéér dood gaat, iemands ziel behouden, dat is voor eeuwig.
En natuurlijk doe ik dat niet zelf, ik praat over mijn geloof, als het toevallig zo uitkomt. en dan gebeurd het weleens nu en dan dat daarom iemand ook gaat geloven. dat is natuurlijk God die dat doet, en ook God die mij woorden geeft, ook al besef ik dat niet op dat moment, ik zeg dan alleen hoe ik dingen ervaar over en met betrekking tot God en Geloof. Ik geef als het ware een getuigenis.
Maar ja, dan denk ik, dát is natuurlijk een groter werk, dan zieken genezen en mensen uit de dood opwekken. | Bij werken denk ik aan wonderen, en wij kunnen het wonder van de wedergeboorte niet doen. Dat is werk wat aan de Geest is over gelaten. Dus de grotere werken kan nooit de wedergeboorte zijn, zoals jij beweert. Wat ik niet begrijp is dat de kerk stelselmatig wil ontkennen dat God op dezelfde manier kan werken als ten tijde van de Bijbel. Altijd krijg je argumenten te horen als: ja, dat was vroeger, dat geldt nu niet meer. Of: wil jij zo extreem worden dat je nog steeds gelooft dat wonderen kan doen? Of de leraar, die me kortzichtigheid verweet, dat ik geloofde in wonderen... Noem me maar naief, noem me maar kortzichtig, maar geef mij één duidelijk Bijbels argument waarom de Geest in deze tijd anders zou werken dan ten tijde van de apostelen.... Geef mij eens een reden waarom ik zieken niet zou zalven? Geef mij eens een reden, waarom ik niet zou mogen geloven dat God nog steeds geneest?
SHANITA130 schreef: | En dan denk ik ineens hieraan: Geloof zonder werken is geen geloof. dus, laat staan, geloof met bóze werken zoals liegen en kinderen misbruiken... Jac 2 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. 18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken. 19 Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. 20 Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt? | In dit gedeeelte betekent het woord werken iets anders, hier gaat het niet over wonderen, maar over de vrucht van je geloof, en dat dat zichtbaar wordt in je doen en laten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:44
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dat zijn halsbandparkieten en komen overal voor. Ze komen in het wild voor en zijn een sterke soort parkieten. Ooit eens losgelaten vanuit een kooitje.... |
er is een park in Voorburg,dan denk je dat de bladeren weg waaien van de bomen..en dat zijn er dus tientallen,ook voeren de mensen deze vogels..en voelen het als hun parkieten.zelfs gaat het tuinset er voor de schuur in..
nee dat laatste verzon ik weer..
thanks Mario
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 31 juli 2012, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:44
|
|
|
JANS221 schreef: | ik zie ze ook weleens vliegen |
daar hebbe we het nie over Janske
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 21:57
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ja, maar, ja maar, dat is nog 4 nachtjes slapen !!!  |
Neem een slaappil dat je twee dagen slaapt daarna ben je heeeeeeeel druk met van alles en nog wat en dan........ dan is het zaterdag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:00
|
|
|
PETRA944 schreef: | nou die dingen die chat schrijf vraag ik me dus ook af, het is niet precies 180 km hoor maar bij wijze van spreken, wel ver en ben tig keer verhuisd, eindelijk een plaats om te settelen, me kids settelen hier en dan ga je niet meer weg, die uit huis zijn proberen allemaal dicht bij mij een huis te vinden. je hebt voortaan kids om rekening mee te houden en de andere kant ook dus toekomst als je verliefd word en verder en alleen al met latten... effe paar dagen weg en je kids alleen laten, eh hebben ze niet al genoeg gehad met de scheiding, jee das ook zo iets jij kan een man wel leuk vinden maar je kids die kiezen er niet voor, worden er mee opgezadeld....dus ik kijk beter maar na mannen dichterbij in de buurt en vier over paar jaar jubileum 10 jaar vrijgezel misschien  |
Zucht... ik begrijp het niet....
C'est que je suis bohémienne et je daigne m’en contenter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:02
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik krijg er honger van, is het al zaterdag????  |
Het is toegestaan tussen nu en de pn nog e.e.a. te nuttigen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | 'k zal het ff doen
38 km heen , 38 km terug = 76 km . Stel auto rijdt 1: 10 = 7,6 liter , voor het gemak 8 zeg maar . Een slof voor mn eigen , eentje voor mn zoon en eentje voor zijn maat = 60,00 voordeel.
8 liter benzine x 1. 67 = 13,36
60,00 - 13,36 = 46, 64 ...... tatteretaaaaaaaaaaaa  |
Aha goed gerekend...maar wist ook niet dat het om 3 sloffen ging... Wat kost daar een pakje dan???? Het is waar we zitten niet ver van de buren!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 31 juli 2012, 22:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:08
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Aha goed gerekend...maar wist ook niet dat het om 3 sloffen ging... Wat kost daar een pakje dan???? Het is waar we zitten niet ver van de buren!!! |
2 euro minder als in nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Neem een slaappil dat je twee dagen slaapt daarna ben je heeeeeeeel druk met van alles en nog wat en dan........ dan is het zaterdag  |
ja, vooral druk met op het werk uitleggen waarom ik er niet was
CARMEN073 schreef: | Het is toegestaan tussen nu en de pn nog e.e.a. te nuttigen...  |
He, gelukkig, maar wel met beleid, anders heb ik dan weer geen honger genoeg voor de lammetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:13
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Zucht... ik begrijp het niet....
C'est que je suis bohémienne et je daigne m’en contenter! |
dat deed ik toen ik 19 was me geboorteplaats verlaten voor een man, me baan opzeggen, ver van me familie en vrienden wonen, doe je niet meer als je kids hebt die moeten dan maar mee aanpassen en die van mij zijn al zo vaak verhuisd etc. bla bla bla ha ha ach laat ik eerst maar es zien dat een man mij leuk vind ha ha gewoon gedachten van me over daten enzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:14
|
|
|
PETRA944 schreef: | dat deed ik toen ik 19 was me geboorteplaats verlaten voor een man, me baan opzeggen, ver van me familie en vrienden wonen, doe je niet meer als je kids hebt die moeten dan maar mee aanpassen en die van mij zijn al zo vaak verhuisd etc. bla bla bla ha ha ach laat ik eerst maar es zien dat een man mij leuk vind ha ha gewoon gedachten van me over daten enzo |
Gosshie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:16
|
|
|
HARALD940 schreef: | ja, vooral druk met op het werk uitleggen waarom ik er niet was
He, gelukkig, maar wel met beleid, anders heb ik dan weer geen honger genoeg voor de lammetjes  |
Lammetjuz?? Je mag er maar 1!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |