Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:21
|
|
|
KROX372 schreef: | nee, dit was the Complete Jewish Bible (online) van dr. David Stern.
ik ben niet helemaal dom, maar ook niet slim genoeg om de verschillen haarfijn uit te leggen of te verdedigen. (en soms te gemakzuchtig om zoveel te discussieren) Ik investeer toch niet genoeg om op niveau te komen hierover. Maar ik ben wel rebels genoeg om te onderscheiden dat doodsheid binnen de kerken te maken hebben met een verkeerde houding tegenover de Joden en Israel, en te maken heeft, met dat de NBG vertaling enigszins onderhevig is aan protestantse theologie die Gods wet en de genade teveel tegen elkaar uitspeelt. Dus die CJB tast een beetje aan wat je eerst zeker meende te weten, wat niet zo fijn is, maar om wat ik in vorige zinnen neerschrijf geef ik er de voorkeur aan. |
Dank je Krox,
Ja, het is altijd hoe dan ook goed om met Gods Woord bezig te zijn!!
En andere vertalingen zijn interessant. Ja, dan kan ik meer inzicht door krijgen, omdat er meerdere woorden voor hetzelfde worden gebruikt.
Ik moet nu slapen; ja de tijden dat ik hier minimaal 4 uur per dag op dit forum zat, die zijn afgelopen, omdat ik weer werk...:(
The Complete Jewish Bible, klink erg interessant, ja, ik nam ff aan dat je de King James Version gebruikte omdat die erg populair is vandaar... Ik hou wel van andere vertalingen die maken vaak dingen veel duidelijker. ik ga als ik tijd heb even grondig doorlezen.
Ja , sommigen mensen hebben een beetje een soort afkeer tegen de Joden, terwijl Paulus toch duidelijk ergens schrijft van de Joden zijn de echte takken aan de boom, en wij de niet-Joden, zijn geënt op de takken.
Ja, ik zoek deze week die tekst wel even op, ik zit nu echt half te slapen hier achter mijn scherm, en morgen weer, voor mijn doen dan, erg vroeg op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:22
|
|
|
PETRA944 schreef: | dat deed ik toen ik 19 was me geboorteplaats verlaten voor een man, me baan opzeggen, ver van me familie en vrienden wonen, doe je niet meer als je kids hebt die moeten dan maar mee aanpassen en die van mij zijn al zo vaak verhuisd etc. bla bla bla ha ha ach laat ik eerst maar es zien dat een man mij leuk vind ha ha gewoon gedachten van me over daten enzo |
Doe nou niet zo,of je niet meer gezien wordt;)) toen ik ooit een foto van je zag,dacht ik heus wel langer dan even..he' leuk bekkie
En dat zeg ik echt niet omdat ik weer die foto wil zien;)duh.. gewoon een cm schouderklopje of hoe jt noemen wilt..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 31 juli 2012, 22:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:27
|
|
|
KROX372 schreef: | ik spreek graag mijn eigen taal, dus ja, beter . Ik wist niet van het bestaan van deze vertaling af. Maar het gaat bij een vertaling om dat je de betekenis snapt, en er moet vertaald zijn wat er staat in het Grieks, en aangezien ik geen Grieks ken.... Ik vind dat in dr Stern zijn vertaling, de betekenis anders is, dan in de NBG 1951 vertaling, en ik vind dat interessant |
Ja, dat lijkt me ook interessant, als een betekenis anders is als in een vertaling die je gewent bent te lezen :)
Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:30
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Lammetjuz?? Je mag er maar 1! |
1??? je bent wel streng hoor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FORTKNOX004
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:34
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Mijn ervaring is dat als ik 's ochtends de dag met God begin, ik de rest van de dag ook makkelijker/beter op Hem gefocussed ben. |
Ik ben s'ochtends als ik wakker word al vaak zo druk in mn hoofd met allerlei dingen die ik wil doen, dat het ochtendgebed er vaak bij inschiet. Hebben jullie daar handvaten of tips voor? Ik denk dat de opmerking over Prediker goed in de buurt komt van de spijker op zijn kop slaan. Ik ervaar tenminste dat er overal een tijd voor is. en dat je die tijd ook moet maken. Hoewel ik soms zo druk ben met allerlei randzaken. Eigenlijk moet ik gewoon al mijn werk en bezigheden pauzeren, en bewust tijd vrijmaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:34
|
|
|
INGE721 schreef: | Mag ze ook "welgesteld"zijn??????  |
'welgesteld' en ook nog 'op mij', wow!
(en Erika: dat eerste: zoeken gaat nog, maar t vinden.......)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FORTKNOX004
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:36
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Maakt het inderdaad uit hoe je bid. luistert God eerder naar een gebed dat klinkt als een klok, waarin je Hem eerst prijst en dankt enz. dan naar een door mij gestameld gebed? |
Wat ik weet is dat God geen bidder laat staan. en dat Hij naar ons hart luisterd. Juist dat stamelen zou weleens de kracht kunnen zijn van je gebed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:36
|
|
|
ANNA415 schreef: | Welgesteld en een 5 en een 3 in de leeftijd  |
ja, duhhh, 't werkt idd bij 3,5 en bij 5,3 ook nog....
nee, tóch maar liever een vrouw..............................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:39
|
|
|
HEIDE115 schreef: | doe nou niet zo,of je niet meer gezien wordt;)) toen ik ooit een foto van je zag,dacht ik heus wel langer dan even..he' leuk bekkie
en dat is echt niet omdat ik weer die foto wil zien;) gewoon een cm schouderklopje of hoe jt noemen wilt.. |
dankje lief van je, het is niet zo dat mannnen me niet leuk vinden maar eh verliefd worden na dat je getrouwd bent geweest, moeilijk allemaal, alleen al met afstand. als je daar zo over nadenk en misschien denk ik wel te veel na, vroeger deed ik gewoon, dacht ik later es na, en nu probeer ik volwassen te zijn en overal verstandig over na te denken... zeeer vermoeiend allemaal, maar wel alles wat ik doe heeft ook invloed op het leven van me kinderen en een leuke man die dichtbij woont en mij leuk vind waar zijn die toen ik ging scheiden zei iedereen, oh je hebt zo een ander, ben inmiddels in november 8 jaar gescheiden. beter accepteer ik dat ik misschien nog wel effe alleen blijf tot ik onverwachts die ene tegen kom stom soms vind ik het prima alleen, en soms denk ik ik wil ook een leuke partner....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:45
|
|
|
FORTKNOX004 schreef: | Ik ben s'ochtends als ik wakker word al vaak zo druk in mn hoofd met allerlei dingen die ik wil doen, dat het ochtendgebed er vaak bij inschiet. Hebben jullie daar handvaten of tips voor? Ik denk dat de opmerking over Prediker goed in de buurt komt van de spijker op zijn kop slaan. Ik ervaar tenminste dat er overal een tijd voor is. en dat je die tijd ook moet maken. Hoewel ik soms zo druk ben met allerlei randzaken. Eigenlijk moet ik gewoon al mijn werk en bezigheden pauzeren, en bewust tijd vrijmaken. |
is dit je gebed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kwestie van je fruit eerder opeten of niet te rijp laten worden.  |
Visser...dat snappen we.... Maar hoe kan daar ineens uit het niets.....dan die vlieggies komme???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:47
|
|
|
BART347 schreef: | 'welgesteld' en ook nog 'op mij', wow!
(en Erika: dat eerste: zoeken gaat nog, maar t vinden.......)  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:48
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Visser...dat snappen we.... Maar hoe kan daar ineens uit het niets.....dan die vlieggies komme??? |
o nee,je vroeg het aan Visser
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 31 juli 2012, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:49
|
|
|
VISSER278 schreef: | 2 euro minder als in nederland  |
En dus blijven die zeelanders verslaafd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:51
|
|
|
HEIDE115 schreef: | wie mag ik helemaal  |
hihi, die Orlando Bloom, heide...................................smile!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:52
|
|
|
PETRA944 schreef: | dankje lief van je, het is niet zo dat mannnen me niet leuk vinden maar eh verliefd worden na dat je getrouwd bent geweest, moeilijk allemaal, alleen al met afstand. als je daar zo over nadenk en misschien denk ik wel te veel na, vroeger deed ik gewoon, dacht ik later es na, en nu probeer ik volwassen te zijn en overal verstandig over na te denken... zeeer vermoeiend allemaal, maar wel alles wat ik doe heeft ook invloed op het leven van me kinderen en een leuke man die dichtbij woont en mij leuk vind waar zijn die toen ik ging scheiden zei iedereen, oh je hebt zo een ander, ben inmiddels in november 8 jaar gescheiden. beter accepteer ik dat ik misschien nog wel effe alleen blijf tot ik onverwachts die ene tegen kom stom soms vind ik het prima alleen, en soms denk ik ik wil ook een leuke partner.... |
nou,ik denk dat je hier ook voor anderen spreekt Petra. want zo je het weer geeft..kan het gewoon ook zijn. alleen over je afstand steeds..mijn vader woonde 23 uur vliegen van mn moeder vandaan..oke ligt anders denk ik..hoewel
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 31 juli 2012, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:53
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, maar dat waren geen dingen waarbij vrouwen tot objecten werden gereduceerd!
En B. wou gewoon feedback van TG met zijn opmerking 'dan liever een vrouw'.
Wat had ie dan gewild en verwacht? Dat TC zou zeggen: "je lekker, Barthjuuu, en hoe jonger hoe beter, he Bartjuuu,
En nee 'dat' deed TG niet, die werd er woedend over, die kan ook niet ertegen dat vrouwen tot objecten werden gereduceerd.
En ik had al gezegd tegen B. van "zand erover" wat mij betreft, en ik krijg geen enkele tegemoetkoming van hem.
'T was een 'woordgrapje', ja me L@#
S. die ff behoorlijk boos is. |
je houd er wel vreemde intrepretaties op over. je ziet vooral wat je zelf wilt zien...
en nee, TG zal niets meer zeggen, dus dat zal ook niet 'helpen'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:53
|
|
|
HEIDE115 schreef: | nou,ik denk dat je hier ook voor anderen spreekt Petra. want zo je het weer geeft..kan het gewoon ook zijn. alleen over je afstand steeds..mijn vader woonde 23 uur vliegen van mn moeder vandaan..oke ligt anders denk ik..hoewel  |
wauw 23 uur vliegen, moet echte liefde zijn geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:54
|
|
|
PETRA944 schreef: | wauw 23 uur vliegen, moet echte liefde zijn geweest  |
nou het was geen date..dat is zo 
Hij werd geadopteerd daar in Nieuw-guinea,en ging toen mee naar Nederland en toen kwam hij mijn moeder tegen,in de gang ergens want toen was er nog geen cm..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 31 juli 2012, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:56
|
|
|
DIANA556 schreef: | wat bedoel je met het eerste gedeelte? |
ik begrijp wel dat jij weinig/geen voetbal kijkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:59
|
|
|
PETRA944 schreef: | interesant dat je teologie hebt bestudeert,ik ga de link es kijken vanavond. |
ah leuk, laat me weten wat je vond. ik vind niet snel wat op youtube dat echt goed en Bijbels verantwoord is. dit is 1 van die uitzonderingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FORTKNOX004
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 22:59
|
|
|
ja, je zou het misschien als een gebed kunnen zien. Zo had ik het nog niet eens bekeken. :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:00
|
|
|
BART347 schreef: | t helpt niet fitter te worden... |
MARIO216 schreef: | Ik fiets iedere week minimaal 120 km. |
wel goed lezen wat ik waar mee in verband breng...
anders krijg je nog een: 'toch maar liever een kind' verhaal erbij....
Laatst aangepast door
|
BART347
|
op dinsdag 31 juli 2012, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:02
|
|
|
Toch kan ik je heel goed begrijpen hoor Petra!!!! Ik zeg nu ook...opnieuw een relatie na een scheiding...ook ik vind het moeilijk... Vlak na de scheiding...was ik een beetje onbesuisd...onverschillig... Dan gaat het zeker verkeerd...JE WILT WAT....maar zo werkt het niet en is het niet...geen realiteit!!!
Maar het was nog te kort...er moest nog veel te veel verwerkt worden...en soms denk ik nog weleens...(of weer) nee...Ineke denk nu eens even aan jezelf...Er kwam weer een relatie..die vrij vlug stuk liep...en weer krijg je dan een vervelend gevoel....
Nu na een jaar een nieuwe relatie...en wat dacht ik??? Kijk..dit is het...14 km bij elkaar vandaan...op geloofsgebied was er ook geen obstakel...en ga je denken....zou dit........? Toch is dat 2 maanden geleden ook tot een eind gekomen... Het zat niet goed...we voelden ons allebei erg alleen...(is al een verkeerde basis denk ik) Het werd WEER...een soort broer zus verhouding... Geen ruzie...erg gezellig...maar toch...
Maar ook ik weet niet of in inderdaad een verre afstandrelatie zou kunnen.. Heel raar...ik ga steeds meer twijfelen in alles.... En ik ben ook niet iemand die meer zo vaak de bloemetjes buiten zet...zoals je vroeger deed om aan een vriendje te komen.. Toch bid ik...en vraag ik...om niet alleen te hoeven blijven... We zijn immers niet van steen...en zouden het zo fijn vinden...om weer een lieve vriend of vriendin aan onze zij te willen hebben...TOCH???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 31 juli 2012, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:03
|
|
|
FORTKNOX004 schreef: | ja, je zou het misschien als een gebed kunnen zien. Zo had ik het nog niet eens bekeken. :) |
Een waar gebed,begint bij zelfkennis vriend.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 31 juli 2012, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:04
|
|
|
zijn er ook wijsheden voor het digitale tijdperk?
101010101110101011010011010010010101110101010001001010001001 010101010101000101010011101111010101010010101010001010111010 101000101001001010100010000000000000011100100100101111001010 101010111010010101010100101010101010000101101000010100010001 001110010001100010101000101001011010111011001011110111000002
alleen, nu nog de vertaling....? 
.
Laatst aangepast door
|
BART347
|
op dinsdag 31 juli 2012, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:06
|
|
|
Als klein meisje zong ik dit gebedje voor het slapen gaan:
Ik ga slapen, ik ben moe sluit mijn beide oogjes toe. Heere houdt, ook deze nacht, over mij getrouw de wacht.
Boze dat ik heb gedaan, zie het Heere toch niet aan. Schoon mijn zonden vele zijn, maak, om Jezus wil mij rein.
Zorg voor alle kinderen Heer, en herstel de zieken weer. En voor alle mensen saam, bid ik U in Jezus naam.
<><
Heb deze dagen een gebedje van mijn oma gekregen die zij vroeger en nu nog elke avond voor het slapen gaan opzegt:
Lieve Heere Jezus,
Wilt U mijn eigen ik aan het kruishout nagelen Wilt U mij reinigen met U dierbaar Bloed Wilt U mij vullen met Uw Heilige Geest Dit vraag ik U om Jezus wil. Amen.
<><
Ik leg mij neder om te slapen O God wilt U mij niet verlaten Als de dood mij eens overkwam En de Heere mij eens weg nam Dan bid ik U aan met groot verlangen Dat U mijn arme zielen In de genade wilt ontvangen Dat vraag ik U om Jezus wil. Amen.
Als laatste Het onze Vader gebed.
<><
Nu ik na mezelf kijk na het heden dan bid ik vaak kort maar krachtige gebeden in wat mij na boven komt. Vaak voor mijn familie, vrienden, broeders en zuster, buren, buitenland. Dat mensen die niet in Jezus Christus geloven dat hen de ogen geopend mogen worden en dat ook hun tot Jezus mogen komen want je wil niet dat niemand niet verloren gaat maar ook eeuwig leven moge hebben. De Here ziet het hart aan en weet die Hem zullen aannemen of niet.
Persoonlijk denk ik ook dat het niet uitmaakt in hoe je bidt of je nu kort of breedvoerig doet de Here ziet jou hart aan en dat is het belangrijkste.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:07
|
|
|
HEIDE115 schreef: | o nee,je vroeg het aan Visser
 |
jij bent toch ook een visser?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:08
|
|
|
CARMEN073 schreef: | mijn grenzen onder de voet laten lopen en nu ben ik er klaar mee. Waar liggen die grenzen dan? |
jouw persoonlijke grens ligt bij de eerste irritaties. irritatie is namelijk de eerste graad van boosheid. op het moment dat je geirriteerd begint te raken wordt het tijd te kijken hoe dat komt, en hoe dat opgelost kan worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:09
|
|
|
BART347 schreef: | t helpt niet fitter te worden...
niet het leer van altijd weer, maar de Leer van de Heer!  | Ik vind het een heerlijke afleiding Bart. En als de voetbalcompetitie begint, ga ik lekker weer naar voetbal kijken. Niet alles hoeft nuttig te zijn toch? Je mag toch ook wel wat ontspanning hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|