Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:44
|
|
|
FORTKNOX004 schreef: | Joh. 14:15: 'Wanneer gij Mij liefhebt, zult ge mijn geboden bewaren.'
1 Joh. 4: 20 en 21: 'Indien iemand zegt "ik heb God lief", doch zijn broeder haat, dan is hij een leugenaar... wie God liefheeft moet ook zijn broeder liefhebben.' |
Goed beantwoord..denk ik.....
Geboden en verboden bewaren, en de naaste liefhebben.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Het gaat hier ook over 2 verschillende woorden....ZORGEN...
Nee in feite zorg ik niet meer voor hen...(kleding ...voedsel) Maar ik heb het dan nog meer over...zorgen die je kunt hebben over je kinderen... Je kunt kinderen hebben met zorgen...problemen... |
toen mijn dochter haar kindje verloor, was ze hier iedere dag, even bij mama, en het is fijn voor ze dat als ze je effe nodig hebben dat je er bent, die uit huis zijn hebben een sleutel kunnen altijd na binnen ook in de nacht. En dat is een kind zonder zorgen, problemen, en dan nog kan er wat in het leven gebeuren dat ze hun moeder voor bepaalde dingen effe nodig hebben. dus begrijp wat je bedoelt kinderen met zorgen, die hebben je nodig. en fijn als je er voor ze bent, het is niet af als ze volwassen zijn en uit huis zijn. ha ha en kom maar op met die kleinkindjes... leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 15:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat betekent wedergeboorte eigenlijk voor jou? En waartoe dient het? Is het een abstract gegeven dat je enkel moet geloven, of is het iets concreets waardoor je leven concreet verandert? |
Is een geloven, dat God gegeven heeft dat ik voor Zijn rekening leven mag, de zonden zijn vergeven en er voldaan is aan het kruis. Is dat concreet? Ja, is zodaning concreet, dat het geen misschien is. En word ook bevestigd, soms dagelijks, als Hij spreekt uit Zijn Woord, of waar dan ook door. God is hierin niet iets voor te schrijven. En het is gebasseerd op het geloof, ziende op Hem.
Begrijp echter niet wat deze vraag te maken heeft met het voorgaande? Misschien kan je dat verduidelijken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 15:10
|
|
|
ANNA415 schreef: | Mijn geheugen is nog kleiner  |
Zullen we jou maar niet lanceren dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 15:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik lees hier veel over kinderen. Dat men niet voor een relatie kiest óm de kinderen . Kan ik me wat bij voorstellen. Aan de andere kant zeg ik , als ik kijk naar mn eigen....... over 5 jaar zijn de kids het huis uit ( normaal gesproken) en dan zit je in je eentje. Goed , leuk dat ze in de buurt wonen maar denk je dat je ze dan iedere dag om je heen hebt? Nee , die bouwen ook hun eigen nestje , die hebben dan hun eigen verantwoordelijkheid , hun eigen gezinnetje, hun eigen zorgen , hun eigen plezier , hun eigen huisje . Die zitten heus niet iedere dag te wachten op pa . Die zien het ook veel liever dat pa gelukkig is in zíjn situatie . En pa zit ook heus niet te springen dat als ze eenmaal op dr eigen zitten , dat ze dan elke dag om hem heen zijn. Mijn kids zijn nu 16 en 19 . De een doet dit , de ander is daar , en pa ? ..... die zit vaak genoeg alleen in zn uppie. Oke , ze zullen je altijd wel eens nodig hebben maar om een relatie uit de weg te gaan speciaal voor de kids?..... Ik geloof vast en zeker dat als de relatie tussen vader/ moeder en de kids nú goed is, vóór dat ze het huis uit zijn , dat dat dan heus niet zomaar verandert. Die blijven heus wel komen . Uit je vertrouwde omgeving weg gaan om ergens anders gelukkig te worden met iemand , is dat je kinders in de steek laten? Nee , zo zie ik het niet. Moeilijk? Ja , dat misschien wel.
Visser , die gelooft dat ze ergens anders ook wel lekker brood bakken. | Laat ik dan maar eens duidelijk maken, dat het bij mij dus niet alleen om de kids gaat, maar dat het een aspect is, waarom ik geen afstandsrelatie wil hebben. Omdat je eigenlijk niet kunt vragen van elkaar om de omgeving waarin men leeft en werkt voor de ander op te geven. Daarin spelen kids wel een rol, maar het is meer dan dat alleen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 15:48
|
|
|
HENK546 schreef: | nou wiilemijn word 4 augustus eennatte dbedoening of hannah neemt haar tent mee | dit is Willemien Henk, niet Willemijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 15:56
|
|
|
CANADIAN303 schreef: | En wat doe je met je boosheid? Want ja, je mag best erkennen dat het stom geweest is het zover te laten komen. Maar je moet ook weer verder, met jezelf, met je leven. |
Sja das lastig want dit muisje heeft nog wel een staartje. Ga ik maar ff niet op het forum zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 17:20
|
|
|
HENK546 schreef: | nou wiilemijn word 4 augustus eennatte dbedoening of hannah neemt haar tent mee |
Het wordt helemaal niet slecht een zaterdag!! Tenminste niet in deze hoek hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 17:40
|
|
|
Misschien kom ik ook, Als ik kom is het met mijn twee zoons! Groetjes Marga
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 17:50
|
|
|
HOLLEVOET284 schreef: | Met een leuke groep mensen de Ark bekijken lijkt me interessant en gezellig. Ik houd me aanbevolen hiervoor, en ik ga graag mee Hollevoet284 |
Gezellig dat je mee gaat Hollevoet! Ik ben heel benieuwd; het schijnt nogal indrukwekkend te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 17:57
|
|
|
En nog een aanmelding!
HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 jans221, 51 jaar, regio 0180 Erika129, 37 jaar, regio 0318 willemien943, 45 jaar, regio 010 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180 Jol252 49 jaar, regio 071 djes101 43jaar, regio 070 Shanita130, 40 jaar, regio 078 [color=FF000] zoekt vervoer [/color] flower753, 49 jaar, regio 030 joelle246, 54 jaar, regio 015 Lies774, 57 jaar, regio 0162
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio 0180 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 siroka573, 33 jaar, regio 050 Willem618, 43 jaar, regio 344 (4 kinderen ov) Bram548, 48 jaar, regio 0113 vindmij053, 55 jaar, regio 0344 Yes356, 46 jaar, regio 0314 (ZB) Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV) Ludovis278, 55 jaar, regio 0184 Ronald047, 48 jaar, regio 010 Crossroad317, (ov) heide115, 45 jaar,regio 070 (ov) anton834, 36 jaar, regio 033 valveman463, 47 jaar, regio 078 Johan 37 jaar, regio 0418
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; - Leo in samenwerking met Leonard - - heide115 .....
BBQ wordt meegenomen door; - Jans221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen) - flower753 ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 - Jans221 ..... ..... .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 18:30
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | De Nieuws Krant van CM !!!! |
Heb gratis ongeveer een kruiwagen vol zand voor diegene dat mocht gebruiken voor betegeling mag dat bij mij komen ophalen. Verder heb ik nog trolly vol planten bij 2 meter die je als heg kan gebruiken welke soort het is weet ik niet het is elk geval geen buxus maar wie een bod erop doet mag ook dat ophalen of in ruil van een bosje bloemen en het is voor jou.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 18:37
|
|
|
Hoi Zwaan, gefeliciteerd met je ouders!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 18:57
|
|
|
'k ben net uitgeregend , kan buiten niet verder meer .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 18:57
|
|
|
we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 jans221, 51 jaar, regio 0180 Erika129, 37 jaar, regio 0318 willemien943, 45 jaar, regio 010 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180 Jol252 49 jaar, regio 071 djes101 43jaar, regio 070 Shanita130, 40 jaar, regio 078 [color=FF000] zoekt vervoer [/color] flower753, 49 jaar, regio 030 joelle246, 54 jaar, regio 015 Lies774, 57 jaar, regio 0162 mamalou463, 39 jaar, regio 0522 met twee zoons
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio 0180 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 siroka573, 33 jaar, regio 050 Willem618, 43 jaar, regio 344 (4 kinderen ov) Bram548, 48 jaar, regio 0113 vindmij053, 55 jaar, regio 0344 Yes356, 46 jaar, regio 0314 (ZB) Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV) Ludovis278, 55 jaar, regio 0184 Ronald047, 48 jaar, regio 010 Crossroad317, (ov) heide115, 45 jaar,regio 070 (ov) anton834, 36 jaar, regio 033 valveman463, 47 jaar, regio 078 Johan 37 jaar, regio 0418
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; - Leo in samenwerking met Leonard - - heide115 .....
BBQ wordt meegenomen door; - Jans221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen) - flower753 ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 - Jans221 ..... ..... .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | 'k ben net uitgeregend , kan buiten niet verder meer . |
Hier is het hele dag droog volop de zon erop. Moet zometeen paar emmers over mijn buxes wortels gieten anders gaan de planten dood.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:14
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Oke dan bedoelt men met 'identiteit' in Christus dus je nieuwe mens? Je wedergeboren ik.
Maar waarom moet je die dan vinden? Of zoeken? Dat begrijp ik dan niet helemaal. Als je bent wedergeboren dan heb je die nieuwe identiteit dan toch gewoon? |
carmen; Als je bent wedergeboren (tot het geloof gekomen dat de Heere Jezus ook voor jou is gestorven) dan ligt inderdaad je identiteit IN Christus.
zoals ik het zie, volgt daarná het proces jezelf te leren zien door de ogen van Christus, met de waarde-oordelen die bij een leven met Hem horen. In die zin ben ik het dus niet helemaal met willem eens die schrijft dat je dan exact als de Heere Jezus zou (willen) gaan leven.
ik zie het meer zo dat je dezelfde persoonlijkheid blijft qua karakter eigenschappen, maar.................je basis, je werkelijke persoonlijkheid, je diepere IK ligt verankerd en veilig in Hem. Dit versterkt je basis gevoel en het besef "er te mogen zijn, en jezelf te mogen zijn". Mijn ervaring is dat je hierdoor een stabieler, sterker, evenwichtiger en doelgerichter persoon wordt. (of dit voor ieder mens op zou gaan durf ik overigens niet te stellen, ik geef alleen aan dat dit mijn persoonlijke ervaring is.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:32
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Hier is het hele dag droog volop de zon erop. Moet zometeen paar emmers over mijn buxes wortels gieten anders gaan de planten dood. | Doe maar niet, want de lucht betrekt behoorlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:39
|
|
|
Nah ik mag zo mn blommegies water gaan geven want wij gaan weer eens niks krijgen zo te zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:41
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Hier is het hele dag droog volop de zon erop. Moet zometeen paar emmers over mijn buxes wortels gieten anders gaan de planten dood. |
Dat was het hier ook , 27 graden en die regen ......... dat was maar van zeer korte duur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:43
|
|
|
Wat mij meteen te binnen schoot bij dit topic was het verhaal in de bijbel van de discipelen (of anderen? weet het even niet precies) die proberen een boze geest uit te drijven. Dan zeggen ze zoiets als:"In naam van Jezus, boze geest ga weg"! Maar de boze Geest antwoord:"Jezus ken ik, Paulus ook, maar WIE BEN JIJ? Vervolgens worden ze door de boze geest belaagd en komen er niet zonder kleerscheuren vanaf. Als ik even verder mag filosoferen ondanks kol.2:8, betekend dit voor mij dat een sterke identiteit, dat je echt iemand bent zeg maar, en er durft te staan zonder twijfel, iets heel belangrijks is om in je leven te hebben. Je kunt wel je identiteit in Christus hebben, maar je moet jezelf niet verliezen in Christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat was het hier ook , 27 graden en die regen ......... dat was maar van zeer korte duur. |
Het zou mooi zijn als het even hier zou regenen schilt mij dat weer paar emmers water vol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:50
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Is een geloven, dat God gegeven heeft dat ik voor Zijn rekening leven mag, de zonden zijn vergeven en er voldaan is aan het kruis. Is dat concreet? Ja, is zodaning concreet, dat het geen misschien is. En word ook bevestigd, soms dagelijks, als Hij spreekt uit Zijn Woord, of waar dan ook door. God is hierin niet iets voor te schrijven. En het is gebasseerd op het geloof, ziende op Hem.
Begrijp echter niet wat deze vraag te maken heeft met het voorgaande? Misschien kan je dat verduidelijken? | Mijn vraag was gericht op je volgende opmerking: Quote: | In mijn beleving heeft God een mens geschapen, met kwaliteiten en gebreken. En die worden na de wedergeboorte niet anders. Ook al heet het UIT GOD GEBOREN, dan nog, een mens blijft die mens in eigenschappen die die mens die mens maakt.
| Wat verandert bij de wedergeboorte volgens jou wel dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 19:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | doe mij dat zwarte schaap maar, harald; links vrijwel achteraan; ehh.......graag met een pita broodje, shoarma kruiden en een hele bak knof-saus; kan dat? dank je........  |
Ja lekker! Dan kan ik de spareribs wel thuis laten. Ik neem wel een lekker spareribje van het lammetje
QSJE546 schreef: | dat vin ik sielug  |
Ik zal hem wel kosher slachten, merktie niks van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 20:01
|
|
|
ZEEKRAAL
Tenminste toch nog één die vandaag gegeten heeft.
En voor degenen die het niet kennen ..... het lijkt een beeeetje op wandelende takken. En die dat niet kennen die goochelen maar ff.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 1 augustus 2012, 20:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 20:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | carmen; Als je bent wedergeboren (tot het geloof gekomen dat de Heere Jezus ook voor jou is gestorven) dan ligt inderdaad je identiteit IN Christus.
zoals ik het zie, volgt daarná het proces jezelf te leren zien door de ogen van Christus, met de waarde-oordelen die bij een leven met Hem horen. In die zin ben ik het dus niet helemaal met willem eens die schrijft dat je dan exact als de Heere Jezus zou (willen) gaan leven.
ik zie het meer zo dat je dezelfde persoonlijkheid blijft qua karakter eigenschappen, maar.................je basis, je werkelijke persoonlijkheid, je diepere IK ligt verankerd en veilig in Hem. Dit versterkt je basis gevoel en het besef "er te mogen zijn, en jezelf te mogen zijn". Mijn ervaring is dat je hierdoor een stabieler, sterker, evenwichtiger en doelgerichter persoon wordt. (of dit voor ieder mens op zou gaan durf ik overigens niet te stellen, ik geef alleen aan dat dit mijn persoonlijke ervaring is.) |
mooi geschreven hannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 20:24
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ja lekker! Dan kan ik de spareribs wel thuis laten. Ik neem wel een lekker spareribje van het lammetje
Ik zal hem wel kosher slachten, merktie niks van  |
Gij brutus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 20:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Gij brutus  |
Valt mee, hoor. Kosher slachten is heel humaan voor het dier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 20:41
|
|
|
Woensdag 1 Augustus, Psalm 92: 1-5; Loven in de morgen.
Drie dagen lang: een lied voor de sabbat. Dat betekent dus: een lied dat geschikt is voor de dag waar alles om draait. Je zou zelfs kunnen zeggen: met het oog op deze dag heeft God de hemel en de aarde gemaakt. Niet voor niets wordt de sabbat in Israël dan ook gerespecteerd en geliefd, ja geliefkoosd als een bruid. Niet om voortdurend te werken heeft God de mens geschapen; Hij schiep ons vooral met het oog op de rust. En dan moesten we maar niet aan een luilekkerlandrust denken, maar aan de sjaloom van de voltooide aarde, zoals de Eeuwige die in gedachten heeft. Van die sjaloom is deze sabbatspsalm dan ook boordevol. Het begint allemaal met een aansporing de HEER te loven. Hoewel, ‘aansporing’ is het goede woord niet. De psalm begint met een vreugdevolle uitroep: wat is het toch tof, goddelijk goed, de Naam van de Allerhoogste te bezingen. En zo is het. Daartoe zijn wij geschapen: tot de lofprijzing van de Eeuwige. Dat is onze lust en ons leven, onze ziel en onze zaligheid. En dan denk ik echt niet aan eeuwig zingende koren van kerkgangers, maar dan denk ik aan mannen en vrouwen die vrolijk zingend dansen en spelen voor Gods aangezicht, in het zonlicht van zijn liefde. Dat is nog eens tof! Goed is het, zo mens te zijn. Goed is het, elke sabbat weer te proeven hoe goed het leven is waartoe God ons geroepen heeft. Dat mag dan ook in de kerk wel duidelijk worden. Daar komen we niet alleen voor de preek (ook wel, een goede preek kan je op niveau van de lofzang brengen), maar vooral voor de lofprijzing. Vroeg in de morgen van een nieuwe week prijzen wij Hem die ons leven geeft, adem en stem, rust en ruimte, vreugde voor eeuwig.
Waarlijk, dit is rechtvaardig dat men den Here prijst, dat men Hem eer bewijst: zijn naam is eerbied waardig. Wij loven in de morgen uw goedertierenheid, ook al de nacht zich spreidt houdt ons uw hand geborgen.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|