ChristianMatch

Forum

christelijk ''daten''?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4300 4301 4302 4303 4304 4305 4306 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:43

PETRA944 schreef:
ha ha ja want rustig vissen kan je wel vergeten met anna erbij denk ik

precies!! je moet nu eenmaal prioriteiten stellen in dit leven en het risico dat vrouwen de aandacht opeisen terwijl je op je dobber moet letten zou mij te groot zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:46

PIETER649 schreef:
ik heb best begrip voor hem, ik zou die situatie ook trachten te vermeiden Lachende smiley

Ik vind het woord vermeiden zoals jij het schrijft hier heel goed passen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:46

ik heb net wat Dönner en Pizzabrötchen besteld, we hebben honger, vandaar Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:48

JANS221 schreef:
Ik vind het woord vermeiden zoals jij het schrijft hier heel goed passen!!!

freudiaans he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:50

BART347 schreef:
wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.

Dan moet je maar in het klooster gaan Bart want dan is CM en zeker je schrijfsels op het forum ook tijdverspilling....In die tijd kan je je ook bezig houden met geestelijke zaken.....
Ik ben blij dat ik een christen ben die ook kan genieten van de geneugten van het leven.......ik doe me in ieder geval niet beter voor dan ik ben....

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KROX372

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:51

PETRA944 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=SNIzoy645_M

Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:53

BART347 schreef:
wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.

Gelukkig dat niemand jou DWINGT om ook maar 1 minuutje ernaar te kijken of ook maar t kleinste krantenartikeltje er over te lezen, Bart Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:55

PIETER649 schreef:
Gelukkig dat niemand jou DWINGT om ook maar 1 minuutje ernaar te kijken of ook maar t kleinste krantenartikeltje er over te lezen, Bart Lachende smiley

Heej Pieter, , weer terug? Alles goed in die Heimat? Wat leuk dat je er weer bent....Is Annette er ook weer?
Oeps...off topic , dit ging over de OS.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 18:16

ik zal er geen lap tekst van maken, alleen een klein stukje over geloofsgroei, jezus loopt met je mee, god wil een relatie met ons persoonlijk en als je hem een beetje gaat kennen en als ik me er open voor zet,Tijd maken voor hem om te luisteren,inplaats van met me eigen dingen bezig zijn... wauwwwwww
klein vbtje, na de kerk waar ik ga weet ik bijna altijd van te voren waar de preek ongeveer over gaat, want dat heeft god me die ochtend al duidelijk gemaakt via de bijbel en ja af en toe begin ik gods stem te verstaan, ben na tig avonden opwekking geweest, iedere avond wist ik waar het over ging en steeds beter luister en begrijp ik god, vandaag ging ik naar een preek, die echt voor 3 vierde deel de zelfde woorden had ik ontvangen(hun leggen het dan nog een keer uit) en zo legt god me dingen uit soms als ik in mijn geloofsgroei met vragen zit en groei ik verder, leer heftigge lessen in de praktijk
god onderwijst me via zijn woord, via mensen die soms op me weg komen, en soms kan ik het amper bevatten wat er soms gebeurt, wonderen die ik soms mee maak.
zo zat ik ooit in de tuin te bidden tot god, prachtig weer en ik zei god, hoe moet het nu verder in de toekomst, onderwijs me, leg me uit en echt er kwam een enorme windvlaag met geluid, me zoontje zat in de zandbak te spelen en ik kon hem amper pakken zo erg was de wind, die kwam van achter me tuin waaide door me huis en dingen vlogen door de lucht, heel maf, alleen in mijn tuin, bij de buren gebeurde er niks terwijl bij mij de stoelen door de lucht effe vlogen, ik ging met me zoontje binnen op de bank zitten en dacht help wat gebeurt er, de wind ging door het raam weg en toen de wind weg was waren er dingen omver gewaaid, maar op de kast lag me bijbel, ik maak altijd ezelsoren bij stukken waar ik mee bezig ben met lezen en er stonden een heleboel bladzijden overeind met ezelsoor, de bladzijden van me bijbel zijn zo dun, als je die overeind doet vallen ze naar beneden, maar ze stonden recht, dus ik dacht wat gebeurt er, een windvlaag? en dacht aan de windvlaag bij de apostelen van de heilige geest. ik keek naar de bladzijden, die begonnen met de tekst:timoteus 6 vers 19:zich een vaste grondslag voor de toekomst verzekeren om het ware leven te grijpen. en het ging door tot en met openbaringen 1. toen ik het las vond ik zoveel antwoord op vragen die ik destijds had.
en zo op allerlei manieren groeit me geloof, door profetieen die ik wel es krijg van mensen , vol verbazing, want hoe kunnen die mensen dat nu weten, soms droom ik, word ik wakker en begrijp. soms is het alsof god zegt kijk petra, en ik kijk en begrijp. en dan de praktijk ervaringen die je laten groeien in geloof,daar schrijf ik maar niet over dan word het een hele lap tekst.

petra die vandaag ook weer een hoop duidelijkheid heeft gekregen op vragen aan god, en zich niet schaamt om te getuigen ook al zullen nu sommigge denken eh een windvlaag? petra is gek. eerlijkd acht ik zelf toen ook, wat gebeurt er, wat gek

en zo groeit me geloof door, loopt jezus met me mee in me leven
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:14

http://www.youtube.com/watch?v=zyt_XOPM7OU&list=PLB586D27A9818A49C&feature=mh_lolz
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:29

Hoosbui hier, hagel, onweer, stevige regen Boze smiley
Nu durf ik wel naar buiten. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:30

KROX372 schreef:

dankje krox, had de link weer niet goed neergezet, merk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:33

ROELANDE345 schreef:
ja haha zover was ik ook!! Maar wat is het verschil in het glas. Ik zit nml met mn leesbril achter de computer en dat gaat ook best.

Volgens mij is het gewoon een gat in de markt wat wel werkt, sommigen zitten uren per dag achter zo'n scherm, en dan is het gewoon beter zo'n bril die je ogen beschermt, ja, dat heb ik gehoord, je ogen worden er rustiger van.

ik vind dit wel een duidelijke uitleg.

Ja, ik denk niet dat ik zo'n bril nodig heb, maar ja, ik heb nergens last van, als ik iets zou willen veranderen is het mijn typevaardigheid weer op peil krijgen, kon blind typen had mijn diploma, maar ja, dat moet je bijhouden, en niet op je toetsenbord kijken...en ja, als je het niet bijhoudt regelmatig en je gaat ook nog eens kijken op je toestenbord, ja, dan typ je langzamer, met eerst nog enkele vingers, dan worden het er twee, ja je hoeft niet naar letters te zoeken dat nog niet...

Maar ja, ik kán me voorstellen dat je er voor je werk uren achter moet zitten elke dag, of voor je voor jezelf dat wil, ja je kan last van je ogen krijgen, ja, ik heb dat niet.
Maar ja anderen hebben dat wel. en dan kan zo'n bril uitkomst geven, het wordt op veel werkplekken ook vergoed.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 5 augustus 2012, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:37

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zondag 5 augustus 2012, 19:39
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:44

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:47

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:49

Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:51

SHANITA130 schreef:
Volgens mij is het gewoon een gat in de markt wat wel werkt, sommigen zitten uren per dag achter zo'n scherm, en dan is het gewoon beter zo'n bril die je ogen beschermt, ja, dat heb ik gehoord, je ogen worden er rustiger van.

mijn ogen zijn al heeeel rustig ik heb geen kind aan ze
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:54

Een computerbril is erop gericht een iets langere afstand te overbruggen dan een leesbril. Ben je net toe aan een leesbril, kun je deze idd ook gebruiken voor de computer etc.
Gaan je ogen verder achteruit, voldoet het niet langer voor de computer.
(Tenzij je natuurlijk met je neus op je monitor wil/gaat turen)

Daarbij zijn de glazen groter om rust te creeëren en om langer de focus vast te houden. Je kijkt immers langer door die bril naar je monitor als dat je bijv. door een leesbril in een boek kijkt. Dan kijk je sneller even op, etc.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:57

STEENTJE178 schreef:
Een computerbril is erop gericht een iets langere afstand te overbruggen dan een leesbril. Ben je net toe aan een leesbril, kun je deze idd ook gebruiken voor de computer etc.
Gaan je ogen verder achteruit, voldoet het niet langer voor de computer.
(Tenzij je natuurlijk met je neus op je monitor wil/gaat turen)

Daarbij zijn de glazen groter om rust te creeëren en om langer de focus vast te houden. Je kijkt immers langer door die bril naar je monitor als dat je bijv. door een leesbril in een boek kijkt. Dan kijk je sneller even op, etc.

ah kijk deze info daar heb ik wat aan! Dank je.
Misschien toch binnenkort tijd voor een computerbril.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:59

ROELANDE345 schreef:
mijn ogen zijn al heeeel rustig ik heb geen kind aan ze
Knipoog smiley

Mijnes ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:11

Kruiend onweer hier momenteel Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:12

SHANITA130 schreef:
Mijnes ook Knipoog smiley

Dan moet je eens wat meer naar de mannen kijken, Shanita. Knipoog smiley Neem dan wel een bril voor veraf want met een computerbril zie je alleen scherp bij een afstand van 60 cm en dat is al aardig dichtbij.

De natuur is overigens genadig want als er rimpeltjes bij de vrouwen verschijnen, hebben de meeste mannen een leesbril nodig. Knipoog smiley De prijs is gelijk aan een multifocale bril (varilux) en in Vlaanderen spreekt men wel van doorvloeiglazen. Ik was bij Hans Anders 160 euro kwijt.

Thomas, heeft een leesgedeelte maar leest ook best wel veel - en een beetje onrust kan geen kwaad.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 5 augustus 2012, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:15

Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:17

Oeps, hij is gevlogen!

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 5 augustus 2012, 21:30
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:20

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:26

Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:34

Ps 136 (NBV)

Loof de HEER, want hij is goed
– eeuwig duurt zijn trouw –
2 loof de allerhoogste God
3 loof de oppermachtige Heer

Ps 136 (NBG51)
Looft de HERE, want Hij is goed,
want zijn goedertierenheid is tot in eeuwigheid.
2 Looft de God der goden,
3 Looft de Heer der heren,

Ps 136 (HSV)

1 Loof de HEERE, want Hij is goed,
want Zijn goedertierenheid is voor eeuwig.
2 Loof de God der goden,
3 Loof de Heere der heren,

Deze psalm is eigenlijk een beurtzang. Het eerste gedeelte van het vers werd door de voorzanger gezongen, en de gemeente antwoordde met het tweede gedeelte. (tijdens de prediking liet ik het ook zo doen: de gemeente antwoordde gezamenlijk...)

Maar wat betekent eigenlijk dat woord goedertierenheid? Letterlijk overgenomen uit het Hebreeuws leest het: want tot in eeuwigheid (is/duurt) zijn "chesed"

Wat betekent het woord chesed, het woord dat in de NBV en HSV vertaald is met goedertierenheid.

De eerste betekenis van het woord is trouw. Trouw aan het verbond dat God met Zijn volk sloot. Als we dit gaan toepassen op deze psalm, kunnen we lezen, net zoals de NBV trouwens: voor eeuwig duurt zijn trouw. Het gevolg is, dat we erop mogen rekenen, dat als ons wat overkomt, God getrouw is. Hij is niet alleen getrouw, maar ook betrouwbaar. En we mogen rekenen op die betrouwbaarheid in ons leven. Als wij ons leven aan Hem toewijden, mogen we weten dat er Iemand is die wel te vertrouwen is. (Het woord Chassidim is ook rechtstreeks van dit woord afgeleid)

De tweede betekenis van het woord is genade. Net zoals zijn trouw, die voor eeuwig is, geldt dat ook voor Zijn genade. Deze twee kenmerken vullen elkaar aan. Als God alleen trouw was aan Zichzelf en iedereen die Hem gehoorzaamden, dan was er niemand in staat Hem te volgen. Juist door die genade mogen we weten een kind van Hem te zijn.

Ik zie het eigenlijk zo. God is mijn Vader, en die stelt regels, maar reageert ook als Vader als ik me er niet naar gedraag. Betekent het dat bij iedere overtreding Hij mij verwerpt? Nee, dat niet. Als ik naar mn eigen kids kijk, kan ik me niet voorstellen dat ik ze ooit niet meer als kind van mij zou kunnen zien. Met sommige keuzes ben ik niet blij, maar dat betekent niet dat ik niet meer van ze houdt.

Dan kom ik op de derde betekenis van het woord chesed, dat is liefde Groot Nieuws Voor U gebruikt deze betekenis in de vertaling van deze psalm. Gods Liefde wordt gedefinieerd langs de lijnen van Trouw en Genade. En uiteindelijk is dat de basis en de grondslag van onze relatie met Hem. Trouw zonder liefde wordt wetticisme... Zonder liefde leren we nooit Zijn genade kennen.
Joh. 3 schreef:
16 WantGod had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Een laatste betekenis van het woord is vriendelijkheid In het Engels kun je spreken van "loving kindness" iets in de trant van liefdevolle vriendelijkheid... Het laat zien hoe toegankelijk onze Heer is. We hoeven niet bang voor Hem te zijn, we mogen bij Hem komen in gebed.
In tegenstelling tot andere religies, geloven wij in een God, die bij de mensen wil wonen. Hij wandelde met Adam, leidde het volk Israel door de woestijn, stuurde de Zoon, als mens, en woont in de mens door Zijn heilige Geest. We mogen bij Hem komen en van Hem houden. En we mogen beseffen, dat Hij van ons houdt.

In één Hebreeuws woord komt eigenlijk het hele evangelie naar voren. Daarom is dit een heel belangrijk woord: chesed...en het betekent:
trouw, getrouw, betrouwbaar
genade
liefde
vriendelijkheid....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 5 augustus 2012, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:36

PETRA944 schreef:
ik zal er geen lap tekst van maken, alleen een klein stukje over geloofsgroei, jezus loopt met je mee, god wil een relatie met ons persoonlijk en als je hem een beetje gaat kennen en als ik me er open voor zet,Tijd maken voor hem om te luisteren,inplaats van met me eigen dingen bezig zijn... wauwwwwww
klein vbtje, na de kerk waar ik ga weet ik bijna altijd van te voren waar de preek ongeveer over gaat, want dat heeft god me die ochtend al duidelijk gemaakt via de bijbel en ja af en toe begin ik gods stem te verstaan, ben na tig avonden opwekking geweest, iedere avond wist ik waar het over ging en steeds beter luister en begrijp ik god, vandaag ging ik naar een preek, die echt voor 3 vierde deel de zelfde woorden had ik ontvangen(hun leggen het dan nog een keer uit) en zo legt god me dingen uit soms als ik in mijn geloofsgroei met vragen zit en groei ik verder, leer heftigge lessen in de praktijk
god onderwijst me via zijn woord, via mensen die soms op me weg komen, en soms kan ik het amper bevatten wat er soms gebeurt, wonderen die ik soms mee maak.
zo zat ik ooit in de tuin te bidden tot god, prachtig weer en ik zei god, hoe moet het nu verder in de toekomst, onderwijs me, leg me uit en echt er kwam een enorme windvlaag met geluid, me zoontje zat in de zandbak te spelen en ik kon hem amper pakken zo erg was de wind, die kwam van achter me tuin waaide door me huis en dingen vlogen door de lucht, heel maf, alleen in mijn tuin, bij de buren gebeurde er niks terwijl bij mij de stoelen door de lucht effe vlogen, ik ging met me zoontje binnen op de bank zitten en dacht help wat gebeurt er, de wind ging door het raam weg en toen de wind weg was waren er dingen omver gewaaid, maar op de kast lag me bijbel, ik maak altijd ezelsoren bij stukken waar ik mee bezig ben met lezen en er stonden een heleboel bladzijden overeind met ezelsoor, de bladzijden van me bijbel zijn zo dun, als je die overeind doet vallen ze naar beneden, maar ze stonden recht, dus ik dacht wat gebeurt er, een windvlaag? en dacht aan de windvlaag bij de apostelen van de heilige geest. ik keek naar de bladzijden, die begonnen met de tekst:timoteus 6 vers 19:zich een vaste grondslag voor de toekomst verzekeren om het ware leven te grijpen. en het ging door tot en met openbaringen 1. toen ik het las vond ik zoveel antwoord op vragen die ik destijds had.
en zo op allerlei manieren groeit me geloof, door profetieen die ik wel es krijg van mensen , vol verbazing, want hoe kunnen die mensen dat nu weten, soms droom ik, word ik wakker en begrijp. soms is het alsof god zegt kijk petra, en ik kijk en begrijp. en dan de praktijk ervaringen die je laten groeien in geloof,daar schrijf ik maar niet over dan word het een hele lap tekst.

petra die vandaag ook weer een hoop duidelijkheid heeft gekregen op vragen aan god, en zich niet schaamt om te getuigen ook al zullen nu sommigge denken eh een windvlaag? petra is gek. eerlijkd acht ik zelf toen ook, wat gebeurt er, wat gek

en zo groeit me geloof door, loopt jezus met me mee in me leven

Mooi om te lezen Petra! Dank je wel voor je lapjuh tekst Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:37

PETRA944 schreef:
ha ha ja want rustig vissen kan je wel vergeten met anna erbij denk ik

Oke, ik leg het nog een keer uit. Gefrustreerde smiley
NEE geen groepsdate met Visser.
Volgens mij was het toch wel duidelijk wie er met Visser een datum moest gaan afspreken Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4300 4301 4302 4303 4304 4305 4306 ... 6194 Volgende
Pagina 4303 van 6194