ChristianMatch

Forum

Olympische Spelen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4304 4305 4306 4307 4308 4309 4310 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:46

CHATULIEM619 schreef:
Zozo, je trekt wel een grote schoen aan zeg. Wat denigrerend allemaal. Paulus vergelijkt het leven met het leven van een atleet. In die zin zijn ze ons tot voorbeeld. Voorbeeld in vasthoudendheid en volharding. Voorbeeld in de zin van ontzeggen van dagelijkse geneugten. Voorbeeld in de zin van het focussen, het enige doel voor ogen hebben, en je leven daarop instellen. Het leven van een christen is dus heel goed te vergelijken met die van een atleet.

sport is geen probleem, wanneer je t zelf doet, of je moet t te veel doen, das ook ongezond!
(ik heb zelf ook 140 km / week gemiddeld gefietst, naar mn stage was al 21 km / dag, verder deed ik bijna alles op de fiets, en nu nog. maar er zijn grenzen)

de vergelijking die Paulus maakt is dat WIJ moeten uitzien naar de overwinning voor ons EIGEN leven. dat is DE focus.

als we denken goed te doen door te kijken hoe een ander iets doet, maar zelf niets doet, is eigenlijk ook gelijk aan leren maar niets geleerd hebben....

wanneer we naar sport kijken is een ding. wanneer een team wint, maar het enige wat je gedaan hebt is kijken, maar je meent min of meer zo ook gewonnen te hebben, toon je er toch deel aan te hebben.
vergelijk dat eens met het deel hebben aan het lichaam van christus. als we menen Hem toe te behoren omdat we hem aanbidden en zo deel te hebben aan het Lichaam omdat we ons vereenzelvigen met Hem, en meedoen aan het avondmaal, omdat we streven te wandelen zoals Jezus ons voorging. bedenk dan dat juichen voor voetbal (ed), en vereenzelvigen met bv een team, aanbidding is voor sport.

mocht je de vergelijking nog niet zien, bedenk hoe het ons legitimeert tegenover God.... (hopelijk is niet alleen on ons spreken, maar ook in ons hart de hoogste prioriteit bij Hem?)

nu wil ik sport niet als belachelijk afdoen, maar bedenk voor jezelf dit:
bedenk hoe kijken naar sport ons iets leert? als dat zo is, hoeveel leert het ons? of op welk niveau is ons denken dan? wat brengt sport in ons besef van realiteit? welke maat en norm kan sport ons geven of ons helpen dingen doen inzien ons een beter mens te maken?

ik vergelijk het met iemand die veel weet, maar zo wel beseft dat er veel is dat hij niet weet. tegen iemand die weinig weet, maar ook niet weet hoeveel hij niet weet, en zo denkt veel te weten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:56

WILLEMIJN232 schreef:
Dan moet je maar in het klooster gaan Bart want dan is CM en zeker je schrijfsels op het forum ook tijdverspilling....In die tijd kan je je ook bezig houden met geestelijke zaken.....
Ik ben blij dat ik een christen ben die ook kan genieten van de geneugten van het leven.......ik doe me in ieder geval niet beter voor dan ik ben....

Knipoog smiley Knipoog smiley

hopelijk kunnen we ook hier op CM van elkaar leren, en mss loont het de inzet iemand te vinden hier die een aanvulling kan zijn op ons leven...? voor mij: dan hoef ik ook niet meer in mn eentje te genieten van de geneugten van het leven. en ja, er zijn wel wat dingen die ik graag zou willen delen...... Coole smiley met zonnebril

wille + mijn .... (lol, humor...) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:58

STEENTJE178 schreef:
Oh, een echte Ka-non vast wel hoor Engeltje smiley

ja, dat wordt vast een knaller.

(of een moordwijf....)
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 00:04

BIANCABB146 schreef:
interessant onderwerp,
ik zal mn ervaringen later even uitywijden

Ja, begin zo onderhand wel benieuwd te worden.

Deze post van jou was van wel enkele maandjes geleden.

Het is trouwens 'uitweiden' en niet 'uitwijden'.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 00:09

we willen dus op zaterdag 13 oktobervoor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6)
Djes101, 43 jaar, regio 070
Erika129, 37 jaar, regio 0318

willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3)
heide115, 45 jaar, regio 070
Harald940, 37 jaar, regio 038
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 00:15

The happiest people don't have the best of everything,
they just make the best of everything

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 6 augustus 2012, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 00:41

Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 06:24

.

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 6 augustus 2012, 06:52
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 07:52

JOL252 schreef:
haha je maakt de picknick nu wel heel wild hoor.... Clown smiley

En t wordt nog wilder:

http://www.nu.nl/binnenland/2618314/wolf-gezien-veluwe.html
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 08:28

Hallo .....,

22 September wil ik bij mij thuis een Spelletjes avond organiseren.
In de middag 15 a 17 uur is men welkom voor bakje thee/koffie + lekkers.
Rond 18 uur bij mij warm eten en daarna spelletjes doen.

Via de chatbox vroeg men af wat voor lekkers en eten er dan gemaakt worden:

Zelfgemaakt van Biologische producten :

- Brownies
- Appeltaart met geklopte slagroom

- Poffert
- Pannenkoeken
- Falafel Pannenkoeken met salade

Niet zelf gemaakt:

- ijs met verse fruit

Spelletjes dit kan zijn:

- Scrabble
- Sjoelen
- Mens erg je nieten
- Ganzenborden
- Rummikub
- Jatsee
- Ligretto
- Boonanza
- Uno

Bijdrage: Na vrije willige gift

<><

Zwaan

Hoeveel mensen ik in mijn huis kan bergen is totaal 10 personen.

Die meedoen:

1. - Zwaan995
2. - MARIA149
3. - WIM667 ov
4. - MARC220
5 .-
6. -
7. -
8. -
9. -
10.-

Verder vroeg men of er ook klaverjassen gespeeld kunnen worden dat heb ik gelieve niet zulke kaarten haal ik niet in huis meer info halen:

http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=983

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op vrijdag 21 september 2012, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 08:36

Ik ben vrij nieuw op CM en was wat aan het rondkijken en uitproberen.
Ik heb de meeste reactie's van dit forum gelezen.

Herkenning is wat ik tegen kom. Elkaar sterken en erkennen.
Zelf ben ik bijna 25 jaar getrouwd geweest, de laatste 5 jaren waren niet goed en de verwijdering zette zich door. Uiteindelijk ben ik degene geweest die "de stekker" eruit getrokken heb. Ik mag jullie wel vertellen dat dat een heel moeilijke en pijnlijke beslissing is geweest, zeker voor de kinderen waar we voor zorgden. Gelukkig heb ik nu weer contact met de kinderen.
Ook ik vraag mij af hoe nu verder. Ik lees bij de meeste van jullie onzekerheid, niet verwerkt verdriet bij sommigen. Toch heb ik veel aan jullie reacties gehad moet ik eerlijk zeggen.

Tegen degene die willen veroordelen wil ik zeggen; Steek je hand in eigen boezem en onderzoek jezelf. Veroordelen mag alleen God doen. Doe je het als mens naar en ander mens toe dan zet je jezelf op zijn Troon en dan moet je je afvragen of je wel Almachtig ben zoals HIJ.

Ik hoop niet dat dit forum doodbloed, op deze manier kunnen we van gedachten wisselen en elkaar steunen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 08:40

BART347 schreef:
sport is geen probleem, wanneer je t zelf doet, of je moet t te veel doen, das ook ongezond!
(ik heb zelf ook 140 km / week gemiddeld gefietst, naar mn stage was al 21 km / dag, verder deed ik bijna alles op de fiets, en nu nog. maar er zijn grenzen)

de vergelijking die Paulus maakt is dat WIJ moeten uitzien naar de overwinning voor ons EIGEN leven. dat is DE focus.

als we denken goed te doen door te kijken hoe een ander iets doet, maar zelf niets doet, is eigenlijk ook gelijk aan leren maar niets geleerd hebben....

wanneer we naar sport kijken is een ding. wanneer een team wint, maar het enige wat je gedaan hebt is kijken, maar je meent min of meer zo ook gewonnen te hebben, toon je er toch deel aan te hebben.
vergelijk dat eens met het deel hebben aan het lichaam van christus. als we menen Hem toe te behoren omdat we hem aanbidden en zo deel te hebben aan het Lichaam omdat we ons vereenzelvigen met Hem, en meedoen aan het avondmaal, omdat we streven te wandelen zoals Jezus ons voorging. bedenk dan dat juichen voor voetbal (ed), en vereenzelvigen met bv een team, aanbidding is voor sport.

mocht je de vergelijking nog niet zien, bedenk hoe het ons legitimeert tegenover God.... (hopelijk is niet alleen on ons spreken, maar ook in ons hart de hoogste prioriteit bij Hem?)

nu wil ik sport niet als belachelijk afdoen, maar bedenk voor jezelf dit:
bedenk hoe kijken naar sport ons iets leert? als dat zo is, hoeveel leert het ons? of op welk niveau is ons denken dan? wat brengt sport in ons besef van realiteit? welke maat en norm kan sport ons geven of ons helpen dingen doen inzien ons een beter mens te maken?

ik vergelijk het met iemand die veel weet, maar zo wel beseft dat er veel is dat hij niet weet. tegen iemand die weinig weet, maar ook niet weet hoeveel hij niet weet, en zo denkt veel te weten....

Ik zal wel erg oppervlakkig zijn in jouw ogen maar als ik naar de Olympische Spelen kijk vind ik dat een heerlijke vorm van ontspanning.......net zo als dat ik de Vierdaagse van Nijmegen heb gelopen(nou eh, ontspanning.....afzien meer) en ik heb daar niet allemaal van die gedachtes bij die jij ook hebt.....en die wil ik ook eigenlijk daar helemaal niet bij hebben.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 08:43

He, een leuk idee, ik heb ook wel interesse moet ik eerlijk zeggen.
Ik ben wel speciaal gekleed en uitgerust, mijn motor zet ik in als verkeersregelaar (hobby) en ik zit volledig in het geel op de motor.
Valt wel lekker op moet ik zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 08:49

He, een leuk idee, ik heb ook wel interesse moet ik eerlijk zeggen.
Ik ben wel speciaal gekleed en uitgerust, mijn motor zet ik in als verkeersregelaar (hobby) en ik zit volledig in het geel op de motor.
Valt wel lekker op moet ik zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:00

VISSER278 schreef:
Ik denk het ook . Als ik dat onderontwikkelde gebied alleen maar zie , dan heb ik er al genoeg van denk ik. Ze hebben er nog niet eens zee. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat klopt, wij hebben de zee onderverdeeld in meerdere plassen waardoor wij een prachtcombi met de bossen...hoe slim... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:03

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zal wel erg oppervlakkig zijn in jouw ogen maar als ik naar de Olympische Spelen kijk vind ik dat een heerlijke vorm van ontspanning.......net zo als dat ik de Vierdaagse van Nijmegen heb gelopen(nou eh, ontspanning.....afzien meer) en ik heb daar niet allemaal van die gedachtes bij die jij ook hebt.....en die wil ik ook eigenlijk daar helemaal niet bij hebben.....

Helemaal mee eens Willemijn, gewoon kijken als ontspanning.
Maar dat doe ik als ik sport ook, dat is ontspannende inspanning, hoofd leegmaken en lichaam de beweging geven die het hard nodig heeft op zn tijd. En dan wil ik inderdaad niet gaan nadenken over wat voor boodschap ik daarin mee zou krijgen, niet alles in het leven hoeft toch zeker een bijbelse boodschap te bevatten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:10

JOHAN850 schreef:
Ik ben vrij nieuw op CM en was wat aan het rondkijken en uitproberen.
Ik heb de meeste reactie's van dit forum gelezen.

Herkenning is wat ik tegen kom. Elkaar sterken en erkennen.
Zelf ben ik bijna 25 jaar getrouwd geweest, de laatste 5 jaren waren niet goed en de verwijdering zette zich door. Uiteindelijk ben ik degene geweest die "de stekker" eruit getrokken heb. Ik mag jullie wel vertellen dat dat een heel moeilijke en pijnlijke beslissing is geweest, zeker voor de kinderen waar we voor zorgden. Gelukkig heb ik nu weer contact met de kinderen.
Ook ik vraag mij af hoe nu verder. Ik lees bij de meeste van jullie onzekerheid, niet verwerkt verdriet bij sommigen. Toch heb ik veel aan jullie reacties gehad moet ik eerlijk zeggen.

Tegen degene die willen veroordelen wil ik zeggen; Steek je hand in eigen boezem en onderzoek jezelf. Veroordelen mag alleen God doen. Doe je het als mens naar en ander mens toe dan zet je jezelf op zijn Troon en dan moet je je afvragen of je wel Almachtig ben zoals HIJ.

Ik hoop niet dat dit forum doodbloed, op deze manier kunnen we van gedachten wisselen en elkaar steunen.

Welkom Johan! Fijn om te lezen dat het forum je helpt en ik hoop dat dat wederzijds mag zijn, dat jij, met jouw bijdragen, een steun kunt zijn voor anderen!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:32

CARMEN073 schreef:
En t wordt nog wilder:

echt ik ben tegen wolven in de bossen,snap niet dat ze er blij mee zijn, afschieten die enge beesten
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:33

JOSINA022 schreef:
Dat klopt, wij hebben de zee onderverdeeld in meerdere plassen waardoor wij een prachtcombi met de bossen...hoe slim... Engeltje smiley

Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:40

CARMEN073 schreef:
En t wordt nog wilder:

Dus ook een mand met kooekjes meenemen de volgende keer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:44

BART347 schreef:
ja, dat wordt vast een knaller.

(of een moordwijf....)
Smiley met dichtgeplakte mond

Noem je Steentje nu moordwijf Knipoog smiley Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:47

ANNETTE792 schreef:
Helemaal mee eens Willemijn, gewoon kijken als ontspanning.
Maar dat doe ik als ik sport ook, dat is ontspannende inspanning, hoofd leegmaken en lichaam de beweging geven die het hard nodig heeft op zn tijd. En dan wil ik inderdaad niet gaan nadenken over wat voor boodschap ik daarin mee zou krijgen, niet alles in het leven hoeft toch zeker een bijbelse boodschap te bevatten.

Precies Annette, het is heerlijk om eens even nergens aan te moeten denken.....maar wie weet worden wij beschouwd als oppervlakkige wezens.....het zij zo..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:57

VISSER278 schreef:
Dit vraag ik me af vandaag..........

Bij 9 van de 10 profielen die je leest staat er als slot zoiets van .... liever geen knipogen . Maar ik vraag me af .... zijn er die wel eens zo'n stomme knipoog versturen? En waarom? Alleen om aandacht te vragen?
Of omdat ze geem moeite willen doen om een mail te versturen ?

Dit vroeg ik me zomaar eens af. Knipoog smiley

Wacht maar ik stuur je er wel een, dan heb je dat ook een keer gehad Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:00

VISSER278 schreef:
Ik snap er de balluhh niet meer van. Gefrustreerde smiley
Ik probeer hier een damesteam vissen te creëren en dan ineens word er gesproken over groepsdaten.
Maar ...... Heide lijkt me wel de juiste persoon om als bondscoach te fungeren.

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Oke ik probeer het nog 1keer.
Visser ik probeer je te helpen hoor. Je wou toch graag een keer met Petra vissen?! Dan gaan de andere vrouwen je toch niet in de weg staan!!!!!
Engeltje smiley Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:03

JOSINA022 schreef:

Pfff als je echte bossen wilt zien dan moet je hier zijn hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:08

WILLEMIJN232 schreef:
Precies Annette, het is heerlijk om eens even nergens aan te moeten denken.....maar wie weet worden wij beschouwd als oppervlakkige wezens.....het zij zo..... Knipoog smiley

Ja verschrikkelijk oppervlakkig Knipoog smiley Knipoog smiley Engeltje smiley

Volgens mij mag je best lekker sporten kijken.
Maar als je het moet zien, dus alles moet er voor wijken, mag je je wel eens wat gaan afvragen. Maar dat geldt niet alleen voor sport. Mijn broer bv heeft jaren geleden in een ziekehuis gewerkt. Tv's telefoons ed bij bed aansluiten. Kwam hij een keer 's ochtends op de kraamafdeling een tv ophangen. Wordt hij uitgescholden dat hij moet opschieten want de herhaling van GTST was erop en die had de dame in kwestie de avond ervoor gemist ivm de bevalling. Hoezo verslaafd?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:10

ANNA415 schreef:
Pfff als je echte bossen wilt zien dan moet je hier zijn hoor Knipoog smiley

Haha, zijn de bomen bij jullie echter als hier op de Utrechtse Heuvelrug? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:13

ANNA415 schreef:
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Oke ik probeer het nog 1keer.
Visser ik probeer je te helpen hoor. Je wou toch graag een keer met Petra vissen?! Dan gaan de andere vrouwen je toch niet in de weg staan!!!!!
Engeltje smiley Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Neee, Petra wilde graag een keer gaan vissen. Nou , en als behulpzame zeeuw wilde ik graag haar daarmee een keertje de fijne kneepjes van het vak bijleren. Lachende smiley

En als er één schaap over de dam is zeg ik... laat de rest er zich dan maar gelijk bij toevoegen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:16

VISSER278 schreef:
Neee, Petra wilde graag een keer gaan vissen. Nou , en als behulpzame zeeuw wilde ik graag haar daarmee een keertje de fijne kneepjes van het vak bijleren. Lachende smiley

En als er één schaap over de dam is zeg ik... laat de rest er zich dan maar gelijk bij toevoegen. Knipoog smiley

haha die visser die durft natuurlijk helemaal niet alleen met een vrouw
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:20

WILLEMIJN232 schreef:

Ja , en als de OS afgelopen is dan begint het voetballen weer lekker.
Gisteren was trouwens wél een blamage hoor.
Ben 3 x in slaap gevallen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4304 4305 4306 4307 4308 4309 4310 ... 6194 Volgende
Pagina 4307 van 6194