ChristianMatch

Forum

psychiatrische ziekten en demonie.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4307 4308 4309 4310 4311 4312 4313 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 17:25

PIETER649 schreef:
taalfouten betreffende EI of IJ kun t beste vermEIden, toch Jans? Knipoog smiley

Ja, jij wel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 17:32

PETRA944 schreef:
hoeveel mensen er met de komende verkiezingen op de pvv gaan stemmen?
zeer zorgwekkend als er weer nederlanders op gaan stemmen
de partij van geert Wilders schrijft voor om te stoppen met het verlenen van uitkeringen aan nieuwkomers.Migranten moeten tien jaar in nederland werken voordat ze recht krijgen op sociale voorzieningen.

eh dus je bent gevlucht uit een ander land en als je niet meteen werk vind heb je een probleem, waar leef je dan van? duwwen we zo mensen zelf niet richting crimineliteit. want niet iedereen kan natuurlijk ook meteen werken, sommiggen komen ernstig getraumatiseerd hier aan, zijn niet voor niks gevlucht. wat een stomme woorden weer van pvv.

Nou ik maak me meer zorgen over hoeveel mensen er op de SP gaan stemmen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 17:48

INGE721 schreef:
Dus Thomas, nu niet met je computerbril naar de vrouwen kijken....
anders "geloof"je je ogen niet
Knipoog smiley

Wel als je op een afstand van 60 cm. ook nog scherp wil blijven……….. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 6 augustus 2012, 17:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 18:10

vrijdag 11 februari 2011, 14:42

CHATULIEM619 schreef:
Dan zou ik maar eens grondig bijbelteksten gaan onderzoeken als ik jou was Thomas. Want demonie bestaat nog steeds. Zoals Laurens al aangaf, zijn bepaalde verschijnselen niet af te doen met ziekte, maar met bezetenheid. Dat we tegenwoordig in een tijd leven dat we zien dat een psychose als een ziekte kan worden bestempeld, betekent niet dat alle uitingen gebaseerd zijn op psychoses en te verklaren zijn als ziektes..Vb de zonen van Skevas en de man die bevrijd werd van een legioen demonen.

THOMAS: Ik vind dit een lastig probleem, Chat. Ik vraag me werkelijk af hoe ik de huidige kennis en de toenmalige opvattingen in evenwicht breng. Als het huidige verklaringsmodel mogelijk niet afdoende is, impliceert dit nog niet dat er sprake is van krachten buiten ons om. Dat is een aanname. Demonen of bezetenheid worden hier op CM niet gedefinieerd en mensen die deze begrippen hanteren, denken er verschillend over. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het niet zou kunnen bestaan. Mensen wensen kennelijk met verhalen er over angst te willen inboezemen maar waar dat exact voor is, is niet altijd helder.
Wat is de vorm van het kwaad, wie het weet, mag het zeggen. Ik huiver een beetje bij uitdrijvingen en dat soort dingen. Als het al bestaat, laat ik het oplossen ervan liever aan God zelf over. Ik hecht aan verklaringen die wetenschappelijk onderzocht zijn en blijken te werken. Wat je weet, hoef je niet te geloven. Dekapine of een ander geneesmiddel helpt bij epilepsie en het uitdrijven ervan misschien als je er in gelooft. Of helemaal niet.

Thomas

Ik zal mijn mening even geven in het kort. Ik heb gehoord, dat alle, 99% van de psychische ziekten voortkomen uit trauma's in de kindertijd. Het is zelfs zo, dat een zogenaamde psychische ziekte een normale reactie is op het gebeurde(n) in de kindertijd.

Men heeft het ook wel over zijn demonen uit de kindertijd.

Dat houdt voor mij ook in dat er een verband tussen is.

Sommigen die gruwelijkheden van een of beide ouders hebben moeten ondergaan, en daar valt ook psychische mishandeling onder, begaan op volwassen leeftijd gruwelijkheden naar anderen.

Daar is geen excuus voor, mijns inziens, zij kunnen niet zeggen van dat ze er niets aan konden doen, want dit en dat in de jeugd. zij hadden zelf hulp kunnen inroepen. en soms hoor je wel dat iemand duizend keer moet roepen, voordat degene hulp krijgt.. dan maar.

Er zijn ook mensen die tijdens het opgroeien bij ouder(s) die hun mishandelen, denken van zoiets doe ik nooit bij mijn eigen kinderen later, die ga ik juist heel liefdevol opvoeden.

En ja, je ziet helaas ook gebeuren dat mensen die in nare en ongezonde omstandigheden, juist hun eigen kind, kinderen of een van hun kind ernstig mishandelen. als een soort goedmaker voor wat hun hebben moeten doormaken, gaan ze hetzelfde, en vaak nog veel erger hun eigen kind(eren) mishandelen.
Dit is wat mij betreft niet goed te praten.

En ja, nu het verband tussen demonen en Psychiatrische en psychische aandoeningen.
Kijk, ik denk zelf dat het zo zit, alle kwade, nare verschrikkelijke dingen, kortom alles wat slecht is, komt van de vijand.
Dus ja, als je als kind daaraan erg veel bent blootgesteld, ja, dan kan je daardoor beïnvloed zijn. Het is eigenlijk niet eens mogelijk dat je daar dan niet onder invloed van bent, ja, of jeugdzorg moet het eea op tijd zijn achtergekomen en op tijd het kind hebben weggehaald.

Maar ja, normaal gesproken en zeker bij extreem gemeen geweld, psychisch, lichamelijk, seksueel, een combinatie van het een en ander, als je, je hele kindertijd daaraan bent blootgesteld, en het niet eens heb moeten aanzien maar zelf slachtoffer was, ja, dan kan het niet anders dan je daarvan iets over moet houden....

Dat kan zich uiten in verschillende dingen, ik geef even een voorbeeld.
A. is gruwelijk mishandeld, in haar gehele kindertijd, door de vader, op alle mogelijke manieren.
Haar moeder, koppelt de door jarenlange mishandeling, labiele jonge vrouw van 19 jaar aan een man, die wel aardig is, maar waarvan A. niet houdt, op de manier hoe je van een man hoort te houden, ze mag hem wel, da's alles.
Toch gaat ze met hem trouwen ze is gelovig en het manipulatieve koppelen van haar moeder daar kan ze niet tegenop, zeker omdat ze al zo vaak heeft gehoord dat je je ouders moet vergeven.

Nou goed, A. gaat dus in hetzelfde huis wonen als haar man, en ja, dan gaat het helemaal mis. Elke keer wordt A. getriggerd, als haar man de trap afloopt kan ze woedend worden, omdat dat beeld haar aan haar vader doet denken.
Dus om elke 'klein' dingetje gaat A. over de rooie, want het doet haar aan haar vader denken.
Dus de situatie wordt gevaarlijk, de man snapt er niets van, van de woedeaanvallen van zijn vrouw. wordt er na een tijdje zelf ook boos over...

Totdat A. eens goed gaat uitzoeken wat er in Godsnaam met haarzelf aan de hand is. Dan komt ze bij een goede en ook christelijke psycholoog.
Ze leest zelf ook alles wat er te lezen valt over die onderwerpen en doet zelfs een studie psychologie aan de OU, alles om er achter te komen...

En dus uit de situatie kan stappen en het zelfs aan haar toen nog echtgenoot kan uitleggen.
En daarna verder een eigen leven kan beginnen.

Wel met sommigen het contact definitief verbreken, want bijna altijd zie je moeders, ook al zijn ze gescheidden, toch nog hun ex man verdedigen. En ook broer(s) en of zus(sen) die zelf juist helemaal niet, of in véél mindere mate zijn mishandelt, die kunnen ook alles ontkennen, en juist het 'slachtoffer' beschuldigen van dingen verzinnen...
Ook in situatie's waar echt álles op het jarenlange misbruikt wijst...

Dat heet, dacht ik, ontkenning, en is, dacht ik een afweer.
Maar ja wel een afweer die desastreus is voor het 'slachtoffer'. die wel al die contacten moet verbeken, om te overleven.
Dat kan aan de ene kant erg verdrietig aanvoelen, contact met eigen familie verbreken, maar ja, geeft een dusdanige opluchting, dat de demonen ook verdwijnen. Omdat iemand weer regie over zijn eigen leven heeft, vaak rond zijn veertigste voor het eerst....

En dat voelt echt met recht aan als een bevrijding.......van demonen?, omdat je alle banden hebt verbroken?

En nog een laaste belangrijke mening van mij, laat in zo'n soortgelijk geval je zelf nooit naar beneden drukken door een vals schuldgevoel.
als iemand er alles aan gedaan heeft erkenning te krijgen en zelfs wordt uitgelachen, dan hoeft diegene zich niet schuldig te voelen dat ie contact heeft verbroken.

En vaak wordt gezegd dat bijvoorbeeld schizofrenie in de genen zit, omdat men moeilijk als hulpverlening naar de familie toe iets anders kan gaan suggeren.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 6 augustus 2012, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 18:30

Maandag 6 augustus, Psalm 94: 8-15; In de waarheid geplant.

Wie ben ik om daaraan te twijfelen? Ik kan natuurlijk wel allerlei voorbeelden opsommen waaruit moet blijken dat het nog maar de vraag is of de Allerhoogste zijn volk toch niet verstoten heeft. Ik behoef maar ‘Auschwitz’ te roepen of ‘Birkenau’ te zeggen en iedereen zit rechtovereind met al zijn vragen ten aanzien van het godsbestuur in deze wereld. Maar ik heb mooi praten en ik kan comfortabel twijfelen. Israël zelf kon dat zelf niet. Althans, zó niet. Als Israël twijfelde, was dat aan de oevers van de Eufraat en de Tigris, in de ballingschap, in Babel, vol heimwee naar Jeruzalem. Als Israël twijfelde, was dat aan de oevers van de Eufraat en de Tigris, in de ballingschap, in Babel, vol heimwee naar Jeruzalem. Als Israël twijfelde, dan was dat in de barakken van de concentratiekampen, op weg naar de gaskamers, bij het zien van de verbrandingsovens. En daar, uitgerekend daar, waren er velen die gelóófden, die trouw bleven aan wat in de Thora geschreven staat, vervuld zal worden. In de eerste plaats: dat God zijn volk niet zal verstoten. En in de tweede plaats: dat de rechtspraak uiteindelijk toch weer in de waarheid zal zijn geplant. De leugen verliest. De waarheid wint. En op een zal dat blijken! Dat te blijven hopen, daar je leven voor over te hebben, dát is nu pas echt ‘geloven’: lef hebben om het op te blijven nemen voor wat de Levende ons heeft geleerd. Lef hebben de kant te kiezen van Hem die de wereld aan het herscheppen is naar zijn gelijkenis. In het woeste oergeweld roept Hij het licht naar voren. En Hij noemt ons op dragers van dat licht te zijn.

De Here zal zijn volk doen leven,
Hij zal zijn erfdeel nooit begeven.
De rechtspraak zal in heel het land
weer in de waarheid zijn geplant,
en ieder die de waarheid eert,
bemint het recht dat God ons leert.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 18:35

ERIKA129 schreef:
Je hoord mij ook niet zeggen dat ze niks goed doen!!!
Ik weet wat Johan Kruijff doet en er zijn zeer zeker meer spelers die dat doen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon absurd blijft!!
Er zijn beroepen die zeer zwaar zijn en men moet doorwerken tot 67 jaar! Voetballers zijn met wat 35jaar?? klaar en eigenlijk te oud!! Nou ga dan alsnog gewoon werken! Worden ze echt niet minder van!!

Dat zijn heus niet alleen de sporters hoor....wat denk je van al die bestuurders met die giga bonussen die ze krijgen bij vertrek? Die giga gouden handdrukken?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 18:40

PETRA944 schreef:
de partij van geert Wilders schrijft voor om te stoppen met het verlenen van uitkeringen aan nieuwkomers.Migranten moeten tien jaar in nederland werken voordat ze recht krijgen op sociale voorzieningen.

eh dus je bent gevlucht uit een ander land en als je niet meteen werk vind heb je een probleem, waar leef je dan van? duwwen we zo mensen zelf niet richting crimineliteit. want niet iedereen kan natuurlijk ook meteen werken, sommiggen komen ernstig getraumatiseerd hier aan, zijn niet voor niks gevlucht. wat een stomme woorden weer van pvv.

laten we het in ieder geval wel normaal vinden dat iemand gaat werken.....moeten de meeste mensen wel, ook die met trauma's......lijkt me ook veel beter dan je hand maar op te moeten houden...
Is het wel zo raar wat hij zegt? Ik ben absoluut geen Wilders fan maar hier heeft hij wel een punt vind ik.......
Als ik naar een ander land ga krijg ik ook niet gelijk een uitkering toch?
Ik vind het al schrikbarend hoeveel mensen in Nederland met een uitkering rondlopen........
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:03

THOMAS968 schreef:
Ik vind dit een lastig probleem, Chat. Ik vraag me werkelijk af hoe ik de huidige kennis en de toenmalige opvattingen in evenwicht breng. Als het huidige verklaringsmodel mogelijk niet afdoende is, impliceert dit nog niet dat er sprake is van krachten buiten ons om. Dat is een aanname. Demonen of bezetenheid worden hier op CM niet gedefinieerd en mensen die deze begrippen hanteren, denken er verschillend over. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het niet zou kunnen bestaan. Mensen wensen kennelijk met verhalen er over angst te willen inboezemen maar waar dat exact voor is, is niet altijd helder.
Wat is de vorm van het kwaad, wie het weet, mag het zeggen. Ik huiver een beetje bij uitdrijvingen en dat soort dingen. Als het al bestaat, laat ik het oplossen ervan liever aan God zelf over. Ik hecht aan verklaringen die wetenschappelijk onderzocht zijn en blijken te werken. Wat je weet, hoef je niet te geloven. Dekapine of een ander geneesmiddel helpt bij epilepsie en het uitdrijven ervan misschien als je er in gelooft. Of helemaal niet.

Thomas
Ten eerste is er niet voor niks een gave voor het onderscheiden van geesten. Ik geloof dat God die aan christenen wil geven als ze ervoor open staan. Niet iedereen staat daar voor open.
Een tweede punt wat ik wil aanhalen, is dat er een duidelijk occult verleden zou moeten zijn, wil ik daar überhaupt aan denken. Dan denk ik aan meedoen met de satanskerk ofzo. Bezetenheid is een dermate erge vorm, dat niet iedereen die geen christen is, zomaar bezeten is.
Ook merk je dat mensen anders reageren, iemand die in een psychose zit zou zich niet anders gedragen in aanwezigheid in de gemeente. Iemand die bezeten is, zou zo snel mogelijk willen vluchten...
Wat wel zo is, is dat een psychose in de meeste gevallen een theologische inhoud heeft, en daar komt de verwarring denk ik. Mensen die denken dat ze Jezus zijn, of door de duivel geleid worden, om maar twee voorbeelden te noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:06

SHANITA130 schreef:
vrijdag 11 februari 2011, 14:42

CHATULIEM619 schreef:
Dan zou ik maar eens grondig bijbelteksten gaan onderzoeken als ik jou was Thomas. Want demonie bestaat nog steeds. Zoals Laurens al aangaf, zijn bepaalde verschijnselen niet af te doen met ziekte, maar met bezetenheid. Dat we tegenwoordig in een tijd leven dat we zien dat een psychose als een ziekte kan worden bestempeld, betekent niet dat alle uitingen gebaseerd zijn op psychoses en te verklaren zijn als ziektes..Vb de zonen van Skevas en de man die bevrijd werd van een legioen demonen.

THOMAS: Ik vind dit een lastig probleem, Chat. Ik vraag me werkelijk af hoe ik de huidige kennis en de toenmalige opvattingen in evenwicht breng. Als het huidige verklaringsmodel mogelijk niet afdoende is, impliceert dit nog niet dat er sprake is van krachten buiten ons om. Dat is een aanname. Demonen of bezetenheid worden hier op CM niet gedefinieerd en mensen die deze begrippen hanteren, denken er verschillend over. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het niet zou kunnen bestaan. Mensen wensen kennelijk met verhalen er over angst te willen inboezemen maar waar dat exact voor is, is niet altijd helder.

Thomas

Ik zal mijn mening even geven in het kort. Ik heb gehoord, dat alle, 99% van de psychische ziekten voortkomen uit trauma's in de kindertijd. Het is zelfs zo, dat een zogenaamde psychische ziekte een normale reactie is op het gebeurde(n) in de kindertijd.

Men heeft het ook wel over zijn demonen uit de kindertijd.

Dat houdt voor mij ook in dat er een verband tussen is.

Sommigen die gruwelijkheden van een of beide ouders hebben moeten ondergaan, en daar valt ook psychische mishandeling onder, begaan op volwassen leeftijd gruwelijkheden naar anderen.

Daar is geen excuus voor, mijns inziens, zij kunnen niet zeggen van dat ze er niets aan konden doen, want dit en dat in de jeugd. zij hadden zelf hulp kunnen inroepen. en soms hoor je wel dat iemand duizend keer moet roepen, voordat degene hulp krijgt.. dan maar.

Er zijn ook mensen die tijdens het opgroeien bij ouder(s) die hun mishandelen, denken van zoiets doe ik nooit bij mijn eigen kinderen later, die ga ik juist heel liefdevol opvoeden.

En ja, je ziet helaas ook gebeuren dat mensen die in nare en ongezonde omstandigheden, juist hun eigen kind, kinderen of een van hun kind ernstig mishandelen. als een soort goedmaker voor wat hun hebben moeten doormaken, gaan ze hetzelfde, en vaak nog veel erger hun eigen kind(eren) mishandelen.
Dit is wat mij betreft niet goed te praten.

En ja, nu het verband tussen demonen en Psychiatrische en psychische aandoeningen.
Kijk, ik denk zelf dat het zo zit, alle kwade, nare verschrikkelijke dingen, kortom alles wat slecht is, komt van de vijand.
Dus ja, als je als kind daaraan erg veel bent blootgesteld, ja, dan kan je daardoor beïnvloed zijn. Het is eigenlijk niet eens mogelijk dat je daar dan niet onder invloed van bent, ja, of jeugdzorg moet het eea op tijd zijn achtergekomen en op tijd het kind hebben weggehaald.

Maar ja, normaal gesproken en zeker bij extreem gemeen geweld, psychisch, lichamelijk, seksueel, een combinatie van het een en ander, als je, je hele kindertijd daaraan bent blootgesteld, en het niet eens heb moeten aanzien maar zelf slachtoffer was, ja, dan kan het niet anders dan je daarvan iets over moet houden....

Dat kan zich uiten in verschillende dingen, ik geef even een voorbeeld.
A. is gruwelijk mishandeld, in haar gehele kindertijd, door de vader, op alle mogelijke manieren.
Haar moeder, koppelt de door jarenlange mishandeling, labiele jonge vrouw van 19 jaar aan een man, die wel aardig is, maar waarvan A. niet houdt, op de manier hoe je van een man hoort te houden, ze mag hem wel, da's alles.
Toch gaat ze met hem trouwen ze is gelovig en het manipulatieve koppelen van haar moeder daar kan ze niet tegenop, zeker omdat ze al zo vaak heeft gehoord dat je je ouders moet vergeven.

Nou goed, A. gaat dus in hetzelfde huis wonen als haar man, en ja, dan gaat het helemaal mis. Elke keer wordt A. getriggerd, als haar man de trap afloopt kan ze woedend worden, omdat dat beeld haar aan haar vader doet denken.
Dus om elke 'klein' dingetje gaat A. over de rooie, want het doet haar aan haar vader denken.
Dus de situatie wordt gevaarlijk, de man snapt er niets van, van de woedeaanvallen van zijn vrouw. wordt er na een tijdje zelf ook boos over...

Totdat A. eens goed gaat uitzoeken wat er in Godsnaam met haarzelf aan de hand is. Dan komt ze bij een goede en ook christelijke psycholoog.
Ze leest zelf ook alles wat er te lezen valt over die onderwerpen en doet zelfs een studie psychologie aan de OU, alles om er achter te komen...

En dus uit de situatie kan stappen en het zelfs aan haar toen nog echtgenoot kan uitleggen.
En daarna verder een eigen leven kan beginnen.

Wel met sommigen het contact definitief verbreken, want bijna altijd zie je moeders, ook al zijn ze gescheidden, toch nog hun ex man verdedigen. En ook broer(s) en of zus(sen) die zelf juist helemaal niet, of in véél mindere mate zijn mishandelt, die kunnen ook alles ontkennen, en juist het 'slachtoffer' beschuldigen van dingen verzinnen...
Ook in situatie's waar echt álles op het jarenlange misbruikt wijst...

Dat heet, dacht ik, ontkenning, en is, dacht ik een afweer.
Maar ja wel een afweer die desastreus is voor het 'slachtoffer'. die wel al die contacten moet verbeken, om te overleven.
Dat kan aan de ene kant erg verdrietig aanvoelen, contact met eigen familie verbreken, maar ja, geeft een dusdanige opluchting, dat de demonen ook verdwijnen. Omdat iemand weer regie over zijn eigen leven heeft, vaak rond zijn veertigste voor het eerst....

En dat voelt echt met recht aan als een bevrijding.......van demonen?, omdat je alle banden hebt verbroken?

En nog een laaste belangrijke mening van mij, laat in zo'n soortgelijk geval je zelf nooit naar beneden drukken door een vals schuldgevoel.
als iemand er alles aan gedaan heeft erkenning te krijgen en zelfs wordt uitgelachen, dan hoeft diegene zich niet schuldig te voelen dat ie contact heeft verbroken.

En vaak wordt gezegd dat bijvoorbeeld schizofrenie in de genen zit, omdat men moeilijk als hulpverlening naar de familie toe iets anders kan gaan suggeren.
Helaas kan ik het niet helemaal met je eens zijn. Want je suggereert dat trauma's verantwoordelijk zijn voor psychoses. En dat hoeft helemaal niet. Meestal wordt schizofrenie zichtbaar tussen de 20 en de 30 en dat kan net zo goed in normale gezinnen als in gezinnen waar mishandeling voorkomt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:06

WILLEMIJN232 schreef:
Dat zijn heus niet alleen de sporters hoor....wat denk je van al die bestuurders met die giga bonussen die ze krijgen bij vertrek? Die giga gouden handdrukken?
Je calvinistische achtergrond wordt duidelijk zichtbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:10

[quote=CARMEN073]Tot nu hebben zich opgegeven:

Heide115 (ov)
Hollevoet284
Rob973
Kwispel011
Basjuijn194
Rinus484
Carmen073
Marieke009
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:15

WILLEMIJN232 schreef:

Vind ik net zo goed absurd ja!!!
Dan maar een calvinist Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:16

PETRA944 schreef:

Wilders is n rare kwast, en das jammer want hij heeft wel errug vaak gelijk.

Maar goed.. on topic: velen, ook veel nederlanders, gingen naar de VS, Canada, Australie, Nieuw-Zeeland.
Kort na de 2e wereldoorlog en velen na de politionele acties in vormalig Nederlands Indie.
Je mag rustig van mij aannemen dat er daar zat tussen zaten die een traumaatje of wellicht zelfs 2 achter dr kiezen hadden.
Maar je mag ook gerust aannemen dat geen van hen vanaf dag 1 een uitkering kreeg, hooguit gratis een paar hectare wildernis om landbouwgrond van te maken...

Er is niks stommer dan onrendabelen te importeren en onrendabel te houden.
Hoe lullig het ook klinkt: een land heeft belastingbetalers nodig, geen extra uitkeringstrekkers.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:28

Beatrix von Amsberg beweert, net zoals haar voorgangers, koningin bij de gratie Gods te zijn?

Heeft er iemand enig idee waar de documenten zijn waarop dit is gebaseerd?
Volgens mij zijn die documenten er niet en gezien het roofriddergedrag van die familie lijkt het mij vrij stug dat er inderdaad sprake van enige gratie Gods bij zit.

Volgens mij is ieder land beter af met een gekozen staatshoofd.
Zelfs Beatrix is nerveus als ze er aan denkt dat na haar, haar zoon Willem de Onbenullige staatshoofd der Nederlanden gaat worden...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:32

VISSER278 schreef:
Hier is het droog en zonnig , maar dat zijn we wel gewend. Lachende smiley

Ben ik blij dat ik vandaag toch niet naar Utrecht verhuisd ben. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Visser kan dan wel een zeeuw zijn maar is er niet geboren en ook niet in utrecht :-p

Hum... vandaar dat wij dus net opeens onweer hadden Boze smiley en regen terwijl we dat steeds niet hadden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:36

tja meningen verschillen, maar hopen dat degene die totaal geen begrip voor uitkeringstrekkers hebben maar nooit zelf in zo,n situatie terecht komen want dan zul je jezelf en je mening nog es hard kunnen tegen komen.
of moeten vluchten....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:36

CHATULIEM619 schreef:
Helaas kan ik het niet helemaal met je eens zijn. Want je suggereert dat trauma's verantwoordelijk zijn voor psychoses. En dat hoeft helemaal niet. Meestal wordt schizofrenie zichtbaar tussen de 20 en de 30 en dat kan net zo goed in normale gezinnen als in gezinnen waar mishandeling voorkomt.

Zoals jij het hier neer zet lijkt het of je denkt dat schizofrenie altijd verantwoordelijk is voor de psychoses.
Een psychose ontstaat door een combi van factoren zoals genetische aanleg, gebeurtenissen en omstandigheden. Er zijn mensen die maar 1 keer in hun leven een psychose krijgen en mensen die het vaker krijgen door PTSS, depressie, na een zwangerschap, bij manisch depressiviteit allerlei psychische ziekten of inderdaad schizofrenie
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:43

JANS221 schreef:
Wel als je op een afstand van 60 cm. ook nog scherp wil blijven……….. Knipoog smiley

zekers, anders zie je misschien de botox Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:45

PETRA944 schreef:
tja meningen verschillen, maar hopen dat degene die totaal geen begrip voor uitkeringstrekkers hebben maar nooit zelf in zo,n situatie terecht komen want dan zul je jezelf en je mening nog es hard kunnen tegen komen.
of moeten vluchten....

ik voel me aangesproken Lachende smiley

en verrassing: ook ik heb enige tijd een uitkering nodig gehad Verlegen lachende smiley

Na het herlezen van de bijdrage van Willemijn en van mezelf, begrijp ik niet waarom je deze sneer uitdeeld. Geen van beiden hebben we iets van afkeuring tegenover uitkeringsgerechtigden laten blijken.
Beiden hebben we onze bedenkingen tegen immigranten die meteen uit de ruif meevreten en niet productief zijn.

En das heeeeeeeeel wat anders Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:53

ANNA415 schreef:

Noem je Steentje nu moordwijf

CARMEN073 schreef:
We hebben een winnaar!

Na een dagenlange verbeten strijd zette Steentje haar grof geschut in. Haar tegenspeelster was nergens meer...

Bart en Steen, namens de jury, cm en het gehele Nederlandse volk wil ik jullie als eerste geluk wensen!

Kussende smiley Kussende smiley

Wij stellen voor dat jullie je in Duitsland vestigen... Engeltje smiley

lezen ook niet jullie goeiste vak.... Boze smiley Gefrustreerde smiley

ja, ... tóch liever een man...................... Coole smiley met zonnebril

(voor wie ook dit weer verdraait: die man, dat ben ik dus.............) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt lëkkurr puhh!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:53

PIETER649 schreef:
ik voel me aangesproken Lachende smiley

en verrassing: ook ik heb enige tijd een uitkering nodig gehad Verlegen lachende smiley

Na het herlezen van de bijdrage van Willemijn en van mezelf, begrijp ik niet waarom je deze sneer uitdeeld. Geen van beiden hebben we iets van afkeuring tegenover uitkeringsgerechtigden laten blijken.
Beiden hebben we onze bedenkingen tegen immigranten die meteen uit de ruif meevreten en niet productief zijn.

En das heeeeeeeeel wat anders Knipoog smiley

en die mogelijk had was er wel dat je een tijd een uitkering kreeg, en die verdienen migranten ook vind ik he, maar zoals ik net al zei, meningen verschillen, hoe moeten migranten hun bestaan hier opbouwen zonder sociale verzieningen, geef ze die en begeleid ze naar werk
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:57

Wat doen we dan met teksten in de Bijbel over het te eten geven van de hongerigen en vreemdelingen gastvrij onthalen?zoals in Matheus 25 bijv staat?
Ook de Israelieten kregen de opdracht om vreemdelingen die bij hen woonden goed te behandelen, omdat zij zelf ook vreemdeling zijn geweest, staat er als motivatie bij..
Er zijn in het OT allerlei voorschriften zoals het laten liggen van het koren dat uit de schoven valt zodat de armen en de vreemdelingen dat op kunnen rapen. Dus de vluchtelingen van toen moesten wel iets doen om eten te krijgen maar dat werd hun ook mogelijk gemaakt. De mensen die ons land binnenkoemen als vluchteling mogen helemaal niet werken, dus lijkt het mij wel noodzakelijk om hun onderdak en eten te geven
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:03

Mis(s)verstand...

Een audiofiel besluit voor t eerst zelf een audioset te kopen. Hij wil t klein houden, en koopt een klein spelertje, nu nog boxjes uitzoeken. Zijn oog valt op een set waarop staat: “frequentie: 4 tot 21 kHz”. De man is blij en meent snel klaar te zijn, dit had hij niet verwacht van zulke kleine boxjes. Thuis sluit hij de setjes aan, het geluid is om te huilen, en belt zijn audiovriend op. Deze komt langs, ziet de set, en zegt: wel dure tweeters voor zo een klein spelertje...

(ik noem het ook wel het CM-syndroom...) Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:30

Romeinen 13:1 Iedereen moet zich onderwerpen aan de overheden, want er is geen gezag, behalve dat die God heeft ingesteld. De autoriteiten die er zijn vastgesteld door God.

dus misschien toch door Gods genade?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:32

ROELANDE345 schreef:
Romeinen 13:1 Iedereen moet zich onderwerpen aan de overheden, want er is geen gezag, behalve dat die God heeft ingesteld. De autoriteiten die er zijn vastgesteld door God.

dus misschien toch door Gods genade?

dat bedoel ik nou juist!!!
wie zegt dat God de familie van Amsberg heeft ingesteld???
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:37

ROELANDE345 schreef:
Wat doen we dan met teksten in de Bijbel over het te eten geven van de hongerigen en vreemdelingen gastvrij onthalen?zoals in Matheus 25 bijv staat?
Ook de Israelieten kregen de opdracht om vreemdelingen die bij hen woonden goed te behandelen, omdat zij zelf ook vreemdeling zijn geweest, staat er als motivatie bij..
Er zijn in het OT allerlei voorschriften zoals het laten liggen van het koren dat uit de schoven valt zodat de armen en de vreemdelingen dat op kunnen rapen. Dus de vluchtelingen van toen moesten wel iets doen om eten te krijgen maar dat werd hun ook mogelijk gemaakt. De mensen die ons land binnenkoemen als vluchteling mogen helemaal niet werken, dus lijkt het mij wel noodzakelijk om hun onderdak en eten te geven

Als jij het ziet als een bijbelse opdracht, ga je gang, open je huis, geef er n paar onderdak en voed ze iedere dag tot ze op dr eigen benen kunnen staan.
Maar betaal je eigen hobby dan ook zelf en niet via anderen die er anders over denken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:40

PIETER649 schreef:
dat bedoel ik nou juist!!!
wie zegt dat God de familie van Amsberg heeft ingesteld???

De Romeinenbrief stelt :
Er is geen gezag dan dat door God is ingesteld
Paulus dus
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:41

Even weer omhoog plaatsen het zou leuk zijn als er meer aanmeldingen komen...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:47

PIETER649 schreef:
Als jij het ziet als een bijbelse opdracht, ga je gang, open je huis, geef er n paar onderdak en voed ze iedere dag tot ze op dr eigen benen kunnen staan.
Maar betaal je eigen hobby dan ook zelf en niet via anderen die er anders over denken Lachende smiley

Ja is geen antwoord op mijn vraag hoe zie jij dat je om moet gaan met die bijbel teksten
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:47

ROELANDE345 schreef:
De Romeinenbrief stelt :
Er is geen gezag dan dat door God is ingesteld
Paulus dus

ook als dat gezag door misleiding en op valse gronden is verkregen?
adolf hitler werd nog netjes verkozen door t volk... fam. van Amsberg zit onrechtmatig op de troon.
maar jij hebt dus geen moeite met bijv. Khadaffi, Stalin, Mao en Pol Pot?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4307 4308 4309 4310 4311 4312 4313 ... 6194 Volgende
Pagina 4310 van 6194