ChristianMatch

Forum

HEL: realiteit of fictie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4318 4319 4320 4321 4322 4323 4324 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:58

nou ik heb net nog de bergrede gelezen, daar onderwijst jezus de mensen.
wacht u voor de valse profeten, die in schapenvacht komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. aan hun vruchten zult gij hun kennen, men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels?Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort.

Wat brengen deze profetieen voort? slechte dingen, angst en veel verdriet bij mensen die iemand verloren hebben.

Toen mij broer doodging, een erge alceholist ook, vlak voor de kist wegging, opende god de hemel effe, er kwam een prachtig wit licht die precies op de kist scheen. het was alsof god zei, hij is nu bij mij, ik zorg voor hem.
Mijn hele familie heeft het gezien en haalde er troost uit.
Deze mensen beweren dat hij daar is en dat jezus zegt, ja je wou niet luisteren he, eh das een heel andere jezus dan wordt weergegeven in de bijbel.
En als het zo was, zou jezus wel wat erover vertelt hebben in de bergrede.
Vind de getuigenissen gruwelijk, vooral ook doordat ze het met bijbelse teksten menen te verantwoorden.
moet me denken aan een vader die zijn kind misbruikt, en zegt tegen zijn kind kijk er staat in de bijbel gehoorzaam je vader. Dat zijn woorden uit de bijbel gebruiken en de waarheid verdraaien. je moet de bijbel in zijn geheel lezen en dan kom je geen god en jezus tegen die zo erg straft, maar een liefdevolle god die genadig is
trouwens als je het goed leest allemaal, volgens hun komen we dan eigenlijk allemaal in de hel.

deze mensen hebben visioenen van boze geesten gehad,
want er is in hem geen waarheid, wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen. johannes 8-44 en wat brengen deze boze geesten voort via visioenen bij mensen, angst, verdriet en de boodschap, geef het maar op want je hoeft maar 1 zonde te hebben en je gaat naar de hel.
das een heel ander evangelie als dat jezus preekt!!!

als ik jouw was ging ik es tot jezus bidden en hem vragen voor wijsheid over de waarheid
waar jij in gelooft is niet de waarheid, maar leugens van leugens geesten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:00

PETRA944 schreef:
nee neee ik ga niet naar googel om te kijken wat nu weer shimano is Smiley die vol vragen zit
tssssssssss misschien wil ik het wel niet weten.... gets iets dat uit vet komt Zieke smiley

Shimano is gewoon een merk van een molen.
die je moet in vetten,anders gaat tie kraken en slijten

Ik neem iedere ochtend 2 druppeltje molen vet als vissersman;)
en ik piep nog steeds niet..

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 9 augustus 2012, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:05

CORTAZAR588 schreef:
wellicht voelt Thomas zich aangesproken.
ik zei toch duidelijk dat je mij niet moet aanvallen.
moeilijk he?
om een ander evangelie te horen dan : Alles komt goed?
Misschien is het toch meer stof tot nadenken dan jullie denken.

oordeel pas als je hebt onderzocht wat er gezegd is en wat deze mensen hebben meegmaakt.
Dat kan ik met vrijwel 100 % uitsluiten dat een van jullie dit hebben gedaan.
ten eerste van wege de gebruikelijke verweren en ten tweede omdat jullie niet weten waar je deze getuigenissen zou kunnen noren of lezen.

Dus om alle goedkope tegenwerpingen, verwijten en borrelpraat hier te smoren in de kiem.
Een advies : onderzoekt eerst en oordeel dan.
Da mihi facto , dabo tibi jus

QED

onderzocht, twee uur ongeveer bezig geweest om te lezen met nederlandse vertaling ook, dus heb het allemaal goed begrepen, ben ermee na jezus gegaan, jezus wat moet ik hier van vinden?
en als je effe de bijbel opent word de waarheid al heel snel duidelijk.
mijn oordeel, zie mijn vorige reactie. en ja over dit durf ik een oordeel te geven zelfs, hier schrijvend dat alles te veroordelen, want het is heel verdrietig als mensen dit echt gaan geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:08

Niemand is naar de hemel opgevaren dan Hij die eruit is afgedaald! dat zegt de bijbel (handelingen)

Zo weten wij dat in het dodenrijk er geen overleg is en dat de doden niets weten (spreuken)

En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, zodat degenen, die van hier tot u zouden willen overgaan, niet zouden kunnen, noch ook die daar zijn, van daar tot ons overkomen. Lucas 16 vers 26.

De bijbel is hier dacht ik duidelijk genoeg in.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:10

en ik zou zeggen onderzoek het zelf eens echt goed, met de bijbel en bid om wijsheid van god, voor juist inzicht, want het is jammer dat je deze dingen gelooft.
God heeft je onvoorwaardelijk lief!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMA135

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:13

.

Laatst aangepast door
HERMA135
op donderdag 9 augustus 2012, 16:32
Naar boven

Auteur Bericht
HERMA135

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:21

.

Laatst aangepast door
HERMA135
op donderdag 9 augustus 2012, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:24

HEIDE115 schreef:
Hoe krijgen ze glas en lood tussen een dubbelglas raam?

En kan je een ballon op blazen,als je met windkracht 13 op het strand staat..

Brinta..

ha ha jij begint de dag met een pak brinta, pap, waarop deze vragen staan?
staan er ook de antwoorden op? scheelt een hoop denkwerk in de vroege ochtend Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:32

PETRA944 schreef:
ha ha jij begint de dag met een pak brinta, pap, waarop deze vragen staan?
staan er ook de antwoorden op? scheelt een hoop denkwerk in de vroege ochtend Smiley die vol vragen zit

ik ben s'ochtends het helderderetesterst.
om een uur of 10 wordt het al weer minder

Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:40

CHATULIEM619 schreef:
Alsjeblieft niet zeg. Een theocratie is een dictatuur. Wie zijn wij dat we ons geloof dwingend op moeten leggen aan anderen? Daar schieten we echt niks mee op. Een chr. variant op Iran, nee, dat nooit.

Interessant is dan ook de vraag hoe het zou zijn na Jezus terugkomst. Ik moet zeggen dat ik al een tijdje met dat beeld worstel, het lijkt me vreselijk toe ergens te leven waar je je eigen mening moet inleveren. En een stukje identiteit. Nee, de toekomstverwachting met de komst van Jezus spreekt me echt niet zo aan. Ik krijg het idee dat het een soort hemels communisme wordt...of heeft Marx zich onbewust laten leiden door zijn eigen joodse achtergrond en heeft de eindtijdgedachte communistisch ingevuld. Knap trouwens van Bordewijk, die in zijn boek Blokken liet zien wat een communistische maatschappij inhield...

Ik begrijp niet zo goed hoe een Christen zo kan reageren.
Jezus wederkomst, wat is dat meer dan een eindelijk zondenloos Leven, met ook verlost van de gevolgen van de zonden, eindeloos opgaan in Hem, die De Liefde is. Hij, die ons verlost heeft van alle verdiensten, en geschonken heeft Zijn Heerlijkheid. Zijn wederkomst, is een eeuwig verwonderen van Hem, omdat Hij een rede heeft gevonden dat Hij een mens redden zou, en die redding heeft hij verdient.
Ik kan me er geen voorstelling van maken, te denken hoe erg het moet zijn als je je eigen mening niet meer mag hebben. Die mag je wel hebben, en die zal zodanig bezet zijn met Hem, dat je niets liever wil dan EEUWIG Hem genieten, opgaan in Hem.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op donderdag 9 augustus 2012, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:42

WILLEM618 schreef:
Begrijp niet zo goed hoe een Christen zo kan reageren.
Jezus wederkomst, wat is dat meer dan een eindelijk zondenloos, met ook verlost van de gevolgen van de zonden, eindeloos opgaan in Hem, die De Liefde is. Hij, die ons verlost heeft van alle verdiensten, en geschonken heeft Zijn Heerlijkheid. Zijn wederkomst, is een eeuwig verwonderen van Hem, omdat Hij een rede heeft gevonden dat Hij een mens redden zou, en die redding heeft hij verdient.
Ik kan me er geen voorstelling van maken, te denken hoe erg het moet zijn als je je eigen mening niet meer mag hebben. Die mag je wel hebben, en die zal zodanig bezet zijn met Hem, dat je niets liever wil dan EEUWIG Hem genieten, opgaan in Hem.

mooi gezegd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:43

HEIDE115 schreef:

gewoon om tien uur weer een bord brinta pap eten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:53

eh geloven sommiggen hier dit nou echt? Gefrustreerde smiley
Wat verdrietig allemaal Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in god en god blijft in hem. Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, dat wij vrijmoedigheid hebben op de dag des oordeels, want gelijk hij is, zijn ook wij in deze wereld. Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit, want de vrees houd verband met straf en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde.

met de hoop dat deze woorden begrepen worden.
echt in de bijbel staan heel andere dingen als bij die getuigenissen over de hel. petra die van dit topic afgaat en een leukere effe gaat uppen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:55

en ik veroordeel niet de schrijver hier maar het geen die deze leugen evangelie heeft voortgebracht.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:57

MAMALOE463 schreef:
up

en nog een keer up Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 10:00

Theocratie: Door God geregeerd worden. Dat wil niet zeggen, dat het gaat zoals sommigen willen dat het gaat. Dat wil niet zeggen dat mensen die zeggen dat hun ogen geopend zijn, het voor het zeggen hebben. Dat wil zeggen, dat God regeerd. En Hij stuurt dan mensen, die zelf er mogelijk helemaal niet voor geschikt zijn in eigen oog, zie aan een Gideon.

Een mening als zou een Theocratie onmenselijk zijn, zou inhouden dat God zo'n barbaar is, dat onder Zijn regering het onmenselijk zou zijn om nog te leven. Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Een echte Theocratie is geen communisme, is geen onmenselijk leven, maar is een leven vanuit Hem, die de Liefde is. Dat dit consequenties heeft voor onze eigen wil, die boos is, en die er continue op uit is om ons eigen ikje te bedoelen, dat is wat anders. Dat is een leven als Christus geleeft heeft, dienstbaar voor de naaste, en tot eer van God. Ook in de practische uitleving is dat een zalig leven.
En Leven naar Gods wil en wet is geen Iran, is geen leven in dictatuur. Leven in Gods regering is vrijheid, omdat niet het alles maar te doen wat je wil vrijheid is (al wordt dat soms wel zo gevoeld), maar je over te geven in de wil van je Hemels Vader echt vrijheid is.

In dat opzicht, als ik reacties van hiervoor lees, krijg ik wel sterk de indruk dat God het niet zo goed zou doen als er naar Zijn wil geleeft word, en je onderdaan zou zijn in een leefgemeenschap waarin Hij het voor het zeggen heeft. Ik kan me hier totaal niet in vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 10:23

HEIDE115 schreef:

Begin net wakker te worden kalm aan man Twijfelende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 10:36

Dat het realiteit is, is voor mij geen vraag.
Niemand minder dan de HEERE Jezus Christus is het geweest, die er heel vaak op gewezen heeft. Maar Hij, die DE Liefde was, wist waar Hij het over had.

Mijn mening is, als iemand echt weet wat de hel inhoudt, dat er dan ook niet makkelijk over gesproken wordt. Alleen al het gegeven, eindeloos, zonder einde, buiten Gods Liefde en aanwezigheid te moeten leven, opgevreten te worden door verwijt aan jezelf, omdat je de kans die God je gegeven heeft, om van die straf te worden verlost, niet heb aangenomen, is al niet voor te stellen.
Daartegenover staat, dat wie weet wat de Hemel inhoudt, dat er ook niet makkelijk over gesproken wordt. Onverdient, uit alleen genade omdat God het wil, verlost te zijn van de vloek die God heeft uitgesproken over de zondaar. Die genade, zo groot, zo onuitsprekelijk. Dat een ZO grote God, die door de mens is verlaten, Zich zelf en Zijn leven geeft om die mens te verlossen.
Veroordelen, mensen plaatsen in een plaats van oordeel, komt een mens niet toe. De hele tijd dat Christus leefde op aarde is een strijd geweest tegen mensen die het zo goed wisten. En die mensen werd wel voorgehouden wat de hel was, maar nooit met een punt. Altijd weer Christus verder, naar wie de wil doet van Zijn Hemelse Vader, die gelooft in Hem, die heeft het eeuwige leven.

De hel als straf. Ja. Maar Christus heeft dat nooit liefdeloos genoemd. Een ouder die nooit straft is pas liefdeloos, maar een ouder die uit liefde straft, heeft het belang van het kind op het oog. En een koning die alles goed vindt is een slappe koning, zonder ruggegraat, en zonder liefde. Daarnaast, het besef van wat we verdient hebben, en wat ondanks dat God gegeven heeft als we in Hem geloven, maakt onze dank naar Hem alleen maar inhoudvol.

Mijn reactie, de hel is realiteit. Maar niet met het doel om mensen bang te maken, maar om een mens wel te laten realiseren dat God er is, en dat God Zijn Zoon gestuurd heeft om in Hem te geloven, de straf te dragen die een mens verdient heeft, en die straf is voldaan. Maar Hem negeren, Zijn Liefde aanbod in de wind te slaan, zal God niet ongestraft kunnen laten. En dat straft Hij met Zijn eeuwige afwezigheid. En zonder Hem te leven en dat niet te kunnen, dat vooruitzicht alleen al, zou genoeg moeten zijn om Hem met heel je leven en hart te zoeken.
Zo gij Zijn stem dan heden hoord, geloofd Zijn heil en troostrijk woord. Verhard u niet, maar laat u leiden. En dat tot Hem, tot Zijn eer, en tot zaligheid van mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 10:54

Nog even wat gedachten... de Goede Herder zet Zijn leven in voor Zijn schapen... Hij beloofde onze ziel te behoeden voor alle kwaad. Het kan er bij mij niet in dat God (een klein select gezelschap van) Zijn volk blootstelt aan zoveel kwaad. En dan nog even klein detail: geen van de grote godsmannen- en vrouwen uit de bijbel is naar mijn weten meegevoerd naar de hel. Johannes, Paulus... waarom zij niet? Ik denk omdat..... Het Is Volbracht.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:07

BART347 schreef:
niet olympisch, maar wel 'sport':

nou ja sport... televisierechten verkocht voor een 1.000.000.000 Euro voor 12 jaar... dat noemt men sport? sport was vroeger gewoon een spelletje, niet: geld... vroeger was/waren sporten ook nog 'gezond'.... nu is het hardstikke ziek!

(sporten in het verleden bied geen garantie voor een gezonde toekomst. kijken naar sport maakt je zeker niet gezond, zelf sporten geeft daarvoor wel de meeste kans.)
Hallo moraalridder, ga ergens anders je gal spuwen, wij willen genieten van de Olympische Spelen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:10

JOSINA022 schreef:
Toch jammer, Chatuliem, dat je hier niet op reageert!
Het is heel simpel Josina. Ik persoonlijk zou me doodschamen over de dingen die hier geschreven staan. Maar dat wordt klaarblijkelijk niet door jullie zo gevoeld. Dan is er toch niks meer te zeggen? Als jullie bekend willen staan als giechelende pubertjes, dat is jullie zaak.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:14

CHATULIEM619 schreef:
Het is heel simpel Josina. Ik persoonlijk zou me doodschamen over de dingen die hier geschreven staan. Maar dat wordt klaarblijkelijk niet door jullie zo gevoeld. Dan is er toch niks meer te zeggen? Als jullie bekend willen staan als giechelende pubertjes, dat is jullie zaak.

Hallo moraalridder ga ergens anders je gal spuwen wij willen genieten van het vrouwentopic
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:19

WILLEM618 schreef:
Theocratie: Door God geregeerd worden. Dat wil niet zeggen, dat het gaat zoals sommigen willen dat het gaat. Dat wil niet zeggen dat mensen die zeggen dat hun ogen geopend zijn, het voor het zeggen hebben. Dat wil zeggen, dat God regeerd. En Hij stuurt dan mensen, die zelf er mogelijk helemaal niet voor geschikt zijn in eigen oog, zie aan een Gideon.

Een mening als zou een Theocratie onmenselijk zijn, zou inhouden dat God zo'n barbaar is, dat onder Zijn regering het onmenselijk zou zijn om nog te leven. Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Een echte Theocratie is geen communisme, is geen onmenselijk leven, maar is een leven vanuit Hem, die de Liefde is. Dat dit consequenties heeft voor onze eigen wil, die boos is, en die er continue op uit is om ons eigen ikje te bedoelen, dat is wat anders. Dat is een leven als Christus geleeft heeft, dienstbaar voor de naaste, en tot eer van God. Ook in de practische uitleving is dat een zalig leven.
En Leven naar Gods wil en wet is geen Iran, is geen leven in dictatuur. Leven in Gods regering is vrijheid, omdat niet het alles maar te doen wat je wil vrijheid is (al wordt dat soms wel zo gevoeld), maar je over te geven in de wil van je Hemels Vader echt vrijheid is.

In dat opzicht, als ik reacties van hiervoor lees, krijg ik wel sterk de indruk dat God het niet zo goed zou doen als er naar Zijn wil geleeft word, en je onderdaan zou zijn in een leefgemeenschap waarin Hij het voor het zeggen heeft. Ik kan me hier totaal niet in vinden.

nooit meer tranen nooit meer rouw, volmaaktheid
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:25

CHATULIEM619 schreef:

Daarom maak je er dus niet druk over doen wij ook niet Engeltje smiley

Erika die liever een puber is dan een zuurpruim Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:39

WILLEM618 schreef:
Ik begrijp niet zo goed hoe een Christen zo kan reageren.
Jezus wederkomst, wat is dat meer dan een eindelijk zondenloos Leven, met ook verlost van de gevolgen van de zonden, eindeloos opgaan in Hem, die De Liefde is. Hij, die ons verlost heeft van alle verdiensten, en geschonken heeft Zijn Heerlijkheid. Zijn wederkomst, is een eeuwig verwonderen van Hem, omdat Hij een rede heeft gevonden dat Hij een mens redden zou, en die redding heeft hij verdient.
Ik zal het je dan uitleggen. Iedereen die een beetje van de wereldgeschiedenis weet, weet ook dat de ergste vorm van regeren een theocratie is. Daarbij dwing je de anderen nl. te geloven zoals jij dat wilt. Het betekent een absolute censuur, en het betekent geen enkele persoonlijke vrijheid meer.
Als ik dus zeg, dat ik me niks kan voorstellen bij het idee, dat we al onze persoonlijke vrijheid moeten inleveren, dan bekijk ik dat met mijn huidige ogen. Er moet nl. een extra wonder gebeuren wil dat werken. Want ik geloof echt wel dat het fijn zal zijn, maar in de huidige situatie kan ik me er geen voorstelling van maken. Wordt het een christelijke variant van Iran? Of wordt het een soort communistische heilstaat?
Ik kan me met de huidige denkbeelden niet voorstellen hoe dat zou werken. Een maatschappij, waarin ik geen eigen mening mag hebben, geen eigen identiteit, vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk. Maar daar mag een ander anders over denken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:42

ROELANDE345 schreef:
nooit meer tranen nooit meer rouw, volmaaktheid
Zou je dit niet snel ontzettend gaan vervelen? Als je geen verdriet kent, besef je de vreugde ook niet goed, en begin je alles vrij normaal te vinden. Ik denk dat ikzelf na een weekje volmaaktheid toch wel zou moeten zoeken naar uitdagingen....
Wat maakt een mens tot het unieke wat hij is? Is dat juist niet zijn onvolmaaktheden? Dat iedereen fouten heeft/maakt maakt de persoon juist uniek. Als we allemaal volmaakt zijn, betekent dat opeens dat we allemaal hetzelfde zijn?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:47

Ingewikkeld.........de hemel en hel zijn volgens de Bijbel nu nog niet toegankelijk.Er is nl. de eerste dood,het "niets weten" tot de opstanding van de doden door de terugkomst van Jezus.Daarna moeten de ongelovigen duizend jaar wachten tot het oordeel volgt en vervolgens komt de nieuwe hemel en aarde.........

Er staat nergens dat de hel eeuwig zal duren.

En hoe verklaren jullie de tekst in 1 kor.?
Zoals allen sterven in Adam, zullen ook allen in Christus herleven. 23 Maar ieder in zijn eigen rangorde: als eersteling Christus, vervolgens, bij zijn komst, zij die Christus toebehoren. 24 Daarna komt het einde, wanneer Hij het koningschap aan God de Vader zal overdragen, na alle heerschappij en macht en kracht te hebben onttroond. 25 Want Hij moet het koningschap uitoefenen, tot Hij zijn voet heeft gezet op al zijn vijanden. 26 En de laatste vijand die uitgeschakeld wordt, is de dood. 27 Immers, alles heeft Hij aan zijn macht onderworpen. Maar bij ‘alles is Hem onderworpen’ geldt natuurlijk als uitzondering diegene die alles aan Hem onderworpen heeft. 28 En wanneer alles aan Hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alles aan Hem onderwierp. Zo zal God alles in alles zijn.

Ik lees toch echt duidelijk "allen",er staan geen uitzonderingen bij.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:53

WILLEM618 schreef:
dus een soort Spaanse inquisitie?
WILLEM618 schreef:
Het is duidelijk dat je de geschiedenis niet kent. Wij als mensen kunnen nooit bevatten hoe het zijn zal als Jezus regeert. Maar een theocratie zoals de geschiedenis ons geleerd heeft, kan het niet zijn. Want dan kom je uit op het communisme of de christelijke variant van Iran.
WILLEM618 schreef:

Dat, is geheel jouw interpretatie, ik heb alleen gezegd, dat ik me er niks van kan voorstellen. Want hoewel de bijbelse voorstelling van de gang van zaken door de meesten als bemoedigend worden beschouwd, ben ik er huiverig voor. In mijn ogen is het plaatje niet compleet, ik mis wat, waardoor ik er wat minder vertrouwen in heb.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 12:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:04

CHATULIEM619 schreef:
Zou je dit niet snel ontzettend gaan vervelen? Als je geen verdriet kent, besef je de vreugde ook niet goed, en begin je alles vrij normaal te vinden. Ik denk dat ikzelf na een weekje volmaaktheid toch wel zou moeten zoeken naar uitdagingen....

Het bijbelse beeld van de wederkomst is dat alles wat ons ellendig doet voelen, ontbreekt. Dat is een vorm van geluk maar dat gaat dan over verlossing van narigheid. De meer passieve vorm zeg maar. Ik denk dat de meer actieve vorm er ook zal zijn namelijk datgene wat ons gelukkig maakt. Of daar echter zaken bij zullen zijn die ons nu gelukkig maken, is niet erg duidelijk. Vanuit mijn huidig denken, word ik ook gelukkig van het oplossen van vraagstukken en vind ik er bevrediging in als ik dat vind. Mensen kunnen ook gelukkig worden van de verandering die een nieuwe liefde veroorzaakt, ik roep maar wat. Ik vraag me echt af of het zo is dat er alleen maar een soort permanent geluk is. Het klinkt wat aards maar zouden we bovenstaande geluksmomenten, die uit een ontwikkeling voorkomen, dan niet meer kennen? Ik stel het maar als vraag en weet dit uiteraard ook niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:09

THOMAS968 schreef:
Het bijbelse beeld van de wederkomst is dat alles wat ons ellendig doet voelen, ontbreekt. Dat is een vorm van geluk maar dat gaat dan over verlossing van narigheid. De meer passieve vorm zeg maar. Ik denk dat de meer actieve vorm er ook zal zijn namelijk datgene wat ons gelukkig maakt. Of daar echter zaken bij zullen zijn die ons nu gelukkig maken, is niet erg duidelijk. Vanuit mijn huidig denken, word ik ook gelukkig van het oplossen van vraagstukken en vind ik er bevrediging in als ik dat vind. Mensen kunnen ook gelukkig worden van de verandering die een nieuwe liefde veroorzaakt, ik rope maar wat. Ik vraag me echt af of het zo is dat er alleen maar een soort permanent geluk is. Het klinkt wat aards maar zouden we bovenstaande geluksmomenten, die uit een ontwikkeling voorkomen, dan niet meer kennen? Ik stel het maar als vraag en weet dit uiteraard ook niet.

Thomas
Je hebt gelijk wat mij betreft. Er moet wat meer zijn waardoor we daar gelukkig zijn. Een eeuwig Zwitserleven Gevoel spreekt mij ook niet echt aan.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4318 4319 4320 4321 4322 4323 4324 ... 6194 Volgende
Pagina 4321 van 6194