Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:29
|
|
|
Cortazar
In je vurigheid reageer je af en toe wat fel naar mijn mening. Het is goed mensen af en toe weer stil te zetten bij het bestaan van de hel. Maar laten we met elkaar het hoofd omhoog heffen. Naar Hem van wie we ons heil mogen verwachten
Joh 14:2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden;
CORTAZAR588 schreef: | op 3 of 4 mensen na die een inhoudelijke respons geven is de toon vanaf het begin al vijandig. wat mankeert jullie eigenlijk ? bang dat je misschien met de billen bloot moet? of dat het je zalige onwetendheid en blijheid - vrijheid gevoel nadelig beinvloedt?
Ik ben niet bang dat ik met de billen bloot moet, want God kent me al vanaf de moederschoot (psalm 139) en daar heb je nog geen kleren aan. Volgens mij heeft het niets met ontwetendheid te maken, maar de meeste mensen hier hebben de focus op de hemel liggen
waarom is het zo moeilijk om verder te zien dan wat je kerkje zegt of dominee ?
Ja voor sommigen is dat moeilijk omdat ze gewoon wat minder geschoold zijn. Wat overigens helemaal niet erg is.
ik denk dat hier vele mensen zijn die geen idee hebben van de geestelijke wereld. die alles flauwekul en bijgeloof vinden .
Dat denk je. Maar kun je daadwerkelijk in de mensen ziel kijken?
Voodoo , Macumba , palo mayumbe ........dat zijn realiteiten pur sang dat wij, kaaskoppen , dat niet geloven neemt niet weg , dat het in grote delen van de wereld realiteit is.
Waarom zou God , die noch aan tijd , noch aan plaats gebonden is, waarom zou Hij de werken van de duivel via deze tovernaars, medicijnmannen en satanisten , niet kunnen neutraliseren en mensen redden op een wijze die zo bijzonder is, dat het wel tot de verbeelding moet spreken.
Dat kan Hij zeker
en dan het geijkte '' je moet er nietmee bezig zijn " etc..... weet je waar het volk aan ten onder gaat ?
gebrek aan kennis. de duivel komt niet zoals hij is .........in al zijn walgelijkheid maar als Engel van het licht , om te moorden , te stelen en te roven.
Dus als engel van het licht kan hij ook mooie bekeringsverhalen verzinnen. Ik zeg niet dat dat het geval is met de getuigenissen die jij aanhaalt, maar pasop.. het is een wolf in schaapskleren
een mens , die zgn door de duivel in de Hel zou zijn rondgeleid, wordt geen christen en als hij dat wel zou worden is de satan dom bezig.
En zo dom acht ik hem niet dat hij God een ziel zou gunnen. De duivel is er alles aangelegen om dit oord te verbloemen en te verbergen en het liefst zou hij de Hel doodzwijgen.
God wijst ons erop en waarom ? Waarom niet ........ Misschien omdat de meeste mensen te veel in hun gemakkelijke stoel zitten ? teveel mensen denken : ach het loopt zo n vaart niet ?
De duivel speelt geen spelletje , hij kent alle trucks in het boek en wil de mens tegemoet komen in zijn""gevoel " als het goed voelt is het toch goed ?
ik ben gescheiden ........even buiten beschouwing latend wie het wou maar het is echt heeeeeeel fout om te scheiden. ik krijg nu 1000000000000 miljoen boze reacties over me heen denk ik , maar allez .........vooruit maar.
iedereen heeft een reden om te scheiden en iedereen vindt dat hij/zij het mag doen. Want ...................en dan komt de reden.
God zegt": NEEN
Gij zult niet scheiden .......... Gnade van GOd en offer aan het kruis etc etc en alle zware omstandigheden ten spijt ......
Wat God bijeen gebracht heeft mag niet gescheiden worden. Bij sommige relaties mag je je wel afvragen of God dat bij elkaar gebracht heeft. (wat nu ook weer niet als excuuus gebruikt kan worden om dan er weer een relationeel zootje van te maken)
Gij zult niet doden
Euthanasie / abortus ................God zegt NEEN Veel christenen zeggen : ach hetis zo zielig en het leven is zo zwaar etc etc etc
Wie is dan fout ? God of ik als ik daar in mee ga?
God vergeeft .....absoluut Gelukkig zou ik zeggen. Maar het zijn geen kleinigheden.
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde
Echtscheiding is net zo gemakkelijk als het kopen van een auto. En ook big business en wie ligt er verder wakker van?
Het is de normaalste zaak van de wereld in Nederland maar leidt tot overspel en overspel is zonde die tot de eeuwige dood leidt. wij vinden het misschien geen probleem want ja een mens wil ook genieten he ? maar God vindt het wel een probleem.
tja ........toch lastig zo n God die onze levensstijl niet echt waardeert en wat leren we ervan? weer trouwen en dan weer scheiden ? er zijn mensen bij die dat doen. en het geen obstakel vinden tussen hen en de Heer.
Oh ja ..... Paul Washer zn tekst als toiletpapier gebruiken. goh wat geestig. lang op gestind zeker?
nog geen aambeien lolbroek ? | ach en al zou hij aambeien hebben... dan help Paul Washer misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:36
|
|
|
En tuurlijk ik ben een dwaalleraar en heul met de duivel.......
Ik heb er plezier in om zwakke instabiele mensen de zwarte kant van God te laten zien , als ik dat al zou kunnen.
Dat zegt hier niemand, ik heb alleen gezegd dat jij in een dwaalleer gelooft.
Ik neem aan dat die laatste zin, sarcastisch is bedoeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:43
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Shimano is gewoon een merk van een molen. die je moet in vetten,anders gaat tie kraken en slijten
Ik neem iedere ochtend 2 druppeltje molen vet als vissersman;) en ik piep nog steeds niet..
 |
Ga zo door en gij zult vis eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:47
|
|
|
Ik had een huishoudelijke vraag maar ik weet het niet meer. Stom ....... had ik beter gelijk hier kunnen zetten.
O ja , ik weet het weer. Een flikkerende lamp ..... heb de lamp al een keer aangedraaid , goed vast , maar hij blijft maar flikkeren . Wie weet de oplossing? En zeg niet weggooien want dan is de moeder van 810 niet blij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:48
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oh dus jij laat het sudderen? ga ik ook eens proberen Thanks |
Ah das zonde!Hamlappen moet je echt kort bakken,hooguit 20 minuten,als het mals vlees is(dus nie van ne ouwe zeug )dan zijn ze heerlijk.Wel lekker pittig kruiden,ik vind het vrij smakeloos vlees........ Voor sudderen zijn varkenslapjes veel geschikter,die zijn wat vetter en je krijgt er een lekker jusje van.
Weet je wat lekker is?Zelfgemaakte kipnuggets Snij kipfilet in brede repen,lekker kruiden,haal ze door bloem(vul een plastic zak met bloem,kip er in en schudden maar),ei en paneermeel,kort bakken op hoog vuur(minuut of 10) en dan smullen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:48
|
|
|
ANNA415 schreef: | God heeft mens volmaakt en uniek geschapen. Voor het unieke was de zondeval niet nodig. Helaas staat er niet zoveel in de bijbel hoe Adam en Eva de dag door kwamen. Het lijkt mij overigens wel tof om gewoon een leeuw te kunnen aaien, keer wat anders dan een hond  | ..................................................
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op zondag 26 augustus 2012, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:52
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik had een huishoudelijke vraag maar ik weet het niet meer. Stom ....... had ik beter gelijk hier kunnen zetten.
O ja , ik weet het weer. Een flikkerende lamp ..... heb de lamp al een keer aangedraaid , goed vast , maar hij blijft maar flikkeren . Wie weet de oplossing? En zeg niet weggooien want dan is de moeder van 810 niet blij.  |
Dan is de gloeidraad bijna kapoet........even flink schudden als hij heet is(geen geintje!),dan heb je kans dat de draad weer goed vast gebrand wordt.................of hij doet het daarna echt niet meer maar dan heb je wel een goede reden om hem weg te gooien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:56
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dan is de gloeidraad bijna kapoet........even flink schudden als hij heet is(geen geintje!),dan heb je kans dat de draad weer goed vast gebrand wordt.................of hij doet het daarna echt niet meer maar dan heb je wel een goede reden om hem weg te gooien |
Jij wilt vissertje met blaren op zn vingers zeker ? Nee , daar trap ik lekker niet in. Weet je hoe warm zo'n lamp is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Jij wilt vissertje met blaren op zn vingers zeker ? Nee , daar trap ik lekker niet in. Weet je hoe warm zo'n lamp is. |
Ja en???een washandje om je hand voorkomt blaren..........mannen.........je moet ze ook alles vertellen........zucht........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:16
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dank je! En wat moet ik met de teksten waar in staat dat de doden zich nergens van bewust zijn?Onze dominees gaan helaas niet op deze vragen in Of ja,ze gaan er wel op in maar dan krijg je een vaag antwoord als "je moet je niet druk maken om zaken waar mensen geen weet van hebben" Natuurlijk heb ik er wel eigen ideeen bij maar ik hoor graag de opvattingen van anderen  |
Hoi Leanne,
In welke tekst staat dat dan? Ik heb er nl nog nooit van gehoord dat de doden zich nergens bewust van zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik had een huishoudelijke vraag maar ik weet het niet meer. Stom ....... had ik beter gelijk hier kunnen zetten.
O ja , ik weet het weer. Een flikkerende lamp ..... heb de lamp al een keer aangedraaid , goed vast , maar hij blijft maar flikkeren . Wie weet de oplossing? En zeg niet weggooien want dan is de moeder van 810 niet blij.  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:25
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hoi Leanne,
In welke tekst staat dat dan? Ik heb er nl nog nooit van gehoord dat de doden zich nergens bewust van zijn. |
Dat antwoord moet ik je even schuldig blijven,ik leg nu verschillende vertalingen naast elkaar en daardoor wordt het me wat duidelijker,in prediker staat iets en in psalmen maar dat gaat meer over onwetendheid van wat er op aarde gebeurt na hun dood........ Wat een verschil trouwens tussen die vertalingen,meer dan ik dacht........
" Daarom: eet en heb plezier, drink wijn en wees vrolijk. Dat heeft God gewild"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat antwoord moet ik je even schuldig blijven,ik leg nu verschillende vertalingen naast elkaar en daardoor wordt het me wat duidelijker,in prediker staat iets en in psalmen maar dat gaat meer over onwetendheid van wat er op aarde gebeurt na hun dood........ Wat een verschil trouwens tussen die vertalingen,meer dan ik dacht........
" Daarom: eet en heb plezier, drink wijn en wees vrolijk. Dat heeft God gewild"  |
Znert... geen wijn in huis!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:34
|
|
|
.......Vreten mieren zand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:36
|
|
|
Heb vandaag een senseo gekocht voor mijn nichtje van 17 jaar die moet trouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ga zo door en gij zult vis eten.  |
ik heb nog wel een paar vet-arme vis-receptjes voor je, hoor, heide! don't you worry!!
hannah.......zalm met spinazie in boursin-saus op een bedje van tagiatelle is werkelijk geen straf!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:39
|
|
|
Nou die mieren maken wel een ontiegelijke rotzooi met zand ze verslepen het en maken er hoopjes van maar of ze het ook opeten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:40
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb nog wel een paar vet-arme vis-receptjes voor je, hoor, heide! don't you worry!!
hannah.......zalm met spinazie in boursin-saus op een bedje van tagiatelle is werkelijk geen straf!!  |
Geef het recept er dan ook gelijk bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | .......Vreten mieren zand?  | Nee...volgens mij niet... Ze dragen het wel weg....het zijn zeer ijverige beesten.... Zo ontstaan ook die mierenhopen van zand...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:45
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Nou die mieren maken wel een ontiegelijke rotzooi met zand ze verslepen het en maken er hoopjes van maar of ze het ook opeten? |
Nou , k had vanmiddag dus een tegel die wat weg gezakt was . En die haalde ik eruit , bleek dat er ongeveer een emmer zand bij moest om die tegel weer recht te leggen. Maar waar dat zand gebleven is , is me een vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:49
|
|
|
Dat hebben die lieve ijverige miertjes versleept naar een andere tegel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:54
|
|
|
Vandaag weer na Oma geweest, met oma gaat wat beter ze heeft andere medicijnen voor het hart. sommige medicijnen hoeft ze niet meer zoals plastableten laten staan. ze is door de scan geweest bleek haar nieren goed te zijn waren hersteld geworden. Het is wel dat ze 6 paracetamol per dag moet slikken tegen de pijn in haar linker zij. Oma was bijna uitgedroogd waarop ze 3 liters vocht om haar lichaam te krijgen en om schoon te spoelen zoals vanavond was het 2 liter vocht. Nu ze ook voor de trombose medicijnen voor krijgt kan ze haar benen wel na beneden laten en worden niet blauw. het is alleen nu bekijken hoe haar benen zijn want ze heeft wel een blijvende pijn morgen hoort ze van de doktoren wat daarmee moet gebeuren. of er een omleiding moet komen of anders wat. Voorlopig ligt Oma in het ziekenhuis.
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op zaterdag 25 augustus 2012, 17:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 00:12
|
|
|
nee ik kan niet in de ziel van mensen kijken. dat lijkt me ook niet echt een leuke bezigheid.
en ja ik ben fel.... is niets mis mee toch? ik ben geen Polder mens , meer een woestijn mens ..........warm en heet .......geblakerd ook soms. maar nooit om voor niets.
en idd scholing is ook belangrijk. en idd hij kan zich voordoen als wie en wat dan ook. maar als de satan in je leven komt , gaat het altijd bergafwaarts met je. hij eist altijd iets terug. of je bloed of je leven. of beide ......
en idd als hij lekker kan defeaceren met Paultje ......sois
is niet mijn smaak maar goed. alles moet kunnen he?
ook dit soort dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 00:47
|
|
|
www.youtube.com/2012-prepare to meet your god-angelica zambrano
dit is de getuigenis van Angelica.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 01:04
|
|
|
Noot over Hel en Hades (M.V.)
De Staten- (SV) en de King James-vertaling (KJV) geven een onjuiste vertaling van de grondwoorden ‘Sjeool’, ‘Hades’ en ‘Gehenna’. Deze grondwoorden worden daar met ‘Hel’ vertaald, terwijl er een verschil in betekenis is.
Het woord ‘Hel’ in het OT van de KJV slaat altijd op het Hebreeuwse grondwoord ‘Sjeool’. Maar Sjeool is niet de plaats van eeuwige bestraffing, de Hel. Sjeool betekent ‘dodenrijk’ of ook wel ‘graf’. Het equivalent nu van Sjeool in het NT is ‘Hades’, wat dan ook ‘dodenrijk’ betekent.
Vroeger heeft men Hades foutief de Hel genoemd, maar de ware Hel, waar de eeuwige straf plaatsvindt, wordt in het Oude Testament niet geopenbaard. Ze bestond toen niet, en ook heden ten dage niet! De hel is de ‘Gehenna’ en de ‘poel van vuur’ (zie Op 19:20; 20:10,14,15; 21:8). Ze zal pas bestaan wanneer de verdoemden, na hun ‘uiteindelijke proces’ (voor de Grote Witte Troon - Op 20) naar die poel zullen verwezen worden.
Wat sinds de zondeval wél bestaat is de Sjeool, en het Griekse equivalent is Hades - namelijk het Dodenrijk, waar dus de doden verblijven in afwachting van de opstanding, ‘ten leven’ of ‘ten oordeel’ (Jh 5:29).
Het licht breekt pas door in het NT waar we in Lk 16 leren dat er twee afdelingen zijn in de wereld van de afgestorvenen, in het Dodenrijk: één voor Lazarus (of goede doden) en één voor de Rijke (of kwade doden) - de éne in vrede (schoot van Abraham) maar de andere in een plaats van pijniging (‘want ik lijd smarten in deze vlam’ - vs. 24) . Voor deze laatste categorie is het Dodenrijk een plaats van voorarrest (tot de opstanding VAN de doden in Op 20:12, waarna het ultieme ‘proces’ volgt voor de Grote Witte Troon - Op 20:11-15). Deze plaats is gescheiden van de plaats der goede doden door een ‘grote kloof’. Later, toen de Heer de kruisdood stierf noemde hij de plaats voor de goede doden ‘het Paradijs’ (Lk 23:43), waar de rechtvaardigen verblijven in afwachting van de opstanding (UIT de doden - Mk 9:9; Lk 20:35; Hd 4:2; Fp 3:11).
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Verwarring.pdf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 01:14
|
|
|
ik weet niet wat je wilt zeggen met dit iets te gedramatiseerde filmpje???
we gaan toch niet weer de kant van TG op, waar niets gezegt wordt, maar alleen naar links wordt verwezen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 01:16
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Vandaag weer na Oma geweest, met oma gaat wat beter ze heeft andere medicijnen voor het hart. sommige medicijnen hoeft ze niet meer zoals plastableten laten staan. ze is door de scan geweest bleek haar nieren goed te zijn waren hersteld geworden. Het is wel dat ze 6 paracetamol per dag moet slikken tegen de pijn in haar linker zij. Oma was bijna uitgedroogd waarop ze 3 liters vocht om haar lichaam te krijgen en om schoon te spoelen zoals vanavond was het 2 liter vocht. Nu ze ook voor de trombose medicijnen voor krijgt kan ze haar benen wel na beneden laten en worden niet blauw. het is alleen nu bekijken hoe haar benen zijn want ze heeft wel een blijvende pijn morgen hoort ze van de doktoren wat daarmee moet gebeuren. of er een omleiding moet komen of anders wat. Voorlopig ligt Oma in het ziekenhuis.
Mocht je kaartje willen sturen dan kan dat ook. Oma houd van verassingen en gezelligheid.
Oma v Dort (...) Groningen
<><
Zwaan |
pas op met vermelding van persoonsgegevens in het openbaar. iedereen kan dit lezen, ook buiten CM!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 01:18