ChristianMatch

Forum

Toekomst
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4328 4329 4330 4331 4332 4333 4334 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:15

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:27

CORTAZAR588 schreef:
Er is idd enige controverse over de terminologie.
Hades Sjeool etc ......
Ik hoor vaak mensen zeggen dat Jezus nooit over de Hel sprak of alleen maar wees op ..........
vul maar in.

Hij sprak van alle personen het meest over de Hel.
was dat om ons bang te maken ?
of omdat Hij wist wat er in de mens leeft?

ik heb veel mensen horen spreken over eeuwig leven en gered zijn en dat het allemaal goed komt etc etc etc.
Dat is ook zo ......althans wat God betreft.
Hij houdt zich aan de afspreek.
Gekocht en betaald.

Maar wat als wij de houdbaarheidsdatum niet halen?
We kennen denk ik allemaal de Zonde tegen de Heilige Geest ?
Geef zelf eens antwoord, wat is volgens jou zondigen tegen de Heilige Geest?
CORTAZAR588 schreef:
In pompeuze bewoordingen en dik opgelegde voorbeelden wordt ons dan verteld dat het je afkeren van God is of het afwijzen van Zijn offer.

En daar moeten we allemaal niet aan denken.

Maar wat als die zonde tegen de heilige geest heel geniepig plaatsvindt ?
ik zie in de wereld van de kerken , om ht even welke , zoveel vervuiling binnen komen.

Bijbel vertalingen die ronduit lasterlijk zijn, zgn Gospel muziek waar de duivel ook op hip hopt , wazige gevoels theologie , waarin het Alle Menschen werden Brueder door klinkt en de moslims onze broeders worden genoemd..........
Je stelt hier nogal wat hoor, volgens mij heb je niet door wat voor vooronderstellingen je allemaal poneert.
CORTAZAR588 schreef:
Kortom een knuffel en theedrink geloof.
Vooral fijn zingen en de naam van God overal bij noemen , maar er niet echt veel van snappen.

Wat is het dan moeilijk lijkt mij om een getuigenis van de Hel te lezen.
Want dat staat haaks op de God die knuffelt en alles door de vingers ziet.

Maar zou Hij ook niet een reden hebben om meer en meer mensen te laten zien wat er gebeurt als je het Offer van Zijn zoon heel langzaam gaat verloochenen ?
Hoe zie je dat concreet voor je? Ik lees alleen maar dreigende taal, vreemde verhalen, slecht onderbouwde meningen.
CORTAZAR588 schreef:
Jezus gaf alles op Golgotha ........wij geven ?
wat weet jij ervan wat wij voor de Heer over hebben?
CORTAZAR588 schreef:
Nee hoor ik de recensenten hier al zeggen , je bent niet meer onder de wet en zo voorts.
Dus je hoeft niet aan de regels te voldoen
?
Nee zeggen de vrijzinnigen hier , want God heeft alles al bedekt.
Dus wat ik ook doe , Jezus de Heer zegt : zand erover !!

Of zou Hij zeggen .........het is je vergeven , ga heen en zondig niet meer ?
En wat betekent dat ?
Hier ga je er weer vanuit dat mensen hier op de site geen besef van zonde hebben en het Woord van God niet serieus nemen? In hoeverre heb je dat nagetrokken?
CORTAZAR588 schreef:
Toch weer aan de drank , drugs en overspel plegen ?
want ik ben vrijgekocht toch ?

Wat Paul Washer zei , was niet dat de mensen verloren gaan omdat God zijn woord niet houdt !!
Maar omdat de mens zijn woord niet houdt !

Het is toch logisch dat God zich niet de gek laat aansteken ?
Dat als je door Zijn bloed betaald bent en gekocht , dat je het niet in je hoofd haalt om weer rottigheid uit te halen ?
Of is dat een naieve veronderstelling ?
Wat een vreemd Godsbeeld heb je zeg. Denk je echt dat Gods geduld met Zijn volk over is? Je begrijpt niks van de vergeving die God schenkt aan Zijn kinderen. God weet net zo goed, hoe wij als mens leven. Maar uiteindelijk heeft Hij ons lief. Is dat een zoethoutpraatje? Nee het is bittere realiteit. Er zijn heel veel mensen die worstelen met de liefde van God. Ze voelen zichzelf niet in staat tot Hem te bidden, laat staan Hem lief te hebben. En deze mensen worden nog even meer vertrapt door jouw gedreig en getier...
CORTAZAR588 schreef:
Paulua zegt het al : zullen wij dan zondigen opdat de genade toeneme?

En nee ik zeg niet dat je de wet moet houden en dat je door goede werken in de hemel komt.

Je komt in de hemel door in Jezus verlossende werk te geloven , maar je kunt ook je redding verspelen.
Leg eens uit, waar staat dat in de bijbel?
CORTAZAR588 schreef:
Wij hier denken allemaal of vinden allemaal dat het ons nooooooit zal overkomen want ...........

wie zegt dat het je niet overkomt ?
omdat je je aan de regels houdt ?
of omdat je naar de kerk gaat ?

niet zal God zien indien hij niet heilig is ..........
hoe meer zonden hoe zwarter en al sjij of ik het niet belijdt bij Jezus en oprecht om vergiffenis smeekt en vraagt..........zou Hij dan je vergeven omdat je zo n toffe peer bent ?
Je kunt je verlossing niet winnen door goede werken. Uiteindelijk is de keuze voor jezus beslissend, en dat kan eenmalig zijn. Wat je hier vertelt is eigenlijk dezelfde geestelijke onzin als dat je andere mensen verwijt...
CORTAZAR588 schreef:
Zon lieve man / vrouw ?
Is een eenmalig kiezen voor Hem genoeg om alle zonden die ik bega , weg te nemen ?
of kan ik het ook te bont maken ?

Het kiezen voor Jezus is geen garantie dat je in de hemel komt.
Het is een continue strijd om niet de weg kwijt te raken.
Want de duivel zal alles doen om jou en mij te vernietigen.
Wat be jij wankel in je geloof zeg. Natuurlijk is de aanvaarding van Jezus wel voldoende om behouden te zijn. Of je bent behouden of je moet je behoudenis bewerken, bij jou zit het er tussen in.
CORTAZAR588 schreef:
Geen leuke boodschap ...goh toch wel heftig is dah het geijkte Nederlandse standaard antwoord.

Heftig ? Nee de realiteit.
Wat dacht je dat het was om je zaligheid te verkrijgen ?
Een cruise ?
Jezus Christus is nog steeds voldoende voor behoud, wat jij wil is eigenlijk een katholiek geloof.
En op je verder onzin ga ik maar niet meer in...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 02:00

Ja, duidelijk een Hapje.... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 02:53

beste chatuliem,

jouw ongenuanceerde vooroordelen hoef je niet verder toe te lichten. ik heb geen zicht op wat een ieder hier denkt.

dat klopt , maar getuige de absolute vijandigheid tegen alles wat zou kunnen wijzen op iets anders dan de oeroude geplaveide Calvinistische weg , is per definitie verboden terrein.

Er is onderhand al zoveel onzin verkondigd over de mensen ,die ik heb aangehaald en ook nu betwijfel ik nog steeds of iemand van jullie deze getuigenissen heeft bezien?

ik denk het niet.
Het is bij voorbaat al te ongenuenaceerd en te dreigend.
Want wat er door Petra is aangehaald is ten eerste niet gezegd
door een van de aangehaalde mensen ten tweede heeft ze niet naar de getuigenissen gezien.

Is natuurlijk haar goed recht maar het is dan gemakkelijk om je afkeer uit te spreken want stel je voor dat het wel eens iets genuanceerder zou kunnen zijn , dan is het misschien toch wel waar?

En een analyse van mijn eigen teksten heb ik niet nodig dank je.

Ik wil noch een katholiek geloof noch een calvinistisch geloof propageren of zelf aanhangen,beide zijn dogmata en demagogie en hebben al zoveel mensen juist een juk opgelegd.
Als we het toch over een juk hebben ,dan is het deze leer wel.
daarbij :
calvijn , maldita sea su sangre , was ook nog een antisemiet.

En parels voor de zwijnen gooien is wat ik doe, absoluut.
Maar dat is geen probleem , want dit is geheel in overkomst met de
nederlandse volksaard.
veel harrewarren , veel muggen uitziften en kamelen
doorzwelgen.
Inhoudelijk komt er geen enkele goed onderbouwde kritiek behalve dat het niet leuk is en dreigend en dat het een dwaalleer is.
Jullie hebben geen een van allen het getuigenisvan Wilmer Liendo gezien.
Dan was de arrogante afwijzende hautaine houding en veroordeling hier niet zovaak over hen uitgesproken.

Voorzet inkopper : " nou volgens mij ben jij arrogant "
of een variant daarvan ?

Dus niet zeuren over allerlei tere gevoelens enwat voor twijfel christen ik wel niet zou zijn.

De respectloosheid is geheel wederzijds.
jullie vinden het onzin, dwaalleer , niet strokend
met de heilige huisjes van de nederlandse kerk gemeenschap.

Is duidelijk.
Maar goed dat je je in nederland kunt opsluiten en alle andere aspecten van de geestelijke wereld weg kunt redeneren.

Het vervelende is echter wel dat de geestelijke wereld zich weinig aantrekt van de apostolische of wat voor belijdenis dan ook.
en al helemaal niets van wat er in de formulieren staat.

Een steekhoudend argument anders dan onderbuiksentimenten heb iknog niet gehoord.

Niet over mensen die terug komen uit de dood of uit de hel
Gelukkig berusten de gebeurtenissen zoals door deze mensen verteld niet op gevoel,maar op feiten.
ze zijn echt dood geweest en echt door hun hoofd geschoten en echt weer opgewekt uit de dood en echt genezen.
en zijn ze , ook voor calvijn liefhebbers , te verifieren.

daarvoor moet men weleven over de angst voor het onbekende heen stappen ........
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:07

SHANITA130 schreef:
Ja, doet me denken aan zo'n kerk uit Amerika in Amsterdam, daar zijn er best wel veel van, dan komen ze met zo'n dramtisch, angstig makende preek, en daarna drie kwartier lullen over hoeveel geld ze nodig hebben vor de collecte, omdat nog niet iedereen is bereikt. En anders gaan er zielen onnodig verloren!!!!en die laatste zinnen ook heel dramatisch.... Zieke smiley

Toevoeging: en na een tijdje ging de pastor ervandoor naar mexico met 300.000 euro
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:10

toch maar weer even een paar dingen recht zetten.
ik oordeel niet over wat jullie geloven.
ik vind / denk dat er nu parels voor de zwijnenworden geworpen.

de manier waarop iets wordt gerageerd , wat jullie niet bevalt , want dat is ook wel duidelijk nu, is eveneens diep respectloos.

wat ik al zei .......de boodschapper verketteren is heel menselijk maar is niet wat hier nodig was.
afgezien van allerlei spugen van oordelen is er niet een normale reactie gekomen.
geen inhoudelijke discussie ........

en je zegt tegen mij dat ik respectloos ben?
dat ik fel ben?

wat respectloos is , is het al dan niet uitgesproken oordeel over deze mensen , die meer voor Jezus over hebben dan jullie allemaal bij elkaar.

Oordelen over mannen en vrouwen Gods is heel gevaarlijk.
En domme grappen maken over een man als Paul Washer getuigt vsn een infantiliteit waar 6 jarigen jaloers opzijn.

Borrelpraat en psychologisch gezwets verder komen de geachte recensenten niet!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:10

ZWAAN995 schreef:
"Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".

HORATIUS BONAR (1808-1889)

http://verhoevenmarc.be/oordelen2.htm

<><

Zwaan

Quote:
Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".

Dit doet me denken aan iemand die eindtijdstudies verzint...eeeeh ff denken, als ik erop kom zeg ik ut wel....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:14

ZWAAN995 schreef:
Zo hou ik van groot is veel duidelijker namelijk. Knipoog smiley

<><

Zwaan

Zo...jij houdt van Groot..... Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:26

MAGDALENA939 schreef:
Hoi Lian,

ikzelf ben ook hsp, en ik vind het vooral een verrijking in mijn leven! Mijn tienerzonen zijn het ook, dus we begrijpen mekaar hier!
Ik vind er zoveel positieve kanten aan: het veel intenser genieten bijvoorbeeld van soms hele kleine dingen, dat zou ik voor geen goud willen missen.
En ja, je moet je grenzen ferm bewaken want ga je erover, kan je met behoorlijke gevolgen komen te zitten die ook fysiek kunnen uitwerken. Dus goed je grenzen kennen is ook heel belangrijk.
Ik zie er vooral de postieve kant van!
Magdalena

Ja, idd je grenzen ferm bewaken!!!! goed gezegd!!!En blijven doen!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 04:06

Stel A = 1 × 6, B = 2 × 6, C = 3 × 6 ... Z = 26 × 6, en pas deze sleutel toe op het woord computer: 18 + 90 + 78 + 96 + 126 + 120 + 30 + 108 = 666

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 04:32

SHANITA130 schreef:
Volgens mij mag er wel over de hel gepredikt worden, zolang maar duidelijk is dat mensen die bewust blijven zondigen daarheen gaan.

Wat ik ook merk, ja hier niet op dit forum, maar kinderverkrachting in de kerk, ja, daar mag ook niet over gesproken worden. ligt een soort taboe op.
als iemand een oudste ofzo zijn tienerdochter verkracht, of haar hele leven al heeft verkracht, en men komt daar achter, ja heel vreemd(nee niet met een sarcastische toon), dan moet er méteen worden vergeven.
Was ook bij mij, toen ik mij broer het eea vertelde, was het eerste dat ie zei dat ik méteen moét vergeven.(ja, dat zeiden ze bij hem in de gemeente...berea a'dam...)en ook dat hij er helemaal niets mee te maken wou hebben....en later dat ie wel gelooft dat ik denk dat het gebeurt is, ja, want mijn vader was zo'n aaardig man, en ineens was mijn broer ook helemaal vergeten hoe mijn vader deed tegen ons tijdens het opgroeien en tegen mijn moeder....?????Ik snap dat niet, ben ook lang niet de enige, tis algemeen bekend dat je hele familie dan naar de dader neigt....was ook bij Oprah Winfrey, allemaal mannen die misbruikt waren als kind, met een grote foto als kind had ieder bij zich en niemand werd door eigen familie/kerk gelooft, hoe kan dit????
Mijn moeder, wel gescheiden maar voor derzelf niet om wat mij werd aangedaan, die neigt dus ook naar ontkenning, als ik alleen maar vraag van waarom liet je me werken als 12 jarige, werk wat alleen door 16 jarige gedaan mag worden, waardoor ik dat niet redde met me school, dan wordt ze wóedend op mij....
Dus ik kan, hoe verdrietig niet meer met moeder en broer omgaan, en helaas dat had ik véél eerder in moeten zien....
Dat heeft me jarenlange angst en psychoses opgeleverd, met hun omgaan, want je wordt ontkend als persoon....De hulpverlening kwam geschokt naar me toe, dat ze zoiets nog nooit hadden meegemaakt, ouders die zo hatelijk over d'r eigen kind praten....
en wat ik gezien heb aan gebroken, kapotte levens, die zelfs nog nooit een hulpverlening hebben gezien????
Ja, ik heb dat jarenlang de oorlog de schuld gegeven...maar mijn psycholoog zei dat dat niet kan, daar is geen excuus voor...
Dat is werelds gezien heel onrechtvaardig, maar ja, net wat jij zegt, als er niet over de hel gesproken mag worden, waar zou zo'n man heengaan, als ie al jaren zijn dochter heeft misbruikt die hem moest vergeven van de oudsten van zijn cluppie, en dat zo'n ouderling dan zegt van nou vergeven en vergeten dus en geef je vader nu een lekkere knuffel.... Zieke smiley

Ik dacht toch wel dat aangifte op Zijn plaats is. En dat zo'n vader er alles maar dan ook alles aan moet doen om.....het goed te maken, of een begin daarvan.....

Ik hoorde een keer van jaahaa, maar misschien schaaaamt de dader zich, ja, en die dader schaaamde zich niet tegenover zijn dochter, o nee, daar is geen respect voor, ff vergeten....

En ik hoor het zo vaak, op de ggz, op lotgenoten groepen....
Maar nee, dat wordt echt massaal ontkend, daar praat je niet over, dat dóe je niet daar ligt een taboe op....

en precies op deze manier wordt de hel ook ontkend, terwijl dat wel de waarheid is, het bestaat....

en ik snap het echt niet, bij families wordt het onder tafel geschoven, ja, ik luister al ruim 20 jaar, maar hetzelfde dus in kerken, ook al wijst alles maar dan ook alles erop, de dader ontkent en hij wordt gelooft door de meesten...

Kan iemand mij vertellen hoe dat kan?

bij ander leugens, nou dan wordt men ziedend bijvoorbeeld terwijl dat over onbelangrijke dingen gaat, en hier, zelfs als alles erop wijst, dan nog als de dader ontkend, wordt ie gelooft en als ie er echt niet onderuit kan, moet het slachtoffer wel meteen vergeven....

Ik snap het iig niet. Deze massale ontkenning: 1 op de 3vrouwen wordt en is misbruikt....
en dus ook de ontkenning van de hel niet.

Ook al proef ik die ontkenning hier niet, meer een soort van het zich niet bezig willen houden met een angstgeloof....en met zelfbedachte angstige verhalen tegen mensen die van zichzelf weten dat ze 'christelijk' leven, en dan labiel kunnen zijn door het eea en zich dan kunnen laten meeslepen in een angstgeloof.

Maar snap je punt, die van de massale Grote Ontkenning....

'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.

'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.

Wat pathologische ouderen kinderen in een gezinssituatie kunnen aandoen...!!

'Zaken verdwijnen onder de tafel'

Hoe onwaarschijnlijker het verhaal, des te minder kans dat het slachtoffer wordt geloofd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 11 augustus 2012, 04:47
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 05:51

SHANITA130 schreef:
Zo...jij houdt van Groot..... Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Lachende smiley

Ja

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zaterdag 11 augustus 2012, 05:53
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 05:55

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 05:56

http://israelbericht.nl/EIND_TIJD.html

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zaterdag 11 augustus 2012, 05:58
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:02

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:05

http://www.uitzichtboeken.nl/zoeklichtuitgaven/geestelijke+verleiding+in+de+eindtijd_929
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:22

http://www.rejoicenow.nl/page/-leven-in-de-eindtijd-de-grote-afval

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zaterdag 11 augustus 2012, 06:23
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:33

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:46

http://weeswaakzaam.com/zeven-dingen-die-je-moet-weten-om-de-eindtijd-profetie-te-begrijpen/

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zaterdag 11 augustus 2012, 06:47
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:51

....

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 07:44

SHANITA130 schreef:
Stel A = 1 × 6, B = 2 × 6, C = 3 × 6 ... Z = 26 × 6, en pas deze sleutel toe op het woord computer: 18 + 90 + 78 + 96 + 126 + 120 + 30 + 108 = 666

Verraste, verbaasde smiley

Zo kan je overal wat bij bedenken he? Moet ik nu mijn Iphone wegdoen? Of mag ik hem ondanks dit gewoon blijven gebruiken????
Hoe dan ook.....mijn Iphone gaat niet weg, veel te handig..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 07:55

ZWAAN995 schreef:

<><

Zwaan

Hoe weten wij dat de zandloper bijna leeg is?
Matteüs 24:36
Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.

Dit is niet om kritiek te leveren. De christenen in de bijbel dachten dat Jezus ook zo weer zou komen. Dus volgens hen was de zandloper ook bijna leeg. Ook toen waren er duidelijke tekenen van het beest.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 08:34

[quote=CORTAZAR588]ja wel ik heb een getuigenis doorgenomen, de anderen waren allemaal in Spaans/Portugees en sorry, die talen beheers ik niet. Die van Angelica Zambrano heb ik deels doorgenomen en is dezelfde als andere verhalen die ik ook heb gezien/gehoord/gelezen... er is niet veel nieuws onder zon, deze verhalen ken ik. Het spijt me afschuwelijk voor het meiske... dat ze wanneer je dit getuigenis voor waarheid aanneemt, in doodsangst naar deze plaatsen van marteling moest met een onbarmhartige afgesloten Jezus die haar genadeloos mee nam... en verder is alles al gezegd in de reacties hiervoor...

Ik vind het ook spijtig dat er een sfeer van splitsing ontstaat in het topic toekomst waar mensen die anders denken worden afgebeeld als wolven in schaapskleren of de genen als de schapen die de waarschuwer in plaats van de wolf eruit kikken... stemmingmakerij noem ik dat... maar goed, omgekeerd zul jij dit ook zeggen van "de andersdenkenden" denk ik.

Ik betwijfel of mensen tot geloof komen via dit soort getuigenissen. Waar ik zekerder van ben is waar de bijbel het over heeft... dat de wereld aan onze eenheid en onze liefde voor God en elkaar kan zien dat Hij leeft en waar is en dat (heb God lief bovenal en je naaste als jezelf) vind ik al een kluif an sich.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 11 augustus 2012, 08:37
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 08:45

Buiten in het zonnetje ontbijten, krantje erbij, (bijna) iedereen slaapt nog, heerlijk stil..........
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:03

er staat nergens in genesis dat het een appel was.
heb veel studies gezien over complot theorieen, op youtube is het al helemaal belachelijk. waar mensen al een aanname of vooronderstelling hebben en ''bewijs'' gaan zoeken om die gedachte te ondersteunen.
zo zie je al snel een demoon achter elke boom en de iluminatie in je soep.
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:10

Ik proef hier uit de reactie's eigenlijk de spanning tussen de vrije wil en eigen verantwoordelijkheid van de mens en de soevereiniteit van God.
Die twee Bijbelse waarheiden hoeven neit tegen elkaar uit gespeeld te worden.

Een goed boek over precies deze zaken = divine sovereignty & human responsibility. van D.A Carson.

Deze discussie is in bredere vorm al gevoerd tussen augustinus en pelagius. erasmus en luther. arminianus en gomer.
Denk niet dat we tot veel nieuwe inzichten komen hier.
maar het meer kiezen van een kant is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:35

Zaterdag 11 augustus, Psalm 96: 7-13; Het loflied van de bomen.

De bomen als juichende toeschouwers langs de kant van de weg: daar komt Hij, de Heer der wereld! Leve de Koning, dat de bomen met al hun takken Hem toezwaaien en Hem welkom heten. Dat de velden zich verblijden, dat het koren op de velden buigen zal voor Hem; laat de maïs in de kolven klappen, laat allerlei soorten groente Hem groeten! Het is een machtig perspectief dat ons hoer geboden wordt. De psalm ziet Hem al aankomen: de rechtvaardige Rechter, die eindelijk orde op zaken zal stellen en de wereld vrede brengen zal.
Wie goed luistert, hoort bij voorbaat al iets van deze toekomstmuziek. Ik geef toe: je moet dan wel goed, heel goed kunnen luisteren. Ik vermoed dat de meeste mensen dat niet kunnen. Ik verwijt het niemand, want tegenwoordig is het ook haast niet meer mogelijk iets anders te horen dan lawaaimuziek. Popmuziek, zo zal dat officieel heten – en ik mar er eigenlijk helemaal niet zo negatief over doen, want popmuziek betekent gewoon populaire muziek, muziek die het populus, het brede publiek aanspreekt. En waarom zou die per definitie kwalijk moeten zijn? Toch is het wel opmerkelijk dat het ‘volk’, het brede publiek, voornamelijk houdt van lawaaimuziek. Herrie. Laat de huisschilder komen en je krijgt het er gratis bij: pop, de ganse dag een kast met popmuziek. Poppenkast is het, zo’n kast met popmuziek. Niet over liefde gaan de liedjes, maar over ‘love’. Hoewel, zo af en toe is er wel iets bij dat toch aan de psalmen doet denken. Dan proef je ook in een popsong iets van hetzelfde verlangen: naar sjaloom. Naar gerechtigheid, naar het einde van elke oorlog. Zulke liedjes zullen er misschien ook wel bij zijn, te zijner tijd, als de bomen psalmen zullen zingen en de Koning binnenrijdt.

In ’t lied dat klinkt als Hij zal komen
zijn aard en hemel opgenomen,
de zee herhaalt het duizendvoud
en door de stilte van het woud
weerklinkt het loflied van de bomen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 09:47

DJAB697 schreef:
Ik proef hier uit de reactie's eigenlijk de spanning tussen de vrije wil en eigen verantwoordelijkheid van de mens en de soevereiniteit van God.
Die twee Bijbelse waarheiden hoeven neit tegen elkaar uit gespeeld te worden.

Een goed boek over precies deze zaken = divine sovereignty & human responsibility. van D.A Carson.

Deze discussie is in bredere vorm al gevoerd tussen augustinus en pelagius. erasmus en luther. arminianus en gomer.
Denk niet dat we tot veel nieuwe inzichten komen hier.
maar het meer kiezen van een kant is.

dan moeten we wel dat boek kennen he.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:01

Want wat er door Petra is aangehaald is ten eerste niet gezegd
door een van de aangehaalde mensen ten tweede heeft ze niet naar de getuigenissen gezien.

wel als ja na carmelo brenes googeld, kom je op een hele lading getuigenissen, waaronder ook het stuk wat ik daar uit ge copieerd heb.
Die gaf je zelf door in het topic? dat je het over deze getuigenissen had.
als dat dan niet de goede zijn, zet ze er zelf effe neer in het nederlands he, we wonen hier niet in spanje ofzo. en vreemd dat jij dat dan niet meteen effe meld, hee die getuigenissen bedoel ik niet.
je kont met ene topic aan over getuigenissen, waar ik sereius op in ben gegaan, zon 2 uur die getuigenissen gelezen, gehoord
vervolgens deel je wat aardigge veroordelingen uit aan mensen die het niet met je eens zijn en er over discusieeeren, eh nu ga je beweren dat de dingen die ik gecopieeerd heb, niet zijn gezegd? dat ik niet naar de getuigenissen heb gezien?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:08

Ik hap graag in een appel...............
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4328 4329 4330 4331 4332 4333 4334 ... 6194 Volgende
Pagina 4331 van 6194