Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:36
|
|
|
VISSER278 schreef: | Precies , nog een week . Ik ga mn vingers een week vakantie geven . Ik schrijf hier geen woord meer. Al dat miereg...........  |
Waarom geloof ik nu niet dat jij dat écht geen week vol gaat houden??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:36
|
|
|
PETRA944 schreef: | geniet van je week.  |
Als jullie mij met rust laten komt dat helemaal goed.
En vandaag ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:38
|
|
|
nee jans. het draait uiteindelijk allemaal om God en zijn Glorie. Het doel van ons in de hemel, is naast de persoonlijke relatie, ons die Hem aanbidden, voor altijd.
Sommige mensen zien Jezus als een kers op de taart van het leven, een mooie aanvulling. Maar zonder Hem is er geen leven, en vallen we in de handen van God, onder zijn toorn. We zijn zondaren op weg naar de hel, het is noodzakelijk om Jezus als Heer en verlosser te erkennen. anders is er geen leven.
lang verhaal kort: God heeft ons niet nodig, Hij blijft Heilig en perfect. Jezus is Heer of we er nu in geloven of niet. we kunnen de knie nu buigen in genadetijd of bij het oordeel als er geen keuze meer is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
|
|
De 2e dood bevind dus plaats in de toekomst als de Koning over deze wereld in gaat nemen en dat alle mensen de niet gelovigen als naam christen voor de witte troon komen de boeken worden geopend en hand daarvan worden geoordeeld.
Voor de gelovigen die tot wedergeboorte zijn gekomen hebben het eeuwig leven die dan in de hemel zullen zijn want nu bevinden hen in het paradijs. Want de Here Jezus is in de hemel aan het bereiden van mooie edelstenen huizen en de straten van goud is dat klaar komt Jezus Christus ons halen.
Maranatha klinkt ons wachtwoord.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als jullie mij met rust laten komt dat helemaal goed.
En vandaag ook. |
Jajaja, ga jij je mieren nu maar knuffelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:39
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | In eigen woorden om te zeggen is dat de doden nu bevinden in de dodenrijk en dat de hel dus nog leeg is. Na de 2e dood komt men in de hel waarover de Bijbel spreekt.
<><
Zwaan
http://verhoevenmarc.be/PDF/Op19-22.pdf
Het beest en de valse profeet zullen echter zonder lichamelijke dood in de “poel van vuur” geworpen worden. Deze poel van vuur is niet te verwarren met het dodenrijk, in het Grieks Hades (vgl. 20:14). De poel van vuur is hetzelfde wat elders “hel” genoemd wordt, en in het Grieks “Gehenna” (Mt 10:28). Het is het “onuitblusbare vuur” (Mk 9:43, 48) en het “eeuwige vuur” (Mt 25:41, 46; Jd 7). Gehenna was oorspronkelijk een plaats in het Jeruzalemse dal van Ben Hinnom, waarvan de naam Gehenna is afgeleid. Het was de zetel van de Molochdienst (2Kn 23:10; Jr 7:31v; 19:6, 11-14).
De draak zal nog niet het lot van het beest en de valse profeet delen, en dus nog steeds niet in de hel terechtkomen. Hij moet duizend jaar later nog éénmaal op het toneel verschijnen om daarna eveneens naar de poel van vuur verwezen te worden (20:7-10).
Evenals er twee mensen zijn geweest die levend de hemel zijn ingegaan (Henoch en Elia), zullen er twee (het beest en de valse profeet) levend de hel ingaan, zonder eerst te sterven. Tijdens het Vrederijk zullen zij zich als énigen in de poel van vuur bevinden. Momenteel is daar nog helemaal niemand aanwezig! De ongelovig gestorvenen komen immers in de hades, het dodenrijk, zoals de rijke man in Lk 16:23. Daar zullen ze blijven tot de tweede opstanding, die plaats vindt na de duizend jaar. Na het oordeel voor de grote witte troon zullen ook zij in de poel van vuur geworpen worden. |
1 ding ontbreekt,in mijn ogen, nadat er over hun word geoordeeld, dus we kunnen niet beweren dat alle ongeloviggen in het vuur komen. de mensen worden na hun werken geoordeeld......en vergeet niet dat jezus ieders persoonlijke advocaat is. jezus die zelf als mens op aarde is geweest en heel goed weet en begrijpt hoe het voor ons mensen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:40
|
|
|
zwaan , mooie tekening was dat. die is zover ik het bestudeerd hebt Bijbels.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:41
|
|
|
En nog 1 ding ontbreekt in dit topic, de topic starter zelf die met bijbelse teksten uitlegt dat deze teksten echt de waarheid zijn, zoals hij beweert. En echt goed uitlegt......niet 1 zin pakken, maar het verantwoord via het geen wat de bijbel in zijn geheel uitlegt aan ons mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:42
|
|
|
neem je weer een schaap mee, harald?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:42
|
|
|
DJAB697 schreef: | zwaan , mooie tekening was dat. die is zover ik het bestudeerd hebt Bijbels. |
klopt, maar wil niet zeggen dat alles in dit topic echt bijbels is. jij bent iemand die veel onderzoekt, ben benieuwd na jouw mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:46
|
|
|
God is liefde (1 van Zijn eigenschappen, ook Heilig en rechtvaardig, etc)) Jezus IS de waarheid.
joh 14: 6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven.
Deze twee waarheden hoeven we niet tegen elkaar uit te spelen.
Liefde hoort bij het leven van de christen, We houden van God en de Heilige Geest vertaalt die liefde ook in liefde voor de medemens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:49
|
|
|
In de begintijd hadden Steve Jobs en Steve Wozniack een computer gemaakt, de Apple//, maar ze hadden nog geen naam. Jobs nam een hap uit zijn favoriete appel, een macintosh - en stelde als ze geen naam konden verzinnen, het bedrijf Apple zou heten. In die tijd hadden computerbedrijven namen als silvertech en comtech. Er werd geen naam verzonnen dus het werd Apple. Ze zullen hooguit aan het vernieuwende platenmerk Apple, van de Beatles, gedacht hebben.
Thomas, de Apple Macintosh kwam later.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:54
|
|
|
Hmmm, zo ver ik denk is god wel heel blij met arbeiders, mensen die de ezel willen zijn, jezus licht laten schijnen in deze wereld om de ellendigge , armen, gevangenen,wezen, weduwnaren,vluchtelingen , de gebroken van hart,te helpen in deze wereld. of hij ons nodig heeft? denk het niet, hij is wel blij met arbeiders voor zijn koninkrijk.en werkt door hun heen, om de dingen op aarde op sommigge plekken al beter te maken, zoals bv een man in oeganda die voor driehonderd weeskinderen zorgt. Zonder hem en vooral de hulp van jezus,die door de man heen werkt. waren ze op de straat aangewezen. Een arbeider die verschil maakt, jezus licht in een stukje duisternis op aarde laat schijnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:54
|
|
|
Petra,
dit was mijn reactie. Alles toetsen en bestuderen doe ik graag, maar via Gods Woord. Met menselijke ervaringen kan ik weinig, ook al komen sommige dingen overeen met de Bijbel. Ik ken deze verhalen, vaak kregen ze deze openbaringen terwijl ze aan de drugs zaten of nog onder de occulte invloed. en die bronnen zijn niet te vertouwen.
Dan is er de suggestie en projectie van het onbewuste. En mensen kunnen ook liegen. Nu geloof ik dat als die mensen nu echt wedergeboren zijn, ze niet bewust zullen liegen, maar hun menselijke ervaringen, hoe oprecht ook zijn ondergeschikt aan die van de Bijbel.
De hel is een realiteit, zoals ik al aangaf wil ik mijn tijd niet gebruiken om te speculeren over zaken die we nu door een wazige spiegel zien, maar ik wil mijn tijd steken in het bestuderen van Gods Woord en evangeliseren waar er kansen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:58
|
|
|
DJAB697 schreef: | Petra,
dit was mijn reactie. Alles toetsen en bestuderen doe ik graag, maar via Gods Woord. Met menselijke ervaringen kan ik weinig, ook al komen sommige dingen overeen met de Bijbel. Ik ken deze verhalen, vaak kregen ze deze openbaringen terwijl ze aan de drugs zaten of nog onder de occulte invloed. en die bronnen zijn niet te vertouwen.
Dan is er de suggestie en projectie van het onbewuste. En mensen kunnen ook liegen. Nu geloof ik dat als die mensen nu echt wedergeboren zijn, ze niet bewust zullen liegen, maar hun menselijke ervaringen, hoe oprecht ook zijn ondergeschikt aan die van de Bijbel.
De hel is een realiteit, zoals ik al aangaf wil ik mijn tijd niet gebruiken om te speculeren over zaken die we nu door een wazige spiegel zien, maar ik wil mijn tijd steken in het bestuderen van Gods Woord en evangeliseren waar er kansen zijn. |
dankje, ik ga die link vanavond es lezen, misschien kan ik er wat van leren, vast wel, want je geeft een erg wijs antwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:02
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als jullie mij met rust laten komt dat helemaal goed.
En vandaag ook. |
echt niet, je denkt je gaat relaxed effe in de zon in de tuin liggen en ja hoor daar zie je weer wat mieren, kraaien en komt die reiger een visje eten wat zou je zonder ons moeten waar je af en toe je hart kan luchten over de infasie in je tuin gelukkig zijn hier op cm altijd lieve dames die met je meeleven. denk je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:05
|
|
|
Quote: | zoals bv een man in oeganda die voor driehonderd weeskinderen zorgt |
Een moslim of atheist kan dit ook doen. Het is mooi, en komt overeen met Gods Vader hart. En ik snap je punt, God kan door zulke dingen mensen gebruiken, christen of niet.
Maar mensen hebben God nodig voor de vergeving van zonde. Christenen dragen vrucht en hebben gaven door Zijn Geest.
kort om:
Johannes 15,5
Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen.
Laatst aangepast door
|
DJAB697
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 13:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:10
|
|
|
dank je petra. ik ben niet wijs, ik ben een dwaas. alles wat wijs is, is wat overeenkomt met Gods Woord. En dat is niet mijn wijsheid.
die link kan je lezen, maar als ik jou was zou ik hem gewoon beluisteren, want het is een preek
of zelfs downloaden voor op je i-pod.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:10
|
|
|
JANS221 schreef: | Buiten in het zonnetje ontbijten, krantje erbij, (bijna) iedereen slaapt nog, heerlijk stil.......... |
Zo'n moment herken ik.....is echt een geniet moment!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:12
|
|
|
Tip: Morgen is het de dag van de romantische muziek. In het park bij de Euromast in Rotterdam. De toegang is gratis. start: rond 12.00 uur.
voor info: http://www.dagvanderomantischemuziek.nl/nl/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:17
|
|
|
volgens de overlevering (lees: christelijke cowboy verhalen) Waren de laatste woorden van steve jobs; wow..wow..
doet me herinneren aan de 23ste minuut van deze preek tot de 26ste minuut:
http://www.worldchallenge.org/it/node/2307
(ja is veilig)
download mp3 en je hebt hem.
Laatst aangepast door
|
DJAB697
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 13:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 14:49
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Jajaja, ga jij je mieren nu maar knuffelen  |
Weet je wel hoe moeilijk dat is???? Die knuffel je zo dood!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 14:52
|
|
|
Willem Ouweneel en Dato Steenhuis hebben samen een website: www.groeieningeloof.nl waar er enorm veel en geweldige bijbellezingen gratis te beluisteren en soms ook te lezen zijn.
Ik geniet er in ieder geval erg van. Zeer aanbevelenswaardig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 14:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Weet je wel hoe moeilijk dat is???? Die knuffel je zo dood!!!!  |
hahaha....dat herinnert mij aan de tijd, dat mijn zusje (toen een jaar of 6, nu 37) de mieren zwemles wilde geven in een emmer met water...
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 14:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 15:01
|
|
|
DIANA556 schreef: | hahaha....dat herinnert mij aan de tijd, dat mijn zusje (toen een jaar of 6, nu 37) de mieren zwemles wilde geven in een emmer met water... |
Ja ook dat is een groot probleem... Moet je je indenken...alleen al die arm zwembandjes aan doen.... Het is gewoon moord met voorbedachte rade...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 15:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja ook dat is een groot probleem... Moet je je indenken...alleen al die arm zwembandjes aan doen.... Het is gewoon moord met voorbedachte rade...  |
hahaha......ja, mijn zusje stond behoorlijk beteuterd te kijken, dat ze het niet overleefden..
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 15:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 16:39
|
|
|
pff je zou er mierig van worden Kan je nagaan dat ik er pas plofmieren van had gemaakt Maar goed ik vraag me af hoelang visser zijn vingers idd stil kan houden op het toetsenbord wel te verstaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 16:41