Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:00
|
|
|
Enkele dingen die God ons over Zichzelf heeft verteld
God is de schepper van alles en de bron van alle leven God is genadig, liefdevol en goed. Genadig en barmhartig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid. De HEERE is aan allen goed, en Zijn barmhartigheden zijn over al Zijn werken. (Psalm 145:8,9). God is liefde. (1 Johannes 4:8b). God is almachtig, rechtvaardig, en heilig. Onze God woont in de hemel en doet wat Hem goed dunkt. (Psalm 115: 3). 'Almachtige Here en God, wat U hebt gedaan, is groot en wonderbaar! Heerser over de volken, Uw wegen zijn juist en goed. Here wie zou geen ontzag voor U hebben? Wie zou U niet eren om wie U bent? U alleen bent heilig'. (Openbaring 15: 3b-4a). Heilig, heilig, heilig is de Here van de hemelse legers; de aarde is met Zijn glorie gevuld! (Jesaja 6: 3). God heeft begin noch einde. Al voordat U de aarde schiep, was U God. Vanuit de eeuwigheid van oudsher tot in de eeuwigheid in de verre toekomst, bent U God. (Psalm 90:2). Hij is de enige, Die niet kan sterven. (1Timotheüs 6:16a). Het is voor ons onmogelijk om God te zien, God is onzichtbaar voor het menselijk oog. God woont in zo'n helder licht dat geen mens Hem kan benaderen. (1 Timotheüs 6:16b). De relatie van deze grote en heilige God tot deze wereld is dat God voort gaat deze wereld dag aan dag te onderhouden en te regeren. Hij is de Bron van alle zegeningen die wij genieten. Alle aardse koninkrijken zijn het eigendom van de allerhoogste God en Hij geeft ze aan wie Hij wil. (Daniël 4:32). Altijd waren er bewijzen van Zijn goedheid: Regen en goede oogsten, zodat wij naar hartelust kunnen eten en genieten. (Handelingen 14:17).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:03
|
|
|
DJAB697 schreef: | hebr 6. het gaat hier om mensen die de werken van de Heilig Geest hebben gezien, er van geproeft hebben en er niks mee doen. zoals de farizeers die Jezus en Zijn wonderen afwezen. hoe kunnen ze ooit gered worden?
wat commentaren op die tekst: The second group addressed were Jewish unbelievers who were convinced of the basic truths of the gospel, but who had not placed their faith in Jesus Christ as their own Savior and Lord. They were intellectually persuaded but spiritually uncommitted. These unbelievers are addressed in such passages as Heb_2:1-3; Heb_6:4-6; Heb_10:26-29; and Heb_12:15-17.
|
Om even de kern te pakken ipv de hele post.
Voor de Israelieten/Joden/Farizeeërs gelden deze teksten niet, dat zou tegen Rom 11:17-24 in gaan. Als ze hun geloof niet in Jezus bevestigd hebben, kunnen ze ook nog geen deel hebben aan de HG, en kunnen ze niet vallen onder de teksten van Hebr. Maar kunnen volgens Rom 11 wanneer ze hun geloof wel op Jezus bevestigen. en de HG ontvangen wel weer opnieuw geënt worden op de boom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:12
|
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:50
Ok, we houden het democratisch hoor.
Wat dagjefan: WIP? Women In Power?
Of euh... GR... Girls Reign
Ok, en wat gaan we doen als Women in Power, wat zijn onze doelstellingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:13
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Heb geen toetjuh  |
Ohoh ......en er valt ook helemaal nergens een toetje van te fabrieken? fruit? custard? ijs? chocolade smelten? ehm....
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 12 augustus 2012, 18:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:14
|
|
|
Lekkere groentesoep gemaakt, Schnitzel met daarbij stoofpeertjes en gebakken krieltjes Geen toetje vandaag wordt je toch alleen maar dik van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Lekkere groentesoep gemaakt, Schnitzel met daarbij stoofpeertjes en gebakken krieltjes Geen toetje vandaag wordt je toch alleen maar dik van  |
OOOOOOOOOH...daarom nam ik geen toetje???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:16
|
|
|
ANNA415 schreef: | Z'n vingers zijn zeker druk met vissen  |
Eerst met wormen zoeken zeker???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:16
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Mooiste moment van vandaag is nu, ik lig op mijn tuinstoel en luister naar het geruis van de bomen en in de verte hoor ik een duif koeren, zo mooi en verder zo stil, daar word je zelf stil van.... |
Euh mooi weer is het zeker maar het liggen in mn tuinstoel werdt verstoord door jengelende jankende kleintjes en gillende grotere kinderen Wonen in de nieuwbouw en naast een speeltuin is echt heel gezellig maar soms als je effe lekker wilt rusten maar goed iedereen is blijkbaar terug van de vakantie Hopelijk komen er dan morgen veel naar de vakantie bijbelweek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:18
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vissertje schrijft toch niks meer op het forum. Z'n vingers blijven heel de week in staking. |
Die tekst zag ik van de week al vaker langskomen effe denken owwwwwwwwww das waar ook was ook van ene visser278
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:18
|
|
|
CARMEN073 schreef: | t Is ook niet voor nix dat vrouwen vroeger 7 dagen in afzondering moesten tijdens die periode. Heerlijk lijkt me dat!  |
Wow ja, nu je het zegt.................
en dan gewoon weer 3 weken gezelschap van ze, hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:20
|
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:23 Het word een aangepast menu straks.
Ja VIsser had gerekent op een goede vangst zeetongen gisteren en dat viel vies tegen he Visser Vandaar je aangepaste menuutje of niet? 1 ding scheelt, ik heb mijn bolus niet bij je opgehaalt vandaag dus je hebt vast en zeker nog een bolusje over nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:26
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Die tekst zag ik van de week al vaker langskomen effe denken owwwwwwwwww das waar ook was ook van ene visser278  |
Nota bene een tekst die ie gepikt heeft van Wrs herken je het daarvan, Erika...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:26
|
|
|
Juist dit stukje van Mario..is toch ook een antwoord op de vraag...WIE IS GOD????
Heel duidelijk en heel mooi!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:29
|
|
|
Jol252 schrijft, Ik wil je niet ontmoedigen... maar de reden dat ik schreef: verwachten doe ik niet... ik bid en laat het los. God heeft andere gedachten, tijden, invulling van verhoring dan de mijne... en naar ik geloof ook veel hogere gedachten. heeft alles te maken met dat ik iets te vaak mee heb gemaakt dat datgene waarvan ik geloofde dat God het kon en ook wilde want "Hij is toch de God die alle macht heeft.." etcetera.... het ging zo vaak anders. We hebben soms zo'n mank godsbeeld.. interpreteren het woord zo vaak op onze manier... maar als er staat dat Zijn gedachten hoger zijn... dan denk ik dat er hierin nog een onbekende les te leren is... elke dag weer in de kleine en grote dingen in mijn leven die ik soms maar niet vatten kan.. en zo is het leven ook... Het is een meebewegen in de grilligheid van het leven met een God die vast en zeker is en aan wie ik toch alles kan voorleggen. Zo ervaar ik het dan hé... En dan ook maar los laten, in vertrouwen maar niet passief want het leven wacht... en soms word je dan verrast door een betrokken God Die op Zijn manier werkt. En dwars door alles heen word voor mij steeds duidelijker: God is en blijft goed en als er verhoringen zijn dan hangt dit niet af van hoe groot mijn geloof is... het hangt wel af van hoe groot Hij is.
Mee eens Jol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:30
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nota bene een tekst die ie gepikt heeft van Wrs herken je het daarvan, Erika...  |
Oh ja, tikte dat ook meerdere keren hierzo idd. En ehm...... kon ook maar niet wegblijven hierzo. Wat hebben die mannen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:33
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:50
Ok, we houden het democratisch hoor.
Wat dagjefan: WIP? Women In Power?
Of euh... GR... Girls Reign
Ok, en wat gaan we doen als Women in Power, wat zijn onze doelstellingen
 |
WIP????????? ......................... Nee joh, dan maar GRRRRRRRR
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:40
|
|
|
Ok als onze partijleider Carmen het ermee eens is word het Gr, staat voor Girls Reign
En Carmen, nu onze doelstellingen he, waar staan we voor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:53
|
|
|
We beginnen het met terugdraaien van de verhoogde Eigen Risico Zorg. 350 euro; zijn ze nu helemaal gek geworden?!
En iedereen is vergeten dat de zfpremie een aantal jaren geleden ook al is ver10voudigd?!
GR!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:56
|
|
|
CARMEN073 schreef: | We beginnen het met terugdraaien van de verhoogde Eigen Risico Zorg. 350 euro; zijn ze nu helemaal gek geworden?!
En iedereen is vergeten dat de zfpremie een aantal jaren geleden ook al is ver10voudigd?!
GR! |
Mogen mannen ook op GR stemmen dan? Deze 2 punten heb ik wel oren naar.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:02
|
|
|
CARMEN073 schreef: We beginnen het met terugdraaien van de verhoogde Eigen Risico Zorg. 350 euro; zijn ze nu helemaal gek geworden?!
GR!
Psies, belangrijke punten, sta ik achter, en kindgebonden budget moeten ze ook met hun poten vanaf blijven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:07
|
|
|
Harald940 schreef:
Mogen mannen ook op GR stemmen dan? Deze 2 punten heb ik wel oren naar.....
Harald stemmen op ons is altijd goed, maar in de partij zelf zitten alleen vrouwen, Girls Reign ist he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:09
|
|
|
Ik had naar de kerk willen gaan vanochtend, maar heb me verslapen, gebeurt me nooit en nu wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:22
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Wie is God volgens jou? Welk beeld heb je van Hem en hoe heb je dat beeld ontwikkeld? Welke zaken beinvloeden jouw beeld van God? |
ik denk dat God liefde is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:51
|
|
|
@ Carmen, hoe interpreteer jij de teksten die ik in mijn voorige reactie gaf. Je vroeg me gelijk om mijn interpretatie zonder zelf commentaar op de Bijbelteksten te geven die ik gaf.
greets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:55
|
|
|
HARALD940 schreef: | Om even de kern te pakken ipv de hele post.
Voor de Israelieten/Joden/Farizeeërs gelden deze teksten niet, dat zou tegen Rom 11:17-24 in gaan. Als ze hun geloof niet in Jezus bevestigd hebben, kunnen ze ook nog geen deel hebben aan de HG, en kunnen ze niet vallen onder de teksten van Hebr. Maar kunnen volgens Rom 11 wanneer ze hun geloof wel op Jezus bevestigen. en de HG ontvangen wel weer opnieuw geënt worden op de boom. |
waarom telt die niet voor hun? het is duidelijk die joden de groep was waar de tekst overging. En het deelhebben betekend niet per defenitie dat ze christenen waren.
Quote: | But there is no mention of their being saved and they are not described with any terms that apply only to believers (such as "holy," "born again," "righteous," or "saints" ).
|
Laatst aangepast door
|
DJAB697
|
op zondag 12 augustus 2012, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:00
|
|
|
SVEN797 schreef: | ik denk dat God liefde is. |
Dat is 1 eigenschap van God. Hij is al Zijn eigenschappen tegelijk. Dus ook rechtvaardig en Heilig, zoals beschreven in de Bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:08
|
|
|
DJAB697 schreef: | Dat is 1 eigenschap van God. Hij is al Zijn eigenschappen tegelijk. Dus ook rechtvaardig en Heilig, zoals beschreven in de Bijbel. |
de Liefde is geen eigenschap de Liefde is volmaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:13
|
|
|
verklaar je nader. er zijn vele vormen van liefde in de grondtekst van de Bijbel.
De vorige keer maakten we al het onderscheid tussen natuurlijke liefde en geestelijke liefde. Met natuurlijke liefde bedoelen we de liefde tussen man en vrouw, ouders en kinderen, vrienden en vriendinnen, die God in de schepping gelegd heeft. De geestelijke liefde wordt ons geopenbaard door de Bijbel. In onze taal gebruiken wij het woord liefde in meer dan één betekenis. Dat geeft soms verwarring. In het Grieks heeft men drie woorden voor het begrip liefde: eros, philia en agapè. Eros, waar ons woord erotiek van afgeleid is, gebruikt men speciaal om de seksuele liefde mee aan te geven. Philia is het algemene woord voor gevoelsliefde. Het heeft de betekenis van: veel houden van, iemand graag mogen, je sterk tot iemand aangetrokken voelen. Agapè geeft de Bijbelse, de geestelijke liefde weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:15
|
|
|
DJAB697 schreef: | verklaar je nader. er zijn vele vormen van liefde in de grondtekst van de Bijbel.
De vorige keer maakten we al het onderscheid tussen natuurlijke liefde en geestelijke liefde. Met natuurlijke liefde bedoelen we de liefde tussen man en vrouw, ouders en kinderen, vrienden en vriendinnen, die God in de schepping gelegd heeft. De geestelijke liefde wordt ons geopenbaard door de Bijbel. In onze taal gebruiken wij het woord liefde in meer dan één betekenis. Dat geeft soms verwarring. In het Grieks heeft men drie woorden voor het begrip liefde: eros, philia en agapè. Eros, waar ons woord erotiek van afgeleid is, gebruikt men speciaal om de seksuele liefde mee aan te geven. Philia is het algemene woord voor gevoelsliefde. Het heeft de betekenis van: veel houden van, iemand graag mogen, je sterk tot iemand aangetrokken voelen. Agapè geeft de Bijbelse, de geestelijke liefde weer |
aardse wijsheid is dwaazheid voor God.
|
|
Naar boven |
|
|