ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4356 4357 4358 4359 4360 4361 4362 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 13:58

Dank jullie wel voor jullie lieve verjaardagswensen! Lachende smiley
Nee aan het weer zal het niet liggen Knipoog smiley

Maar visser ik houd het vrijdag pas dus dan geven ze tot op heden nog mooi weer zonder onweer aan Knipoog smiley

Vanmorgen ben ik toegzongen door ruim honderd kinderen dat is wel een bijzonder gebeuren moet ik zeggen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 13:59

zeer zonnig en warm Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 14:33

Het kon warempel wel zomer zijn in Nederland! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 14:41

STEENTJE178 schreef:
Het kon warempel wel zomer zijn in Nederland! Coole smiley met zonnebril

Jawel, en laat ik nu net een weekje vakantie hebben! Coole smiley met zonnebril
Beetje in de tuin werken, lezen, wat opruimen, even je ogen dichtdoen in de zon, nog wat lezen, iets kouds drinken, ook nog even de wasmachine aanzetten, muziek luisteren, en weer verder lezen.....best wel veel gedaan, toch??.
En nog is de dag niet om...... Lachende smiley met blinkend witte tanden

en om maar weer on-topic te gaan: 28 graden hier!

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 15 augustus 2012, 14:43
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 14:43

JANS221 schreef:
Jawel, en laat ik nu net een weekje vakantie hebben! Coole smiley met zonnebril
Beetje in de tuin werken, lezen, wat opruimen, even je ogen dichtdoen in de zon, nog wat lezen, iets kouds drinken, ook nog even de wasmachine aanzetten, muziek luisteren, en weer verder lezen.....best wel veel gedaan, toch??.
En nog is de dag niet om...... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ah, een uitgelezen weekje voor een vakantie. Wat lekker!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op woensdag 15 augustus 2012, 14:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 14:52

Huis en tuin op orde voor de kijkers morgen... en nu maar inpakken en wegwezen, dat wordt op de valreep van de vakantietijd nog een lang weekend roosteren Coole smiley met zonnebril voor de tent.
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 14:56

Als er een vrouw is die dit allemaal gelezen heeft, begrijpt en het zelfs narekend en er plezier in heeft.... dan heb je je partner te pakken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:01

rooie ui??
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:04

Ik heb niet zoveel inspiratie vandaag. moet er nog even over nadenken. Iemand een idee. Ik heb nog worteltjes in de koelkast liggen
Naar boven

Auteur Bericht
ANOUSKA714

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:08

ha ha. ik heb vandaag bosbessen geplukt met me zoontje en een vriendin.
je kreeg een emmertje en dan mocht je op een veld plukken, we hadden alle drie ongeveer een kilo, me vriendin en zoontje onderhand een kilo opgegeten. Later moest je het laten afwegen en ervoor betalen, zo,n 4 euro per kilo.heel leuk, had het nog nooit gedaan, had gedacht me vriendin in het bos zou gaan,uren zoeken en beetje vinden. Wist niet dat je zoiets kon doen hier in de buurt. erg genoten ervan,mezoontje blij met een emmertje vol bosbessen en lekker met suiker erbij later opgegeten

Leuk zeg, hoe kom je aan de plek, waar zoiets kan?

Laatst aangepast door
ANOUSKA714
op woensdag 15 augustus 2012, 15:10
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:12

THOMAS968 schreef:
De volgende spreekt ook boekdelen:

http://www.youtube.com/watch?v=YVPPQirK9qE&feature=related

Er is sprake van kinderverkrachting met God aan de zijde van de kinderverkrachters. Hoe krom kun je zijn? En reken maar dat het vandaag ook gebeurt. En mensen die het toedekken, moeten kinderen tot Christenen opvoeden.... Het is juist tragisch dat er een kerkelijke omgang dan wel een cultuur in sommige kerken is, die dat toestaat. Een dergelijke kerk deugt niet en is een schande voor alle christenen. Deze kerkelijke structuur is er verantwoordelijk voor dat de misbruikte meisjes een enorme klap oplopen. Het moet wel een krom christendom zijn die dat toelaat. Incest en verkrachting gedijdt nu eenmaal goed in autoritaire gezinnen met een toedekkende cultuur van mensen er om heen. Erg voor de slachtoffers en naar voor ons omdat het Christendom door deze ellendelingen ook nog als schild wordt gebruikt. Laat de meisjes maar verrekken, dat is de praktijk. De toedekkers zijn schuldig aan psychische schade en als jij in je kerk mee toedekt, ben jij dat ook. Want je houdt een cultuur in stand waarin kinderverkrachters zich veilig voelen in plaats van de slachtoffertjes.

Thomas

Ik heb het filmpje gezien, en hierin komt sterk naar voren, dat er sprake is van een machts-situatie. Maar ik denk dat dit niet verschilt binnen een christelijk millieu of ander milieu. Het enige wat ik wel heel mooi vind, is hoe het ene slachtoffer er mee om kan gaan. Na 12 jaar wel vergeven, en zo los te komen van het verleden. Ik vind dat wel een mooi iets, wat wel weer erg christelijk over komt.
Ik vind ook niet dat er binnen christelijk Nederland zoiets bewust word verzwegen. Alleen wel, dat men het moeilijk vind er mee om te gaan. Heel het onderwerp sex is al taboe, laat staan ook nog misbruik op dat gebied. Maar het begint al veel eerder. Het verkeerd omgaan met de plaats die je als man inneemt in een gezin. Een man mag dan het hoofd zijn van het gezin, dat wil niet zeggen dat hij alle macht heeft. Het hoofd wil niet zeggen dat hij het voor het zeggen heeft, en dat iedereen maar onderdanig moet doen wat hij zegt. Hoofd van een gezin wil zeggen dat hij "de voorzitter" is van een gezin, die de leiding heeft, die ieder zijn zegje laat doen, die alles bespreekbaar laat zijn. En gaat een vader goed met die rol om, is er helemaal geen sprake van een verstoorde verhouding. Dan is het juist veilig, om leiding te ervaren, om binnen de orde van een gezin juist je plaats te weten, en je veilig te voelen. Bij een verstoorde verhouding, waarbij iemand onder dreigementen het zwijgen wordt opgelegd, dan is er iets al erg niet in de haak. Alles moet bespreekbaar zijn, ook naar buiten uitgedragen mogen worden. Maar met dit alles komen we weer op het onderwerp "waardevol met lichaam en leven omgaan".
Dat er binnen een kerkelijke gemeensschap dus een cultuur in stand word gehouden die de kinderverkrachters een veilige plaats bied, ben ik het nietmee eens. En in de gevallen waarin het bij mij bekend is, dat iemand zich aan zijn kinderen vergrepen heeft, werd juist niet beschermend met de persoon omgegaan.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 15 augustus 2012, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:23

THOMAS968 schreef:
De volgende spreekt ook boekdelen:

http://www.youtube.com/watch?v=YVPPQirK9qE&feature=related

Er is sprake van kinderverkrachting met God aan de zijde van de kinderverkrachters. Hoe krom kun je zijn? En reken maar dat het vandaag ook gebeurt. En mensen die het toedekken, moeten kinderen tot Christenen opvoeden.... Het is juist tragisch dat er een kerkelijke omgang dan wel een cultuur in sommige kerken is, die dat toestaat. Een dergelijke kerk deugt niet en is een schande voor alle christenen. Deze kerkelijke structuur is er verantwoordelijk voor dat de misbruikte meisjes een enorme klap oplopen. Het moet wel een krom christendom zijn die dat toelaat. Incest en verkrachting gedijdt nu eenmaal goed in autoritaire gezinnen met een toedekkende cultuur van mensen er om heen. Erg voor de slachtoffers en naar voor ons omdat het Christendom door deze ellendelingen ook nog als schild wordt gebruikt. Laat de meisjes maar verrekken, dat is de praktijk. De toedekkers zijn schuldig aan psychische schade en als jij in je kerk mee toedekt, ben jij dat ook. Want je houdt een cultuur in stand waarin kinderverkrachters zich veilig voelen in plaats van de slachtoffertjes.

Thomas

Hai Thomas,

Ja, en dit is topje ijsberg....

Vind je stukje goed geschreven.

Ja, én die meisje vertekken. Toen ik jarengeleden alle slachtoffermeetings afliep, georganiseerd door de toen nog enige kliniek in Europa bij Kijkduin die DIS behandelde, toen schrok ik van het aantal meisjes/vrouwen wat uit kerkelijke kringen kwam...DIS komt het meeste voor bij seksuele kindermishandeling door ouder(s), omdat dát het aller meest traumatisch is.

Wat ik vaak deed in mijn vrijwilligerswerk bij de ggz, als ik praatte met mensen, dan haalde ik vaak God erbij, om uit te leggen hoe geloof en God mij helpt.

Maar ja, dat kon ik daar niet doen, als ik het woordje 'God' uitsprak werd er vaak allergisch en woedend gereageerd.

Je kan kerk, huisgezin van God ook vergelijken met een gezin, broer(s), zus(sen), nichtjes, neefjes, tantes ooms. en ja, tis veel makkelijker niet onder ogen zien niet al dat 'gedoe'. Wegmoffelen, in de doofpot, dader moet meteen worden vergeven, slachtoffer ligt in de goot. Maar da's beter dan al dat gedoe.
Het is makkelijker om dingen toe te dekken, om niet de scherpte van het onrecht en pijn van het slachtoffer te moeten zien.
Omgekeerde wereld: daders die de hand boven het hoofd worden gehouden en slachtoffers die niet erkent worden.

Ja, ik herken bovenstaande van mijn familie...

Het verhaal van de vrouw/het meisje wordt niet of veel te weinig gehoord, er wordt veel te snel aangedrongen op vergeving.

Het gebeurd in alle kerken. Want er wordt zoveel gesproken ook in preken over zonde en vergeving, schuld en genade en bijna niet over recht en wraak.
Ja, wraak komt de Here toe, maar vergeving ook. dus een afgedwongen vergeving van het slachtoffer kan ogenschijnlijk rust geven, maar wat denkt God ervan?

Ehén, als je als slachtoffer van misbruik in kindertijd, naar een gemeente gaat en het daar verteld, bijvoorbeeld als iemand vraagt waarom je geen kinderen hebt. of waarom je je opleiding niet hebt afgemaakt, omdat je zei dat je graag wou studeren. en je legt dingen uit, eerste reaktie: 'Ja, maar je hebt toch wel vergeeeeven he?'.

Of zo mogelijk nog erger, toen mijn broer naar een gemeete ging in a'dam, en hij dit vertelde over mij, zeiden ze daar tegen hem dat ik meteen moet vergeven.
en hulp van mijn broer kon ik wel vergeten, want zo zeiden ze daar, dat hij zich er niet mee moet bemoeien. als ik niet wil vergeven is het mijn schuld....dit heb ik veel te lang aan moeten horen dingen in die trant...
Had veel eerder contact moeten verbreken.
Maar ja, berea a'dam had er baat bij dat werkende mensen zoals mijn broer met een goed salaris, hun geld aan hun afstaan, ipv een zusje helpen...aandacht moet naar berea gaan en niet een of ander zielig zusje....

Quote:
De toedekkers zijn schuldig aan psychische schade en als jij in je kerk mee toedekt, ben jij dat ook. Want je houdt een cultuur in stand waarin kinderverkrachters zich veilig voelen in plaats van de slachtoffertjes.

Idd. Ook in gezinnen, kinderverkrachters voelen zich veilig, slachtoffertjes gaan een heel erg moeilijk leven tegemoet als ze al geen zelfmoord hebben gepleegd die gelukt is.
En dat moeilijke leven ja dat is hun eigen schuld, hadden ze maar moeten vergeven meteen.
Nou, uit ervaring weet ik dan dat het zo mogelijk, nóg moeilijker wordt, kijk als je niet erkent wordt, vreselijk, maar als je daarbovenop jezelf niet erkent..
en dan wordt er weer gezegd, als je dat zegt, dat je jezelf moet verloochenen net als Jezus. en dat je, net als Jezus die aan het kruis hing moet zeggen; 'Vader vergeef mijn vader want hij wist niet wat ie deed'.
Ja, dat maken ze je daar allemaal wijs. aan mijn broertje en die kwam steeds met die onzin naar mij toe....ja, ook pas gelovig..
Ik sprak een theologe van mijn leeftijd die zei erover dat ik Jezus niet ben en dat mijn vader donders goed wist wat ie deed...

Nog ff een waarschuwing, ik ken een dader die was altijd heel erg anti geloof. Toen ze vrouw de benen nam, naar het land waar ze vandaan kwam, onverwacht, toen was die man, ineens, ja heel wonderlijk, van de ene op de andere dag gelovig liet zich ook dopen in de kerk waar zijn dochter kwam. en men trapte daar in...niemand die hem persoonlijk kon geloofde hem, ja alleen de gemeenteleden. en de voorganger die hem nauwelijks konden, hem nooit langer als enkele uren meemaakten.... kan je het hem kwalijk nemen, die dacht fijn weer een ziel erbij....

Niet alles is goud wat blinkt...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 15 augustus 2012, 15:53
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:31

De grootheid van God wordt het meest zichtbaar in het detail. God is zo oneindig groot, dat Hij zich zo met het detail bemoeit, dat er geen haar van ons hoofd valt, zonder Zijn wil.

Daarbij is God zo Heilig, dat Hij nooit een mens kan zien, die zondig is. En toch wilde Hij dat, en heeft ook gezorgt dat Hij een mens kon zien. Door zelf een oplossing aan te dragen waarin dit mogelijk was. Want Zijn Heiligheid zou nooit het onheilige kunnen aanzien, maar door dat Christus bereid was tussen God en de mens te gaan staan, kon God door Christus een mens zien. Wat een grootheid komt hierin naar voren. En wat een liefde, dat Christus zoveel vermaak had in de mens, dat Hij Zijn leven er voor wilde geven, de Heiligheid van de Hemel voor wilde verlaten, tussen Zijn kinderen wilde geboren worden, en dat, terwijl Zijn kinderen Hem niet eens wilde zien. Hij wilde hen wel zien. Hierin komt Zijn grootheid en Zijn Liefde tot uiting.
Daarnaast is Hij ook De Almachtige. Hij heeft alles in de hand, hoe hard de duivel ook tegenwerkt, Gods plan gaat altijd door. Door de hele wereld geschiedenis heen blijft Gods weg zichtbaar, hoe donker het soms ook was en is, hoe onbegrijpelijk het voor ons mensen ook lijkt. Maar zou een verstandelijk beperkt mens iets begrijpen van een zeer geleerde laborant? zou hij iets begrijpen van al het gegoochel met stoffen en buisjes? Zouden wij met ons beperkte verstand iets begrijpen van wat God doet en denkt? Jes 40:28-29>Weet gij het niet? Hebt gij niet gehoord, dat de eeuwige God, de Heere, de Schepper van de einden der aarde, noch moede noch mat wordt? Er is geen doorgronding van Zijn verstand.
Hij geeft den moeden kracht, en Hij vermenigvuldigt de sterkte dien, die geen krachten heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:32

BART347 schreef:
Ik heb zelf ook wezen rekenen.

Als eerste nam ik het voorbeeld waarbij een cirkel in een vierkant staat, daar haal je drie hoeken vanaf. De omtrek is dan:

Ik weet dat je gelijk hebt maar mijn koppigheid en nuchterheid houden willen mijn verstand geen gelijk geven Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:35

VISSER278 schreef:
Ik vraag me wel eens af.... kan een hobby ook overgaan in een verslaving?
Wanneer spreek je van een verslaving? Tot hoever is een hobby een hobby?
Als iemand ( bijna) al zijn/ haar vrije tijd spendeert aan zijn / haar hobby , kan je dàn spreken over verslaving?

Ligt er aan wat het is,het kan ook een obsessie zijn.........wat ik heel vreemd vind kan een ander nog normaal vinden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:42

ANOUSKA714 schreef:
Ik heb niet zoveel inspiratie vandaag. moet er nog even over nadenken. Iemand een idee. Ik heb nog worteltjes in de koelkast liggen

Ik lust geen worteltjes Zieke smiley , geef maar aan 't konijn.
Ik doe kipfilet gevult met philadelfia (of hoe schrijf je het?) en dan sla uit eigen tuin. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:44

Mijn manier van probleemoplossing:
Als ik een probleem heb... dan ga ik zingen.
En als ik mezelf dan zo hoor zingen, dan denk ik:
Ach vergeleken hiermee, valt dat probleem eigenlijk wel mee!
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 15:48

Een vliegtuig vertrekt, rijdt een rondje en keert terug naar de gate. Na een uur lang te wachten, vertrekt het toch. Een bezorgde passagier vraagt aan de stewardess: "Wat was het probleem?" Zegt ze: "Nou de piloot was ongerust over een geluid bij de motor en het kostte ons vrij veel moeite om een nieuwe piloot te zoeken."

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:04

SHANITA130 schreef:
Maar ja, dat kon ik daar niet doen, als ik het woordje 'God' uitsprak werd er vaak allergisch en woedend gereageerd.

vergeven

Shanita, juist dit en deze houding, hoe die ook christelijk genoemd word, is ZO onchristelijk.

Heel begrijpelijk dat mensen die slachtoffer zijn, de Naam van God niet meer horen kunnen, maar dat komt niet door God, en ook niet door het christelijk geloof. Het komt door een verkeerd omgaan met geloof, en het overeind houden van een menselijk gevoel.

Allereerst, christelijk is, dat een vader als een vader omgaat met een kind. En dan is er geen enkel vrijplijten mogelijk als die vader, of wie het dan ook moge zijn, zich vergrijpt aan een kind. Daarnaast, christelijk is je naaste liefhebben, niet je macht op je naaste botvieren.
Helaas is het in veel kerkgemeenschappen zo, dat het gaat op een hoop uiterlijkheden. Iemand is gezien, of leeft uiterlijk zo netjes, gaat netjes gekleed, of zoals jij noemt heeft een goede baan en laat veel centen klinken in de schatkist. Maar daar ging het Christus niet om. de handel in de Tempel hate Hij, en noemde Hij moordend.

Dan vergeven. Dat is pas aan de orde, als er eerst een hoop andere zaken zijn gepasseerd. Vergeven word niet van ons gevraagd als eerste actie. Maar zo gaat God er ook niet mee om. Hij vraagd eerst berouw, en dat houd wel in, dat er bekennen is. Zonder onder ogen te zien wat je verkeerd gedaan hebt, en het ook zo inleeft, is er geen berouw mogelijk. In het oude testament waren er niet voor niets vrijsteden. Daar kon iemand heen vluchten, als hij iemand zonder moetwil had gedood. En dan was er onderzoek naar wat er gebeurd was. Vergeven was dus nooit iets, wat als eerste genoemd werd.
En de tekst: mij komt de wrake toe.....
Hierin hebben we het niet over dergelijke dingen. Indien iemand om de Naam van God gedood werd, of wat werd aangedaan, en zelf geen macht had iets te doen, dan gaat dit op. Maar liefdevol omgaan met iemand wil niet zeggen dat je alles maar laat gebeuren. Een ouder, die zijn/haar kind liefheeft laat een kind niet fout op fout begaan zonder te bestraffen, met als argument dat God wel in zal grijpen als het anders moet. En voelen we dat ons onrecht is aangedaan, en zien we ons zelf niet bij machte iets daar tegen te doen, dan mogen we dit allemaal aan onze hemelse Vader vertellen, en dan zal Hij daar ook niet makkelijk mee omgaan. Maar in de eerste plaats word van ons niet gevraagd om onrecht maar even te vergeven.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:10

quote=WILLEM618]Ik heb het filmpje gezien, en hierin komt sterk naar voren, dat er sprake is van een machts-situatie. Maar ik denk dat dit niet verschilt binnen een christelijk millieu of ander milieu. Het enige wat ik wel heel mooi vind, is hoe het ene slachtoffer er mee om kan gaan. Na 12 jaar wel vergeven, en zo los te komen van het verleden. Ik vind dat wel een mooi iets, wat wel weer erg christelijk over komt.

@ Willem, ja ik heb nu bijna geen tijd meer daarom ga ik alleen even in op een stukje van de 1ste alinea van je stuk.

Daar dacht ik ook aan toen ik de film zag....Zij kon na 12 jaar vergeven...maar wat was daar mi het verschil nou, de dader, haar broer, had meteen berouw toen het naar buiten kwam...

En het was niet haar vader....en er werd niet ontkend...en dat scheelt.
Neemt niet weg dat het mooi was om te zien.

Er zijn ook slachtoffers die er nooit van loskomen, verstoten door familie, kerk....en de dader, die gaat fijn met familie om, en met kerk...die geen gedoe willen en daarom alles ontkennen terwijl echt alles erop wijst...
Zelfs een moeder die ontkend zodat ze haar aandeel in het geheel niet onder ogen hoeft te zien, en haar zelfbeeld van goed en zorgzaam niet wordt bedoezeld.

Ja, 't zit me erg hoog...

En toch...er zijn nog zoveel mooie en goede dingen, en ik ga verder met de beperkte mogelijkheden..werelds gezien, maar ik zelf vind dat ik heel rijk ben.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:19

over je laatste stukje, dat is zo iets typisch vind ik, de charmante persoon, in de maatschappij vaak zeer gewaardeerd,gedraagt hij zich bijna perfect... mensen die hem geweldig vinden en thuis gedraagt hij zich als een monster.....je hebt daders die echt geweldig charmant zich kunnen gedragen.(voor de buitenwereld dan)
eh laatste stukje van de posting daarvoor bedoel ik.

Laatst aangepast door
PETRA944
op woensdag 15 augustus 2012, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:22

DJAB697 schreef:
Als Johannes het heeft over God en hoe God liefde is.
En paulus over liefde schrijgt in de context van gaven van de Geest en prioriteit. Dan moet je beiden Bijbelboeken/brieven in hun eigen context besturen. Als je het snapt dan pas de toepassing.

1Joh4 gaat inderdaad over God's liefde naar ons toe.
En 1Cor13 over liefde als gave van de Geest voor ons onderling.

Maar daarbij laat 1Cor13 ons ook zien met welke kwaliteiten in de liefde God naar ons toe komt, en nog veel meer dan wij mensen naar God en onderling doen.

Want God komt naar ons toe in lankmoedigheid en goedertierenheid, in goedgunstigheid, God praalt niet, is niet opgeblazen, God kwetst ons niet, God kan Zichzelf zoeken, maar Hij zoekt juist ons, God word niet verbitterd, en rekent ons het kwade niet toe in Jezus, Hij is niet blij als wij ongerechtigheid doen, maar God is blij met de waarheid, Hij bedekt het kwade van ons, en geloofd in ons door Jezus, Hij hoopt op ons, en verdraagt ons.
En dit alles in Zijn onvoorwaardelijke liefde voor ons.
Als je de bijbel doorleest zie je deze kwaliteiten van God's liefde ook telkens terugkomen, van Genesis tot Openbaringen.

De context zal dan misschien niet helemaal kloppen, maar 1Cor13 geeft ons daarbij ook een blik in God's liefde naar ons toe. en geeft een relatie met God wel meer invulling over Zijn liefde voor ieder persoonlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:26

De zon verdwijnt , de wolken nemen toe , weeralarm is er al afgegeven voor vanavond voor DE provincie.
We zullen wel zien wat er komt. Als het morgen maar weer mooi weer is , vind ik het prima. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:27

SHANITA130 schreef:
quote=WILLEM618]

En toch...er zijn nog zoveel mooie en goede dingen, en ik ga verder met de beperkte mogelijkheden..werelds gezien, maar ik zelf vind dat ik heel rijk ben.

gelukkig Shanita. Hoe het zou moeten zijn is helaas niet de werkelijkheid van alle dag. En daarin geld gelukkig wel, God is rechter, die ook die dingen ziet. En dat jij je rijk mag voelen, ondanks dat wat er nog wel is aan moeilijkheden, is je ook gegeven. Ik ken het gevoel niet van misbruik, maar kan me enigzins wel inleven in een stukje van je pijn, als gevolg van het oneerlijk behandeld worden, afgekeurd worden. En dat tegenover het gegeven dat anderen de hand boven het hoofd word gehouden, vaak tegen beter weten in.

Sterkte in ieder geval, en wel mooi van je, dat je kan zeggen dat wat je omschrijft achter JOU "En toch..."
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:30

MAMALOE463 schreef:
Hannah810 schreef:

hij is nog druk bezig de vislijnen uit de knoop halen, denk ik, mamalou.....
daarna kan hij op cm het neusje van de zalm gaan vissen, en de nieuwverworven keukenprinces vragen om eten klaar te maken vanavond.
naar ik begreep heeft visser vakantie nu?
dan moet hij voldoende tijd kunnen vinden die lijnen even op orde te krijgen, een uurtje te vissen, het recept aan miss kitchen door te geven en om half zes zal het eten dan toch wel een keer worden opgediend door de "keuken-prinses"?

hannah............eet geen neusjes vanavond!

Visser heeft vacantie Hannah maar hij heeft het errug druk nu met zijn toetsenbord die zit onder de jam (ik dacht onder de vis) nee zijn vingers plakken aan zijn toetsenbord daarom kan hij niet wegkomen hier van CM denk ik.
Hij heeft dan alle tijd om hier een verworven keuken princess vandaan te halen zou je zeggen! Nou bij deze, Visser, zet um op you go!!

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Eerst een neusje van de zalm , nu een keukenprinses..... vissertje kan heel moeilijk kiezen . Mag het dan ook allebei zijn? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:39

SHANITA130 schreef:
quote=WILLEM618]Ik heb het filmpje gezien, en hierin komt sterk naar voren, dat er sprake is van een machts-situatie. Maar ik denk dat dit niet verschilt binnen een christelijk millieu of ander milieu. Het enige wat ik wel heel mooi vind, is hoe het ene slachtoffer er mee om kan gaan. Na 12 jaar wel vergeven, en zo los te komen van het verleden. Ik vind dat wel een mooi iets, wat wel weer erg christelijk over komt.

@ Willem, ja ik heb nu bijna geen tijd meer daarom ga ik alleen even in op een stukje van de 1ste alinea van je stuk.

Daar dacht ik ook aan toen ik de film zag....Zij kon na 12 jaar vergeven...maar wat was daar mi het verschil nou, de dader, haar broer, had meteen berouw toen het naar buiten kwam...

En het was niet haar vader....en er werd niet ontkend...en dat scheelt.
Neemt niet weg dat het mooi was om te zien.

Er zijn ook slachtoffers die er nooit van loskomen, verstoten door familie, kerk....en de dader, die gaat fijn met familie om, en met kerk...die geen gedoe willen en daarom alles ontkennen terwijl echt alles erop wijst...
Zelfs een moeder die ontkend zodat ze haar aandeel in het geheel niet onder ogen hoeft te zien, en haar zelfbeeld van goed en zorgzaam niet wordt bedoezeld.

nou mijn broer heeft nooit berouw gehad, toch vergeven, shanita
een belangrijk stuk in het proces van herstel is vergeving,
dan kom ik weer terug op de woorden van corrie ten boom,die een huis had waar oorlogsslachtoffers zaten, wanneer erbij demensen een beetje ruimte kwam voor vergeving, begon het herstel,wist ze dat het goed met de mensen kwam, warom? haat,wrok,bitterheid,boosheid is als een kanker voor je lichaam en geest.
moeilijk he shanita?
heeft mij jaren gekost om meer te begrijpen en te kunnen vergeven.

het is bevrijdend voor je zelf als je mensen kan vergeven die je wat aan hebben gedaan en voor mensen die je wat aan doen, wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet bewaken en niet voor jezelf moet opkomen.
vergeven vinden veel mensen moeilijk,maar wat een rust in je hart als je dat eenmaal kan en dan kan je zelf voor je vijanden bidden.
nog iets wat veel mensen moeilijk vinden.

liefs
Naar boven

Auteur Bericht
DJAB697

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:49

MAMALOE463 schreef:
Djab697 schreef:

Ongelovelijk.
Het topic begon serieus, kijk een dag later, en 2 pagina's vol onzin.

sigh

Moet alles altijd serieus zijn dan Djab Smiley die vol vragen zit
Je mag iets toch ook met wat humor belichten of niet dan Boze smiley

Ja, er zijn ook hele luchtige sub-forums voor. doe het daar.
bijvoorbeeld de sectie: van alles wat.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:55

had me voorgenomen om effe afstand te doen van cm met schrijven, maar wil toch graag effe hier op reageren, want ik weet wat je bedoelt.
ik kom uit een gezin van 9 kinderen, ook misbruikt door een broer, had echt veel vrienden en vriendinnen, klopt iedereen ontkent, warom, omdat ze de werkelijkheid niet aan kunnen. zelfs me moeder. je staat er alleen voor.paar jaar terug heeft me moeder vanuit haar zelf es eerlijk met me daarover gepraat, dat ze het erg vond dat ze me niet heeft geholpen, dat ze het gewoon niet aan kon.
Dat is het eerste wat mensen doen bij erge situaties, ontkennen,
kijk bv na een rouwproces, ook dat begint met ontkenning, tot het, het doordringt, dit gebeurt echt, dan komt acceptatie pas, dan verdriet, boosheid en dan pas het leven weer oppakken, meestal gaat dat zo.
mensen willen niet horen in het algemeen over dingen als een vader die zijn kind msibruikt, te moeilijk voor ze,
pedofielen bv, ja ze zijn er, maar niet in de speeltuin bij mijn kind in de buurt. denken ze, dan kunnen ze het leven beter aan, als ze de harde werkelijkheid niet onder ogen hoeven te zien.
of kijk naar mensen die iets ergs met iemand zien gebeuren en gewoon doorlopen, laaat een ander maar helpen, dat is te moeilijk voor mij...

dat maakt alles voor slachtoffers van misbruik nog extra moeilijk, je staat er alleen voor, nog steeds is het een taboe ergens, of ze zeggen, je zal hem wel zelf verleid hebben, ook zo iets stoms dat mensen dat zeggen,
door al die dingen verliezen slachtoffers ook nog makkelijk het vertrouwen in alle mensen bijna. sluiten mensen hun ogen en word er geen hulp aangeboden.
mensen die zeggen vergeven uit de kerk, zijn net zo, te moeilijk, weet je vergeef maar, klaar opgelost, ze kunnen het probleem niet aan.
en ja je hebt gelijk, zeker zullen ook mensen hun ogen sluiten of er snel overheen lezen, over de hel.
ik persoonlijk neem het mensen niet kwalijk, vind die mensen beetje zielig zo moeilijk als ze sommigge dingen aan kunnen, niet eerlijk in het leven staan, te laf zijn om een kind in nood te helpen. Nou is dat ook heel moeilijk, ook voor een kind is de waarheid moeilijk, soms splitsen kinderen zich, het ene moment ben jij het kind die het meemaakt, het andere momnet niet, dat doet een kind ook om te overleven, de waarheid is te hard om onder ogen te zien, dus een kind maakt een overlevingsmechanisme , splitst zich, daarbij geeft een kind signalen, maar soms zijn die vaag en moeilijk te herkennen, daders daaren tegen zijn rustig perfecte mensen voor hun omgeving op het eerste oog.
Dus ook voor mensen die willlen helpen is het allemaal heel moeilijk.
en ook voor een moeder bv, je houd van ej kind en van de vader, je merkt signalen van misbruik, maar het is t emoeilijk, daar komt het overlevingsmechanisme in werking, ontkenning....das makkelijker dan de harde waarheid, en hodu er rekening mee dat de meeste vaders het niet effe eerlijk toegeven aan hun vrouw.

liefs en hoop dat je iets meer begrijpt over het warom mensen zo makkelijk ontkennen, zelfs als zijn ze met hun neus boven op de feiten.
en zeg niet dat ik het juiste antwoord weet, maar zo zie ik het warom, mensen ontkennen.

effe nog wat toevoegen..., ook ik heb lang geworsteld met het feit, warom mensen om je heen niet helpen, warom? Tot dat ik in mijn ogen begreep. het helpt soms begrijpen het warom, dan kun je ook weer makkelijker vergeven, en vergeven brengt weer rustt in je hart, jaaa nu heb ik het ook over vergeven...maar niet zoals de kerk en sommigge mensen zeggen meteen effe vergeven, eerst moet er ruimte zijn om je boosheid verdriet kwijt te kunnen voordat je kunt vergeven. Over daders vergeven is nog moeilijker....ik kon het doordat ik begreep in wat voor duisternis me broer leefde, heb er wel echt jaren overgedaan) heb er wel es wat over vertelt in het topic incest geloof ik.
. nou is mijn verhaal natuurlijk heel wat gemakkelijker als jouw verhaal, een vader die een kind misbruikt is erg vernietigend.
nogmaals liefs, een lieve knuffel via pc toegewenst, misschien heb je wat aan me woorden en blijf schrijven over je gevoelens, lucht misschien een beetje op.

Laatst aangepast door
PETRA944

effe stuk gecopieerd uit het andere draadje,als je dat begrijpt shanita warom mensen, niet helpen,zelfs de hand boven het hoofd houden van een dader, kun je bv beter op een dag die mensen vergeven.
we zijn helaas allemaal mensjes met fouten.

maar zou me verder buiten dit topic laten,want daar kom ik weer aan met vergeven, en denk niet dat je zover bent, dat je eerst nog heel veel boosheid etc.kwijt moet kunnen voordat je die stapjes ooit kan maken in je proces van verwerking, herstel... liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:03

ANOUSKA714 schreef:
ha ha. ik heb vandaag bosbessen geplukt met me zoontje en een vriendin.
je kreeg een emmertje en dan mocht je op een veld plukken, we hadden alle drie ongeveer een kilo, me vriendin en zoontje onderhand een kilo opgegeten. Later moest je het laten afwegen en ervoor betalen, zo,n 4 euro per kilo.heel leuk, had het nog nooit gedaan, had gedacht me vriendin in het bos zou gaan,uren zoeken en beetje vinden. Wist niet dat je zoiets kon doen hier in de buurt. erg genoten ervan,mezoontje blij met een emmertje vol bosbessen en lekker met suiker erbij later opgegeten

Leuk zeg, hoe kom je aan de plek, waar zoiets kan?

weet niet waar je woont, je rijd na bosbad putten, dan rijd je gewoon door inplaats van daar na toe tegaan, eind van de weg na rechts en daar staat eenbordje bosbessencaming, en zie je al grote amerikaanse bosbes struiken staan. dan loop je erin na een grappig houten winkeltje met terasje erbij en vraag je om een emmertje en krijg je een veld toegewezen. het is inderdaad echt leuk. op zondag zijn ze gesloten en 1 september is volgens mij het bosbes seizoen weer voorbij.
Ze hebben een paar velden en tussendoor staan bomen en banden aan touwen etc. en bankjes om effe te zitten.echt leuk vondik.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 17:04

JOL252 schreef:
Huis en tuin op orde voor de kijkers morgen... en nu maar inpakken en wegwezen, dat wordt op de valreep van de vakantietijd nog een lang weekend roosteren Coole smiley met zonnebril voor de tent.

kijkers... Smiley die vol vragen zit staat je huis te koop Smiley die vol vragen zit
succes ermee
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4356 4357 4358 4359 4360 4361 4362 ... 6194 Volgende
Pagina 4359 van 6194