Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:00
|
|
|
Tjonge wat wordt er toch gerommeld met die topics...Dit is geen gedicht, waarom staat het dan onder gedichten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:06
|
|
|
Moet je je daar nu aan ergeren????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:18
|
|
|
Sommerfeld trilogie van Kim Vogel Sawler, Boek over het leven van de mennonieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:19
|
|
|
Het begint hier dicht te trekken! En geen regen voorspelt toch 
Euh aanvulling er zijn wel 30 spatjes regen gevallen
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zondag 19 augustus 2012, 18:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:31
|
|
|
Geloof ook dat dat DE WAARHEID is!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:32
|
|
|
Ja, mag ik? Mensen mogen best wel eens goed nadenken waar ze hun topics neerzetten, dat scheelt een hele hoop gezoek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, mag ik? Mensen mogen best wel eens goed nadenken waar ze hun topics neerzetten, dat scheelt een hele hoop gezoek. |
Je zocht een gedicht??? je kreeg een verhaal... Toen ik dat verhaal las....dacht ik niet eens na over of het nu wel een of niet gedicht was...ik liet de inhoud even tot me komen...en die was mooi... Gaat het daar niet veel meer om????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:49
|
|
|
HARALD940 schreef: | 1Joh4 gaat inderdaad over God's liefde naar ons toe. En 1Cor13 over liefde als gave van de Geest voor ons onderling.
Maar daarbij laat 1Cor13 ons ook zien met welke kwaliteiten in de liefde God naar ons toe komt, en nog veel meer dan wij mensen naar God en onderling doen.
Want God komt naar ons toe in lankmoedigheid en goedertierenheid, in goedgunstigheid, God praalt niet, is niet opgeblazen, God kwetst ons niet, God kan Zichzelf zoeken, maar Hij zoekt juist ons, God word niet verbitterd, en rekent ons het kwade niet toe in Jezus, Hij is niet blij als wij ongerechtigheid doen, maar God is blij met de waarheid, Hij bedekt het kwade van ons, en geloofd in ons door Jezus, Hij hoopt op ons, en verdraagt ons. En dit alles in Zijn onvoorwaardelijke liefde voor ons. Als je de bijbel doorleest zie je deze kwaliteiten van God's liefde ook telkens terugkomen, van Genesis tot Openbaringen.
De context zal dan misschien niet helemaal kloppen, maar 1Cor13 geeft ons daarbij ook een blik in God's liefde naar ons toe. en geeft een relatie met God wel meer invulling over Zijn liefde voor ieder persoonlijk. | Eerlijk gezegd vind ik dat je een punt overslaat. 1 Kor.13 gaat over liefde, en liefde in verhouding tot de mens. Er staat nergens, dat we dit maar toe kunnen passen op God, dat is de inlegkunde die Djab bedoelt. De contekst is hierbij ook belangrijk. Je kunt zoveel gaven en talenten van de Heer gekregen hebben, maar dat wil niet zeggen, dat je ze in liefde gebruikt. Paulus laat in dit gedeelte zien wat liefde is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:50
|
|
|
KROX372 schreef: | God is de God van het eeuwige jodendom. | Al besneden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je zocht een gedicht??? je kreeg een verhaal... Toen ik dat verhaal las....dacht ik niet eens na over of het nu wel een of niet gedicht was...ik liet de inhoud even tot me komen...en die was mooi... Gaat het daar niet veel meer om???? | Ik verwachtte een gedicht omdat het in de categorie gedichten valt. Net zoals ik verwacht dat je bij Agenda uitjes vindt en niet onder christelijk leven. Een beetje de gewone hoofdcategorieën aanhouden is niks mis mee. Het is hier soms werkelijk een ratjetoe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 18:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik verwachtte een gedicht omdat het in de categorie gedichten valt. Net zoals ik verwacht dat je bij Agenda uitjes vindt en niet onder christelijk leven. Een beetje de gewone hoofdcategorieën aanhouden is niks mis mee. Het is hier soms werkelijk een ratjetoe. |
oke kan ik me iets bij voorstellen maar WAAR had ze het dan onder moeten plaatsen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:01
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oke kan ik me iets bij voorstellen maar WAAR had ze het dan onder moeten plaatsen? | Ik zou het onder Bijbelstudie logischer gevonden hebben. Het is immers een moderne parabel. Op andere fora doet de moderator dat vaak, als hij vindt dat een topic op de verkeerde plaats staat.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 19 augustus 2012, 19:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zou het onder Bijbelstudie logischer gevonden hebben. Het is immers een moderne parabel. Op andere fora doet de moderator dat vaak, als hij vindt dat een topic op de verkeerde plaats staat. |
ja daar past het misschien beter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:25
|
|
|
Net weer thuis van een lekker lang weekend...
Zij gingen voort van raketijsje tot raketijsje en verschenen met tong op de schoenen weer thuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:27
|
|
|
Tja wie de schoen past ..... In de eerste plaats dank ik de recensenten voor de vriendelijke reacties.
Het is heel moeilijk voor bepaalde mensen om mijn visie niet als vijandig te ervaren. Ik weet niet waar de schoen wringt maar dat zal blijken.
In de eerste plaats praat ik geen enkele kerk na. Yoga en meditatie zijn afkomstig uit het oosterse denken en hierin worden zowel in India als andere landen waar de Yoga wordt beoefend niet de God van Israel meegediend. Yoga is niet het ontspannen en het goed voelen .....Yoga is het openen van je geest voor geleide geesten. De facto is het je onderbewustzijn openzetten voor de demonen die ons omringen. In Deuteronomium 18 wordt uiteengezet wat het volk wl en niet mag.
Yoga is verbonden met Zen Boeddhisme en Zen is absoluut geen positieve macht of goede macht. Zen is de Satan in verkapte , vermomde vorm.
Wat betreft Harry Potter........ Nogmaal lees Deuteronomium 18 maar eens. Tovenaars die een literaire functie hebben ? Wat kinderen en volwassenen voorgehouden wordt is dat magie in 2 vormen voor kan komen de witte en zwarte. En Harry P is een lieve jongen die wat meetovert en dus een onschuldig vermaak?
Tovenaars ook wel heksen genoemd , druiden of wat dan ook zijn altijd zwarte magie beoefenaars. De mensen die deze films hebben bedacht en de boeken geschreven hebben niets anders in de zin dan zoveel mogelijk kinderen en ouders te laten geloven dat het een spelletje is en dat het wel wat kan lijden. Zuiver en alleen met de bedoeling om de Satan nog meer kanonnenvlees te geven.
Alleen de europeanen , die alles beredeneren en alles afdoen als onzin en onschuldig trappen hierin , net als de Amerikanen. Alle mensen die in aanraking zijn geweest met de Macumbeiros in Africa en Brazilie of de Voodoo of de Winti weten dat wat er in de boeken van harry p gebeurt geen onschuldig kinderspel is.
Ik weet dat de duivel Gods grootheid kent , maar hij zal er alles aan doen om de grootheid van Jezus belachelijk te maken en zijn eigen leugens plausibel en aangenaam.
En dat lukt hem goed. Eerst de Pokemon leugen .......dat het onschuldige poppetjes waren Toen de harry p leugen en zo gaat hij voort.
Wolf en schaapskleren ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:39
|
|
|
Op jouw rug draag jij geen vleugels en jij bent nooit in het wit tóch weet jij me steeds te troosten als ik ergens weer mee zit Jij bélt -als ik nét gehuild heb nét daarná -jij hebt gewácht en jij zorgt, dát met jóuw humor mijn gezicht weer heel snel lacht Jij staat als ik weer zo'n dip heb (dus een vrees'lijk pésthumeur) met een grote brede glimlach en tompouces voor m'n deur Jij stuurt ,als ik niet kan slapen nét dát SMS-bericht zodat na zo'n tien keer gapen m'n kussen tóch iets beter ligt. 'k Weet: jij vind jezelf geen engel "Doe normaal-dat vind ik raar" Ikke niet. 'k Vind jou bijzonder en ook geen klein beetje maar. Dus dánk ik God voor jouw líefde die Hij steeds weer aan mij schenkt Omdat Hij in rótmomenten aan mij,maar juist óók áán JÓU dénkt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:40
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Tja wie de schoen past ..... In de eerste plaats dank ik de recensenten voor de vriendelijke reacties.
Het is heel moeilijk voor bepaalde mensen om mijn visie niet als vijandig te ervaren. Ik weet niet waar de schoen wringt maar dat zal blijken.
In de eerste plaats praat ik geen enkele kerk na. Yoga en meditatie zijn afkomstig uit het oosterse denken en hierin worden zowel in India als andere landen waar de Yoga wordt beoefend niet de God van Israel meegediend. Yoga is niet het ontspannen en het goed voelen .....Yoga is het openen van je geest voor geleide geesten. De facto is het je onderbewustzijn openzetten voor de demonen die ons omringen. In Deuteronomium 18 wordt uiteengezet wat het volk wl en niet mag.
Yoga is verbonden met Zen Boeddhisme en Zen is absoluut geen positieve macht of goede macht. Zen is de Satan in verkapte , vermomde vorm.
Wat betreft Harry Potter........ Nogmaal lees Deuteronomium 18 maar eens. Tovenaars die een literaire functie hebben ? Wat kinderen en volwassenen voorgehouden wordt is dat magie in 2 vormen voor kan komen de witte en zwarte. En Harry P is een lieve jongen die wat meetovert en dus een onschuldig vermaak?
Tovenaars ook wel heksen genoemd , druiden of wat dan ook zijn altijd zwarte magie beoefenaars. De mensen die deze films hebben bedacht en de boeken geschreven hebben niets anders in de zin dan zoveel mogelijk kinderen en ouders te laten geloven dat het een spelletje is en dat het wel wat kan lijden. Zuiver en alleen met de bedoeling om de Satan nog meer kanonnenvlees te geven.
Alleen de europeanen , die alles beredeneren en alles afdoen als onzin en onschuldig trappen hierin , net als de Amerikanen. Alle mensen die in aanraking zijn geweest met de Macumbeiros in Africa en Brazilie of de Voodoo of de Winti weten dat wat er in de boeken van harry p gebeurt geen onschuldig kinderspel is.
Ik weet dat de duivel Gods grootheid kent , maar hij zal er alles aan doen om de grootheid van Jezus belachelijk te maken en zijn eigen leugens plausibel en aangenaam.
En dat lukt hem goed. Eerst de Pokemon leugen .......dat het onschuldige poppetjes waren Toen de harry p leugen en zo gaat hij voort.
Wolf en schaapskleren ? |
Je geeft nu een theoretische uitleg.......maar heb je het zelf ervaren dat het des duivels is allemaal? Of praat je na? Ik heb trouwens nog nooit gehoord en ervaren dat Yoga voor geleide geesten is???????? heb jij dat ervaren tijdens Yoga?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 19 augustus 2012, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:42
|
|
|
Vóór mij staan ze saam´ bij de groentekraam Hij met een sigaar grijze kop met haar Zij met wandelstok Blauwe ruitjesrok Dan ineens is´t dáár die blik van hém naar háár ´n Knipoog. Één seconde maar wat een lief gebaar... dit is wat je zegt: Liefde in het écht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Geloof ook dat dat DE WAARHEID is!!! |
Het is zo jammer dat een ieder zijn eigen Waarheid heeft.....en die vind dat dan De Waarheid......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat heel veel christenen niet door hebben hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Deze nonchalante houding zorgt ervoor dat heel veel christenen zich in laten met occulte zaken. En als je er dan wat van zegt, krijg je als reactie: ik neem het niet zo serieus allemaal. |
Dat is zo ja... er wel mee bezig zijn maar het tegelijk wegpoetsen en relativeren.. deed de "andere kant" dat ook maar maar de duvel zit niet stil als je hem opening geeft. Ik ben het ermee eens als men aanhaalt wat in de bijbel staat: de wereld die "in het boze ligt"... oftewel de gevolgen van de zondeval, het feit dat satan blijkbaar zijn gang nog kan gaan ondanks zijn overwonnen staat en de voor hem zekere toekomst. Toch Cortazar heb ik meer bij "het satanisme" het beeld actief satanisme bedrijven... en daar zelf dader in zijn, slachtoffers in betrekken en die weer tot dader maken... de rituelen en het daadwerkelijk Jezus bespotten..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 19 augustus 2012, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:02
|
|
|
ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.
Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind. Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.
En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga ....... De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.
Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .
Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.
Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.
Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is zo jammer dat een ieder zijn eigen Waarheid heeft.....en die vind dat dan De Waarheid...... |
wat vind jij dan DE waarheid Willemijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:15
|
|
|
JOL252 schreef: | Net weer thuis van een lekker lang weekend...
Zij gingen voort van raketijsje tot raketijsje en verschenen met tong op de schoenen weer thuis. |
Ach als je maar lekker hebt genoten toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:20
|
|
|
Als verkoopster in een bakkerij zie ik heel veel mensen. Sommige laten meer indrukken achter dan ze beseffen.....
Ik schrik als ik jou zie Je kleur is bleek , je hoofd is kaal Strak om je hoofd geknoopt draag jij een donker-roze shawl Ik kijk naar jou,je blik is moe Jouw ogen zijn verdriet Je lijkt een lief en zorgzaam mens Ook jij verdient dit niet. Een groot gevecht-een felle strijd Ik hoop dat jij zal winnen zodat de kanker spoedig aan z'n terugreis kan beginnen. Ik ken je niet of nauw'lijks toch zie ik je elke week je koopt altijd een halfje bruin krentebollen en een cake Hoelang nog, denk ik stiekum zal ik jou een brood verkopen? Is dit misschien de laatste keer dat ik jou hier weg zie lopen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:23
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.
Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind. Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.
En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga ....... De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.
Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .
Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.
Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.
Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua. |
Bedankt voor je respons En dat laatste kan ik volledig amen opzeggen!! Heb zelf niet zoveel verstand van yoga maar van wat ik er van gezien heb, zijn het gewoon gymnastiek oefeningen, dezelfde oefeningen die ik ook weleens in de sportschool gedaan heb. Toen heten ze gewoon buikspieroefening enz i.pv. die indische namen die yoga er aan geeft. En spierversterkende oefeningen heb ik in mijn beroep wel nodig. (maar even voor de goed orde ik doe niet aan yoga) Wat bedoel je over het in extase raken bij kerkdiensten? Christelijke kerkdiensten? Vallen in de Geest enzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:26
|
|
|
ANITA412 schreef: | Als verkoopster in een bakkerij zie ik heel veel mensen. Sommige laten meer indrukken achter dan ze beseffen.....
Ik schrik als ik jou zie Je kleur is bleek , je hoofd is kaal Strak om je hoofd geknoopt draag jij een donker-roze shawl Ik kijk naar jou,je blik is moe Jouw ogen zijn verdriet Je lijkt een lief en zorgzaam mens Ook jij verdient dit niet. Een groot gevecht-een felle strijd Ik hoop dat jij zal winnen zodat de kanker spoedig aan z'n terugreis kan beginnen. Ik ken je niet of nauw'lijks toch zie ik je elke week je koopt altijd een halfje bruin krentebollen en een cake Hoelang nog, denk ik stiekum zal ik jou een brood verkopen? Is dit misschien de laatste keer dat ik jou hier weg zie lopen.... |
Wat mooi schrijf je die gedichten zelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:27
|
|
|
dubbel geplaatst
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zondag 19 augustus 2012, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:28
|
|
|
Dankjewel Jans.. urls vergeten
Laatst aangepast door
|
TJOKLAT313
|
op zondag 19 augustus 2012, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:31
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Wat mooi schrijf je die gedichten zelf? |
Ja,ik vind het erg leuk om gedichten te schrijven-gewoon over alledaagse dingen. Ik sta al weer een tijdje op CM ,maar nu pas zag ik dat je ze hier ook kon postten. Dus maar meteen in drievoud gedaan;)
Fijne zomeravond nog!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:36
|
|
|
ANITA412 schreef: | Ja,ik vind het erg leuk om gedichten te schrijven-gewoon over alledaagse dingen. Ik sta al weer een tijdje op CM ,maar nu pas zag ik dat je ze hier ook kon postten. Dus maar meteen in drievoud gedaan;)
Fijne zomeravond nog! |
Idd erg mooi gedicht misschien goed om topic gedichten weer naar boven te halen hoef je niet steeds nieuwe topics te openen Zal hem even voor je naar boven halen hopelijk lezen we dan nog meer van je 
Pfffffff 15 pagina's met topics doorgelezen maar gedichten topic is heeeeeeel ver weggezakken.. dan maar een nieuw topic daarin openen
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zondag 19 augustus 2012, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|