Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:18
|
|
|
BART347 schreef: | ik weet nog een vraag, (deze is ook heel gemeen!!!) helaas weet ik deze vraag niet geheel origineel meer, maar heb m daarom iets aangepast. LET OP: heel goed lezen wat er staat!!! het antwoord is relatief makkelijk te berekenen, maar denk eerst goed na! denk ook aan mogelijk meerdere oplossingsmogelijkheden.
dit is de vraag:
1- een springerige kat heeft een belletje aan zijn staart; 2- wanneer de kat t belletje aan zn staart hoort bellen, schrikt hij; 3- wanneer de kat schrikt spingt hij exact twee keer zo ver als zijn laatste sprong. 4- de kat springt elke seconde voor zich uit. 5- de kat springt altijd in een rechte lijn in het verlengde van de voorgaande sprong. (kortste weg) 6- de maximale sprongafstand is onbeperkt. 7- de kat springt altijd minimaal 1 meter ver.
hoeveel tijd kost het deze kat om 89 km af te leggen?
(en nee het is geen 17 seconden) |
nog niemand een antwoord...
hier een tip: de tijdsduur is 14,5 minuten, de kat legt daarbij 1 meter meer af dan nodig. nu nog de vraag: waarom?
(denk aan t belletje aan zijn staart)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:23
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je verwacht dat hier een gewone vrouw zit, kun je lang wachten. |
Normale mannen zijn ook een zeldzaamheid....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:29
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Koning David is een man geweest die heel wat successen behaalde. Hij was het die de reus Goliath versloeg. Als generaal was hij populairder dan zijn koning Saul. En hoeveel vijanden heeft hij als koning niet verslagen?!
Maar David kende ook andere tijden. In psalm 31 komen we een zwaar aangevochten mens tegen. Je leest van vijanden en vervolgers, van angst en zwakte, van schuldbesef en geestelijke verlatenheid.
Veel sombere woorden dus. Maar David schrijft ook iets anders. Want ondanks al die negatieve ervaringen, ondanks het feit dat zijn ogen gezwollen zijn van verdriet, belijdt hij zijn geloof en vertrouwen: ‘mijn tijden zijn in Uw hand’. Hij weet dat de wurgende greep van de dood geen vat op hem heeft. Het is de beschermende hand van God die hem vasthoudt.
Mijn tijden – in Uw hand. In het Hebreeuws zijn het maar twee woorden.
Mijn tijdén – let op het meervoud! Tijden, dat wil zeggen: je hele leven met alle wisselingen daarin. Alle tijden vanaf de geboorte tot en met het sterven. Goede en slechte tijden. Tijden van vreugde en tijden van verdriet. Al die tijden, zo gelooft David, zijn in Gods hand.
Bijbelschrijvers gebruiken graag het beeld van de hand van God. Bij de hand van God denken zij aan de macht van God. Als Gods hand je draagt, dan kan je nauwelijks iets gebeuren. En als je in de hand van God bent, dan ben je voor altijd veilig.
Dat wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren. In deze psalm gaat het juist over hoeveel ellende een mens kan meemaken. Wat kunnen mensen je allemaal niet aandoen! Welke verschrikkelijke ziekten kunnen een mens allemaal niet treffen. Het wordt in deze psalm allemaal benoemd en niet verzwegen.
Maar toch! Toch gelooft David dat al die gebeurtenissen de tijden van zijn leven uiteindelijk niet bepalen. Wij zijn niet aan onszelf overgelaten. Of aan de ander. Of aan het noodlot. Wij zijn geborgen in Gods handpalm.
Mijn tijden zijn in Gods hand.
Het zijn dus geen woorden van een man die vanuit een comfortabele positie op God vertrouwt. Deze belijdenis klinkt te midden van veel verwarring en nood. Maar David vertrouwt op God, op Zijn Macht, op Zijn hand. Een hand waar David Gods hart achter weet. God houdt hem vast omdat Hij hem liefheeft. Het is daarom een Vaderhand die nooit loslaat. Een genadige hand in Christus. Een sterke hand die vasthoudt door de diepten heen. Dat wil niet zeggen dat een mens die hand altijd voelt en beleeft. Het kan geweldig donker zijn. Je zult maar een onbegrijpelijke weg moeten gaan. Door het dal van de schaduw van de dood bijvoorbeeld. Ook David was het zicht op God soms kwijt. Toch bleef Hij het zeggen: “Mijn tijden zijn in Uw hand”. Dat is geloven. Door alle strijd en aanvechting heen! |
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:36
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja je gaat soms twijfelen aan jezelf, doe ik het wel goed dan, enne, ben ik nu niet te streng met zijn mobiel en tablet inleveren, maar ik heb hem van tevoren gewaarschuwd voor de gevolgen. Dus nu een maand afkicken, geen mobiel, geen tablet. |
Juist goed hoor je hebt een grens gesteld en daar houdt je je aan. laat hem de consequenties maar dragen daar leert ie van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:40
|
|
|
INGE721 schreef: | Normale mannen zijn ook een zeldzaamheid....  | Je hebt gelijk, Inge.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:40
|
|
|
Geweldig mooi hoe je dit neerschrijft...ik voel dat ook wel maar kan het soms zo moeilijk verwoorden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:50
|
|
|
INGE721 schreef: | Normale mannen zijn ook een zeldzaamheid....  |
IS DAT ECHT WAAR????
Oke...dan ga ik dat vanaf nu geloven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:52
|
|
|
@ Zwaan,
Ben je niet in de war met 'Coping'? 'Hoping'? of 'Misunderstanding?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Shanita, het begint me te irriteren dat je hier weer over seksueel misbruik gaat schrijven. Niet dat dat niet erg is, maar meer omdat je daarmee de definitie weer aan het vervagen bent. En wat nu juist nodig is, is dat we een zuivere definitie blijven hanteren. De bronnen die ik aangehaald heb, waren juist geen christelijke bronnen en hadden een vrij objectief karakter. We hebben er veel meer aan om gewoon met elkaar van gedachten te wisselen over dit topic, dan deze emotionele reactie, die nergens op slaat. Ik kan ook wel erge dingen bedenken die mensen elkaar aandoen, maar ik noem niet alles meteen occult. Dat probeer jij wel te doen... |
Seksuele kindermishandeling...verborgen, en verborgen is weer occult. Ik kan me geen ergere dingen voorstellen.
Quote: | Ik kan ook wel erge dingen bedenken die mensen elkaar aandoen | En daarmee zeggende bagatelisseer je het, niet alleen voor mij, maar ook voor anderen.
Snel uit je bewustzijn...
Vaak, als ik er iets over zei: 'ja, maar jij werd gemanipuleert', 'ja maar jij was slachtoffer van machtsmisbruik'....Zeker in het begin...
Geeft me te denken....
Sterkte...
Ermee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:27
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Seksuele kindermishandeling...verborgen, en verborgen is weer occult. Ik kan me geen ergere dingen voorstellen.
En daarmee zeggende bagatelisseer je het, niet alleen voor mij, maar ook voor anderen.
Snel uit je bewustzijn...
Vaak, als ik er iets over zei: 'ja, maar jij werd gemanipuleert', 'ja maar jij was slachtoffer van machtsmisbruik'....Zeker in het begin...
Geeft me te denken....
Sterkte...
Ermee... | Begrijp je nu echt niet waar het om gaat? Je moet niet elk willekeurig onderwerp naar je hand willen zetten, en dat doe je op dit moment. Niet alles wat in het verborgene gebeurt is occult. Seksueel misbruik is geen occultisme, en jouw reacties passen dus niet in dit verhaal. Dat wil niet zeggen, dat het niet erg is, wat er met je gebeurd is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 00:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:44
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik denk dat we pas werkelijk kunnen zeggen wie God is, als Hij zich aan onze ziel openbaart. |
Ik denk dat het een leerweg is, mamaloe. Een baby in de genade, die weet echt wel wie z'n Vader is, maar dat ook zeggen is een ander verhaal. Daarnaast, God heeft Zich bekend willen maken in Zijn Woord, en in het geven van een weg na de zondeval, om weer met Hem te gaan leven, en Hem weer te vinden. Op zich is dat alleen al iets, wat heel veel zegt over Wie God is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:48
|
|
|
Mmm doet me toch goed te horen dat dit niet een te strenge aanpak is, consequent zijn betekent voor een kind ook duidelijkheid verschaffen, en duidelijkheid geeft een kind weer veiligheid dus is misschien toch wel ok zo even een maandje voor hem op de blaren zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 00:53
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ik denk dat het een leerweg is, mamaloe. Een baby in de genade, die weet echt wel wie z'n Vader is, maar dat ook zeggen is een ander verhaal. Daarnaast, God heeft Zich bekend willen maken in Zijn Woord, en in het geven van een weg na de zondeval, om weer met Hem te gaan leven, en Hem weer te vinden. Op zich is dat alleen al iets, wat heel veel zegt over Wie God is. |
Ben ik met je eens Willem, vanuit Gods woord kunnen we erover praten wie God is inderdaad dat is waar, maar er daadwerkelijk UIT kunnen praten wie God is, dan word het een ander verhaal......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 01:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Begrijp je nu echt niet waar het om gaat? Je moet niet elk willekeurig onderwerp naar je hand willen zetten, en dat doe je op dit moment. Niet alles wat in het verborgene gebeurt is occult. Seksueel misbruik is geen occultisme, en jouw reacties passen dus niet in dit verhaal. Dat wil niet zeggen, dat het niet erg is, wat er met je gebeurd is. |
Deze x ben ik het met je eens Chat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 01:05
|
|
|
ANITA412 schreef: | A.s zaterdag 15 september organiseer ik een gezellige middag/avond in en nabij het Natuurcentrum van Gorinchem. Het Natuurcentrum bevat een kinderboerderij, een educatief centrum en een theehuis. Het Natuurcentrum Gorinchem herbergt veel verschillende dieren en het gebouw is omringd door veel groen en mooie oude bomen Hierdoor biedt het Natuurcentrum vele mogelijkheden voor jong en oud. Het gebouw is in een bijzondere en speelse stijl gebouwd, er is gebruik gemaakt van veel vrolijke kleuren. Kortom; een bezoek aan het Natuurcentrum is de moeite waard!
Wat gaan we doen? -15.00-16.00 uur- We ontmoeten elkaar in het theehuis ,waar we met elkaar kennis kunnen maken onder het genot van een gezellig kopje thee of koffie met iets lekkers.
-16.00 uur-17.00 uur Daarna maken we een korte wandeling(lees:slenteren we) door het natuurcentrum/kinderboerderij
-17.00/17.30 uur-?- om vervolgens lekker wat te gaan eten bij de Griek of Chinees in Gorinchem. (waar de meeste voorkeur naar uit gaat)
Ik zou het leuk vinden als jij óók van de partij bent ! Laat je even weten als je komt? Uiteraard mag je een introducé (hoeft geen CM lid te zijn ) meenemen. Maar laat dit dan wel even weten.
Kosten (reken op zo'n 25 euro) zijn voor eigen rekening. Entree Natuurcentrum is gratis. Op het terrein van het Natuurcentrum zelf kan niet geparkeerd worden. Parkeren kan in de omliggende wijken achter de flats.
Als je je aanmeld krijg je minstens een week vooraf meer informatie. (graag aanmelden vóór 12 september) De activiteit gaat door bij deelname van minstens vijf personen |
Helaas is dit te ver rijden voor mij, maar ik wilde je wel zeggen dat ik het erg leuk, en duidelijk vind opgezet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 02:02
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sja kan zijn. Maar kan God dan ook het gebrek aan een goede moeder later alsnog invullen? Ik ervaar God nu wel als een goede Vader, maar niet als een moeder. En ik heb beide gemist.
Ik denk dat het essentieel is dat mensen (incl kids) God weer als Vader leren kennen. Jezus is daar tenslotte voor gestorven, om die relatie weer te herstellen. |
Geen ding is bij God onmogelijk. Het vergelijken van een aardse vader met onze Hemelse Vader, gaat snel mank denk ik. Daarnaast, God is vrij in wat Hij geeft, ook in wat Hij vind dat we nodig hebben. Zelf heb ik achteraf gezien dat ik voor de verantwoording ben gaan leven van mijn aardse vader ( het gaat me te ver hier erg over uit te wijden), en ben na zijn overleiden zover gegaan, dat ik niets meer met God wilde te maken hebben. Het KON niet zo zijn, dat God mijn vader wegnam, om een voor mij zo moeilijk moment. Maar achteraf, het was nodig om God als mijn Vader te leren kennen. Ik, die niets meer met Hem wilde te maken hebben, zocht Hij op, en liet me zien dat Hij me wel zag, terwijl ik me van iedereen verlaten voelde. En het beeld van Vader staat los van het beeld wat ik van mijn vader had. Maar daarmee is het geen regel dat God zo werkt. Dit zal voor iedereen anders voelen, zo denk ik, en kan dan ook geen oordeel geven over wat God geeft, en dat in relatie tot wat we hebben gemist. Het is niet zo, dat God alles geeft wat we eerder gemist hebben, denk ik. En wat Hij geeft, is aan Hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 08:18
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Mijn reactie hierop is, dat het niet beperkt blijft tot het ontbreken van een goede liefdevolle vader. God heeft het zo geschapen, dat een man en een vrouw niet gelijk zijn. Vaderschap is belangrijk, maar komt pas tot zijn recht, als er een moeder is die een kind de zorg en de veiligheid bied om kind te mogen zijn. Een kind zoekt de geborgenheid allereerst bij moeder, om liefdevol en zorgenloos de basis te ontvangen om mens te zijn, liefde te ontvangen, liefde te geven, de ontwikkeling te krijgen in praten en lopen, voeding te genieten en te mogen groeien tot tiener. De vaderrol is in deze vaak zo anders. Een vader is er om een kind weerbaar te maken naar buiten toe, de veiligheid te bieden tegen aanvallen van buiten af, en het kind naar de volwassenheid toe te loodsen, om zelfstandig zijn/haar weg te vinden. Dit is slechts een aan tippen van, maar ik wil er mee zeggen, dat er zoveel is, wat tegenwoordig uit balans is. Het kind is vaak niet meer dan iets leuks, wat zo snel mogelijk moet worden ondergebracht op een opvang, om in de vakanties alles te krijgen wat het maar wil, als het maar stil is en geniet, en als het ouders maar een gevoel geeft dat ze goed voor het kind zijn. Dat een kind mag opgroeien binnen de bescherming van een gezin is al geen vanzelfsprekendheid meer, zo ook het hebben van een vader die ook een vader is. Maar hetzelfde geld voor een moeder. |
Het is 2012 en het is net of ik iets lees wat in mijn jeugd actueel is....Vader zorgt voor brood op de plank en moeder zorgt......Als je kind op de creche zit is er geen balans? Gelukkig is het mij als moeder ook nog aardig gelukt mijn kinderen naar de volwassenheid te loodsen ondanks dat ze een werkende moeder hadden en hadden ze ook een vader die zorg en veiligheid bood om kind te kunnen zijn ondanks dat hij ook werkte........ En nee, ze hebben wat dat betreft zeker geen traumatische jeugd gehad.........ik had het er recent nog met ze over en geloof me ze zijn mondig en open genoeg om het ook te melden als het anders was....... Een ieder maakt daar zelf keuzes in die bij haar/zijn situatie past maar om nu te stellen dat kinderen slechter af gaan als ze naar de creche gaan of naar een oppas is mij echt een brug te ver....en dat vrouwen alleen voor de zorg zijn en mannen er zijn om hun kinderen naar de volwassenheid te loodsen......pffff
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 08:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 08:35
|
|
|
SHANITA130 schreef: | @ Zwaan,
Ben je niet in de war met 'Coping'? 'Hoping'? of 'Misunderstanding? |
Nee ik ben niet in de war, je verdraait de heleboel en dat mag niet gezegd worden.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 08:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je durft nogal wat te schrijven Zwaan......dus jij doet het wel goed? En je mag wel zo oordelen over andersdenkenden???? Alleen wat jij denkt wat goed is is ook goed? Dan hoef je ook niet meer van gedachten te wisselen hier op het forum.... |
Schrijven staat vrij en over oordelen dat doen we allemaal alleen de mens heeft dat zelf niet in de gaten als het maar in hem of haar straatje past. De Waarheid mag tegenwoordig niet meer gezegd worden dat houd in overal water bij de wijn doen. Daarom krijg je ook lauwe christenen of terwijl " naam christenen" die hebben hun eigen geloof en manieren van denken op die manier er te komen. De vraag is of deze mensen wel echt tot wedergeboorte zijn gekomen want dan doen je niet aan yoga, meditatie, enz.
Aan de vrucht herken je de boom
<><
Zwaan
Laatst aangepast door
|
ZWAAN995
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 08:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 09:05
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Schrijven staat vrij en over oordelen dat doen we allemaal alleen de mens heeft dat zelf niet in de gaten als het maar in hem of haar straatje past. De Waarheid mag tegenwoordig niet meer gezegd worden dat houd in overal water bij de wijn doen. Daarom krijg je ook lauwe christenen of terwijl " naam christenen" die hebben hun eigen geloof en manieren van denken op die manier er te komen. De vraag is of deze mensen wel echt tot wedergeboorte zijn gekomen want dan doen je niet aan yoga, meditatie, enz.
<><
Zwaan |
En jij weet dus wie er lauwe christenen zijn? Naamchristenen? Eigen geloof? Wie er wel of niet wedergeboren is (want dan doe je niet dit of dat? Is dat niet ietsje te simpel??). Net zoals er mensen zijn die het niet als fijn ervaren dat overal teruggekomen wordt op kindermisbruik ervaar ik het niet als prettig dat jij overal met je waarschuwingsprenten te berde komt. Het is duidelijk hoe je over anderen denkt. Laat deze mensen dan ook verder discussiëren en van gedachten wisselen, jouw punt is nu duidelijk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 09:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 09:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is 2012 en het is net of ik iets lees wat in mijn jeugd actueel is....Vader zorgt voor brood op de plank en moeder zorgt......Als je kind op de creche zit is er geen balans? Gelukkig is het mij als moeder ook nog aardig gelukt mijn kinderen naar de volwassenheid te loodsen ondanks dat ze een werkende moeder hadden en hadden ze ook een vader die zorg en veiligheid bood om kind te kunnen zijn ondanks dat hij ook werkte........ En nee, ze hebben wat dat betreft zeker geen traumatische jeugd gehad.........ik had het er recent nog met ze over en geloof me ze zijn mondig en open genoeg om het ook te melden als het anders was....... Een ieder maakt daar zelf keuzes in die bij haar/zijn situatie past maar om nu te stellen dat kinderen slechter af gaan als ze naar de creche gaan of naar een oppas is mij echt een brug te ver....en dat vrouwen alleen voor de zorg zijn en mannen er zijn om hun kinderen naar de volwassenheid te loodsen......pffff |
Ha Willemijn. Ik geloof niet dat je mijn stuk goed gelezen hebt. Dat we in 2012 leven weet ik, dat ouders werken weet ik ook. Dat het jou gelukt is je kinderen aardig naar de volwassenheid te loodsen, is een mooi gegeven om dankbaar voor te zijn. Ik geef alleen maar aan dat man en vrouw niet gelijk zijn, dat hun rol richting de kinderen anders is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jou man je kind heeft gedragen tijdens de zwangerschap, en dat hij direct na de geboorte een gelijke band ervaarde als er was tussen jou en je kind. Het is gewoon anders. En ik weet echt wel waar ik het over heb. En daarmee geef ik niet af op werkende moeders. Wel is het een gegeven dat er veel kinderen in 2012 veel te kort komen, en dat dit wel eens veroorzaakt word door werkende ouders die hun carriere voor hun kinderen zetten, is bewezen. En niet uit stukken uit een bepaalde kring, ook niet uit stukken uit jou jeugd. Het is redelijk actueel zelfs. Een onderzoek van begin dit jaar, als gevolg van bezuinigingen kinderopvang en de gevolgen daarvan, zijn echt van DIT jaar. En dat kinderen de dupe daarvan worden, soms uren alleen in huis doorbrengen, is van deze tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:14
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Schrijven staat vrij en over oordelen dat doen we allemaal alleen de mens heeft dat zelf niet in de gaten als het maar in hem of haar straatje past. De Waarheid mag tegenwoordig niet meer gezegd worden dat houd in overal water bij de wijn doen. Daarom krijg je ook lauwe christenen of terwijl " naam christenen" die hebben hun eigen geloof en manieren van denken op die manier er te komen. De vraag is of deze mensen wel echt tot wedergeboorte zijn gekomen want dan doen je niet aan yoga, meditatie, enz.
<><
Zwaan |
Ik ben het er niet mee eens dat de waarheid niet meer gezegd mag worden. Wel komt de vraag naar boven, wie heeft de waarheid in pacht? We hebben allemaal Gods woord, en daarnaast ons eigen leven en ervaring. Aangevult met tal van boeken en onderzoeken, geschiedenis en dergelijke. Maar waarheid, het zal altijd een discussie blijven. En ik denk ook dat dat goed is. Maar dan wel op gelijkwaardige manier. Niemand heeft het alleenrecht op bezit van de waarheid, en ik denk ook niet dat dat een vereiste is. Wel zijn er basis zaken die waarheid noodzakelijk maken. En dat is Gods wil en wet. En Christus zelf heeft die samengevat, God lief te hebben boven allen, en je naaste als jezelf. En daarbij heeft Hij ons een voorbeeld meegegeven van een gebed, Het onze Vader. Iedereen mag van mening verschillen, maar oordelen en veroordelen is in mijn ogen geen christelijke levenshouding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:14
|
|
|
Ik zal niet zeggen dat ik alle maatschappelijke veranderingen als een zegen beschouw maar ik juich een meer gevoelige en affectieve rol van de vader zeker toe. Ik vind het prima dat vaders zich meer met de opvoeding bezighouden en ook een gevoelsband met de kinderen opbouwen. Kinderen hebben affectie, zekerheid en structuur nodig en daar kan de vader, ook al was dat niet zijn traditionele rol, prima toe bijdragen. Velen van ons, ik ook, zijn traditioneel grootgebracht met moeder regelt het huishouden en vader is weinig thuis vanwege de plichten in samenleving en kerk. Knuffel je kinderen maar, lees ze voor, ga met ze op stap, leef liefde en vergeving voor en stimuleer eigen ontwikkeling. Dat kunnen vaders ook heel goed al is het niet de gewoonte. Het is maar zeer de vraag of de in kerken gegroeide traditionele rol ook Gods wil is. Veel kinderen kwamen daarin tekort.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik zal niet zeggen dat ik alle maatschappelijke veranderingen als een zegen beschouw maar ik juich een meer gevoelige en affectieve rol van de vader zeker toe. Ik vind het prima dat vaders zich meer met de opvoeding bezighouden en ook een gevoelsband met de kinderen opbouwen. Kinderen hebben affectie, zekerheid en structuur nodig en daar kan de vader, ook al was dat niet zijn traditionele rol, prima toe bijdragen. Velen van ons, ik ook, zijn traditioneel grootgebracht met moeder regelt het huishouden en vader is weinig thuis vanwege de plichten in samenleving en kerk. Knuffel je kinderen maar, lees ze voor, ga met ze op stap en stimuleer eigen ontwikkeling. Dat kunnen vaders ook heel goed al is het niet de traditionele rol. Het is maar zeer de vraag of de in kerken gegroeide traditionele rol ook Gods wil is.
Thomas. |
Ben het helemaal met je eens THomas, al vergt het nogal is denkwerk om hier goed je weg in te vinden. Ik ga ook niet standaard uit van het traditionele denken, wel is het een natuurlijk gegeven dat een vader anders met dingen omgaat dan een moeder, en een kind een moeder in spontaan gedrag voor andere dingen opzoekt dan een vader. Een kind wat gevallen is, en pa en ma zijn beiden aanwezig, zal in erg veel gevallen eerst ma opzoeken. En ik ben van mening dat dit niets zegt over de waarde van vader of moeder, wel dat ze anders zijn. En dat maakt het eigenlijk alleen maar mooi. De opmerking over "de in de kerken gegroeide traditionele rol" is wel erg breed, vind ik, daar er ook in kerken verschillend over gedacht en mee omgegaan wordt, naar mijn mening.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 10:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:41
|
|
|
JOL252 schreef: | nee hoor, niet te streng.. maar consequent. Stel dat je terug was gekomen op wat je hem van te voren had gezegd dan neemt ie je de volgende keer niet meer serieus, dus super dat je je woord nakomt. Maar ik herken dat wel, dat toch nog afwegen of je het wel goed doet... |
Consequent zijn is niet altijd even gemakkelijk, zeker niet als je ook nog is met gevoel met je kinderen omgaat. Ik zelf merk dat het me soms evenveel pijn doet als het kind. Maar tegelijk, houden van je kind is niet dat je alles toestaat. Juist niet. Maar het met plezier uitoefenen is het niet. Maar duidelijkheid bieden vooraf is noodzaak, maar soms even moeilijk als het toepassen van de consequenties. Het blijft een boeiend onderwerp, opvoeden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:42
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Koning David is een man geweest die heel wat successen behaalde. Hij was het die de reus Goliath versloeg. Als generaal was hij populairder dan zijn koning Saul. En hoeveel vijanden heeft hij als koning niet verslagen?!
Maar David kende ook andere tijden. In psalm 31 komen we een zwaar aangevochten mens tegen. Je leest van vijanden en vervolgers, van angst en zwakte, van schuldbesef en geestelijke verlatenheid.
Veel sombere woorden dus. Maar David schrijft ook iets anders. Want ondanks al die negatieve ervaringen, ondanks het feit dat zijn ogen gezwollen zijn van verdriet, belijdt hij zijn geloof en vertrouwen: ‘mijn tijden zijn in Uw hand’. Hij weet dat de wurgende greep van de dood geen vat op hem heeft. Het is de beschermende hand van God die hem vasthoudt.
Mijn tijden – in Uw hand. In het Hebreeuws zijn het maar twee woorden.
Mijn tijdén – let op het meervoud! Tijden, dat wil zeggen: je hele leven met alle wisselingen daarin. Alle tijden vanaf de geboorte tot en met het sterven. Goede en slechte tijden. Tijden van vreugde en tijden van verdriet. Al die tijden, zo gelooft David, zijn in Gods hand.
Bijbelschrijvers gebruiken graag het beeld van de hand van God. Bij de hand van God denken zij aan de macht van God. Als Gods hand je draagt, dan kan je nauwelijks iets gebeuren. En als je in de hand van God bent, dan ben je voor altijd veilig.
Dat wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren. In deze psalm gaat het juist over hoeveel ellende een mens kan meemaken. Wat kunnen mensen je allemaal niet aandoen! Welke verschrikkelijke ziekten kunnen een mens allemaal niet treffen. Het wordt in deze psalm allemaal benoemd en niet verzwegen.
Maar toch! Toch gelooft David dat al die gebeurtenissen de tijden van zijn leven uiteindelijk niet bepalen. Wij zijn niet aan onszelf overgelaten. Of aan de ander. Of aan het noodlot. Wij zijn geborgen in Gods handpalm.
Mijn tijden zijn in Gods hand.
Het zijn dus geen woorden van een man die vanuit een comfortabele positie op God vertrouwt. Deze belijdenis klinkt te midden van veel verwarring en nood. Maar David vertrouwt op God, op Zijn Macht, op Zijn hand. Een hand waar David Gods hart achter weet. God houdt hem vast omdat Hij hem liefheeft. Het is daarom een Vaderhand die nooit loslaat. Een genadige hand in Christus. Een sterke hand die vasthoudt door de diepten heen. Dat wil niet zeggen dat een mens die hand altijd voelt en beleeft. Het kan geweldig donker zijn. Je zult maar een onbegrijpelijke weg moeten gaan. Door het dal van de schaduw van de dood bijvoorbeeld. Ook David was het zicht op God soms kwijt. Toch bleef Hij het zeggen: “Mijn tijden zijn in Uw hand”. Dat is geloven. Door alle strijd en aanvechting heen! |
Ja prachtig verwoord,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:44
|
|
|
Zeker een heel goede preek shanita,ik ga de anderen van hem ook es luisteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:52
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | De vraag is of deze mensen wel echt tot wedergeboorte zijn gekomen want dan doen je niet aan yoga, meditatie, enz.
<><
Zwaan |
Dat is wel een hele veroordelende uitspraak Zwaan. Als je de uitspraken van degene hier die aan yoga doen goed gelezen hebt, dan weet je meteen al dat het niet klopt wat je zegt. We kunnen best met elkaar van mening verschillen en daarover discussiëren zonder elkaar te verketteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 10:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Shanita, het begint me te irriteren dat je hier weer over seksueel misbruik gaat schrijven. Niet dat dat niet erg is, maar meer omdat je daarmee de definitie weer aan het vervagen bent. En wat nu juist nodig is, is dat we een zuivere definitie blijven hanteren. De bronnen die ik aangehaald heb, waren juist geen christelijke bronnen en hadden een vrij objectief karakter. We hebben er veel meer aan om gewoon met elkaar van gedachten te wisselen over dit topic, dan deze emotionele reactie, die nergens op slaat. Ik kan ook wel erge dingen bedenken die mensen elkaar aandoen, maar ik noem niet alles meteen occult. Dat probeer jij wel te doen... |
Ik persoonlijk vind het niet erg als iemand reageert met een stuk emotie van eigen ervaringen,natuurlijk omdat ik dat zelf ook meestal doe, we hebben natuurlijk de nuchtere mensen hier en de mensen die met emotie schrijven,dat houd de boel dan toch mooi in evenwicht. maar vind sexuele mishandeling eigenlijk wel met occult te maken, want een dader heeft niet godgeest inzich, maar is gebonden aan een erge onreine geest, die ergens via een deur bij de dader na binnen is gegaan en als occult in het verborgene is, wat ik hier eerst las,nou dat gebuert allemaal in het verborgene dingen die een kwade geest van sexuele zonde doet, mensen verleid op de verkeerde weg op dat gebied, aan zich bind.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|