ChristianMatch

Forum

Hoog Sensitief
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4392 4393 4394 4395 4396 4397 4398 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LIAN703

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 18:54

Hoi Job.
Goed dat je ook reageert. Het is wat he dat HSPer zijn?! Zoals ik hierboven al een keer heb geschreven, denk ik dat het voor mannen een stuk lastiger is dan voor vrouwen om HSP te zijn. De maatschappij verwacht andere dingen van je, anders dan wie je bent. Dat botst. Ik denk dat het voor vrouwen al meer geaccepteerd is om gevoelig te zijn (hoewel HSPer zijn dan nog wel weer heel anders is dan men door heeft, maar goed er is meer acceptatie denk ik).

Je wordt er inderdaad mee geboren, maar je leefomgeving is daarnaast zeker erg bepalend hoe je het (en dus ook jezelf) leert zien en waarderen.
Ik denk vaak ook dat anderen er meer plezier van hebben dan jezelf, omdat HSPer zijn behoorlijk goede dingen oplevert, maar je zelf vooral de lasten draagt. Toch ben ik er van overtuigd dat er in principe goed mee te leven is, mits je je leven er op aan past.

Om je vragen te beantwoorden:
1 Er moet bij mij absoluut een goede balans zijn tussen mensen om me heen en tijd om alleen te zijn (en bij te komen). Maar er zijn natuurlijk ook weer allerlei gradaties in HSP zijn, dus dat zal erg verschillen per HSP-er. Maar het is absoluut herkenbaar.

2 Perfectionisme is een kenmerk van HS. Voor mij is het vooral een tactiek om minder kritiek te krijgen, want daar kan ik moeilijk mee om gaan, omdat me dat zooooo verschrikkelijk raakt. En dat probeer ik te voorkomen door de lat heel hoog te leggen.

3 Schuldgevoel is wel herkenbaar, hoewel ik het bij sommige dingen bijna niet heb en bij andere dingen juist heel erg.

4 Nu ik van HSP weet, ontdek ik juist dat ik veel HSP vrienden heb (die het ook nog niet wisten van zichzelf, of die er niet zo mee bezig zijn). Misschien geldt ook hier dat mannen er anders mee om hebben leren gaan, om zich te kunnen handhaven? En ze daardoor minder herkenbaar zijn?

5 Ik ben wel gewoon redelijk mezelf geweest al die tijd. Het was meer dat ik nooit snapte waarom ik soms zo heftig reageerde op dingen en daar niet goed mee om kon gaan, en dan als het ware vast liep in mezelf.
Het lijkt me logisch dat het voor iedere persoon geldt, dat wanneer je jezelf mag zijn, dat je je dan lekkerder in je vel voelt en gelukkiger bent. Maar voor jezelf opkomen, voor wie jij bent, is dus wel ontzettend belangrijk! Zowel voor HSPers als niet HSPers!

6. Deze vraag kan ik niet beantwoorden voor je. Nogmaals, ik denk dat mannen het inderdaad zwaarder hebben. Lijkt me inderdaad erg moeilijk. Nu ik weet dat ik HSP-er ben, heb ik m'n leven daarop aangepast. Inclusief mijn werk. Ik heb daarin een aanpassing gemaakt (andere baan), die hopelijk goed gaat uitpakken. Wellicht moet je daar eens heel goed over nadenken, wat je zou kunnen doen om het leefbaarder te maken voor jezelf.

Succes er mee Job. En als je nog meer vragen hebt, of lekker van je af wilt schrijven: zeker doen!

Groetjes,
Lian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 18:57

Maar even wat anders...

Er zijn mensen die medicijnen meenemen op vakantie.
Ik raad hun aan om op de site te kijken van de opiumwet
om te kijken of je medicijnen daaronder vallen.
Ik zelf heb het ondervonden dat ik mijn medicijnen niet zomaar over de grens mag meenemen.
Hiervoor heb je een Schengenverklaring nodig die je bij het CBIG
kan aanvragen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:10

Ik val vanzelf af...
in ca 8 maand tijd 7 kg kwijt. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:35

Tja als ik sommige hier lees wordt ik jaloers Twijfelende smiley
Helaas heb ik al veel dingen geprobeerd, dietistes weten niet wat ze ermee aan moeten ik houd me aan hun dieet maar afvallen ho maar... ik heb op een sportschool dieeet gedaan met twee keer per week sporten jan en alleman viel af Erika dus niet Gefrustreerde smiley zo kan ik even doorgaan... mijn huisarts zei eens je zal ermee moeten leren leven je hebt een heel moeilijk lichaam ehh... dat kan ik dus niet Huilende smiley, smiley in tranen
Dus uiteindelijk 7 jaar geleden sonja bakker en ja hoor eindelijk viel 20 kilo af.... bleef eraf ging super.... ik bleek te weinig te eten echter ik kwam op bed te liggen met zware ischias dit duurde lang ging verkeerd eten en hopla dan zit je weer in de verkeerde tret... dan medicijnen gratis 15 kilo gewicht erbij.... weet dat er mensen zijn die het niet zullen geloven maar hoe minder ik eet hoe meer ik aankom.... en dit is echt waar... Ik hoop binnenkort weer te gaan Sonja bakkeren je mag alles eten allen je leert een andere manier van eten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:36

Net terug van 4 dagen de bonte wever in Assen Lachende smiley
Nu al heimwee erna moet zelf weer eten koken,wassen, afwassen en bedenken wat te eten Huilende smiley, smiley in tranen
ach ja het leven is hard Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:40

MARISKA601 schreef:
het slechtste moment voor heel cm:

ik ben er weer;)

Denk je alles gehad te hebben kom je terug van vakantie is maris er weer Boze smiley

Welkom Maris en gedraag je he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:41

Waarom een mens pijn in zijn hoofd krijgt zodra die lekker gaat ontspannen in de vakantie Huilende smiley, smiley in tranen
Soms wilde ik dat we reserve lichaamsdelen hadden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:43

ERIKA129 schreef:
Helaas heb ik al veel dingen geprobeerd, dietistes weten niet wat ze ermee aan moeten ik houd me aan hun dieet maar afvallen ho maar... ik heb op een sportschool dieeet gedaan met twee keer per week sporten jan en alleman viel af Erika dus niet Gefrustreerde smiley zo kan ik even doorgaan... mijn huisarts zei eens je zal ermee moeten leren leven je hebt een heel moeilijk lichaam ehh... dat kan ik dus niet Huilende smiley, smiley in tranen
Dus uiteindelijk 7 jaar geleden sonja bakker en ja hoor eindelijk viel 20 kilo af.... bleef eraf ging super.... ik bleek te weinig te eten echter ik kwam op bed te liggen met zware ischias dit duurde lang ging verkeerd eten en hopla dan zit je weer in de verkeerde tret... dan medicijnen gratis 15 kilo gewicht erbij.... weet dat er mensen zijn die het niet zullen geloven maar hoe minder ik eet hoe meer ik aankom.... en dit is echt waar... Ik hoop binnenkort weer te gaan Sonja bakkeren je mag alles eten allen je leert een andere manier van eten Knipoog smiley

Ja mijn dieet is helaas niet toepasbaar op velen.
Ik kan me voorstellen dat mensen jaloers hierop zijn.
Maar ik baal er wel stevig van want een nieuwe garderobe koop je niet zo maar 1,2,3.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:44

ERIKA129 schreef:
Denk je alles gehad te hebben kom je terug van vakantie is maris er weer Boze smiley

Welkom Maris en gedraag je he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mankeert er wat aan mijn gedrag?;)
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:45

MARISKA601 schreef:
mankeert er wat aan mijn gedrag?;)

Nog niet Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 19:55

ERIKA129 schreef:
Waarom een mens pijn in zijn hoofd krijgt zodra die lekker gaat ontspannen in de vakantie Huilende smiley, smiley in tranen
Soms wilde ik dat we reserve lichaamsdelen hadden Knipoog smiley

Dat heet migraine Gefrustreerde smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:02

Afvallen lukt mij wel.
Ik vind het veel moeilijker om daarna op gewicht te blijven.
Ik houd van lekker eten en lust bijna alles.
Ben een paar geleden een tijdje op een 'slankclub' geweest.
Van EGA. Bij mij werkte dat wel. Afvallen in clubverband.
Ben ruim 20 kg afgevallen. Nu wel weer wat aangekomen
maar niet meer zo veel gelukkig.
Nu probeer ik 'zelfstandig' op gewicht te blijven.
Lukt me aardig
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:13

ANNA415 schreef:
Dat heet migraine Gefrustreerde smiley Zieke smiley

ja weet het Huilende smiley, smiley in tranen
zit nog op maar voor hoelang geen idee Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:18

ERIKA129 schreef:

Erika, even een vraagje, heb jij je weleens laten testen op je schildklieren of dat die goed functioneren?
Ik heb zelf altijd in de zorg gewerkt, maar had daar bij mezelf nooit aan gedacht, heb hetzelfde probleem gehad als jij, ik sportte als een gek, en ook zware sporten, krachttraining e.d en hardlopen, spinning, maar ik viel geen grammetje af helemaal niets, toen adviseerde de sportleraar om me te laten testen op de schildklieren, dat had ik gedaan, maar daar kwam ook niets bijzonders uit de bus.
Later bleek dus dat mijn medicijnen die ik een halfjaar daarvoor had geslikt, de boosdoener waren, die leggen je stofwisseling nagenoeg stil en dat kan wel tot een jaar duren voordat dat weer goed komt.
Vandaar dat ik nu met Cambridge bezig ben, want dat is het enige voor mij om van dat plateau af te komen, als ik die 6 à 7 kilo maar kwijt ben, dan lukt het mij welweer met sporten erbij want ik sport bijna iedere dag.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:34

't Is vrijdagmiddag
half zes
Ik ren van de roltrap
naar perron.
Te laat !...tot grote ergenis
verlaat Mijn Trein nét het station
Ik pak mijn jas
en vouw 'm op
gebruik 'm als een stoel
zodat 'k de koude ondergrond
van het perron
zo stukken minder voel.
Ik baal ,maar ik besluit
m' n dag er niet door te verpesten.
Dit is een test voor mijn humeur
dus ik begin met testen.
Op het bord vlak boven mij
zie ik dan tot grote schrik
Mijn Trein komt pas over een uur!
EEN UUR!Sorry.. een uurtje!Slik
't Is stil en koud op het station
en er is niemand te bekennen
totdat jij ineens uit het niets
van de roltrap af komt rennen.
"Is tie al weg??"vraag je gehaast
terwijl je weet wat ik ga zeggen
Zo'n leeg perron,dat spreekt voor zich
Ik hoef niks uit te leggen.
"Ja balen hé,zeg ik-wél gemeend
uit soort van goed fatsoen.
ik haal m'n schouders op en en zucht
" ...Kan er ook niks meer aan doen"
Ik hoor gemopper uit jouw mond:
"Die stomme klote-treinen"
Ze zijn te laat of veel te vroeg
en juist altijd de mijne"
"Kom op,probeer ik positief
Een uur is zo voorbij
En troost je met deze gedachte
het gebeurt dus ook bij mij!"
Er verschijnt zowaar ineens
een flauw lachje om je mond
"Achteraf valt alles mee,
wat je eerst een drama vond"
zeg je wat nonchalant
en haalt beide handen door je haar
"Ach ja,zucht je dan overdreven
Ik noem het een semi-drama dan maar!"
Ik kijk verbaasd naar je gezicht
en lach:"hier hou ik van!"
Chagerijnen doen we pas
als het echt niet anders kan
Wachten is nooit leuk,vervolg ik
maar tja...wat moét dat moet
en het is niet zo erg als je het wachten
met z'n tweetjes doet"
Hij komt naast me staan
niet zitten- want dat is niet 'vét'
zn houding stoer en toch ook lief
zo'n 'omgekeerde pet'
en voor dat ik er erg in heb
ja,het klinkt een beetje gek
hebben we zowaar een heus
interessant 'perrongesprek'
'k Voel me ineens weer puber
en ik geniet van zijn verhaal
zo eerlijk en zo kwetsbaar
en zijn humor....geniaal!
Ineens hoor ik de belletjes bij
de spoorwegovergang
"daar is tie al,zeg ik verbaasd
dat duurde niet eens zo lang"
De jongen knikt beamend
"Nou..'k had geen erg meer in de tijd
we waren zo aan 't kletsen
"Nou ,lach ik,...dat is een feit"
Hij glimlacht lief verlegen
" Maar'k vond het wel een leuk gesprek
dat onze trein te laat kwam
was uiteindelijk niet zo gék.... "

Laatst aangepast door
ANITA412
op donderdag 23 augustus 2012, 20:35
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:38

Echt een hele leuke...mooie...zo simpel, maar zo.......

(soms weet je niet hoe je dat zeggen moet he?)
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:40

Dat zijn gewoon cadeautjes op een onverwacht moment;)
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:51

MIEKE962 schreef:
Hoi Lien en Rob. Ik vond het zo ontzettend leuk de vorige keer. Ik ben zeker weer van de partij. Ik gooi een slaapzak en een luchtbed in de auto. Lachende smiley Lieve groeten Mieke

Keitof dat je er weer bij zal zijn. Heb vorige keer ook zo genoten van jou aanwezigheid Lachende smiley Blijven slapen is geen probleem, er hebben er zich al meer opgegeven om te blijven naar de zondag toe...
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:55

Een kleine informatie toevoegen
Als het weer niet zou meezitten is dat geen enkel probleem...
We hebben een grote ruimte waar we binnen ook het heel gezellig kunnen maken, en de bbq kunnen even goed opgestart worden in de overdekte ruimte.
Geen excuus om te te denken dat het weer niet mee zou zitten Knipoog smiley

Een extra vraagje
een vriend van Roosendaal (zonder vervoer) zou ook graag komen, als er iemand uit die richting komt? Wil je me dan even contacteren of hiervoor een oplossing zou kunnen geboden worden
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:24

Ondanks dat Bart weg is, hier toch even op reageren...

BART347 schreef:
in de koran wordt nadrukkelijk meerdere keren verwezen naar het het evangelie. zo staat er minstens drie keer in dat: "de joden door God verkozen zijn boven de wereldbewoners". ook hebben de joden volgens de koran de torah altijd nauwlettend in ere (origineel) gehouden.

Toch zijn de Joden minderwaardig aan de moslims, de teksten zijn dus tegenstrijdig met de publieke moslim opinie.
Daarnaast contradicteerd de koran ook zichzelf in de teksten waarin de Joden worden vergeleken met apen en varkens.

BART347 schreef:
En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie..
hoe goed kennen moslims de bijbel?, hoe goed kennen ze de koran.....??????!!!!!
hoe vaak heb jij dan tot nu toe over het evangelie gesproken met moslims?

En de moslims kennen de bijbel totaal niet, als ze al lezen, lezen ze de koran, maar over het algemeen laten ze zich de koran vertellen bij monde van de imam. Dus hoe goed kennen ze die werkelijk....

En of de islam de antichrist is? Ik ga daar niet vanuit, wel dat de islam een onderdeel is van de tactiek van de antichrist.
Maar de islam bestrijden is dan weer geen geestelijke strijd, maar juist een maatschappelijke strijd. De islam is in de grond een ideologie, het geloof is er een onderdeel van.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:28

MAMALOE463 schreef:
Erika, even een vraagje, heb jij je weleens laten testen op je schildklieren of dat die goed functioneren?
Ik heb zelf altijd in de zorg gewerkt, maar had daar bij mezelf nooit aan gedacht, heb hetzelfde probleem gehad als jij, ik sportte als een gek, en ook zware sporten, krachttraining e.d en hardlopen, spinning, maar ik viel geen grammetje af helemaal niets, toen adviseerde de sportleraar om me te laten testen op de schildklieren, dat had ik gedaan, maar daar kwam ook niets bijzonders uit de bus.
Later bleek dus dat mijn medicijnen die ik een halfjaar daarvoor had geslikt, de boosdoener waren, die leggen je stofwisseling nagenoeg stil en dat kan wel tot een jaar duren voordat dat weer goed komt.
Vandaar dat ik nu met Cambridge bezig ben, want dat is het enige voor mij om van dat plateau af te komen, als ik die 6 à 7 kilo maar kwijt ben, dan lukt het mij welweer met sporten erbij want ik sport bijna iedere dag.

Mijn schildklier is denk in mijn leven al keer of tien onderzocht!
Een maand geleden nog met gelijk allemaal andere stofjes, daar komt niks uit alles is goed... en toch is afvallen een heel groot probleem...
Maar ik ga het wel weer winnen hoor!! Heb de afgelopen 1.5 jaar al zoveel overwonnen en gewonnen dat ik deze strijd ook weer aan kan gaan maar zwaar gaat het worden! Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:30

FLOWER753 schreef:
Hannah, je kunt mij ook weer toevoegen aan de lijst. Heb je nog een bbq nodig voor dat schaap van Harald? Kwijlende smiley
Dan neem ik em gewoon weer mee.

Graag, want ik denk wel dat er lekker schapie gegeten gaat worden van de bbq.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:34

ZEELAND736 schreef:
Bovendien heel veel gedronken(thee wel te verstaan)...nuttige zaak dus....

Ik zat al haast wat anders te denken om te drinken Clown smiley

Vandaag het maar lekker makkelijk gehouden, en niet veel gekookt, alleen maar een "lapje" gemarineerde schouderkarbonade.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:36

ERIKA129 schreef:
Mijn schildklier is denk in mijn leven al keer of tien onderzocht!
Een maand geleden nog met gelijk allemaal andere stofjes, daar komt niks uit alles is goed... en toch is afvallen een heel groot probleem...
Maar ik ga het wel weer winnen hoor!! Heb de afgelopen 1.5 jaar al zoveel overwonnen en gewonnen dat ik deze strijd ook weer aan kan gaan maar zwaar gaat het worden! Twijfelende smiley

Goedzo dat zijn wijze woorden! Lachende smiley
En natuurlijk zul je ook hierin je dipjes en zwakke momenten hebben, maar daarin moet je ook niet te streng zijn voor jezelf, ti's moeilijk maar je gaat het redden, dat heb je gezien met die 20 kilo die je bent kwijt geraakt, topprestatie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:52

HANNAH810 schreef:
voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6)
Djes101, 43 jaar, regio 070
Erika129, 37 jaar, regio 0318
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078
Jans221, 51 jaar, regio 0180
Willemien943, 45 jaar, regio 010'
xabia, 48 jaar, regio belgie
Joëlle246 54jaar regio 015

willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3)
heide115, 45 jaar, regio 070
Harald940, 37 jaar, regio 038
johanurd092, 36 jaar, regio 0521

Ik heb het ook in mijn agenda gezet
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:53

Donderdag 23 augustus, Psalm 102: 10-18; Eeuwig roem.

Eeuwig roem – daar behoef je niet op te rekenen. Hooguit praten de mensen nog een paar jaar na je dood over je. ’t Was toch wel een zus of zo man of vrouw, zeggen de mensen dan. Dan is het voorbij. Voorgoed voorbij. Als je veel hebt betekent, op welk gebied dan ook, kan het iets langer duren. Dan heb je kans dat je na een eeuw nog hier en daar in een naslagwerkje met ere wordt genoemd. Slechts een enkeling overleeft qua naam de wegglijdende eeuwen. Groten in de politiek, kerkvaders, beroemde kunstenaars – maar niet de gewone man. ‘Mijn dagen gaan heen als een schaduw, ik moet verdorren als gras.’Opgaan, blinken en verzinken – dat is het normale patroon. Onze houdbaarheidsdatum is beperkt. Het kan een tijdje goed gaan, maar dan komt toch op een dag de dokter met het bericht dat er niets meer aan te doen is. Je mag afscheid nemen. ‘As is het brood dat ik eet, het water dat ik drink vermeng ik met tranen.’ Zo overgaat het de psalmdichter. Zo vergaat het Israël.
Maar dan klinkt als een klaroenstoot, dwars door de klaagzang van deze psalm heen: ‘Maar u, Heer, troont voor eeuwig, uw roem zal duren, geslacht na geslacht.’ Dat is andere taal! Dat is de troost waaraan de dichter zich optrekt. Hij maakt zichzelf niet wijs dat zijn eigen leven toch ook wel íets heeft voorgesteld heeft voorgesteld en dat het allemaal toch niet zo gek is wat hij presteerde. Nee, de eeuwige roem van de Allerhoogste, die is hem tot troost. Dat Hij er zal zijn, van generatie tot generatie, díe gedachte houdt hem op de been. Gods tij, zijn stad zal zeker komen!

Gij, Heer, troont te allen tijde,
steeds zal men uw naam belijden
van geslachte tot geslacht.
Gij zult opstaan in uw kracht.
Gij zult ons verlossing schenken,
Sion eindelijk gedenken,
Tijd is ’t voor uw grote daden,
eindelijk tijd voor uw genade.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:58

Nog voor dat ik op vakantie ben geweest al een korte vakantie geboekt tussen de kerst en oud- en nieuw.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 23:14

MAMALOE463 schreef:
Gelijk heb je Visser, die fiets moet je met respect behandelen, hij is in de vacantie al zo vaak van stal geweest, gun hem nu zijn broodnodige rust, en veiligheid
Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe was het ook alweer ...goeie raad is duur?

Nou , ik volg het van harte op hoor . Ik gun em weer een hele goeie vakantie. Lachende smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op donderdag 23 augustus 2012, 23:15
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 23:40

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 23:51

Wat gezellig dat Mariska er weer is!!!!
Wat hebben we ons k'nijn gemist!!

Welkom terug, dan ook!!
(hoezo: slechtste moment?)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4392 4393 4394 4395 4396 4397 4398 ... 6194 Volgende
Pagina 4395 van 6194