ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4404 4405 4406 4407 4408 4409 4410 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:13

ERIKA129 schreef:
Hedde gij nattigheid gehad dan Geschokte, onthutste smiley Ikke tot op heden niks komma nul Smiley met dichtgeplakte mond
Maar euh aan andere kant van het dorp een hoosbui Clown smiley
Ik woon echt aan de goede kant Knipoog smiley

Euh correctie Verlegen lachende smiley
Het hoost Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:17

De Hel is echt
De Hel is een splijtpunt een onvoorstelbaar oord.
De Hel kan niet van God zijn.

De Hel is net als kanker iets wat we niet willen horen , over willen spreken en wat we dood zwijgen.
Ook de Hel is net als Satanisme een onderwerp waar de mens niet meer mee bezig wil zijn.
God van Nederland is een Poldermodel God.
Hijj is modern , helpt mee in de huishouding en geeft vrouwen alle ruimte tot zelfontplooiing.

Hij is altijd bereid tot herzien van Zijn beslissingen , wordt nooit boos en heeft voor iedereen een goed woordje.

Hij vindt dat Allah ook wel een beetje recht heeft op zijn plekje in de wereld , want ja , waar haalt God de idee vandaan dat HIj Uniek is?

Nee Allah en Islam moeten ook een kansje hebben ......

En Israel ?
Tja die zijn schuldig aan hun eigen vernietigiing en hadden maar moeten luisteren .
Hij heeft niets met Israel en ziet hen eigenlijk meer als last dan lust.
Nee dan de KERK .......
En Calvijn en Luther ja ja dat waren toffe jongens m jammer dat ze niet een beetje meer tegen de Joden fulmineerden want dat had wel meer indruk gemaakt.

Ach ja uiteindelijk komt iedereen in de hemel.
Want de God van Nederland eeeeehm bestaat niet , want dat zegt een zekere Hendrikse uit Zeeland.
En hij kan het weten.

En de Hel ?
Tja daar is het helemaal nog niet zo druk.
Want alleen de duivel en zijn vriendjes zitten daar te duimen draaien.
hebben niets te doen.............zomerslapte.

Oja het wordt daar ook niet druk want iedereen gaat naar de hemel.
behalve Hitler en .................nog een paar slechterikken.
Maar de anderen die hun leven zelf hebben ingericht en de God van Nederland alleen maar hebben nodig gehad toen ze trouwden en een keer per week op zondag en als ze examen moeten doen , ja die gaan naar de hemel.

Tja de God van Nederland .....moet eigenlijk toch wel lief zijn en goed over Zijn gevoelens kunnen praten en vooral niet alles hoog opnemen want ach .......de waarheid ligt in het midden.

Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 25 augustus 2012, 18:20
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:25

ERIKA129 schreef:
Groeit er nu op het vrouwentopic een romance op Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Je wéét toch dat de mannen niet bij ons weg te slaan zijn?!?! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:26

ERIKA129 schreef:
Euh correctie Verlegen lachende smiley
Het hoost Huilende smiley, smiley in tranen

Logisch......dat eerste had ge nie moeten zeggen nie....... Zo ziet ge wat ervan komt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:29

ERIKA129 schreef:
Slechtste moment of moeilijkste Twijfelende smiley
Zo te moeten gaan condoleren bij een 17 jarig meisje dat de strijd tegen kanker heeft verloren!

Twee jaar geleden de ziekte geconstateerd... ze droeg het zo sterk en dapper doorging alles zonder klachten...
Een meisje dat vertrouwde op haar Heer en wist dat wat er gebeurde goed was! Ze mocht getuigen en kon daardoor haar ouders en zus tot hulp zijn in het feit dat zij moest gaan sterven...
Hoe mooi maar ook hoe onnoemelijk zwaar!!

Wow..... daar wordt je dan stil van,idd.
Voor het meisje is het feest aangebroken, maar voor de "achterblijvers" lijkt me dit zo zwaar, zo niet te begrijpen, het past zo niet in onze denkplaatjes.... Hopelijk is haar getuigenis een grote troost voor de mensen die ze moest achterlaten.
Sterkte en Troost toegewenst voor iedereen om haar heen.
(dus zeker ook voor jou, Erika Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:35

CORTAZAR588 schreef:
De Hel is echt
De Hel is een splijtpunt een onvoorstelbaar oord.
De Hel kan niet van God zijn.

De Hel is net als kanker iets wat we niet willen horen , over willen spreken en wat we dood zwijgen.
Ook de Hel is net als Satanisme een onderwerp waar de mens niet meer mee bezig wil zijn.
God van Nederland is een Poldermodel God.
Hijj is modern , helpt mee in de huishouding en geeft vrouwen alle ruimte tot zelfontplooiing.

Hij is altijd bereid tot herzien van Zijn beslissingen , wordt nooit boos en heeft voor iedereen een goed woordje.

Hij vindt dat Allah ook wel een beetje recht heeft op zijn plekje in de wereld , want ja , waar haalt God de idee vandaan dat HIj Uniek is?

Nee Allah en Islam moeten ook een kansje hebben ......

En Israel ?
Tja die zijn schuldig aan hun eigen vernietigiing en hadden maar moeten luisteren .
Hij heeft niets met Israel en ziet hen eigenlijk meer als last dan lust.
Nee dan de KERK .......
En Calvijn en Luther ja ja dat waren toffe jongens m jammer dat ze niet een beetje meer tegen de Joden fulmineerden want dat had wel meer indruk gemaakt.

Ach ja uiteindelijk komt iedereen in de hemel.
Want de God van Nederland eeeeehm bestaat niet , want dat zegt een zekere Hendrikse uit Zeeland.
En hij kan het weten.

En de Hel ?
Tja daar is het helemaal nog niet zo druk.
Want alleen de duivel en zijn vriendjes zitten daar te duimen draaien.
hebben niets te doen.............zomerslapte.

Oja het wordt daar ook niet druk want iedereen gaat naar de hemel.
behalve Hitler en .................nog een paar slechterikken.
Maar de anderen die hun leven zelf hebben ingericht en de God van Nederland alleen maar hebben nodig gehad toen ze trouwden en een keer per week op zondag en als ze examen moeten doen , ja die gaan naar de hemel.

Tja de God van Nederland .....moet eigenlijk toch wel lief zijn en goed over Zijn gevoelens kunnen praten en vooral niet alles hoog opnemen want ach .......de waarheid ligt in het midden.

BRRRRRR, WAT EEN GRIEZELIGE GEDACHTEN!
Ben ik even blij dat ik niet in demonen van welk soort dan ook geloof.
Iets meer realisme kan geen kwaad en doet geen kwaad.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:36

VISSER278 schreef:
de weerprofeten zitten er wel heeeeeeel erg naast voor vandaag .
Hier schijnt zelfs regelmatig de zon . Dat is nog es wat anders dan de 100 mm. regen die ze voor bepaalde gebieden in ons land voor vandaag afgaven. Gisteravond een uurtje regen , vanochtend een paar spetters .... visser heeft er spijt van dattie z'n was boven gehangen heeft ipv. buiten. Knipoog smiley

ik heb mn was toch nog droog gekregen buiten
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:40

STEENTJE178 schreef:
Je wéét toch dat de mannen niet bij ons weg te slaan zijn?!?! Knipoog smiley

dat hangt er toch vanaf hoe hard je slaat, als dat te hard is ben ik weg Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:41

GERRIT603 schreef:
dat hangt er toch vanaf hoe hard je slaat, als dat te hard is ben ik weg Knipoog smiley

Hoor jij nu bij het sterke geslacht?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:43

ROELANDE345 schreef:
Hoor jij nu bij het sterke geslacht?

ik heb ook mijn zwakheden, oa dat ik geen vrouwen sla Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:44

GERRIT603 schreef:
ik heb ook mijn zwakheden, oa dat ik geen vrouwen sla Lachende smiley

nou vind ik een pluspunt Lachende smiley

roelande@dieookgeenmannenslaat
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:45

Ik doe aan yoga, heb een tijdje pilletjes gehad om wat blijer te worden. Net als zoveel mensen hier als ze ervoor uit zouden durven komen.
Ik geloof in God, in Allah, in alle andere goden met een vraagteken en vooral in mezelf en in de mensheid.
Het goede doen en nastreven is mijn doel.
Met respect voor andersdenkenden.
En toch heb ik erg veel moeite met verschillende onderwerpen die ik op CM lees. Omdat de toon zo hard en (ver)oordelend is.
Een beetje mildheid misstaat niemand.
Zei ze dapper.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

CARMEN073 schreef:
2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:

Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..."
Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."

(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel. Engeltje smiley

In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn.
In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?

Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven?

Er is een spreuk: God geef mij moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en rust om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, en wijsheid om tussen deze 2 onderscheid te maken.

Nou goed, sommige dingen kan ik niet veranderen, hoog sensitief oa, dus ik kan niet tegen drukte, en ik kan meestal alleen mezelf zijn met mensen die ik al jaren ken.

Ja, dus bijvoorbeeld, zo'n CM uitje, ja, dan hou ik me een week rustig spreek bijna niets af, slaap extra veel, en dan toch lukt dat me niet.

Andere dingen lukt me wel, mijn huis schilderen, naar mijn vrijwilligerswerk gaan.

Goede films kijken goede boeken lezen. Met mensen omgaan die ik al heel lang ken, voor het vertrouwde gevoel.

Werelds gezien stel ik niet veel voor, als iemand geen redenen weet, in de wao, veel rusten, geen kinderen...

Maar ja, God bestaat, dat is voor mij letterlijk dus ook mijn redding.
Ik kan van dingen genieten, als ik naar mijn werk fiets, als ik een stukje in de buurt loop, films kijk, lezen..
En schilderen wil ik weer oppakken. Nou kan de een beter schilderen dan de ander, en ik kan het een beetje, maar oefening baart kunst, en hoe vaker je oefent en het doet hoe beter het gaat.

Ja, en ik ben ook al 40, en ja, een gezin opbouwen zie ik niet zitten, kan ook geen kinderen krijgen.
Dus eigenlijk zit ik nu én te leven, en me voor te bereiden op mijn verdere leven.
En ik vind het ontzettend jammer dat ik niet regulier kan werken, maar ja, vrijwilligerswerk, na een tijdje heb je niet meer door dat dat anders is, je moet ook op tijd komen, dingen doen en mensen om je heen.

Fijne Avond!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

CORTAZAR588 schreef:
tongentaal ?
tja ik heb er geen mening over.
is mij te moeilijk en te hoog gegrepen.

wat mij wel een zeer interessante vraag lijkt is waarom er zoveel verschillende meningen zijn over deze materie?

waarom is het voor de ene persoon een aanvulling en voor de andere een persoon een gruwel ?

alles wat God geeft is ter schraging en ter bemoediging.
nooit om over te vechten en elkaar te veroordelen tot de brandstapel.

Geloven is subjectief.
En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.

De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren.
De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch.
Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.

Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel.

Als wij hier op deze pagina , dit forum romanum elkaar al afslachten , wat is dan niet duivels daaraan ?

de hele verzuiling , art 33 , vrijgemmaakt of hoe het maar moge heten ......
is dat LIEFDE ?
Rhetorische vraag......want de mens wil ten diepste God niet dienen.
De mens wil ten diepste zichzelf verheffen en zichzelf een hele toffe peer of peerin / perin vinden .
wat is Satanisme de facto ?
Haat , zelfzucht , bevrediging van lusten , egoisme , geldzucht .........
Alleen we noemen het geen satanisme , want dan moet je een zwarte punt hoed op doen en spreuken uitspreken.

De duivel is veel te pienter om dat beeld te willen vasthouden.
Satanisme is het willen bereiken van macht , ongeacht hoe en op welke wijze , het haten van een ieder die je in de weg staat , het gebruiken van rucksichtlose manieren om je macht te bestendigen.
en natuurlijk vinden wij dat geen satanisme ......maar God wel.
Hij zegt : zalig zijn de nederigen ......etc etc.

Wij als christenen zien met huivering naar de echte satanisten , we veroordelen dat en voelen ond gelukkig veeeeeeeeeeel beter.

Maar wie zegt dat wij zoveel beter zijn ?
wie zegt dat wij geen macht willen , geen middelpunt van de belangstelling , geen carriere ?

en natuurlijk aanbidden we Satan niet .....nee me dunkt.
Maar de satan heeft meerdere manieren om de mens in zijn web verstrikt te laten raken.

Ouija borden , handlezers , sceances , iets wat begint net Y ( ik dosrt het amper te noemen ) , alternatieve geneeswijzen , strijkers , magnetiseurs ..........

allemaal onschuldig ?

Satan is het een rotzorg of jij of ik weten dat hij ergens achter zit ....
Het is hem helemaal om het even of ik accupunctuur wel of niet occult acht of niet , als ik in zijn val trap ben ik gevangen.
en alle theologie ten spijt , dat God je dan wel beschermt en dat als je wedergeboren bent dat het niet zo n vaart loopt ........

God heeft zijn woord gegeven niet voor de flauwekul.
en wat de satan bedenkt aan valsstrikken zijn altijd variaties op het bestaande.

handlezers hoe onschuldig lijkend is verboden
horoscoop idem
irisscopie idem
accupunctuur idem
magnetisme idem.

ik denk dat satanisme een verkeerde term is omdat mensen denken dat het het apert aanbidden van de boze is.
occultisme is een breder begrip en is ook van toepassing op satanisme
alles wat niet gericht is op God en Zijn Zoon , Zijn grootheid en gebruikt wordt om macht , bevrediging van wat voor lust of begeerte dan ook en tot zelfverheerlijking voert is mi satanisme / occultisme .

Uiteindelijk zijn wij mensen op deze wereld om God te dienen en Hem te verheerlijken.
En werk , carriere , eigen richting , zelfverwezenlijking etc etc etc alles wat de nieuwe eeuw ( NEW AGE ) ons aanpraat als goed en plezierih=g is niet wat tot God leidt maar tot zijn anti pode .........

ik ben het eens een keer met je eens
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 19:09

[quote=CORTAZAR588]tongentaal ?
tja ik heb er geen mening over.
is mij te moeilijk en te hoog gegrepen.

als er drie om de beurt in een taal zouden spreken, met uitleg erna, best.
Maar als ik in een gemeente zit waar iedereen tegelijk.....ja, dan denk ik waar ben ik nu terechtgekomen....massahysterie...bunch of idiots..

wat mij wel een zeer interessante vraag lijkt is waarom er zoveel verschillende meningen zijn over deze materie?

Omdat in de bijbel staat: maximaal drie, om de beurt, met uitleg....en dan gebeurt niet..., zie voorgaande reactie...

waarom is het voor de ene persoon een aanvulling en voor de andere een persoon een gruwel ?

Ik heb hier het woord gruwel niet gehoord...

alles wat God geeft is ter schraging en ter bemoediging.
nooit om over te vechten en elkaar te veroordelen tot de brandstapel.

Dit is een forum, je mag je mening geven, ik vind, ik denk, mijn mening is dat......en niet, 'dát ís zo', ja, of het moet een bewezen feit zijn.
Maar ook al denk je van het is voor míj bewezen, toch zeggen van ik denk, ik vind, mijn mening is dat....
Denk ik....

Geloven is subjectief.

Heb God lief met geheel uw hart, ziel en verstand(bijbeltekst)

En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.

De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren.
De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch.
Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.

Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel.

Ik weet allang dat God Goed is.

Als wij hier op deze pagina , dit forum romanum elkaar al afslachten , wat is dan niet duivels daaraan ?

Niemand doet dat hier...nu en dan kan het is voorkomen dat iemand wat geemotioneerd is/raakt.

de hele verzuiling , art 33 , vrijgemmaakt of hoe het maar moge heten ......
is dat LIEFDE ?

verzuiling , art 33 , Wat is dat?

Rhetorische vraag......want de mens wil ten diepste God niet dienen.
De mens wil ten diepste zichzelf verheffen en zichzelf een hele toffe peer of peerin / perin vinden .

De mens wil God wel dienen, ik wel iig. Je kan niet voor iedereen spreken.

wat is Satanisme de facto ?

de facto? Wat is dat?

Haat , zelfzucht , bevrediging van lusten , egoisme , geldzucht .........
Alleen we noemen het geen satanisme , want dan moet je een zwarte punt hoed op doen en spreuken uitspreken.

De duivel is veel te pienter om dat beeld te willen vasthouden.
Satanisme is het willen bereiken van macht , ongeacht hoe en op welke wijze , het haten van een ieder die je in de weg staat , het gebruiken van rucksichtlose manieren om je macht te bestendigen.
en natuurlijk vinden wij dat geen satanisme ......maar God wel.
Hij zegt : zalig zijn de nederigen ......etc etc.

Wij als christenen zien met huivering naar de echte satanisten , we veroordelen dat en voelen ond gelukkig veeeeeeeeeeel beter.

Maar wie zegt dat wij zoveel beter zijn ?
wie zegt dat wij geen macht willen , geen middelpunt van de belangstelling , geen carriere ?

24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

en natuurlijk aanbidden we Satan niet .....nee me dunkt.
Maar de satan heeft meerdere manieren om de mens in zijn web verstrikt te laten raken.

Ouija borden , handlezers , sceances , iets wat begint net Y ( ik dosrt het amper te noemen ) , alternatieve geneeswijzen , strijkers , magnetiseurs ..........

allemaal onschuldig ?

Iemand oordelen die aan yoga doet vind ik erg...

Satan is het een rotzorg of jij of ik weten dat hij ergens achter zit ....
Het is hem helemaal om het even of ik accupunctuur wel of niet occult acht of niet , als ik in zijn val trap ben ik gevangen.
en alle theologie ten spijt , dat God je dan wel beschermt en dat als je wedergeboren bent dat het niet zo n vaart loopt ........

God heeft zijn woord gegeven niet voor de flauwekul.
en wat de satan bedenkt aan valsstrikken zijn altijd variaties op het bestaande.

handlezers hoe onschuldig lijkend is verboden
horoscoop idem
irisscopie idem
accupunctuur idem
magnetisme idem.

ik denk dat satanisme een verkeerde term is omdat mensen denken dat het het apert aanbidden van de boze is.
occultisme is een breder begrip en is ook van toepassing op satanisme
alles wat niet gericht is op God en Zijn Zoon , Zijn grootheid en gebruikt wordt om macht , bevrediging van wat voor lust of begeerte dan ook en tot zelfverheerlijking voert is mi satanisme / occultisme .

Uiteindelijk zijn wij mensen op deze wereld om God te dienen en Hem te verheerlijken.
En werk , carriere , eigen richting , zelfverwezenlijking etc etc etc alles wat de nieuwe eeuw ( NEW AGE ) ons aanpraat als goed en plezierih=g is niet wat tot God leidt maar tot zijn anti pode .........

Alleen Met God bezighouden!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 25 augustus 2012, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 19:27

STEENTJE178 schreef:
Wow..... daar wordt je dan stil van,idd.
Voor het meisje is het feest aangebroken, maar voor de "achterblijvers" lijkt me dit zo zwaar, zo niet te begrijpen, het past zo niet in onze denkplaatjes.... Hopelijk is haar getuigenis een grote troost voor de mensen die ze moest achterlaten.
Sterkte en Troost toegewenst voor iedereen om haar heen.
(dus zeker ook voor jou, Erika Knipoog smiley)

Ze was een grote troost voor haar ouders en zus... Ouders en zus waren ook rustig, je kon merken dat er tuurlijk verdriet en verlies is maar ze weten zich gedragen en dat hun dochter veilig in Jezus armen is en wat is het mooi en goed om dat te weten!!
En idd ook een troost voor mij!
Als volwassene was ik wel eens jaloers op dat meisje hoe ze zo kon leven en geloven een voorbeeld voor velen... JE zag het ook hoe ze er bij lag.. met een mooie glimlach om dr mond....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 19:28

CARMEN073 schreef:
2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:

Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..."
Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."

(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel. Engeltje smiley

In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn.
In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?

Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven?

Mooi topic... Maar moet er even rustig mijn gedachten over laten gaan..
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 19:30

STEENTJE178 schreef:
Logisch......dat eerste had ge nie moeten zeggen nie....... Zo ziet ge wat ervan komt Knipoog smiley

Nah met dat ik het schreef werdt het al weer droog Gefrustreerde smiley
vremdig dat weer weer eens. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 19:34

MAMALOE463 schreef:
Ach dat is een kwestie van wennen en tanden op elkaar, en dat kunnen wij vrouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ken ik best heeeeeel goed Knipoog smiley
Maar in mijn lijf komen geen shakes meer Kotsende smiley
Heb een poosje herbalife gedaan kost klauwen met geld en werdt er op een gegeven moment zo Zieke smiley van...
Nee laat mij maar weer proberen structuur, regelmaat en weer anders te gaan eten dan komt het vast wel goed Lachende smiley

Enne ik eet zelden chocolade dus dat is het zeer zeker niet.. en niet omdat ik het niet lust maar als ik het heb Kwijlende smiley ken dan nie stoppen moet het op Verlegen lachende smiley en dat heb ik zelden met iets maar met chocolade Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 20:12

Bij mijn (ex)schoonmoeder gegeten: ouderwetse tomatensoep met balletjes, stokbroodje erbij... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 20:20

Heerlijk in Deutschland gegeten , toch net iets beter en lekkerder dan Nederland Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 20:51

SHANITA130 schreef:
Dat wat hoereeders doen slechts tot bevrediging van het vlees dient?

Gewoon: de 1ste en laatste zin... Knipoog smiley, van het stuk aan elkaar verbinden.

nog steeds begrijp ik niet wat dit stuk, over hoererij te maken heeft met yoga???
Ik zie yoga toch als heel iets anders dan hoererij......
En, welke waarde hecht je aan yoga? zie je het als ontspanningssoefeningen in deze drukke tijd? of neem je ook de achterliggende gedachten mee in je oefeningen?
hoe pas je de oefeningen toe....?
maar om de link te leggen tussen yoga en hoererij gaat mij te ver
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 20:54

Onze identiteit in Christus

http://www.youtube.com/watch?v=DDsYOPfN5M0&feature=plcp

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:05

ERIKA129 schreef:
Ze was een grote troost voor haar ouders en zus... Ouders en zus waren ook rustig, je kon merken dat er tuurlijk verdriet en verlies is maar ze weten zich gedragen en dat hun dochter veilig in Jezus armen is en wat is het mooi en goed om dat te weten!!
En idd ook een troost voor mij!
Als volwassene was ik wel eens jaloers op dat meisje hoe ze zo kon leven en geloven een voorbeeld voor velen... JE zag het ook hoe ze er bij lag.. met een mooie glimlach om dr mond....

ik word er ook stil van erica.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:25

IJSJE204 schreef:
Ik doe aan yoga, heb een tijdje pilletjes gehad om wat blijer te worden. Net als zoveel mensen hier als ze ervoor uit zouden durven komen.
Ik geloof in God, in Allah, in alle andere goden met een vraagteken en vooral in mezelf en in de mensheid.
Het goede doen en nastreven is mijn doel.
Met respect voor andersdenkenden.
En toch heb ik erg veel moeite met verschillende onderwerpen die ik op CM lees. Omdat de toon zo hard en (ver)oordelend is.
Een beetje mildheid misstaat niemand.
Zei ze dapper.

Je hebt helemaal gelijk met je opmerking dat de toon op CM hier zo hard en veroordelend is.
Ik hoorde afgelopen week op één dag:

Je haalt mensen door het slijk
Je doet gemeen
Je liegt
ik negeer je voortaan(je bestaat dus niet meer voor me)
je bent een egokletser
jij denkt dat je en betere christen bent dan anderen(komt niet eens bij me op)
je praat onder je niveau
En dan heb ik het nog maar niet om die vreselijke mailtjes die ik heb ontvangen over hoe duivels yoga wel niet is en dat ik wel in de hel zal komen......

Waarom? Omdat ik de dingen wat anders bekijk......
Wel mag je mij met van alles om de oren slaan omdat ik om yoga zit (gewoon gezellig met een paar vriendinnen iedere week) want dat is occult......
Die dag hoorde ik ook nog het verhaal dat ik getrouwd was en relaties had met verschillende mannen.....pfff zou me allemaal veel te druk worden...

Waar draait het om als je christen bent? Dat je alles maar klakkeloos kan neerschrijven over de ander? Dat je van alles maar mag vinden? Vooral over de ander?
Of draait het erom dat je jezelf zo vroom mogelijk hier neerzet? Want mooie christelijke stukjes daar ontbreekt het hier niet aan......maar zijn die wel zo geloofwaardig dan?
Is het niet de bedoeling dat je als christenen met aandacht leeft voor de mensen op ons heen en voor de dingen die ons overkomen?
Ook al begrijp je de ander niet? Het is zo makkelijk om de ander met Bijbelteksten om de oren te slaan? Sommige CM leden denken de wijsheid in pacht te hebben en gedragen zich ook zo.....

Dus ijsje...ik ben het helemaal met je eens....
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISHEIJ019

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:25

ZEELAND736 schreef:
Als ik ga stoppen...zal ik dat toch ECHT...ZELF moeten doen hoor!!!!

(binnenkort....in dit theater...)

Ineens moest in denken aan het gezegde van Willemijn...
Geloof in God...maar zet wel je fiets op slot)

En toch is je uitspraak hier geen Christelijke uitspraak.
Ik denk dat God haar wel degelijk heeft geholpen om te stoppen met roken.
Als ze in jou gezegdes manier van spreken had gesproken dan zou ze zeggen.
"Ik ben in eigen kracht gestopt met roken".
Maar zo is het niet.
Aangezien God haar al op het idee bracht om te stoppen.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.
Of jij hem nu op slot hebt gezet of niet.

God is de Alpha en de Omega.

Wat denk je als je hoofdpijn hebt neem je een asperientje.
Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.
Daarom bid je; niet mijn, maar Uw wil geschiedde.

Toen jij tot geloof kwam, dat was jij niet hoor.
God was het Die je deed geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:28

CHRISHEIJ019 schreef:
Maar zo is het niet.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.

Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.

Mijn fiets is recent gestolen en jij beweerd nu -als ik het goed begrijp- dat ik had moeten bidden dat hij niet gestolen werd???? Er is ook nog zoiets van dat het normaal is dat je van andermans spullen afblijft.......
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:31

ZEELAND736 schreef:
Als ik ga stoppen...zal ik dat toch ECHT...ZELF moeten doen hoor!!!!

(binnenkort....in dit theater...)

Ineens moest in denken aan het gezegde van Willemijn...
Geloof in God...maar zet wel je fiets op slot)

Ja klopt ... bij jezelf moet de schakel om in een wilsbeslissing... ga er maar aanstaan ;)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:38

CHRISHEIJ019 schreef:
Maar zo is het niet.

Om tot geloof te komen moet jij toch wel een besluit nemen of dacht je dat God alleen maar met marionetten te maken had. Even aan een touwtje trekken en zie het wonder...???
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:41

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt helemaal gelijk met je opmerking dat de toon op CM hier zo hard en veroordelend is.
Ik hoorde afgelopen week op één dag:

Je haalt mensen door het slijk
Je doet gemeen
Je liegt
ik negeer je voortaan(je bestaat dus niet meer voor me)
je bent een egokletser
jij denkt dat je en betere christen bent dan anderen(komt niet eens bij me op)
je praat onder je niveau
En dan heb ik het nog maar niet om die vreselijke mailtjes die ik heb ontvangen over hoe duivels yoga wel niet is en dat ik wel in de hel zal komen......

Waarom? Omdat ik de dingen wat anders bekijk......
Wel mag je mij met van alles om de oren slaan omdat ik om yoga zit (gewoon gezellig met een paar vriendinnen iedere week) want dat is occult......
Die dag hoorde ik ook nog het verhaal dat ik getrouwd was en relaties had met verschillende mannen.....pfff zou me allemaal veel te druk worden...

Waar draait het om als je christen bent? Dat je alles maar klakkeloos kan neerschrijven over de ander? Dat je van alles maar mag vinden? Vooral over de ander?
Of draait het erom dat je jezelf zo vroom mogelijk hier neerzet? Want mooie christelijke stukjes daar ontbreekt het hier niet aan......maar zijn die wel zo geloofwaardig dan?
Is het niet de bedoeling dat je als christenen met aandacht leeft voor de mensen op ons heen en voor de dingen die ons overkomen?
Ook al begrijp je de ander niet? Het is zo makkelijk om de ander met Bijbelteksten om de oren te slaan? Sommige CM leden denken de wijsheid in pacht te hebben en gedragen zich ook zo.....

Dus ijsje...ik ben het helemaal met je eens....

Je kookt Willemijn!
Laat het los, je doet niets fout als je aan yoga doet. Het is goed voor lijf en leden en voor je geest. Gewoon lekker grondgymnastiek, meer niet.
Weet je, ik heb me voorgenomen om niet meer te kijken op topics met enge titels als hel, verdoemenis, duivels en wat dies meer zij.
Gewoon over het weer praten is ook ok! En over de dingen die echt belangrijk zijn kun je praten met mensen die er voor jou toe doen.
Via mail, of chatten of in een gesprek.
Je hoeft niet elke mening te delen. GODdank niet!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4404 4405 4406 4407 4408 4409 4410 ... 6194 Volgende
Pagina 4407 van 6194