ChristianMatch

Forum

Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4406 4407 4408 4409 4410 4411 4412 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:21

WILLEMIJN232 schreef:
Als je dat ook al iedere keer moet doen als je je fiets ergens neerzet..... Verraste, verbaasde smiley

Dan blijft het niet bij een fiets alleen hoor!!!
De autodeur...en de huisdeur...
Maar ik heb je fiets weer boven water gehaald....en dat was off topic...
Dat had niets te maken met tongentaal.... Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:26

WILLEMIJN232 schreef:
Koken is het niet zozeer, ik ben veel meer hoogst verbaasd in mensen die pretenderen christenen te zijn en denken dat ze alles kunnen en vooral mogen schrijven ....te triest voor woorden...
Enne, over het weer praten wordt hier volgens mij al veel teveel gedaan maar dat is ook echt Hollands he?

Het kan even relativeren, het weer. Daar kunnen we blijkbaar allemaal over praten zonder echt heftige emoties. En het is er, of we willen of niet en het is altijd een momentopname.
Willemijn, houd je verre van onaangename mensen. Dat is niet goed voor je (humeur). Je groeit van mensen die het goed met je voorhebben, van mensen die positief in het leven staan. Laat links liggen waar je slecht mee uit de voeten kunt en neem aan waar je iets aan hebt.
Aan sommige dingen kun je niets doen, maar ook de mensen die je nu verbazen maken een ontwikkeling door. Over twintig jaar denken ze waarschijnlijk heel anders dan nu. Er mag zelfs al gescheiden worden, dat is een grote vooruitgang!
Slaap lekker!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:32

CORTAZAR588 schreef:
is dit tongentaal ?
fiets op slot zetten ?

wel of niet tongentaal spreken is en geen voorwaarde om een goede gelovige te zijn en het is geen gave die een ander helpt tenzij .........

De Heer zelf spreekt met geen woord over spreken in tongen.
Hij zegt wel heel duidelijk dat niet een ieder die Hem Heer noemt het Koninkrijk der Hemelen zal binnen gaan.

Werkers der ongerechtigheid ......doen zoveel wat lijkt op Gods werk.
In Zijn naam allerlei dingen doen en toch is Jezus niet blij met hun bijdrage.

Daarom kunnen we tot sint juttemis over tongentaal delibreren , maar uiteindelijk is het niet van belang.
En als het nep is , is het helemaal ter veroordeling van de spreker.
Iemand die spreekt in tongen krijgt ook de vertaling , althans een uitleg.

Het zingen , of hoe het dan ook maar moge heten in tongen , sticht alleen jezelf.

Van alle uitingen van de H Geest is het spreken in tongen wel de minst stichtend als het het niet stichtend is.
Bij de gave van tongentaal wordt expiciet gezegd dat het stichtend is voor jezelf. Dus niet te snel conclusies trekken. Bovendien als God dat aan de mens wil geven, wie zijn wij dat we dat zo gemakkelijk afwijzen??
CORTAZAR588 schreef:
en de vraag of er nog profeten zijn van dag de dag is ook zo n onderwerp.
daar kunnen we ook hele bomen voor kappen en planten.
maar het is allemaal terug te voeren op een ding.
God is soeverein en doet wat Hij wil en geeft ons geen uitleg waarom.
Ik ben op een kinderkamp geweest en een kind kwam voor gebed. De profetie die de Heer me gaf over deze jongen was zo naadloos, dat het voor een doorbraak zorgde. Anderen konden bevestigen dat het inderdaad juist was. Wijs dus niet zomaar profetie af, want het werkt nog steeds.

En dat God doet wat Hij wil zonder ons uit te leggen waarom is ook niet waar. Vorig jaar hadden ze me gevraagd een tienerkamp te leiden. Nadat ik ervoor gebeden had, wist ik dat ik het niet moest doen. Ik zei dus af, wat voor veel teleurstelling zorgde...Dit jaar kreeg ik het antwoord waarom ik niet gaan moest, ik zou nl. ruzie gemaakt hebben met anderen. Een bescherming van de Heer....
CORTAZAR588 schreef:
En als Hij gebonden zou zijn in Zijn bewegingsvrijheid aan de bijbel , dan zouden we met een hele beperkte Heer te maken hebben.
Hij heeft het laatste Woord nog niet gesproken .......laten wij dan ook niet doen alsof dat wel zo is.
Je maakt God tot een willekeurig God. We kunnen veel van Gods karakter leren in de bijbel. En Hij is niet anders dan dat we Hem leren kennen in de Bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 00:21

nattigheid met bakken tegelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 06:30

IJSJE204 schreef:
Het kan even relativeren, het weer. Daar kunnen we blijkbaar allemaal over praten zonder echt heftige emoties. En het is er, of we willen of niet en het is altijd een momentopname.
Willemijn, houd je verre van onaangename mensen. Dat is niet goed voor je (humeur). Je groeit van mensen die het goed met je voorhebben, van mensen die positief in het leven staan. Laat links liggen waar je slecht mee uit de voeten kunt en neem aan waar je iets aan hebt.
Aan sommige dingen kun je niets doen, maar ook de mensen die je nu verbazen maken een ontwikkeling door. Over twintig jaar denken ze waarschijnlijk heel anders dan nu. Er mag zelfs al gescheiden worden, dat is een grote vooruitgang!
Slaap lekker!

De theorie is altijd wat weerbarstiger dan de praktijk he? En jouw stukje zou ik ook aan een ander schrijven....En de praktijk is ook wel dat mensen niet altijd een positieve ontwikkeling doormaken, integendeel zelfs........Maar blijft staan dat je niet in je vroomheid de meest afschuwelijke dingen mag zeggen/schrijven.......
En er mag gescheiden worden???Er wordt gescheiden tegenwoordig kan je beter stellen.....

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 08:05

CARMEN073 schreef:
Goed onderwerp voor een mooi gesprek Knipoog smiley
in de kracht staan, moet ik hierbij denken, jezus geeft je stromen van levend water, en dat water stroomt weer door via jou na anderen. Die stromen van levend water geven je kracht.
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 08:09

wanneer je niet meer bidden kunt
als je dan nog maar stil kunt wezen
wanneer je zelfs geen woord meer vindt
voor een gebed, wil toch niet vrezen
God hoort de allerkleinste vraag
zou Hij dan ook voor jou niet zorgen?
en kwam Zijn antwoord niet vandaag
misschien schenkt Hij het dan wel morgen

omdat je moe bent van het wenen
wanneer je nergens licht meer vindt
daar waar het rijk'lijk heeft geschenen
wees dan maar stil en je zult zien
dat Vaders handen je geleiden
lijkt Hij oneindig ver misschien
Hij staat zo heel dicht aan je zijde

ach, vouw dan slechts je handen samen
en als je dat ook moeilijk vindt
zeg dan alleen maar even:
Amen!
dan zie je vele eng'len staan
en Vader zelf staat in hun midden
gewis vult dat met kracht jou aan
om morgen weer te kunnen bidden
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 08:38

DJES101 schreef:
als je dan nog maar stil kunt wezen
wanneer je zelfs geen woord meer vindt
voor een gebed, wil toch niet vrezen
God hoort de allerkleinste vraag
zou Hij dan ook voor jou niet zorgen?
en kwam Zijn antwoord niet vandaag
misschien schenkt Hij het dan wel morgen

omdat je moe bent van het wenen
wanneer je nergens licht meer vindt
daar waar het rijk'lijk heeft geschenen
wees dan maar stil en je zult zien
dat Vaders handen je geleiden
lijkt Hij oneindig ver misschien
Hij staat zo heel dicht aan je zijde

ach, vouw dan slechts je handen samen
en als je dat ook moeilijk vindt
zeg dan alleen maar even:
Amen!
dan zie je vele eng'len staan
en Vader zelf staat in hun midden
gewis vult dat met kracht jou aan
om morgen weer te kunnen bidden

Mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 09:16

PETRA944 schreef:
in de kracht staan, moet ik hierbij denken, jezus geeft je stromen van levend water, en dat water stroomt weer door via jou na anderen. Die stromen van levend water geven je kracht.

Hoe stroomt het dan via jou naar anderen? Hoe zie je dat in de praktijk???
Mooie woorden opschrijven is één maar de praktijk is dat niet het allerbelangrijkste?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:08

Geinig speelgoed, mijn nieuwe htc-tje.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:09

[quote=PETRA944]maar filia, je kan toch ook je fiets op slot zetten en bidden voor wat extra bewaking, dan verzoek je niet maar vraagt als god het wil wat extra bewaking.[/quote}

Ik heb hier ooit eens een zin op het forum gezet, die Willemijn nog wel eens aanhaalde: Vertrouw op God, maar zet je fiets op slot.

Dat is niet zo profaan als sommigen het zullen zien. Vertrouw op God is een goede christelijke levenshouding. Maar sla daar niet in door en gebruik je verstand, dat ons als mensen ook of vooral gegeven is. Hart, ziel en verstand gebruiken, is ook een bijbelse wijsheid. God is geen God van willekeur die ons naar Zijn believen wat aandoet of niet, waarbij er impliciet zo gedacht wordt dat alle leed dus kennelijk van God komt. Dat leidt tot een lijdzame en fatalistische levenshouding en daar is niks vrooms aan en naar mijn opvatting zelfs strijdig met het Christendom. We hebben zelf ook een verantwoordelijkheid gekregen. De christelijke leefregels met als kernbegrippen liefde en vergeving staan ons verstand echt niet in de weg om hier op aarde tot een betere omgang met elkaar te komen en onder elkaar gerechtigheid te doen ontstaan. En gerechtigheid is in bijbelse zin iets anders dan rechtvaardigheid, het is meer. En wel dat we zorgen dat een ander tot zijn recht kan komen.

Als ik hier sommige discussies lees, gaat het vooral om het persoonlijke gelijk en soms moet dat impliciet nog blijken uit hele lappen bijbeltekst.

Het voorbeeld van God en de aspirine als betuiging van vroomheid, daar word ik echt niet goed van. Aspirine geneest je nooit, ook niet van hoofdpijn. Het verlamt de uiteinden van de zenuwen waar we de pijn voelen. Als het is uitgewerkt na een paar uur, is de oorzaak hopelijk verdwenen en door het lichaam hersteld. De meeste lichamelijke kwalen zijn goed verklaarbaar en we moeten niet om een vroom sfeertje te scheppen God daar bij halen. Een diabeet, die met hoofdpijn wakker wordt, heeft vermoedelijk de nacht ervoor glucosetekort gehad en moet dat voorkomen door zich goed in te stellen. En waarom stuurt God de ziekte van Huntington alleen naar die families waar het in de genen zit? Vrouwen met migraine worden meer door God bezocht? Er zijn lichamelijke oorzaken die gewoon een rol spelen, vaak zijn die erfelijk bepaald en voorspelbaar. God kan, naar mijn overtuiging, ingrijpen in ons leven maar je moet niet voor God gaan spelen als iemand iets overkomt en dan allerlei verklaringen poneren. Dat schept een vroom sfeertje maar er is niemand mee geholpen, behave degene die het zegt kennelijk.

Als je fiets gestolen is omdat je hem niet op slot hebt gezet is dat jouw eigen stomme schuld en zit God je daar echt niet mee te beproeven.

Thomas, die wel gelovig is maar ook vindt dat enige nuchterheid en wat verstandelijk denken geen kwaad kan.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 26 augustus 2012, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:17

Ik heb zo'n gevoel dat Gerrit de plaats van Bart gaat innemen Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:32

JOL252 schreef:

Leuk istie hè? Welke heb jij?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:32

CARMEN073 schreef:
2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:

Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..."
Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."

(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel. Engeltje smiley

In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn.
In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?

Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven?

Je kunt veel geld hebben en geestelijk arm zijn.
Je kunt veel geld hebben en geestelijk rijk zijn.
Je kunt weinig geld hebben en geestelijk arm zijn.
Je kunt weinig geld hebben en geestelijk rijk zijn.

Het is makkelijk te wijzen naar christenen die geld hebben en dan te zeggen dat ze geen christen zijn maar de Mammon dienen. Tuurlijk is in deze tijd geld een 'verslavend' iets. Kijk naar de huidige economie hoe alles aan elkaar hangt van geld en macht. De vraag is op je er slaaf van bent. Richt je je in je rijkdom of in je armoede tot God of tot het geld.

In de bijbel zijn er ook zat voorbeelden van rijke mensen die mannen naar Gods hart waren.
Abraham, echt niet arm
David, ontbrak het ook niet aan iets
en ga zo maar door.
Ook zij hadden hun zwakheden, maar wisten toch elke keer weer waar zij hun kracht vandaan moesten halen.

Maar ja, alles makkelijker gezegd dan gedaan, als ik eerlijk moet zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:37

[quote=THOMAS968] eh je quete mij thomas maar ik denk niet zo dat als me fiets gestolen word dat dat dan door god komt, ik denk dan ook, dan had ik hem maar op slot moeten zetten. Ik zet hem gewoon op slot en bid voor wat extra bewaking als god het wil, want vind het zeer vervelend als iemand me fiets steelt. en ja zeeland iedere dag bid ik ook voor bescherming, voor me huis waar we inwonen bv, komt misschien raar over, maar als je een agresieve ex hebt gehad die met geweld je huis in komt en je probeert te doodslaan, dan ga je bidden voor bescherming, das je enigste bescherming ook waar je wat aan hebt, de politie doet er minstens een kwartier over tot ze er zijn, je zelf verdedigen tegenover agressieve man, eh liever samen met gods hulp. dat god dan wel degelijk helpt ben ik een levende getuige van, ooit heb ik me verhaal aan een deskundigge vertelt, die was zeer verbaasd dat ik bepaalde dingen had overleefd. dus vandaar, wat op sommigge misschien vreemd overkomt, maar als god me beschermt, eh god wilt u ook me fiets beschermen, vervelend als die gestolen word. En het gaat mij niet om gelijk hoor thomas, gewoon ervaringen wisselen in een discussie, is interessant, van sommige discusies leer ik weer wat van. Een ander heeft misschien weer wat aan mijn ervaring, zit maar es met een erg agresieve ex, spalm 91 , al die woorden zijn waarheid. dat is mijn mening he....ik had destijds meer hulp van de woorden in spalm 91 en god, dan mensen me konden geven. De politie hielp me, stond als urgent als ik 112 belde, maar dan nog duurt het gemiddeld een kwartier, en mensen, eh wel es hulp gevraagd aan me buren, die durfden me niet te helpen zeiden ze, waren zelf bang voor me ex....en de reden dat ik hier een stuk persoonlijk over me schrijf is omdat ik weet ik niet de enigste vrouw ben in nederland die zo iets meegemaakt heeft, al zal er maar 1 vrouw dit lezen en er wat aan hebben mocht ze ooit in zo,n situatie zitten, dan is het dit schrijven het waard, ondanks kritiek die ik van sommigge hier op de site krijg op mijn schrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:43

CORTAZAR588 schreef:
De Hel is echt
De Hel is een splijtpunt een onvoorstelbaar oord.
De Hel kan niet van God zijn.

De Hel is net als kanker iets wat we niet willen horen , over willen spreken en wat we dood zwijgen.
Ook de Hel is net als Satanisme een onderwerp waar de mens niet meer mee bezig wil zijn.
God van Nederland is een Poldermodel God.
Hijj is modern , helpt mee in de huishouding en geeft vrouwen alle ruimte tot zelfontplooiing.

Hij is altijd bereid tot herzien van Zijn beslissingen , wordt nooit boos en heeft voor iedereen een goed woordje.

Hij vindt dat Allah ook wel een beetje recht heeft op zijn plekje in de wereld , want ja , waar haalt God de idee vandaan dat HIj Uniek is?

Nee Allah en Islam moeten ook een kansje hebben ......

En Israel ?
Tja die zijn schuldig aan hun eigen vernietigiing en hadden maar moeten luisteren .
Hij heeft niets met Israel en ziet hen eigenlijk meer als last dan lust.
Nee dan de KERK .......
En Calvijn en Luther ja ja dat waren toffe jongens m jammer dat ze niet een beetje meer tegen de Joden fulmineerden want dat had wel meer indruk gemaakt.

Ach ja uiteindelijk komt iedereen in de hemel.
Want de God van Nederland eeeeehm bestaat niet , want dat zegt een zekere Hendrikse uit Zeeland.
En hij kan het weten.

En de Hel ?
Tja daar is het helemaal nog niet zo druk.
Want alleen de duivel en zijn vriendjes zitten daar te duimen draaien.
hebben niets te doen.............zomerslapte.

Oja het wordt daar ook niet druk want iedereen gaat naar de hemel.
behalve Hitler en .................nog een paar slechterikken.
Maar de anderen die hun leven zelf hebben ingericht en de God van Nederland alleen maar hebben nodig gehad toen ze trouwden en een keer per week op zondag en als ze examen moeten doen , ja die gaan naar de hemel.

Tja de God van Nederland .....moet eigenlijk toch wel lief zijn en goed over Zijn gevoelens kunnen praten en vooral niet alles hoog opnemen want ach .......de waarheid ligt in het midden.

"Geloven is subjectief.
En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.

De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren.
De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch.
Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.

Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel."
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:45

JOSINA022 schreef:
Leuk istie hè? Welke heb jij?

ONE!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:48

Kol.2 schreef:
Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. 17 Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus. 18 Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. 19 Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien. 20 Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? 21 ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – 22 het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. 23 Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging.
Het verbaast me ten eerste hoe vertalingen in staat zijn om alles moeilijker te maken dan dat er staat. Eerlijk gezegd, hoe vaak ik NBG51 ook lees, ik vind het nog steeds ingewikkeld. En dan durf ik de SV niet eens op te slaan over dit gedeelte, want dat zal wel weer Russisch voor me zijn.

Filia verwees terecht naar dit gedeelte, omdat dit in feite de kern van de polemiek bevat. Kolossenzen is geschreven om de mensen te waarschuwen voor de dwaalleer van het gnosticisme. En de gnostiek is nog steeds levend, misschien in een nieuw jasje, maar we kunnen de lijn heel gemakkelijk leggen naar yoga en TM.
De dwaalleer was qua inhoud hetzelfde, waarom zou je niet dmv meditatie God ontmoeten? Paulus noemt dit een zelfbedachte godsdienst. Mensen die op gaan in zelfvernedering en verachting van het lichaam om op deze manier geestelijke ervaringen op te doen. Zelfbedachte wijsheid, hoe opvallend is het dat mensen zo wijs overkomen he, het lijkt zo logisch. Ondertussen is het aards en demonisch. Laat je niet verleiden door goede praat, maar onderzoek Gods Woord is mijn advies...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:51

Gisteren BBQ, dus vandaag ook nog Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:52

Geloof en vertrouwen op God maakt een mens niet minder actief, lijdzamer of minder verantwoordelijk voor zijn daden.

Je lot in de handen van God leggen en een leven uit dankbaarheid betekent dan niet dat we passief en lijdzaam afwachten wat er op ons pad komt, maar betekent dat wij ons verantwoordelijk weten voor de gevolgen van onze eigen daden. Verantwoordelijk in de eerste plaats naar God en ook naar onze medemens.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:52

JOL252 schreef:
ONE!!

Ik de Sensation. Hihi, ga je nu ook feuten? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op zondag 26 augustus 2012, 10:53
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:54

JANS221 schreef:
Geloof en vertrouwen op God maakt een mens niet minder actief, lijdzamer of minder verantwoordelijk voor zijn daden.

Je lot in de handen van God leggen en een leven uit dankbaarheid betekent dan niet dat we passief en lijdzaam afwachten wat er op ons pad komt, maar betekent dat wij ons verantwoordelijk weten voor de gevolgen van onze eigen daden. Verantwoordelijk in de eerste plaats naar God en ook naar onze medemens.

mooi gezegd
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:23

JOL252 schreef:

Ik geloof dat ik mijn Nokia 6230i uit het jaar 2005 ook maar eens ga vervangen. Niet kapot te krijgen......
Nog geen idee wat ik dan ga kopen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:36

JANS221 schreef:
Ik geloof dat ik mijn Nokia 6230i uit het jaar 2005 ook maar eens ga vervangen. Niet kapot te krijgen......
Nog geen idee wat ik dan ga kopen......

Ik kan je de nieuwste Iphone aanraden, reuze handig......ik heb een appp erop dan geeft hij een regenbuitje als het in je buurt over een halfuurtje gaat regenen.....lekker belangrijk natuurlijk maar wel leuk......
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:43

WILLEMIJN232 schreef:
Ik kan je de nieuwste Iphone aanraden, reuze handig......ik heb een appp erop dan geeft hij een regenbuitje als het in je buurt over een halfuurtje gaat regenen.....lekker belangrijk natuurlijk maar wel leuk......
Knipoog smiley

Ja kijk, dat mis ik nu allemaal met m`n nokiaatje!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:52

CHATULIEM619 schreef:
Het verbaast me ten eerste hoe vertalingen in staat zijn om alles moeilijker te maken dan dat er staat. Eerlijk gezegd, hoe vaak ik NBG51 ook lees, ik vind het nog steeds ingewikkeld. En dan durf ik de SV niet eens op te slaan over dit gedeelte, want dat zal wel weer Russisch voor me zijn.

Filia verwees terecht naar dit gedeelte, omdat dit in feite de kern van de polemiek bevat. Kolossenzen is geschreven om de mensen te waarschuwen voor de dwaalleer van het gnosticisme. En de gnostiek is nog steeds levend, misschien in een nieuw jasje, maar we kunnen de lijn heel gemakkelijk leggen naar yoga en TM.
De dwaalleer was qua inhoud hetzelfde, waarom zou je niet dmv meditatie God ontmoeten? Paulus noemt dit een zelfbedachte godsdienst. Mensen die op gaan in zelfvernedering en verachting van het lichaam om op deze manier geestelijke ervaringen op te doen. Zelfbedachte wijsheid, hoe opvallend is het dat mensen zo wijs overkomen he, het lijkt zo logisch. Ondertussen is het aards en demonisch. Laat je niet verleiden door goede praat, maar onderzoek Gods Woord is mijn advies...

Als je je goed verdiept in de Bijbel zie je dat christelijke meditatie al vroeg zijn oorsprong vond in de Bijbel.In de Latijnse Bijbelvertaling wordt het genoemd meditari en dat is vertaald uit het woord Hebreeuwse woord hgh....dit betekent herkauwen, herhalen dus zodat het woord goed tot je doordringt
Joden doen dat met woorden uit de Thora, je overpeinst de woorden als het ware..
De Bijbel is alle eeuwen door de bron geweest waaruit de christelijke traditie putte, ook in het geval van de meditatie. Noem als voorbeeld maar even het Onze Vader. Dit gebed is door de eeuwen heen het onderwerp geweest van theologische, meditatieve en mystieke doordenking.
Juist om de voorthollende gedachten tot rust te brengen en je hart te openen voor God..
Ik kan zo nog wel even doorgaan met verhalen uit de Bijbel maar dan krijg je van die lange lappen tekst, zal ik niemand aandoen......
Dus tja, het is net met wat voor blik je er naar kijkt he? Dus beste Chatuliem, ik zou er maar wat minder denigrerend naar kijken en het zeer zeker niet als een zelfbedachte wijsheid omschrijven......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:55

[quote=THOMAS968]

Mijn fiets is gestolen in een elektronisch bewaakte fietsenstalling, samen met nog een aantal fietsen....
Dus eigen schuld? Welnee, slimme mensen die met een oude fiets en pinpas de fietsenstalling ingaan en vervolgens sloten doorbreken van nieuwe fietsen en er daarmee weer mee naar buiten gaan.....Hebben ze voor 1, 40 een nieuwe fiets.......
Had ik daarvoor moeten bidden? Je hebt geen leven meer toch als je er niet op kan vertrouwen dat je fiets niet goed staat in een stalling???????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:57

[quote=PETRA944]

Zo heeft iedereen op CM zijn eigen levensverhaal. En je kan niet van erger of minder erg spreken vind ik altijd.........Gaat ook vaak over de verhalen die niet verteld worden........die zijn vaak het ergst.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 12:00

JANS221 schreef:
Ja kijk, dat mis ik nu allemaal met m`n nokiaatje!

Ik werd vannacht wel even wakker van de regenbui die mijn phone liet horen...... Knipoog smiley
Leuk speelgoed in ieder geval....
CM zou eigenlijk ook een app moeten hebben. Je kan wel op je Iphone CM krijgen maar een eigen CM app zou ook wel leuk zijn...Hoewel????
Soms is het ook wel prettig, even geen CM...

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 12:12
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 12:22

JOSINA022 schreef:
Ik de Sensation. Hihi, ga je nu ook feuten? Knipoog smiley

Ik had de Legend. en ik heb een poos gefeud... maar was niet bij te benen....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4406 4407 4408 4409 4410 4411 4412 ... 6194 Volgende
Pagina 4409 van 6194