ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4408 4409 4410 4411 4412 4413 4414 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:29

JOL252 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Zieke smiley Woedende smiley

zo het komt wel weer goed met me... even afreageren Clown smiley

vertel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:35

ROELANDE345 schreef:
vertel....

I just did Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Woedende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:36

JOL252 schreef:
I just did Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Woedende smiley Engeltje smiley

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:50

[quote=WILLEMIJN232]Je hebt helemaal gelijk met je opmerking dat de toon op CM hier zo hard en veroordelend is. vind ik ook
Ik hoorde afgelopen week op één dag:

Je haalt mensen door het slijk
Je doet gemeen
Je liegt
ik negeer je voortaan(je bestaat dus niet meer voor me)
je bent een egokletser
jij denkt dat je en betere christen bent dan anderen(komt niet eens bij me op)
je praat onder je niveau

Als het niet zo erg was, zou een cabaretier het nog kunnen gebruiken voor zijn one man show...

En dan heb ik het nog maar niet om die vreselijke mailtjes die ik heb ontvangen over hoe duivels yoga wel niet is en dat ik wel in de hel zal komen......

Ja, dit vind ik nog veel erger. Nou dan snap je ook wel waarom ik die hoek heb verlaten...alles was occult, ik kon het woord occult niet meer horen!!!!!!!!

Waarom? Omdat ik de dingen wat anders bekijk......Ik vind, dat als jij ontspannen wordt en het fijn vind Yoga, dat is jou recht, en niemand heeft het recht om daarover of waarover dan ook te oordelen.....
Yoga kan heel belangrijk zijn voor je Rust.

Wel mag je mij met van alles om de oren slaan omdat ik om yoga zit (gewoon gezellig met een paar vriendinnen iedere week) want dat is occult......Ja, en kan je dus nagaan, als deze mensen zo doen tegen jou over Yoga met hun mails, hoe ze in het algemeen, met andere zaken en dingen zijn...en waarom ik daar dus niet meer kom...Ze staan erop voor dat ze zulke geest vervulde christenen zijn, en ondertussen die mails naar jou, dat veroordelen, ik herken het, zie het voor me, alleen bij mij ging het weer over andere zaken...maar op dezelfde manier, dat hele harde....

En wat echt alles slaat dat je in de hel zou komen, dat ze dat zeggen, mailen... Zieke smiley WAAR HALEN ZE DE BRUTALITEIT VANDAAN OM ZO TE OORDELEN, of ze zijn zelf helemaal van de wereld ge(hersen)spoelt. Dat kan..

Die dag hoorde ik ook nog het verhaal dat ik getrouwd was en relaties had met verschillende mannen.....pfff zou me allemaal veel te druk worden...

Ja, er wordt wat afgepraat achter je rug, weet er alles van, wat hier voorbij komt in de chatboxen, en zij beseffen niet dat dat juist een hele grove zonde is, achter iemand rug om over diegene praten: zou ze/hij dit, of ze/hij dat

Waar draait het om als je christen bent? Dat je alles maar klakkeloos kan neerschrijven over de ander? Dat je van alles maar mag vinden? Vooral over de ander?

Ja, Willemijn, stel, iemand zou iets doen, wat algemeen geaccepteerd is in de wereld, maar waarvan ik denk, voor God niet kan, dan zou ik zelf dat héél voorzichtig, heel subtiel zeggen...en vooral erbij dat ik zo denk...dan heb ik toch me zegje gedaan, maar wel in de liefde.
Want dat blijft wel het hoogste gebod...

Of draait het erom dat je jezelf zo vroom mogelijk hier neerzet? Want mooie christelijke stukjes daar ontbreekt het hier niet aan......maar zijn die wel zo geloofwaardig dan?

Totaal niet, alleen wettisch...en veroordelend. Als iemand die stukjes neerzet, moet hij/zij er ook naar leven, anders is het idd niet geloofwaardig....dan is het gewoon liefdeloos robotisch napraten van de 'voorganger'.

Is het niet de bedoeling dat je als christenen met aandacht leeft voor de mensen op ons heen en voor de dingen die ons overkomen?

Ja, natuurlijk en als Yoga jou goed doet, ben ik blij voor jou, ook omdat ik herken, van mijn ontspanningsoefeningen, en ook meditatie, zooo belangrijk...
Ja, en dat is ook de bedoeling...dat je als christenen met aandacht leeft voor de mensen om je heen en voor de dingen die je overkomen.

Ook al begrijp je de ander niet? Het is zo makkelijk om de ander met Bijbelteksten om de oren te slaan? Sommige CM leden denken de wijsheid in pacht te hebben en gedragen zich ook zo.....

Dat is makkelijk, niet eens de bedoeling, maar ja, waar zitten die mensen elke zondag, waar ze net zo worden behandeld? Smiley die vol vragen zit

Kijk maar es naar sommige voorgangers, you tube, whatever, die praten/preken net alsof ze het tegen een stelletje kinderen hebben...

En zelfs: Tegen kinderen praat je zo niet!!!

Dus ijsje...ik ben het helemaal met je eens....

Ik ook! Knipoog smiley

Fijne Zondag!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 26 augustus 2012, 14:56
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 15:14

JANS221 schreef:
Ik heb de buren net ook even mee laten genieten.......

http://www.youtube.com/watch?v=C3TUWU_yg4s&feature=related

Hallelujah! For the Lord God Omnipotent reigneth. Hallelujah!
The Kingdom of this world is become the Kingdom of our Lord and of His Christ; and He shall reign for ever and ever, King of Kings and Lord of Lords! And He shall reign for ever and ever. Hallelujah!

Het mooie is dat zowel Bach als Handel er in hun muziek voor kozen na het grote algemene dat meteen naar het persoonlijke te vertalen.

Na het grote gebeuren van de kruisdood "Und Er schriee abermals laut und entschied...." komt Bach met het beroemde: Wenn Ich einmal soll scheiden, so scheide nicht von mir.

In het oratorium van the Messiah doet Handel iets soortgelijks, want na het majestueuze en collectieve Halleluja komt het persoonlijke: I know that my Redeemer liveth, ik weet dat mijn Verlosser leeft.

Vanwege het warm spelende orkest en zeker ook vanwege Elisabeth Schwartzkopf, deze uivoering dan maar:

http://www.youtube.com/watch?v=jRUxn1Hr5HE

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 15:38

INGE721 schreef:
Toch maar weer mee beginnen Jol.
Ik weet op CM in elk geval 1 fanatieke feuter aan te wijzen Clown smiley

Ik weet er wel een paar meer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 15:39

TJOKLAT313 schreef:
Feuden? Ik ben NonaTjoklat Lachende smiley

Klaar voor de uitdaging? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 15:48

Zondag 26 augustus, Psalm 103: 6-12; Zo hoog en wijd.

Dat was toen, in de tijd van de psalmdichter, nog wel te belopen. Je deed er een flink aantal dagen over, dat wel. Misschien wel een paar maanden. Maar het kon. Je begon bij de plek waar de zon elke morgen wakker werd. Het oosten, zeggen wij dan plechtig. En je sliep naar de horizon waarachter de zon aan het eind van de dag weer ging slapen. Het westen, kortaf. En die afstand stond dan symbool voor de mate waarin de Eeuwige onze zonden van ons verwijdert. Een heel eind! Reken maar dat wie deze psalm las toen de inkt ervan nog niet droog was, door deze gedachte zeer werd bemoedigd en vertroost.
Maar nu wij, eigentijdse mensen, anno vandaag. Wij weten wel beter! Althans, dat denken wij. Wij weten alleen iets méér. Wij weten dat de zon eigenlijk helemaal niet opkomt en een tijdje later weer ondergaat. Wij weten dat de áárde draait en na een dag voor een deel uit het zicht van de zon verdwijnt. Wij weten dat het oosten niet een stuk of wat kilometers van het westen verwijderd is, maar dat het oosten altijd eindeloos ver van het westen verwijderd zal blijven. Die twee bereiken elkaar nooit: de plaats waar de zon opgaat en de plek waar de zon ondergaat. Zóver heeft God van ons de zonden weggedaan! Royaler kan het niet. Guller kan God niet worden. Wat een weteschap, wat een exacte wetenschap: nooit, nooit komt er een einde aan Gods vergevingsgezindheid! Hoe dol- en doorgedraaid jij ook bent, zonde op zonde hopend, schuld op schuld, nalatigheid, altijd weer zal God nog verder doordraaien in zijn alles en altijd vergevende genegenheid. Het is eigenlijk te veel van het goede. Het is niet te geloven. En toch geloof ik het. Omdat de psalm het zegt.

Zo hoog en wijd de hemel staat gerezen
boven de aarde, is voor wie Hem vrezen
zijn liefde en zijn goedertierenheid.
Zo ver verwijderd ’t westen is van ’t oosten,
zo ver doet Hij van hen die Hij wil troosten
de zonden weg, ja Hij heeft ons bevrijd.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 15:58

WILLEMIJN232 schreef:
Ik kan je de nieuwste Iphone aanraden, reuze handig......ik heb een appp erop dan geeft hij een regenbuitje als het in je buurt over een halfuurtje gaat regenen.....lekker belangrijk natuurlijk maar wel leuk......
Knipoog smiley

Ik stelde het ooit voor. Het is echt een fluitje van een cent om dat te maken voor CM maar ja, je moet dan wel met je tijd meegaan. En app om een site makkelijker te kunnen benaderen is al bijna gemeengoed.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:00

SHANITA130 schreef:
Bij zulke grote bijbelstudie stukken kan je vaak, het eerste woord/de eerste zin, verbinden met het laatste woord/gedeelte laatste zin.

Nou, in de eerste zin was het kernwoord 'hoereerders' .

Het laatste gedeelte van de laatste zin: 'dient slechts tot bevrediging van het vlees'.

Als je die twee verbind krijg je: Hoereerders dienen slechts tot bevrediging van het vlees.

Ja, en wat dat verder met Yoga te maken heeft...? Smiley die vol vragen zit

Ja, zulke stukken bijbelstudie ken ik wel van eerst, zeker voor mensen die pas geloven en nauwelijks het verschil weten tussen goed en kwaad.

Je zag dat ook weleens in bijbelstudie boeken, voor mensen die helemaal niets van de bijbel weten...dacht ik...iig zoiets...

Heb 5 14 Maar de vaste spijs is voor de volwassenen, die door het gebruik hun zinnen geoefend hebben in het onderscheiden van goed en kwaad.

Dus ja, goed bedoelt om erin te zetten, deed ik ook wellles..maar ja, dan krijg je geen discussie en ja, gewoon wat teksten aan elkaar plakken.. en dan al helemaal niet met fouten erin van tekstopmaak. Niet naar jou persoonlijk hoor Filia.... Verlegen lachende smiley

Ik zie Yoga wel als ontspanningsoefeningen..
Ja, de link met hoereerders ed met yoga maken gaat me ook tever, veel te ver. Zelfs gewoon absurd.
Je maakt dus de fout deze twee met elkaar te verbinden, want daar gaat de tekst helemaal niet over.
Naar boven

Auteur Bericht
TEAPARTY711

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:08

JOS689 schreef:
Wat was je mooiste moment vandaag en hoe zou je dat willen delen met je partner ?

Op de bank in slaap gevallen tot 2 uur, daarna slapeloosheid van half 4 tot 6:30 en troost kunnen vinden in faithless insomnia. Die ik een stuk of 10 keer gedraaid heb. De 8 minuten versie :) Warme melk gedronken en als een baby geslapen tot 12:30.
http://youtu.be/LuqEbRzy_t8

oh boy het is al 16:00

Edit:
Dit is geweldig aan het vrijgezel zijn, met een partner zou je haar alleen maar wakker maken, die zou terecht chagrijnig worden. En je subiet naar bed sommeren! Waar je door de energie die door je lijft stroomt, alleen maar gaat woelen, wat weer een ramp is voor je partner.
Dus nee ik zou dit voorval niet willen delen.

Laatst aangepast door
TEAPARTY711
op zondag 26 augustus 2012, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:17

Voor de liefhebbers dan nog maar eens het hele werk:

http://www.youtube.com/watch?v=1-aaEkdKssE&feature=related

Het is met Emma Kirkby en Judith Nelson en vlak ook Hodgwood niet uit. In het begin lijkt het net iets te snel gespeeld maar het is topklasse, wat al meteen blijkt bij het Comfort ye. Het is een oratorium, samengesteld uit uitsluitend bijbelteksten. Handel componeerde het hele werk in 28(!) dagen.

Thomas, is Jans erkentelijk voor haar eerste posting van dit werk.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:25

JANS221 schreef:
voor wie hiervan houdt..... Allegri - Miserere mei, Deus. (Psalm 51)

http://www.youtube.com/watch?v=36Y_ztEW1NE&feature=related

Dit werk werd door de Paus geheim gehouden en nagenoeg niemand kon bij de muziek. Op een dag werd een jongetje van 12 jaar, waarvan gebleken was dat hij een groot muzikaal talent had, uitgenodigd dit werk te beluisteren. Het is een achtstemmig koorwerk van ongeveer een kwartier met inderdaad een keer een heel erg hoge C. Toen men hem vertelde dat de muziek al honderd jaar geheim was en er niet aan een kopie was te komen, ze hij na afloop: "Ik zal het opschrijven." En hij schreef dit hele achtstemmige stuk wat hij had gehoord onvoorbereid op, foutloos.

We kennen hem nu allemaal: het jongetje was Wolfgang Amadeus Mozart.

Thomas, prachtige en ontroerende muziek, dat vooral ook.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 26 augustus 2012, 16:35
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:31

THOMAS968 schreef:
Voor de liefhebbers dan nog maar eens het hele werk:

http://www.youtube.com/watch?v=1-aaEkdKssE&feature=related

Het is met Emma Kirkby en Judith Nelson en vlak ook Hodgwood niet uit. In het begin lijkt het net iets te snel gespeeld maar het is topklasse, wat al meteen blijkt bij het Comfort ye. Het is een oratorium, samengesteld uit uitsluitend bijbelteksten. Handel componeerde het hele werk in 28(!) dagen.

Thomas, is Jans erkentelijk voor haar eerste posting van dit werk.

Mede namens de buren word jij bedankt voor de daarop volgende postings!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:42

Vindt het geinig, om vaak op te merken dat als je van een stuk de eerste en laatste zin/woord neemt en die verbind, je dan een kloppende zin krijgt. zeg maar.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:43

ROELANDE345 schreef:
Als Hij aan zee woont wil ik daar best over nadenken

Nee, veel te nat
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:44

Súper Edwin!-gezellig!
Óp naar nummer vijf;)
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA412

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:45

Dankjewel!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:48

IJSJE204 schreef:
Het kan even relativeren, het weer. Daar kunnen we blijkbaar allemaal over praten zonder echt heftige emoties. En het is er, of we willen of niet en het is altijd een momentopname.
Willemijn, houd je verre van onaangename mensen. Dat is niet goed voor je (humeur). Je groeit van mensen die het goed met je voorhebben, van mensen die positief in het leven staan. Laat links liggen waar je slecht mee uit de voeten kunt en neem aan waar je iets aan hebt.
Aan sommige dingen kun je niets doen, maar ook de mensen die je nu verbazen maken een ontwikkeling door. Over twintig jaar denken ze waarschijnlijk heel anders dan nu. Er mag zelfs al gescheiden worden, dat is een grote vooruitgang!
Slaap lekker!

Quote:
Je groeit van mensen die het goed met je voorhebben, van mensen die positief in het leven staan. Laat links liggen waar je slecht mee uit de voeten kunt en neem aan waar je iets aan hebt.

Ja, het leven is een gave van God, om dankbaar voor te zijn! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Mooi geschreven IJsje! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:52

ROELANDE345 schreef:
Heel mooi Chat en heel goed aangepakt. Heb zelf een ex partner en zoon met PDD-nos en inderdaad die boosheid is het moeilijkst en datgene wat het meest verlamt

Ja, snap wat je bedoelt Roelande...

Die boosheid verlamt en is het moeilijkst....

Sterkte!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 16:58

ZWAAN995 schreef:
Bedankt voor de gebeden voor mijn Oma.
Ze is gisteren na huis gegaan per ontslag.
Vertoeft weer in haar eigen huisje.
Oma is nog wel ziek maar ze kan verder met haar leven.
Gezwel in haar nier lijkt op kanker maar het groeit niet.
Om de half jaar voor controle bij de cardioloog.
Goede sterke medicijnen voor het hart gekregen.
Haar benen heeft wel een doof gevoel onder de voet
maar dat komt ook omdat ze suikerpatiënt is.
Hopen dat ze mag genieten van haar oude dag.

Gezegende weekend gewenst.

<><

Zwaan

Oh, gelukkig, ben zo blij dit te lezen! Lachende smiley

Je Oma kan verder met haar leven!, ook al is ze nog wel ziek.

Ik blijf bidden voor je Oma, elke keer als ik aan haar denk!

Jij ook een gezegende zondag! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:00

Ja, ben benieuwd, geen nieuws goed nieuws, maar toch...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:00

CHATULIEM619 schreef:
Ogenschijnlijk zag je niets aan hem. Hij speelde met andere jongens, hij lachte af en toe en je kon zien dat hij zich thuis voelde. Kees deed gewoon mee met de rest....wat had hij een plezier op het kamp.

Automatisch gingen mijn gedachten uit naar twee jaar geleden. Kees had PDD NOS hadden de ouders verteld. En ach, PDD NOS, er zijn variaties, ik haalde mn schouders op, zal wel.
Maar deze PDD NOS was ernstig, heel ernstig. De eerste middag begon het al. Binnen twee minuten liep hij bij zn groepje weg en was kwaad, heel kwaad. Er was geen land met hem te bezeilen. Na hem weer voorzichtig terug te brengen naar zn groepje, was het na een kwartiertje weer mis. En eigenlijk ging het die hele week zo door. Boze buien kwamen en gingen, en we legden ons erbij neer dat hij zo was....

Vorig jaar wilde hij weer mee. En het begon eigenlijk precies hetzelfde, hij wilde de bal hebben en kreeg hem niet. Boos liep hij weer weg. Ik weet niet waarom ik het deed, maar ik herkende iets in hem. Kinderen met PDD NOS zijn snel boos. Vooral als ze in een onveilige omgeving zijn. En die boosheid kan snel een gevangenis voor ze worden. Ze willen wel weer meedoen, maar ze kunnen het gewoonweg niet. Die boosheid houdt ze ahw gevangen. Ik nam zn beide handen en zei tegen hem: doe maar eens flink boos. Hij greep mn handen en begon er in te knijpen, begon te grommen, en na een tijdje zei hij: het is over. En hij kon weer gaan spelen in de groep. Ik merkte toen, dat die boze bui zelf het probleem was. Hij was boos, wilde weer normaal kunnen doen, maar zag geen weg meer terug. Nu had hij het middel gevonden om uit zijn boze buien te komen. Tijdens die week kwam hij naar ons toe als hij zich boos voelde worden, na het gebruikelijke gegrom kon hij weer met zn vriendjes gaan spelen. Zonder dat ik echt merkte dat er iets veranderd was, was er voor hem een heleboel gebeurd.
Zn ouders hadden al regelingen getroffen om naar een aparte school te gaan. Hij was niet meer te handhaven op een normale school. Toen hij terugkwam uit het kamp, was de verandering zo groot dat hij gewoon op de school kon blijven waar hij was.
Nu zag ik hem na een jaar weer. En zoals ik al eerder vermeldde, er was niets meer te zien van zijn boosheid, wat zo lang het kenmerk van zijn gedrag was geweest. Hij deed gewoon mee met alle spelletjes en met de bonte avond. Een gewone jongen op het kamp.
Ik wil niet zeggen dat hij genezen was van PDD NOS. Dat zou teveel zijn van het goede. Ook wil ik niet zeggen, dat wij ervoor gezorgd hadden dat hij beter om kon gaan met de nieuwe impulsen van zo'n kamp. Maar zelf vind ik dit het grootste wonder wat ik ooit gezien heb. Hoe een jongen, die zo onhandelbaar was, nu opeens kon luisteren en gewoon meedoen..niet alleen op het kamp., maar ook in zijn dagelijks leven. God is groot, en God verandert mensen..Halleluja

Het is wel een Evangelische gedachtegang die je hier neerzet he? Dit soort dingen kan ook zonder dat je gelijk het als een wonder van God beschouwd.....Binnen andere reguliere gebeurtenissen gebeuren deze zaken toch ook? Wonder is een term die om de klip klap valt bij Evangelie gemeentes en als je daarin geloofd is dat prima.
Als mijn fiets gestolen is en ik was nog een week verzekerd zou een Evangelie mens spreken van een wonder, ik denk dan, ik heb gewoon mazzel.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:02

Goed te horen Zwaan, hoe oud is jouw oma eigenlijk
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:09

[quote=ROELANDE345]

Ik heb dat verandert in: Maar zet je fiets op slot..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:15

CHATULIEM619 schreef:
Zullen we het weer eens over tongentaal hebben? Er zijn twee boeken, die ik onder de aandacht wil brengen:
en
Negen uur 's morgens van D.J. Bennett. Geen recensie helaas.

Tongentaal kan je misschien best vergelijken met christelijke meditatie. Voordat je in tongentaal praat stel je je toch ook open voor God? en kom je bij een diepere laag zodat het redenerend verstand als het ware wegvalt en je als het ware in de Heer komt?
Nou, zoiets is christelijke meditatie en yoga ook
alleen praat je dan niet in tongen maar stel je jezelf ook open voor God.....
Kijk maar eens naar zo'n grote geloofsgemeenschap als Taize bv, ook liederen die in de stilte steeds herhaald worden ,dit soort vieringen vind ook regelmatig in gewone kerken plaats.....En zijn aan te bevelen voor degene die verstilling zoekt.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 17:55
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:16

WILLEMIJN232 schreef:
Het is wel een Evangelische gedachtegang die je hier neerzet he? Dit soort dingen kan ook zonder dat je gelijk het als een wonder van God beschouwd.....Binnen andere reguliere gebeurtenissen gebeuren deze zaken toch ook? Wonder is een term die om de klip klap valt bij Evangelie gemeentes en als je daarin geloofd is dat prima.
Als mijn fiets gestolen is en ik was nog een week verzekerd zou een Evangelie mens spreken van een wonder, ik denk dan, ik heb gewoon mazzel.....

Tuurlijk Willemijn, wij van de evangelische hoek zien gemiddeld elke 3 minuten in iets een wonder, maar ja das geen wonder als je evangelisch bent, blij dat jij dat prima vindt
Knipoog smiley
Het was trouwens pas echt een wonder geweest als jij het hier met Chat eens was. Maar als jij dit soort dingen mazzel wilt noemen vind ik dat op mijn beurt ook weer prima.

Roelande@als mijn fiets gestolen wordt en ik ben nog net verzekerd dan noem ik dat geen wonder maar Gods voorzienigheid
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:17

ROELANDE345 schreef:
Tuurlijk Willemijn, wij van de evangelische hoek zien gemiddeld elke 3 minuten in iets een wonder, maar ja das geen wonder als je evangelisch bent, blij dat jij dat prima vindt
Knipoog smiley
Het was trouwens pas echt een wonder geweest als jij het hier met Chat eens was. Maar als jij dit soort dingen mazzel wilt noemen vind ik dat op mijn beurt ook weer prima.

Roelande@als mijn fiets gestolen wordt en ik ben nog net verzekerd dan noem ik dat geen wonder maar Gods voorzienigheid
Lachende smiley

Hoef je niet gelijk zo haajerig te reageren? Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt?
Enige nuchterheid in het leven kan geen kwaad hoor......en occult noem ik het niet........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:19

[quote=WILLEMIJN232]

haha inderdaad desnoods met meerdere sloten
overigens is dat zelfs met bidden erbij geen garantie dat ie niet gestolen wordt tegenwoordig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:22

THOMAS968 schreef:
Een medisch paspoort kan ook en is veel minder gedoe. De apotheek moet het dan uitdraaien en dat is gratis.

Een medisch paspoort kan inderdaad door de apotheek gratis uitgedraaid worden.
Voor medicijnen die onder de opiumwet vallen is er een aparte verklaring nodig, een medisch paspoort is dan niet voldoende.

Naar een Schengenland?
Als u naar een Schengenland gaat, dan heeft u een zogenaamde Schengenverklaring nodig. Hierin staat dat u de medicijnen meeneemt voor eigen gebruik. Uw arts moet de verklaring ondertekenen en de Inspectie voor de Gezondheidszorg moet het vervolgens goedkeuren.

Een Schengenverklaring is geldig voor een periode van 30 dagen. Voor een reis langer dan 30 dagen zijn dus 2 of meer Schengenverklaringen nodig.

Naar een NIET-Schengenland?
Als u naar een NIET-Schengenland gaat, dan moet u toestemming vragen bij de ambassade of het consulaat van het land waar u heen gaat. U heeft hiervoor een artsenverklaring nodig.
[b]

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 26 augustus 2012, 17:23
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4408 4409 4410 4411 4412 4413 4414 ... 6194 Volgende
Pagina 4411 van 6194