Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel.... |
Andere referentiekaders... okay... maar is meestal iets wat je aanschouwt en niet ondergaat vanuit een vader-kindrelatie. Je kunt dan wéten wat een goede vader in zou kunnen houden maar feit blijft dat een vader ontbrak of disfunctioneel was/is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:20
|
|
|
JOL252 schreef: | Andere referentiekaders... okay... maar is meestal iets wat je aanschouwt en niet ondergaat vanuit een vader-kindrelatie. Je kunt dan wéten wat een goede vader in zou kunnen houden maar feit blijft dat een vader ontbrak of disfunctioneel was/is. | Je slaat precies de spijker op de kop. In het pastoraat kom je nogal eens de term tegen: ik weet niet wat een goede vader is, omdat mijn vader geen goede vader voor me was. (nu ik het zo opschrijf, zie ik de tegenstrijdigheid). Uiteindelijk heeft iedereen wel een bepaald beeld van een goede vader.... dat is het enige wat ik heb willen zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar er zijn toch ook kerken waar gewoon gemeenteleden mogen komen bij het Censura Morum? Dus Erika, misschien heb jij ook wel een beetje gelijk? Ik lees het nl wel eens zo'n oproep in het refokerkblad, vandaar....Als het dan alleen voor de kerkenraad is hoeft dat toch niet? | Misschien kun je een antwoord geven, ik ben nl. verbaasd over hoe dit Avondmaal beleefd wordt. Bij de eerste gemeente had men elke keer als ze samenkwamen avondmaal. Het hoorde bij elke samenkomst. Bij jullie is het dus een heel speciale dienst met een aparte voorbereiding. Wat is daar de achterliggende reden van?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 13:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dit eigenlijk onzin wat je neerschrijft. Ik heb duidelijk de contekst aangegeven waarin ik vind dat dit opgaat. Dat Carmen een andere contekst schildert doet niks af aan datgene wat ik vind over dat wat ik zie. Het gaat pas mis, als je mijn stelling toepast op een andere contekst... |
Ik kan het maar niet bevatten dat jij soms niet begrijpt wat mensen schrijven en dat dan maar -heel onaardig- af doet als onzin.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:48
|
|
|
JOL252 schreef: | Andere referentiekaders... okay... maar is meestal iets wat je aanschouwt en niet ondergaat vanuit een vader-kindrelatie. Je kunt dan wéten wat een goede vader in zou kunnen houden maar feit blijft dat een vader ontbrak of disfunctioneel was/is. |
Is dat wel ? Je kan altijd een goede vader hebben gehad en dus wel het voorbeeld van een goede vader......maar dingen kunnen veranderen en dan is het op dát moment niet meer een goede vader..... Als ik met mijn broers en zussen over mijn vader praat lijkt het wel of we allemaal een verschillende vader hebben gehad dus de blik van kijken is en blijft altijd een heel persoonlijke......ook al heb je het over dezelfde vader....... verrassend soms om te horen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat uiteindelijk of je wel of niet verliefd kan worden op de ander. Er moet een bepaalde aantrekkingskracht tussen jullie zijn. En dat is niet te forceren, het is er of het is er niet. En dat klinkt hard, maar zo is het uiteindelijk wel. Als je je niet aangetrokken voelt of je hebt een bepaalde afkeer van de ander, kun je het nog wel proberen, maar de kans dat het slaagt is buitengewoon klein. En hoe langer je een echte ontmoeting uitstelt, hoe ingewikkelder het kan worden. Nu praat ik dus vanuit mijn eigen ervaringen. Ik heb een tijdje gechat met iemand en toen ik haar ontmoette bleek ze niet de vrouw te zijn van mn dromen. Dat geeft niks, kan gebeuren. Maar in de tijd ervoor had ik mij in pv chat heel kwetsbaar opgesteld en haar dingen verteld die ik aan niemand anders zou vertellen. Dus, ik had mn hart uitgestort, en het bleek toch niks te worden. Ik schaamde me dus letterlijk voor datgene wat ik verteld had en het ging zelfs zo ver, dat diegene ging dreigen dingen door te vertellen. In het ontwikkelen van een relatie wordt altijd gezegd, dat je je kwetsbaar op moet stellen. Dan is de vraag in eerste instantie, aan wie stel je je kwetsbaar op? Voordat je het weet maak je dezelfde fout als ik en heb je een heleboel van jezelf laten zien aan iemand die je helemaal niet kent. |
ik denk dat een relatie heel goed kan groeien als je het de tijd geeft......is mijn ervaring.... Op onze leeftijd heb je allemaal je verleden bij je en dat maakt ook dat de acute verliefdheid ook wat minder wordt......., dat klinkt wat negatief en zo bedoel ik het ook niet maar ik vind het wat naïef om te zeggen: ik werd niet op één oogopslag verliefd......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien kun je een antwoord geven, ik ben nl. verbaasd over hoe die Avondmaal beleefd wordt. Bij de eerste gemeente had men elke keer als ze samenkwamen avondmaal. Het hoorde bij elke samenkomst. Bij jullie is het dus een heel speciale dienst met een aparte voorbereiding. Wat is daar de achterliggende reden van? |
Houdt jij in jouw kerkdiensten elke keer het avondmaal? De 1e 40 jaar van mn leven ging ik naar de Vergadering van Gelovigen, daar vieren ze elke zondag het avondmaal. Vond het echt heel moeilijk eerst in de evangelie gemeente maar 1 keer in de maand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat uiteindelijk of je wel of niet verliefd kan worden op de ander. Er moet een bepaalde aantrekkingskracht tussen jullie zijn. En dat is niet te forceren, het is er of het is er niet. En dat klinkt hard, maar zo is het uiteindelijk wel. Als je je niet aangetrokken voelt of je hebt een bepaalde afkeer van de ander, kun je het nog wel proberen, maar de kans dat het slaagt is buitengewoon klein. En hoe langer je een echte ontmoeting uitstelt, hoe ingewikkelder het kan worden. Nu praat ik dus vanuit mijn eigen ervaringen. Ik heb een tijdje gechat met iemand en toen ik haar ontmoette bleek ze niet de vrouw te zijn van mn dromen. Dat geeft niks, kan gebeuren. Maar in de tijd ervoor had ik mij in pv chat heel kwetsbaar opgesteld en haar dingen verteld die ik aan niemand anders zou vertellen. Dus, ik had mn hart uitgestort, en het bleek toch niks te worden. Ik schaamde me dus letterlijk voor datgene wat ik verteld had en het ging zelfs zo ver, dat diegene ging dreigen dingen door te vertellen. In het ontwikkelen van een relatie wordt altijd gezegd, dat je je kwetsbaar op moet stellen. Dan is de vraag in eerste instantie, aan wie stel je je kwetsbaar op? Voordat je het weet maak je dezelfde fout als ik en heb je een heleboel van jezelf laten zien aan iemand die je helemaal niet kent. |
Chat, zegt het het best. Want je geeft je je echt bloot. Niet in je nakie bloot, veel erger bloot, je geeft een deel van je zelf, van je hart, van je ziel.
En echt waar, je hebt freaks, natuurlijk gaat een freak niet zeggen dat die een freak is, meestal hebben ze het zelf niet eens door. Maar je zult hem maar aan je klomp hebben hangen.
Ik geloof dat Petra terecht de vraag stelde,moet ik maar met iedereen daten? Nee chat zei heel goed, alleen als je een klik voelt.
En wat is er mis met witte sokken in sandalen?
haha dat bedoel ik, ik zou maar voor je deur staan met witte sokken.
Gewoon als je een leuk contact heb, gewoon casual afspreken. Zo kom je er ook nog eens uit. :)
Zelfs in het "echt" kan je iemand niet kennen, iedereen gaat er maar van uit dat de ander normaal is..... Online kan ik van alles vertellen, ik zit achter mijn pc, maar wie zegt niet dat ik net niet mijn kat heb verzopen? Of mijn hond heb geschopt? Ik kan zo gek zijn als een deur en nogmaals in het echt kan je het voor een tijd ook redelijk verborgen houden. Laat staan online.
Ok om het echt duidelijk te maken. Ik ben ooit verliefd geworden online op iemand die zich voor deed als vrouw. Maar het was dus een dude. Hij was slim, klonk normaal, had leuke foto's, maar hij plast staand. En was behoorlijk in de war op zijn best! lol Duidelijk lieve mensen ? :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:00
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Houdt jij in jouw kerkdiensten elke keer het avondmaal? De 1e 40 jaar van mn leven ging ik naar de Vergadering van Gelovigen, daar vieren ze elke zondag het avondmaal. Vond het echt heel moeilijk eerst in de evangelie gemeente maar 1 keer in de maand | Nee, ik houd niet elke week avondmaal, maar ben me wel bewust dat dat eigenlijk zo zou moeten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik denk dat een relatie heel goed kan groeien als je het de tijd geeft......is mijn ervaring.... Op onze leeftijd heb je allemaal je verleden bij je en dat maakt ook dat de acute verliefdheid ook wat minder wordt......., dat klinkt wat negatief en zo bedoel ik het ook niet maar ik vind het wat naïef om te zeggen: ik werd niet op één oogopslag verliefd...... | Helaas, Wmijn. Als verliefdheid echt toeslaat is het vaak veel heftiger op onze leeftijd., Je bent niet te oud om verliefd te worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas, Wmijn. Als verliefdheid echt toeslaat is het vaak veel heftiger op onze leeftijd., Je bent niet te oud om verliefd te worden... |
helaas Zo'n heftige verliefdheid zet misschien wel je werled op zn kop maar is geweldig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | helaas Zo'n heftige verliefdheid zet misschien wel je werled op zn kop maar is geweldig |
Het is geweldig maar leidt het tot een volledige relatie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is geweldig maar leidt het tot een volledige relatie? |
Ja dat is natuurlijk heel goed mogelijk, Ik heb inmiddels al meer dan een jaar een relatie, hoewel deze op dit moment niet zo eenvoudig is door ernstige ziekte van mijn vriend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar er zijn toch ook kerken waar gewoon gemeenteleden mogen komen bij het Censura Morum? Dus Erika, misschien heb jij ook wel een beetje gelijk? Ik lees het nl wel eens zo'n oproep in het refokerkblad, vandaar....Als het dan alleen voor de kerkenraad is hoeft dat toch niet? |
Klopt Willemijn.... Bij ons is Censura Morum JUIST voor de gemeenteleden.. Censura Morum is voor de mensen die aan het avondmaal willen maar het gevoel hebben dat ze iets in de weg staat waardoor ze niet aan zouden kunnen gaan... Denk bv aan dat iemand flinke ruzie heeft met zijn/haar ouders en daar ontzettend last van heeft en dat dit zijn/haar gang kan hinderen bij het aangaan... dan kunnen ze dus naar Censura Morum gaan om er met de predikant en een ouderling over te praten.. Dus eigenlijk is het om gemeenteleden te helpen de gang naar het avondmaal te gaan...
Vanmorgen even navraag gedaan bij mn predikant die hier was Omdat ik het niet meer precies wist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien kun je een antwoord geven, ik ben nl. verbaasd over hoe dit Avondmaal beleefd wordt. Bij de eerste gemeente had men elke keer als ze samenkwamen avondmaal. Het hoorde bij elke samenkomst. Bij jullie is het dus een heel speciale dienst met een aparte voorbereiding. Wat is daar de achterliggende reden van? |
Bij ons is 4 maal per jaar avondmaal.. De reden dat dit bij ons zo is. is omdat men dan heel bewust aangaat, het wordt geen "gewoonte" maar een bewust beleven.. zelf vind ik deze manier erg mooi want ik ga echt bewust aan.. persoonlijk zou ik het gevoel hebben bij wekelijks dat het een gewoonte wordt! (en nee ik val geen kerken aan die dit wel doen) Dit is mijn beleving bij het avondmaal. En idd hebben we de week vooral gaand aan het avondmaal voorbereidings dienst en voorbereidingssamenkomst op een doordeweekse avond.. Dit maakt dat je heel bewust ermee bezig bent!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:27
|
|
|
JANS221 schreef: | Nou vooruit dan maar op mijn vrije dag:
De sterkste anticonceptieve werking van de normale pil ligt in het voorkomen van ovulatie, zodat er al helemaal geen rijpe eicel ontstaat, en voorkoming van bevruchting door ondoordringbaar worden van het slijm in de baarmoederhals voor spermatozoën, zodat er zelfs als er een eicel is geen bevruchting optreedt.
De pil bevat twee synthetische hormonen: ethinylestradiol, verwant aan het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen en een, verwant aan het vrouwelijke geslachtshormoon progesteron. Dit zijn beiden steroidhormonen. Progestageen is belangrijk voor het anticonceptief effect. Oestrogenen zijn nodig voor de stabilisatie van het baarmoederslijmvlies en voor een normaal bloedingspatroon te verkrijgen dat lijkt op een gewone cyclus. Verder remmen progestagenen en oestrogenen de afgifte van FSH (Follikel Stimulerend Hormoon) en LH (Luteïnizerend Hormoon) uit de hypofyse, en remmen zo de de follikelgroei en de ovulatie. |
Tot zover de sexuele voorlichting Thanks Jans Kreet van de week??
Euh weet er ff geen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Daarom kan je nog wel respect voor andersdenkenden hebben? Ik lees in je profiel dat je respect voor je medemens hebt of is dat alleen voor medechristenen die net zo als jij denken? Kan je dat er misschien beter even bij zetten..... |
Willemijn, ik heb respect voor iedereen en iedereen mag er ook anders over denken. Ik heb gewoon gezegd wat mijn mening hierover is. Vraag me alleen af: waarom het voor gelovigen zo moeilijk is, als je weet dat de bron niet goed is om dat te aanvaarden? Heb ook zelf jarenlang niet geweten waar yoga vandaan komt en uit welke bron. Sinds ik dat wel weet zal ik er nooit aan beginnen.
De bijbel is er duidelijk over dat we ons niet in moeten laten met afgoden, Dit is mijn mening en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor andere mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:08
|
|
|
[quote=TEAPARTY711]Ja, want ik heb mij het volgende laten vertellen. De pil voorkomt geen zwangerschap, maar breekt het af. Het zorgt ervoor dat na de bevruchting iets niet meer verder kan groeien. Ik wist dit eerst ook niet
Het is ook niet zo.
Thomas, de pil is een zegen en ik heb zelden zoiets bespottelijks gelezen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, de pil is een zegen en ik heb zelden zoiets bespottelijks gelezen. |
Zo, dat is duidelijke taal. Dat bedoelde ik ook met de ``kreet van de week``.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:34
|
|
|
Heb niet de tijd om hier elke dag te kijken, maar dit plan klinkt als muziek in de oren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:39
|
|
|
DJAB697 schreef: | Heb niet de tijd om hier elke dag te kijken, maar dit plan klinkt als muziek in de oren.  |
Chill!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:49
|
|
|
Zojuist iemand van de woningstichting gehad...met nog wat uitleg en advies over de renovatie van volgende week.... Een aardige knul....""Geen zorgen maken...u zult versteld staan hoe vlug het allemaal gaat en hoe mooi het wordt"" Geweldig toch?? Vanavond gaat het afdak eraf....Fijn dat ik hulp krijg....(gratis eten en drinken hoef ik er maar voor terug te geven!!) Het komt wel goed!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:53
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | Ja, want ik heb mij het volgende laten vertellen. De pil voorkomt geen zwangerschap, maar breekt het af. Het zorgt ervoor dat na de bevruchting iets niet meer verder kan groeien. Ik wist dit eerst ook niet.
-kan iemand misschien hier iets meer over uitleggen? -
Denk dat andere middelen dan beter zijn. Of een combinatie. Als het überhaupt al geoorloofd is om zwangerschap te voorkomen, ik denk dat de meningen daar over verschillen. |
Ik kan het toch nog even niet laten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik kan het toch nog even niet laten...  |
Misschien heeft hij dit gehoord van zijn conservatieve vrienden uit Amerika?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:16
|
|
|
JANS221 schreef: | Misschien heeft hij dit gehoord van zijn conservatieve vrienden uit Amerika? |
Aha! ... of de paus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:24
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Klopt niet helemaal Josina: De anticonceptiepil werkt door de ovulatie te blokkeren, en daarnaast de baarmoeder minder geschikt te maken voor de acceptatie van een embryo als er toch een bevruchting zou plaatsvinden. Bovendien maakt de pil het slijm van de cervix dikker, waardoor het sperma moeilijker bij de eicel kan komen. |
Dit (simpel weergegeven)staat gewoon in de bijsluiter van de pil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:25
|
|
|
Twee halve waarheden maken geen hele waarheid. (Multatuli)
zo,we zijn weer on-topic!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 15:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:29
|
|
|
Receive life like a gift...
And release life like a present...
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 15:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kan bij een ontmoeting natuurlijk ook afknappen op onbenullige dingen(witte sportsokken in sandalen bv.) en wat weegt dan tegen wat op? De leuke gesprekken of de afschuwelijke witte sportsokken in sandalen?  | ha ha willemijn ik denk dat als je verliefd word, dat je dan ineens iemand wel leuk vind met witte sokken in sandalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is geweldig maar leidt het tot een volledige relatie? | Waarom niet eigenlijk? Zo hoort toch eigenlijk elke relatie te beginnen?
|
|
Naar boven |
|
|