ChristianMatch

Forum

liefde en waarheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4451 4452 4453 4454 4455 4456 4457 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 17:35

CHATULIEM619 schreef:
Ik wil me liever laten leiden door de Bijbel dan me heen en weer te laten meegaan door de meningen van mensen.

Jij hebt toch zelf ook je mening? Dan zou je nooit meer wat kunnen vinden?
Maar als ik mijn mening hier neer schrijf laat je je liever leiden door de Bijbel dan meningen van mensen?
Dan begrijp je niet goed wat ik wil zeggen.......Ik laat mijn leven ook leiden door de Bijbel niets minder en niets meer.....maar daarbij kan ik zelf -net als jij dat doet- zelf ook nog prima denken......En je kan het met mensen eens zijn en dat is ook totaal wat anders dan je heen en weer te laten meegaan....en doe je nu dus Shanita wel een beetje tekort.....
Vind je dat ook van al die berichten waar Amen onderstaat??????
En wij denken nu eenmaal heel anders, jij denkt meer Evangelisch met wedergeboren worden door de doop en dan vrij van zonden zijn......(vul het nu even in) In mijn ogen is dat wel lekker makkelijk. Maar maakt dat ons beider geloof minder klein?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 2 september 2012, 17:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 17:40

De waarheid kan niet worden verkondigd, zonder dat het in liefde gebeurt. Maar de waarheid kan ook niet zonder de liefde om waarheid te kunnen zijn.

Er wordt niet altijd waarheid gesproken. Ze wordt wel eens verborgen, verhuld. Met de mantel der liefde bedekt. Dat kan getuigen van wijsheid. Zo wordt de waarheid ook geen geweld aangedaan en wordt ze bewaard tot de tijd rijp is om te worden geopenbaard.

De waarheid kent de liefde en weet wat ze is.
Ten diepste verklaart de Waarheid wat Liefde is en deelt de Liefde de Waarheid mede.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 17:47

SHANITA130 schreef:
Captive Minds : Hypnosis and Beyond. [FULL].mp4

Vertaling: Gedachten gevangen, gevangen geesten van mensen, hersenen, hypnose en verder....

film kan toch ondertitled of vertaald worden?

S. Filmgek in alle soorten ;)

Bij ongeveer 42 minuut gaat 't over sektes: ik herken: het weinige slapen, 4 uur per nacht, het uren in tongen 'bidden;, 7 Preken op één dag, met zijn 10nen op één slaapkamer, maar wel je hele inkomen inleveren, en leven van 2de hands kleding, die kerkgangers gaven.
10tje in de week zakgeld.

Een ding moet ik ze nageven: het eten was delicious...werd goed gekookt..surinaams, indisch, etc.

Het verheerlijken van de pastor en zijn gezin...de angst op de pastor zijn vrouw haar gezicht, als een knappere vrouw als zij in de buurt van haar man kwam..waar ik me erg over verbaasde...men was hier toch niet in het vlees, maar in de geest?

Later meer eventueel...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 september 2012, 17:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:03

ROLF230 schreef:
Toch zegt Jezus laat je ja ja zijn en je nee nee, de rest is uit de boze, dus het is wel belangrijk dat je ergens voor staat.

Da's in een andere context, vind je vorige stuk erg goed, ga dr later op in! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:08

ANNA415 schreef:
kom jij ze dan bakken...? Knipoog smiley
Want dan krijg je mijn adres Kwijlende smiley

Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:10

WILLEMIJN232 schreef:
Jij hebt toch zelf ook je mening? Dan zou je nooit meer wat kunnen vinden?
Maar als ik mijn mening hier neer schrijf laat je je liever leiden door de Bijbel dan meningen van mensen?
Dan begrijp je niet goed wat ik wil zeggen.......Ik laat mijn leven ook leiden door de Bijbel niets minder en niets meer.....maar daarbij kan ik zelf -net als jij dat doet- zelf ook nog prima denken......En je kan het met mensen eens zijn en dat is ook totaal wat anders dan je heen en weer te laten meegaan....en doe je nu dus Shanita wel een beetje tekort.....
Vind je dat ook van al die berichten waar Amen onderstaat??????
En wij denken nu eenmaal heel anders, jij denkt meer Evangelisch met wedergeboren worden door de doop en dan vrij van zonden zijn......(vul het nu even in) In mijn ogen is dat wel lekker makkelijk. Maar maakt dat ons beider geloof minder klein?
Iedere mening is gebaseerd op een bepaald denkkader. En eerlijk gezegd vind ik het denkkader wat de Bijbel aanreikt nog altijd het beste wat er geschreven is. Neem eens het voorbeeld huwelijk. Ik vind dat we er als mensen een puinhoop van maken door allerlei situaties te creëeren die we maar gelijk willen stellen aan het huwelijk. Voor mij is het huwelijk nog steeds de hoeksteen van de samenleving... Er zijn echt talloze voorbeelden waarvan ik vind dat de normen die de Bijbel aanhaalt de juiste zijn. Voor mij is niet de vraag of je iets aan die normen moet doen, ik denk eerder dat je wat met de mensen kunt doen die het niet lukt aan deze normen te voldoen. Dan kom je weer op het punt van liefde en barmhartigheid( bah wat een woord, ik las ook een ander synoniem: lankmoedigheid, nog een woord dat niet te begrijpen is)
Tenslotte nog even over Shanita. Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen. Als ik haar nu eens hier tekort doe, kan ik er echt niet mee zitten.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 2 september 2012, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:12

ANNA415 schreef:
Lusten haaien pepernoten Verraste, verbaasde smiley
Dan blijven we uit de kust. We willen Visser z'n visjes niet wegjagen. Straks stranden we. Verraste, verbaasde smiley Sint weer boos Woedende smiley
Oepsie

NAh scheelt die raakt toch jaarlijks wel een keer de weg kwijt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:13

ANNA415 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee maarrrrrrrrrr.... Eindelijk is het dan zover...
Anna met stomheid geslagen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Goed he van mij Engeltje smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zondag 2 september 2012, 21:53
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:14

ANNA415 schreef:
Tied zat duszzzzzz Clown smiley

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:18

THOMAS968 schreef:
Bottenbley is als de dood dat hij met voorkeursstemmen wordt gekozen. Hij staat op nummer 49 van de CU. Maar stem maar op hem Chat, beter dan de VVD in ieder geval.

Thomas, een theocratisch staatsbestel is inderdaad waanzin.

Knipoog smiley
Dit stelt me wat teleur Thomas. De vreugde van de democratie is immers dat we vanuit onze mening mogen stemmen? En ik heb een mening, heb die al jaren, wordt er de laatste tijd alleen maar in bevestigd. Wees dan blij dat ik uit volle overtuiging kan stemmen op een partij die bij me past.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:25

In de dienst van vanmorgen ging het over het thema: Bouw op een sterk fundament! Over het bouwen van je (levens)huis op een rots of op het zand. Een bekend verhaal, mooi was de toevoeging van de voorganger. In het prentenboek van zijn kleinkind over dit verhaal zag je op de laatste bladzijde de verstandige man zitten in zijn huis, binnen was het warm, de kachel brandde, buiten stormde en regende het. Maar ook in dat huis van de verstandige man, zat bij het haardvuur de onnadenkende man, hij mocht zich daar warmen en zijn kleren drogen! Mooie gedachte: niemand buitensluiten, maar binnen laten, insluiten!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:26

SHANITA130 schreef:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

Hier kom je bij de barmhartigheid.

En Hier:
Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Valt niets aan toe te voegen gewoon, perfect opgeschreven.

Ik vind dit perfect opgeschreven door Willemijn.

Het komt helemaal overeen hoe ik erover denk en voel.

Dus ik vind het ook verschrikkelijk slim, als iemand zo kan schrijven, dat je je helemaal begrepen en aagesloten voelt bij het geschrevene.

Met name:
Quote:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Ja, zo is het, denk ik als ik dit lees. en niet van als je gelooft, ben je altijd blij nooit meer problemen, zelfs financiele voorspoed....
en dat zijn leugens chatuliem, en dan is dat voor jou misschien heel jammer dat het uit de evangelische hoek komt, maar daar kan ik niets aan doen.

Dank Willemijn!!! Doet me goed, je stukken!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:27

CHATULIEM619 schreef:
Iedere mening is gebaseerd op een bepaald denkkader. En eerlijk gezegd vind ik het denkkader wat de Bijbel aanreikt nog altijd het beste wat er geschreven is. Neem eens het voorbeeld huwelijk. Ik vind dat we er als mensen een puinhoop van maken door allerlei situaties te creëeren die we maar gelijk willen stellen aan het huwelijk. Voor mij is het huwelijk nog steeds de hoeksteen van de samenleving... Er zijn echt talloze voorbeelden waarvan ik vind dat de normen die de Bijbel aanhaalt de juiste zijn. Voor mij is niet de vraag of je iets aan die normen moet doen, ik denk eerder dat je wat met de mensen kunt doen die het niet lukt aan deze normen te voldoen. Dan kom je weer op het punt van liefde en barmhartigheid( bah wat een woord, ik las ook een ander synoniem: lankmoedigheid, nog een woord dat niet te begrijpen is)Tenslotte nog even over Shanita. Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen. Als ik haar nu eens hier tekort doe, kan ik er echt niet mee zitten.

Er zijn geen feiten he, alleen interpretaties........ook als je de Bijbel leest!

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 2 september 2012, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:39

Ja, en doordat jaren gepraat/gepreek over satan, die angst die ik daaraan overhield herken ik....

angst over simplele dingen, overdag bij een pondje wachten, met nog een andere auto, waar nota bene een gezin in zat, man, vrouw, kinderen op de achterbank, en ik verstijfd van angst.....die kinderen konden een misleiding zijn, en ik kon elke moment uit me auto gesleurd worden...en zelf al waren me deuren op slot, dan kon die man me ruit inslaan...dat soort dingen, overal, op elke hoek lag satan op de loer.

Ik wil naar kerken die over de goedheid en grootheid van God preken, en als 't echt ff niet anders kan over de vijand, maar dus niet andersom.

Eventueel later...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:42

CHATULIEM619 schreef:
Dit stelt me wat teleur Thomas. De vreugde van de democratie is immers dat we vanuit onze mening mogen stemmen? En ik heb een mening, heb die al jaren, wordt er de laatste tijd alleen maar in bevestigd. Wees dan blij dat ik uit volle overtuiging kan stemmen op een partij die bij me past.

Helaas stem je wel op een partij die niet het christendom positief in het oog heeft Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 18:58

ERIKA129 schreef:
Helaas stem je wel op een partij die niet het christendom positief in het oog heeft Twijfelende smiley
Denk je dat de PvdA positiever denkt of D66? Met name D66 is een zeer antichristelijke partij. Van Rutte is bekend dat hij christen is en ook naar de kerk gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:05

CHATULIEM619 schreef:
Denk je dat de PvdA positiever denkt of D66? Met name D66 is een zeer antichristelijke partij. Van Rutte is bekend dat hij christen is en ook naar de kerk gaat.

En dat is dan de norm? Kan ik ook op Pechtold stemmen want die is in de kerk getrouwd....
Verbaasd mij ook dat je geen christelijke partij stemt gezien je levensvisie.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:09

WILLEMIJN232 schreef:
En dat is dan de norm? Kan ik ook op Pechtold stemmen want die is in de kerk getrouwd....
Verbaasd mij ook dat je geen christelijke partij stemt gezien je levensvisie.....
Het is ook niet mijn norm, Wmijn. Ik heb een paar dagen geleden aangegeven waarom de VVD mij meer aanspreekt, dan PvdA of CU of SGP.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:26

ANNA415 schreef:
kom jij ze dan bakken...? Knipoog smiley
Want dan krijg je mijn adres Kwijlende smiley

ik heb dat nog nooit gedaan dus is een proefkonijn altijd welkom Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:27

@ Chat,

Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen.

Als er niets te kort te doen valt dan zou dat niet kunnen.

Ik vind het sektes of op sektes lijken, uitzonderingen daar..., mijn mening.

Geef mij maar een gewone traditionele kerk, met een gewonen preek, waar gewoon eerbied en ontzag heerst.

En niet een 'uit je dak met Jezus', gillen schreeuwen, vallen, weet ik veel, o ja, tongen, iedereen door mekaar. Niet te vergeten al de 'genezingen'. Enzovoort.

Voor buitenstaanders, 'tongen' zijn eigenlijk 'vreemde talen, zoals grieks, hebreeuws, frans etc.
En velen denken dat ze talen van engelen spreken en doen dat massaal allemaal door mekaar, keihard, als je daar binnen loopt denk je dat je in een mental insitution bent beland, maar dan veel erger.

Het mooie vredige van God wordt om zeep geholpen...door de brainwashing en massahypnose...

En dan nog zeggen dat traditionelen dood zijn geestelijk, en zijzelf levend zijn door al die gaven van de heilige Geest... Zieke smiley

Mijn mening. Op een nette manier. Ik denk dat, ik vind dat.
Na, jarenlange, 20+ jaar, ervaringen als gelovige... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:37

SHANITA130 schreef:
@ Chat,

Ik vind dat ze structureel bezig is de evangelische beweging tekort te doen.

Als er niets te kort te doen valt dan zou dat niet kunnen.

Ik vind het sektes of op sektes lijken, uitzonderingen daar..., mijn mening.

Geef mij maar een gewone traditionele kerk, met een gewonen preek, waar gewoon eerbied en ontzag heerst.

En niet een 'uit je dak met Jezus', gillen schreeuwen, vallen, weet ik veel, o ja, tongen, iedereen door mekaar. Niet te vergeten al de 'genezingen'. Enzovoort.

Voor buitenstaanders, 'tongen' zijn eigenlijk 'vreemde talen, zoals grieks, hebreeuws, frans etc.
En velen denken dat ze talen van engelen spreken en doen dat massaal allemaal door mekaar, keihard, als je daar binnen loopt denk je dat je in een mental insitution bent beland, maar dan veel erger.

Het mooie vredige van God wordt om zeep geholpen...door de brainwashing en massahypnose...

En dan nog zeggen dat traditionelen dood zijn geestelijk, en zijzelf levend zijn door al die gaven van de heilige Geest... Zieke smiley

Mijn mening. Op een nette manier. Ik denk dat, ik vind dat.
Na, jarenlange, 20+ jaar, ervaringen als gelovige... Lachende smiley
Ga jij nu maar naar een ander topic toe, want je bent zoals gebruikelijk weer volledig off topic...veel plezier!!!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:43

CHATULIEM619 schreef:

Ik denk en handel anders. Ik geef iedereen de ruimte maar wil wel argumenten. Mijn bezwaar tegen de VVD bestaat niet uit de opvattingen uit het boekje, zoals ik ze bij jou lees. Mijn probleem is de praktijk: roepen dat iedereen de buikriem moet aanhalen en vervolgens voorstellen 1000 euro (arbeidskorting) te geven aan 'de hardwerkende Nederlander'. Flink roepen over de zaken aanpakken maar de bezuinigen halen uit het snijden in sociale voorzieningen. En wie dragen aantoonbaar niets extra bij? De mensen met een hoog inkomen. Jij stelt dat mensen die een bepaalde opleiding of verantwoordelijkheid wel extra mogen verdienen. Dat vind ik ook maar daar gaat het de liberalen niet om. De praktijk is een hele andere: Wie veel verdient (en misschien wel alleen belegt) moet minder belasting betalen van de VVD. In de laan waar ik woon, lossen de mensen geen hypotheek af maar beleggen van dat geld. De belasting op rendement van je geld is 4 procent waar je in de praktijk 2 procent betaalt, want het toptarief is maximaal 50. De hypotheekrenteaftrek moet uiteraard in stand blijven om dit allemaal mogelijk te maken. Van de weinige rente die je tegenwoordig betaalt, gaat daarvan dan ook nog de helft af. En maar mopperen op de uitkeringstrekkers. Zet dat eens af tegen de echt hardwerkende Nederlander. Na jaren stevig bezuinigen en liberaliseren, komt die nauwelijks meer aan een vaste baan en krijgt bij ontslag al snel een lage uitkering, waarna met de huidige werkeloosheid niet snel een andere baan gevonden wordt. En dan nog hopen dat je niet ziek bent, want het eigen risico moet mensen stimuleren gezond te blijven - alsof dat zo zou werken. De VVD heeft de positie van de eigen achterban verbeterd maar de rekening neergelegd bij mensen die toch al weinig hebben. Zeker, er wordt misbruik gemaakt van sociale voorzieningen en dat stoort me buitengewoon. Maar het bedrag dat omgaat in belastingontduiking is een veelvoud daarvan. Echter daar hoeft kennelijk niet op te worden bezuinigd.

Ik vind dat iedereen die dat kan de eigen broek moet ophouden. Maar in tijden van crisis moet je niet de mensen in mijn laan helpen maar zorgen dat gezinnen met kinderen toch nog redelijk door de tijd komen. En je kent me lang genoeg om te weten dat ik zelf aan de goede kant van de samenleving zit, zowel qua opleiding, baan als inkomen. Toch peins ik er niet over op deze belangengroep van mensen die het toch al heel goed hebben, te stemmen.

En als je dat standpunt je teleur stelt, dan is dat jammer. We zijn een samenleving. Die jou ook onderhoudt - en daar heb ik geen enkele moeite mee omdat je je middels je voorgangerschap in een gemeente toch heel nuttig maakt. Het is een gegeven dat je gezien je leeftijd en andere zaken haast niet meer aan een baan komt. Het gaat in de wereld niet alleen om de economie. Niet bij brood alleen, wat mij betreft.

Thomas, deelt je vreugde over de democratie maar vraagt zich af of deze partij wel echt bij je past.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 september 2012, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 19:57

Jesus You know that I love You most
But sometimes I feel lonesome and weary
Whenever You say: "Come close to me"
I will exalt Your Name

There is no other Name given than Yours
and earth and sky will exalt Your Name
Then when I join the choirs of hope
Rivers of joy will flow down

But sometimes I seem to loose sight of You
Then when You say: "Come close to me"
I will call out Your Name

But sometimes I seem to drift away
Then when I wonder where to go
You call out my name
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 20:45

Mooie gedachte Jans.

Mijn kerkdienst was bijzonder vandaag. Na 6 jaar na een gemeente geweest te zijn had ik het helemaal gehad. Nu 3 maanden later het maar weer eens geprobeerd bij een andere gemeente. En volgens mij ben ik verkocht. Het is zo totaal anders als die andere gemeente, een verschil van dag en nacht.
Vantevoren dacht ik nog zou ik bekenden tegenkomen en jawel hoor meteen bij de ingang van de deur 2 bekenden die al lang weg waren bij die gemeente waar ik eerst naartoe ging. Daar zeer verheugd over want met 1 kon ik altijd goed overweg en we hebben het contact hersteld.
Er wordt veel gezongen waar ik erg van hou en verder een preek van zo een half uur. Wat me bij is gebleven dat de voorganger duidelijk probeerde te maken dat we in eerste instantie bevrijd zijn door God, uit genade, waar we niets aan hebben kunnen doen, en daarná gaf hij enkele leefregels van houdt je hieraan en het zal je wel gaan. DUS NIET ANDERSOM.
Heel simpel: 1 bevrijd 2 regels en niet 1 regels en daardoor 2 bevrijd.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 20:56

Eenzelfde soort verhaal kan ik je over de PVDA vertellen. Zeggen ze wel, dat ze voor de armste mensen zijn, maar gaan ze de voorwaarden dermate hoog maken dat haast niemand er voor in aanmerking komt. Veel te veel geld gaat er dan naar de ambtenarij, die voortdurend de mensen over de schouder kijkt om te zien dat vooral de mensen die bijstand nodig hebben het wel goed doen.
Ze verzinnen allerlei nieuwe banen, maar als het puntje bij het paaltje komt, kunnen ze dat toch niet waarmaken. Het begon met de Melkert banen, maar de verborgen werkeloosheid was nog steeds aanwezig.
Daarnaast treiteren ze de mensen die voor werkgelegenheid kunnen zorgen het land uit en klagen tegelijkertijd dat er te weinig geld binnenkomt.
De staat moet alles maar oplossen, en wie eigen initiatief neemt wordt meteen tegengewerkt door de verhoogde bureaucratie. Ze zeggen voor de armsten van de maatschappij te zijn, maar beroven de armsten gelijkertijd van kansen, mogelijkheden en zelfstandigheid. Als je al weinig hebt, is het enige waar je je nog aan kunt vasthouden waardigheid en individuele vrijheid....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 2 september 2012, 20:59
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 21:09

Hier ook een bijzondere kerkdienst, de tekstwoorden waren uit Jesaja 54 vers 12 En uw glasvensters zal Ik kristallijnen maken, en uw poorten van robijnstenen, en uw ganse landpalen van aangename stenen.

De dominee verklaarde het eigenlijk zo, vroeger in het oosten had je huizen met een binnentuin, maar deze huizen hadden geen ramen zoals wij het nu kennen, maar het licht wat er binnenkwam, kwam via de poort naar binnen of via het dak kwam het licht naar binnen, maar verder waren het donkere huizen.
En dit verklaarde hij naar het geestelijke, soms kunnen wij ergens niet doorkijken terwijl we dat graag zouden willen, maar we zien niets alleen duisternis,en als nu de Heere erbij komt en ons licht geeft welk een helderheid zal er dan soms in ons hart komen! En zo verklaarde de dominee deze tekst, bijzonder deze uitleg vanochtend.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 21:14

En elke zondag horen we het weer in de kerk; hebt uw naasten lief,
Ik vind het nogal vaak ver te zoeken hier op deze topics onderling!
Jammer.......
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 21:30

Chatuliem,

Anti-VVD is niet automatisch pro-PVDA.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 21:35

ANNA415 schreef:
Heb ik ook wel eens gehad met een date. Proberen weg te duiken. [piep] net te laat Boze smiley

Maar ik zou op de eerste date nooit naar de man toe gaan. Laat hij maar wat moeite doen Knipoog smiley Verliefde smiley

Ik ben altijd errug voorzichtig geweest om mijn adres bekend te maken dan maar een stukje met de trein.....
Heb zelfs eens een "mailruzie"gehad omdat de man perse bij mij thuis wilde komen of ik bij hem thuis en ik op een neutrale plaats wilde afspreken...
En die man had nog wel een mercedes
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen en een profielschets om bij te Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 2 september 2012, 21:35

THOMAS968 schreef:
Chatuliem,

Anti-VVD is niet automatisch pro-PVDA.

Thomas.
Nee, dat begrijp ik. Maar ik acht je hoger dan dat je op extreme partijen stemt. Je lijkt me niet het type dat stemt vanuit een onderbuikgevoel...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 2 september 2012, 21:49
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4451 4452 4453 4454 4455 4456 4457 ... 6194 Volgende
Pagina 4454 van 6194