Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:15
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Foei Willemijn, je moet wel bij de les blijven! Wanneer starten jouw yogalessen weer? Bij mij volgende week, ik kijk ernaar uit. Lekker weer rekken en strekken! |
ooh je bedoelt dat zit-gymnastiek toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:17
|
|
|
DIANA556 schreef: | ja, dat was idd sneu voor hem, hij maar 3 brieven en zijn broer 17 brieven. Aan de andere kant werd er wel gelijk een "feestje" georganiseerd met de 20 vrouwen voor beide broers  |
Ja, dat was erg leuk, al die vrouwen zaten gezellig te kwebbelen en die broers waren helemaal stil.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:17
|
|
|
Het was een tafeltje van mijn dochter, waar zich allemaal paperassen ophoopten. En hobby spullen en puzzelboekjes en kranten en ... en... Nu vertelde ze me dat ze het tafeltje niet meer wil hebben, dussssss. Alles uitgezocht, weggegooid, schoongemaakt en voila... ruimte!! Tafeltje staat klaar voor het grofvuil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het nu gestofzuigd of stofgezogen vraag ik me af?????? Ik zeg dat laatste nl altijd...... |
Volgens mij gestofzuigd. Maar dat kan Thomas wel vertellen. Stof gezogen lijkt me niet echt gezond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja, dat was erg leuk, al die vrouwen zaten gezellig te kwebbelen en die broers waren helemaal stil....... |
ach, je weet niet, wat er gebeurd is, nadat de camera's weg gingen, misschien waren ze toen wel wat meer op hun gemak.
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op maandag 3 september 2012, 23:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:24
|
|
|
na even het een en ander weer doorgelezen te hebben hier,merk ik dus dat Filia110 onze oude vertrouwde Solafide is?
die kapt er wel flink door zie ik,hou ik wel van!
ik zou zeggen Tjakkaaaa Filia!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Volgens mij gestofzuigd. Maar dat kan Thomas wel vertellen. Stof gezogen lijkt me niet echt gezond.  |
Het is gestofzuigd. Het is een onscheidbaar samengesteld werkwoord. Stof en zuig blijven samen en dat geldt in de tegenwoordige en ook in de verleden tijd. De verwarring onstaat doordat stofzuigen wordt vervoegd als een zwak werkwoord (stofzuigen, stofzuigde, gestofzuigd) terwijl zuigen een sterk werkwoord is (zuigen, zoog, gezogen.) Stof gezogen is om die reden fout.
Visser heeft gelijk.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 september 2012, 00:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is gestofzuigd. Het is een onscheidbaar samengesteld werkwoord. Stof en zuig blijven samen en dat geldt in de tegenwoordige en ook in de verleden tijd. De verwarring onstaat doordat stofzuigen wordt vervoegd als een zwak werkwoord terwijl zuigen een sterk werkwoord is. Stof gezogen is om die reden fout.
Thomas |
Op de Veluwe hebben ze andere taalregels.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 3 september 2012, 23:50
|
|
|
Ik heb nog een zolder... Vol met spullen... Maar troep kan ik het niet noemen... Het staat er nu 2 jaar....voornamelijk spullen van de kinderen... Eigenlijk moet ik dat eens aan HEN overlaten...
Zelf vind ik het heel moeilijk...het is ook een soort loslaten... En daar heb ik het al zo moeilijk mee... Ik koester teveel dingen...
Wat ik gedaan heb??? Niet zo veel...o ja genoten van het mooie weer... Horen hoor de buurvrouw tekeer gaat tegen de werkmannen... Thuiskomen en zien dat het balkon al is verdwenen.... ""Mevrouw...kunnen we morgen al komen i.p.v woensdag voor het nieuwe balkon??""
Dat wordt niet langer op bed liggen op mijn vrije dag... Om half 8 al een breekpartij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 01:37
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee ik ben de -wat een rot paard-stink pepernoten-wat jeukt die broek-jakkes m'noren zitten vol schmink-Piet  |
Hm.... klinkt als ehm..... Frustreerpiet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 06:33
|
|
|
BERT168 schreef: | ooh je bedoelt dat zit-gymnastiek toch?  |
Ja precies, dat bedoel ik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 06:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | in elk topic is men vrij om ook eens in te gaan op de manier waarop er gediscussieerd wordt. Als er een gemene bijdrage geplaatst wordt om bewust iemand te beschadigen, mag je daar altijd iets van zeggen. Ook binnen dit topic is daar voldoende ruimte voor gegeven. Mijn bijdrage is niet off topic, omdat het gaat over de manier waarop je met elkaar om gaat. En zo denigrerend hoef je me echt niet te behandelen dat je me een boefje noemt. Gij dwaalt zeer.... |
Ik noem je net zoals ik mijn zoon noem als ik hem op speelse wijze iets duidelijk wil maken. Niet denigrerend, ook niet zo bedoeld, neem het met een vleugje humor, chatuliem. Ik dacht, en daarom heb ik me aangemeld op cm, dat dit een site is om een relatie, vriend of vriendin te zoeken. Waarbij je dan ook nog eens van gedachten kunt wisselen over allerlei onderwerpen. Ik schrik van dat wat ik lees, hoe iemand neergesabeld wordt als hij/zij een andere mening heeft. Dit forum is toch ook ingesteld om je te helpen zoeken naar iemand waar je misschien in je persoonlijk leven verder kunt? Dan is het toch niet nodig om je mening aan anderen op te dringen? Wat overigens iets heel anders is dan je mening vertellen! In dit topic en in een paar anderen, heb ik een sfeer van afkeer en onverdraagzaamheid gevoeld. Zo erg, dat ik er wakker van heb gelegen. Die onverdraagzaamheid komt voor een deel van jou, chatuliem en van een dame die zichzelf filia noemt. Hou je aan de 'regels' van het spel, blijf mensen met een andere mening respecteren. De opzet van deze site is prima om mensen beter te leren kennen. En het is mogelijk om niet te reageren als je het ergens totaal niet mee eens bent. Gun elkaar die vrijheid en leef in vrede!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 07:10
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hm.... klinkt als ehm..... Frustreerpiet??  |
Klinkt meer als .... uitleven op de kindertjes Piet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 07:14
|
|
|
DIANA556 schreef: | je kan het ook terugkijken via Uitzending Gemist hoor, op internet. Heb ik ook gedaan. |
Ooooooowwwwwwww nee. Knapt de laptop stuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 07:17
|
|
|
GERRIT603 schreef: | jammer dat je zo reageert ze geven de komende week mooi weer op dus had ik in mijn zomertenue, sandalen - witte sokken - korte broek (met witte benen) en buiktas, bij jou pannenkoeken kunnen komen bakken |
Och m'n grootste ergenis is borsthaar. Voor de rest zet ik m'n zonnebril wel op
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op dinsdag 4 september 2012, 07:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 07:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | A gossie  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:24
|
|
|
Zoon naar school gebracht(bus gemist,ik mag zeker wel thuis blijven? ) Huis strak getrokken,onkruid gespoten......... Tafel in de afbijt gezet(leuk gezicht hoe die lak opkrult,kan er uren naar kijken.....)
Tis nog maar net 9 uur geweest.......wat zal ik nu gaan doen?(behalve de gordijnen strijken )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zelf vind ik het heel moeilijk...het is ook een soort loslaten... En daar heb ik het al zo moeilijk mee... Ik koester teveel dingen... . |
Op een gegeven moment kun je met een andere blik naar die spullen kijken en opruimen waar nodig is. Het is niet verkeerd je te omringen met dingen die je dierbaar zijn,het is pas ongezond als die spullen een last worden en je niet zonder kunt. Opruiming houden in je huis is ook opruiming houden in je hoofd,dat voelt zalig,probeer maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:32
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zoon naar school gebracht(bus gemist,ik mag zeker wel thuis blijven? ) Huis strak getrokken,onkruid gespoten......... Tafel in de afbijt gezet(leuk gezicht hoe die lak opkrult,kan er uren naar kijken.....)
Tis nog maar net 9 uur geweest.......wat zal ik nu gaan doen?(behalve de gordijnen strijken ) |
tijd voor een bakkie koffie buiten in het zonnetje, Leanne. Hier is ook al het e.e.a. gedaan, even lekker zitten buiten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:34
|
|
|
ANNA415 schreef: | Och m'n grootste ergenis is borsthaar. Voor de rest zet ik m'n zonnebril wel op  |
dan heb je geluk, ik heb drie en een halve borsthaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:36
|
|
|
JANS221 schreef: | tijd voor een bakkie koffie buiten in het zonnetje, Leanne. Hier is ook al het e.e.a. gedaan, even lekker zitten buiten! |
wat hebben jullie het weer zwaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:45
|
|
|
GERRIT603 schreef: | wat hebben jullie het weer zwaar |
Ja, vind je?? ik vind het wel meevallen, hoor. Net op je vrije dag, dit mooie weer, moet je toch van genieten?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:49
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, vind je?? ik vind het wel meevallen, hoor. Net op je vrije dag, dit mooie weer, moet je toch van genieten?! |
Je moet jezelf ook wat gunnen he Het is heerlijk weer,ik heb deze week wat dagen opgenomen,morgen nog werken en dan begint het weekend 
Ik ben 45 boeken aan het kaften.......anders blijft er niks over van die dingen(ze zijn er eigenlijk gewoon te lui voor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:53
|
|
|
Tuurlijk,heel veel sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:53
|
|
|
Gewoon maar genieten dan van het feit...dat je niets...KUNT.. doen???
De achtergevel is al gestript....gezaag...geboor en getimmer...
(Ineke...verstand op nul en blik op oneindig...het komt wel goed)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Je moet jezelf ook wat gunnen he Het is heerlijk weer,ik heb deze week wat dagen opgenomen,morgen nog werken en dan begint het weekend 
Ik ben 45 boeken aan het kaften.......anders blijft er niks over van die dingen(ze zijn er eigenlijk gewoon te lui voor) |
Boeken kaften..yes...leuk karwei..!!! Mijn vader was boekbinder...en vond de leraar...dat je dan ZEKER..goed boeken moest kunnen kaften...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:56
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, vind je?? ik vind het wel meevallen, hoor. Net op je vrije dag, dit mooie weer, moet je toch van genieten?! |
je hebt helemaal gelijk, geniet ervan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:57
|
|
|
Voor heel veel dingen is een zonnebril nuttig!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:30
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Graag zou ik jullie willen vragen te bidden voor mijn lieve vader. Vandaag zijn ze bij de huisarts geweest, de huisarts heeft een vermoeden dat mijn vader darmkanker heeft, gezien de uitslagen van het bloed. Een dezer dagen moet hij naar de internist en worden er scans gemaakt, tot nu toe leven we in onzekerheid. Graag gebed voor hem........ |
Oh die onzekerheid.... STERKTE.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 10:34
|
|
|
wel 1 ding weet ik zeker op dit topic zitten mensen waar ik niet mee verder wil in me persoonlijke leven. wat een triest gedoe, ik ga es genieten van een week zonder cm op het forum en houd me bij mailen en chatten met de leuke mensen de libelle is nog beter om te lezen
|
|
Naar boven |
|
|