ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4470 4471 4472 4473 4474 4475 4476 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:34

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst val ik niemand af, ik ben het gewoon niet eens met mensen. Dat wil helemaal niet zeggen, dat ik dan een persoon af val. Je geeft met deze opmerking precies weer waar het probleem zit.

IJsje zou best wel een lieve vrouw zijn, maar hoe lief ze ook is, dat verandert mijn mening niet over yoga. Je bent de tweede die dat verwart en met haar meepraat. Onder het mom van: Hoe zij het beleeft, zal het wel goed zijn" laat jij je misleiden.

Nee, ook dat begrijp je verkeerd. Ik heb het over die aanstellerij die ik merk als iemand eens een keer stevig vertelt hoe hij erover denkt. Ik ben ervan overtuigd dat er zeker een paar mensen al geklaagd hebben over mijn bijdrages. Op dat niveau zitten we nu.

Een eigen menig hebben mag zeker maar zoals jij schrijft val je wel zeker iemand af! Zoals al vaker gezegt je hoeft het niet met iemand eens te zijn maar dat kan toch ook op een andere manier??

Wie zegt dat ik meepraat??? Ik heb gezegt dat het haar eigen verantwoording is en niet die van iemand anders, dat is heel wat anders!!
En nee ze heeft me niet misleid ze heeft me open en eerlijk verteld hoe ze erin staat en ze weet mijn mening... maar het verschil is dat er wederzijds respect is en dat is op het forum helaas weinig van te merken!

Waarom is het aanstellerij als een ander het opneemt voor een ander??
Zijn we het dan in jou ogen per defenitie met die ander eens?? Dan lees je niet goed! Ik ken je Chat ik respecteer je mening maar ook wij zijn het vaak niet eens en dat hoeft toch ook niet??
Waarom zouden mensen weer geklaagd hebben?? Ik heb geen idee ik heb over niemand een klacht ingediend en denk dat jij er mensen van verdenkt die het ook niet doen of gedaan hebben ook al zijn ze het in de verste verte niet met jou eens!!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op donderdag 6 september 2012, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:37

Steun Israel.
Kies voor de staat Israel.
Bid voor Israel.

God heeft Zijn verbond met Israel nog nooit opgegeven.
Ook nu niet.
Hij weet niets af van de vervangingstheologie.

De kolder dat de kerk in Nederland ooit Israel zou kunnen vervangen is antisemitisme.
Een ieder die Israel vervloekt, zij vervloekt.

Geen nieuwe polemieken vanuit de gemakkelijke stoel.
Iran gaat Israel vernietigen .............tenzij Israel Iran plat gaat leggen.
Mijn zegen hebben ze en ik hoop dat ze meteen de Hez bollah en Hamas en de leugenaar van een Abbas om zeep helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

[quote=CORTAZAR588]

aperte anti Israel houding van de nederlandse gereformeerde en protestantse clubs gaat zijn vruchten afwerpen.

waar je deze onzin nou vandaan haalt. Wat een wanvertoning om deze aperte leugen hier neer te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

JANS221 schreef:
Ik lees vaak op profielen: maak de ander niet tot invulling van je leven maar tot een aanvulling daarop. Ik begrijp wat ermee bedoeld wordt, (de ander moet niet voor jou je leven gaan invullen of de invulling van jouw leven zijn) maar vraag me af of dit wel altijd zo moet zijn? Als de ander jou alleen maar mag aanvullen, blijf je dan niet ver van elkaar verwijderd? Zo van: kom niet te dichtbij en vul me alleen maar aan? Samen elkaars leven invullen is toch zo slecht nog niet? (met de nadruk dus op samen en elkaar)? Hoe zien jullie dat?

Ik denk dat veel van hoe het gaat afhangt van het karakter van de man en vrouw. De een heeft liever dat de ander meest leidt/beslist en je kan ook alles samen beslissen.
Volgens mij loopt dat vanzelf als alles goed is en als er iemand te nadrukkelijk aanwezig is of juist niet dan moet je dat toch bepraten.

Een relatie moet niet aanvoelen als een last.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:41

oh ?
waar blijkt uit dat de nederlandse kerken ook maar iets in de nederlande melk te brokkelen hebben?
maken ze verschil in deze maatschappij?
op micro niveau wellicht , verder staan ze erbij en kijken ernaar.
tuurlijk heeft het niets met Israel te maken......
bespaar me de voor de hand liggende antwoorden.

en uiteraard ben jij geen fan van Israel.
laat me raden........
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:42

MIEKE364 schreef:
Een mooi fris, topic, Jans en een vraag waar ik ook weleens mee worstel....We zijn vijftigers en gevormd naar karakter en persoonlijkheid. Een nieuwe partner - een vreemde eigenlijk - in je leven toelaten zal veranderingen met zich meebrengen. Veranderen in die zin is vaak inleveren van wat je vertrouwd is en waar je je veilig bij voelt wat waarschijnlijk wel geleidelijk zal gaan maar toch...Als het samengaan natuurlijk gaat zal het nieuwe partnerschap in de tijd wel uitkomen op het samen nieuwe invulling geven aan een leven niet meer alleen en dan is het goed maar behoud van de eigenheid en tijd alleen doorbrengen zijn voor mij van belang. Uit ervaring weet ik dat iedereen dat van tijd tot tijd nodig heeft.
Ik vind dit ook een leuk onderwerp. Ik zit er ook een poosje zo mee te worstelen, vooral omdat ik zelf gemerkt heb, dat het ook wel mis kan gaan. Je kunt van elkaar houden, maar je kunt toch niet een weg vinden om samen verder te gaan.
Zou het niet kunnen zijn, dat een nieuwe relatie op onze leeftijd een andere invulling heeft? Misschien moeten we niet denken aan het traditionele verwachtingspatroon, maar moet het een andere invulling hebben. Wat die invulling precies zou moeten zijn, weet ik niet. Maar het idee dat het niet "ik" maar "wij" voelt ook wel bedreigend.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:42

CORTAZAR588 schreef:
Steun Israel.
Kies voor de staat Israel.
Bid voor Israel.

God heeft Zijn verbond met Israel nog nooit opgegeven.
Ook nu niet.
Hij weet niets af van de vervangingstheologie.

De kolder dat de kerk in Nederland ooit Israel zou kunnen vervangen is antisemitisme.
Een ieder die Israel vervloekt, zij vervloekt.

Geen nieuwe polemieken vanuit de gemakkelijke stoel.
Iran gaat Israel vernietigen .............tenzij Israel Iran plat gaat leggen.
Mijn zegen hebben ze en ik hoop dat ze meteen de Hez bollah en Hamas en de leugenaar van een Abbas om zeep helpen.

ik geloof dat geen enkel land Israel ooit zal kunnen vernietigen

Laatst aangepast door
GERRIT603
op donderdag 6 september 2012, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:48

ik geloof dat ook.
maar het jammere is dat Israel de klus zonder welk land ter wereld dan ook moet gaan klaren.

Alleen met de G'd van Israel.
En wij als volgers van de Jood Yeshua mogen zijn volk niet vergeten.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:52

CORTAZAR588 schreef:
oh ?
waar blijkt uit dat de nederlandse kerken ook maar iets in de nederlande melk te brokkelen hebben?
maken ze verschil in deze maatschappij?
op micro niveau wellicht , verder staan ze erbij en kijken ernaar.
tuurlijk heeft het niets met Israel te maken......
bespaar me de voor de hand liggende antwoorden.

laat me raden........

De samenleving zoals ie nu is is gevormd door de Nederlandse kerken van oudsher. Het humanisme is er door heen gegaan en terecht. Daarin is veel te ver doorgeschoten maar de scheiding van kerk en staat is een zegen om veel redenen. Israël is van oudsher vanuit de protestantse kerken erkend als het uitverkoren volk van God en een land van melk en honing; voor alle joden een thuis.

Waar jij je aperte aantijgingen vandaan haalt ....zo'n uitspraak als van jou is werkelijk ongehoord en beledigend voor de kerken in Nederland. Gelukkig heb jij niks in de melk te brokkelen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:00

GERRIT603 schreef:

zag een url met jpg op het eind dus in al mijn enthousiasme gelijk geplaatst,
toen die hier stond zag ik de tekst pas Verlegen lachende smiley

heeft hunkemoller wel jpg's op het eind Smiley die vol vragen zit

meer dan voldoende, gerrit; in alle kleuren en maten!!
alleen het "eind" is zoek......... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:00

ERIKA129 schreef:
Een eigen menig hebben mag zeker maar zoals jij schrijft val je wel zeker iemand af! Zoals al vaker gezegt je hoeft het niet met iemand eens te zijn maar dat kan toch ook op een andere manier??

Wie zegt dat ik meepraat??? Ik heb gezegt dat het haar eigen verantwoording is en niet die van iemand anders, dat is heel wat anders!!
En nee ze heeft me niet misleid ze heeft me open en eerlijk verteld hoe ze erin staat en ze weet mijn mening... maar het verschil is dat er wederzijds respect is en dat is op het forum helaas weinig van te merken!

Waarom is het aanstellerij als een ander het opneemt voor een ander??
Zijn we het dan in jou ogen per defenitie met die ander eens?? Dan lees je niet goed! Ik ken je Chat ik respecteer je mening maar ook wij zijn het vaak niet eens en dat hoeft toch ook niet??
Waarom zouden mensen weer geklaagd hebben?? Ik heb geen idee ik heb over niemand een klacht ingediend en denk dat jij er mensen van verdenkt die het ook niet doen of gedaan hebben ook al zijn ze het in de verste verte niet met jou eens!!
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, Erika. Maar je maakt wel duidelijk dat je de inhoud niet gevolgd hebt. Heb je ooit gelezen wat Filia daadwerkelijk schreef? Of was je al zo geschrokken van haar, dat je daar niet eens aan toe kwam?
Wat betreft het klaagniveau hier, ik heb wel eens mensen meegemaakt die me vroegen, zullen we een klacht indienen? En dan was het in mijn ogen eigenlijk niets bijzonders. Dus ik ben er niet zo van overtuigd dat niemand geklaagd heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:04

CHATULIEM619 schreef:
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, Erika. Maar je maakt wel duidelijk dat je de inhoud niet gevolgd hebt. Heb je ooit gelezen wat Filia daadwerkelijk schreef? Of was je al zo geschrokken van haar, dat je daar niet eens aan toe kwam?
Wat betreft het klaagniveau hier, ik heb wel eens mensen meegemaakt die me vroegen, zullen we een klacht indienen? En dan was het in mijn ogen eigenlijk niets bijzonders. Dus ik ben er niet zo van overtuigd dat niemand geklaagd heeft.

Jij insinueerd dat ik niet goed lees!!
Tjonge dacht dat je me beter kende!! Valt me weer tegen van je...
Sommige teksten lees ik wel drie keer voordat ik een reactie geef!!
Ik was niet falikant tegen Filia heb dat ook nooit gezegt ze had zeer zeker goede dingen... Maar ik was het zeer zeker niet eens met hoe ze tegen ijsje sprak... En daar heb ik ook recht op volgens mij!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:05

MIEKE364 schreef:
De samenleving zoals ie nu is is gevormd door de Nederlandse kerken van oudsher. Het humanisme is er door heen gegaan en terecht. Daarin is veel te ver doorgeschoten maar de scheiding van kerk en staat is een zegen om veel redenen. Israël is van oudsher vanuit de protestantse kerken erkend als het uitverkoren volk van God en een land van melk en honing; voor alle joden een thuis.

Waar jij je aperte aantijgingen vandaan haalt ....zo'n uitspraak als van jou is werkelijk ongehoord en beledigend voor de kerken in Nederland. Gelukkig heb jij niks in de melk te brokkelen.
Historisch gezien heeft hij gelijk, Mieke. De vervangingstheologie heeft heel lang de visie van Israël bepaald. We kunnen zeggen dat pas na 1948 deze visie aan kracht verloren heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:07

CHATULIEM619 schreef:
Historisch gezien heeft hij gelijk, Mieke. De vervangingstheologie heeft heel lang de visie van Israël bepaald. We kunnen zeggen dat pas na 1948 deze visie aan kracht verloren heeft.

Ok Chatuliem, dank je. Ik ben van na 1948 en vraag me af wat het nut is van die visie boven tafel te halen alsof dat anno nu nog zo is.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:10

CORTAZAR588 schreef:
ik geloof dat ook.
maar het jammere is dat Israel de klus zonder welk land ter wereld dan ook moet gaan klaren.

Alleen met de G'd van Israel.
En wij als volgers van de Jood Yeshua mogen zijn volk niet vergeten.

alleen "op papier" moeten ze het alleen doen, als ze het gaan doen

in "de achterkamertjes" wordt meer geregeld dan bekend gemaakt wordt, je staat er van te kijken van welke landen ze weleens steun kregen in het verleden
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:14

CORTAZAR588 schreef:
oh ?

laat me raden........

Wat een domme en arrogante invulling en behoorlijk offtopic ook nog.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:16

HANNAH810 schreef:
meer dan voldoende, gerrit; in alle kleuren en maten!!
alleen het "eind" is zoek......... Clown smiley

ik ben niet erg bekend bij hunkemoller en als ik dan ook het "eind" nog moet gaan zoeken hoeft het voor mij niet meer Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:27

Het bewijs is geleverd...... vrouwen zijn veel nieuwsgieriger dan mannen. Lachende smiley

8 vrouwen - 0 mannen die graag , heel graag wat meer willen horen.

Vissertje gaat er over denken om nóg 2 dagen te wachten met het plaatsen van de vraag. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:29

ja arrogantie maar liefst.
en in de melk te brokkelen heb ik niet.
me dunkt .....

humanisme door de kerken ?
en dat is goed ?

ik maak me niet druk om het humanisme in de PKN kerken.
dat is mij worst.
koosjere worst ......

de gedachte dat Israel er niet meer toe doet en niet de Klok van God is........dat is wat mij stoort.
En vriendje Calvijn , vervloekt zij hij , heeft de Joden geen warm hart toegedragen.
Trouwens evenals Luther , vervloekt zij hij voor eeuwig.
Anti semitisme is geen grap ......

Jezus was een orthodoxe Jood , die een talliet droeg en zijn gebeden zei.
Wij en alle onze voorgangers hebben zijn Jood zijn verdonkeremaand en er een nederlander van gemaakt.
En sommige zeggen dat Hij zwart was en andere gekken , dat Hij een vrouw was.

Yeshua is Jood , man en besneden.
En heeft nooit Zijn Volk verstoten.
Noch Zijn Volk , de Joden, Hem.

Wie Israel vertrapt , vertrapt de Zoon van David.

Calvijn, moge hij branden voor eeuwig , heeft daarin een giga rol gespeeld.

En de refo clubs van vandaag de dag zijn doortrokken van dat gif.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:34

Ja laten we bidden dat Israel , die nu deze klus moet klaren met het Iran van de ayatollahs , dat veel landen hen zullen steunen.
Al zou het alleen maar in de VN veiligheidsraad zijn.
Ipv die gek van een Ahmadinejad te laten spreken en zijn verfoeilijke gebeden tot allah aan te horen.

Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.
Hier is het wel heel duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:50

VISSER278 schreef:
Het bewijs is geleverd...... vrouwen zijn veel nieuwsgieriger dan mannen. Lachende smiley

Vissertje gaat er over denken om nóg 2 dagen te wachten met het plaatsen van de vraag. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:51

Ik maak me zorgen om Carmen,houdt ze haar adem nog in??
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:53

CARMEN073 schreef:
Doen jullie er dan altijd een deksel op?

Worden ze volgens mij niet lekkerderder van... Clown smiley

Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 00:16

ZEELAND736 schreef:
Mooie bijdragen Carmen!!!

Thanx Zeeland!

k Hoop wel dat er ook nog mooie bijdragen van anderen bij gaan komen...
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 00:21

VISSER278 schreef:

Ja de vrouwtjes bijten wel he?
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 00:28

JANS221 schreef:
Ik lees vaak op profielen: maak de ander niet tot invulling van je leven maar tot een aanvulling daarop. Ik begrijp wat ermee bedoeld wordt, (de ander moet niet voor jou je leven gaan invullen of de invulling van jouw leven zijn) maar vraag me af of dit wel altijd zo moet zijn? Als de ander jou alleen maar mag aanvullen, blijf je dan niet ver van elkaar verwijderd? Zo van: kom niet te dichtbij en vul me alleen maar aan? Samen elkaars leven invullen is toch zo slecht nog niet? (met de nadruk dus op samen en elkaar)? Hoe zien jullie dat?

Leuke vraag en ik zet het eigenlijk ook altijd zo in mijn profiel....Voor mij houdt het in dat je respect hebt voor elkaars leven en niet direct van elkaar verwacht dat je al je tijd opeens gaat besteden aan je partner.
Ik bridge, weliswaar niet op top niveau maar wel met top plezier en ik zou het vreselijk vinden als er opeens gezegd zou worden: daar stop je maar mee..
Maar volgens mij is het met vele dingen hetzelfde, het gaat uiteindelijk om evenwicht vinden. En dat is soms tobben
Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 00:33

ERIKA129 schreef:
En mentaal goed voorbereid Knipoog smiley

gewoon MENSelijk of MENS onterend? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 00:36

Ik durf het bijna niet te schrijven

Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley

Maar ik ben de gelukkige klas van Theo Thijssen weer aan het (her)lezen.
En er zijn altijd weer fragmenten waar ik zo vreselijk om moet lachen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 02:21

CHATULIEM619 schreef:

Ik heb goed gelezen watze daadwerkelijk schreef, vooral de teksten tegen mij persoonlijk..........Als je dat niets bijzonders vind heb je echt een gebrek aan inzicht wat je wel en niet kan schrijven.......ik heb er niet over geklaagd maar er zijn mensen op CM die zich om ieder tegengas in een discussie menen mensen persoonlijk aan te moeten vallen....wat dat betreft heb ik al meer moeten horen......
Jij hebt het zelf gauw over een klacht indienen, lees maar eens je stukjes terug.....
Als ik beticht wordt van egogekletter en dat ik me beter voel dan andere christenen zegt dat wat over de persoon die dat schrijft niet over mij want dat denk ik helemaal niet, ik bedenk het zelfs niet eens maar de ander blijkbaar wel? En zo wordt je betitelt als iemand die je helemaal niet bent...Ik hou van de discussie, van het elkaar scherpen, het horen van de mening van de ander....ook al is het jouw mening niet......
Dat kan blijkbaar niet op CM zonder dat mensen weer gaan invullen dat je onaardig doet, geen werkelijke christen bent of het allemaal beter weet?
Trieste constatering eigenlijk he?

Pff, ik ga slapen, verjaardagen door de weeks die veel te gezellig zijn is ook niet alles......, de wekker straks ook niet..... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 07:19

VISSER278 schreef:

Totaal onterechte conclusie. Absoluut niet wetenschappelijk onderbouwd!! Boze smiley
Voor het zelfde geld heb je bewezen dat vrouwn zorgzamer zijn dan mannen. Aangezien geen enkele man heeft gereageerd op het feit dat je met wat in je maag zat. Blijbaar zal het de kerels worst wezen.
Verraste, verbaasde smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4470 4471 4472 4473 4474 4475 4476 ... 6194 Volgende
Pagina 4473 van 6194