Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | het is in elk geval wel bijbellezen... |
Bijbellezen en teksten citeren om je eigen gelijk te krijgen is niet oprecht he? Dat neigt naar schijnheiligheid......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | het is in elk geval wel bijbellezen... |
grappenmaker.....bijbelteksten misbruiken om een ander te veroordelen is blasfemisch he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Bijbellezen en teksten citeren om je eigen gelijk te krijgen is niet oprecht he? Dat neigt naar schijnheiligheid...... | Ik kan je met nog meer stelligheid zeggen, dat Paulus absoluut niet tolerant was tegenover andersdenkenden. Je kunt uit het patroon het teruglezen. Dat is geen selectief bijbellezen, dat is de bijbel lezen. En als er een thema opduikt in de geschriften van Paulus, is het heel normaal dat je ze onder elkaar zet om een duidelijk beeld van die persoon te krijgen. Maar goed, jij hebt je keuze gemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Bijbellezen en teksten citeren om je eigen gelijk te krijgen is niet oprecht he? Dat neigt naar schijnheiligheid...... |
chatuliem kent de bijbel in ieder geval beter dan dat jij em kent,jij bent vooral geen haar beter dan chatuliem,want jij gaat niet eens inhoudelijk in op zaken zoals het verdraaien van het evangelie.
ik heb je een aantal vragen gesteld,maar antwoorden doe je er niet op,zeker omdat het jou slecht uitkomt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:32
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik kan je met nog meer stelligheid zeggen, dat Paulus absoluut niet tolerant was tegenover andersdenkenden. Je kunt uit het patroon het teruglezen. Dat is geen selectief bijbellezen, dat is de bijbel lezen. En als er een thema opduikt in de geschriften van Paulus, is het heel normaal dat je ze onder elkaar zet om een duidelijk beeld van die persoon te krijgen. Maar goed, jij hebt je keuze gemaakt |
Waar heb je het toch over, Chatuliem....Willemijn is praktiserend christen, welke andere leer, hoezo andersdenkend..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:34
|
|
|
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 8 september 2012, 23:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:35
|
|
|
BERT168 schreef: | chatuliem kent de bijbel in ieder geval beter dan dat jij em kent,jij bent vooral geen haar beter dan chatuliem,want jij gaat niet eens inhoudelijk in op zaken zoals het verdraaien van het evangelie.
ik heb je een aantal vragen gesteld,maar antwoorden doe je er niet op,zeker omdat het jou slecht uitkomt? |
Nee hoor, sterker nog, ik heb je stukje nog niet eens gelezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:35
|
|
|
hè hè....een mooie, genuanceerde bijdrage, dank Harald...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:44
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik ben er niet geboren, maar heb het prima naar mijn zin.. En dat is toch echt ook veel...om het water... Natuurlijk heb je dat overal wel... Maar het is hier allemaal zo vrij...zo ruim nog... Fietsen of rijden door de Zak van Zuid-Beveland... |
volgens mij is er maar 1 nadeel 's zomers; onze oosterburen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:47
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:48
|
|
|
THOMAS968 schreef: | en het verzet .....waar ook veel niet christenen bij zaten. de idee dat de nederlanders de Yad Vashem onderscheiding zouden verdienen wegens getoonde moed tijdens het redden van Joodse Nederlanders is een grote fabel.
Wat je suggereert, is onjuist. Jij mag om voor mij onnavolgbare redenen vinden dat er geen Nederlanders zijn die de Yad Vashem onderscheiding verdiend hebben maar in Israël zijn ze toch echt toegekend. En je kunt van het Joodse volk zeggen wat je wilt, maar gek zijn ze niet. Het zijn er in Nederland 5000 geweest die die onderscheiding kregen. Het zou goed zijn als je het werk van de Jong eens zou lezen, ook wat hij schreef over de kerken. Die beweerde niet zomaar wat.
http://www.dedokwerker.nl/yad_vashem.html
Alle 5000 zijn daar te vinden. Alleen de dokwerkers heldenmoed? Ook buiten Amsterdam gebeurde toch echt het een en ander. En de calviniste Froukje Groen (één van de 5000) was geen antisemiet. Flink wat Joden ervoeren dat.
Thomas, mijn complimenten voor Bastiaan. |
Fijn en goed dat deze feiten er zijn. In mijn kennissenkring heeft een vrouw postuum deze onderscheiding gekregen voor haar gereformeerde moeder omdat zij o.a. een joods meisje veilig door de oorlog loodste wier haar ze blondeerde zodat ze ook af en toe in de tuin kon spelen met haar eigen kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:50
|
|
|
GERRIT603 schreef: | volgens mij is er maar 1 nadeel 's zomers; onze oosterburen  |
Ach...zolang ze mij niets in de weg leggen... Wat vind je er vervelend aan dan?? Ze brengen toch ook geld in het laatje???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:50
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zelfs ik kan dat niet...kun je nagaan dat mannen toch slimmer zijn!!! |
het doet een beetje pijn maar ik moet eerlijk zijn; het lukt dankzij Leanne die ff geduld met mij had als ik het kan moet jij het zeker kunnen (leren) Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:52
|
|
|
ZWAAN995 schreef: |  |
Off topic Zwaan, het gaat over yoga en christendom......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:53
|
|
|
GERRIT603 schreef: | het doet een beetje pijn maar ik moet eerlijk zijn; het lukt dankzij Leanne die ff geduld met mij had als ik het kan moet jij het zeker kunnen (leren) Zeeland  |
Leanne is zo geduldig joh...wijze vrouw hoor!!! Heb je het van haar geleerd??? Wat doe ik...vraag ik het haar...of jouw????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:54
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn neef stond rozen uit te delen voor de PVDA....... na "enig"(uche uche) gebedel kon ik zonder roos vertrekken Toen ik terugkwam van het boodschapperen lag mijn auto vol met rolletjes pvda pepermuntjes
Leanne,zonder bloemen op tafel maar wel met een frisse adem  |
niet opeten joh!! straks sla je nog ROOD uit!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:00
|
|
|
JOSINA022 schreef: |  |
Weet jij iemand die op grote voet leeft Josina???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Off topic Zwaan, het gaat over yoga en christendom...... |
jij bent van begin af aan al off topic Willemijn...
waarom ga je trouwens niet in op mijn vragen,te lastig om een goed antwoord te kunnen geven? want volgens mij heb je ze allang gelezen...
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zondag 9 september 2012, 00:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:03
|
|
|
Zwaan maakte juist iets heel duidelijk.............!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:03
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ach...zolang ze mij niets in de weg leggen... Wat vind je er vervelend aan dan?? Ze brengen toch ook geld in het laatje??? |
ik ben heel veel in Ouddorp geweest met vakantie, mijn ervaring: ze hebben een grote mond ze proberen voor te dringen in de supermarkt, kroeg, enz als je gaat vissen met een boot laten ze hun lijn te breed uitwaaieren (heb er al veel doorgesneden)
jullie zeeuwen zeggen ze brengen geld in het laatje en dat denken die "moffen" ook en denken dat ze daarom voorrang hebben op een hollander, maar ik als hollander breng toch ook geld in het "zeeuwse" laatje ps het is net als met de hollanders: er zijn goeie en minder goeie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:05
|
|
|
MIEKE364 schreef: | grappenmaker.....bijbelteksten misbruiken om een ander te veroordelen is blasfemisch he.... |
Nee hoor; het is de bijbelse opdracht. Het woord van God is de enige leidraad waarmee je tot een goed en betrouwbaar oordeel kunt komen.
Citaat van Jezus: 48 Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt: het woord, dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongsten dage.
Je kunt je beter nu naar dat Woord voegen zodat je later niet met de gebakken peren zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:06
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Leanne is zo geduldig joh...wijze vrouw hoor!!! Heb je het van haar geleerd??? Wat doe ik...vraag ik het haar...of jouw???? |
zij weet het beter als mij en heeft zeker meer geduld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zwaan maakte juist iets heel duidelijk.............!!! |
Wat dan???? we hebben het toch over yoga en het christendom????
Dus Zeeland: aan jou het woord wat er nu zo duidelijk aan is....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 9 september 2012, 00:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Das geen stijl...mot je wat van segge  |
doe ik dus ook
wij hebben hier maar 4 shoarmatenten en het is overal hetzelfde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:11
|
|
|
In Hebreeen 4 worden we opgeroepen om de rust van God in te gaan. En daar wordt niet yoga mee bedoeld
Verder staat er: 12 Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zó diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; 13 en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen.
Dit is het Woord dat God ons heeft gegeven, al het andere is surrogaat. Als je beweert yoga te gebruiken om aan Gods wet te kunnen voldoen ben je dus ongehoorzaam omdat je genoegen neemt met een 'oplossing' die niet door God is ingesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:13
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat dan???? we hebben het toch over yoga en het christendom???? |
Ja, Zwaan ook. Ik snappum ook. Maar hij gaat diep, dat geef ik toe hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|